Sample Page

קבוצה ביום – אוקלהומה־סיטי ת'אנדר

.

סוף סוף יאניס עשה את זה, ולקח את האליפות הראשונה שלו ביחד עם מילווקי באקס. אף אחד לא יכול לנוח על זרי הדפנה. המון דברים קרו בקיץ, וזה הזמן לסכם אותם, ולהביט קדימה לעונת 21-22 של ליגת ה-NBA.

הקבוצה היום: אוקלהומה־סיטי ת'אנדר

לדף הקבוצה:

אוקלהומה סיטי ת'אנדר

נשארו: שיי גילג'וס אלכסנדר (קיבל הארכת חוזה מקסימום שתיכנס לתוקף בעונה הבאה), תיאו מאלדון, טיי ג'רום, לוגנטס דורט, דריוס בייזלי, מייק מוסקלה (חוזה חדש), אייזיאה רובי, אלכסי פוקושבסקי, גבריאל דק.

עזבו: אל הורפורד (סלטיקס), טוני בראדלי (שיקגו), מוזס בראון (דאלאס) סבי מיכאליוק (ראפטורס)

הגיעו: דרק פייבורס (טרייד מיוטה), ג'רמיה רובינסון-ארל (טרייד מהניקס) ג'וש גידי וטרה מאן (דראפט) ארון וויגינס (דראפט, חוזה דו כיווני)

מתנדנדים: קנריק וויליאמס, צ'ארלי בראון (חוזים לא מובטחים)

חמישייה: ג'וש גידי, שיי גילג'וס אלכסנדר, אלכסי פוקושבסקי, דריוס בייזלי, דרק פייבורס.

ספסל: תיאו מאלדון, טיי ג'רום, לו דורט, מייק מוסקלה, אייזיאה רובי, טרה מאן, גבריאל דק, צ'ארלי בראון, ג'רמיה רובינסון-ארל.

המהלכים הגדולים של עונת 2020/21:

אז מה היה לנו שם?

שנה בלבד אחרי שתהליך הבניה מחדש התחיל עם הטרייד של כריס פול לפניקס, ונדמה שעברו עידנים. הת'אנדר אם בשנה עם כריס פול תהליך הטאנקינג "נכשל" והקבוצה הגיעה לפלייאוף, הרי ששנה שעברה הקבוצה דאגה לוודא שלא יהיו תקלות כאלו כשהשביתה באמצע העונה את אל הורפורד. גם שיי גילג'וס אלכסנדר הושבת בטענה של פציעה, מה שאף אחד לא האמין, אלא שאז הוא החמיץ את משחקי נבחרת קנדה וזה הפך לדאגה אמיתית בנוגע לבריאותו. הת'אנדר התעסקו בעיקר באיסוף בחירות שונות, בין אם סיבוב ראשון או שני, ונכסים אחרים.  כל מיני שחקנים כגון גבריאל דק וצ'ארלי בראון השלישי, ואחרים שכבר אינם בקבוצה, שגם עכברי NBA יתקשו לזהות אותם ברחוב, זכו לשחק דקות משמעותיות. המטרה העיקרית של סם פרסטי הייתה בעונה ההיא, ועודנה – לצבור כמה שיותר נכסים. בוצעו הרבה מאוד טריידים והקבוצה הקיעה למספר שיא של 36 בחירות דראפט ב-7 השנים הבאות. כל זה הוביל לכך שהת'אנדר הצליחו כמעט במשימתם וסיימו מקום 14 במערב. לצערם, היו כמה קבוצות גרועות יותר, ולא היה להם מזל בלוטרי.

קיץ חם

יש כמה דרכים לבנות קונטנדרית ב-NBA. אפשר לעשות טרייד ולקבל הרבה בחירות לא מוגנות, ואז קבוצה אחרת תעשה את הטאנקינג עבורך, אפשר לקנות את דרכך לתהילה, להיות בצד השני של הטרייד הזה, להשיג כוכבים ולהסתער על הצמרת. (טווח קצר מול טווח ארוך), ואפשר כמובן להפסיד, להפסיד ועוד קצת להפסיד. אין ספק מה הת'אנדר בחרו.

לת'אנדר כאמור הרבה מאוד בחירות בשנים הקרובות, העניין הוא שכל הבחירות או בסיבוב השני, או מתועדות להיות בשלהי הסיבוב הראשון, והסיכוי שיצא מהן הכוכב הבא של הקבוצה נמוך עד אפסי. לכן על פרסטי והנהלת הקבוצה הייתה המשימה של לנסות לייצר משהו עם השחקנים הקיימים, או לנסות לגרד את התחתית עוד קצת. וככל הנראה הוחלט לנסות לבלות שנה נוספת בתחתית, לאסוף עוד בחירות בדראפט שעתיד להיות מובל בידי גבוהים טובים, ולייצר ניסיון נוסף לשחקנים הקיימים. אל הורפורד נשלח לבוסטון יחד עם מוזס בראון בתמורה לקמבה ווקר, שמאוחר יותר ויתר על כ-20 מיליון דולר עבור הזכות לברוח אל הניקס. (כן, אה?) בדראפט נבחר ג'וש גידי – רכז אוסטרלי גבוה, במסגרת האופנה האחרונה של רכזים גבוהים, יחד עם טרה מאן שחקן כנף סולידי בעל קליעה טובה מבחוץ שאמור לסייע בחלק הזה עבור הקבוצה, ועם קצת מזל יהפוך לשחקן רוטציה. ארון וויגינס נבחר בסיבוב השני וקיבל חוזה דו כיווני. על תקן הוטרן המנטור הובא דרק פייבורס שאמור לפתוח בסנטר, לפחות בהתחלה עד ש"יפצע" או פשוט יוחלט לעשות לו אל הורפורד ולהושיב אותו תוך הצהרה גלויה שזה מה שעושים. (מתי הליגה תטפל בזה?). מהניקס הובא בטרייד שחקן משני לחלוטין בשם ג'רמיה רובינסון-ארל, שאמור לסייע ברוטציית הכנפיים. אם היה מדובר בקבוצה אחרת הייתי מתעלם ממנו לחלוטין אולם יש סיכוי לאור העובדה שהבטיחו את החוז שלו לשנים הקרובות, שהוא יקבל דקות משמעותיות, יחד עם צ'ארלי בראון. אחרי הכל יש מטרה ברורה לקבוצה.

ועכשיו מה, מה עכשיו?

אז דיברנו על החלק של מחוץ למגרש ומה הקבוצה מנסה לעשות ושהעונה תתמקד בהרבה דברים, שהם לאו דווקא על המגרש, אולם צריך לדבר גם על מה שכן יהיה על המגרש.

הכוכב של הת'אנדר הוא שיי גילג'וס אלכסנדר שהוא כנראה אולסטאר לכל הפחות, וכשהיה בריא בעונה שעברה הת'אנדר היו עם "יותר מדי" נצחונות. שג"א הוא גארד גבוה שיכול לשחק כרכז ויכול לשחק כשחקן כנף, או אם תרצו בעמדות מסורתיות משחק עמדות 1-2-3. הוא יעיל מאוד ואם היה בקבוצה אחרת כנראה שהיה מקבל קצת יותר קרדיט עבור היכולת שלו לסחוב קבוצה שמנסה להפסיד אל סף הפלייאין. הורסטיליות שלו מאפשרת לת'אנדר ורסטיליות משל עצמה. היא יכולה לשחק איתו כרכז ועוד שני שחקני כנף, או לשחק עם רכז לצידו וששג"א ישחק אוף דה בול. כשמסתכלים על הגרעין הצעיר של הת'אנדר, אלה שגם עשויים להיות באמת בליגה בעוד כמה שנים ושהקבוצה גם תרצה להשאיר אותם כשתתחיל לטפס ולנסות לנצח, רואים את הקו המנחה הזה של ורסטיליות.

https://www.youtube.com/watch?v=kQ98SbHtNUM

בדראפט נבחר ג'וש גידי. רכז 2.03 שיכול לשחק גם כווינג. הת'אנדר כנראה יעדיפו לשחק איתו כרכז כי גידי עם ראיית משחק טובה מאוד, שליטה בכדור ויכולת מסירה טובה גם כן, אך לוקה בקליעה מבחוץ, ועל הגנה עדיף שלא לדבר. מה שמוביל לכך שאם ישחקו איתו כווינג יהיו בעיקר חסרונות. גידי שהיה רוקי העונה ב-NBL הליגה האוסטרלית הראשונה, הראה שיפור בתחום הקליעה מבחוץ במשחקים האחרונים של העונה , והוא לא אבוד עדיין. הוא כבר עכשיו על ת'יאו מאלדון שנבחר בשנה שעברה, וככל הנראה יקבל את המושכות של קבוצה שלא ממש אכפת לה להפסיד המון. ואמנם אין לו קליעה אך יכולת החדירה שלו טובה מספיק ונצטרך לראות עד כמה היא טובה מספיק במונחי NBA. כוכב נוסף של הת'אנדר בעונה שעברה הוא אלכסיי פוקושבסקי. סוג של גארד בגוף של 2.13. רזה ברמות שיגרמו לאמא פולניה להתעלף שהראה בעיקר פוטנציאל, רק 28 אחוז מעבר לקשת אך שליטה טובה בכדור ויכולת חדירה מספיקה. בשאר התחומים הוא עדיין מאוד גולמי, אך משמח מאוד את האוהדים וההנהלה שהוא הראה שיפור כבר במהלך העונה שעברה ואם ישפר גם את קבלת ההחלטות שלו ייטב.

הפורוורד השני הוא דריוס בייזלי, שחקן מאוד אתלטי שגם שומר טוב  אך מתקשה לעבור את גבול ה-40 אחוז מהשדה, שלשחקן עם אתלטיות וגודל כשלו זו יכולה להיות נורת אזהרה. בייזלי יכול וצריך לספק העונה התקדמות משמעותית.

מי שיתחרה על מיקום בחמישיה אך ככל הנראה יעלה מהספסל כי הוא כנראה טוב מדי הוא לוגנץ דורט. לו הוא שחקן כנף שקנה את פרסומו כ"הארדן סטופר" בבועה. הוא שומר מצויין, וככל הנראה משומרי הכנף הטובים בליגה. בניגוד לקודמים שהוזכרו פה הוא קולע ב-34 אחוז מעבר לקשת, שזה מגרד מלמטה את ממוצע הליגה, אך זה לא רע, וזה גם הופך אותו לאחד הקלעים הטובים בת'אנדר העונה. מה שיכול אולי להוביל לעניין אחר – כמה טוב אפשר להיות אם אחד הקלעים הטובים שלך מגרד מלמטה את ממוצע הליגה? והאם זה יעזור לת'אנדר להשיג את הפרוספקט שהם כל כך רוצים? בכל מקרה יש שיגידו שדורט הא מרכוס סמארט 2.0, ובבוסטון סמארט סוחב אותם ואחראי לא מעט להצלחות שלהם. אולי דורט יעזור גם פה בעתיד.

אם דורט בחמישיה אז בייזלי על הספסל כנראה, למרות שהועלו טענות שמארק דיינולט (מבטאים דיי כמו יום ונולט כמו וולט עם נ') ינסה את פוקושבסקי כסנטר. אישית אני חושב שדורט יעלה מהספסל כשחקן שנותן אנרגיה ובוסט, למרות שהוא עדיף על בייזלי. דורט גם כנראה יהיה זה שיסיים בלי קשר למי שיפתח. בסה"כ יש אפשרות לרביעיה מאוד גבוהה, ורסטילית ויעילה (גידי, שג"א, בייזלי ופוקושבסקי) כשמכל מי שהוזכר לו דורט הוא היחיד מתחת ל-2 מטר גובה. מהספסל את מאלדון הרכז הצרפתי הנמרץ שגם לו היו פה ושם הבלחות בעונה שעברה, ואת אייזיאה רובי, שחקן בגובה 2.03 אתלטי שיכול ושיחק גם כסנטר עבור הת'אנדר בעונה שעברה, וגם הוא נכנס לקטגוריה של שחקן ורסטילי שיכול לעשות כמה דברים. כל זה מראה לנו שיחד עם הניסיונות להשיג המון בחירות אות הכוכב הבא, פרסטי בונה גם סוג של זהות עבור הקבוצה, ומחפש טייפקאסט מסוים. זה אמנם טייפקאסט שכולם מחפשים וישמחו לקחת, אך פרסטי הוא זה שהצליח להשיג כמה כאלה. הרבה מאוד תלוי בכמה השחקנים הלו ישתפרו העונה, וכמה הם יכולים עוד להשתפר הלאה. בסופו של דבר התהליך הזה יסתיים כשפרסטי יצליח למצוא את הטרייד שהוא אוהב ויביא לו את הבחירות הטובות או השחקנים שהוא ממש רוצה. עד אז, כנראה שנמשיך לספור בחירות דראפט לת'אנדר.

תחזית:

מאזן 24-58 בסיום העונה, עדיין גרועים, שוב לא גרועים מספיק. יצליחו לייצר טרייד על חלק מהנכסים ולהשיג אולי משהו שיעזור להם להתחיל את העלייה למעלה בעונה הבאה.

 

תגיות: , , , , , , ,
קרא עוד

פודקאסט הפנטאזי DTD פרק 34 – שארלוט, סן אנטוניו ויוסטון

בפרק הזה, חובב ואריק מתחילים בסיקור הקבוצות עם שארלוט, סן אנטוניו ויוסטון. בין היתר דיברנו על הבלאגן ברוטציה של שארלוט, עונת הסופמור של למאלו, "הכוכבים" של הספרס, עונת הרוקי של ג'יילין גרין, האחוזים של כריסטיאן ווד ועוד.

תגיות: ,
קרא עוד

עדכונים 22.9.21

עדכונים ו-27 יום שהם 3 שבועות ו-6 ימים לתחילת העונה!
 
 
 
אימן שמפרט היה ב'רוקדים עם כוכבים' ודווקא היה לא רע


 
הראפטורס החתימו את סבי מיכאליוק.
 
מונטה מוריס מצפה לזכות בתפקיד בחמישיה.
 
הבעלים של הווריירס ג'ו לייקוב אומר שלבצע טרייד על בן סימונס "לא ממש מתאים למה שאנחנו עושים"
 
דמרכוס קאזינס העלה תמונת פרופיל חדשה בטוויטר, שמרמזת אולי על חזרה לסקרמנטו


 
 
 
לפוסט זה מצורף: דירוג. אתמול פרסמנו את מקומות 50-31 של דירוג השחקנים של ספורטס אילוסטרייטד. היום מקומות 30-11. אז מי הכוכבים שמחוץ לעשיריה הראשונה?
 
קרא עוד

חובק עולם

הNBA מלאה בסיפורים של כאלו שהגיעו מלמטה. שהתחילו בלי כלום ועלו לגדולה. שניצחו את הסיכויים. שעל בסיס סיפור החיים שלהם כותבים אחר כך סרטים. אתם מכירים אותם – הרי זה כל הקטע, לא? הם הפכו משום דבר לשם דבר דרך כשרון ייחודי, ועכשיו כולם מכירים את השם שלהם: לברון, אייברסון, מלו. הסיפור הזה הוא סיפור דומה, אבל שונה. הוא שונה כי הכשרון הייחודי של האדם הזה הוא לא בלרוץ מהר, לקפוץ גבוה, לשמור טוב או לקלוע מדויק והוא שונה כי כנראה אתם לא כל כך מכירים את השם שלו, אבל האימפקט שלו – כפי שתואר על ידי אנשים בכדורסל האמריקאי – נמצא למעלה איפשהו עם מנהלי תאגידי ענק. בתקשורת הוא כונה 'וורלד וייד ווס', השחקנים קוראים לו 'דוד ווס', בתעודת הזהות הוא קרוי וויליאם ווסלי.

דיסקליימר: ווס לא מרבה להתראיין, לכן רוב המידע עליו ברשת הוא תערובת של הגזמות, אגדות ואינפורמציה שלא בהכרח מדויקת. לכן כשאני קורא שהסופר-אייג'נט דיוויד פאלק כינה אותו 'אחד משניים-שלושה האנשים הכי משפיעים בספורט האמריקאי' אני מתייחס לזה בתור הגזמה ומניח שהוא כנראה בטופ-10. גם אם זה מגובה בטענה של כתב אחר שאומר 'הוא הבנאדם השני הכי חשוב בספורט האמריקאי, אחרי פיל נייט (מייסד נייקי)'. סיפור החיים שלו כנראה לא יעובד לסדרה או סרט, פשוט כי אף תסריטאי לא יאמין לחלק בו – לפי אחד הסיפורים – אחד בשם מייקל ג'ורדן הגיע למועדון אותו ווס ניהל (שאכן היה פופולרי בקרב שחקני NBA), שיחק מול ווס קלפים (למרות שהעובדה שג'ורדן מהמר כפייתי היא רכילות שידועה לכל) והפסיד לו נתח קטן ממותג ג'ורדן בנייקי. זה לא אמין, הקהל יזפזפ.

הופעתם פעם בטלוויזיה? מה הייתה ההופעה הראשונה שלכם? כמה אנשים אמרו לכם אחר כך שהם ראו אתכם? אני לא יודע אם זו באמת הופעת הבכורה של ווס בטלוויזיה, אבל זו הייתה הפעם הראשונה ששמו לב אליו באמת. ה-19 לנובמבר 2004. הפאלאס באובורן הילס. מצלצל מוכר? הנה סרטון שירענן את הזכרון שלכם. כדי לראות את ווס אתם אפילו לא חייבים ללחוץ על 'פליי', אתם רואים בתמונה את האיש שמחבק את ארטסט? נעים מאד. וויליאם ווסלי

 

תחילת הדרך שלו, לפי המידע שזמין ברשת, הייתה בחנות נעליים בפילדלפיה. שם, בגיל 16, הוא יצר קשרים עם שחקנים מקצוענים כמו דרל דאוקינס ודאג קולינס, וגם עם שחקני תיכון כמו ליאון רוז ומילט ואגנר. אבל השחקנים לא הגיעו אל המוכר הצעיר בשביל נעליים, לא רק בכל אופן: ווסלי הפך לפופולרי בקרב השחקנים הודות ליכולת שלו ליצור קשרים אישיים ובעיקר לדעת את כל מה שחשוב ולדאוג למי שסביבו: אם להכיר את הספרים הפופולריים בעיר, לדעת מאיפה להשיג כרטיסים להופעות או לאיזה מועדונים הכי כדאי לצאת. ווסלי התחיל לבנות את עצמו כ'האסלר' במובן הכי נקי של המילה. יש לכם חבר שתמיד מכיר מישהו? כזה. ב1986 ואגנר, חברו הטוב של ווס, נבחר בדראפט הNBA. הוא העביר שנה בCBA וב1987 חתם כשחקן חופשי בלייקרס הגדולה. ווסלי הצטרף אליו, והתחיל ללמוד את העולם המקצועני. כדי להתפרנס – לפחות לפי מה שסיפר לעיתונאים בזמנו – הוא עבד בחברת ייעוץ משכנתאות, כשהוא משתמש בקשרים שלו עם שחקנים בליגה לרכוש את הנכסים הראשונים שלהם.

עונה לאחר מכן ואגנר עבר לאירופה. ווסלי חזר לפילי, בין היתר כדי לשמש דמות אב לבנו של ואגנר, שגר עם אימו בניו ג'רזי. איפשהו לקראת סוף שנות ה-80 הכיר דרך חברים משותפים (הרוקי של הסיקסרס קני פיין, שהיה חבר לקבוצה של ואגנר במכללת לואיסוויל) את המצטרף החדש לסיקסרס ריק מאהורן, שנתן לו עבודה כשומר במועדון הלילה אותו ניהל. באותה תקופה קבוצות היו נשארות בעיר לאחר משחק חוץ, והמועדון של מאהורן היה המקום בו שחקנים הגיעו לשתות ולהשתחרר אחרי משחקים. מאהורן אמנם היה חדש בפילדלפיה, אך היה מוכר ברחבי הליגה מעברו בדטרויט, כאחד השחקנים הקשוחים בשורות הבאד בויז. ווס השתמש בכישוריו ובקשריו כדי להתקדם מהדלת, עד לניהול המקום. לצד ההתחככות בכוכבי הליגה בצורה פחות פורמלית ויותר אישית, ניהול המועדון איפשר לו גם להתחיל לפתח קשרים בתעשיית הבידור. הפרטים אמנם לא לגמרי ברורים, אבל כנראה שהמועדון הזה היה המקום בו הכיר את ג'ורדן. לא ברור האם מדובר באינטרקציה אקראית או שוגנר, שהספיק לחזור לליגה, ערך בינהם הכרות לבקשתו של ווס, אבל מה שמשנה זו התוצאה: ג'ורדן העסיק את ווס באחד ממחנות הכדורסל שלו, ו-ווס התקבל לפמליה שלו. נאמן לדרכו, ווס השתמש במעמדו החדש כדי להרחיב את רשת הקשרים שלו והכיר אנשים בחלונות הגבוהים של חברות הספורט (נייקי, ריבוק). המעמד הלא רשמי אך מרכזי של ווס הפך אותו לסוג של 'פיקסר': אתה עיתונאי שרוצה לראיין שחקנים שלא מתראיינים? דבר עם ווס. אתה אתלט שהסתבך בהימורים? דבר עם ווס. גורמים בסביבת הבולס מספרים על כך שווסלי תמיד נמצא בסביבה אחרי משחקי חוץ, ובין היתר שימש כמעין יחצ"ן של שחקנים, שהגיעו למועדונים אחרי המשחקים. אירוע קידום אחד כזה התרחש דווקא בפילי ב-1997, כשדחף צלם שהתקרב יותר מדי לדניס רודמן. אבל המקרה המשמעותי במסלול של ווס במהלך אותה שנה הייתה כשמישהו – לא ממש ברור אם מישהו מטעם הליגה, ריבוק או סתם מישהו שהכיר אותו – קרא לו 'לטפל' במעצר של אלן אייברסון, שנתפס עם מריחואנה ונשק. ווס התחיל ללוות את אייברסון מקרוב, כולל בגישור בינו לבין ה'חליפות' בליגה: אם זה יו"ר ארגון השחקנים דאז בילי האנטר או אפילו המאמן החדש והמקובע של אייברסון, לארי בראון.

תחילת שנות ה-2000 היו עמוסות עבור ווס: חזרתו מפרישה של ג'ורדן הפגישה בין וושינגטון בין מייקל לבין שחקן שגדל בפילדלפיה והפך לכוכב תיכונים שם – ריפ המילטון. בעוד שאין תיעוד לקשר בין המילטון התיכוניסט לווס, המעורבות של האחרון באקדמיות הכדורסל לצעירים (AAU) כנראה הפגישה בין השניים. עם זאת לצידו של ג'ורדן בוושינגטון הקשר התהדק. במקביל, ווס ניצל את ההשפעה שלו על ואגנר הבן כדי לשכנע אותו לשחק בקולג'. דחואן ואגנר היה מועמד ללוטרי מיד אחרי התיכון, אבל ווס שכנע אותו כי המאמן הנכון יוכל להשפיע עליו לטובה. במקרה המאמן הנכון היה עוזר המאמן לשעבר של לארי בראון בסיקסרס. אחד, ג'ון קאליפרי. כחלק מההתחייבות של ואגנר הבן לממפיס, אותה אימן קואץ' קאל, האוניברסיטה סידרה לואגנר האב עבודה במחלקת הכדורסל של האוניברסיטה, בנוסף חבר של דחואן התקבל לממפיס על אף שלא עמד בדרישות הסף לקבלה. כשההטבות שקיבלה משפחת ואגנר התגלו לתקשורת קאליפרי חטף אש מה שהוביל לכך שהוא סירב לחזרתו של דחואן לאוניברסיטה. ואגנר יצא לדראפט ונבחר במקום השישי בדראפט 2002 על ידי הקאבס. עם המעבר לליגה ואגנר נדרש למצוא סוכן שייצג אותו. ווס הרים טלפון למכר מהתיכון. אחד בשם ליאון רוז.

הקשרים העסקיים בין רוז לווסלי נמשכו לאורך כל אותן השנים, אבל הסוכנות הקטנה שהקים רוז לא הצליחה להתרומם ועד אותה נקודה רוז ייצג בעיקר שחקנים משניים. לאחר חתימתו של ואגנר ווסלי הפנה יותר ויותר לקוחות אל רוז, כולל את השם הגדול בליגה באותו הזמן – אחד, אלן אייברסון. ווסלי ניסה למשוך בכל חוט אפשרי על מנת לגייס לקוחות, נניח סקאוט שתיאר איך כדי למשוך את לנארדו בארבוסה – אז גארד בן 20 מברזיל שהמילים היחידות שידע באנגלית הן לדקלם את Hard Knock Life של ג'יי זי – ווס הרים טלפון מול עיניו לג'ורדן (והגיע למענה קולי) והתקשר לג'יי זי כדי שבארבוסה יוכל להשמיע את הגרסה שלו למקור.

באופן מקרי לחלוטין, הבחירה של קליבלנד בואגנר, בן טיפוחיו של ווס, הסתדרה מצוין עבור האחרון. הפרוייקט המרכזי של ווסלי באותה התקופה היה תיכוניסט מעיר קטנה קרובה לקליבלנד. שם העיר: אקרון. שם השחקן: לברון ג'יימס. ווסלי כמובן לא חיכה עד לשנתו האחרונה של ג'יימס בתיכון כדי להכניס אותו למעגל ההשפעה, עוד כשג'יימס היה בן 15 ווסלי יצר מערכת יחסים עם אביו המאמץ של ג'יימס. המהלך שקנה את ג'יימס סופית היה כשווס הכיר בינו לבין ג'יי זי, אליל ילדותו. אגב לקראת סוף עונת הרוקי של ואגנר בקליבלנד, והאחרונה של לברון בתיכון, ג'יי זי חתם על חוזה די חסר תקדים עם חברת ריבוק, שהייתה אז הספונסרית של תלבושות הNBA ושהכוכב הגדול שלה היה בחור צנום בשם אלן אייברסון. בסיום אותה עונה ווס עזר לחבר בין ריפ המילטון ללארי בראון, שעזב את פילדלפיה. חיבור שיזכה באליפות בעונה הבאה. אחרי האליפות של הפיסטונס ווס התלווה לנבחרת ארה"ב לאולימפיאדה, אותה אימן לארי בראון ובשורותיה שיחקו אייברסון וג'יימס. ווסלי התחבר שם גם עם הכוכבים הצעירים וייד וכרמלו אנתוני.

הקטטה בפאלאס הייתה עוד משחק שבו ווס נכח. אולי כדי לתמוך בחבריו המילטון ולארי בראון. אבל כשהדברים התחילו להשתבש, הוא היה בצד המרגיע דווקא של שחקני אינדיאנה. הוא מרסן את רון ארטסט ולאחר מכן מלווה את ג'רמיין אוניל בירידה מהמגרש. אני לא יודע איזו היכרות מוקדמת הייתה בין אוניל, ארטסט ו-ווסלי לפני אותו המקרה, אבל הדרך שבה התנהל ווסלי מול השחקנים – ולא רק במקרה הזה – כנראה הותירה חותם על עוד אנשים. בכתבה מ-2007 מצוטט מייק בראון, מאמן קליבלנד, כשהוא אומר "בואו נגיד את זה ככה, אם יש לי בעיה ואני צריך השפעה מבחוץ, אני יודע שאני יכול להתקשר אליו. אנחנו מדברים כל הזמן". בראון היה עוזר מאמן באינדיאנה במהלך הקטטה בפאלאס, ובסיום אותה עונה מונה להיות מאמנו של לברון בקליבלנד.

בסיום עונת 2005 ווסלי קצר את הפירות של ההשקעה שלו: לברון ג'יימס פיטר את סוכנון, ארון גודווין, ובמקום מינה – בצעד שהרים לא מעט גבות – את חבריו הקרובים מאבריק קארטר וריץ' פול להיות הנציגים שלו, לצד הסוכן החדש שלו: לאון רוז. כחלק מאותו ההסכם רוז צירף לשורות הסוכנות שלו את פול, וחנך אותו. במקביל ווסלי המשיך לטפח את היחסים שלו עם קאליפרי. לאחר שואגנר פוטר מהאוניברסיטה ווסלי המליץ על מחליף: שחקן העבר (שבין היתר שיתף פעולה עם ריפ המילטון בוושינגטון) רוד סטריקלנד. ביולי 2005 הליגה חתמה על הסכם עם ארגון השחקנים שימנע מתיכוניסטים להצטרף ישירות לליגה. ווסלי זיהה הזדמנות וידע בדיוק מי צריך להיות המוציא לפועל שלה. במחנה כדורסל ב-2006 הכיר שני תיכוניסטים: דרק רוז וטייריק אוונס. ווסלי ניצל את ההשפעה שלו יחד עם הרקע של קאליפרי בNBA כדי למשוך את אוונס (ב2007) ורוז (ב2008) לשורות ממפיס. שניהם הצטיינו בעונה היחידה שלהם במכללה ועזבו מיד אחריה. שנתיים לאחר מכן התברר כי ציוניו של רוז הועלו על מנת שיעמוד בדרישות הכניסה לאוניברסיטה, וכי מישהו אחר ביצע עבורו את מבחני הSAT (המקבילה האמריקאית לפסיכומטרי).  הביקור בפיינל פור של ממפיס ב-2008, עם רוז, נמחק מהספרים, אבל קאליפרי, שוב, יצא נקי – הוא עבר לאוניברסיטת קנטאקי, ולקח איתו את סטריקלנד לתפקיד עוזר המאמן. זו הייתה הפעם השניה שפיינל פור שקאליפרי מגיע אליו נמחק מהספרים, אחרי שב-1996 הסתבר כי מרכוס קמבי קיבל מתנות והטבות בשווי של עשרות אלפי דולרים. קמבי הושעה מליגת המכללות וניגש לדראפט הNBA.

לצד סימני השאלה שעולם מפעילותו, כל העדויות המדברות עליו טוענות שבניגוד להרבה מהאנשים שמעמידים פנים שהם דואגים לשחקנים אך בפועל סוחטים מהם כספים, לווס באמת אכפת מהשחקנים והוא דואג לא לשרוף גשרים. המטבע שבו ווס מדבר הוא פשוט גישה לשמות הגדולים ביותר, להרחיב את מעגל הקשרים כדי להיות מי שיודע איך להשיג את מה שצריך להשיג. במאי של 2010 ווס הצטרף באופן רשמי לCAA, הטייטל שלו היה סוכן מאמנים, אך בפועל הוא המשיך למשוך בחוטים שונים בכל הרמות – מטורנירים של שחקני תיכון, דרך הקולג'ים ועד לNBA. שני הלקוחות הראשונים שלו היו ג'ון קאליפרי ומאמן שיקאגו דאז, טום ת'יבודו. הטיימינג לא היה מקרי. קיץ 2010 היה הקיץ של 'ההחלטה'. בהמשך עלו טענות לא מאוששות שהחתימה של ת'יבודו בCAA הייתה על מנת שווס יפעיל את ההשפעה שלו על לברון ג'יימס, כדי שיצטרף לשיקאגו, בה שיחק גם דרק רוז שווס חיבר לאונ' ממפיס. ביוני החלו שמועות שלברון ג'יימס יצטרף לאיזו קבוצה שתצליח לצרף את כריס פול בטרייד מההורנטס. ההורנטס לא התכוונו לסחור בפול והטענה הייתה שווס עומד מאחורי הידיעות לתקשורת.

שמועות או לא – כריס פול חתם בCAA, בזמן שלברון, וייד וכריס בוש – כולם מיוצגים על ידי אותה הסוכנות –  חתמו באותה הקבוצה. כמה ימים אחרי ההודעה של לברון בESPN, כרמלו אנתוני התחתן בחתונה מרובת משתתפים ומפורסמים עם זוגתו, מנחת הMTV לאלא ואסקז. בחתונה, אחד המברכים כריס פול רמז על הקמת 'ביג 3' נוסף, הפעם בניו יורק. כרמלו היה שחקן דנבר באותה העת, פול שיחק בניו אורלינס.

ב2012 הגיעה הפרידה של CAA מלברון ג'יימס. ווס, שחנך את פול, מאבריק קרטר ושות' ראה אותם פותחים את קלאץ' ספורטס, הפעם בלי עורך דין מחויט כמו רוז בפרונט. במקביל הפרופיל הציבורי של ווס התחיל לעלות. ג'יי זי הזכיר אותו בשורה בשיר Pound Cake יחד עם דרייק ובהמשך גם דרייק נתן לו קרדיט. "I learned the game from William Wesley you can never Check Me". אמנם זה יצא בדיס טראק, אבל כשרואים את ההשפעה שדרייק צובר ברחבי הליגה, אולי זו לא אמירה סתמית. השם של ווס צף גם במהלך הדוקו של ESPN על מסורת הוואן אנד דאן של ג'ון קאליפרי. זו שווס באופן קבוע דאג לנתב אליה את מיטב הכשרונות מהAAU. בשנים האחרונות, לאור התעוררות המחאה נגד אי-התשלום לאתלטים בכדורסל המכללות הNBA התחילה לנסות וליצור מסלול עוקף מכללות דרך הג'י ליג. את המסלול הזה דחף מי שהיום הוא המנהל המקצועי של הג'י ליג – רוד סטריקלנד, שהיה עוזרו של קאליפרי בממפיס וקנטאקי.

https://www.instagram.com/p/BbCLEVagehp/

במרץ 2020 לאון רוז מונה להיות נשיא הניקס, והמינוי הראשון שלו היה של ווסלי לתפקיד 'יועץ מיוחד'. גם אם הקשר בין רוז, ווס והניקס מתחיל באופן רשמי רק עכשיו, לווס ורוז יש היסטוריה של השפעה על הקבוצה: מלבד כרמלו אנתוני – שלפי השמועות הניקס לא ניסו להוריד את המחיר עליו, למרות שהיה יכול להפוך לשחקן חופשי בקיץ 2011 ולהגיע לניקס בחינם – גם אנדראה ברניאני היה לקוח של רוז, וכזכור לווס היה קשר עם לארי בראון, שמונה לניקס אחרי האליפות בדטרויט. אחרי המינוי, מאמן עבר בניקס טען שלווס יש קשרים קרובים עם ג'יימס דולאן, ושהוא זה שעמד מאחורי פיטוריו ב-2013, לאור העובדה שהיסס אם להאריך את חוזהו של כרמלו אנתוני, שהיה לקוח של CAA. בקיץ 2012, כשמייק וודסון ניהל מו"מ על אימון הניקס בחוזה קבוע, עלו טענות כי הנהלת הניקס דורשת שיחליף את סוכנו, קית' גלאס, בנו של ג'ו גלאס שהיה הסוכן של לארי בראון שניהל את העסקה בה בראון חתם על חוזה ל-5 שנים, ופוטר לאחר שנה אחת. וודסון חתם עם CAA, וקיבל את החוזה בניקס. שנה אחר כך הניקס החתימו על חוזה את אחיו של ג'יי אר סמית'. שניהם לקוחות של CAA. באותה העונה שחקן ניקס אנונימי טען שישנה העדפה ברורה ללקוחות של CAA גם באימונים עצמם. לאחר המינויים הרשמיים של רוז ו-ווס מונו לתפקידי המפתח במועדון מספר רב של לקוחות עבר ב-CAA (כולל כמובן תום ת'יבודו, המאמן הראשי) ו\או יוצאי קנטאקי, אותה מאמן ג'ון קאליפרי (אגב, אחד המינויים הוא של קני פיין, ההוא שהכיר לווס את ריק מאהורן, שהיה מאמן הגבוהים של קאליפרי בקנטאקי מאז 2010).

 

תגיות: , ,
קרא עוד

קבוצה ביום – קליבלנד קאבלירס

סוף סוף יאניס עשה את זה, ולקח את האליפות הראשונה שלו ביחד עם מילווקי באקס. אף אחד לא יכול לנוח על זרי הדפנה. המון דברים קרו בקיץ, וזה הזמן לסכם אותם, ולהביט קדימה לעונת 21-22 של ליגת ה-NBA.

הקבוצה היום: קליבלנד קאבלירס

לדף הקבוצה:

קליבלנד קאבלירס

נשארו: ג'ארט אלן, קווין לאב, קולין סקסטון, דריוס גארלנד, צ'די אוסמן, אייזיק אוקורו, דילן ווינדלר, דין ווייד

עזבו: טאורין פרינס (טרייד, מינסוטה), לארי נאנס ג'וניור (טרייד, פורטלנד), דמיאן דוטסון

הגיעו: ריקי רוביו (טרייד, מינסוטה), לאורי מרקאנן (עסקת החתם והעבר, שיקגו בולס), אוון מובלי (דראפט)

מתנדנדים: מיץ' בולוק, טאקו פול

חמישייה: קולין סקסטון, דריוס גרלנד, אייזיק אוקורו, לאורי מארקנן, ג'ארט אלן

ספסל: קווין לאב, ריקי רוביו, דילן ווינדלר, דין וויד, אוון מובלי, צ'די אוסמן

אז מה היה לנו שם?

לפני פתיחת העונה, מאמן הקבוצה ג'י בי ביקרסטאף, ביקש מקבוצתו רק דבר אחד : "אנחנו לא יכולים להיות שוב במקום האחרון ביעילות הגנתית. זה משפיל". העונה החלה כבר באקורד צורם, לאחר שקווין לאב, בעל השכר הגבוה בקבוצה, ואחד שנדרש ל"עונה גדולה" לפי מאמנו, דידה אל מחוץ למגרש כבר במשחקו השני. פציעה שתגרום לו להחמיץ את 32 המשחקים הבאים. הקאבס, עם זאת, לא נתנו לזה להפריע להם ופתחו את העונה עם שלושה ניצחונות רצופים. אחרי שני ניצחונות רצופים על ברוקלין וניצחון על מינסוטה, ב-1 בפברואר הם היו קרובים ל-50% עם מאזן של 10 ניצחונות ו-11 הפסדים. הקלף הסודי – ההגנה השביעית בטיבה בליגה (לאחר שאף הובילו את הליגה בשלב מסוים), כשלארי נאנס הפעלתני (2.9 דיפלקשנס למשחק) ואנדרה דראמונד (2.8) עוזרים לקבוצה להתמקם במקום הראשון בליגה בגרימת איבודים ליריבות.

אוהדי הקבוצה כבר לעגו למלעיזים שטענו כי הצלחת הקבוצה הייתה בשל לו"ז נוח, וכי ההתקפה הבעייתית של הקבוצה (מקום 30 ביעילות התקפית באותו הזמן) היא סימן רע לבאות. ובכן, אם זה לא היה ברור לפי זהות הקבוצה שהם בחרו לאהוד – אוהדי הקאבס לא זרים ללטעות. לו"ז קשה לצד פציעתו של לארי נאנס ג'וניור (אם כי הצניחה ההגנתית החלה כבר איתו על המגרש) גררו איתם עשרה הפסדים רצופים החל מפתיחת חודש פברואר ושמו את הקבוצה במקומה הטבעי – הרחק מהתמודדות על הפלייאוף. המדדים ההגנתיים חזרו לסורם – הקאבס הידרדרו מעט אך שמרו על מקום מעל הממוצע בגרימת איבודים ליריבות. מצד שני ירדו למקום ה-30 באחוזי קליעה של היריבה, בדגש על קושי בשמירה על קשת השלוש.

רצף ההפסדים איפשר לקבוצה להתקדם גם משגיונות אנדרה דראמונד. מה התקפה שבנויה סביב דראמונד יכולה לעשות? מקום 30 בדירוג התקפי, כשדראמונד על 30% נתוני שימוש, ואחוזי שדה נמוכים באופן היסטורי לסנטר. היו גם לא מעט מהלכים שנגמרו אצל שאקטין. הקבוצה התגנבה לטרייד על ג'יימס הארדן בין הנטס לרוקטס, וקיבלה את הזכות לשלם לשחקן החופשי-מוגבל העתידי, ג'ארט אלן, בתמורה לבחירת סיבוב ראשון מאוחרת. לאחר כמה משחקים של חלוקת דקות בין הסנטרים, אלן הוצב כסנטר המוביל, בעוד דראמונד סופסל בתקווה נואלת לטרייד שכמובן לא הגיע, והסנטר שוחרר בביי-אאוט.

שאר העונה התנהלה בעצלתיים עם הפסדים מרובים ועונות קריירה הן של קולין סקסטון והן של דריוס גארלנד. פוש אחרון ו-16 הפסדים מ-18 המשחקים האחרונים, נתן להם מאזן שלילי של 22-50 ואת המקום החמישי מהסוף בליגה, ביחד עם אוקלהומה סיטי ת'אנדר. הקבוצה כן הצליחה לעמוד בבקשתו של ביקרסטאף כשהגנתה דורגה במקום ה-25 בליגה, אך גם זה רק בקושי (מקום 29 אם סופרים מה-15 בינואר), לצד התקפה שהתמקמה במקום ה-28 בליגה.

קיץ חם

הקאבס הפסידו את הטלת המטבע בינם לבין הת'אנדר, מה שנתן לאוקלהומה סיטי את היחסים הטובים יותר. אם אתם חושבים שזה עצר אי פעם בעדם, אתם לא מכירים יותר מדי היסטוריה. לאחר שנתיים חסרות מזל, הקאבס שוב זכו שהכדורים יסתדרו עבורם (בערך) וקיבלו את הבחירה השלישית בדראפט, דראפט שכונה דראפט של שלושה שחקנים. זה לא מעט. בקליבלנד בחנו אפשרויות להעביר את הבחירה, אך כשהגיע רגע ההחלטה לא התמהמו ובחרו את אוון מובלי, פורוורד-סנטר ממכללת USC. מובלי אמנם נבחר במקום השלישי, אך בהחלט יכול להתברר כשחקן הטוב ביותר בדראפט. 213 סנטימטר עם  מוטת ידיים של 223 סנטימטר, הוא יכול לשמש ככוח הגנתי, כשבהתקפה הוא מציג יכולת הובלת כדור וקליעה נקייה. הוא אחד הפרוספקטים המסקרנים ביותר בשנים האחרונות. עם זאת, העובדה שהוא שוקל פחות מ-100 ק"ג, ועדיין לא טוב ב"דברים של סנטרים", מעידה על כך שהוא יצטרך להתחזק כדי לעמוד באופן יומיומי ותדיר במטלות שיידרשו ממנו.

קובי אלטמן המשיך לסגור את הדברים שהיה צריך לעשות, והעניק לג'ארט אלן חוזה שמן על סך 100 מיליון דולר ל-5 השנים הקרובות. בסביבתו של אלן מיהרו כבר עם תום העונה להבהיר כי זהו תג המחיר של הסנטר הצעיר (23) ולאחר עונה של 13 נק' ו-10 ריב' (61 אחוז מהשדה), אלטמן לא היסס לשלוף את פנקס הצ'קים.

גם החור בעמדת הרכז המחליף התמלא (לאחר שמתיו דלבדובה חזר למולדתו וחתם למלבורן יונייטד),לאחר שריקי רוביו הגיע ממינסוטה בתמורה לטאורין פרינס ובחירת סיבוב שני. על אף הקפיצה במספרי המסירה של הקבוצה בשנה האחרונה (הגיעה למקום החמישי במסירות למשחק), הקבוצה עדיין זקוקה למנהל משחק אמיתי שיסדר את התקפת הקבוצה, כך שרוביו ודאי ישחק בתפקיד מרכזי גם אם לא יפתח, ונראה הרכב שלושה גארדים לצידם של גארלנד וסקסטון.

רגע לפני הגונג, אלטמן הוסיף את לאורי מארקנן בעסקת החתם והעבר מהבולס, על חוזה של 67 מיליון דולר ל-4 שנים (השנה האחרונה מובטחת חלקית), בתמורה ללארי נאנס ג'וניור שנשלח לפורטלנד. מארקנן הודיע קבל עם ועדה שאינו מעוניין להישאר בשיקגו. המועדון גם הביע רצונות דומים, אך השאיר אותו כבן ערובה עד שיקבל בחירת סיבוב ראשון. הבחירת המובטחת הגיעה מפורטלנד (מוגנת לוטרי), ונאנס ג'וניור מצא עצמו בדרך לטריילבלייזרס. נאנס היה בשמועות טרייד כבר הרבה זמן, בתור הסמן המבוגר (28) בקבוצה צעירה, אך אוהדי הקאבס העריכו שעונתו הטובה אשתקד תוכל להגריל להם משהו טוב יותר מהזכות לשלם חוזה גדול לאניגמה פינית שמשחק בעמדה עמוסה בקבוצה. ניכר שהדגש פה היה יותר על אופורטיניזם – מארקנן הוא בחירת סקונד-דראפט מצוינת, אחרי שכבר בשלב די מוקדם הבולס הפסיקו לשים דגש על ההתפתחות שלו שמגיע על התחייבות חוזית נוחה ולא ארוכה, ומסמן שני סעיפים מרכזיים – גיל ויכולת קליעה מוכחת (יחסית). ניתן גם לראות כי המהלך, כצפוי, מראה כי אוון מובלי צפוי לעלות מהספסל כיוון שהקאבס לא חושבים כי הוא מוכן כעת לתפקיד מרכזי, אך אורך החוזה מאפשר להם לשנות כיוון בקלות במידה שיגלו שהוא מתקדם מהר מהצפוי.

הבאתו של מארקנן שמה זרקור על פורוורד לבן אחר שמתמחה בריווח המגרש – קווין לאב, ששב בשנה שעברה ל-25 משחקים חסרי משמעות. נראה כי אחרי 22, 56 ו-25 משחקים הקבוצה כבר לא מחכה לו. עם זאת, שני הצדדים מכחישים שהם מעוניינים בביי-אאוט. הסיבה פשוטה – ללאב נותרו 60 מיליון דולר לחוזהו. זה הרבה מאוד כסף. זה יותר מדי כסף עבור הקאבס כדי לשמור בספרים ככסף מת (גם אם ימתחו אותו על פני שש שנים) כך שהם יצטרכו שלאב יוותר על נתח משמעותי מחוזהו (לשם השוואה, בלייק גריפין וקמבה ווקר, שניים שקיבלו ביי-אאוט מחוזה דומה, ויתרו על כ-16 מיליון דולר – שניים מהביי-אאוטים הגדולים בתולדות הליגה). הוא לא מעוניין לעשות זאת. מי ימצמץ ראשון?

ועכשיו מה, מה עכשיו?

כדי לדבר על מה יהיה, קודם כל צריך לדבר על מה כבר יש. בשנה שעברה כתבתי על כך שייתכן כי עדיף לקאבס לשחק עם מתיו דלאבדובה בחמישייה הפותחת ולתת לדריוס גארלנד למצוא את הקצב שלו מהספסל. גארלנד היה אחרי עונת רוקי חלשה בכל התחומים, שלא הוכיחה כי הוא יכול להיות שחקן NBA. ובכן, גארלנד כנראה לקח את זה אישית (אין בעד מה, קליבלנד) ופתח ב-50 מ-54 המשחקים בהם שיחק, עם ממוצעים ראויים של 17 נק' ב-45 אחוז משדה (39 אחוז מהשלוש על 4.9 שלשות למשחק), כשהוא חושף גם את יכולת המסירה שהפכה אותו לפרוספקט כה מושך (6 אסיסטים למשחק, ודינמיקת בין-שניים נהדרת עם ג'ארט אלן). קולין סקסטון, עמיתו לקו האחורי, היה אפילו מרשים יותר – העובדה כי יכול היה להעביר את מושכות ניהול המשחק לגארלנד, איפשרה לו קפיצה ל-24 נק' בממוצע למשחק תוך שמירה על היעילות של שנה קודמת (47% מהשדה, 37% מהשלוש), ואפילו עלייה בהגעה לקו העונשין. הנתונים הללו ומשחק בלתי נשכח מול הנטס, הוכיחו כי סקסטון הוא ספק נקודות מהשורה הראשונה, ועומד לקבל חוזה שמן ממש בקרוב.

אז אם המצב כ"כ טוב, למה שמענו חדשות לבקרים על כך שסקסטון מוצע לקבוצות בליגה? גם הדיווח השמרני ממקומוני קליבלנד מדווח כי אלטמן פנה לקבוצות ואמר כי סקסטון הוא לא נכס שהוא מנסה למכור בכל מחיר, אך כן התעניין במחיר השוק שלו והאם ישנה הצעה סביבו שתעזור לו לחזק את הקבוצה. קולין סקסטון עומד לקבל חוזה שמן ממש בקרוב, ועדיין לא ברור מה האימפקט שלו על קבוצה מנצחת. הציוות של סקסטון-גארלנד – התקפי במהותו – עדיין לא הצליח לייצר ליינאפ טוב יותר התקפית ממוצע הליגה. היעילות ההתקפית הממוצעת של הליינאפים בהם השניים שיחקו היא 107 נק' ל-100 פוזשנים (אחוזון 23 בליגה), כאשר שלושת הליינאפים המרכזיים אפילו פחות טובים ועומדים על יעילות התקפית של 104, 105 ו-106. הקבוצה עדיין מאבדת המון (מקום אחרון בליגה באחוז איבודים, כמו שנה שעברה), והידרדרה למקום ה-29 באחוזי הקליעה האפקטיביים (eFG).

הבעיה מתחילה בראש הנחש – צוות הגארדים ממאן לזרוק שלשות ויעדיפו את הפלואטר או זריקת המידריינג' הבטוחה (44% מזריקות של סקסטון הגיעו מהמידריינג', 39% מאלו של גארלנד). כדי שזה יהיה פתרון טוב, הם צריכים להיות טובים מאוד מהטווח אבל מסתפקים ב-44% (סקסטון) ו-42% (גארלנד). ביקרסטאף כבר אמר על גארלנד כי "יש עוד כ"כ הרבה הזדמנויות עבורו לזרוק, ואנחנו נשמח לראות אותו מנסה להגיע לקצה. אני אשמח לראות אותו זורק בין 8 ל-10 שלשות. יש לו את הכדור מספיק כדי לעשות זאת. אבל זה לא נוח לו. הוא שחקן כדורסל סולידי, ולפעמים לזרוק כ"כ הרבה משלוש מרגיש לו הרבה".

הבעיה כמובן לא רק בצמד הגארדים. הקאבס הגדילו באופן הדרגתי את מספר השלשות שזרקו כקבוצה לאורך העונה והגיעו מ-27 זריקות בממוצע בחודש ינואר ל-34 זריקות בממוצע בחודשים אפריל ומאי. היעילות ההתקפית, אפעס, שמרה על סטגנציה בזכות העובדה שהם לא קלעו כלל (33% מהשלוש). הקלע השלישי בטיבו בקבוצה הוא כנראה דילן ווינדלר האלמוני. בעיות הספייסינג החמורות גרמו באופן מפורש לרמת איבודים גבוהה ואילצה את הקבוצה לשחק במרווחים צרים, מה שהקשה על משחק המסירות שהקבוצה אימצה. זו בדיוק הנישה אליה נכנס לאורי מארקנן. הפיני הגיע לליגה עם כמה סימני שאלה מבחינת יכולת הריבאונד וההגנה, אך הקליעה הנקייה משכה את העין כבר בהתחלה. מאז – גם היא הפכה לשאלה. מארקנן אמנם קלעי של 36% בקריירה ואפילו 40% בשנה שעברה (במספר משחקים יותר מוגבל), אך קודם לכן כבר סבל מעונה של 34% מהטווח. הוא לא שחקן טוב יותר מלארי נאנס, ודאי לא כרגע. הדרך היחידה בה הטרייד הזה יכול להיחשב כהצלחה – עוד לפני שניכנס לענייני ההגנה והריבאונד – זה אם מארקנן ישמש כאיום אמין, יציב ומהיר מהשלוש. האם הוא יכול לעשות זאת?

בענייני ההגנה והריבאונד – מארקנן לא מצטיין בשני התחומים, וזה בסדר. הקאבס החתימו על חוזה של 100 מיליון דולר את ג'ארט אלן, שאמור להיות שם בשבילו. הסתכלות על השנה הראשונה של הסנטר הצעיר בקבוצה לא מלמדת כ"כ הרבה אופטימיות. הדירוג ההגנתי של הקבוצה עם אלן על המגרש עמד על 117 נקודות. זה לא טוב. בכלל. גם כששיחק לצידו של לארי נאנס (מגן טוב), השניים לא הצליחו לרדת מתחת לדירוג הגנתי של 116.9 נקודות. אלן עשה את עבודתו נאמנה, והגן על הטבעת ב-52% מצוינים, אך עדיין לא היה מספיק טוב בחיפוי הגנתי על טעויות של אחרים, ונתפס מספר פעמים מחוץ לעמדה. בהתחשב בסגל ההגנתי סביבו, הוא יהיה חייב להיות יציב יותר. מלבד זאת, הוא התקשה לשמור על ריבאונד ההגנה של הקבוצה, והקבוצה עמדה במקומות האחרונים באחוזי ריבאונד הגנה איתו על המגרש. בפאן ההתקפי, אלן סיים את עונתו הראשונה בקאבס עם אחוז איבודים מאוד גבוה. חלק מזה קשור לספייסינג הגרוע סביבו. חלק מזה קשור גם למוגבלתו כשחקן התקפה. אין ספק כי היכולת האתלטית כאיום ורטיקלי מבדילה אותו עשרות מונים מאנדרה דראמונד ששיחק לפניו וכבר איבד צעד או שניים ניכר כי הוא מתקשה לקלוט כדור שמצריך ממנו כדרור או שניים, ואת האיום לוב שלו קל יותר לעצור כשמאוד ברור שזה הדבר שהוא יודע לעשות.

הקבוצה שיפרה משמעותית גם את ספסל הקבוצה. במידה שהכל יסתדר בשורה, יכול אולי אפילו להיות נקודת החוזקה של הקבוצה, עם השילוב המתחדש בין קווין לאב לריקי רוביו. לאב מתויג כעת כפורוורד השלישי, אך מידת הרפתקנות סבירה יכולה להציב אותו גם כסנטר השני, דבר אשר יכול להפעיל אותו מחדש ולהשתמש בו בצורה מתונה וטובה, ולצידו של אוון מובלי.

הקבוצה מתנהלת בין תחושת דחיפות איומה לבין ניסיון לבנות כהלכה. באופן פרדוקסלי, זוהי לאו דווקא מחשבה מוטעית. סביב הסגל הצעיר כבר צריכה להיות החלטה מאוד משמעותית סביב חוזהו של קולין סקסטון, ולכן אפשר לקרוא את החתמתו של מארקנן כבדיוק כזו. הקבוצה צריכה להגיע להחלטה סביב עתידו של סקסטון, וככזה היא צריכה כבר עכשיו לספק לו את הצוות המסייע הטוב ביותר, ולא יכולה להמתין לשיפורו של אוון מובלי. עם זאת, כשרואים שהקבוצה מעדיפה לתת לאייזיק אוקורו הבוסרי (אם כי משתפר) את הבמה בעמדת הכנף, ולא חיזקה אותה (כנראה מבחירה), נשארים קצת מבולבלים.

תחזית: 25 ניצחונות

 

תגיות: , , , , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות