Sample Page

5 על 5 שבוע ראשון של פלייאוף

המדור השבועי עם השאלות הבוערות והפעם הצטרפו: דני אייזיקוביץ', טל קינן, שרית שוויד, אריק ספרן ואורח מיוחד: מידן בורוכוב מ'פוסט אפ'.

 

רשמים מהפליי אין?  בנוסף מצד שני הקליפרס במשחק אחד נענשו בגלל שפול ג'ורג' נאלץ להיכנס לפרוטוקול קורונה. האם צריך לתקן את הפורמט?

טל קינן: הפלייאין היה מצויין. מאד נהניתי מהמשחק של מינסוטה נגד הקליפרס שלאחריו פטריק בברלי התנהג כאילו הם מינימום זכו באליפות. אבל זאת בדיוק הסיבה שנהניתי, לקבוצות יש על מה לשחק, זה מכניס עוד עניין לליגה ומונע מקבוצות מסויימות ללכת לטנקינג מוקדם. הדבר היחיד שאני הייתי משנה בפלייאין זה שאת המשחק השני, כלומר של המפסידה בין מקומות 7-8 אל מול המנצחת של מקומות 9-10, הייתי הופך לסדרה של הטוב מ-3. ככה נוצרת איזשהי הגינות ובמידה והקבוצה בעלת המאזן הטוב יותר מודחת, היא תרגיש פחות מקופחת כי היא הפסידה בסדרה ולא במשחק בודד.

 

דני אייזיקוביץ': זו הייתה הפעם הראשונה שבאמת הבנתי את הפלייאין. קליבלנד הייתה טובה יותר מאטלנטה כל העונה, אבל סיימה את העונה בכושר נוראי. אטלנטה הייתה בכושר טוב יותר, ולמרות הפער במאזן הייתה אמורה לתת יותר פייט בסיבוב הראשון. אותו הסיפור גם בקליפרס. הפליקנס גם מוכיחים את זה עם הניצחון על פיניקס, הם הגיעו עם מומנטום וכושר נהדר. למעשה, הסיבה היחידה לתקן את הפורמט זה בגלל פרוטוקול הקורונה, אבל זה משהו שאי אפשר לצפות ולהתמודד איתו וזו שיחה על מגיפות ולא על כדורסל. הפורמט בסוף היום נותן לקבוצה בכושר הטוב יותר להכנס לפלייאוף. כן אפשר לחשוב אולי על סדרות קצרות במקום משחק בודד.

 

שרית שויד: צריך לתקן את הפורמט, אבל לא בגלל העובדה שפול ג'ורג' לא יכל לשחק במשחק מכריע, גם הקאבס הודחו בלי ג'ארט אלן הפצוע. פציעות של שחקנים כמו גם כניסה לפרוטוקול קורונה הם דברים שעלולים לקרות, לצערנו. זה סופר מבאס, אבל חלק מהמשחק.  

הבעיה בפורמט נוצרה כשהקליפרס, שסיימו את העונה הסדירה במקום השמיני ובמאזן חיובי של 42-40 הפסידו בפליי אין לפליקנס, שסיימו את העונה הסדירה במאזן שלילי של 36-46. לא יודעת מה איתכם, אבל מבחינתי כשקבוצה במאזן שלילי עולה לפלייאוף ע"ח קבוצה במאזן חיובי יש פה באג שדורש תיקון.

 

מידן בורוכוב: הפליי אין היה עצום. משחקים בפורמט של win or go home מוספים המון מתח ועניין. ברוקלין עבדה קשה מול קליבלנד עם הצגה נדירה של קיירי.

השמחה המוגזמת והאמוציונלית של פטריק בברלי לאחר הניצחון של מינסוטה על קליפרס. ההצגות של טריי יאנג והרגע האייקוני שלו בנפנוף לקהל של קליבלנד. לגביי הניצחון של ניו אורלינס, היא הקבוצה המערבית הראשונה שנכנסת לפלייאוף עם מאזן שלילי מאז 1997. עדיף קבוצה שמגיעה במומנט חיובי אחרי פתיחת עונה מזעזעת על קבוצות בדעיכה (כמו קליבלנד לדוגמא)

לא הייתי משנה כלום בפורמט, אם הלייקרס לא בפלייאוף אף קבוצה מאל איי לא צריכה להיות שם!

 

אריק ספרן: סה"כ הפליי-אין היה די צפוי, כשממילא המשחק בין הפליקנס לקליפרס יכל ללכת לכל כיוון, עם או בלי פול ג'ורג'.

באופן אישי, אני חושב שהפורמט מצויין, ושביחד עם השטחת האחוזים ללוטרי, הדבר הביא לשינוי משמעותי בתרבות הטנקינג בליגה, וגרם לכך שגם קבוצות שפתחו את העונה לא טוב (הפליקנס ווהוקס למשל), יכלו להמשיך לשאוף למעלה, במקום לזרוק את העונה ולהשבית שחקנים.

ובכל זאת, אם הייתי יכול לייעץ לסילבר, הייתי מציע להוסיף שינוי קטן אך משמעותי, שיאזן מקרים חריגים כמו ההיעדרות של ג'ורג': במקום לפתוח את המשחק ב-0-0, המשחק יתחיל כשהקבוצה הבכירה מקבלת נקודה על כל נצחון עודף שהיה לה בטבלה בסיום העונה.

ג'ורדן פול מסתמן ככוכב שלישי בווריירס, כמה משפר את סיכוייהם להמשך?

אריק ספרן: דרמטית, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. אם בתחילת העונה האופטימיות לגבי סטייט נבעה בעיקר מהחזרה הצפויה של קליי, והמחשבה שהשילוב שלו עם סטף, דריימונד ואיגי יוכל להחזיר את גולדן סטייט לימיה היפים מסוף העשור הקודם, הרי שמהר מאוד האופטימיות הפכה לפסימיות, כאשר קליי חזר חלוד מאוד, סטף ודריימונד הראו שהם לא חסינים לאבא זמן, והקבוצה התחילה לחרוק ונראתה רחוק מאוד מלהיות קונטנדרית.

מי שבכל זאת שינה לגמרי את המשוואה, סחב את גולדן סטייט כמעט לבד למקום השלישי, הוא האח השלישי למשפחת ספלאש – וללא ספק זה עם שם המשפחה המתאים ביותר למעמד. בחירה 28 בדראפט, איזו גניבה!

 

טל קינן: ג'ורדן פול החל להראות ניצנים עוד בעונה שעברה ופלייאין זה בלט עוד יותר. פול המשיך את השיפור שלו גם בעונה הזאת ומיצב את עצמו כשחקן שמסוגל ליצור לעצמו ואחרים ולא רק כסקורר נפיץ מהספסל. הקטע זה שבפלייאוף, בנתיים, הוא מעלה את הרמה שלו גם מהעונה הרגילה וזה כבר נראה מפחיד לשאר הליגה. אם פול מסוגל לשמור על היציבות הזאת, זה הרבה מעבר לעוד שחקן רוטציה טוב אלא עוד מיני כוכב שמסוגל גם להשתלט על משחקים בסדרת פלייאוף. לטעמי אם הסגל של הווריירס בריא ופול שומר על הכושר הנכוחי, הווריירס יזכו באליפות.

 

דני אייזיקוביץ': משמעותי מאוד. ג'ורדן פול קולע 5 שלשות ב 58% מהשלוש (כרגע, זה עוד יתיישר). בסוף היום יש דקות לכולם, צריך לזכור שתמיד צריך שחקן שישי שיעלה מהספסל וישנה מומנטום, ופול בכושר הנוכחי שלו ראוי להיות שחקן חמישייה. עוד צריך לזכור שגולדן סטייט אוהבת להניע כדור, וגם יש לה שחקנים נהדרים שלא בהכרח מחפשים את הטבעת (גרין, פורטר, איגי). כל זה ביחד נותן להם הרכבים נהדרים למשך 48 דקות בקלות, ובנוסף עשוי להוביל למעין הרכב "מוות" סמול בול חדש עם קליי, סטף, פול, גרין ואנדרו וויגינס.

 

שרית שויד: לווריורס יש עכשיו 3 צלפים שיכולים להתפוצץ בכל רגע נתון, כך שלכל יריבה שתתמודד נגדם צפוי כאב ראש רציני.

היכולת הנהדרת של ג'ורדן פול משפרת את הסיכויים של הווריורס בפלייאוף הנוכחי והוא מסתמן כיורש של סטף לעונות הבאות, שזה נהדר. רק שצריכים לזכור שהתצוגות של פול, מרשימות ככל שיהיו, נעשו מול דנבר הפצועה, כך שזה עדיין לא ממש כוחות.

בהנחה שהווריורס עוברים את דנבר (צריך לקרות משהו קיצוני כדי שזה לא יקרה), צפויים להם קרבות קשים יותר בהמשך הפלייאוף נגד קבוצות חזקות יותר שיגיעו מוכנות פיזית ומנטלית להתמודדות מולם וזה יהיה המבחן האמיתי של ג'ורדן פול והווריורס.

 

מידן בורוכוב: נכון ל-2 המשחקים הראשונים, זה שיחוק ושיחוק רציני.

דעה מאוד לא פופלרית – אני חושב שסטף קארי צריך להמשיך לעלות מהספסל. הוא מספיק מנוסה ואני חושב שזה שפול פותח זה נותן לו בוסט עצום. קארי יחסל אותך מהחמשייה או מהספסל.

פול הוא דוגמא נוספת למערכת המעולה של גולדן סטייט שיודעת לשלות שחקנים מעולים גם בבחירות נמוכות. לאור המצב במערב, לוורירס יש סיכוי ללכת עד הסוף וזה נראה בידיוני לפני שבועיים וחצי.

רודי גובר עם 2-6 זריקות בלבד בשני משחקים. האם זה בעיה בהפעלתו מצד המאמן? השחקנים? או שפשוט לא צריכים אותו כרגע?

מידן בורוכוב: בעיה? נראה שהוא השחקן הכי שנוא בקבוצה ביי פאר. נראה שמערכת היחסים בינו לבין מיטשל נראית גמורה.

יוטה נראית כמו קבוצה עכורה, רקובה בלי חדוות משחק ובלי דבק שיחבר את השחקנים וזה לא ניתן לאיחוי.

גובר פשוט משוטט על המגרש בהתקפה ולא מקבל כדורים מאף אחד. מילא מיטשל אבל מקונלי הייתי מצפה שידע להפעיל את הביג-בגאט. נראה שגובר מעורר המון בעיות, החל מתקרית הקורונה ועד החוזה העצום שלו. הוא מחזיק את ההגנה של יוטה אבל הוא נראה כפרסונה נון גרטה.

אולי אני טועה אבל יוטה קיבלה מתנה שלא חזרה עם 2-0 מדאלאס.

 

אריק ספרן: למרות הנטייה הטבעית של כולם בכל פלייאוף לרוץ ולהאשים את השעיר לעזאזל הקבוע – רודי גובר – אני חושב שהבעיה ביוטה הרבה יותר חמורה מאשר שחקן כזה או אחר, כשממילא גובר הוא האחרון שבאחרונים שצריך להאשים.

גובר השנה זורק רק 7.7 זריקות למשחק – הנתון הכי נמוך שלו מאז 2017! זאת בזמן שמיטשל זורק מעל 20 זריקות למשחק, קלארקסון מעל 14, בוגדנוביץ מעל 13 ו-קונלי מעל 11. ככל הנראה לא הדרך הכי טובה לנצל את השחקן שקולע באחוזים הטובים בליגה. כשמגלים שלמיטשל יש יותר איבודים במשחק מאשר מסירות (לא אסיסטים, מסירות!) לגובר, מבינים שהבעיה הרבה יותר עמוקה מזה.

 

טל קינן: על אף שהטיקט של גובר הוא הגנה ולא התקפה, לא ייתכן שהשחקן שני הכי טוב בקבוצה שלך יסיים עם 6 זריקות בשני משחקים. צריך לזכור שגובר הוא שחקן של 71% מהשדה כאשר כמעט כל הזריקות שלו מגיעות מהצבע. מישהו חייב להפעיל את הצרפתי. אם מיטשל לא יעשה זאת בעצמו, אז סניידר חייב לדרוש את זה. אני לא אומר עכשיו להפוך את גובר לשחקן מטרה, אבל כן לחלוטין לערב אותו יותר, לשחק איתו יותר פיק אנד רול, משהו. זה לא שהג'אז משחקים כדורסל טוב. הם בקושי מסתדרים עם השאריות של המאבס. לשתף את גובר בהתקפה יוכל לסייע בסדרה הזאת וגם בהמשך.

 

דני אייזיקוביץ': בעיית כימיה קשה. בסוף היום גובר שולט מתחת לסלים עם 17 ריבאונדים!!! זה מספר משוגע. בנוסף הוא גם כל הזמן צריך לחפות על החברים בהגנה וזה עלה להם בהמון שלשות חופשיות במשחק האחרון (כי הוא צמצם למרכז אחרי חדירה ודאלאס מצאו שוב ושוב את קליבה לשלשה חופשית).

זה לא רק גובר שנראה רע. מה לגבי קונלי שסיים עם 0 נקודות?  יוטה מאז ומעולם נשענה על הנעת כדור ושלשות של המון שחקנים. מאז הפציעה של אינגלס משהו בדבק, בכימיה נפגם וזה בא לידי ביטוי גם באופן שבו לא מפעילים בעצם את גובר. לטעמי, זו שירת הברבור של ההרכב הזה שצריך להתרענן.

 

שרית שויד: רודי גובר הוא סנטר של פעם, חי בצבע, רים פרוטקטור נהדר, אבל גם כזה שסגנון המשחק שלו דורש התאמות מצד המאמן ומצד השחקנים שלידו. הגנתית יוטה לא יכולה בלעדיו. התקפית, סט הכלים של גובר אמנם מוגבל, אבל הוא עדיין יכול לתרום יותר מ-6 זריקות ב-2 משחקים. נראה שששחקני יוטה לא סומכים על גובר שיקלע ולא מוסרים לו את הכדור מספיק. כשהאצבע המאשימה מופנית בעיקר למיטשל, שהעונה מסר לגובר כשתי מסירות למשחק. הסטטיסטיקה הזאת מתווספת לדיווחים על יחסים עכורים בין מיטשל לגובר ועל רצונו של מיטשל לשחק בקבוצה משוק גדול. נראה שהקיץ של יוטה הולך להיות חם ומעניין.

מה הפתיע במשחקים הראשונים?

שרית שויד: שתי הפתעות עיקריות.

מופע האימים של טרה יאנג. 8 נק', 1 מ-12 מהשדה, 0 מ-7 מהשלוש, 4 אסיסטים על 6 איבודים והפסד כואב ב-24 הפרש למיאמי במשחק הראשון בסדרה.

הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה.

תצוגות העל של טייריס מקסי. טייריס, המרוויח הגדול מסאגת בן סימונס, הגיע לפלייאוף כשחקן השלישי או הרביעי בחשיבותו ברוטציה של פילי. משחקן שלישי או רביעי לא מצפים להמטיר 38 נקודות במשחק פלייאוף, זה התפקיד של הכוכב. הוא המשיך לככב גם במשחק השני עם 23 נקודות, 9 ריב' ו-8 אס' ואם למישהו היה ספק, אז את הכל הוא עשה באחוזים נהדרים וביעילות גבוהה.

 

מידן בורוכוב:  היו לא מעט דברים שהפתיעו אותי בתחילת הפליאוף.

היכולת של מיאמי לחסל את יאנג שהגיע לוהט למיאמי ועבר צינון.

41 נקודות של ברונזון עבור דאלאס בגיים 2 זה היה פשוט מדהים.

מינסוטה היממו את ממפיס ואותי בגיים 1 עם 130 נקודות, בעיקר ההופעה של אדוורדס עם 36 במשחק הבכורה שלו.

דוראנט מפתיע לרעה מול בוסטון, נאש מזעזע על הספסל.

לא חשבתי שפילי תכה בטורונטו, חשבתי שזאת תהיה סדרה של לפחות 6 משחקים.

היו ויש המון אוהדי ליייקרס שמזלזלים בברנדון אינגרם וטוענים שהטרייד של דייוויס היה מעולה לקבוצה. אינגרם ממשיך בקו שלו ובפלייאוף/פלייאין הזה הוא עולה מדרגה נוספת בדרך להיות פרנצייז פלייר.

 

אריק ספרן: הנרפות של פיניקס החל מהחצי השני של המשחק הראשון, ולאורך כל המשחק השני. קבוצה שונה לגמרי ממה שראינו לאורך כל העונה, וזאת בלי קשר לפציעה של בוקר.

העובדה ששיקאגו הצליחה להרים הילוך, בעיקר הגנתי, אחרי שבמהלך העונה לא הצליחה לנצח שום קבוצה בכירה.

ההתפרקות של טורנטו, שחשבתי שיהוו אתגר יותר משמעותי לפילדלפיה.

הלוזריות של דוראנט, שהתרגלנו לראות שמעלה הילוך בפלייאוף, ופתאום נעלם ברגעי האמת ברבע הרביעי של שני המשחקים הראשונים. בעיקר בשני בו היה על 0-10 מהשדה!

 

טל קינן: האמת שאני לא חושב שהופתעתי ממש. בניגוד לרבים, אני מצפה ממינסוטה להקשות על הגריזליס מכיוון שעל אך חוסר הניסיון שלהם, יש להם המון כישרון. מה שאולי הפתיע אותי במשחק הראשון ביניהן זה שהוולבס שלטו בריבאונד התקפה וסיימו עם יותר נקודות הזדמנות שנייה מאשר הגריזליס אבל במשחק 2 זה כבר התאזן. אני אוסיף שציפיתי שהסאנס ידיחו את הפליקנס בסוויפ ולכן מעט הופתעתי שניו אורילנס גנבו משחק אחד ועוד בחוץ. אז נכון שדווין בוקר נפצע ויש לסאנס נסיבות מקלות, אך למרות זאת אני מצפה מהם לגמור את הסדרה הזאת ב-5 משחקים.

 

דני אייזיקוביץ': בוסטון, ג'ורדן פול, ודרוזן. בוסטון הגיעו לסדרה אחרי פציעה של רוברט וויליאמס שהיה אחד מעמודי התווך בהגנה, בטח בריצה המשוגעת של סוף העונה. אבל בוסטון מוכיחים שהם פשוט בכושר נהדר ומצליחים לאמלל גם את דוראנט וקיירי בצד ההגנתי. אל הורפורד שוב נזכר שהוא היה אולסטאר רק לפני כמה שנים והם משחקים הרבה יותר טוב ממה שהיינו מצפים.

לגבי פול, אין בן אדם בעולם שחשב שהוא יתפוצץ ככה בשני המשחקים הראשונים.

השלישי זה כמובן דרוזן, יש לו את היכולות, אבל כולם כבר רגילים לזה שהוא קורס ברגעי החשובים. היה מפתיע וכיף לראות אותו במשחק מספר 2 מול מילווקי.

מרכוס סמארט זכה בשחקן ההגנה. כמה השפעה יש לתלונה שלו בטוויטר ועד כמה יעריכו מעכשיו שחקני פרימטר?

דני אייזיקוביץ': משפיע לגמרי, ומצד שני לגיטימי לחלוטין. בסופו של יום, התארים האלו, בעיקר תארי ההגנה הם מאוד סובייקטיביים. בכדורסל בניגוד לריצה, שחיה וענפי ספורט יחידים קשה מאוד לקבוע מי הכי טוב במשהו. על אחת כמה וכמה, בצד ההגנתי שבו יש המון מדדים מתקדמים אבל השחקנים עדיין מושפעים מהסביבה שלהם. לכן הציוץ של סמארט היה לגמרי במקום. כי היה מקום לעשות שינוי בנרטיבים. מצד שני, סמארט לחלוטין ראוי, ורואים את זה גם בסדרה מול ברוקלין. במבט קדימה, לדעתי זה יותר יאזן את התארים בין שחקני הפרימטר לשחקני הפנים בצד ההגנתי.

 

שרית שויד: התואר, שבדר"כ ניתן לביגמנים ושהוענק לגובר שלוש פעמים בארבע שנים האחרונות, היה צריך להגיע למישהו אחר העונה. גם כדי שלא נשתעמם לראות כל פעם את אותו שחקן מקבל את התואר וגם כי העונה היו הרבה מועמדים טובים, רובם דווקא שחקני פרימטר.

סמארט וברידג'ס שסיימו במקומות הראשון והשני בהתאמה בהצבעות לתואר שחקן ההגנה היו הבולטים מביניהם.

סמארט, מעבר להיותו ראוי לתואר שחקן ההגנה של העונה, דאג לשווק ולגבות את עצמו בטוויטר. הציוץ לא רק עזר לקייס שלו, הוא גם זיכה אותו בביקור של "הכפפה" שהגיע במיוחד לבוסטון להעניק לו את הפרס.

 

מידן בורוכוב: שמח עבור מרכוס סמארט, קצת הזוי שמאז 96 אז פייטון ופיפן סיימו 1 ו-2 במירוץ ל-DPOY היה סנטר/שחקן גבוה בטופ 2. דווקא מאז שהפרס מחולק, היסטורית בעשור הראשון התואר נשלט ע״י גארדים (אלווין רוברסון, מייקל קופר, מייקל ג׳ורדן).

אני בהחלט חושב שכדאי לתת יותר במה והערכה לגארדים ושחקני כנף בתואר.

לגביי ״ההתבכיינות״ של סמארט במדיה החברתית, בהחלט שיש לזה מקום בבחירה. הוא יצר מודעות וזה נכנס לתודעה של הבוחרים. אני מסכים עם דריימונד גרין, אני חושב שצריך לתת לשחקנים/מאמנים לבחור. אני חושב שהמשקל של התארים האישיים לא צריך להשפיע על השכר של הזוכים/מפסידים.

 

אריק ספרן: השפעה עצומה, אבל כנראה שכמו בפוליטיקה – אי אפשר לנצח בבחירות בלי קצת קמפיין וקידום שיווקי.

אם במשך 26 שנים רצוף זוכים רק שחקני פנים בתואר, ברור שיש בעיה כלשהי.  זאת, מכיוון שרוב המצביעים לא באמת רואים את כל המשחקים של כל הקבוצות, ולכן מצביעים על בסיס ניתוח סטטיסטי קר, של נתונים הגנתיים שבנויים בצורה מוטית סטטיסטית לטובת סנטרים.

סמארט, בחוכמתו (קאצ'ינג!), שם את העניין על השולחן, וגרם לכך שיותר מצביעים יסתכלו על המשחק, ופחות על הנתונים הסטטיסטים. וכשרואים, מבינים שסמארט – כמו ברידג'ס שהגיע למקום השני  – שומרים כמעט תמיד על השחקן המוביל בקבוצה השנייה, ומשנים את המשחק לגמרי עם ההגנה שלהם.

 

טל קינן: לא יודע להגיד עד כמה התלונה שלו בטוויטר השפיעה. אני כן יודע שנמאס למצביעים לתת את הפרס לרודי גובר ולכן רצו לתגמל שחקנים מקבוצות ההגנה הכי טובות בליגה. בהינתן בריאות כנראה שדריימונד היה זוכה בפרס אבל מהרגע שהוא נפצע היה מרוץ פתוח בפסגה. אגב יש המון שחקני פרימטר שזכו, רון ארטסט, קוואי לנארד. היחודיות של סמארט היא שהוא גארד אבל הוא שומר ווינגים ולעיתים גם ביגים ובנוסף הוא מנהל ומנווט את כל ההגנה של הקבוצה, סטייל דריימונד. אז אני סבור ששחקני פרימטר יזכו בפרס הזה בעתיד (סטייל סימונס וברידג'ס) אבל אני לא רואה גארד שעתיד לזכות חוץ מסמארט.

https://www.youtube.com/watch?v=1ADmwFKuJEk

 

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
קרא עוד

בזמן שפלייאוף 23.4.22

בזמן שפלייאוף לא ישנים, והלילה: פיניקס מחזירים לעצמם את הביתיות עם ניצחון חשוב על הפליקנס, מילווקי מתפוצצת על הבולס ומביסה אותה ב 30 הפרש וטרה יאנג עם גיים ווינר על אטלנטה משאיר את הסדרה שלהם בחיים.

 

אטלנטה הוקס (111) – מיאמי היט 110 (2-1 בסדרה למיאמי)

איזה משחק ענק קיבלנו הלילה, עם סיום נהדר, המון חילופי הובלה, והגיבור הקלאסי טרה יאנג בסל ניצחון עם 4 שניות על השעון:

אבל האמת היא שזה היה אחד המשחקים עם הכי הרבה חילופי הובלות, ושינויים תוך כדי תנועה, ויש המון טייקים מהמשחק, לכן ממליץ אחרי הנקודות ללכת לקרוא את דקות הסיום של המשחק, היה סופר צמוד ומעניין:

 

1. טרה יאנג 

יאנג קיבל הלילה חלק מהשריקות שלא קיבל במשחקים הקודמים (10-12 מהעונשין), וסיים עם 24 נק', 8 אס' ובאמת משחק סולידי, אבל הסיפור של הלילה זה 3 הדקות האחרונות.

במשך 45 דקות יאנג היה סביר. קלע, מסר, ניהל את המשחק סה"כ כמו שהייתם רוצים. ב 3 הדקות האחרונות פתאום קיבלנו משהו אחר לגמרי. הקאמבק של אטלנטה לא התחיל ביאנג, הוא התחיל במלחמה של דילון רייט, האנטר ובוגי.

אבל כשהמאני של המאני הגיע, פתאום הכשרון של יאנג התפוצץ והוא מסיים את המשחק עם 10 נק' ב 3 הדקות האחרונות מול 9 בלבד של מיאמי. 

קשה מאוד לדעת מה נקבל מיאנג, זה יכול להיות משחק שם 40+ נק' עם שלשות מהלוגו, וזה יכול להיות 0-7 מהשלוש ו 7 איבודי כדור. למרות הניצחון הלילה, אני לא חושב שאטלנטה נראית בשלה לעבור את מיאמי, הניצחון הושג דווקא בזכות הספסל שהיה נהדר והרים אותם בדקות החשובות (ראה סיכום בסוף).

 

2. הספסל של אטלנטה

בוגי עם 18 נק', 8 ריב' ו 6 אס' (4-9 מהשלוש), 16+ בדקות שלו.

דלון רייט עם 13 נק', 23+ ו 6-6 מהשדה

אוניקוואה 9 נק', 19+ ו 4-4 מהשדה. 

שתי הקבוצות קיבלו הלילה תרומה מהספסל, אבל עם יד על הלב, החמישייה הראשונה של אטלנטה כבר הייתה מוכנה ללכת הבייתה. אלו היו שחקני הספסל שלא וויתרו, נשכו, קפצו על כל כדור, בעטו וגרמו ליאנג להאמין שהוא יכול לקחת את המשחק. זה קצת מעניין, כי ממש הייתה תחושה של שינוי מנטלי בראש של יאנג שהגיע דווקא ברגע שהוא ראה את החברים שלו מהספסל נלחמים על כל כדור. אם הם יצליחו להביא את האנרגיה הזו בהמשך, זה עשוי להיות המהפך של אטלנטה. לומר את האמת, קשה לי לראות את זה קורה שוב.

 

3. קייל לאורי 

הירו קלע 24 נק' מהספסל, באטלר סיים עם 20 נק', 10 ריב', 8 אס', באם עם 13 נק', 11 ריב', 5 אס', 3 חט' ואני? אני רוצה לדבר על לאורי שסיים עם 6 נק' בלבד ו 5 אס'.

למה?

מתוך כל ההתלהבות של אטלנטה, דבר אחד התפספס. לאורי נפצע בסוף הרבע השלישי ירד ולא חזר לשחק. הוא לא שיחק דקה בריצה המשוגעת של אטלנטה. לאורי למי שזוכר היה השותף המושמץ של דרוזן שזכה לעדנה באליפות ההיסטורית עם לנארד.

הוא ווטרן שראה הכל, ועשה הכל. היה למטה והיה למעלה, אבל יותר מכל הוא שחקן הגנה נהדר. כאשר יאנג התלונן על אגרסיביות היתר של מיאמי, בין היתר הוא דיבר על לאורי שכל באמפ ביניהם מוציא את האוויר מהריאות של יאנג. 

אז אין לי נתון סטטיסטי שמצביע על איך יאנג נראה כאשר לאורי על המגרש, אבל איכשהו אני די בטוח שאם לאורי לא נפצע אנחנו עכשיו ב 3-0 למיאמי. 

כרגע אין הערכה ברורה למצבו, אפשר לצפות שהוא יחזור למשחק הרביעי, אבל אם איכשהו זה מתברר כמשהו חמור יותר, זה עשוי להיות המהלך שהפך את הסדרה. 

4. הרבע הרביעי של אטלנטה

הבטחתי ואני מקיים. שווה לראות את הדקות האלו. אגב, למטה יש גם את הרבע השלישי של מיאמי.

9 דקות לסיום, התוצאה היא 94-80 למיאמי. המשחק נראה גמור, המומנטום של מיאמי. אטלנטה לוקחת פסק זמן קריטי ו… קשה להבין מה בדיוק היה הנוסח על הספסל, אבל אטלנטה יוצאת למלחמה על הבית, וכל השחקנים מבינים, 9 הדקות הבאות יקבעו לאן הסדרה הזו הולכת. לפעמים כל האסטרטגיות הולכות לפח, וזה פשוט האנרגיות של השחקנים.

להלן רצף הדקות האחרונות ואי אפשר לומר שהיה שם כדורסל גדול, או נכון של אטלנטה, פשוט רצון אדיר לנצח.

זה מתחיל בשלשה קשה של בוגי מהפינה:

אח"כ, מהלך כדורסל רע, עם מסירה דרך אמצע המגרש. מסירה שהמון פעמים במהלך המשחק מיאמי חטפו, לא כאן. בוגי חופשי, בוגי מחטיא. אבל דלון רייט מציל את המצב:

בתוך כל הבלאגן הזה, יאנג פתאום נכנס לקצב.

סל קשה מאוד של יאנג עם העבירה:

מיאמי שוב עולים ליתרון, ואז יאנג עונה בזריקה רעה 2 מטר מהשלוש, מהשלוש אחרי כמה משחקים שהוא לא פוגע, אבל הפעם זה נכנס. יאנג פתאום מרגיש שאי אפשר לעצור אותו, והוא צודק:

בוגי שוב עם זריקה טובה מהשלוש, שוב זה לא נכנס, ואז אוניקוואה עם הסל המוזר הבא מעלה את אטלנטה ליתרון 106-104:

באטלר משווה עם שלשה, יאנג הולך לקו כדי לקלוע עוד 2.

הנעת כדור יפה של מיאמי והפעם זה טאקר שמעלה אותם ל 110-109, כשיש 53 שניות לסיום:

מה עושים באטלנטה, הולכים שוב לשחקן החם, שזה יאנג שקולע פלואטר קשוח ומנצח את המשחק. 

 

לכן, אפשר לרשום המון נקודות, תובנות ועוד, בסופו של יום צריך גם מזל וזיעה בכדורסל והמזל היה היום עם אטלנטה שמצליחים לאסוף את המשחק הזה ממש מהרצפה.

5. הרבע השלישי של מיאמי

אי אפשר להתעלם מהתנודתיות שהתרחשה הלילה על המגרש. לרוב אני מתמקד באלמנטים אבל הלילה זה היו יותר מומנטום שזז מצד לצד. הרבע הראשון נפתח צמוד, כאשר אף אחת מהקבוצות לא ממש בורחת. ברבע השני אטלנטה משתלטת על המשחק ונראה שהלילה זה הלילה שלהם, בדרך ליתרון 61-54.

היתרון נשמר בפתיחת הרבע השלישי עד 68-63 ו…בום.

מיאמי יוצאת לריצה משוגעת של 21-0, דקות נהדרות של טאקר, הגנה מושלמת, והנעת כדור בהתקפה.

פתאום זה 84-68, מיאמי בדרך ל 3-0 קליל, והסדרה גמורה:

הנה עוד מהלך הגנה נהדר, ובאמת שהמשחק נראה גמור לחלוטין:

למרות ההפסד, מיאמי גם שלטה מתחת לסלים (45-36) ואיכשהו יש לי הרגשה שהם יחזרו להשתלט על הסדרה במשחק הבא שיערך בלילה שבין ראשון לשני ויחזור לאטלנטה בשעה 02:00 שעון ישראל.

 

 

שיקגו בולס 81 – מילווקי באקס 111 (2-1 למילווקי)

הבולס לקחו את משחק מספר 2, מידלטון נפצע וכל הרשת גואשת.

"משחק היסטורי של דרוזן שמוריד את הקוף מהגב."
"איזה התאמות נהדרות של בילי דונובן שמצליח לעצור ולתסכל את יאניס."
"איך מילווקי תסתדר בלי מידלטון?"

 

איך?

קל, נזכיר לכם שמדובר באלופה היוצאת, והם כבר יודעים דבר או שניים על הפלייאוף. הם כבר חוו כישלונות בשנים עברו, וגם חוו הצלחות. אבל יותר מכל, הם קבוצת הגנה קשוחה מאוד, והלילה הם פשוט שחטו את הבולס מהדקה הראשונה.

 

1. ההתקפה של מילווקי

במילווקי הבינו שהם צריכים להגיב לדאבל טים שמגיע כל הזמן על יאניס, אז הם הגיבו. שימו לב הנעת כדור מושלמת הייתה שם ברבע הראשון. יאניס ממש יודע שקארוסו יגיע לדאבל טים, הכדור זז אחורה באופן כמעט מתוכנן מראש, עוד מסירה, עוד מסירה ו… שחקן פנוי לחלוטין לשלשה:

https://twitter.com/Bucks/status/1517670218956296192

הנעת כדור יפה של מילווקי, והבולס מחליטים להפסיק עם העזרות. הפסיקו, נהדר?

יאניס מזהה שאין אף אחד מתחת לסל והולך לדאנק קליל, כאילו שהוא נמצא מול דחליל:

https://twitter.com/Bucks/status/1517673349895258112

מילווקי הגיעה מוכנה מאוד למשחק הזה, ופירקה לחלוטין כל מה שהיה לשיקגו להציע.

עכשיו תורם של השוורים לחפש עוד פתרונות.

 

2. ג'רו הולידיי

בהיעדרו של מידלטון, הולידיי לקח על עצמו את המשחק גם בהגנה וגם בהתקפה. הולידיי עלה מאוד אגרסיבי למשחק, קלע בצד אחד ושמר נהדר בצד השני. 16 נק', 6 ריב', 6 אס' ו 27+ ב 30 דקות.

הניע את הקבוצה, וממש דאג שהפוקוס לא יהיה על יאניס. האופן שבו הוא השתלט על המשחק למעשה אפשר ליאניס להשתחרר ובמידה מסויימת החיסרון של מידלטון עשה לו טוב. הוא היה צריך לקחת את המושכות ולקח אותן ממש מהדקה הראשונה:

כמה הולידיי נהדר בהגנה? שימו לב לנתון הבא על איך שהוא מתסכל את הבולס:

3. יאניס 

אין פה איזה חידוש, הוא פשוט קלע 18 נק' עם 7 ריב' ו 9 אס', סיים ב 36+ ב 29 דקות. זה משהו שחייבים לציין. יאניס היה הלילה משוחרר לחלוטין, הרבה בזכות הנעת הכדור בתחילת המשחק שאפשרה למשחק של מילווקי לזרום ולהפסיק את השמירות הכפולות על יאניס.

 

4. בובי פורטיס וגרייסון אלן

פורטיס עלה הלילה בחמישייה במקום מידלטון. מילווקי פותח עם שני סנטרים על המגרש (לופז ופורטיס), אבל שני סנטרים שמסוגלים לקלוע שלשות.

זה מאפשר להם לרווח ולהניע כדור באופן נהדר ולפורטיס לקלוע 18 נק' עם 4-8 מהשלוש.

אבל זה לא הכל. פורטיס מוסיף 16 ריב' ומילווקי מנצחת מתחת לסלים 55-43. זה לבד עשה את ההבדל.

 

גם גרייסון אלן נותן משחק נהדר מהספסל עם 22 נק', 5-7 מהשלוש. אם פורטיס ואלן יצליחו להיות יציבים מהשלוש, זה יכול בהחלט לפתוח אופציות חדשות למילווקי.

 

5. המצב המנטלי של הבולס

רבות דובר על המצב המנטלי שלהם, בייחוד אחרי הניצחון במשחק מספר 2.

אז הלילה הם הגיעו בתחושה שהם כבר עשו את שלהם בסדרה. אחרת אי אפשר להסביר איך הם פשוט וויתרו על המשחק איפה שהוא באמצע הרבע הראשון.

זה לא היה משחק נורא של דרוזן או של לאבין.

זה היה משחק אנמי של דרוזן ולאבין, שני האנשים שאמורים לסחוב את הקבוצה. שניהם ביחד זורקים 22 זריקות לסל, כמות זריקות שכל אחד מהם אמור לזרוק לבד. שניהם גם קלעו באחוזים סבירים, דרוזן קולע 4-9 מהשדה, לאבין עם 6-13. היחידי שהיה נראה שהוא נלחם ומנסה היה ווצ'ביץ' שמסיים עם 19 נק' ב 8-17 מהשדה.

 

אבל.. אם יש משהו שלמדנו העונה על הבולס. כאשר ווצ'ביץ' זורק יותר מדרוזן ולאבין, זה סימן שתוכנית המשחק לא הולכת טוב והם בדרך להפסד.

דיברנו על זה גם אחרי המשחק הראשון, מילווקי מחזיקה כרגע את אחד השומרים הטובים ביותר בעמדות הגארד (יש איזה סמארט אחד שטוען לכתר גם כן). הולידיי שומר נהדר ושני הגארדים הנהדרים של הבולס פשוט לא זורקים לסל.

אם הבולס רוצים עוד לעשות משהו בסדרה הזו, הם חייבים שוב להשתחרר מהצל המנטלי שלהם, ולזרוק. גם אם דרוזן יסיים את המשחק עם 8-25, זה התפקיד שלו. זה מה שהוא אמור לעשות.

 

אבל כאמור, הפעם התחושה הייתה מכיוון מנטלי אחר. לא של חשש, של עשינו את שלנו ואפשר לסיים את העונה.

כותב שורות אלו, מקווה מאוד להתבדות במשחק מספר 4 שיערך בראשון בערב בשעה 20:00 שעון ישראל (משחק מוקדם).

 

 

ניו אורלינס פליקנס 111 – פניקס סאנס 114 (2-1 לסאנס בסדרה)

אריק ספרן

 

אחרי עונה נהדרת שבה סיימה את הליגה במקום הראשון, עם שיא מועדון של 64 נצחונות, פיניקס מוצאת את עצמה כבר בסיבוב הראשון, עם סדרה קשה מהמצופה, כשהיא מגיעה לאולם הביתי של הפליקנס עם כל הלחץ עליה לאחר שאיבדה את יתרון הביתיות במשחק הקודם, וללא הכוכב הגדול שלה – דווין בוקר – שייעדר ככל הנראה להמשך הסדרה, עקב מתיחה של שריר הירך.

הפליקנס מצדם, ינסו להמשיך במומנטום החיובי שלהם מהפליי-אין, כשהם מאמינים שהם יכולים לנצל את חסרונו של בוקר בשביל לחולל סנסציה ולהדיח את אלופת המערב כבר בסיבוב הראשון. אם ימשיכו בכושר שלהם מהמשחק וחצי האחרונים, הם בהחלט יכולים לעשות זאת.

 

רבע ראשון

באיחור של חצי שעה (עקב עיקוב במשחק המקדים של אטלנטה), המשחק נפתח, כשהפליקנס מעלים את החמישיה הרגילה שלהם (מקולום, ג'ונס, אינגרם, הייז וולנצ'ונס). פיניקס גם היא מעמידה את החמישיה הרגילה שלה, כאשר קאם ג'ונסון מחליף בחמישיה את בוקר הפצוע (פול, ג'ונסון, ברידג'ס, קראודר ואייטון).

המשחק, כצפוי, מתחיל בצורה מהוססת, כאשר רק לאחר כשלוש דקות 2 הקבוצות מצליחות לעלות על הלוח, לאחר שלשה של כריס פול.

אייטון, שלא קיבל הקיץ את חוזה המקס שלו ציפה, ידע שבהעדרו של בוקר, הוא חייב להוכיח שהוא שחקן שניתן לסמוך עליו כאופציה ראשונה, ובסיוע של כריס פול, הוא בהחלט הצליח להוכיח את זה לאורך הרבע הראשון. 13 נק' (כולל שלשה נדירה), 4 ריבאונדים, חטיפה וחסימה, ב-12 הדקות הראשונות לאיש הגדול.

ובכל זאת, הפליקנס עם ריצת 7-2 בסיום הרבע, הצליחו לרדת עם יתרון של נקודה, 29-28.

 

רבע שני

דבונטה גראהם פתח את הרבע השני כמו שסיים את הראשון, ועם 2 שלשות רצופות, הביא את הפליקנס ליתרון שיא של 7, 35-28.

פיניקס מנגד, המשיכה ללכת לצבע, והפעילה את מקגי ואייטון, שהמשיך להיות מצויין גם ברבע השני. לאחר שקלעה רק 46 נקודות בצבע במהלך המשחק השני, פיניקס מסיימת את המחצית עם 30 נקודות משותפות של הסנטרים שלה. 21 לאייטון, 9 למקגי.

ארוע המפתח ברבע, וכנראה במשחק כולו, ארע כ-5 דקות לסיום המחצית, כאשר הייז, במהלך טיפשי לחלוטין, נכנס באגרסיביות בקראודר, והורחק ע"י השופטים בפלגרנט-2.

מרגע זה, פיניקס ניצלה את ההלם של הפליקנס, וסגרה את הרבע בריצת 16-5, כשהקבוצות יורדות למחצית ביתרון 11 לסאנס, 59-48.

 

רבע שלישי

הפליקנס הוכיחו בפעם המי יודע כמה העונה, שהם קבוצת רבע שלישי מצויינת, ולא נשברים בקלות.

סגירה נהדרת של הפליקנס על אייטון, גרמה לו לזרוק 4 זריקות בלבד במהלך הרבע (לעומת 7 בכ"א מהרבעים הקודמים), וכאשר פיניקס לא מצליחה למצוא את הסל מרחוק (1-7 ברבע, 4-26 במהלך כל המשחק!), אין פלא שהמשחק נפתח לגמרי, כאשר ריצת 12-0 של הפליקנס, הורידה את היתרון של פיניקס לנקודה בודדת.

הרבע מסתיים עם יתרון שביר של פיניקס 81-79, כשפיניקס נאחזת בסטטיסטיקה המעודדת מבחינתה: מאזן של 48-0 העונה, במשחקים בהם היא יורדת ביתרון בסוף הרבע השלישי.

 

רבע רביעי

POINT GOD TIME!

בדיוק כמו במשחק הראשון (ולמעשה רוב הקריירה שלו), כריס פול ידע להגיע בדיוק ברגע שצריך אותו – הרבע הרביעי.

19(!) נקודות, ב-70% מהשדה, בתוספת 2 אסיסטים – וכמובן, 0 איבודים, היו לפול נגד קבוצת נעוריו ברבע האחרון. כאשר פעם אחר פעם הוא לוקח שליטה בקלאצ' טיים.

מהצד השני קיבלנו משום מקום, מופע נהדר של חוסה אלוורדו, שעם 9 נקודות – כולן ברבע הרביעי – הצליח לשמור את הפליקנס במשחק כמעט עד לרגע האחרון. אבל מול קבוצת הקלאצ' הטובה בליגה (נט רייטינג של 33.4 – הרחק לעומת ה-15.9 של מילווקי במקום השני), זה פשוט לא הספיק.

114-111 לסאנס בסוף, לאחר מספר סלים מרשימים של אינגרם ומקולום שהצליחו למתוח את המשחק.

 

מהצד של פיניקס:

28 נק' לפול (בתוספת 14 אסיסטים ו-0 איבודים) ולאייטון (בתוספת 17 ריבואנדים ו-3 חטיפות). 17 לברידג'ס ו-15 למקגי.

מהצד של הפליקנס:

עיקר הנטל נפל על אינגרם עם 34 ומקולום עם 30 נקודות. וולנצ'ונס שיחק 26 דקות בלבד, וקלע 6 נקודות ב-1-5 מהשדה.

פיניקס מחזירה לעצמה את יתרון הביתיות, מורידה המון לחץ, וקונה לבוקר זמן יקר להתאושש.

2-1 לסאנס בסדרה.

 

 

 

 

תגיות: , , , ,
קרא עוד

עדכונים 22.4.22

עדכונים ומשחקים!
 
 
מזכירים בראשון צפייה משותפת בפאב ה'ליאו בלומס' ברמת החייל!
 
שארלוט הורנטס מפטרת את המאמן ג'יימס בורגו.
 
רוברט וויליאמס נסע עם הסלטיקס לברוקלין, ושאמס מדווח שהוא עשוי לחזור במשחק 4 או אפילו למשחק 3.
 
 
בריאיון לתקשורת לקראת המשחק אמר קארל אנת'וני טאונס "אנחנו במינסוטה עכשיו", אמירה שחזר עליה במהלך המשחק כשהטימברוולבס הובילו מעל 20 הפרש.
ובכן… אתם בטח מנחשים מה ג'ה מוראנט צייץ לאחר המשחק, נכון?
 
המועמדים הבכירים לבחירה הראשונה צ'ט הולמגרן ופאולו בנקרו הכריזו רשמית על כניסתם לדראפט.
 
הקליפרס ומיאמי מעוניינות בג'ון וול במקרה שיקבל ביי אאוט מיוסטון.
 
מאליק מונק אמר שלא משנה לו לפתוח בחמישיה או לעלות מהספסל.
 
פאטי מילס זכה בפרס הספורטיביות של העונה.
 
אר ג'יי בארט מאמין שיוכל להחזיר את הניקס לפלייאוף בעונה הבאה.
 
הליגה פרסמה את 10 השחקנים המובילים במכירות חולצות בחצי השני של העונה: לברון ג'יימס ג'יימס הארדן מובילים.


 
בקבוצות הלייקרס ממשיכים להוביל יחד עם הסיקסרס והווריירס


 
 
 
משחקים:
 
02:00 אטלנטה מארחת את ההיט. עוברים לאטלנטה, אולי כאן טריי יאנג יצליח לזוז ואולי כאן השופטים יתנו לו שריקות? שלא יבנה על זה יותר מדי… 2-0 להיט
 
03:30 שיקגו מארחת את הבאקס. אחרי שהפתיעו במילווקי וגנבו את הביתיות בסדרה, מגיע תורם של השוורים. התצוגה של דרוזן הייתה חד פעמית? 1-1 שידור בספורט 5
 
04:30 ניו אורלינס מארחת את הסאנס. החיים ללא בוקר יהיו קשים יותר, אבל זה הזמן להראות למה הם הפייבוריטים לאליפות. מנגד הפליקנס ירצו להמשיך להפתיע. 1-1
 
לפוסט זה מצורף: האם זה תחילת הסוף של יוטה כפי שאנו מכירים אותה?
 
 
 
קרא עוד

"this depression get the best of me"

"This depression get the best of me"

מי שמחפש בספורט רק ניצחון או הפסד מפסיד חוויות מאוד עוצמתיות. מפסיד לדעתי את המהות של הספורט. באן.בי.איי יש כל כך הרבה יותר מניצחונות והפסדים, ומי שניצחון זה הדבר היחיד שמרגש אותו שם, מפספס המון רגש ובשבילי בשביל זה קיים המשחק. להתרגש.

להתרגש מהקבוצה שלי, להתרגש מהכדורסל, מהאסתטיקה, כמו סן אנטוניו של 13-14, או כמו מיוקיץ'. יש כאלה שאוהבים יותר כוח, זה גם סבבה, כל אחד עם מה שמרגש אותו. להתרגש מהדמויות שעושות את המשחק הזה ומהנרטיבים שלהם. לראות מישהו מעורר השראה כמו באטלר, עם סיפור חיים קשוח כמו שלו, ולהתרגש מהדרך שעשה, להתרגש מלראות אותו נלחם על כל הזדמנות, כי הוא הגיע ממציאות שהזדמנויות אסור להחמיץ. ואלה יכולות להיות דמויות אחרות, לאו דווקא באטלר. כל אחד עם הדמויות שעושות לו את זה ומוציאות ממנו את המיצים בבטן.

לא תמיד אפשר לשלוט על הרגש. הלוואי והייתי יכול. אם הייתי יכול הייתי רוצה לאהוב יותר את יאניס. הוא בחור כל כך טוב, הגיע ממציאות קשה ומסמל בעיני את כל מה שטוב בספורטאי. את ההזדמנות שהספורט נותן ואת היכולת להעניק בחזרה. הייתי שמח לאהוב אותו יותר, אבל על המגרש אני לא מצליח להתחבר אליו, אז הייתה לי שמחה שכלתנית כזאת כשהוא לקח אליפות, שמחתי כי מגיע לו, אבל לא באמת התרגשתי.

איכשהו אף פעם לא אהבתי את דרוזן. סגנון המשחק שלו תמיד שעמם אותי, אפילו כששיחק בס"א אהובתי לא הצלחתי להתחבר אליו. הוא גם דמות אפורה כזאת, מופנמת, בלי הרבה צבע. לא מאוד קשוח במשחק שלו, הכל כזה אפרורי בעיני. חסר לי אצלו משהו.

אף פעם לא התרגשתי מדרוזן, עד אתמול.

ב-17 לפברואר 2018 דמאר דרוזן צייץ את המשפט שבכותרת ונהיה דמות להעריץ. רק שאני פספסתי את זה.

אני לא חושב שמישהו יכול להבין באמת מה זה דיכאון בלי לחוות את זה. גם ב-2022 יש עדיין המון בורות סביב הנושא הזה ו-4 שנים אחורה לחשוף את זה שאתה סובל מדיכאון בתור ספורטאי מקצועני, ועוד אחד כזה שתמיד מתפקד הרבה פחות טוב בפלייאוף, זה חתיכת דבר אמיץ לעשות. זה אמיץ, אבל זה גם משחרר את המעמסה הרגשית של לסחוב את הסוד הזה. ישר קופצות הסטיגמות, ישר מתחילים לשייך את חוסר ההצלחה למצב המנטאלי, ואולי גם בצדק, לפחות חלקית. אבל דרוזן לקח את זה עליו והלך עם זה, וזה חתיכת מסר לכולם. למי שלא מכיר את זה ובעיקר לכל מי שסובל מזה. זה מסר הכי משחרר ואמיתי שיכול להיות. זה מסר שגם ספורטאים מקצועיים, גם דמויות להערצה סובלות מהקושי הזה ושזה לא מדלג על מצליחנים, ספורטאים, עשירים, סלבריטאים. זה פשוט שם, ואם יש לך את זה, אתה צריך ללמוד לחיות עם זה ולטפל בזה, לא לפחד ולא להתבייש בזה. ודרוזן חתיכת בחור קשוח מקומפטון עם סיפור חיים קשה שהתמודד עם הרבה בחיים, אז גם עם זה הוא מתמודד.

אתמול בסוף המשחק, אחרי שדרוזן חדר לסל וקלע את הסל שסגר את המשחק, הוא שכב על הרצפה וחייך, וזה היה נראה חיוך כזה של אנחת רווחה, חיוך כזה של משהו עצום שירד לו מהכתפיים ומאז אני לא מפסיק להתרגש.

אף פעם לא אהבתי את דרוזן, אבל לקראת המשחק הלילה נגד מילווקי ובכלל, בפלייאוף הזה, הלב שלי איתו, כי הצלחה שלו תהיה דבר הרבה יותר גדול מפשוט ניצחון או הפסד במשחק כדורסל, זו תהיה השראה ומסר חזק להרבה אנשים ואותי זה נורא מרגש.

תגיות: ,
קרא עוד

בזמן שפלייאוף 22.4.22

בזמן שפלייאוף לא ישנים, והלילה: ממפיס חוזרת ממינוס 20, פעמיים! דאלאס מנצחת ביוטה והווריירס משייטים לנצחון שלישי בדנבר

 

מינסטוטה טימברוולבס – ממפיס גריזליס  (2-1 לגריזליס )

אריאל בנדר

 

לא חסרו שחקנים משמעותיים לשתי הקבוצות, הכל היה מוכן למשחק בין הצעירים של הגריזליס לצעירים של הטימברוולבס.

  • לטימברוולבס אין קילר אינסטינקט:

הטימברוולבס שלטו במשחק והפגינו יכולת מרשימה מאוד כמעט לאורך כל המחצית הראשונה, עד 4:30 דקות לסיום המחצית הראשונה, הם הובילו 51-29, קלעו ב-50% מהשדה, כפו 9 איבודים, עצרו את ג'ארן ג'קסון ג'וניור וג'ה מוראנט על 6 נקודות משותפות בלבד ונתנו את הטון בשני צידי המגרש.

הטימברוולבס מאותו רגע איבדו את הקצב וספגו ריצת 15-0 בתוכה הם איבדו 3 כדורים, לא קלעו סל שדה אחד ובעיקר לא שיחקו נכון – לא הלכו לצבע, לא ניסו לסיים בטבעת בכדורים קלים.

הטימברוולבס גם שלטו לאורך המחצית השנייה אבל לזמן קצר יותר, 4:30 דקות לסיום המחצית המכריעה, הנקודה היא שהטימברוולבס פותחים מחצית עם ידם על העליונה באופן ברור, 9 דקות לתוך הרבע השלישי, הטימברוולבס רצו 28-10, מובילים בבטחה ב-25 נקודות ונראה שהם משייטים להם אל עבר הניצחון.

הגריזליס נראים לא מסודרים, לא מסוגלים לתת תשובה לכוח בשני צידי המגרש בדקות האלו של דיאנג'לו ראסל ואנתוני אדוארדס בהתקפה ושל פטריק בברלי וג'יידן מקדניאלס בהגנה, ג'ה מוראנט וג'ארן ג'קסון ג'וניור ב-9 הדקות האלו של המשחק לא קלעו נקודה אחת, הגריזליס איבדו 5 כדורים וקלעו ב-33.3% מהשדה בלבד ונראה שהם לא ייצאו מהבור הזה שנכנסו אליו אבל לטימברוולבס אין יכולת לסיים את המשחק והגריזליס חוזרים בשקט בשקט ומורידים את הפער עד ל-16 נקודות בסיום הרבע בדרך לניצחון.

  • במאני טיים הגריזליס הראו מי המדורגת מספר 2:

הרבע הרביעי הראה לכולנו מי המדורגת מספר 2, הגריזליס רצו 26-7 ב-10 הדקות הראשונות של הרבע בכך שכל מטאטא ירה בדקות האלו, דסמונד ביין קלע 2 שלשות, טיוס ג'ונס קלע 2 שלשות, הם לקחו 14 ריבאונדים והטימברוולבס בהחטאות פעם אחר פעם מהפרימטר העניקו פוזישנים עבור הגריזליס. כל ההחטאות האלו נבעו ממשחק לא מסודר וקבלת החלטות לא טובה, הטימברוולבס שיחקו לידיים של הגריזליס שרצו שיזרקו שלשות כדי לקחת ריבאונדים קלים ולצאת להתקפה, מאליק ביזלי, פטריק בברלי ואנתוני אדוארדס העניקו בהחטאה אחר החטאה גם נקודות לצד שכנגד.

 אין תפקוד הגנתי, כל זה הראה במאני טיים איזו טימברוולבס קיבלנו הלילה.

 

  • בשביל לנצח צריך שחקן ספסל שיתעלה על עצמו, הלילה זה היה ברנדון קלארק:

במשחק הראשון זה היה מאליק ביזלי שעלה מהספסל וקלע 20 נקודות, הלילה עבור הגריזליס מי שהתעלה על עצמו זה ברנדון קלארק שקלע 20 נקודות והיה מדויק מאוד, קלע ב-66.7% מהשדה, 8 קליעות מהקו ב-100%, לקח 4 ריבאונדים בהגנה, 91.7 בדירוג ההגנתי וחסם פעם אחת, בלי התצוגה הזו בשני צידי המגרש של ברנדון קלארק, ברור לכולנו שהגריזליס במקום אחר ואין מי שיחזיר אותם מהספסל.

 

  • קארל אנתוני טאונס איפלסובי,  ולא יעיל ברגעי ההכרעה:

6 נקודות בלבד היו לקא"ט במחצית השנייה, הוא הגיע לעונשין רק פעם אחת לאורך כל המחצית השנייה, למרות שמאמנו כריס פינץ' אמר לו: "לשחק נקי יותר." כשהיה בבעיית עבירות, הוא המשיך להיאבק כמו שחקן בתיכונים ולעלות על שחקנים כשהם בלי הכדור ועם הכדור ו-9:24 דקות לסיום הרבע הרביעי, קיבל את העבירה החמישית שלו ובילה את רוב הרבע האחרון בספסל. זה לא עניין של מה בכך, עם הקהל הביתי, עם קא"ט שיכול להיות כוח התקפי אדיר לעיתים, הטימברוולבס היו יכולים לתת לו חלק מהשלשות הפנויות שקיבלו ברבע האחרון אבל בשביל זה צריך את קא"ט יציב הן מבחינת עבירות והן מבחינה מנטאלית.

כעת, אנחנו ממתינים למשחק מספר 4 ב-Target Center שייערך ביום ראשון ב-5:00 שעון ישראל, הטימברוולבס חייבים להחזיר את הניצחון ולאזן את המהפך של הגריזליס בסדרה, ג'ה מוראנט רוצה לממש את תוכניותיו ולנצח שני משחקים בחוץ, יהיה מעניין!

 

דאלאס מאבריקס 126- יוטה ג'אז 118 (1-2 למאבריקס)

עודד רז

דאלאס החזירו לעצמם את יתרון הביתיות ולקחו את היתרון בסדרה בזכות עוד משחק מעולה של ג׳יילן ברונסון (31 נקודות, 12-22 מהשדה) שהמשיך לקחת פיקוד בהעדרו של לוקה (עדיין לא יצאה הודעה רשמית אבל השמועות מדברות על כך שיחזור למשחק הבא).

המשחק נפתח בשליטה של דאלאס כשמקסי קליבה המשיך את היכולת מהמשחק הקודם עם שלוש שלשות ברבע הראשון. בתחילת הרבע השני הפער צמח לדו ספרתי, ואפילו הגיע ל- נקודות 17 במחצית. ברבע השלישי יוטה עברו לשחק סמול-בול עם אריק פסקאל כסנטר (עוד על כך המשך) והצליחו לחזור למשחק. הרבע הרביעי התאפיין בעיקר בבלגן כששתי הקבוצות לא הצליחו לעצור אחת את השניה. שלשה של ספנסר דינווידי דקה וחצי לסיום נתנה למאבס יתרון 10 ממנו הג׳אז כבר לא הצליחו לחזור, 126-118 לדאלס בסיום.

https://twitter.com/BleacherReport/status/1517348349220773888?s=20&t=HxFnHcpfl8angoK75sEw-Q

  • דונובן מיטשל. בדומה למשחק הראשון, גם הפעם הסופרסטאר של יוטה פתח את המשחק חלש (4 בקודות ב-1-7 מהשדה במחצית הראשונה) והתפוצץ עם רבע שלישי יעיל (18, 6-8), אבל גם הפעם חוסר היכולת שלו לשמור על הפרימטר היתה יותר מידי עבור ההגנה של יוטה. ברונסון ודינווידי תקפו אותו פעם אחר פעם, כשברבע הרביעי זה היה המקור נקודות הכמעט יחיד של דאלאס. ללא שיפור משמעותי בצד הזה של המגרש קשה לראות את יוטה מצליחים לעבור את דאלאס, במיוחד אם לוקה יחזור.

  • הספסל של דאלאס. אם נתעלם לרגע מטרי בורק ששיחק רק 4 דקות, שלושת שחקני הספסל של המאבס, מקסי, ג׳וש גרין ודאוויס ברטאנס, סיימו ביחד עם 11-17 משלוש ו-8 אסיסטים. הם קלעו יותר שלשות מכל יוטה שהנשק העיקרי שלה בעונה הסדירה היה היכולת שלה לייצר שלשות פנויות. לאורך כל הסדרה יוטה השאירה את ג׳וש גרין לבד, ובניגוד למשחקים הקודמים, הפעם הוא גרם להם לשלם. היכולת שלו לא להיות נטל בהתקפה, בשילוב עם ההגנה האישית הטובה שלו, אפשרה לדאלאס לברוח ברבע השני גם כשרק אחד מבין ברונסון ודינווידי היה על המגרש.
  • ההגנה של יוטה. דרור סיכם את זה הכי טוב שיש:

  • סמול-בול. באמצע הרבע השלישי יוטה עברו לשחק עם חמישייה נמוכה כשפסקאל, שלא שיחק עד עכשיו בסדרה, משחק כסנטר. הג׳אז שיחקו טוב מאוד בדקות האלה והיו פלוס 9 כשפאסקל שיחק. ההתקפה היתה הרבה יותר משוחררת, הם הגיעו לצבע בקלות, וגם בהגנה הם הצליחו לשמור יותר טוב. לא ברור אם ההצלחה הגיע בזכות יכולת טובה יותר של הג׳אז או ירידת מתח אצל דאלאס, אבל סוף סוף קווין סניידר משתמש בקלף שאוהדי יוטה חיכו לו כבר הרבה זמן.
  • ג׳יילן ברונסון עם עוד משחק מעולה. היכולת שלו לקלוע מהפלוטר ריינג׳ (מהצבע אבל לא ממש מתחת לטבעת) קריטית במשחק מול גובר, ולמרות שהוא לא קלע טוב מבחוץ הוא המשיך להיות הכוח שמניע את ההתקפה של דאלאס.
    ברבע השני ברונסון ירד לחדר ההלבשה לאחר שרויס אוניל התנגש בו מאחור בצורה מלוכלכת. הוא קיבל טיפול וחזר לשחק, אבל בכל פעם שהוא היה על הספסל הוא היה עטוף בתחבושת לגב, ונותר רק לקוות שזה לא ישפע על המשך הסדרה.

 

דנבר נאגטס 113 – גולדן סטייט ווריורס 118 (3-0)

דנבר עשו פשוט הכל ועדיין הפסידו את המשחק. דנבר, רצו, עשו, שרטו, שלטו בריבאונד, אבל הלוחמים נמצאים כרגע בכושר יוצא מהכלל, וגם זה פשוט לא כוחות. 

הלוחמים המשיכו את כושר הקליעה הנפלא שלהם וירדו ביתרון מבטיח של 69-59 למחצית ובתחושה של שליטה מוחלטת במשחק. 

דנבר הצליחו לחזור ואפילו לעשות מהפך ברבע השלישי שאולי היה הרבע הכי טוב שלהם עד עכשיו בסדרה, וסיימו אותו ביתרון 89-87.

באמת שהייתה ריח של הפתעה באוויר, אבל הלוחמים ברצף קליעות נהדרות לוקחים גם את המשחק השלישי.

כאן התחילה נדנדת סלים, כאשר דנבר שומרים מצויין, והלוחמים פשוט קולעים שוב ושוב סלים קשים מאוד. זה התחיל בשלשה קשה של קליי עם יד על הפנים במהלך שהלך לשום מקום:

https://twitter.com/warriors/status/1517356005050380288

ואז מגיע איגואדלה שדופק דאנק סטייל אנחנו ב 2010, והוא בן 25, מה?

ואז מגיעה טעות אמיתית בהגנה של הלוחמים, שמשאירים את וויגינס חופשי לגמרי לשלוש. מי זוכר שגם הוא נמצא בקבוצה הזו:

https://twitter.com/warriors/status/1517362757103808513

ולקינוח מי אם לא ג'ורדן פול עם הסל הבלתי אפשרי הבא:

https://twitter.com/warriors/status/1517363202182434816

 

בסיום כאמור, הלוחמים מנצחים, למרות ערב נהדר של דנבר ומשחק מושלם של יוקיץ'.

 

כמה נקודות מהמשחק:

1. הטריו של גולדן סטייט?

סימני השאלה סביב פול רק הולכים ומצטברים, הוא כרגע נראה כמו בעל הבית בגולדן סטייט. למה סימני שאלה? כי הוא משחק ברמת נוכחות, ביטחון והובלה שמשתווה לשניים מגדולי הקלעים אי פעם ולא רק זה, הוא עושה את זה כשהם לצידו.

פול בעוד ערב נהדר עם 27 נק' באחוזים נהדרים (9-13 מהשדה, 3-5 מהשלוש), סטף קולע 27 מהספסל וקליי קולע 26 (6-13 מהשלוש). כמה הוא טוב בסטרץ' הנוכחי, הציוצים האלו יעשו לכם סדר:

 

וגם:

 

אם הטריו ממשיך בכושר הזה, אני באמת לא רואה מי יכול לעצור אותם. אה… שכחתי להזכיר שגארי פייטון קלע גם 3-3 מהשלוש מהספסל.

 

 

2. דריימונד גרין, וויגינס, פורטר, גארי פייטון ואנדרה איגואדלה

בתוך כל הפסטיבל הזה סביב ג'ורדן פול, אנחנו שוכחים כמה גולדן סטייט עמוקים. זה נראה כאילו שהם חיכו לפלייאוף כדי להתעורר ולהעביר הילוך. כשהיו צריכים אותם, איגי וגם וויגינס קלעו נקודות מאוד חשובות, בנוסף הגנתית הרביעייה הזו קשוחה וחזקה מאוד. כמובן שמעל כולם מנצח גרין, ובסיום יש לו גם מהלך היילייט אדיר על יוקיץ'.

באמת שזה בלתי נתפס איך שהוא שומר על יוקיץ' למרות פערי הגובה:

https://twitter.com/WarriorsLatam_/status/1517364529105018881

לצידו גם שאר שחקני הרוטציה משחקים נהדרים וחייבים לשאול מה עושים שם באימוני הקליעות של הלוחמים. כי פתאום גארי פייטון קובר 3-3 מהשלוש אחרי שבקיץ נופה בפעם הרביעית מהליגה וחתם בתור השחקן האחרון ברוטציה של הלוחמים.

 

3. יוקיץ'

פשוט כואב הלב לראות אותו משחק העונה בדנבר. כנראה שאף שחקן חמישייה בדנבר לא היה עולה בחמישייה של גולדן סטייט. לא יודע אם הם היו עולים מהספסל, נזכיר לכם שגולדן סטייט מעלים את קארי ופורטר מהספסל.

יוקיץ' הלילה בערב נהדר (למרות האיבוד בסיום), עם 37 נק', 18 ריב', 5 אס', קולע מצויין (14-22 מהשדה), מתמודד עם אגרסיביות אדירה של גרין ועדיין זה נגמר בהפסד. תראו את המהלך הבא, השריקה יכלה להגיע הרבה לפני הסל:

https://twitter.com/nuggets/status/1517350518833639424

אף אחד לא מדבר על האם יוקיץ' עשוי לעשות מהלך בקיץ או שלא, אבל כשמסתכלים על שפת הגוף שלו. הוא רוצה לנצח, והוא צריך לעשות את זה עם וויל בארטון, מונטה מוריס והשאריות של קאזינס. ברור שאם פורטר ומוריי משחקים זה נראה אחרת, אבל הם לא משחקים כבר עונה שלמה ואם לומר את האמת אחרי פציעות כל כך ארוכות צריך לתהות גם באיזה כושר הם יחזרו.

 

4. ריבאונד 

44-30, זה המספר שדנבר ניצחו הלילה את הלוחמים. שליטה כזו מתחת לסלים אמורה להספיק כדי לנצח. חלק מזה קשור להרכב הסמול בול שהלוחמים מריצים, ואולי אפשר לתהות האם זה איזה שהוא סימן אזהרה להמשך?

לטעמי התשובה היא לא. זה הסימן לגדולה של יוקיץ' מצד אחד ולזכור שאין עוד סנטר כזה במערב. ממפיס גם מריצים כרגע סמול בול, ודיאנדרה אייטון עד שיוכח אחרת לא שולט ככה מתחת לסלים. 

כלומר, עד שהם יפגשו (אולי, לא מנבא) את אמביד שהוא בהחלט נזק מסוג אחר ולצידו משחקים שחקנים קצת יותר מוכשרים ממונטה מוריס.

 

5. 18-28 מהעונשין

נתון מוזר מאוד שהתרחש הלילה, זה אחוזי העונשין של גולדן סטייט.

פול עם 6-9, סטף 6-8, גרין 1-4, וויגינס 1-2.

בכושר קליעה קצת יותר שפוי שלהם מהשלוש (קלעו 18 שלשות ב 45%) זה היה יכול להיות הסיבה העיקרית להפסד הלילה. זה כן אולי הדבר שצריך להטריד את הצוות המקצועי.

 

6. הצוות המסייע של דנבר

בסופו של יום, ארון גורדון נתן את אחד המשחקים הטובים ביותר שלו העונה עם 18 נק', 12 ריב' והגנה נהדרת 

https://twitter.com/nuggets/status/1517353785131036672

וויל בארטון היה סביר עם 13 נק' (5-13 מהשדה, 3-7 מהשלוש), אפילו מונטה מוריס שהשמצתי לאורך שורות אלו תרם את שלו עם 10 נק'. אפילו קאזינס קלע 9 נק' ב 10 דקות משחק קצרות (והצליח להיות במינוס 6 במעט שהחליף את יוקיץ').

העניין הוא שכולם היו סבירים ביחס לציפיות מהם, כי הם לא אמורים להיות כינור שני-שלישי בקבוצה שרוצה ללכת עד הסוף. הם שחקני רוטציה טובים, שהיו יכולים להיות נהדרים אם הם היו עולים לצד כינורות מובילים נורמליים.

 

המשחק הבא יערך בדנבר בשעה 22:30 שעון ישראל (משחק מוקדם).

 

 

הטופ 10 היומי

 

 

תגיות: , , , , , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות