Sample Page

פודקאסט: פלייאוף שבוע שני, וסדרת סיבוב שני אחת כבר ברורה

השבוע אריק זילבר מפודקאסט הפנטאזי DTD הצטרף אל דרור האס, ויחד דנו בפרס השחקן המשתפר ושתי האסכולות המובילות בנוגע לפרס, סדרות הסיבוב הראשון השונות, סיכמו את הסדרות שהסתיימו או שעומדות להסתיים ומה הקבוצות שנשרו יכולות לעשות לעונה הבאה.

ומסיימים בכמה מילים על רוקי העונה.

פתיח ורגע השבוע: 00:00

השחקן המשתפר 02:44

בוסטון – ברוקלין 06:52

מיאמי – אטלנטה 28:12

מילווקי – שיקגו 45:39

פריוויו לבוסטון – מילווקי 51:00

פילדלפיה – טורונטו 54:04

פניקס – ניו אורלינס 1:00:40

ממפיס – מינסוטה 1:07:17

דאלאס – יוטה 1:13:34

גולדן סטייט – דנבר 1:29:00

רוקי העונה 1:37:00

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים 27.4.22

עדכונים ומשחקים!
 
ערב יום השואה, אנו לוקחים הפסקה ונחזור מחר בצהריים.
 
ג'יי רייט המאמן של וילאנובה שפרש, לא פוסל חזרה מפרישה לצורך תפקיד בנבא.
 
בארקלי הגיב לפוסטים של דוראנט וכינה אותו "סנסיטיב סינדי". בארקלי אמר שהוא מכבד את דוראנט וחושב שהוא שחקן אדיר, אבל החיים שונים לגמרי עבור מי שנוהג באוטובוס.


 
קווין דוראנט רוצה את נאש בחזרה, ומגן עליו בפני הביקורת: "הוא קיבל יד משוגעת."
 
 
הלילה קארוסו עדיין פרוטוקול זעזוע מח. לאבין עם קורונה.
 
ג'רו הולידיי זוכה בפרס טווימן-סטוקס לחבר לקבוצה הטוב ביותר.
 
 
ג'יי אר סמית' הזמין את לברון לשחק פוטבול במכללה שלו.


 
בדיקת ה-MRI של דונובן מיטצ'ל חזרה שלילית. יוטה אופטימית שישחק.
 
ברנדון אינגראם נפצע באצבע במהלך המשחק. עדכן שהוא בסדר וזה לא יפריע לו.
 
אריק ספולסטרה מגלה בזמן השיחה עם העיתונאים על סל הנצחון של מוראנט


 
 
 
משחקים:
 
02:30 מילווקי מארחת את הבולס. 3-1 בסדרה. שיקגו ללא לאבין וקארוסו. מסתיים היום?
 
05:00 גולדן סטייט מארחת את הנאגטס. 3-1 לווריירס. יסתיים היום או שיוקיץ' יגרור את הסדרה למשחק נוסף?
 
 
לפוסט זה מצורפות: השאלות העומדות בפני ברוקלין נטס הקיץ
 
קרא עוד

בזמן שפלייאוף 27.4.22

בזמן שישנתם והפעם: ג'ה מוראנט מתרומם ולוקח איתו את ממפיס, כריס פול עם הסאנס עולה ליתרון 3-2 ומיאמי עולה לשלב הבא

 

פיניקס סאנס 112 – ניו אורלינס פליקנס 97 (2-3 לפיניקס)

דני אייזיקוביץ

אחרי שהפליקנס מצליחים להשוות את הסדרה וכריס פול חווה את המשחק הרע בקריירה שלו, פיניקס חוזרת הלילה, שולטת מהדקה הראשונה עם משחק נהדר של ברידג'ס (31 נק', 4-4 מהשלוש, 12-17 מהשדה), כריס פול (22 נק', 11 אס' ואיבוד בודד) ואייטון (19 נק', 9 ריב').

למרות הכתוב, זה לא היה קל והפליקנס היה צמודים ממש עד לסיום.

 

כמה תובנות מהמשחק:

 

1. כריס פול, הנעת הכדור של פיניקס והמרוויח – דיאנדרה אייטון

אז נכון, נכון, זה היה הערב של ברידג'ס, אבל אני חושב שהסיפור המרכזי היה כריס פול שהצליח להתמודד עם הניסיון הנוסף של הפליקנס להוציא לו את האוויר מהריאות. בהיעדרו של בוקר, פול הפך להיות המנוע העיקרי של פיניקס. הכל עובר דרכו, והפליקנס מבינים את זה ולכן בכל פעם שמישהו ניסה לחסום לכריס פול הם ישר הלכו עליו לדאבל טים.

כריס פול לא התרגש, כי פיניקס הגיעה מאוד מוכנה עם הנעת כדור מושלמת.

ברגע שהדאבל טים מתרחש, פול מניע לשחקן הפנוי הצידה, והוא מעביר חזרה לאמצע לשחקן החוסם שבעצם מתגלגל פנימה אחרי החסימה.

במילים אחרות, אייטון חוסם, מתגלגל, ומקבל את הכדור מהשחקן שבצד, זה מוביל אותו ל 8 נק' מהירות ברבע הראשון:

 

הרשת גועשת על ההגנה של אלבראדו, על זה שכריס פול נראה עייף בקטעים מסויימים, אבל בסופו של עוד משחק, כריס פול מסיים אותו עם איבוד בודד. לא סתם, מדובר בעבירת 8 שניות למעבר חצי, כלומר הוא לא עשה אפילו מסירה אחת לא טובה כל הערב. אז כריס פול שם ידיים על המותניים, אפשר לחשוב.

הבן אדם עדיין, מנוע מטורף, ולכן נסיים בעוד מסירה קלילה ויפה שלו:

 

2. חוזה אלבראדו

לכריס פול היה ערב ענק הלילה, ובכל זאת, לא חושב שיש עוד שחקן בהיסטוריה של המשחק שיכול להתגאות שהוא גרם לכריס פול לעשות עבירה של 8 שניות שני משחקים ברציפות. לא משנה איך הסדרה תסתיים, אלבראדו כמו שזה נראה כבר עשה לעצמו את השם בתור אחד השומרים הטובים בליגה:

אלבארדו משחק טוב בשני צדדי המגרש, הוא מסיים עם 12 נק', 3-8 מהשדה, וקל לשכוח שמדובר ברוקי שאמור להיות עמוק ברוטציה אחרי דבונטה גראהם. יהיה מעניין לראות איך הוא משתלב בפליקנס בעונה הבאה וחוצב את דרכו למעלה.

https://twitter.com/PelicansNBA/status/1519170192651161600

 

3. מייקל ברידג'ס 

אחרי כל השבחים לפול, צריך להודות למייקל ברידג'ס. ברידג'ס אולי במשחק הטוב ביותר שלו עד עכשיו בסדרה, מוביל את פיניקס בנקודות וגם בהגנה. בהגנה הוא שומר נהדר וחוסם שוב ושוב (4 חסימות הלילה). כמה זה היה משמעותי, שימו לב לציטוט הבא, ברידג'ס קולע 12-17 מהשדה, בזמן שהוא שומר על 17 פוזשנים. ב 17 שהוא שומר עליהם, הפליקנס קולעים 3 בלבד:

 

להלן קצת מהחסימות:

 

למרות שהוא משחק הלילה 47 דקות, הוא גם לא נראה עייף בשום שלב של המשחק ועושה הכל, הטבעות:

 

ושלשות, עם 4-4 הלילה:

https://twitter.com/Suns/status/1519169647156682752

 

 

4. הצוות המסייע – פיין, קראודר, לאנדרי שאמט

האמת שכל מי שעלה לשחק בפיניקס הלילה נתן דקות טובות.

לאנדרי שאמט זכה לדקות ארוכות בזכות הגנה טובה שעשה.

קמרון פיין שיחק רק 12 דקות ובהן הספיק לקלוע 12 נק', וגם קראודר עשה את שלו הלילה. בסופו של יום, זה מה שפיניקס צריכה עד שבוקר יחזור. שהכדור יזוז, והעומס ירד מכריס פול.

 

5. 47-40 בריבאונד, 37% – 20%  באחוזי השלשות

מצד אחד, הפליקנס מנצחים מתחת לסלים 47-40. מצד שני הפליקנס קולעים רק 20% מהשלוש לעומת 37% של פיניקס. אז זה לא שפיניקס התפוצצו, אבל הפליקנס לא יכולים לנצח עם 20% מהשלוש.

אנחנו לא מפסיקים לדבר על ההגנה של הפליקנס על כריס פול, אבל מה לגבי ההגנה של פיניקס?

מקולום נראה מתוסכל, הוא קולע באחוזים רעים מאוד, ולא מצליח לאפס את היד. הלילה אמנם מגיע ל 21 נק', אבל רק 1-8 מהשלוש. גם אינגראם שקולע 22 נק', עושה את זה ב 1-5 מהשלוש.

 

6. יונאס ולצ'יונאס 

אולי השחקן הכי לא מדובר בסדרה ובכלל, מסיים עוד משחק נהדר עם 17 נק', 14 ריב' ו 7-11 מהשדה. עד עכשיו הוא עם 20.8 נק', 14.8 ריב' ב 33.5 דקות משחק מול פיניקס. יש מצב שהפליקנס לא מנצלים מספיק את המץ' אפ שלו מול דיאנדרה. דיאנדרה היה נהדר הלילה, אבל בכנות נראה שיונאס מנצח כרגע את המץ' אפ ביניהם ולא זוכה לקרדיט הראוי.

 

עכשיו הסדרה חוזרת לניו אורלינס, שם יערך משחק מספר 6 (ואולי האחרון?) בסדרה המעניינת למדי בין הפליקנס לפיניקס.

 

 

מיאמי היט 97 – אטלנטה הוקס 94 (מיאמי עולה לסיבוב הבא)

דרור האס

עם הנצחון הלילה, מסתיימת לה עונה מלאת תהפוכות של ההוקס. מיאמי אפילו לא היו זקוקים הפעם לג'ימי באטלר שישחק (כאבים בברך) ומי שתפס את המושכות היה ויקטור אולדיפו, שהראה בדיוק למה מיאמי הימרה עליו למרות הפציעות. אולדיפו סיים עם 23 נקודות 50 אחוז מהשדה ו-50 אחוז מהשלוש, מיאמי שייטה מול אטלנטה שם שוב טריי יאנג התקשה להתמודד עם ההגנה הפיזית של גייב וינסנט (שצריך לתהות האם הוא כזה שחקן הגנה טוב, או שמא טריי יאנג גורם לו להיראות כזה?) וסיים עם 2-12 מהשדה, 0-5 מעבר לקשת. באטלנטה היה רק דיאנדרה האנטר שהחזיק את הקבוצה השני צידי המגרש, אך זה לא הספיק. ההוקס גם כן הולכים לעשות ושבים, איך מגיעים מוכנים יותר לפעם הבאה.

טריי יאנג. נכון, שנה שעברה סחב אותם לגמר איזורי. השנה נטל ההוכחה היה עליו להראות שזה לא היה מזל לטובתם, והוא לא ממש הראה זאת, אם כבר שלח אנשים לבדוק אם שנה שעברה היה מסלול קל, רוו בפציעות יריבות (קצת, כן) שעזר להם. בנוסף בקיץ היה השינוי בחוקים לטובת ההגנה שמאפשר הגנה פיזית יותר. יאנג יהיה חייב להגיב ולהתאים את עצמו. לא תמיד ההתבכיינות לשופטים תעזור, ולהבא קבוצות אחרות יראו ויישמו מה שמיאמי עשתה. מה גם שזה לא כזה המצאה, כפי שראינו בסדרות אחרות, הגנה פיזית לוחצת זה משהו שקיים גם בסדרות אחרות. זה משהו שיהיה  קיים גם הלאה, אלא אם הליגה תחליט על שינוי נוסף לטובת ההתקפה וזו המציאות שטריי יאנג יהיה חייב להתמודד איתה. ואגב גם שנה שעברה נגד ג'רו הולידיי הוא התקשה משמעותית. להגדיר אותו כשחקן שלא באמת יכול לסחוב הלאה קבוצה בפלייאוף יהיה קצת דמגוגיה, אבל גם קצת נכון. יש לו תקרה מסויימת, וכדי לחצות אותה הוא צריך קבוצה שבנויה בצורה מסוימת סביבו. דיאנדרה האנטר זה השחקן המושלם עבורו. שחקן הגנה מצוין שיכול לחפות עליו, ולעזור לו בהגנה. כנ"ל גם קולינסוקאפלה. השאר…  ובכן בין לא מתאימים למה שאטלנטה רוצה (שלום לך קווין הרטר) או לא משתמשים בהם כראוי\מספיק (דילון רייט ובוגדנוביץ', זה הקטגוריה שלכם) או פשוט מבוגרים\נטיה לפציעות (כאן נכנס כל הרוסטר של אטלנטה ) האם הנהלת הקבוצה תדע לעשות את הצעדים הדרושים בקיץ? נחכה ונראה.

מיאמי: רבות דובר על התרבות ועל ספולסטרה, אז אחסוך כאן במילים. לא משנה מי תעלה מהצד השני, פיללפיה או טורונטו, מיאמי הפייבוריטית הברורה. העובדה שהקבוצה הזו מגיעה מוכנה לכל סיטואציה, כאילו כבר התאמנה לכך קודם. דווקא כאן נקודת התורפה היחידה היא ג'ימי באטלר. במשחק הלילה היה בחוץ עם כאבים בברך שלא ברור עדיין חומרתם, מה שמהווה המשך לעונה רוויית היעדרויות מבחינתו. בנוסף קבלת ההחלטות בקלאצ' עדיין לוקה בחסר לעיתים, כפי שראינו בנצחון היחיד של אטלנטה שגם שם זה היה יותר הפסד של מיאמי בשל התעקשות של באטלר לקחת זריקות גרועות בשני הפוזשנים האחרונים.

למיאמי יש עומק להילחם עם כל קבוצה, והחזרה של אולדיפו עכשיו לכשירות היא כלי נשק נוסף לקבוצה שהייתה מצויידת לעילא כבר קודם. עכשיו היא תחכה ותקווה שטורונטו יקחו מפילדלפיה לפחות עוד משחק, לתת לברך של ג'ימי לנוח עוד כמה ימים, ותגיע בריצה לגמר.

 

ממפיס גריזליס 111 – מינסוטה טימברוולבס 109 (3-2 לגריזליס)

אריאל בנדר

דסמונד ביין דוחף את מייק פינץ' ומקבל טכנית. בצד השני, נאז ריד דוחף את דילון ברוקס ומקבל טכנית, ג'ה מוראנט בסיום הרבע השלישי עם פוסטר לפנתיאון, שלשת קלאץ' וגיים ווינר.

הטימברוולבס משחקים כדורסל מהנה לצפייה שמקשה על הגנת הגריזליס:

הטימברוולבס משחקים עם הרבה הנעת כדור ומתישים את ההגנה של הגריזליס, הם מוצאים חורים פנויים, משתמשים באנתוני אדוארדס שיודע לתקוף את הטבעת היטב ונותנים לו להיכנס לסל מול גבוהים ששומרים עליו בפרימטר, הסגנון משחק הזה הניב תוצאות, הרבה שלשות עבור הטימברוולבס באחוזים טובים, 14 ב-42.4%.

כבר ברבע הראשון הטימברוולבס מסרו 8 אסיסטים וסחטו 2 עבירות מג'ארן ג'קסון ג'וניור ב-3:46 דקות בלבד שהוא שיחק, 3 עבירות במחצית הראשונה.   וזה משמעותי כי אף אחד אחר לא יכול לשמור על קא"ט בשורות הגריזליס.  בסופו של דבר, ג'ארן ג'קסון ג'וניור יצא ב-6 עבירות, 6:58 דקות לסיום בעבירה גבולית על קא"ט על קו השלוש, לטיילור ג'נקינס לא הייתה אפשרות לערער אבל ג'ארן ג'קסון ג'וניור היה צריך להיות זעיר יותר לאורך המשחק וחוסר הזהירות נבע מהנעת הכדור.  התזוזה בלי הכדור, חוסר היכולת לדעת מה הטימברוולבס מתכננים בכל פוזישן.

אנתוני אדוארדס תוקף את הטבעת:

 

שתי הקבוצות איבדו הרבה כדורים אבל מי שניצלה יותר את הטעויות של השנייה, ניצחה:

הגריזליס איבדו 16 כדורים, 5 בלבד במחצית השנייה, הטימברוולבס איבדו 22 כדורים, 8 מתוכם במחצית השנייה, באותה מחצית הקבוצות שיחקו מסודר יותר.  אך האיבודים יצרו משחק של של הרבה התקפות מעבר, מי שניצלה יותר את האיבודים של השנייה הצליחה להפיק יתרון יחסי.    הגריזליס עם 23 נקודות מאיבודים היו יותר טובים מהטימברוולבס שסיימו עם 17 נקודות מאיבודים כי היה לגריזליס יותר שחקנים שקלעו משלוש בהתקפות מעבר (דסמונד ביין, דילון ברוקס).  או יסיימו בצבע מעולה כמו: ברנדון קלארק.  הגריזליס קלעו 19 נקודות ממתפרצות לעומת 10 נקודות ממתפרצות של הטימברוולבס.

הגריזליס מנצלים מתפרצות:

https://twitter.com/memgrizz/status/1519101681337839617?s=20&t=6M1-3A1UNj-SULqcaH_dhg

אם כריס פינץ' רוצה לנצח את הסדרה הוא חייב לעבוד עם קא"ט ופטריק בברלי על העניין המנטלי בהגנה ועל ראיית משחק של קא"ט בהתקפה:

קא"ט גם נכנס לבעיית עבירות במחצית הראשונה, 3 עבירות היו לו. בכל פעם שהוא קיבל את הכדור בצבע הוא לא הסתכל על חבריו שמתפנים וזזים בלי כדור.   שומרים עליו שמירה כפולה בפוסט כשג'ארן ג'קסון ג'וניור לא על המגרש, במקרים האלו קא"ט היה צריך להסתכל על חבריו אך קא"ט ניסה להיכנס בכוח לטבעת וגם כשהוציא את הכדור לגארדים זה היה קצת מידי ומאוחר מידי.   חוסר היכולת ההגנתית שלו והאימפולסיביות הידועה בהגנה שמובילה אותו לבעיית עבירות, הובילה אותו לסיים עם 5 עבירות קא"ט לא עזר לטימברוולבס בהגנה, במיוחד לא בהגנת הפנים.    7:58 לסיום הרבע השלישי, עבירה תוקף שלו הובילה אותו לעבירה רביעית.

הבעיה בהגנה של הטימברוולבס היא בעיקר מנטלית, פטריק בברלי שחקן הגנה מעולה אבל הוא פזיז מידי לעיתים, לא משחק חכם, נכנס לידיים של שחקני הקבוצה היריבה ומבצע עבירות מיותרות, גם הוא סיים עם 5 עבירות הלילה והיה בבעיית עבירות ברבע הרביעי.

טיילור ג'נקינס מבצע התאמות נכונות ולומד מטעויות תוך כדי משחק:

הסכמה ההגנתית של הגריזליס בהגנה אזורית לא הוכיחה את עצמה.    הטימברוולבס לא לקחו ריבאונדים בהתקפה וקלעו מהזדמנות 2. המטרה של האזורית הושגה במניעת נקודות מהזדמנות 2.    אולם, זה אפשר לטימברוולבס לקבל זריקות נוחות לשלוש ואת ההשפעה של הסכמה הזו ניתן לראות ברבע השלישי כשהטימברוולבס עולים ליתרון גדול של 11 נקודות, 75-64.    ההתאמה הזו נפסקה לאחר העלייה ליתרון והטיים-אאוט שהגיע לאחריו.   הגנה אזורית מתאימה לקבוצות שלא יכולות להגן על הצבע שלהן בהגנה אישית, לטימברוולבס אין איום התקפי בצבע שההגנה של הגריזליס לא יכולה להתמודד איתו.

קא"ט מנצל את האזורית:

 

 

סדרה היסטורית בין שני שחקנים מתחת לגיל 22, שהצעיר הטוב ביותר ינצח:

למרות שאם הטימברוולבס היו מנצחים, היינו מתרכזים בהגנת הפרימטר המרשימה שלהם ובקליעה שלהם לשלוש, בעיקר בהחטאות העונשין של ג'ה מוראנט ולא בשלשת הקלאץ' שלו אבל מי שניצח זה מי שהגיע יותר בקלאץ', שני סלי שדה החטיא אנתוני אדוארדס וג'ה מוראנט הגיע במאני של המאני טיים והוכיח עד כמה מיוחד לראות שני שחקנים נפלאים בשתי הקבוצות מתחת לגיל 22.

ג'ה יוצא מגדר הרגיל במאני טיים:

גם אנתוני אדוארדס:

 

משחק הבא בלילה בין שישי לשבת.

 

 

תגיות: , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים 26.4.22

עדכונים ומשחקים!
 
 
ג'ה מוראנט העביר את פרס השחקן המשתפר שקיבל לדזמונד ביין בטענה שהוא ראוי ממנו.
 
קווין דוראנט על התבוסה: הפסדנו לקבוצה טובה יותר. יש להם את ההגנה הטובה בליגה.
 
קיירי אירווינג אמר שהוא מתכוון להישאר ולא מתכוון לנטוש את קווין דוראנט. בנוסף אמר שהוא ודוראנט ינהלו את המועדון ביחד עם שון מארקס וג'ו צאי.
 
ג'ייסון טייטום על ההחלטה של הסלטיקס שלא לנסות להימנע מהנטס: "הגענו למסקנה שאם אנחנו רוצים להגיע רחוק, ניאלץ לשחק נגדם מתישהו. אני לא חושב שהדרך לאליפות אמורה להיות קלה."
 
זאק לאבין בפרוטוקול קורונה.
 
מאמן פניקס מונטי וויליאמס נקנס ב-15 אלף בעקבות ביקורת על השיפוט.
 
ראסל ווסטברוק מחק את כל תמונות הלייקרס שהיו לו בחשבונות המדיה השונים.
 
פאטריק וויליאמס על חוויית הפלייאוף: "אתה לומד המון על עצמך."
 
קווין דוראנט חושב שסטיב נאש צריך להישאר מאמן הנטס.
 
קיירי אמר שהרגיש במהלך העונה שהוא מאכזב את הקבוצה.
 
דונובן מיטצ'ל סובל מפציעה בהאמסטרינג.
 
צ'ארלס בארקלי כינה את דוראנט כנוסע באוטובוס שמתבטא כאילו הוא הנהג. דוראנט הגיב עם תמונות של בארקלי במדי יוסטון עם האקים, פיפן וקלייד דרקסלר.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
משחקים:
 
 
02:00 מיאמי מארחת את ההוקס. האם מיאמי תסגור עניין? 3-1 להיט. שידור בספורט 5 סטארס
 
02:30 ממפיס מארחת את הטימברוולבס 2-2 בסדרה והסטטיסטיקה אומרת שבמצבים כאלה לרוב מי שמנצחת משחק 5 גם לוקחת את הסדרה. שידור בספורט 5
 
 
05:00 פניקס מארחת את הפליקנס. 2-2 ואותה אמירה נכונה גם למשחק הזה… האם פניקס מסתבכים מדי ללא בוקר? שידור בספורט 5 לייב
 
 
לפוסט זה מצורף: ביגמנים מספרים על איך זה להיות בצד הלא נכון של הפוסטר
 
קרא עוד

בזמן שפלייאוף 26.4.22

הלילה: בוסטון סוגרת עניין, טורונטו מצמצמת יתרון ודאלאס פשוט דרסה את יוטה.

ברוקלין נטס 112 – בוסטון סלטיקס 116 (הסלטיקס מנצחים את הסדרה)

דרור האס

יש אנשים ששופטים מוצר לפי האריזה, ויש מי ששופט ארוע ספורט לפי התוצאה הסופית. אותם אנשים יראו סדרה שהסתיימה בסוויפ ויטענו שזה היה חד צדדי, או משעמם. אך הסדרה הזאת הייתה הכל חוץ מחד צדדית ומשעממת. כולנו זוכרים את סל הנצחון המרשים שהבטיח לסלטיקס נצחון במשחק הראשון. אך זו לא הייתה הפעם הראשונה בה הסדרה הייתה יכולה ללכת לכיוון אחר. בסופו של דבר, הסלטיקס ניצחו 4-0, סדרה שבפלייאוף מרשים ומרתק, הייתה אחת המותחות והמעניינות, אם לא המעניינת שבהן. ורק נזכיר:

משחק 1: סלטיקס ב-1

משחק 2: סלטיקס ב-7

משחק 3: סלטיקס ב-6

משחק 4: סלטיקס ב-4.

סה"כ 18 נקודות ב-4 משחקים. לצורך העניין, ניק קלקסטון החטיא 18 זריקות עונשין בסדרה. זה עד כמה זה היה קרוב. ההישג של בוסטון מרשים, אך חשוב לזכור שהיה מאוד צמוד וכמה דברים הולכים אחרת…

 

ההגנה של בוסטון: רבות דובר אבל אזכיר. הסלטיקס הפעילו לחץ כבד על כוכבי הנטס, בנו על זה שקיירי לא ישחרר יותר מדי כדורים גם אם הוא תחת דאבל טים, מה שאכן קרה והתבסס על היכרות מוקדמת עם השחקן. בוסטון הימרה כאן כשהתמקדה בצמד הכוכבים, ואפשרה לשחקני המשנה להיראות טוב יותר. במבחן התוצאה ההימור השתלם. עד כמה הוא יכול לעבוד הלאה?  ומה היה קורה אם משחק אחד או יותר היו הולכים לכיוון אחר?אני מאמין שיודוקה היה מוצא פתרונות. עם זאת חשוב לזכור כשמסתכלים על התפוקה המפתיעה של בלייק גריפין בשני המשחקים האחרונים בסדרה, או על ברוס בראון, חשוב לזכור שהם קלעו ככה כי בוסטון אפשרה להם. בוסטון העדיפה שלהם יהיה קצת ספייס ושלדוראנט וקיירי לא. יהיה מעניין לראות איך ההגנה של בוסטון תתפקד נגד מילווקי אם וכאשר, והאם תוכל להתמודד עם יאניס אדטוקומבו באותה צורה שהתמודדה עם דוראנט. כנראה שלא, מכיוון שיאניס מסיבי ופיזי יותר, ודורש שחקנים חזקים יותר. מצד שני סמארט וגראנט וויליאמס עשו עבודה מצויינת עד כה על שחקנים גדולים. שורה תחתונה: ההגנה של בוסטון עושה אותם קונטנדרים. עכשיו נותר לראות נגד יריבים יותר מאתגרים.  

 

ברוקלין: הנטס הגיעו מעט זחוחים. וזה לא היה רק הקהל שלהם

https://twitter.com/Celtics_Junkies/status/1518764194224562177

לברוקלין יש צמד שחקנים עם יכולת קליעה וייצור נקודות ברמה היסטורית, אף אחד לא הולך להתווכח על כך. אז נכון שבחלק גדול מהמקרים מספיק לתת להם את הכדור ולקצור את הפירות, אך בפלייאוף לפעמים צריך להשקיע מעט מחשבה. קיירי הודה שהנטס הגיעו פחות מוכנים. (התרגום המילולי אגב זה פחות מרוחים בג'ל. קחו את הדימוי שלו לאן שבא לכם). אך הנקודה היא שפלייאוף הוא לרוב משחק של מאמנים. דו קרב שחמט בין שתי מוחות שעושים התאמות. ואם אתה מגיע לקרב אקדחים עם פרח בפה ושיר בלב, זה פחות עובד…  גם אם אתם קלעי מצויינים ברמה היסטורית, כדאי ומומלץ להגיע מוכנים ולעשות שיעורי בית לקראת ההגנה שתגיע מולכם.

כמו כן בפעם הבאה שמישהו יגיד את השטות שהעונה הסדירה לא רלוונטית\משפיעה\חשובה, תנו לו סטירה והראו לו את הסדרה הזו. או שבלי החלק של האלימות. אי אפשר לא לשחק בעונה הסדירה, לזלזל, להגיד יהיה בסדר ואז להפעיל מתג ולנצח בקלילות סדרות פלייאוף. זה יכול לעבוד למטי מעט. וגם להם הדרך תהיה קשה.

בעיה נוספת לה ברוקלין צריכה למצוא פתרון היא עמדת הפנים שלה. אנדרה דראמונד שיחק 60 דקות בסדרה, ואת הדקות הללו הנטס הפסידו ב-25. את הדקות בלעדיו אגב ניצחו ב-7.  ניק קלקסטון היה מצויין בסדרה, אך נקודת החולשה שלו, זריקות העונשין, היו כאמור קריטיות. בלייק גריפין לעומת זאת ששיחק דקות ראשונות במשחק 3 היה טוב, נתן לנטס אוויר לנשימה ברבע האחרון במשחק 3 וכמה דקות טובות במשחק 4. ניתן רק לשער מה היה אילו היו נותנים לו לשחק יותר דקות. לא ברור מה מצבו הגופני אחרי שלל הפציעות שספג בקריירה, אך אם הוא בריא אולי צריכים לתת לו יותר דקות? האם היו היה משיג לברוקלין נצחון בסדרה? בספק. אך אולי לא היה נגמר בסוויפ.

שורה תחתונה – מה בדיוק הייתה ההשפעה של נאש? הוא עשה כמה תרגילים שיכלו לעבוד, אך הסלטיקס זיהו בזמן. והוא כנראה נתן לכוכבים לעשות מה שהם רוצים, או כי יש להם כח ולו אין, או כי חשב שיוכלו להסתדר לבד.

 

 

  ג'ייסון טייטום: נהוג לטעון שאי אפשר להיות קונטנדרים ללא שחקן טופ 5 אחד לפחות. הנה לברוקלין יש אחד, זה פחות עזר. בתחילת העונה ואף במהלכה, לא היו כמעט מי שטענו שג'ייסון טייטום הוא טופ 10 בליגה. מחשב שכנראה השתנתה במהלך העונה. העניין שדירוגים כאלו לרוב לא באמת מתקבעים אחרי עונה סדירה מוצלחת פחות או יותר, אלא בפלייאוף. אין הכוונה כאן לעסוק בדירוגים, אלא רק השערה שטייטום כותב כאן את המורשת שלו מחדש. הוא כבר הוביל את הסלטיקס לגמר איזורי 3 פעמים. יחד עם זאת גדולתה של קבוצה המעוניינת להגיע רחוק נעוץ ביכולת שלה לשרוד בזכות הספסל. בעונה שעברה מילווקי נאלצה להסתדר 2 משחקים ללא יאניס, משחקים שיכלו להיות קריטיים. הלילה בוסטון נאלצה להתמודד 2:38 דקות ללא טייטום. לא ממש באותה סקאלה, אך גם הסלטיקס לאורך הסדרה הראתה שיש לה ספסל שניתן לסמוך עליו. בין אם זה גראנט וויליאמס שהיה ענק בשני צידי המגרש, או פייטון פריצ'ארד שיצא מהנפטלין היישר כדי לספק יכולות התקפיות. נכון שבפלייאוף רוטציות מתקצרות, אך עדיין הספסל נדרש להיות שם לספק גיבוי. טייטום הוכיח שהוא כוכב. הספסל הוכיח שהוא יכול לתת תמיכה גם כשטייטום לא נמצא.  

פילדלפיה 76' 88 – טורונטו ראפטורס 103  (3-2 לסיקסרס)

טל קינן

הראפטורס כאן להישאר. לאחר 2 משחקים ראשונים בהם הראפטורס היוו שטיח לסיקסרס, הגיעו שני משחקים צמודים בקנדה בהם הראפטורס ניצחו אחד ואת השני הפסידו בעקבות שלשת ניצחון של ג'ואל אמביד. הקנדים הגיעו עם תחושת דחיפות לא ללכת הביתה ורצו להוכיח שהם יכולים להוות יריבה שקולה לפילדלפיה כמו שרבים חזו בתחילת הסדרה. זה הוביל למשחק הגנה נהדר של הראפטורס ששמרו רוב המשחק באיזורית 2:3 והמשיכו בטראפים הקבועים על אמביד כשהוא מקבל את הכדור בהיי פוסט. ברבע השני הראפטורס יצאו לריצת 11:0 עלו ליתרון 41:27 ומאז לא איבדו את ההובלה. גם כשהיה נדמה שהסיקסרס מצליחים לצמצם את ההפרש, הראפטורס הגיבו מיד בסלים שקטעו את המומנטום ,לא אפשרו לפילי להיות קרובים למהפך במשחק ושלחו את הקהל מוקדם הביתה עוד לפני שריקת הסיום.

 

ארבע מתוך חמש לא אלו לא אחוזים של שחקן מסויים. ניק נרס השתמש ב-4 חמישיות שונות מתוך 5 משחקי פלייאוף וזה לא נבע רק מהתאמות אלא בעיקר מפציעות של שחקני הראפטורס. הערב ואנוליט לא שיחק עקב פציעתו במשחק מספר 4 ונרס פתח עם פסקל סיאקם, או ג'י אנונובי, גארי טרנט, סקוטי בארנס וקאם בירץ'. היתרון של החמישייה הזאת, ביחד עם פרשס אצ'יווה, כריס בושה ותד יאנג, הוא שהם יכולים להחליף על כל פיק אנד רול בזכות האורך והגודל שלהם. בנוסף, הזריזות והאורך הבלתי נגמר של היחידה הזאת, גרם לאיזורית של הראפטורס להיות יעילה יותר. הם סגרו יותר שטחי מסירה בזכות האורך הזה ובזכות הזריזות הם הצליחו לחפות אחד על השני ברוטציה מעולה. זה יותר קל לשמור ככה כאשר אין לך שחקן בגובה 1,80 שפחות מתאים לסגנון כזה של הגנה. ההגנה הזאת הצליחה לכפות 15 איבודים על פילדלפיה (שמתוכם הראפטורס הצליחו לייצר 20 נקודות נוספות מהם) וגרמה להם לזרוק 37 שלשות, מתוכן רק 10 נקלעו (27%). זאת כמות השלשות הכי גבוהה שפילי זרקו במשחק מסויים בסדרה הזאת ומאידך גם כמות השלשות הכי נמוכה שקלעו.

 

הצבע פרוץ באופן מפתיע שחקני הראפטורס נתנו נוקאאוט בנקודות בצבע לשחקני הסיקסרס כאשר קלעו 56 כאלו לעומת 36 של המארחים. אמביד התקשה מאד היום נגד הטראפים של הראפטורס עליו. הוא סיים אמנם עם 7/11 ל-2 (וגם 0/4 מהשלוש) אבל מתוכם רק 7 זריקות הגיעו מתוך הרסטריקטד ומהן קלע 6. לא מספיק דומיננטי בשביל שחקן כמו אמביד. מהצד השני, אמביד היה היום שחקן המטרה של הראפטורס. ברבע השלישי זה בלט במיוחד כאשר אצ'יווה עבר אותו כמעט בכל מהלך והגיע לצבע מתי שבא לו וסיים עם נקודות קלות. כנראה שהפציעה בבוהן מפריעה לאמביד יותר ממה שמספרים לנו, כי הערב הוא נראה איטי וכבד בשני צידי המגרש.

ספייסי פי פסקל סיאקם סוף סוף הגיע לסדרה הזאת. הוא היה השחקן המשמעותי של הראפטורס הערב עם 23 נקודות ב-10/17 מהשדה כאשר הוא קולע אותן בצורה מגוונת מהשלוש חצי מרחק וכמובן מהצבע. היה שלט בקצב של המשחק והגיע לנקודות שהוא אוהב לזרוקת מהן בצורה קלה. סיאקם הוסיף גם 10 ריבאונדים, 7 אסיסטים, איבד רק 2 כדורים והוא סיים עם הפלוס מינוס הגבוה בקבוצה עם 24, כאשר השני אחריו הוא אנונובי עם 18. היכולת שלו לקחת ריבאונד ומיד להוריד כדור לרצפה ולהוביל התקפות מעבר הייתה חשובה למשחק של הראפטורס הערב.

 

סוגיית ג'יימס הארדן טוב זה כבר נהיה מרגיז לראות את ערבי הקליעה הנוראיים האלו של הזקן. במשחק שיכול לסגור סדרה וכאשר הכוכב הראשי שלך משחק פצוע, ציפיתי מהארדן להרים את הרמה שלו 15 נקודות בלבד ב-4/11 מהשדה עם 7 אסיסטים זה לא מספיק בשביל ה-MVP לשעבר. אז נכון שגם טייריס מקסי היה חלש הערב (12 נקודות ב-36% מהשדה וללא שלשות) אך הוא שחקן שנה שנייה. הארדן היה עד לא מזמן אחד הכוכבים הגדולים בליגה הזאת וכואב לראות את הדעיכה שלו לנגד עיניינו. הוא עדיין מנהל משחק מצויין ומוסר את המסירות הנכונות שפותחות את האיזורית (דני גרין הרס לו הערב עוד 3 אסיסטים עם החטאות נוחות מחוץ לקשת) אך הפסיביות שלו בחדירות תמוהה מאד. נדמה כי הארדן מפחד ללכת חזק לסל, היכולת שלו לסיים בטבעת נפגמה משמעותית ולכן הוא ממש מהוסס בחדירות. בפיק אנד רול שחקני הראפטורס מפתים את הארדן לחדור וללכת לסל כי כרגע זאת האופציה הכי טובה. בנתיים הטקטיקה הזאת של הראפטורס משתלמת אך אני סבור שאם הארדן ינסה להיות יותר אגרסיבי במשחק הבא, אז גם הסיומת מתחת לסל תשתפר.

 

המשחק הבא יערך בטורונטו בלילה בין חמישי לשישי בשעה 2:00 שעון נוף הגליל      

 

דאלאס מאבריקס 102 – יוטה ג'אז 77 (3-2 למאבס בסדרה)

אריאל בנדר

ג'אז – מאבריקס משחק מספר 5:

המאבריקס סיימו עם ידם על העליונה, לוקה היה בלתי ניתן לעצירה, הסדר קצת השתנה בקבוצה.  מצד שני, אצל הג'אז אין סדר ואין תוכניות, כל אחד עושה מה שהולך, משחקים לידיים של הקבוצה היריבה וזורקים שלשות, אין ספק שזה צריך להשתנות.

אין תוכנית משחק לקווין סניידר:

השחקנים של הג'אז לא הצליחו לזרוק את הזריקות שלהם, דונובן מיטשל הוא שחקן של 20+ זריקות מהשדה למשחק, לא 15. מייק קונלי גם צריך לזרוק כמות דו-ספרתית של זריקות אבל ההגנה של המאבריקס שסוגרת כל פינה על קו השלוש עושה את העבודה ולא מאפשרת לגארדים האלו של הג'אז לקחת את הזריקות ל-3 שהיו אולי הכלי הכי משמעותי בהתקפה של הג'אז העונה ודונובן מיטשל לא הלך מספיק לצבע, הוא שיחק לידיים של המאבריקס, כל הנקודות שלו במשחק הגיעו מהצבע חוץ מזריקה אחת שהייתה מאוד קרובה לצבע ודונובן לא תקף את הטבעת, זה שיחק לידיים של המאבריקס והעניק להם שליטה על הריבאונד, 58-48.  
מייק קונלי לא פגע בכלל בזריקות ל-3, קלע רק בצבע, החטיא זריקות שהיה צריך לקלוע והיה ביום נוראי עם 1-6 מהשדה.   

   גם בויאן בוגדנוביץ' שלא קלע סל שדה אחד והחטיא 5 זריקות מהשלוש שיחק לידיים של המאבריקס ולא ניצל את השליטה בכדור שלו, את היכולת שלו לנוע בלי כדור ולקלוע מחצי מרחק על-מנת לעזור להתקפת הג'אז.  
קווין סניידר הגיע פשוט בלי תוכנית אל המשחק, הג'אז ניסו לשחק את הכדורסל שלהם מתחילת העונה וזה לא עבד כי המאבריקס לא איפשרו להם לקלוע כמות שלשות רבה כפי שקבוצות בעונה הסדירה אפשרו להם, קווין סניידר לא התאים את המשחק כשלצורך העניין, פולאפים זה הכלי המרכזי נגד ההגנה של המאבריקס.

בצד ההגנתי, לא היה ברור איך נמנעים מהמצב הבעייתי של רודי גובר בבידודים וכבר באמצע הרבע השלישי הוא היה בבעיית עבירות, עם 4 עבירות כאלו.  
לא בוצעה התאמה שניסתה לעצור את זה, האזורית נכשלה והיה ניתן לראות זאת היטב במשחק הקודם. ולא הייתה יצירתיות מצד קווין סניידר שלא היה ברור אם הוא התאים את קבוצתו לפלייאוף או שהמשיך עם תוכנית המשחק של העונה הסדירה.

המאבריקס מתרגלים לסדר חדש בקבוצה ושולטים בהתקפה:

ספנסר דינויידי מתקשה למצוא את עצמו מהספסל כיוצר המשני שהוא היה ללוקה דונצ'יץ' לפני שנפצע, לתפקיד הזה נכנס ג'יילין ברונסון בתפקיד הסקורר.  ספנסר משחק יותר ללא הכדור, מחפש אופציות למסירה כפי שראינו ממנו לקראת סיום המשחק בשלשה הפנויה שקיבל, אם הג'אז היו משחקים אזורית הוא היה הרבה יותר יעיל והיה ניתן לראות זאת ברבע הרביעי.  

https://twitter.com/dallasmavs/status/1518798299691638784?s=20&t=lJt9DjuoVEaaZaCDp6mkyA

 

שתי הקבוצות מעמידות אחוזים רעים בקליעה לשלוש.  אבל בחצי מרחק ובצבע, המאבריקס מדויקים יותר וזה בגלל שהם משחקים מסודר יותר וקבוצתי יותר, המאבריקס הזיזו את הכדור מיד ליד, מצאו זריקות פנויות בהתקפות מעבר, גם בהתקפות עומדות, תקפו את הטבעת טוב יותר ונראה שהג'אז היו עייפים, לא מתוכננים, לא תוקפים את החולשות של המאבריקס.

לוקה מג'יק:

לוקה היה חודר כל-כך יעיל, זריז ומדויק ועקב כך בכל פעם שהוא הגיע לצבע לעלות לפלוטר, הוא נעצר בעבירה, רודי גובר היה עם 4 עבירות כבר ברבע השלישי ומהרגע הזה היה לי ברור שהמאבריקס בדרך הבטוחה לא רק לנצח אלא להביס את הג'אז.  לוקה בלתי ניתן לעצירה והרגע הכי סימובלי לזה הוא השלשה על הראש על בויאן בוגדנוביץ' ברבע השלישי שהעלתה את המאבריקס ליתרון 74-46.

https://twitter.com/dallasmavs/status/1518789491644846083?s=20&t=VKrvs8v2Jc6hwlkEbHlvsA

הגיע לעודד את לוקה והמאבריקס אורח מיוחד בקהל הביתי.

https://twitter.com/dallasmavs/status/1518784762663555072?s=20&t=hzCgOl2UsLr8qvEXBg_0wg

 

גם השלשה של לוקה על ג'ורדן קלארקסון המשיכה את המומנטום של הרבע השלישי בו המאבריקס שלטה, ספגה רק 19 נקודות, היות והקבוצה נגדה שיחקה משחק לא קבוצתי ולא יעיל, המאבריקס מסרו 5 אסיסטים בלבד, לא קלעו שלשה והחטיאו זריקות שהיו חייבים לקלוע מחצי מרחק ברבע השלישי.

https://twitter.com/dallasmavs/status/1518789491644846083?s=20&t=VKrvs8v2Jc6hwlkEbHlvsA

 

 

ייאוש מהג'אז:

אפשר להאשים את המאמן הראשי, קווין סניידר בחוסר התאמות וזה לגיטימי כי לא נראה שהוא הציב פתרונות יצירתיים למצב ההגנתי עם רודי גובר בסמול-בול ולמצב ההתקפי עם המאבריקס שסוגרים כל פינה על קו השלוש.   אבל אותו רודי גובר גם שיחק באולימפיאדה בקיץ בנבחרת צרפת ושם הוא הראה שהוא יודע לסגור זריקות ל-3 אז יכול מאוד להיות שקווין סניידר לא משתמש בו נכון או שההרכב שמשחק איתו לא בנוי נכון, ידוע על בעיות כימיה בקבוצה או שילוב של שתי הבעיות ביחד.                                                                                הג'אז עם צוות האימון הנוכחי לא הפיק לקחים מהשנה הקודמת ולא הצליח להוביל את הג'אז להיות קבוצה שיכולה להתמודד עם כל סגנון משחק שיעמידו מולה, גם סגנון משחק בעייתי כמו סמול-בול.                            ככל הנראה הדבר הנכון עבורם הוא ללכת למהפכה בקיץ, עם מאמן חדש ולהעביר בטרייד את אחד הכוכבים שלהם. נראה כי לשם זה הולך ובמשחק הבא אם המאבריקס מנצחים זה יהיה ככל הנראה תחילתו של קיץ מעניין עבור עתיד הג'אז.

 

 

 

תגיות: , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות