Sample Page

קבוצה ביום – ניו אורלינס פליקנס

סוף סוף יאניס עשה את זה, ולקח את האליפות הראשונה שלו ביחד עם מילווקי באקס. אף אחד לא יכול לנוח על זרי הדפנה. המון דברים קרו בקיץ, וזה הזמן לסכם אותם, ולהביט קדימה לעונת 21-22 של ליגת ה-NBA.

הקבוצה היום: ניו אורלינס פליקנס

לדף הקבוצה:

ניו אורלינס פליקנס

נשארו:ברנדון אינגראם, זאיון וויליאמסון, ג'וש הארט (הוחתם מחדש), ניקייל אלכסנדר-ווקר, ג'קסון הייז, קירה לואיס ג'וניור, ווילי הרננוגומז (הוחתם מחדש), דידי לוזאדה (הוחתם באפריל 2021), נאג'י מארשל

עזבו: לונזו בול (עסקת החתם והעבר, שיקאגו), סטיבן אדאמס (טרייד, ממפיס), אריק בלדסו (טרייד, ממפיס ומשם לקליפרס), ווס איוונדו (טרייד, שארלוט). סטאן ואן גנדי פוטר אחרי עונה אחת בקבוצה

הגיעו: ג'ונאס ואלנצ'ונאס (טרייד, ממפיס), תומאש סאטוראנסקי וגארט טמפל (טרייד, שיקאגו), דבונטה גראהם (עסקת החתם והעבר משארלוט), טריי מרפי (דראפט), הרברט ג'ונס (דראפט, בחירת סיבוב שני). ווילי גרין מונה כמאמן ראשי לראשונה. מייק ד'אנתוני וג'ארון קולינס מונו כעוזריו.

מתנדנדים: ווניין גבריאל (חוזה לא מובטח)

חמישייה:  תומאש סטורסנקי, דבונטה גרהאם, ברנדון אינגראם, זאיון וויליאמסון, ג'ונאס ואלנצ'ונס

ספסל:  ניקייל אלכסנדר-ווקר, קירה לואיס, גארט טמפל, ג'וש הארט, ג'קסון הייז, ווילי הרננגומז, טריי מרפי, דידי לוזאדה, נאג'י מארשל, גארט טמפל, הרברט ג'ונס

המהלכים הגדולים של עונת 2020/21:

 

אז מה היה לנו שם?

את עונת 19-20 הפליקנס סיימו במאזן של 30 נצחונות מול 42 הפסדים. העובדה שזאיון וויליאמסון פתח את העונה השניה שלו, אחרי עונת רוקי מקוצרת, הפיחה רוח חדשה במועדון. בקיץ הם שלחו את ג'רו הולידיי הותיק למילווקי וציפו מהצעירים אינגרם, בול וזאיון להוביל אותם קדימה. הפליקנס מינו את סטאן ואן גנדי שהצליח להביא את אורלנדו לגמר ה-NBA ב-2009. שם הוא הצליח לבנות קבוצה סביב שחקן פנים דומיננטי באמצעות ריווח ההתקפה ודומיננטיות בהגנה (כנראה הראשון ששיחק עם 4 קלעים בחמישיה). הוא ניסה להעתיק את השיטה לדטרויט עם אנדרה דראמונד, ושם זה הצליח הרבה פחות, גם בניו אורלינס, אבל לא רק ון גנדי היה אחראי על הכשלון. גם מי שחשב שהציוות של סטיבן אדאמס ליד זאיון הוא רעיון טוב (כנראה גריפין).

זאיון רשם עונה בריאה (61 משחקים) ויעילה ברמות היסטוריות. הוא השווה את שיאו של שאק ל-25 משחקים עם 20 נקודות ב-50% מהשדה. הוא סיים עם ממוצע הנקודות הגבוה בהיסטוריה לשחקן שקולע ב-60% מהשדה. גם הכוכב השני, אינגרם, רשם עונה טובה ברמה האישית כששמר על הממוצעים שלו מהעונה הקודמת (24/5/5) וקלע ביעילות מהשלוש.עדיין כקבוצה הפליקנס נכשלו הן בסעיף הריווח והן בסעיף ההגנה, מה שאמור היה להיות המומחיות של ון גנדי. הם דורגו במקום ה-26 בליגה באחוזי השלוש, ומקום 28 בתדירות הזריקות. הם היו מקום 23 בדירוג הגנתי. תוסיפו לזה את הפציעות הרבות שעברו על הסגל, ותקבלו מתכון לכשלון. היחיד שעבר את 70 המשחקים היה אריק בלדסו. זאיון ואינגרם שיחקו 61 משחקים כל אחד, וכל השאר פחות ופחות.

אם זה לא הספיק הפליקנס – או ליתר דיוק דיוויד גריפין – הספיקו גם להסתכסך עם הגארד הותיק ג'יי ג'יי רדיק אחרי שלטענתו גריפין הפר הסכם בעל פה לפיו יעביר את רדיק רק לאחת מקבוצות החוף המזרחי (משפחתו גרה בניו יורק).

קיץ חם

הפליקנס רצו מאד להנחית אצלהם בקבוצה את קייל לאורי, בשאיפה שישרה עליהם קסם דומה לזה שכריס פול השרה על צעירי פיניקס. זה לא קרה. לאורי העדיף את ה'היט מנטליטי' והפליקנס נשארו לרדוף אחרי פרסי ניחומים: הם לא רצו לשלם 20 מיליון לעונה ללונזו, אז שלחו אותו לשיקאגו בסיין אנד טרייד. עוד לפני הדראפט ניו אורלינס הסכימה עם ממפיס על טרייד שכלל את המעבר של אריק בלדסו וסטיבן אדאמס לממפיס בתמורה לג'ונאס ואלנצ'ונס. בנוסף ניו אורלינס שלחה לממפיס את הבחירה העשירית בדראפט (זאיר וויליאמס נבחר) וקיבלה את הבחירה ה-17 (טריי מרפי נבחר). לאחר שהחלה תקופת ההחתמות שארלוט נכנסה לטרייד כשניו אורלינס מקבלת את דבונטה גרהאם בעסקת החתם והעבר. הפליקנס שלחו לשארלוט את ווס איוונדו ובחירת סיבוב ראשון מוגנת לוטרי ב-2022.

גראהם היה אחד המועמדים לתואר השחקן המשתפר בעונת 19-20. בעונה שעברה הוא ראה את התפקיד שלו בשארלוט מצטמצם עם הגעתו של לאמלו בול. עדיין מדובר בקלע של 37% משלוש. אחוזי השדה שלו נוראיים, אבל זה כיוון שרוב הזריקות שלו (יותר משני שליש) מגיעים מטווח השלוש. החלק המרכזי יותר בעסקה עם ממפיס היה החלפתו של סטיבן אדאמס בג'ונאס ואלנצ'ונס. שני הסנטרים ריבאונדרים מצוינים (שניהם דורגו בין חמשת המובילים בריבאונד ההתקפה בעונה שעברה) ושניהם מצוינים במשחק הפיק אנד רול, אך ג'ונאס מוסיף מימד חדש. איזה? ואלנצ'ונס אמנם אינו סטרץ' קלאסי, אבל הוא בהחלט מסוגל לזרוק גם ממרחק גדול משני מטר, מה שאמור לפנות את הרחבה עבור זאיון והכניסות של אינגרם.

על הקווים הפליקנס נפרדו מסטן ואן גנדי ומינו במקומו את ווילי גרין, שהיה עוזרו של מונטי וויליאמס בפיניקס. גרין נחשב לעוזר מוערך מאד בליגה (לפני תפקידו בפיניקס שימש כעוזר מאמן בקבוצות האליפות של גולדן סטייט), והוא חלק מגל של שחקנים לשעבר שמונו למאמנים בקיץ האחרון. כעוזר ראשי הפליקנס צירפו את מייק דאנתוני, ועושה רושם שבניו אורלינס הולכים לנסות ולהכתיב קצב משחק מהיר ומרווח יותר, ובשאיפה ללמד את הפליקנס גם לרוץ חכם יותר.

מחוץ למגרש, בשלהי האוף סיזן פורסם סרטון שבו סנטר הקבוצה ג'קסון הייז נעצר באלימות על ידי משטרת לוס אנג'לס, אחרי שהוזעקו עקב תלונה על אלימות כלפי חברתו של הייז. הנושא נמצא כרגע בבדיקה של המשטרה, כשהשוטרים טוענים שהם הותקפו באלימות על ידי הייז. גם בגזרתו של גריפין העניינים לא לגמרי היו שקטים כשג'יי ג'יי רדיק רמז בפודקאסט הפופולארי שלו שגריפין הוא זה שדחף את הליגה לבחון את כשרות העסקאות שהביאו את קייל לאורי למיאמי ואת חתימתו של לונזו בול בשיקאגו.

ועכשיו מה, מה עכשיו?

למרות היותם קבוצה מאד צעירה יש תחושה שהפליקנס קצת תקועים במקום. אינגרם וזאיון נראים כאילו הם לא יודעים עדיין איך לשחק יחד. אחרי שהשם של אינגרם כבר נזרק לספקולציות טריידים, העונה הזו תהיה כנראה עונת מבחן. הסנאריו האופטימי מדבר על זה שג'ונאס וגארהם מספקים את הריווח שהיה חסר לניו אורלינס בעונה הקודמת ואחד הגארדים הצעירים (אלכסנדר ווקר או לואיס) עושים את הצעד קדימה לתפקיד קבוע בחמישיה. לחלופין לפליקנס יש מספיק נכסים ובחירות עתידיות שהם קיבלו מהלייקרס ומילווקי כדי לצרף שחקן נוסף אם הם יחשבו שהוא החוליה החסרה להצעיד את הקבוצה קדימה. אם פורטלנד יחליטו לפרק את החבילה או שבראד ביל יאותת שהוא רוצה לצאת מוושינגטון, ניו אורלינס יכולה להיות פוטנציאל מעניין לטרייד כזה.

הסנאריו הפסימי הוא שאינגרם וזאיון לא מוצאים דרך לעבוד יחד והפליקנס צריכים לחשב מסלול מחדש בפעם השניה (או שלישית) בשלוש עונות הכורה של זאיון בליגה. הסנאריו הפסימי מאד כמובן מדבר על בעיות בריאות אצל זאיון, אבל זה באמת לא משהו שבא לי להזכיר. לפליקנס אמורה להיות סבלנות, ותהיה להם אפשרות להשתפר אורגנית בשנים הקרובות, אבל אם החיבור בין אינגרם לזאיון לא עובד – זה כנראה יכריח שינוי. תוספת של מוחות כדורסל כמו ד'אנתוני וגרין אמורים להפוך את הפלונטר בלואיזיאנה לנעים יותר לצפיה, לכל הפחות.

תחזית: הפליקנס ראו עצמם כמועמדים לפלייאין בשתי העונות האחרונות, ובהתחשב בזה שהשנה אנחנו צפוים לראות סוג של בניה מחדש בסן אטוניו יכול להיות שהם יגיעו לשם. יש לי תחושה שגרין ודאנתוני יצליחו לגרום למרקם הקבוצתי בניו אורלינס לעבוד קצת יותר טוב, אבל בניגוד לעונות הקודמות – הפעם הם קצת נחותים ברמת הסגל. להחליף את ג'רו הולידיי ולונזו בול בדבונטה גראהם זה פשוט לא מספיק. אחרי שתי עונות על אזור ה-43% הצלחה אני חושב שניו אורלינס יתקדמו קצת – בערך 38 נצחונות שאני מאמין שיספיקו לפלייאין מהמקום העשירי והפסד לקבוצה מנוסה יותר.

תגיות: , , , ,
קרא עוד

עדכונים 27.9.21

עדכונים ו-22 יום שהם 3 שבועות ויום לתחילת העונה!
 
 
יום התקשורת עם כמה אמירות מעניינות יותר או פחות, והרבה קלישאות כמובן.
 
זאיון וויליאמסון אמר שהוא ביחסים טובים עם דייוויד גריפין אוהב את ניו אורלינס ולא מתכוון לעזוב.
 
זאיון גם התייחס לדיווח לפיו דייוויד גריפין הגיע אליו ובניסיון להתחבר ניגן לו בפסנתר: "אני לא נותן לאף גבר בוגר לנגן לי בפסנתר…"
 
קיירי אירווינג לא יכל להגיע בשל נהלי בריאות, התראיין בזום ובשאלה על החיסון אמר שזה פרטי והוא לא מתכוון לענות.

 

 
חברו לקבוצה בלייק גריפין אמר שהוא עשה את המחקר שלו, התחסן ומקווה שגם אחרים יתחסנו.
 
בוב מאיירס על מתי קליי תומפסון יחזור: "אולי ינואר."
 
ג'יילן בראון כשיר ומוכן.
בראדלי ביל אמר שאינו מתחסן "מסיבות אישיות."
 
ג'ואל אמביד נשאל מה היה אומר לבן סימונס לו היה יושב לידו וענה ברגע של כנות: "הייתי אומר שאני מאוכזב". אח"כ הסביר שהוא מאוכזב מהסיטואציה.

 

 

 
 
טריי יאנג סיפר שתמיד רצה לשחק בכריסמס וממש מחכה לזה
 
 
וכמובן ההטרלות: קלדון ג'ונסון התגנב לדרק ווייט בזמן שענה לשאלות העיתונאים
 
דייוויד לטרמן שאל את קווין דוראנט למה קוראים לו KD…
 
 
 
יוטה הודיעו שמייק אליוט מי שהיה אחראי על כשירות ובריאות במועדון החליט למצוא אתגר במקום אחר. בד"כ דברים כאלה לא מעניינים אף אחד אלא שאליוט היה זה שבפלייאוף האחרון לא אישר לדונובן מיטצ'ל לשחק למרות שהרופאים הכריזו שהיה כשיר…
 
הלייקרס ממירים את חוזהו של אוסטין ריבס מחוזה דו כיווני לחוזה רגיל.
 
דווין בוקר נמצא בבידוד, אישר שהוא חולה בקורונה ואמר שיחזור בקרוב.
 
ראסל ווסטברוק ניסה לשכנע את בראדלי ביל לבקש טרייד ולעזוב איתו את וושינגטון. ביל סירב.
 
סטיב קר הסביר על חשיבותו של דריימונד גרין לקבוצה. "הוא השומר הכי ורסטילי בליגה."

 

 
ג'ה מוראנט על מה דרוש כדי שישתתף בתחרות ההטבעות: "שהפרס יהיה בגובה של מיליון דולר."
 
 
 
לפוסט זה מצורף: קא"ט על שנת האבל שלו
 
קרא עוד

קבוצה ביום – סקרמנטו קינגס

סוף סוף יאניס עשה את זה, ולקח את האליפות הראשונה שלו ביחד עם מילווקי באקס. אף אחד לא יכול לנוח על זרי הדפנה. המון דברים קרו בקיץ, וזה הזמן לסכם אותם, ולהביט קדימה לעונת 21-22 של ליגת ה-NBA.

לדף הקבוצה

סקרמנטו קינגס

נשארו: דיארון פוקס, באדי הילד, האריסון בארנס, מארווין באגלי, רישון הולמס (הוחתם מחדש), מו הארקלס (הוחתם מחדש), טייריס הליברטון, דמיון ג׳ונס, טרנס דייויס (הוחתם מחדש)

עזבו: דלון רייט (טרייד לאטלנטה), ג׳סטין ג׳יימס (עדיין שחקן חופשי)

הגיעו: אלכס לן (חופשי), טריסטן תומפסון (טרייד מבוסטון), דביון מיטשל (דראפט), נמיאס קווטה (דראפט).

מתנדנדים:

חמישייה דיארון פוקס, טייריס הליברטון, מו הארקלס, האריסון בארנס, רישון הולמס.

ספסל דביון מיטשל, באדי הילד, מארווין באגלי, אלכס לן, טרנס דייויס, דמיון ג׳ונס, טריסטן תומפסון, נמיאס קווטה.

המהלכים הגדולים של עונת 2020/21:

https://youtu.be/I6R8miF2b-U

אז מה היה לנו שם?

שלושה דברים עיקריים קרו בסקרמנטו בקיץ הקודם. הדבר הראשון, מינויו של מונטי מקנאייר לנשיא לענייני כדורסל. מקנאייר הגיע לאחר 13 שנים ביוסטון רוקטס במטרה לעשות סדר ולהכניס יציבות במועדון בעקבות קדנציה של ולאדה דיוואץ׳. הדבר השני, ההחלטה לא להשוות את ההצעה שבוגדן בוגדנוביץ׳ קיבל מההוקס, למרות שהיה שחקן חופשי מוגבל. והדבר השלישי היה הבחירה בטייריס הליברטון במקום ה-12 בדראפט, בחירה שמסתמנת כגניבה.

את העונה סקרמנטו פתחו עם שאיפות לפלייאוף ראשון לאחר 14 שנים, אבל עשרה הפסדים בחמישה עשר משחקים הראשונים סימנו את הכיוון אליו העונה תלך. הקינגס הציגו את ההגנה הגרועה בליגה (והשנייה הכי גרועה בהיסטוריה) עם רייטינג הגנתי של 116.5 נקודות למאה פוזשנים, וככה אי אפשר לנצח משחקים.

למרות המצב הרע היו גם כמה נקודות אור:

  1. הליברטון הראה ניצוצות של רול פלייר איכותי עם פוטנציאל ליותר. הוא שיחק בשתי עמדות הגארד, הוכיח יעילות עם הכדור ובלעדיו, וגם הקליעה מכדרור, שהייתה בסימן שאלה לפני הדראפט, נכנסה באחוזים טובים (37.5% בזריקות מכדרור משלוש על 2.2 זריקות למשחק).
  2. דיארון פוקס המשיך להיות השחקן המחשמל שהתרגלנו עליו. הוא קלע נקודות 25.2 ומסר 7.2 אסיסטים למשחק והמשיך להיות הפליימייקר העיקרי של הקבוצה. האחוזים משלוש עלו מעט ביחס לשנה הקודמת (32.2% לעומת 29.2%) וכך גם כמות הזריקות (5.5 לעומת 3.6) אבל זה עדיין לא מספיק ושחקנים המשיכו ללכת מתחת לחסימה בפיק אנד רול.
  3. רישון הולמס, שחקן הרוטציה היחיד עם נט רייטינג חיובי, מיצב את עצמו כסנטר פותח מעל הממוצע בליגה. הוא שכלל את ה-push shot שלו לדרגת אומנות, וזה איפשר לו להיות יעיל גם בפלוטר ריינג׳ ולא רק מתחת לסל.

קיץ חם

כמו בקיץ שעבר, גם הפעם התוספת העיקרית של הקינגס הגיעה מהדראפט, כשהם בחרו את דביון מיטשל בבחירה התשיעית. הגארד, שהוביל את ממכללת ביילור לאליפות ה-NCAA, התפרסם בזכות משחק ההגנה העיקש שלו והיותו מנהיג ווקאלי, והקינגס מקווים שהוא יוסיף מימד הגנתי לקבוצה ויסחוף אחריו את שאר השחקנים. הבחירה במיטשל מעלה סימן שאלה בעיקר בשל הקו האחורי המלא יחסית של הקינגס. פוקס, הליברטון והילד כבר תופסים את עמדות הגארד, וקשה לראות איך עוד גארד נמוך ישתלב ברוטציה.

למעט הטרייד המשולש עם בוסטון ואטלנטה שבו הם החליפו את דלון רייט בטריסטן תומפסון, הקינגס לא עשו הרבה. הם החתימו מחדש את רישון הולמס (46.5 מיליון ל-4 שנים, אופציית שחקן בשנה האחרונה) באמצעות הזכויות בירד המוקדמות, מהלך חשוב בהתחשב בכך שלא היה להם קאפ ספייס, והם לא היו מצליחים להביא מחליף ברמתו מהשוק החופשי.

ועכשיו מה, מה עכשיו?

מעל לדברים שהם עשו עדיין מרחפים הדברים שהם לא עשו:

  1. שיפרו את ההגנה: עם כל הכבוד לדביון מיטשל, יש גבול לכמה שחקן פרימטר (טוב ככול שיהיה) יכול לשפר את ההגנה, בעיקר אם הוא רוקי. לן ותומפסון יהוו מחליפים ראויים יותר מחסן וויטסייד להולמס, אבל לקינגס עדיין יש יותר מידי שומרים גרועים בסגל וככול הנראה הם עדיין יהיו תחתית הליגה בדירוג הגנתי.
  2. פיטרו את לוק וולטון: לרוב מקשרים הצלחה עם המשכיות, אבל כשהדברים לא עובדים להמשיך לעשות את אותו הדבר לא יעבוד רק בגלל ההמשכיות. במשך חמש שנותיו כמאמן ראשי וולטון עדיין לא הוכיח את עצמו כמאמן לא גרוע, ולא ברור למה הוא ממשיך לקבל את ההזדמנות.
  3. האריכו חוזה למרווין באגלי: באגלי נכנס לשנה הרביעית שלו בליגה, ועדיין לא ברור לאיזה כיוון הקריירה שלו צועדת. הוא הפסיד 29 משחקים בעונה האחרונה ושיחק רק 13 בעונה שלפניה בשל פציעות, וגם כשהוא שיחק הוא לא הראה יכולות גבוהות, בעיקר בהגנה. הקינגס יכולים להחתים אותו על הארכת חוזה, ואם הם לא יגיעו להסכמות הוא יהיה שחקן חופשי מוגבל בקיץ הקרוב.
  4. טרייד על באדי הילד: לפני שהלייקרס סיכמו עם וושינגטון על טרייד שהביא להם את ווסטברוק, היו שמועות חזקות, שאחר כך גם אומתו על ידי קוזמה, שהלייקרס היו בשיחות מתקדמות עם סקרמנטו על טרייד שישלח את קוזמה והארל אל הקינגס בתמורה להילד. אמנם הטרייד לא יצא לפועל, אבל הוא מראה שמקנאייר מוכן להיפרד מהגארד. לא ברור מה ערך הטרייד של הילד. מצד אחד, הוא מהקלעים הטובים בליגה (39.1% על 10.2 זריקות למשחק). מהצד השני, הוא חתום על חוזה רע (63.6 מיליון לשלוש שנים) והוא לא מצליח להיות תחרותי בהגנה. הביקוש ברחבי הליגה לקלעים והרצון של מקנאייר לפנות מקום ברוטציה למיטשל מעלים את הסבירות לטרייד באמצע העונה.
  5. טרייד על בן סימונס: סאגת בן סימונס ממשיכה להתקדם אל עבר הסוף הבלתי נמנע-טרייד, וסקרמנטו הוזכרו על ידי מספר כתבים כמועמדת לקלוט את סימונס. הקינגס הבהירו כי הליברטון ופוקס לא על השולחן, והחבילה שהם הציעו מתבססת על הילד באגלי ובחירות דראפט. הרבה תלוי ההתפתחויות עם שאר הקבוצות המעורבות (כמה יהיה לחץ פנימי בפילי לבצע את הטרייד מהר, איך פורטלנד ווושינגטון יפתחו את העונה), אבל טרייד כזה, גם אם הם יוסיפו את הליברטון, יהיה הדרך המהירה ביותר עבורם לחזור לרלוונטיות. ההגנה תשתפר משמעותית ואין ספק שקבוצה עם פוקס וסימונס תקלע הרבה בהתקפות מעבר. במשחק עומד עדיין יהיו סימני שאלה בגלל הקליעה הבעייתית של שניהם, אבל לעונה הסדירה זה אמור להספיק.

תחזית:

כבכול שנה, גם הפעם סקרמנטו מצהירים שהמטרה היא להגיע לפלייאוף, וכבכול שנה, גם הפעם קשה לראות את זה קורה. יש לפחות תשע קבוצות (לייקרס, קליפרס, יוטה, דנבר, דאלאס, פיניקס, פורטלנד, גולדן סטייט וממפיס) שיסיימו מעליהם, מה שמשאיר להם להאבק עם הפליקנס ומינסוטה על המקום העשירי. כדי להתחרות על מקום בפלייאוף הם יצטרכו להתחזק משמעותית, כשהצעד הראשון יהיה להחליף מאמן. הדרך עדיין ארוכה, אבל עם בסיס של פוקס, הליברטון מיטשל והולמס אפשר להתחיל להיות טיפה אופטימיים.

תגיות: , , , , ,
קרא עוד

עדכונים 26.9.21

עדכונים ו-23 יום שהם 3 שבועות ויומיים לתחילת העונה!
 
 
 
 
קארים עבדול ג'אבר חושב שהחיסון צריך להיות חובה. "אין מקום לשחקנים ואנשים צוות שלא מעוניינים להתחסן."
 
קליבלנד בשיחות טרייד כשהיחידים מחוץ לתחום – דריוס גארלנד ואוון מובלי.
 
פרנק לורנס מנג'ר הקליפרס על מתי קוואי יחזור: "אף אחד לא יודע."
 
שיי גילג'וס אלכסנדר 100% כשיר.
 
וויין אלינגטון על לברון ג'יימס "עוד לא יצא לי לעבוד איתו, אבל ביומיים האלה שהתחלנו להתאמן, כל בוקר שהגעתי לאולם הוא כבר היה שם מזיע."
 
 
 
 
 
 
 
 
לפוסט זה מצורפת: היכרות. 5 פרוספקטים שמועמדים לבחירה הראשונה בדראפט 2022
 
קרא עוד

קבוצה ביום – שיקגו בולס

סוף סוף יאניס עשה את זה, ולקח את האליפות הראשונה שלו ביחד עם מילווקי באקס. אף אחד לא יכול לנוח על זרי הדפנה. המון דברים קרו בקיץ, וזה הזמן לסכם אותם, ולהביט קדימה לעונת 21-22 של ליגת ה-NBA.

הקבוצה היום: שיקגו בולס

לדף הקבוצה:

שיקגו בולס

נשארו: ניקולה ווצ'ביץ', זאק לאבין, פטריק וויליאמס, קובי ווייט, טרוי בראון ג'וניור, ג'בונטה גרין (הוחתם מחדש)

עזבו: אל-פארוק אמינו (טרייד לסן אנטוניו), תדאוס יאנג (טרייד לסן אנטוניו), תומאש סטורנסקי (טרייד לניו אורלינס), לאורי מארקנן(עסקת החתם והעבר לקליבלנד), דניאל ת'ייס (חופשי – יוסטון), כריסטיאנו פליסיו (ללא קבוצה), דנזל ולנטיין (ללא קבוצה עדיין), גארט טמפל (חתם מחדש ונשלח לניו אורלינס), ראיין ארצ'ידיקנו (ללא קבוצה)

הגיעו: אלכס קארוזו, טוני בראדלי (שוק חופשי), דמאר דרוזן, לונזו בול (טרייד – עסקת החתם והעבר), דרק ג'ונס ג'וניור (טרייד), איו דוסונומו (דראפט, בחירת סיבוב שני), מרקו סימנוביץ' (דראפט 2020, בחירת סיבוב שני)

מתנדנדים:

חמישייה: לונזו בול, זאק לאבין, דמאר דרוזן, פטריק וויליאמס, ניקולה ווצ'ביץ'

ספסל: קובי וייט, אלכס קארוזו, טרוי בראון ג'וניור, דרק ג'ונס ג'וניור, טוני בראדלי, איו דוסונומו, ג'בונטה גרין, מרקו סימנוביץ'

המהלכים הגדולים של עונת 2020/21:

מערוץ היוטיוב של הNBA

אז מה היה לנו שם?

הקורונה הרגה את גארפקס. אחרי יותר מדי שנים של שליטה מוחלטת במועדון, באפריל 2020 ג'ון פקסון הועבר לתפקיד יועץ, וגאר פורמן פוטר. השניים הובילו תהליך בניה אחרי תהליך בניה שהסתיים בכלום ושום דבר. פקסון במועדון מ-2004, אז החליף את ג'רי קראוס כג'נרל מנג'ר, ואין לו שום דבר להראות. במקומם הבולס שכרו את ארתורס קארנישובס כסגן נשיא לענייני כדורסל. קארנישובס היה שם גדול בכדורסל האירופי, אבל לא שיחק ב-NBA. מאז הפרישה שלו הוא הספיק לעבוד במשרדי הליגה, יוסטון ודנבר. קארנישובס הביא את מארק אברסלי בתור ג'נרל מנג'ר, והחתים את בילי דונובן כמאמן הבולס. בדראפט הם בחרו את פטריק ווליאמס הצעיר, ולרגע היה נראה שהבולס הולכים לתהליך ארוך של בניה מחדש. הטרייד דדליין הבהיר אחרת.

עם מאזן של 19 ניצחונות ו-24 הפסדים שיקגו החזיקה במקום העשירי במזרח, מקום שמוביל לפלייאין. קארנישובס שינה את הכיוון של שיקגו, והחליט להמיר חלק מהפוטנציאל העתידי ביכולת הנוכחית של ניקולה ווצ'ביץ'. הוא הביא את הסנטר המונטנגרי במחיר של וונדל קרטר ג'וניור, ו-2 בחירות סיבוב ראשון עתידיות (גם אוטו פורטר ואל-פארוק אמינו החליפו קבוצות, אבל היו הצד הפחות משמעותי בטרייד). העיסקה הזו הייתה הכותרת הראשית של הטרייד דד ליין, והפרשנים היללו את שיקגו כמי שתלך בכל הכח על הגעה לפלייאוף, או לכל הפחות לפלייאין. אלא במקום לפרוח, שיקגו דעכה. חלק מזה היה פציעה ארוכה של זאק לאבין, חלק אחר היה כיוון שווצ'ביץ' יצר בעיות הגנתיות. בשורה התחתונה ווצ'ביץ' לא שינה הרבה. לפני הטרייד הדירוג ההתקפי של שיקגו היה 110.6, אחריו 110.0. לפני הטרייד הדירוג ההגנתי של הבולס היה 111.6, אחריו 111.4.

שיקגו ראתה איך וושינגטון עוברת אותה וסיימה רק במקום ה-11. לא הייתה לה שום סיבה לעשות טנקינג, כיוון שהבחירה שלה עברה לאורלנדו והייתה מוגנת רק טופ 4. העונה הראשונה של קארנישובס ודונובן נגמרה באכזבה, בלי בחירת דראפט, ובלי פלייאוף.

קיץ חם

כשבהתחלה אתה לא מצליח, נסה נסה שנית אומרת האימרה באנגלית, אז קארנישובס מנסה. שעה אחרי שאפשר היה להתחיל לדבר עם שחקנים, ווג' הכריז על העיסקה הראשונה שנסגרה – שיקגו רכשה את לונזו בול מניו אורלינס, בעיסקת החתם והעבר. מדובר בעסקאות שלוקח הרבה יותר משעה לסגור, והליגה עשתה רעש של בודקת את הנושא, בדיקה שלא הובילה לשום דבר. בול חתם על חוזה ל-4 עונות בסך 85 מיליון דולר, כשבתמורה שיקגו שולחת לניו אורלינס את תומאש סטורנסקי וגארט טמפל. הבולס המשיכו את המומנטום עם החתמה של אלכס קארוזו על חוזה בסך 37 מיליון דולר ל-4 עונות. הבולס נתנו לקארוזו את כל המיד לוול. הבום השלישי היה החזק מכולם – דמאר דרוזן, אחד השחקנים החופשיים הבכירים בשוק (שוק דליל למדי) הצטרף לבולס עם חוזה ל-3 עונות. בתמורה שיקגו שלחה לספרס את תדאוס יאנג הותיק, אל-פארוק אמינו (שהגיע מאורלנדו בטרייד על ווצ'ביץ'), ובחירת סיבוב ראשון מוגנת. סה"כ קארנישובס הצליח יפה לקבל את השחקנים שרצה, בלי לוותר על שום דבר שאמור לתרום בכאן ועכשיו, ובלי לותר על פטריק וויליאמס המחוזר.

כדי להשלים את התמונה הבולס צירפו את טוני בראדלי לספסל. איו דוסונומו הגיע מהסיבוב השני בדראפט, ומרקו סימנוביץ' מהסיבוב השני של הדראפט בשנה שעברה. ללאורי מארקנן לקח זמן למצוא לעצמו קבוצה שתהיה מוכנה לשלם את מה שביקש, בסופו של דבר קליבלנד עשתה את זה ושיקגו קיבלה בתמורה את דרק ג'ונס ג'וניור הקפיץ האנושי, ובחירה עתידית מפורטלנד.

ועכשיו מה, מה עכשיו?

פלייאוף! כל דבר אחרי יהיה אכזבה נוראית לאוהדים ולבעלים. לבולס יש חומר להתקפה נהדרת. בילי דונובן נחשב למאמן התקפי יצירתי, ויש לו המון כלים בחמישיה וגם על הספסל. בחמישיה יש לו 4 שחקנים שמסוגלים לנהל משחק, ליצור לעצמם ולאחרים, עם טווח קליעה ארוך. גם לא נראה שאמורים להיות בעיות אופי. לאבין היה הגו טו גאי של הבולס, ווצ'ביץ' של אורלנדו, דרוזן של הראפטורס, אבל שלושתם אמורים להסתדר היטב אחד עם השני ולחלוק את הכדור. דרוזן בעונה שעברה הוכיח שאין לו בעיה להיות חלק מתלכיד קבוצתי עם כמעט 7 אסיסטים למשחק.לבול אין בעיה לקחת פחות זריקות ולהתמקד בניהול המשחק. בשורה התחתונה שיקגו אמורה להיות בקלות קבוצה של 115-118 נקודות בדירוג התקפי.

גם הגנתית שיקגו יכולה להיות מעל הממוצע. יש לה 2 שומרים מצויינים בדמותם של לונזו בול ופטריק וויליאמס. זאק לאבין שנחשב לחור הגנתי הוכיח בקיץ שכשהוא רוצה, הוא יכול. מצד שני זה היה באולימפיאדה, אבל אם דונובן יצליח לגרום לו לאותה מוטיבציה לשמור, זה יכול להיות מצויין. דרוזן כנראה לא יהיה שומר על, אבל יודע לחפות על זה עם חוכמת משחק. הבעיה העיקרית של הבולס היא בהגנה על הטבעת. ווצ'ביץ' שחקן התקפי נפלא, אבל ההגנה שלו הרבה פחות טובה. הוא לא מספיק זריז לצאת החוצה, ולא מספיק אתלטי להתמודד מתחת לסל. טוני בראדלי יכול להיות פתרון חלקי, אבל אז שיקגו תאבד חלק גדול מהיתרון ההתקפי שלה.האם שחקני הכנפיים יוכלו ללחוץ על הגארדים של היריבות כשידעו שאין להם גיבוי מאחורה? האם ווצ'ביץ' יוכיח שחוכמת משחק יכולה לחפות על מחסור באתלטיות? אני לא רואה את ווצ'ביץ' הופך לדיקמבה מוטבמבו, אבל הוא יצטרך בעיקר לדעת איפה לשים גוף ומתי, ואת זה הוא אמור להיות מסוגל ללמוד. הבולס אמורים לסיים עם נט רייטינג חיובי לשם שינוי.

בעיה נוספת שאפשר לציין היא הסגל הקצר. הספסל של הקבוצה לא מספיק חזק. וייט עדיין רחוק משיאו, והייתה מעט אכזבה מהעונה השניה שלו בליגה. קארוזו לוחם אדיר, אבל זה לא תמיד מספיק, ולא יהיה לו את לברון שיסדר לו מבטים חופשיים. בראדלי מוגבל מאוד התקפית, כמו גם דרק ג'ונס וטרוי בראון. זה לא אמור להפריע לדונובן כל זמן שכולם בריאים .הוא ידע למצוא שילובים שמשאירים לו 2-3 שחקני התקפה טובים בכל זמן על המגרש, כשאלו שעולים מהספסל נלחמים בהגנה. הבעיה תיווצר רק במקרים של פציעות.

שיקגו צריכה לחשוב על הפוטנציאל של קובי וייט. אולי עדיף להעביר אותו בטרייד בתקווה שיקבלו משהו שתורם יותר בהווה. פטריק וויליאמס הוא כבר עכשיו נכס על המגרש (בהגנה בודאות), וייט עדיין לא, ועם התפקיד המוקטן, אולי עדיף לנסות לנצל את הפוטנציאל שעדיין יש לו ולהביא משהו יותר בטוח.

תחזית: כתבתי כבר – פלייאוף. פחות ממקום שישי במזרח יהיה אכזבה.

תגיות: , , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות