Sample Page
בזמן שפלייאוף 25.4.22
אפר 25, 2022 | בזמן שישנתם | 0 |
בזמן שפלייאוף לא ישנים, והלילה קיבלנו משחק מוקדם עם ניצחון אדיר של מילווקי על הבולס, דנבר נשארת בחיים אחרי שהיא מנצחת את גולדן סטייט, מיאמי מפרקת את אטלנטה והפליקנס משווים את הסדרה מול פיניקס.
ניו אורלינס פליקנס 118 – פיניקס סאנס 103 (2-2 בסדרה)
דני אייזיקוביץ'
בשתי מילים: כריס פול.
הפליקנס ידעו מה הם צריכים לעשות כדי לנצח את המשחק הלילה, להכנס לראש של כריס פול, והם עשו את זה בענק.
מתחילת המשחק כל שחקן שאיכשהו עבר ליד פול במגרש, נתן לו קטנה. קטנה בכתף, משפט, הערה. כריס פול באופן מאוד לא אופייני מוצא את עצמו מתעסק יותר מדי בכל מה שקורה מסביב. לא מוצא את השחקן שיעזור לו לצאת מזה, ופיניקס חווה את אחד המשחקים הרעים שלה העונה.
פול מסיים עם 4 נק' (2-8 בלבד מהשדה) עם 11 אס' על 3 איב'. אם דווין בוקר היה נמצא, זה לא היה כל כך נורא, אבל בהיעדרו של בוקר כל ההפעלה של הקבוצה יושבת על הכתפיים של כריס פול, והלילה הם התעסקו בהכל חוץ מכדורסל.
רשמים מהמשחק:
1. הרב ג'ונס וחוזה אלבארדו
מי שזוכר את דלבדובה, הוא קנה את עולמו כאשר הצליח להצמד לגופיה של סטף קארי במהלך של כמה משחקים רצופים. הלילה זה היה חוזה אלבראדו שפשוט נכנס למרחב הנשימה של כריס פול, והוציא לו את החשק לחיות. זה כמובן היה נראה מאוד מתוכנן מצידם של הפליקנס. החל מהדקה הראשונה של המשחק, הם הגיעו במטרה לתסכל את פול באגרסיביות. ראוי לציין אגב שזה לא תורגם לעבירות בצד שלהם.
במחצית הראשונה ראינו כמה התקלויות בין פול לאינגרם, וקצת הרב ג'ונס.
לאחר מכן, הרב ג'ונס לקח את זה צעד אחד קדימה, שימו לב למאבק הבא:
Why Chris Paul was mad at Herb. pic.twitter.com/e5X79SiFDQ
— Mike Vigil (@protectedpick) April 25, 2022
בשלב הזה המשחק עדיין רחוק מלהיות גמור, סה"כ 89-83 לפליקנס, אבל כריס פול כבר מתחיל לאבד את זה וחוזה מנצל את זה כדי לייצר לעצמו שם של שומר אדיר עם כמה מהלכים נהדרים.
קודם כל, הוא גורם לכריס פול לעבירת 8 שניות:
https://twitter.com/TheHoopCentral/status/1518437506907181057
וכאן הוא חוטף לו כדור מאחורה:
ALVARADO SNEAK ATTACK WORKS ON CP3 pic.twitter.com/l8OM8O43V5
— Rob Perez (@WorldWideWob) April 25, 2022
ובסוף מה שיזכרו לכריס פול אחרי 40 דקות של אגרסיביות, זה שהוא איבד את העשתונות עם פאול מסוכן על הרב:
Chris Paul is a generationally dirty player and we need to talk about it more
We all knew the flagrant was coming#Pelicans pic.twitter.com/1UJlnhaibW
— Tony Clements (@TonyCMKE) April 25, 2022
בלי ספק לילה שהוא ירצה לשכוח.
אגב, גם כאשר פול עשה את שלו נכון, זה פשוט לא הלך. שימו לב למהלך הבא. כל הפליקנס מרוכזים בכריס פול, פול מפרק את ההגנה לחלוטין, מוצא את השחקן החופשי וזה נגמר בחסימה של הרב ג'ונס על ברידג'ס:
In one play, Herb Jones:
— Defended CP in a pick and roll
— Left CP to rotate to Bridges in the corner
— Slowed down to bait Bridges into taking the shot
— Swatted Bridges' shot
— Nearly grabbed the ball before it went out of bounds pic.twitter.com/IIdQBx6SMi— Will Guillory (@WillGuillory) April 25, 2022
2. ברנדון אינגראם ומקולום
אחרי כל הדיבור הזה על ההגנה של הפליקנס, כמעט שכחנו שהם קלעו הלילה 118 נק'. ברנדון אינגרם בעוד לילה נהדר מוביל אותם עם 30 נק' ומקולום מוסיף 18 משלו עם 9 ריב' (נגיע גם לזה). העניין הוא ששניהם לא ממש הצליחו לקלוע מבחוץ (3-14 ביחד), ולכן כמו בצד ההגנתי, גם בצד ההתקפי. הם ידעו איך לפתור את זה, הם הלכו אגרסיבי מאוד לטבעת, וההגנה של פיניקס שבדר"כ הרבה יותר חזקה מזה, פשוט התפרקה לה. שימו לב לדאנק האדיר הבא של אינגרם:
ARE YOU KIDDING ME B.I.?!?!? pic.twitter.com/T61j5PQ0mN
— New Orleans Pelicans (@PelicansNBA) April 25, 2022
3. יונאס, אייטון והיתרון בריבאונד
בנוסף לצמד הרגיל, יונאס ממשיך לנפק סדרה חלומית. הלילה עם 26 נק', 15 ריב' ו 4 אס'. הוא שוב מנצח את אייטון בקרב ביניהם (אייטון עם 23 נק' ורק 8 ריב'), אבל זה לא רק יונאס. פיניקס פשוט לא סוגרת לריבאונד ומפסידה הלילה 48-39.
חלק מזה מגיע בזכות מקולום ולארי נאנס שמצליחים להתגנב שוב ושוב ולקחת 9 ו 7 ריב' בהתאמה. ביחד עם ה 15 של יונאס, זה הפך להיות משמעותי מאוד כאשר הפליקנס מקבלים שוב ושוב הזדמנות שנייה לייצר עוד נקודות.
ואם כבר הזכרנו את יונאס, שימו לב לשלשה הבאה. התוצאה בסה"כ 91-85, המשחק פתוח לחלוטין. דיאנדרה אייטון לא יוצא ליונאס שזורק שלשה יותר חופשית ממה שהוא יקבל באימונים, קובר אותה בקלילות.
THREEEEE BALLLLLLLL pic.twitter.com/1Tw6jbkTMl
— New Orleans Pelicans (@PelicansNBA) April 25, 2022
4. הרוח של פיניקס, הצוות המסייע
אז נכון, ציפינו ליותר מכריס פול. ועדיין, חייבים לומר משהו על שאר השחקנים. לאורך כל העונה פיניקס הייתה קבוצה, גם הלילה במחצית הראשונה הכל היה סבבה. איפה שהוא ברבע השלישי, כאשר כריס פול התחיל להסתבך, יחד איתו כל הרוח של הקבוצה יצא מהמהפרשים.
דיאנדרה אייטון עם הפאשלה ביציאה לשלשה של יונאס.
אח"כ, רגע לפני העבירה הקשה של כריס פול, הייתה שם מסירה פשוט מטומטמת של קראודר. איבוד כדור ממש לא ברור.
גם בעבירת ה 8 שניות, אף שחקן בכלל לא נמצא באיזור של כריס פול.
אני לא מדבר על מספרים, לא מדבר על נכנסו הכדורים או לא, מדבר על הרוח. יותר מכל משחק אחר העונה, הם פשוט נראו כבויים.
שימו לב אגב מי היו הסקוררים המובילים בפיניקס:
דיאנדרה אייטון עם 23 נק', ומקגי עם 14. אלו שני שחקנים שמייצרים את הנקודות שלהם רק אם כריס פול מסוגל למצוא אותם פנויים. פיניקס חייבת למצוא עוד שחקן שיוריד את העומס מכריס פול, והאמת שיש להם את כריס פיין, לאנדרי שאמט ואלפריד פייטון שאני מאמין שיקבלו יותר דקות במשחקים הבאים.
הנה לפחות מהלך אחד טוב של כריס פול, כשהוא עוד היה בפוקוס:
https://twitter.com/Suns/status/1518416294806102016
5. אחוזים משלוש
פיניקס מסיימת עם 7 שלשות ב 26%, והפליקנס עם 6 שלשות ב 25%. לשם שינוי זה מזכיר קצת את הכדורסל ששיחקו לפני כעשור. קשה לי להאמין שנראה עוד משחק נוראי שכזה מצידה של פיניקס.
ולכן זה הזמן שלהם ללכת הבייתה, לחבוש את הפצעים, ולחזור למשחק 5 באחת הסדרות המרתקות של הסיבוב הראשון.
המשחק הבא בלילה שבין שלישי לרביעי בשעה 05:00 שעון ישראל.
שיקגו בולס 95 – מילווקי באקס 119 (3-1 למילווקי)
דני אייזיקוביץ'
במשחק מספר 3, אחרי הפציעה של מידלטון, הבאקס עלו עם שני פתרונות:
1. הגנה חונקת.
2. הנעת כדור שפירקה את ההגנה של הבולס.
במשחק מספר 4, נראה ששתי הקבוצות כבר חשפו את כל השפנים שלהם והמשחק הרביעי נראה המשך ישיר של משחק מספר 3.
מצד אחד, ההגנה של מילווקי פשוט התעללה בבולס, ובהתקפה הם דאגו להניע כדור וניצלו היטב את הקליעה של פורטיס וגרייסון אלן מרחוק לצד מנהיגות מצויינת של הולידיי ויאניס. זה מעל ומעבר מול הבולס.
כמה תובנות מהמשחק:
1. הנעת הכדור של מילווקי
חייב להודות, לא זוכר אותם מניעים ככה כדור אף פעם. איכשהו כל הסיטואציה מול הבולס והפציעה של מידלטון הוציאה את המיטב מההתקפה של מילווקי. מהפתיחה הנעת כדור נהדרת שמאפשרת להולידיי שלשה חופשית לחלוטין:
https://twitter.com/Bucks/status/1518278501790412800
וגם בהמשך, לשלשה פנויה לחלוטין של גרייסון אלן:
Ball movement.
No-look passes.
Grayson with the three!! pic.twitter.com/2GDbLWxE37— Milwaukee Bucks (@Bucks) April 24, 2022
2. גרייסון אלן ובובי פורטיס
אם מידלטון לא נפצע, כנראה ששניהם מקבלים חלק הרבה פחות משמעותי בהתקפה של מילווקי. אבל מידלטון כן נפצע, אלן מקבל היום דקות משמעותיות ומשיב אולי במשחק הכי טוב שלו העונה.
27 נק', 6-7 מהשלוש, 10-12 מהשדה לזה הוא מוסיף גם הגנה נהדרת:
Stealing & scheming.
Tough bucket, Grayson. pic.twitter.com/xoxjANGc2Y
— Milwaukee Bucks (@Bucks) April 24, 2022
לא רק אלן היה נהדר, גם בובי פורטיס מנצל את דקות הרוטציה הטובות שהוא מקבל עם 14 נק' כשהוא עולה בחמישייה, ואם מישהו תהה מה מילווקי תעשה בהיעדרו של מידלטון נראה שיש תשובות ברורות לחלוטין.
3. יאניס והולידיי
לראות את יאניס משחק מול הבולס, מזכיר את הימים של לברון בתיכונים.
יאניס מסיים את הערב עם 32 נק', 17 ריב' ו 7 אס'. יאניס פשוט גדול עליהם פיזית, אתלטית וכמעט בכל מובן אפשרי. בפתיחת הסדרה הבולס הצליחו להאט אותו, אבל הלילה עם הנעת הכדור המשופרת הוא פשוט השתחרר לחלוטין והתעלל בהגנה של הבולס:
https://twitter.com/Bucks/status/1518296648052461568
גם בהגנה יאניס בערב נהדר ומראה שהוא הכוכב הראשי, חוסם, מוביל מתפרצת וכמובן מוצא את גרייסון אלן לשלשה חופשית לחלוטין:
Giannis block.
Grayson three.
Rinse.
Repeat. pic.twitter.com/OZqviKJ3aV— Milwaukee Bucks (@Bucks) April 24, 2022
גם הולידיי היה בערב נהדר הלילה, עם 26 נק' ו 7 אס'. הולידיי נראה בוגר, מנהיג ונכנס בדיוק לנעליים שציפו ממנו.
4. דרוזן, לאבין, ווצ'ביץ'
בסיקור של משחק 3 בסדרה, העברתי ביקורת על דרוזן ולאבין שהם לא תוקפים מספיק את הסל ומשאירים את זה בידיים של ווצ'ביץ'. לא אתפלא אם גם עכשיו יהיו עוד הפעם ביקורות על דרוזן שלא סיפק את הסחורה במאני טיים.
אני דווקא חושב אחרת.
מבחינתי, הלילה שניהם הגיבו ועשו את מה שצריך עם דרוזן עם 23 נק' ב 8-20 מהשדה (0-5 מהשלוש) וזאק לאבין הראשון מאז דרק רוז לסיים משחק פלייאוף עם 20 נק' ו 10 אס', כשהוא קולע 24 ומוסר 13.
נכון, האחוזים לא היו שם, אבל אם הבולס רוצים איכשהו לשמור לעצמם סיכוי להפתיע עם עוד משחק אחד בסדרה הזו, הם חייבים להמשיך ככה, כי בסוף היום דרוזן ולאבין הם המנועים של הבולס לאורך העונה.
אז מה היו צריכים לעשות אחרת?
כנראה ששום דבר. מילווקי פשוט טובה יותר. אם דרוזן קולע 2-5 מהשלוש ומסיים עם 29 נק' זה משנה משהו? כנראה שלא.
מילווקי נראים נהדר וגדולים על הבולס בשני צידי המגרש.
5. הצוות המסייע של הבולס, אלכס קארוסו
אם לא היה להם מספיק קשה, אז גם אלכס קארוסו נפצע הלילה ונחכה כמובן לחדשות על מצבו. הוא הספיק לשחק 17 דקות לא דומיננטיות במיוחד לפני שיצא עקב הפציעה.
הוא מצטרף ללונזו בול שנפצע במהלך העונה, וביחד שניהם היו חלק משמעותי מאוד בהגנה של הבולס. פטריק וויליאמס תרם 20 נק' בוואקום שנוצר, אבל זה באמת לא מספיק.
6. זריקות עונשין, עבירות – והשינוי היחידי שאפשרי
מילווקי הגיעה הלילה 18 פעמים בלבד לקו וקלעה רק 12 מתוכן. הבולס מסיימים את המשחק עם 18 עבירות בלבד. מצד שני הם חטפו 17 שלשות ב 51%. אם הבולס רוצים איכשהו כן לשלוף עוד שפן, זה באגרסיביות. מילווקי חזקה יותר, אגרסיבית יותר, מגיעה לטבעת, שולטת מתחת לסלים (51-44) והבולס האמת פשוט לא נלחמים עד הסוף.
אולי, רק אולי, הם צריכים לחשוב על לתת יותר דקות לטריסטן תומפסון (לא מאמין שכתבתי את זה). מי זוכר שלפני כמה עונות הוא שלט מתחת לסלים לצד לברון. גם ככה ווצ'ביץ' לא ממש פוגע מול האגרסיביות של מילווקי. גם מילווקי מעלה סנטר שכמעט ולא קולע (לופז הערב עם 2 נק' ב 22 דקות).
לכן, אם אני דונובן, זה השינוי שאני מחפש כדי לנסות לשמור את הסדרה בחיים.
מה הלאה? אל תצפו לשינויים. אופתע מאוד אם משהו יקרה. הסדרה לטעמי צפויה להסתיים במשחק 5 שיערך במילווקי בלילה שבין רביעי לחמישי.
דנבר נאגטס 126 – גולדן סטייט ווריירס 121 (3-1 בסדרה לווריירס)
שירה ברזל
בדרך כלל לוקח קצת זמן להתרגל למעבר בין משחקים בליגת העל שלנו לבין משחקים ב-NBA. הערב המעבר הזה היה די פשוט – זה התחיל עם הכרוז של דנבר שנשמע כאילו זה כרוז מקומי על סטרואידים, המשיך עם מכות במגרש 20 שניות מתחילת המשחק (דריימונד גרין. הלם), ואפילו השיפוט היה דומה ברמתו למה שאנחנו רגילים בארץ.
נהוג להתייחס לאוהדים ב-NBA כאל "קהל" ופחות כאל "אוהדים". אנשים שבאים לבילוי, ובמקרה יוצא שהבילוי הזה הוא משחק כדורסל.
אבל בפלייאוף זה סיפור קצת אחר, ואפשר היה לראות את זה אפילו כשסטף עלה לשחק – פתאום אוהדים של גולדן סטייט נשמעו בבירור. האוהדים הביתיים התעוררו מהרגע של המכות בתחילת המשחק.
אמנם גולדן סטייט הם אלו עם המיתוג של Gold Blooded בפלייאוף הזה, אבל במחצית הראשונה וחלקים די גדולים מהמחצית השנייה היה נראה שה-Cold blooded הם דווקא דנבר – הציגו הגנה טובה שהשאירה את גולדן סטייט עם 21 נקודות ברבע הראשון, כולל החטאות רצופות של גולדן סטייט, ואיבודי כדור שלא רגילים לראות מהקבוצה הזאת.
ברבע הראשון יוקיץ' היה עם 18 נקודות מתוך ה-26 של דנבר, אבל ברבע השני קיבל עזרה מיתר החברים לקבוצה. גם כאן ההגנה הייתה מפתח מרכזי, כשגולדן סטייט לא קלעו מעל לשתי דקות בפתיחת הרבע.
למרות סימנים של חזרה מצד גולדן סטייט, כמות האיבודים שלהם לא איפשרה להם להדביק את ההפרש. שלשות רצופות של היילנד הקפיצו את האוהדים, עוד כמה מתפרצות ומפה לשם המחצית הסתיימה ב63:52 לדנבר כשגולדן סטייט רושמים יחס אסיסטים-איבודים של 10:12.
למקרה שתהיתם, גרין היה מעורב בעוד כמעט-מכות עם קאזנס.
וסטף החטיא שתי זריקות עונשין רצופות. סיים את המשחק עם 10 מ-14 מהקו. וזה באמת הלם.
המחצית השנייה נפתחה אחרת לגמרי, עם ריצה 8:0 של גולדן סטייט. במשחקים אחרים זה היה הסימן לזה שהמשחק הולך להשתנות והדברים ילכו יותר לכיוון גולדן סטייט, אבל לא היום, ולא נגד דנבר שהגיעו להילחם עם כל מה שיש להם. בכל פעם שגולדן סטייט צמצמו להפרש יחסית נמוך, ואפילו עלו ליתרון לקראת סיום המשחק – הגיעה שלשה, פאול סל או פעולה חיובית אחרת, שהובילו לביטחון גדול יותר של דנבר שהם יכולים לעשות משהו טוב במשחק הזה. יוקיץ' סוף סוף קיבל תמיכה משחקנים נוספים בקבוצה, ארון גורדון עם משחק מעולה, והחטאות העונשין של גולדן סטייט בטח לא הזיקו.
פתאום ברבע הרביעי באו לידי ביטוי כל הדברים שהופכים את גולדן סטייט למה שהיא – קבוצה שלמרות האתגר הגדול, מצליחה רוב הזמן לאזן בין שחקנים עם ניסיון רב במעמדים האלה לבין שחקנים שממש עכשיו רוכשים את הניסיון הזה. וזה דבר שמיוחד מאוד לראות.
דריימונד גרין אירח בפודקאסט שלו את סטף קרי. שעה וחצי של שיחה מעניינת מאוד ברובה הגדול. הראיון/שיחה הסתיים בזה ששניהם הסכימו שהם לא היו יכולים לעשות את מה שהם עושים בלי הצוות שהם יצרו בגולדן סטייט – כל אחד מהם צריך את השני כדי להיות מצוין.
אז קשה לומר שהמשחק הערב היה מצוין, למרות המספרים של סטף וקליי, וכל זה לא הספיק מול היוקיצ'ים הנחושים היום, אבל עם מבט להמשך הסדרה הזו ולהמשך הפלייאוף – אין תחליף ללכידות הזאת ולמה שהניסיון שלהם יחד כקבוצה מביא איתו. ותשאלו את ברוקלין כמה הדבר הזה חסר ומשמעותי.
בסופו של דבר דנבר לחלוטין שווה לפחות ניצחון אחד בסדרה הזאת, ולנו מגיע להינות עוד קצת מהטוב הזה לפני שסוגרים את הסדרה הזאת.
אטלנטה הוקס – 86 – מיאמי היט 110 (3-1 להיט בסדרה)
אריאל בנדר
ההיט היו מאוד שמחים להגיע למשחק הזה כשהם מטאטאים את ההוקס אבל זה לא קרה עקב הפסד כואב בנקודה במשחק הקודם, ההיט הצליחו לקטוע רצף של 6 ניצחונות רצופים בבית של ההוקס שהתחיל בסוף העונה הסדירה והסתיים במשחק היום.
המשחק המסודר של ההיט:
ההיט אמנם שיחקו ללא הרכז שלהם שכבר ראה הכול, קייל לאורי היה בפוסטסיזנים מאכזבים וטובים, לקח אליפות עם הראפטורס ב-2019 והוא שחקן הגנה מעולה בתור רכז, ההיט נאלצו להסתדר בלעדיו והם הצליחו כי הם משחקים מסודר ורגוע, שחקנים שם יודעים לא להיכנס ללחץ למרות שלא התחילו את המשחק טוב כמו: ג'ימי באטלר.
על כל שחקן יש שחקן נוסף בספסל שעושה את העבודה, יש להם קו אחורי חזק עם ג'ימי באטלר, מקס סטרוס וגייב וינסנט. המשחק המסודר של ההיט גרם להם לא לאבד הרבה כדורים, 6 בלבד! ההיט הכתיבו את קצב המשחק בצד ההתקפי מתחילת הרבע השני ועד סוף המשחק, זה היה תענוג לעיניים ובשלבים האלו ראינו קונטנדרית אמיתית שמאוד קשה לעצור.
גייב וינסנט המשיך את היכולת הטובה שלו:
https://twitter.com/MiamiHEAT/status/1518419142222794754?s=20&t=j4nXoWk0h2YqfaQHtMIJtA
השליטה הטוטאלית של ההיט בצבע בשני צידי המגרש:
בסדרה הזו, ההיט פשוט משתקים את טריי יאנג, הם משחקים אזורית וסוגרים את הצבע שגם ככה קשה להוקס לקלוע שם ומאלצים את טריי יאנג לזרוק זריקות קשות אפילו רחוק מקו השלוש, במשחק הקודם ההוקס ניצחו כי הזריקות האלו נכנסו בשלוש הדקות האחרונות אבל במשחק הזה ההיט פשוט הראו להוקס שאם הם רוצים לקלוע נקודות, הם צריכים לזרוק מבחוץ. 26 נקודות בלבד להוקס היו בצבע, זה נתון מאוד לא טוב, לפעמים לא הולך בקליעה מבחוץ, צריך סלים בטוחים וסלים קלים בטח כשאין לך שליטה מתחת לסל, קלינט קאפלה זה לא מספיק, הוא לא יכול לשחק 48 דקות. ההיט גם בצד ההתקפי ידעו לנצל את חוסר השליטה ההגנתית של ההוקס בצבע ואת היתרון היחסי שלהם והם קלעו 48 נקודות בצבע הפתוח והמרווח של ההוקס ששיחקו כאילו זה משחק אימון.
P.J. was playing bully ball tonight pic.twitter.com/ACme6oFCao
— Miami HEAT (@MiamiHEAT) April 25, 2022
עם החטאות עונשין ואיבודים רבים לא מנצחים:
ההוקס לא היו קרובים לניצחון כי גם עשו את כל הטעויות האפשרויות מצידם, הם לא שיחקו עם תרגילים לתקוף את האזורית של ההיט, טריי יאנג לא הצליח להסתדר בהגנה מול גייב וינסנט שעשה מולו עבודה נהדרת ואילץ אותו לזרוק מקו השלוש, 3-10 היום לטריי יאנג בזריקות מחוץ לקשת. יחד עם זאת, 15 איבודים ו-55% מהעונשין מתוך 22 זריקות זו בעיה רצינית מול קבוצה ששיחקה כמו מועמדת לאליפות, ללא כלי אחד חשוב שלה אבל ההוקס בעונה שלהם ובחולשה שלהם בשני צידי המגרש לא יכולים להרשות לעצמם לאבד כזו כמות של כדורים ולקלוע בכאלו אחוזים מהעונשין, עם נתונים כאלה גם לא פשוט לנצח בפלייאין.
הלחץ ההגנתי עבד, כך ההוקס מאבדים כדורים ומאבדים כיוון בהתקפה, אין להם תשובה ללחץ של ההיט.
That'll do it ☑️ pic.twitter.com/NocNGkba33
— Miami HEAT (@MiamiHEAT) April 25, 2022
ההוקס היו צריכים לבצע התאמה הגנתית:
ההוקס לא יכולים להתמודד מול באם אדביו כשקלינט קאפלה לא על המגרש, להיט יש הרבה יותר כלים התקפיים פיזיים וחזקים אל מול השחקנים שההוקס יכולים להעמיד ולכן אין ברירה אלא להעמיד אזורית אל מול ההגנה של ההיט שתאלץ את שחקני ההיט לקחת זריקות משלוש, זה לא הדבר המושלם כי להיט יש את דאנקן רובינסון, טיילר הירו, מקס סטרוס ונוספים שיודעים להניח את הכדור בטבעת בזריקות מקו השלוש. אבל זו התאמה של הרע במיעוטו כי אחרת ההוקס ייתקלו בפעם אחר פעם גם בחוסר יכולת לקחת ריבאונדים, כפי שזה נראה כאן:
https://twitter.com/MiamiHEAT/status/1518400948607098880?s=20&t=j4nXoWk0h2YqfaQHtMIJtA
לסיכום, אם ההוקס רוצים לנסות ולנצח עוד משחק אחד בסדרה על-מנת להפוך אותה לתחרותית זה יהיה סופר קשה כי מולה מתייצבת קונטנדרית חזקה, מסודרת ושולטת עליה בכמה רמות בשני צידי המגרש אבל ללא התאמות נכונות בהגנה, משחק מסודר שתוקף את האזורית של ההיט בהתקפה ובעיקר מניעה מאיבוד כדורים וקליעה טובה מהעונשין ללא כל הדברים האלו ביחד, אין שום סיכוי להוקס לנצח.
/*a class="read-more-button" href="https://orangeball.co.il/games240422/">קרא עודעדכונים 24.04.22
עדכונים ומשחקים
צפייה משותפת בליאו בלומס ממש עכשיו! אם תזדרזו עוד תגיעו בזמן לגולדן סטייט-דנבר
ברבע השלישי מילווקי מובילים על שיקגו 68-57, אלכס קארוסו בחוץ עם פגיעה בפנים.
בדיקת הMRI אישרה שאמבייד סובל מקרע ברצועה באגודל, הפציעה לא צפויה להשפיע על ההשתתפות שלו בהמשך הפלייאוף והוא יעבור ניתוח בסוף העונה.
פול פירס טוען שג'ייסון טייטום עובר את דוראנט כפורוורד הכי טוב בליגה
הטרנד המאוס של הפלייאוף נמשך, שוב אוהד(ת) פורץ למגרש במהלך מינסוטה-ממפיס
Close up angle of a spectator being removed from Wolves-Grizz
(via @MichaelVPina)pic.twitter.com/OU1l6eJ7sO
— Bleacher Report (@BleacherReport) April 24, 2022
טיילר ג'נקינס עם ביקורת על השיפוט החד הצדדי במהלך המשחק
אגב, בשלושת המשחקים הקודמים? 30+ זריקות עונשין לממפיס בכל משחק ויתרון של 43-27, 32-28 ו 31-23 בזריקות העונשין, מעניין שלא שמענו כלום מהגריזליס קודם…
ג'ה מוראנט טוען שהוא עדיין לא 100% אחרי הפציעה שלו בסוף העונה
קייל לאורי בספק למשחק הערב וככל הנראה יחמיץ כמה שבועות
היום המועד האחרון שבו שחקני מכללות יכולים להצהיר על כניסה לדראפט
משחקים בהמשך:
22:30 דנבר-גולדן סטייט. האם הווריורס ישלימו סוויפ? (שידור ישיר בספורט5)
02:00 אטלנטה-מיאמי. האם ההוקס יכולים לנצל את ההעדרות של לאורי ולהשוות?
04:30 ניו אורלינס-פניקס. האם לפליקנס יש סיכוי להציל את הסדרה מול כריס פול? (שידור ישיר ב5+LIVE)
לפוסט זה מצורף: הכישלון של ברוקלין
בזמן שפלייאוף 24.4.22
אפר 24, 2022 | בזמן שישנתם | 0 |
בזמן שפלייאוף לא ישנים, והלילה קיבלנו לילה נהדר עם 4 משחקים צמודים. בוסטון עולה ל 3-0 על ברוקלין, דאלאס מקבלת חזרה את לוקה אבל יוטה מצליחה לנצח ולהשוות את הסדרה ואנחנו ב 2-2. מינסוטה מנצחת את ממפיס בבית וגם שם הסדרה ב 2-2. במשחק המוקדם של הלילה טורונטו משאירה את הסדרה בחיים עם ניצחון על פילדלפיה.
טורונטו ראפטורס 110 – פילדלפיה 76 102 (3-1 לפילדלפיה)
זה לא גמור, עד שזה לא גמור. טורונטו לא רצתה לסיים את הסדרה בסוויפ, ואחרי שהם הצליחו לתת כמה משחקים צמודים, הלילה סוף סוף הם גם מנצחים.
זה היה מאמץ קבוצתי בשני צידי המגרש. טורונטו גם קיבלה הלילה חזרה את סקוטי בארנס שזה עתה זכה ברוקי העונה, ולמרות שהוא עלה מהספסל, הוא היה משמעותי מאוד לרוטציה שלהם ואפשר להם לשמור על האינטנסיביות בשני צידי המגרש.
בפילדלפיה, אמביד עולה לשחק עם הפציעה באמצע, פציעה שלדבריו לא מפריעה לו, אבל ניכר שזה השפיע, ערב רע של הארדן ומנומנם של מקסי וקיבלנו משחק חמישי בסדרה.
1. הדברים הקטנים – ריבאונד, הגנה, עונשין
אם רוצים באמת להבין את הניצחון של הרפטורס, זה היה הדברים הקטנים. לא היה להם משחק גדול הלילה (8 שלשות ב 23% מול 13 שלשות של פילדלפיה ב 41%). הם ניצחו בכל המקומות שבהם משאירים זיעה על הפרקט.
46-41 בריבאונד לרפטורס, 11 איבודים מול 15 איבודים של פילדלפיה, הלכו חזק לטבעת שוב ושוב, סחטו המון עבירות והמון מלחמה על כל כדור תועה.
העונשין היה נקודה משמעותית מאוד, כי טורונטו מצליחה להגיע לקו 35 פעמים ולקלוע 28 (80%).
דוגמא נהדרת מגיעה מהרבע הרביעי:
LET'S GO‼️ pic.twitter.com/3WbNHYB4SR
— x – Toronto Raptors (@Raptors) April 23, 2022
2. סיאקם – כוכב הלילה, גארי טרנט הרובין של באטמן
34 נק', 8 ריב', 5 אס', 10-19 מהשדה ו 13-15 מהעונשין ב 44 דקות משחק. סיאקם היה על המגרש כמעט בכל דקה של המשחק, והיה האיש שלהם הלילה. חבל שאנחנו לא רואים את זה יותר ממנו, זה בדיוק מה שהיה חסר לטורונטו קצת אבק כוכבים וסיאקם עונה על זה במשחק אדיר:
https://twitter.com/ESPNNBA/status/1517966967000371200
לא רק סיאקם היה אגרסיבי והלך שוב ושוב לטבעת, כל טורונטו שיחקו חזק, וביחד עם סיאקם זה היה גארי טרנט שלא ממש הצליח לקלוע מבחוץ (8-20 מהשדה, 3-10 מהשלוש), אבל כל פעם שהיה איזה כדור טועה הוא איכשהו מצא את דרכו למתפרצת של גארי טרנט בצד השני:
https://twitter.com/Raptors/status/1517951399962845185
3. ג'ואל אמביד
תגידו מה שתגידו, אבל לפחות כרגע אמביד נראה פצוע. זה לא היה ערב "נוראי" שלו, אבל זה גם לא היה ערב טיפוסי. 7-16 מהשדה, 7-9 מהעונשין. הזריקה נראית יחסית סבירה, אבל הדומיננטיות שלו נפגמה הלילה, בטח מי שזוכר את השלשה האדירה שהוא קבר במשחק הקודם.
ככה הוא נראה בחימום למשחק:
https://twitter.com/JClarkNBCS/status/1517921678415773698?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1517921678415773698%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.cbssports.com%2Fnba%2Fnews%2Fraptors-vs-76ers-game-4-takeaways-pascal-siakams-career-night-helps-toronto-avoid-sweep-keep-season-alive%2F
4. ג'יימס הארדן, טייריס מקסי
הארדן מסיים עם 22 נק' ו 9 אס', על הנייר נשמע סבבה, לא?
אז זהו, שהארדן עושה את זה ב 5-17 מהשדה, 2-8 מהשלוש ו 10-11 מהעונשין. חלק חשוב בהצלחה של פילדלפיה במשחקים הקודמים היעילות הייתה הרבה יותר גבוה ומספיקות 2 זריקות נוספות שנכנסות וזה משחק אחר לחלוטין.
בנוסף,
הארדן לא ממש מצליח להפעיל את מקסי שבמשחקים הקודמים (בעיקר ברבע השלישי) הצליח להתפוצץ והיה נהדר והלילה רק 11 נק' ב 4-12 מהשדה.
5. פרד ואנוליט
אחד הרגעים הקשוחים של הלילה היה הפציעה שלו בירך עמוק בתוך הרבע השני. טורונטו ביתרון 9 נק', הוא מקבל מכה ובראש שלו הוא מבין שיש מצב שזה היה המהלך האחרון של העונה. הוא יורד בתסכול אדיר לחדר ההלבשה תוך כדי שהוא קורע את החולצה שלו בתסכול:
https://twitter.com/ClutchPointsApp/status/1517940685478891520
לא ברור עדיין מה סטטוס הפציעה שלו והאם יחזור למשחק מספר 5.
6. הרוטציה של טורונטו
באמת שהדבר הכי מהנה שיש בטורונטו, זה שאתה לא יודע מה יעשה מה ומתי.
תאודוס יאנג הלילה עם המשחק הטוב ביותר שלו בסדרה, קולע 13 נק' מהספסל, כריס בושה גם היה נהדר, אוניקוואה אנונובי (11 נק' באחוזים רעים אבל המון אנרגיות) וגם בארנס שעולה הלילה מהספסל וקולע רק 6 נק' אבל מוסיף הגנה נהדרת ו 11 ריב'.
הנה כמה מההיילייטס הנחמדים:
הנה אנונובי לוקח את אמביד חזק לטבעת:
https://twitter.com/Raptors/status/1517950597701545985
ומוקדם במשחק זה היה יאנג שהפתיע את אמביד בקרוס אובר וג'אמפ שוט:
https://twitter.com/ClutchPointsApp/status/1517934564739493888?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1517934564739493888%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.cbssports.com%2Fnba%2Fnews%2Fraptors-vs-76ers-game-4-takeaways-pascal-siakams-career-night-helps-toronto-avoid-sweep-keep-season-alive%2F
לסיכום, טורונטו עם המחמאות, אבל זה רק משחק אחד והם צריכים לנצח עוד 3. סביר להניח שבמשחק הבא פילדלפיה יחזרו הבייתה ויסגרו את הסיפור. הם חייבים את זה כדי לאפשר מנוחה לאצבע של אמביד, וטורונטו אמנם עמוקים אבל לא מספיק כשרוניים (כרגע). למרות זאת, חשוב לציין שטורונטו גם צעירים (טרנט, בארנס) ויש להם המון אופטימיות לשנים הבאות.
דאלאס מאבריקס 99 – יוטה ג'אז 100 (2-2 בסדרה)
אריאל בנדר
"מיטצ'ל לא מוסר מספיק לגובר"
"גובר לא שווה חוזה מקסימום"
"יש בעיית כימיה קשה בקבוצה".
"לוקה דונצ'יץ' יחזור ודאלאס ישחטו את יוטה".
אז לוקה חזר, ודאלאס לא שוחטים. לא רק זה, כנראה שגם ביוטה נזכרו לקרוא קצת את הציוצים, מיטצ'ל ידע מתי למסור את הכדור לגובר, והוא מוסר אותו בדאנק שמנצח את המשחק:
DONOVAN MITCHELL LOBS IT UP TO RUDY GOBERT FOR THE @utahjazz WIN!!! pic.twitter.com/2kBrp8Vzkn
— NBA (@NBA) April 23, 2022
1. ההגנה של יוטה
ב 2 הניצחונות של דאלאס הם פשוט שרפו את יוטה בשלשות חופשיות לחלוטין. הגארדים של דאלאס הגיעו בקלות לטבעת, גובר כל הזמן צמצם למרכז ודאלאס נשארה עם שחקן חופשי לחלוטין לשלשה קלה.
הלילה זה כבר היה סיפור אחר לחלוטין. בג'אז הפסיקו עם העזרה המוגזמת של גובר, יצאו לשלשות ודאלאס לא הצליחו להגיע לזריקות קלות. לא הצלחנו למצוא ציוץ מתאים (כי לרוב מצייצים סלים, לא החטאות), אבל בתוך הלינק הבא תמצאו כתבה ודוגמא אחת (בודדת שכזו) שממחישה איך הם סגרו היטב את הזריקות של דאלאס.
2. רודי גובר והטעויות של יוטה
זה לא היה משחק טוב של יוטה. שלא תיטעו. הם מנצחים, אבל בעיקר בזכות זה שדאלאס פשוט עשו יותר טעויות.
ברגע שסניידר הפסיק לנסות למנוע את את הבידודים של גובר, ופשוט נתן לשחקנים לשמור, לרוץ ולהחליף זה עבד הרבה יותר טוב. גובר המשיך לשלוט מתחת לסלים עם 15 ריבאונדים, מתוכם 10 בהתקפה!!!
בנוסף הוא הגיע לקו 18 פעמים הלילה (וקלע רק 9), וגם לשם שינוי הפעילו אותו יותר הלילה כשהוא מסיים עם 8 זריקות מהשדה, אחת מהן מנצחת את המשחק.
אם יוטה רוצה להמשיך את הפלייאוף הזה, זה נמצא שם בחיבור בין מיטצ'ל לגובר.
3. דונובן מיטצ'ל וג'ורדן קלארקסון
שני הגארדים האקספלוסיביים של יוטה מחזיקים בכדור רוב הזמן וגם לוקחים את רוב ההחלטות בהתקפה של יוטה. לגבי מיטצ'ל קשה לומר שההחלטות האלו היו נהדרות הלילה, כאשר מיטצ'ל מסיים עם 23 נק', אבל ב 2-10 מהשלוש, 7-21 מהשדה ויוטה קולעת רק 100 נק' למשחק.
עדיין, ההחלטה הכי חשובה של המשחק הייתה המסירה המנצחת לגובר. זה מה שאתה רוצה מהכוכב הראשי שלך.
למרות המסירה הנהדרת, כוכב הלילה האמיתי של יוטה היה קלארקסון שעלה מהספסל וסיים עם 25 נק', ו 18+ בדקות שלו. המשחק נגמר רק בהפרש נקודה, זה אומר ש 12 הדקות שבהן קלארקסון לא שיחק, יוטה הפסידה ב 17 נק'. הנה הלקט שלו מהלילה:
SPIDA FOR THE LEAD.
LUKA TAKES IT RIGHT BACK.Mavericks up 1 in the final minute on TNT! pic.twitter.com/TULYvHRE55
— NBA (@NBA) April 23, 2022
4. לוקה דונצ'יץ'
תודו. לא ציפיתם שהוא יחזור, יקלע 30 נק' באחוזים טובים, יוריד 10 ריב', ודאלאס תפסיד.
לוקה היה מצויין הלילה, אבל משהו בדינמיקה לידו נראה שונה לחלוטין. תראו את המהלך האחרון של המשחק. במקום שכל הקבוצה תסתער קדימה במטרה, כולם מתגלגלים לאט ומחכים לראות מה לוקה יעשה ובסוף זה מגיע לזריקה רעה מאוד של דינווידי:
SPIDA FOR THE LEAD.
LUKA TAKES IT RIGHT BACK.Mavericks up 1 in the final minute on TNT! pic.twitter.com/TULYvHRE55
— NBA (@NBA) April 23, 2022
אז כאמור, זה לא על לוקה, אבל בהחלט סימן שאלה מעניין על הסגנון.
5. ההגנה של דאלאס
סה"כ לספוג 100 נק' זה לא נורא ועדיין. אותו יתרון התקפי שיש למאבריקס בסמול בול שהם מוצאים שחקנים פנויים לשלוש וקולעים הופך לחיסרון הגנתי לקבוצה שפועלת ללא התאמות הגנתיות כפי שהמאבריקס פעלו ואת זה ג'ורדן קלארקסון ידע לנצל היטב ולתקוף בקלות את הטבעת, 10 נקודות שלו הגיעו מתוך הצבע. הג'אז אמנם לא ניצחו את המשחק דרך הצבע והתפתו לקחת שלשות מיותרות אך סמול בול יכול להקשות על הגנות אבל גם לייצר הגנות חלשות, זו עסקת חבילה, דווקא התאמה של הגנה אזורית הייתה הרבה יותר אופיינית לג'ייסון קיד או כפי ששיחק בתחילת העונה עם שחקן אחד ששומר אישית והשאר שסוגרים נתיבי מסירה, ג'ייסון קיד לא ביצע הרבה התאמות הגנתיות ונתן למשחק לזרום, הג'אז לא השכילו לנצל זאת אבל זה לא אומר שג'ייסון קיד עשה את הדבר הנכון.
לסיכום, אם יוטה רוצה להמשיך ולנצח את הסדרה, הם חייבים לעשות את ההתאמות שבוצעו הלילה באופן יותר סדיר ועקבי.
לדוגמא, מיד לאחר שבוגי קיבל את העבירה החמישית שלו והממש לא מוצדקת, דונובן מיטשל או רויס אוניל היו צריכים לעבור לשמור על לוקה דונצ'יץ' ורגליו הצעירות שלקחו את בוגדן בוגדנוביץ' או לבידוד את רודי גובר כל הדרך לטבעת או לזריקה ממרחק קל מחוץ לצבע או לשלשת דאגר של לוקה שבמזל לא הביאה לניצחון של המאבריקס.
התאמה נוספת – האולדסקול של הג'אז –
שעבד פחות או יותר עד כה לא עובד, רודי גובר הוא סנטר של פעם שדורש הרבה התאמות מצד המאמן ומהשחקנים שלידו, דונובן מיטשל העדיף שלא למצוא את רודי גובר ולעלות לפלוטר קשה על דוויט פאוול בסיום ולהחטיא, כולל האנד וואן של דונובן בסיום שלא הסתכל אפילו על רודי שהיה פנוי בצבע ויכל להניח שתי נקודות, בסיום המשחק דונובן מיטשל השכיל לעשות את הדבר הנכון ולתת לרודי גובר לנצח את המשחק, אבל זה משחק שבסיומו הג'אז יוצאים עם הרבה כאב ראש גם עקב כך שלא ביצעו התאמות התקפיות, קבלת ההחלטות של ג'ורדן קלארקסון לקחת שלשות תחת שמירה במקום למסור לרודי גובר כשהכדור יכל להגיע אליו לצבע והוא יודע להניח אותו ולגרום למאבריקס לבצע עליו לא מעט עבירות, אי המעורבות של רודי גובר בהתקפה הייתה הבעיה גם בשלושת המשחקים שקדמו למשחק הלילה וזו בעיה מתמשכת שחייבת לבוא לסיומה אם הג'אז רוצים לשמור על סיכוי לעלות לסיבוב השני בפלייאוף, שינוי סגנון המשחק לאורך המשחק בשני צידי המגרש מתבקש מצד קווין סניידר והשחקנים.
ברוקלין נטס 103 – בוסטון סלטיקס 109 (3-0 לסלטיקס בסדרה)
דרור האס
זוכרים שבסוף העונה הסדירה מילווקי ופילדלפיה ניסו להפסיד כדי להימנע מברוקלין בסיבוב הראשון, ורק בוסטון התעקשה לנצח? אז הלילה היא הראתה שהיא ידעה בדיוק למה, עם הנצחון המרשים שהעלה אותה ליתרון 3-0 ולמעשה סגר כמעט סופית את הסדרה. כמעט, כי אם יש קבוצה שיכולה לעשות היסטוריה ולהיות הראשונה שחוזרת ממינוס 0-3 זאת הנטס הנוכחית עם קיירי ובעיקר דוראנט.
בוסטון הפגינה שוב את הגנת הברזל שלה, ושוב לנטס לא היו תשובות. אמנם צמד הכוכבים סיים עם אחוזים טובים יותר מאשר במשחקים בבוסטון, ודוראנט אפילו נראה טוב לפרקים, אולם זה לא הספיק. דוראנט וקיירי יחד קלעו 32 אל מול 39 הנקודות של ג'ייסון טייטום, והקלעי המוביל היה ברוס בראון שסיים עם 26 נקודות. מעניין מה הוא חושב כעת על כך שהצבע של בוסטון נוח לחדירה?
בוסטון נמצאת כרגע במרחק נצחון אחד מהדחה של ברוקלין מהפלייאוף, ולשלוח את הנטס לקיץ ארוך ומלא מחשבות.
כמה מעלות טובות עלינו:
1. ג'ייסון טייטום: פול פירס נסחף ואמר שאנו רואים את ג'ייסון טייטום עובר את קווין דוראנט אל מול עיננו, והוא לא התכוון למעבר בחדירה בדרך לסל…
I think Jason Tatum maybe surpassing Kevin Durant right before our eyes in the NBA hierarchy
— Paul Pierce (@paulpierce34) April 24, 2022
טייטום עדיין רחוק מאוד מקווין דוראנט בשיאו אך יתכן ואולי אנו חוזים כאן בחילופי שלטון? עוד ארוכה הדרך כדי שטייטום יהיה טופ 5 בליגה אך השחקן שמככב בצמרת דירוגי השחקנים עד גיל 25, בהחלט נראה בדרך הנכונה. טייטום סיים את המשחק הלילה עם 13-29 מהשדה, 4-13 מעבר לקשת, שורה שרחוקה מלהרשים או באמת להצדיק השוואה כזאת כרגע. אולם הארסנל שלו הרשים. הוא נכנס יותר פנימה, סוחט יותר מגע ושריקות, דברים שבעבר העבירו עליו ביקורת שאין לו בארגז כלים, והוא ממשיך למסור ולהציב את חבריון בעמדות זריקה טובות. הוא סיים הלילה עם 6 אסיסטים, ובהגנה עם 6 חטיפות שקיזזו 6 איבודים. שורת ה"שטן" הזו של 6-6-6 מזכירה מישהו אחר… (ותודה לרון ערמון על הטיפ)
טייטום עשה גם עבודה הגנתית נפלאה על דוראנט וכל שחקן אחר ששמר עליו. חטיפות לא תמיד מציינות הגנה טובה, אך במקרה הז טייטום לא סיכן עמדה, ידע לשלוח ידיים, ויירט לפעמים מסירות חשובות כמו בסיום החטיפה שהפכה למתפרצת והבטיחה את הנצחון
https://twitter.com/ESPNNBA/status/1518048897746169856
הנטס הכריחו את טייטום להיות ווליום שוטר, אך הוא מסוגל כבר לקלוע כמעט מכל מקום. קוון דוראנט מפרגן, ויהיה מעניין מה הוא יוכל לעשות הלאה.
2. הגנת הסלטיקס: בחלק השני של העונה הסלטיקס היו עם הגנה טובה. כל כך טובה שבשקלול החלק הרע של העונה, עדיין הייתה הטובה בליגה בפער. דובר כבר רבות בשלב זה על הגנת הסלטיקס, ועדיין אנו מתרשמים כל פעם מחדש מהתצוגות של החבורה בירוק בצד הזה של המגרש. הקלישאה המפורסמת אומרת שהתקפה מנצחת משחקים, הגנה לוקחת אליפות. אז עוד לא שם, וצריך להיזהר מלהיות שאננים כדי שלא לתת לברוקלין את המקום הראשון בהיסטוריה, אך אם הסלטיקס ימשיכו בהגנה המרשימה הזו, יש לשאר קבוצות צמרת המזרח סיבה לדאגה. ההגנה הזו, יותר מכל דבר אחר הופכת את הסלטיקס לקונטנדרים. אם הכל ילך כראוי בסיבוב הבא ההגנה תזכה למבחן נוסף בדמות יאניס אדטוקומבו. כרגע נראה שהשמים עבורם הם הגבול.
3. ברוקלין: יש לא מעט טענות כנגד ניהול המשחק של סטיב נאש, ויתכן שלא בצדק. לא בטוח בכלל שנגד אחת הקבוצות האחרות ברוקלין לא הייתה מסיימת עם נצחון קליל בסדרה ועולה. ישנם ענייני התאמות, וממשחק למשחק גם רואים שיש תשובות לברוקלין, גם תוך כדי משחק. הענייין שהרבה פעמים נדמה שבוסטון מוכנה כבר מראש לתרגילים ולהתאמות של ברוקלין. זאק לואו דיבר על כך בפודקאסט שלו, שהנטס ניסו לבצע הטעייה, תרגיל שהם לא ביצעו בעבר נגד בוסטון אך בפעם הראשונה ג'יילן בראון זיהה את ההטעייה וסיכל את המהלך. בורסיה אחרת של אותו תרגיל, זה דווקא הסתיים עם שלשה של סת' קרי. פלייאוף הוא משחק של מאמנים, משחק שחמט שלצופה הרגיל לא תמיד ברורים המהלכים על הלוח. אך הם פשוט מהנים לצפייה.
מינסוטה טימברוולבס 119 – ממפיס גריזליס 118 (2-2 בסדרה)
רותם גלנטי
איזה משחק היה לנו במינסוטה – מעט הגנות והרבה שלשות
אחרי משחק מס׳ 3 בו הצליחו להפסיד אחרי שהובילו פעמיים במעל 20 הפרש, שחקני מינסוטה באו למשחק מס׳ 4 כדי להלחם על הסדרה, אבל יותר מזה, כדי להלחם על הכבוד שנותר להם
המשחק היה צמוד עד לרגע האחרון כשמה שהכריע אותו היה בעיקר חוסר הניסיון של ממפיס שנקלעה לבעיית עבירות שהקשתה על הכוכבים שלה לבוא לידי ביטוי במשחק הזה וכפועל יוצא שלחה את מינסוטה יותר מידי פעמים לקו
זה נגמר עם 119-118 ו-2-2 בסדרה הנפלאה הזו!
מה למדנו?
אגרסיביות, בהתקפה (וכן, עוד ידובר על החוסר בה בהגנה)
קארל אנטוני טאונס המושמץ מכולם התחיל את המשחק עם שלשה ובהתקפה הבאה כניסה חזקה לסל שסחטה עבירה, בפעם הבאה שהוא קיבל את הכדור הוא ניסה להטביע על 2 שחקנים – היה ברור שהוא הגיע אחרת, מינסוטה כולה, אבל בעיקר הוא
הוא בא כועס, בא להוכיח שהוא לא רך כמו שכולם אומרים וחושבים, אפשר היה לראות על הפנים, על שפת הגוף
מאותו הרגע ועד סוף המשחק (ואל תתפסו אותי על המילה) הגיע דאבל טים בכל פעם שטאונס קיבל את הכדור, (כשזה לא על קשת השלוש) מה שגם אפשר זריקות פנויות לחברים
אחרי 8 נק במשחק הקודם, הוא סיים את הרבע ראשון עם 10 נק ואת המשחק כולו עם 33, ו-14/17 מהקו – נתון שמראה על הסטייט אוף מיינד איתו הגיע למשחק הזה
עבירות של צעירים
הנה ממפיס מוכיחה לנו למה הניסיון בפלייאוף כל כך חשוב ואיך החוסר בו יכול לבוא ליידי ביטוי
בסוף הרבע הראשון מוראנט ביין ברוקס וג׳קסון עם 2 עבירות כ״א ומשם ועד סוף המשחק זה רדף אותם, אפרופו האגרסיביות שאיתה באה מינסוטה – לא בטוח שלזה הם כיוונו, אבל זה היה אחלה אחלה סייד אפקט, והם כמובן המשיכו לנצל את זה לאורך המשחק
ג׳קסון היה היחיד שבסופו של דבר יצא ב-6 עבירות, 4:30 דק לסיום, אבל זה הקשה מאוד בעיקר עליו ועל מוראנט (11 נק 4/13 מהשדה) להכנס למשחק
ויותר מזה, ג׳קסון שיחק סהכ 23 דק והיה מאוד מאוד חסר בהגנה של ממפיס, מה שמוביל לנקודה הבאה
רים פרוטקשן
אולי במיניוליס אין ים, אבל הייתה שם אחלה טיילת הלילה
כמות הפעמים שהשחקנים של ממפיס הגיעו לסלים קלים בצבע היא בלתי נסבלת, והסיבה העיקרית לכך היא טאונס
אני מודה, שאני לא יודע האם היתרון שטאונס מביא בהתקפה, כגבוה כל כך וורסטילי, שווה את הבור שהוא בהגנה
זה עד כדי כך גרוע, ששאר הקבוצה לא סומכת עליו שייצר רים פרוטקשן, ככה שכשיש חדירה לסל חצי מההגנה של מינסוטה מתכווצת
ואז, או שלא מספיקים להגיע ויש סל קל בצבע או שמספיקים אבל אז זה מייצר זריקות פנויות בחוץ לביין/ברוקס/ג׳ונס וכל מי שעוד ירצה להצטרף
לחגיגת השלשות, לא סתם ממפיס קלעה הלילה ב-47% מחוץ לקשת
מהצד השני של המגרש, אוי כמה שג׳קסון היה חסר לממפיס, בדקות הכל כך ארוכות שהוא ישב על הספסל עם בעיית העבירות שלו
ההגנה שהוא מייצר בצבע היא אומנות, והיא הקשתה מאוד על ההתקפה של מינסוטה כשהוא שיחק
כל החדירות הכל כך יפות של אדוארדס/ראסל שהיו קריטיות בסוף המשחק, היו כשג׳קסון על הספסל
אם הוא לא היה בבעיית עבירות – זה היה של ממפיס בקלות, גם ביום לא משהו של מוראנט
שורה תחתונה, עם כל הסמול בול והקליעה שמייצגים את הכדורסל העכשווי, רים פרוטקשן הוא אחד המצרכים הכי חשובים שיש בליגה, לכן שחקנים כמו ג׳קסון/מובלי/גרין/וויליאמס (שלא לדבר על יאניס) שגם מייצרים הגנה על הטבעת ומהצד השני גם יודעים לקלוע/למסור בהתקפה, הם שוברי שוויון בכדורסל של היום
לרוץ כדי למנוע ריצה
אמנם במשחק הקודם ממפיס הצליחה לחזור פעמיים מבורות מאוד גדולים, אבל אם אפשר, עדיף להמנע מהם מראש
התקפת המעבר של ממפיס, בעיקר אחרי סלי מומנטום של מינסוטה הייתה פשוט נהדרת, ומן הצד השני, הגנת המעבר של מינסוטה, כמו ההגנה שלה בכלל, הייתה לא מספיק טובה עד רעה מאוד
פעם אחרי פעם ממפיס הענישה את מינסוטה על ירידה לא מספיק טובה להגנה והצליחה למנוע בריחות שהיו יכולות לגמור את המשחק מוקדם בהרבה ממה שהוא נגמר
המספר החזק
מינסוטה סיימה עם 18/36 מחוץ לקשת, זה מדהים!
ראיתי את כל המשחק, ובכנות – לא הרגשתי שזה המצב… ויותר מזה, לא ראיתי משהו מאוד מיוחד שקרה בהתקפה של מינסוטה שיאפשר את זה מעבר לניצול הדאבל טים על טאונס
מרגיש לי שפשוט היה פה יום קליעה מוצלח, גם זה קורה
אלה, המספר החזק באמת הוא העונשין – מינסוטה הלכה 40 פעמים לקו, 15 פעמים יותר מאשר ממפיס, זה היה שווה לה 12 נק יותר משם, וזה אחד הדברים שהכריעו את המשחק לטובתה
משהו שדובר עליו רבות תו״כ העונה ובלט לי מאוד תו״כ המשחק – האם זו הקבוצה של מוראנט, או שהוא מוראנט של הקבוצה? יש פה יותר קבוצה שיש לה כוכב מאשר כוכב שיש לו קבוצה, קצת בדומה לגולדן סטייט/מילווקי/בוסטון, קצת בשונה מהלייקרס/ברוקלין
ובסוף חשוב לומר – מינסוטה עשתה את כל הטעויות האפשריות בשתי הדקות האחרונות (שלשות שלא קשורות למשחק של ראסל ואדוארדס), ואם לא החטאה משלשה פנויה לחלוטין של ג׳ונס 10 ש׳ לסוף זה היה יכול להגמר אחרת
בערב בו היא עשתה המון טעויות ממפיס הגיעה הכי צמוד שאפשר, אני אהיה מופתע אם זה לא יגמר ב 4-2
הטופ טן היומי
/*a class="read-more-button" href="https://orangeball.co.il/games230422/">קרא עוד
עדכונים 23.04.22
עדכונים ומשחקים מוקדמים!
– הפתעה! אחרי היה מקום 2 ברוב הדירוגים לאורך העונה, סקוטי בארנס מהרפטורס זוכה בתואר רוקי השנה. בארנס מסיים את עונתו הראשונה עם 15 נק', 7 ריב' ו-3 אסיסטים ב-49 אחוז מהשדה (ו-35 דקות למשחק), ופציעתו בפלייאוף מאפשרת תירוץ יפה להפסדי הרפטורס עד כה. בארנס קיבל 378 נקודות לעומת 363 של יריבו העיקרי אוון מובלי (48 הצבעות למקום הראשון מול 43 של מובלי), וזה ההפרש הקטן ביותר ב-19 השנים האחרונות. קייד קאנינגהאם סיים במקום השלישי עם 153 נקודות (9 הצבעות למקום הראשון). עוד קיבלו הצבעות – ג'יילן גרין (מקום שני אחד), פראנץ' ואגנר (2 מקום שלישי) והרב ג'ונס (מקום שלישי).
– בארנס גם צפוי לשחק היום מול הסיקרס, ויעלה מהספסל.
– לוקה דונצ'יץ' צפוי לערוך את משחק הבכורה שלו בפלייאוף היום במשחק 4 מול הג'אז, תחת מגבלת דקות.
– ג'ואל אמביד סובל מקרע בגיד באגודל ימין, אך צפוי להמשיך לשחק בפלייאוף, כולל במשחק היום מול הרפטורס. אמביד יעבור MRI כשישוב לפילדלפיה, אך לפי דוק ריברס, לקבוצה די ברור מה מצבו, והם יודעים כי הפציעה לא יכולה להחמיר.
– רוברט וויליאמס עשוי לערוך את בכורת הפלייאוף שלו היום מול הנטס. וויליאמס כרגע בסימן שאלה למשחק, כאשר אימה אודוקה מאמנו אומר כי הוא נראה מעולה כמו לפני הפציעה, וכי אם ישחק, ישחק בערך 20 דקות.
– קייל לאורי בסימן שאלה למשחק מחר מול ההוקס. לאורי עזב את המשחק אמש עקב פציעת האמסטרינג, ולדבריו מתכנן לעבור טיפול "מסביב לשעון", במטרה לשחק ביום ראשון
– כריס פינץ', מאמן הוולבס על החלטתו לא לקחת פסק־זמן במהלך ריצת ה-26-1 של הגריזליס במשחק הקודם: "בדיעבד, הייתי צריך לקחת פסק־זמן, וזה עליי. האם פסקי־זמן באמת עוצרים ריצות? אני לא בטוח, אנחנו עדיין צריכים לבצע את התרגילים ולשים את הכדור בסל, אבל זה טעות שאני מתחרט עליה, ואמרתי את זה לקבוצה באימון אתמול"
לברון ג'יימס מודיע כי לא יחמיץ יותר את הפוסט-סיזן בשאר הקריירה שלו
I can/will NOT miss the post season again for my career! This shit HURT. Ok back to watching these games.
— LeBron James (@KingJames) April 23, 2022
משחקים!
21:00 – הסיקסרס בטורונטו (3-0 לסיקסרס בסדרה)
23:30 – המאבס ביוטה (2-1 לדאלאס)
02:30 – הסלטיקס בברוקלין (2-0 לבוסטון)
05:00 – הגריזליס במינסוטה (2-1 לממפיס)
לפוסט זה מצורף – 2 נק' מול שלוש – על החשיבות של שלשות (גם) בפלייאוף
https://www.basketballnews.com/stories/offensive-organics