סדרת כתבות על לברון ג'יימס וסטף קרי. שני אנשים ששיגעו את העולם (וישראל הקטנה) ביוני שנה שעברה (ואחד מהם משגע את ישראל בימים אלה). איפה הם נפגשים, ואיפה הם נבדלים. איך זה משפיע על המשחק שלהם, איך זה משפיע עלינו. הכתבה הראשונה התמקדה ברקע,. שני שחקנים שנולדו באותה עיר, ועשו מסלול שונה מאוד לכוכבות בNBA. לברון סומן כמי שיגיע לגדולה עוד בגיל 15. סטף תמיד היה טוב לרמה שלו, אבל אף פעם לא מספיק טוב לרמה הבאה.הכתבה השניה התמקדה במשמעות המשחק עבורם, ואיך זה השפיע על גמר 2015. הכתבה שלישית דיברה על החוזקות והחולשות של לברון. הכתבה הרביעית דיברה על החוזקות והחולשות של סטף. עכשיו הגיע הזמן לרימאטץ'.

 

 

 

ההבדל הגדול מהעונה שעברה הוא כמובן העובדה שדייויד בלאט לא שם. עונה שעברה כל עם ישראל (למעט כמה אוהדי גולדן סטייט) עודדו את הקאבלירס. העונה רובם עברו צד. איכשהו נוצרו לגולדן סטייט מספיק שונאים שמוכנים להתגבר על הטראומה עם קליבלנד ולעודד אותם. בהתחשב בזה שרובם מציינים את משחק השלשות של גולדן סטייט כבעיה, זה קצת מפתיע, שכן קליבלנד זורקת לא מעט שלשות בעצמה.

 

2 הכוכבים נכנסים לגמר עם קוף על הגב. לאף אחד אין ספק שקרי שחקן מדהים, אבל רבים מפקפקים ביכולת שלו להוביל קבוצה בפלייאוף. יש אליפות, אבל היכולת של קרי בגמר הקודם איכזבה רבים. הוא היה מצויין, אבל לא מדהים, והעובדה שהMVP הלך לשחקן אחר רק מחזקת את המתנגדים. גם בפלייאוף הנוכחי היו לו תצוגה או שתיים (משחק 4 בפורטלנד, משחק 7 נגד אוקלהומה סיטי) שהשאירו אנשים עם פיות פעורים, אבל התבוסות של גולדן סטייט במשחקים 3 ו4 העלו את הספקות מחדש. כמו שאפילו אני כתבתי – לג'ורדן זה לא היה קורה. עצם ההשוואה הוא מחמאה, אבל בניגוד לג'ורדן ככל שקבוצות יכנסו לקרי לכליות, ככה הוא יחפש יותר את חבריו. קרי מבין את העקרון הפשוט שאומר שאם 2 שחקנים שומרים עליו, יש שחקן פנוי איפשהו ושזה יתרון לקבוצה שלו, ולכן משחרר את הכדור. הרגעים שבהם כל הקבוצה עובדת בשביל הזריקה שלו מועטים. ברוב המשחק החמישיה המאוזנת של גולדן סטייט תחפש את היתרון שלה בכל שחקן אפשרי. התחושה האישית שלי היא שאנשים מצפים מקרי להופעה ראסל ווסטברוקית, התקפה אחרי התקפה שבה הוא מחפש רק את הסל. זה לא קרי ולא גולדן סטייט. אם קליבלנד יגרמו לו לשחק ככה, זה יעבוד דווקא לטובתם. אם האגו יכנס לשיקולים של קרי, והוא יראה לנגד עיניו את גביע הMVP ולא רק גביע האליפות, זה ישפיע לרעה. עד עכשיו הוא לא הראה את זה באופי שלו.

בצד השני לברון ג'יימס מגיע לגמר עם מאזן של 2 מ6, והמותג לא יכול להרשות לעצמו 2 מ7. לברון בתחילת הדרך היה שחקן מאוד קבוצתי, כמו קרי ניצל את ההתמקדות בו וחיפש את החברים. הבעיה היא שהחברים היו אנדרסון ורג'או והדקות היו דקות הכרעה. במיאמי ג'יימס למד לקחת על עצמו יותר. גם כשזה נגמר בכשלון ב2011 זה לא ריפה את רוחו והוא חזר חזק יותר וטוב יותר ב2012 ו2013. שני הגמרים שהגיעו בעקבותיהם היו שונים. ב2014 הוא פגש קבוצה שהתפוצצה על ההיט, את השומר האישי הכי טוב בNBA, וחברים לקבוצה עייפים. ב2015 הוא נאלץ להתמודד בלי 2 הכוכבים שליוו אותו כל העונה. הוא עשה מעל ומעבר, אבל ברקע כשירד מהמגרש קליבלנד נראתה כמו צל של עצמה. זה הכריח את לברון להשאר על המגרש יותר דקות ממה שהוא יכל, ובדקות ההכרעה הוא נעלם, וביחד איתו קליבלנד. עכשיו קליבלנד מגיעה בריאה ובפורמה מצויינת, ויכול להיות שזה לבדו יעשה את ההבדל. לברון יכול להתרכז במשחק, ולתת לחברים לעזור. עם קיירי ולאב אפשר לתת לו יותר דקות מנוחה, והוא יגיע לדקות ההכרעה רענן יותר.

אולי זה היה היתרון הגדול של קר על בלאט (כמו גם על דונובן בסדרה נגד הת'אנדר). לא משנה איך הולך, קר נותן לקרי את דקות המנוחה בתחילת המשחק וברבע הרביעי. הוא יודע שאת המשחק מנצחים בדקות הסיום, ובדקות האלה הוא רוצה את הכוכב שלו עם כח. היכולת של גולדן סטייט לצמצם ולפתוח פערים גדולים בדקות מועטות עוזרת לקר לבצע את התוכנית הזו. לו עדיין לא עמד בבעיה הזו, בטח לא בפלייאוף. איך הוא יגיב אם לברון על הספסל והקבוצה השניה פותחת פערים? האם הוא ייתן לו את דקות המנוחה? לנוח בקיץ זה לא פתרון. בטח לא בגיל של לברון.

 

סימני השאלה סביב לברון וקליבלנד עדיין קיימים, ולברון ירצה לשים שם סימן קריאה. האם המזרח פשוט קל מדי לקליבלנד וההגעה לגמר לא אומרת כלום? קליבלנד לא ממש נתקלו ביריבות עיקשות בדרך, בניגוד לגולדן סטייט שנאלצו להוציא מעצמם את המיטב בשביל לעבור את אוקלהומה סיטי. מצד שני אולי גולדן סטייט מרגישים איזה קתרזיס אחרי הנצחון על הת'אנדר ועכשיו יורידו רגל מהדוושה? כבר בסיום הסדרה קרי אמר שהם 4 נצחונות מהמטרה שלהם. אליפות שלהם תהפוך אותם לקבוצה היסטורית. MVP של קרי יחזק את מעמדו בעיני האוהדים. ללברון זה יגרום נזק גדול יותר מאשר הפסד יגרום לקרי. 

 

אין ספק שנראה הצגות של שני הכוכבים. אבל בניגוד לגמרים אחרים, הם לא יהיו היחידים שיכריעו את המשחק. לא כשמשחקים לידם שחקנים כמו קיירי, תומפסון וגרין (מצטער לאב, אתה עוד לא שם). לברון יצטרך להתמודד עם איגודלה, גרין, בארנס ועוד שחקנים שינסו להפריע להם. על כולם יש לו יתרונות עצומים, אבל איגודלה כבר הוכיח שהוא יכול להפריע למלך (לא לעצור, אי אפשר לעצור את לברון). קרי יצטרך להתמודד עם קיירי, דלבדובה, שאמפרט ואחרים. דווקא קיירי הוכיח במשחק ששיחק בעונה שעברה בגמר שהוא יכול להתמודד. עקב המעמד של קיירי הוא יצטרך להביא גם הגנה בסדרה.

 

יהיה מה שיהיה, ההנאה שלנו מובטחת.