Sample Page

יוטה סיכום עונה

אלכס גולד

 

האמת, שבתור אוהד יוטה מזה כשלושים שנה, אני מתקשה לכתוב סיכומים. בעיקר כי למרות שאני רגיל לאכזבות וכשלונות, תמיד ישנה תחושת ריקנות מסוימת בסופה של עוד עונה, אחרי עוד הדחה מאכזבת. כמובן שהכל יחסי – וברוך אתה ה' שלא עשני אוהד הקינגס – אבל עדיין, הציפיות בשנים האחרונות היו גבוהות ואפילו גבוהות מאוד, וכגודל הציפיות כך גודל האכזבה.

 

עם זאת, חייבים להודות – אחרי הפיאסקו של השנה שעברה ההדחה מול המאבריקס הייתה אמנם כואבת, אך לא בלתי-צפויה. כל תחלואיה של יוטה לא צפו להם על פני השטח לפתע, סימני האזהרה היו שם לאורך כל העונה וראינו את מה שעומד לקרות. שנה שעברה הפסדנו ארבעה משחקים ברציפות לקליפרס, טיירון לו עשה בית ספר מהסרטים לקווין סניידר וכאשר יוטה שמטה פעמיים יתרון גדול מול קבוצה שאבדה את כוכבה הגדול לפציעה – כבר הבנתי שמהקבוצה הזאת לא ייצא דבר. לא בגלל חומר השחקנים – הוא דווקא אחלה. אלא בגלל האיש שעומד על הקווים.

 

וממנו – מקווין סניידר – יש להתחיל. הוא-הוא הבן אדם שאשם במה שקורה לקבוצה הזאת. ההבדל בין תדמיתו לבין התוצאות שהוא מביא מחרפנת, שכן הוא מצליח למכור לכולם שוב ושוב את כשרונו הגדול, כאשר כל בר-דעת שצופה במשחקיה של יוטה מבין היטב שהאיש מנותק. הוא לא מגלה שום גמישות מחשבתית, הוא הולך עם הראש בקיר, הוא לא רואה את מה שכולם רואים – ולכן גם נכשל פעם אחר פעם. להבדיל מדמויות מצוירות שרצות על פני התהום, מביטות מטה ואז צונחות אל הקרקע, דומה שסניידר אינו מבין מדוע הוא מתרסק שנה אחר שנה. הוא לא טורח להביט מטה, אבל לכח הכבידה לא אכפת האם אתה מאמין בו או לא. וכך גם למאמני היריבה.

 

סניידר הוא האשם בכך שהקו האחורי הפותח של יוטה מורכב משני שחקנים בגובה 1.85-1.86 שאינם מסוגלים לשמור על אף גארד סביר. מייק קונלי פשוט לא יכול, שכן הוא מבוגר ופציע, והשני – הכוכב הבלתי מעורער דונובן מיטשל – פשוט לא רוצה רוב הזמן. הפאוור-פורוורד הפותח של הקבוצה רויס אוניל נמוך אפילו ממקביליו באירופה (1.93 ביום טוב) ונאלץ לשמור בכל פעם על ה-KD וה-LBJ של היריבות. ומשום מה שנה אחר שנה זה נראה לסניידר ממש הגיוני. בהתחשב בעובדה שבויאן בוגדנוביץ', על אף היותו שחקן פיזי וקשוח אינו מסוגל להזיז את הרגליים בהגנה במהירות הנדרשת, מקבלים תבנית הגנתית הזויה, בה רודי גובר, שחקן הגנה בקנה מידה היסטורי, אינו בא לידי ביטוי שכן הוא מנסה לסתום לפחות שלוש פרצות בכל רגע נתון. למה זה מביא אנו רואים שנה אחר שנה – לשלשה פנויה מהפינה.

 

וכך קרה שנגד יוטה כל מקסי קליבה הופך לפז'ה סטויקוביץ' וכל טרנס מאן – לקליי תומפסון. משחק אחר משחק, שבוע אחר שבוע, חודש אחרי חודש – דבר לא משתנה. וזו לא ממש הבעיה של רודי, שמנסה, באמת מנסה. גם קונלי מנסה, אבל הוא כבר לא הקונלי של ממפיס. וגם רויס מנסה וגם בוגי מנסה – אבל הם פשוט לא יכולים להתמודד עם היריב. ועל הספסל יושב מאמן שרואה את כל זה – ולא משנה דבר.

 

אפשר לומר שפעם לא היו לו כלים. בקיץ הוא קיבל את רודי גיי, את אריק פסקל, את חסן וייטסייד, במהלך העונה הגיע דנואל האוס, הגיע חואנצ'ו הרננגומס. מה הוא עשה איתם? האם שקל לשחק סמול-בול? האם שקל להחליף את החמישיה? האם חשב על סכמות אחרות בהגנה? אולי לתת להאוס הפיזי לעלות בחמישיה, אולי לתת לגיי לפתוח ולהוסיף מימד של גובה וקשיחות? התשובה ידועה. השיא היה במשחק שלוש מול דאלאס – יוטה פיגרה ב-17 נקודות, שחקני ספסל החזירו אותה לתמונה, וכאשר ההפרש הפך למינימלי סניידר החזיר את החמישיה המקורית שחירבה לו את המשחק. הניחוש שלי הוא שלא יכול היה לסבול את המחשבה על כך שיש דרך אחרת, שאפשר לנצח עם הסמול-בול, בלי רודי או קונלי.

 

וקונלי, אוי, קונלי. איזה שחקן נהדר היה בתקופת הגריט-אן-גריינד בממפיס, עם זיבו, גאסול ג'וניור ואחרים. יוטה נתנו תמורתו של גרייסון אלן ואת ג'יי קראודר, הוסיפו בחירת דראפט, ומה קיבלו? שחקן מזדקן, פציע, לא יציב. שנה ראשונה הייתה מאכזבת מאוד, קונלי נראה לא קשור ולא מחובר – אבל קראו לזה התאקלמות. מי יודע מה היה קורה לו השלשה המטורפת ההיא בבועה הייתה נכנסת. בעונתו השניה כבר ראו את החולשות של האיש – הצעד הראשון כבר לא שם, ההגנה לא השתפרה, אבל כיוון שהקליעה והבנת המשחק תמיד היו שם, קונלי מוקף הצלפים הסתדר לא רע. לא רע – אבל בטוח שלא שווה את החוזה העצום שקיבל בקיץ. 64 מיליון לשלוש שנים לשחקן בן 34 בלי אפסייד רציני? ועדיין אפשר היה להצליח עם מייק – לו היה עולה מהספסל כסופר-סאב ומנהל את התקפת הראן-אנד-בלאגן של ג'ורדן קלרקסון, אבל סניידר התעקש לפתוח איתו שוב ושוב ושוב.

 

אריק פסקל הבולדוזר לא קיבל הזדמנות אמיתית, רודי גיי נראה רוב העונה לא קשור. ניקייל אלכסנדר-ווקר שהגיע בטרייד על אינגלס הפצוע לא קיבל דקות. ג'ארד באטלר, הרוקי הכשרוני כמעט ולא ראה פרקט. טרנט פורסט, הרכז הפיזי שעלה מהספסל והראה ניצוצות, בעיקר בהגנה ובניהול משחק, כי קליעה אין לו כל-כך, שיחק מעט מדי. וג'ורדן קלרקסון התפרע, תוך שהוא רושם יעילות התקפית של ראסל ווסטברוק. כל-כך הרבה כלים, כך-כך מעט חשיבה יצירתית.

 

וכמובן שאי אפשר בלי שני הפילים הגדולים שבחדר, שני האול-סטארים של יוטה. רבות דובר על רודי גובר והחוזה שלו, קל לרדת על האיש. כבר כתבתי על המשימה הבלתי אפשרית שהייתה לו בהגנה, אבל בואו גם נזכור שהוא הוביל את הליגה בכדורים חוזרים, שרשם יותר מ-15 נקודות למשחק ביותר מ-71 אחוז מהשדה. נזכור שבלעדיו ההגנה של יוטה נראתה בערך כמו ההגנה ששיחק לברון בחצי השני של העונה. ונזכור גם שהוא סנטר בגובה של 2.16 שזקוק לאספקת כדורים. ואם לא מוסרים לו, אז אין מצב שהוא יהווה פקטור רציני בהתקפה.

 

ודובר גם רבות על האיש שאינו מוסר לו. דונובן מיטשל אכזב אותי, באמת אכזב. משהו בו כבה, זה ממש לא אותו המיטשל של השנתיים-שלוש ראשונות, הילד עם החיוך הכובש. מיטשל לא השתפר באף אספקט רציני, למעט הגדלת הטווח בקליעה. הוא לא למד לבחור את זריקותיו, הוא לא למד להריץ התקפות ועל הגנתו המחפירה – אין לי מילה אחרת להגיד – כבר כתבתי. לאורך כל העונה הייתה הרגשה שהוא מתעסק יותר בליין הנעליים שלו וכאשר סביבו גוברות השמועות על מעבר אפשרי לשוק הגדול – יו יורק, שם גדל, או אולי למיאמי או כל עיר סקסית אחרת – זה לא הוסיף בריאות לא לאוהדי הקבוצה וגם לא לחדר ההלבשה. בחודשים האחרונים ראיתי לראשונה מזה שנים כעס אמיתי בקבוצות האוהדים של הג'אז. גם להם נמאס. ולא סתם כולם הבינו על מה דיבר רודי גובר, כאשר שיבח את דווין בוקר על שיפורו ההגנתי – גם מיטשל הבין זאת. במהלך הפלייאוף צ'ארלס ברקלי אמר שהיה לוקח אישית לו מאמני היריבה היו אומרים בפה מלא ללכת עליו בכל התקפה – אבל מיטשל לא לקח את זה אישית. נדמה שלא ממש אכפת לו.

 

לכולם ברור שההצגה נגמרה ושיוטה הנוכחית סיימה את דרכה. ישנם דיונים רבים ברשת את מי צריך להחליף, על מי לעשות טרייד, מהן האפשרויות שעומדות בפני הקבוצה. ליוטה אין הרבה נכסים, יש לה כמה חוזים נוחים שימצאו חן בעיניי מנג'רים אחרים, אבל מבחינתי ברור שיש להתחיל מעמדת המאמן. סניידר חייב ללכת. כל יום שבו הוא ממשיך בשלו היא עלבון למקצוע. דני איינג' שהגיע במהלך העונה יודע לעשות טריידים ויודע לבנות קבוצות. מי יודע, אולי הוא יוציא כמה ארנבונים מהכובע, כי כרגע, במצב העניינים הנוכחי אין ליוטה מה לחפש. הדינמיקה, כמו שאוהבים להגיד בפאנלים הפוליטיים באולפני החדשות, עושה את שלה וברור כי ככה אי אפשר להמשיך. מאמן אחר – אולי ג'יימס בורגו, אולי טרי סטוטס, אולי אלכס ג'נסן, עוזר המאמן של סניידר – מאמן אחר יכול להצליח. כי יש שחקנים טובים, יש עומק, וגם עם הרוסטר הנוכחי אפשר להגיע רחוק. הוא עמוק ואיכותי. אבל חייבים מאמן אחר, שיטה אחרת, חייבים לנער את המערכת.

 

מקווה שזה אפשרי.

תגיות: , , , ,
קרא עוד

ממפיס גריזליס (2) – גולדן סטייט ווריורס (3)

ג'א מוראנט מחזיר עטרה ליושנה ומהר מהר (וגבוה גבוה) הופך לשחקן המלהיב בליגה, יותר מסטף קרי. מוראנט מזכיר לאוהדים שעם כל הכבוד לשלשות של סטף, אתלטיות וסלים בלתי אפשריים זה אהבה שלא תכבה. הגריזליס, כמו ג'א, קפצו מהר, קפצו גבוה, עד לפיסגת המערב. הווריורס אחרי שנתיים בלוטרי, מזכירים נשכחות. הסדרה הזו הולכת להיות קרב בין העבר לעתיד.

סיפור הסיבוב הראשון של ממפיס

סדרת הסיבוב הראשון של ממפיס הראתה לנו את כל מה שידענו על ממפיס, וכמה שהיא ד"ר ג'נקינס ומיסטר הייד.

מצד אחד ג'א מוראנט הוא השחקן הכי מלהיב בצד ההוא של הכדור. מצד שני הוא לא מספיק דומיננטי, ועדיין לא יודע איך לכפות את רצונו על המשחק כמו שאומרים האמריקאים. אה, גם ההגנה שלו בעייתית.

מצד אחד ממפיס קבוצה סופר עמוקה עם המון שחקנים שיכולים לעלות למגרש ולקלוע המון נקודות. מצד שני חסר לה מנהיג דומיננטי, והשחקנים לא באמת יודעים את התפקיד שלהם.

מצד אחד ממפיס קבוצה קשוחה שלא מוותרת בשום מצב. מצד שני היא נכנסת לבורות שקבוצה קצת יותר מנוסה לא הייתה נכנסת אליהם מלכתחילה.

משחק ראשון מלהיב אבל חסר אנרגיית פלייאוף נגמר בנצחון של מינסוטה. ממפיס לקחו את המשחק השני בקלילות. המשחק השלישי היה בדרך לבלואו אאוט. מינסוטה פתחה פער של 26 נקודות כבר במחצית הראשונה. ממפיס חזרו עד מינוס 7. מינסוטה שוב ברחה, הפעם ל-24 הפרש במהלך הרבע השלישי. כאן קרה משהו שההסבר הלוגי היחידי בשבילו הוא שהגיעו חייזרים מהחלל וגנבו את הכשרון של שחקני מינסוטה, כי הקבוצה שכחה איך קולעים וממפיס חזרה לנצחון. משחק 4 היה צמוד ומינסוטה הפעם הצליחה לשמור על הניצחון. משחק 5 המכריע שוב היה בשליטת הטימברוולבס עד הרבע הרביעי שבו ממפיס ניצחה 37-24 בדרך לניצחון צמוד. זה היה פחות מרשים מ-40-22 שממפיס עשו ברבע הרביעי של משחק שש וניצחון 4-2 בסידרה. (מכיוון שהטור עוסק בגריזליס, רק אומר במאמר מוסגר: ק"אט אמר אחרי משחק 5 שהגריזליס היו צריכים לנצח את הסדרה 4 – 1. בעיני זו אמירה שערורייתית. קא"ט הוא הכוכב הגדול. אתה אמור לעצור את השטף, הקאמבקים האלו הם על הכתפיים שלך. אולי יום יבוא ואנתוני אדוארדס יגדל להיות כוכב קצת יותר מוצלח. קא"ט לא יכול להרשות לעצמו להתבטא כעובר אורח).

לסיכום – כל הכבוד על הקאמבקים, אבל לא הייתם צריכים להגיע למצב הזה מלכתחילה.

סיפור הסיבוב הראשון של גולדן סטייט

21.4 –  זה הנט רייטינג של הרכב המוות 3G של הווריורס ב-39 דקות שהוא שיחק נגד הנאגטס. ההגנה של הווריורס בהרכב הזה בעייתית מול קבוצה גבוהה, אבל ההתקפה בלתי עצירה, על אחת כמה וכמה כשג'ורדן פול משחק כמו ששיחק ב-3 המשחקים הראשונים. את הסדרה אפשר לסכם בזה שכשג'ורדן פול התעורר מהחלום המתוק איתו פתח את הפלייאוף (כולל השוואות לווילט צ'יימברליין) הווריורס כבר הובילו 3-0 והסדרה הייתה גמורה. 30 נקודות במשחק הראשון, על 13 זריקות בלבד. 29 במשחק השני על 16 זריקות. 27 במשחק השלישי על 13 זריקות. יעילות ברמת סטף קרי, וכאשר לווריורס יש שחקן שאינו סטף או קליי שקולע ככה, הסיכוי לנצח את הווריורס הוא נמוך. גם כשפול לא קלע (30% במשחקים 4 ו-5) הוא עדיין תרם בניהול המשחק (11 אסיסטים במשחק 4) והגנה (3 חטיפות באותו משחק).

אז פול הוא הדובדבן, אבל המנה העיקרית היא כרגיל סטף, קליי, דריימונד. שני הראשונים קולעים 50 נקודות משותפות, מעל 50% מהשדה. קליי עם 45% לשלוש, כשסטף קולע "רק" ב-40% מהטווח. גרין מנהל את ההתקפה (7.4 אסיסטים), את ההגנה (1.4 חטיפות ו-1.6 חסימות) ומזכיר את הימים הגדולים שלו לטוב ולרע. שחקני היריבות יכולים להתנחם שאם ב-2016 המטרה שלו הייתה להוציא שחקנים מוועד הורים, השנה הוא רק מחפש לשדך ליריבים כלבי נחיה חמודים.

אם יש משהו אחד שהיה רע בסיבוב הראשון זה קליעות העונשין – סטף עם פחות מ-75%, כולל 4 החטאות במשחק 4. להזכירכם, הוא ופול שחקנים של מעל 90% מהקו.

המפגשים

3 – 1 ממפיס. המפגש הראשון התרחש בתחילת העונה, כאשר העובדה שממפיס הייתה בלילה שני של B2B לא הפריע לה לנצח בצ'ייס סנטר בהארכה. במפגש השני הווריורס נזקקו ל-46 נקודות של סטף בשביל לנצח. במפגש השלישי בממפיס הווריורס הפסידו בלי דריימונד. במפגש הרביעי הם לא שיתפו גם את סטף וקליי וזה נגמר בתבוסה.

המפתחות של ממפיס לניצחון

1. איפה מחביאים את מוראנט בהגנה? ממפיס צריכה את ג'א מוראנט במשחק, אבל הוא גם החוליה החלשה בהגנה שלהם. הוא אמנם בגודל של סטף, אבל לא ממש מסוגל לשמור עליו. קליי, וויגינס והאחרים ינצלו את יתרון הגודל שיש להם עליו. הווריורס יחפשו לתקוף את מוראנט בהגנה. אם ג'נקינס יצליח להחביא אותו ככה שההתקפה של הווריורס לא תצליח לנצל אותו, זה ניצחון אדיר עבור ממפיס.

2. לתקוף את ריבאונד ההתקפה. סטיבן אדאמס וברנדון קלארק הם שניים מהריבאונדרים ההתקפיים הטובים בליגה. הדרך הכי טובה לעצור את ההרכב הנמוך של הווריורס היא לא לתת לו לקחת ריבאונד. גרין סוגר את הרחבה לבד, ויהיה לו קשה לסגור גם את אדאמס וגם את קלארק. הבעיה של ג'נקינס היא שאדאמס יצא לחלוטין מהרוטציה בסדרה נגד מינסוטה, וכרגע לא ברור אם יש לו מקום באיזה מאטץ' אפ. הווריורס ירצו לרוץ, אדאמס וריבאונד ההתקפה יכול למנוע מהם את זה.

3. דזמונד ביין – עם כל הכבוד לעובדה שמוראנט הוא הכוכב של ממפיס, ביין מרגיש הרבה יותר כמו הברומטר של ממפיס. ב-6 משחקים הוא מחזיק במאזן פלוס מינוס מצטבר של פלוס 70 נקודות. הוא לא סיים אף משחק עם פלוס מינוס שלילי. הוא היה חלק גדול מהריצות של ממפיס, ובריצות של מינסוטה לא תמיד היה על המגרש. אם ביין יהיה טוב, ממפיס יהיו טובים.

המפתחות של גולדן סטייט לניצחון

1. ג'ורדן פול – כאמור, אם פול ממשיך את שלושת המשחקים הראשונים מהסידרה נגד דנבר, יהיה לממפיס מאוד קשה לעצור את גולדן סטייט. סטף וקליי יעשו את שלהם, פול הוא הג'וקר, הויילד קארד.

2. גרין לא נכנס לבעיית עבירות – הווריורס צריכים את גרין על המגרש, והם צריכים את גרין אגרסיבי. אם גרין בבעיית עבירות, ההגנה של הווריורס הרבה יותר מחוררת. גם ההתקפה נראית פחות טוב כשגרין לא מנהל אותה.

3. עומק – ממפיס עמוקה יותר, ולכן הווריורס צריכים שגם העומק שלהם יבוא לידי ביטוי. לגארי פייטון 2 היו משחקים מצויינים נגד דנבר. הם יצטרכו אותו יותר פה. קומינגה בקושי שיחק, ויכול להיות שישחק יותר בסדרה הזו, במיוחד אם אדאמס ישותף פחות. פורטר, איגודלה, בייליצה, צריכים לעלות על המגרש ולשחק חכם בהגנה ובהתקפה.

תחזית

הניסיון של הווריורס אמור לדבר חזק בסדרה. הווריורס ינסו לגנוב את משחק 1 או 2 ומשם לשמור על הבית. 4-2 לגולדן סטייט.

קרא עוד

בוסטון סלטיקס (2) – מילווקי באקס (3)

בוסטון הפתיעו את כולם כולל את עצמם, כשהעיפו בסוויפ את ברוקלין נטס, שעד תחילת הסדרה עוד נחשבה לקונטנדרית. בוסטון הציגו הגנה מרשימה ופיזית שגרמה לדוראנט לצאת מאזור הנוחות ומהאוטומט שלו, ולחשוב על כל זריקה. הם ידעו גם שקיירי לא סומך על אחרים ושלחו עליו דאבל טים כשידעו שהסיכוי שימסור למישהו שאינו דוראנט נמוך ביותר.

מילווקי הגיעה אחרי עונה נינוחה ואחרי שהתחמקו באלגנטיות ממפגש עם ברוקלין לסדרה נוחה ביותר נגד שיקגו. הבולס אמנם הצליחו לגנוב נצחון במשחק בו הבאקס נחו קצת על המגרש, אך לא באמת היוו איום.  הסיפור של המשחק האחרון של העונה אותו בוסטון ניצחה ומילווקי ויתרה הפך מ"מי תשחק נגד ברוקלין" ל"מי תזכה בביתיות בסיבוב השני".

סיפור הסיבוב הראשון של בוסטון:

בוסטון עבדה על הגנה פיזית נגד קווין דוראנט. בכל צעד שעשה זכה להפרעות, כשהיה עם כדור כל שחקן שהתקרב אליו שלח ידיים לכיוונו ולו כדי ליצור הרתעה, וכשזז בלי כדור כל שחקן כמעט נכנס בו קלות עם הכתף. זה נכנס לדוראנט לראש וגם בזמן הזריקות החופשיות שהצליח למצוא, ניתן היה לראות את העפת המבט לחיפוש השומר. בצד ההתקפי ברוקלין עשו עבודה מאוד טובה על ג'ייסון טייטום אך הוא התפתח מאוד לאחרונה. בשנותיו הראשונות הוא תסכל את כולם, החל מהאוהדים וכלה בצוות ובהנהלה, בחשש וברתיעה שלו ממגע, וסיים משחקים ללא זריקת עונשין. בנוסף זכורות לנו התלונות על משחק סוליסטי וחוסר הניסיון למצוא את חבריו, כשבתחילת העונה מרכוס סמארט יצא פומבית כנגדו ונגד בראון שאינם מוסרים. את הסדרה נגד ברוקלין טייטום סיים עם 9.5 זריקות עונשין, ו-7.3 אסיסטים למשחק,

מרכוס סמארט קיבל על עצמו את תפקיד הרכז בצורה מושלמת וידע לנהל את התקפת הסלטיקס. הצוות המסייע נתן עומק שנדרש לעיתים מול ברוקלין, במיוחד כשהכוכבים של בוסטון נתקעו.

 

סיפור הסיבוב הראשון של מילווקי: אין יותר מדי מה לקחת מהסדרה של מילווקי נגד שיקגו. גם המשחק אותו מילווקי הפסידו נראה יותר כמו משחק שנתנו לשחקנים מנוחה ולקחו רגוע, מאשר שיקגו עשתה איזה משהו שהפתיע אותם. 2 דברים שרלוונטיים כנראה לסדרה מול בוסטון זה בראש ובראשונה הפציעה של קריס מידלטון. מידלטון הוא הרבה יותר מסקורר. הוא מנהל המשחק השני בחשיבותו במילווקי, ושומר פרימטר מאוד נחוץ לשחקני הכנף של בוסטון. מידלטון יחסר מאוד, והפציעה שלו מובילה לדבר השני, ההרכב הגבוה של הבאקס עם יאניס אדטוקומבו ב-3, פורטיס ב-4 ולופז ב-5. לא בטוח שההרכב הזה ישוחק נגד בוסטון יותר מדי.

המפגשים: 2-2 כולל נצחון של הסלטיקס בתקופה הרעה שלה, ונצחון של הבאקס במהלך הריצה הטובה של בוסטון בסיום העונה.

מי יהיו הכוכבים של הסדרה: לא קשה לנחש כאן כן? בצד אחד ג'ייסון טייטום ובצד השני יאניס אדטוקומבו. הם יתנו את התפוקה שלהם, ואני בספק אם ישמרו אחד על השני. ג'רו הולידיי ידרש להראות את יכולת ההגנה המדהימה שלו על שחקני כנף, ג'יילן בראון ידרש להראות שהוא אכן הכוכב השני ולא מעט מהצלחת הסדרה יפול על האם מספרי 2 יעמדו בנטל.

פוטנציאל ההפתעה – אין פוטנציאל הפתעה מכיוון שאין בסדרה הזו שום תוצאה שתפתיע מישהו, החל מנצחון של בוסטון ועד לדריסה של מילווקי. בוסטון יתקשו להרשים את יאניס עם הגנה פיזית, וידרשו קודם כל למצוא מישהו שמסוגל להתמודד איתו. כנראה שיהיה זה הורפורד ושרוברט וויליאמס יצא החוצה. בוסטון התקשתה בסיבוב הראשון נגד ניק קלקסטון והגנת הפרימטר שלה נראתה רע מאוד (הגנת ה-3 הגרועה ביותר מבין 16 קבוצות הפלייאוף). אם אדטוקומבו ידע לחדור ולהוציא החוצה, כולל ללופז שיגרור אחריו את טיים לורד או הורפורד, הדרך לניצחון של מילווקי יהיה קל למדי. בצד השני בהיעדרו של מידלטון למילווקי עצמה תהיה שמיכה קצרה מאוד נגד שחקני הפרימטר של בוסטון וכנראה שתשתמש הרבה יותר בווסלי מאת'יוז ובהגנה הפיזית של גרייסון אלן.  נטל ההוכחה כאן הוא דווקא על בוסטון, למרות המיקום ומשום כך העובדה שמשחק 7 ישוחק בבוסטון עשויה להתגלות כמכרעת.

מה יהיה הישג עבור המדורגת הנמוכה יותר? נצחון בסוויפ של כל אחת מהקבוצות יהיה הפתעה ואכזבה כאחד. אין כאן באמת קבוצה המדורגת נמוך יותר מהשניה, וכנראה ששתיהן מגיעות כשוות.  חשוב לציין אבל שמאמן בוסטון אימה יודוקה היה בעונה שעברה עוזר מאמן ברוקלין והאחראי על התכנית ההגנתית, בין היתר בסדרה מול מילווקי. האם מה שעבד אז יעבוד גם הפעם? האם השאננות של מילווקי מול שיקגו תימשך? יאניס כרגע השחקן הטוב ביותר ועל בוסטון להפוך אותו לאנושי כשם שהפכו את דוראנט.זה יהיה ההישג שלהם. של מילווקי להראות שהפריחה של טייטום מול ברוקלין, הייתה נגד ברוקלין. והייתה יותר בגלל ברוקלין ופחות כי הסלטיקס טובים.

תחזית:  משחק 7. ושם? בתקווה שהביתיות תכריע.

קרא עוד

עדכונים 30.4.22

עדכונים ונחים. משלימים שעות שינה.
 
 
 
ג'ואל אמביד כאמור עם שבר בארובת העין וזעזוע מח. בפילדלפיה אופטימים שיחזור מתישהו במהלך הסדרה נגד מיאמי.
 
דריימונד גרין הודה לניקולה יוקיץ': תודה לך שאתה עושה אותי טוב יותר.


 
אימה יודוקה עדכן שהרגל של ג'ילן בראון נראית טוב וכנראה ישחק במשחק 1, אבל יעבור הערכה נוספת שוב מחר.
 
דיווחים נוספים שהלייקרס מעוניינים בקווין סניידר כמאמן.
 
זאק לאבין אמר שיבדוק את כל האופציות בשוק החופשי.
 
נשיא הבולס מייקל ריינסדורף אמר שהבולס בהחלט ישלמו את המס עבור קונטנדרית.
 
ג'ה מוראנט צייץ תמונה לסיכום הסדרה


 
הלייקרס יראיינו את דארווין האם למשרת האימון.
 
 
ג'ימי באטלר וטיילר הירו השתתפוי באימון היום.
 
 
 
 
 
למי שפספס הפודקאסט מהשבוע
 
 
 
 
 
לפוסט זה מצורף: דיאנדרה אייטון
 
 
 
 
קרא עוד

5 על 5 סוף הסיבוב הראשון

המדור השבועי עם השאלות הבוערות והפעם הצטרפו: אריק גנות, אריק ספרן, אריאל בנדר, איתן שמר ואורח מיוחד: אורן לוי.

 

הנטס מודחים בסוויפ. איך הם ממשיכים מכאן?

אריאל בנדר: הנטס צריכים לשכוח ממה שהיה השנה ולהביט קדימה. לבנות קשה, לפרק קל.  

הנטס מישכנו את העתיד שלהם ב-14 בינואר 2021, ויתרו על 7 בחירות דראפט סיבוב ראשון, על ג'ארט אלן, כריס לוורט וטוריאן פרינס.  שון מרקס לא הפיק לקחים מקודמו בתפקיד, בילי קינג שמשכן את העתיד בקיץ 2013 לסלטיקס, התוצאה ההרסנית ידועה.  לשון מרקס יש עבודה רבה בקיץ, בראון וקלקסטון שחקנים חופשיים, גם פטי מילס אם לא ירים את האופציה.           הנטס צריכים להחליף את השחקנים המבוגרים שמסיימים חוזה בשחקנים צעירים מהפרי אייג'נסי, אני משוכנע שיש להראות לקיירי את הדרך  החוצה.

יש לבנות על סימונס ודוראנט שיימשכו שחקני רוטציה באופסיזן.

 

איתן שמר:  לנטס היו 2 חורים בולטים העונה – זמינות של הכוכבים והגנה. הפציעה של דוראנט הפכה להם ממש את העונה וגרמה להם להפוך מקבוצת יתרון ביתיות לקבוצת פלייאין. ההיעדרות של אירווינג רוב העונה מנעה מהם להשיג כימיה שדרושה בפלייאוף ומאוד קשה להשיג במהלך הפלייאוף. בעוד שהזמינות לא כל כך תלויה בהם, בהגנה הם יצטרכו למצוא חיזוקים זולים דרך הפרי אייג'נסי או בטרייד שבו יאלצו לוותר על אחד משחקני ההתקפה הרבים שיש להם. אהה וכן, שבן סימונס יואיל בטובו לשחק.

 

אורן לוי: אין להם המון אפשרויות. קיירי נשאר כי דוראנט רוצה אותו. הם צריכים להתפלל שג'ו האריס יחזור לעצמו מהפציעה, ושבן סימונס יצטרף לתחילת העונה הבאה כדי לפחות להתחיל לצאת מהפאנק שלו. יש להם בעלים עם הרבה כסף, אפילו בהשוואה לבעלים אחרים. הם נתנו הרבה נכסים בטרייד על הארדן וקיבלו קצת נכסים בחזרה בטרייד על (בודק בהערות) הארדן. גם פאטי מילס יכול להיות נכס ששווה לאחרות יותר אם יקח את אופציית השחקן שלו. יש להם עם מה לעבוד. הם לא בקאנטים.

 

אריק גנות: צריך לחלק את התשובה לשתיים: מה הם צריכים לעשות, ומה סביר שהם יעשו.

אם הם רוצים צ'אנס אמיתי לאליפות לדוראנט לפני שהוא מסיים קריירה, הם צריכים לפרק את מה שיש מסביבו. קיירי הוא הד קייס שלא עשה פלייאוף טוב מאז 2017, ולא הסתדר באף קבוצה מאז. סימונס הוא פרימדונה שפספס שתיים מתוך שש העונות שלו בליגה והתפוקה שלו בפלייאוף הדרדרה מסביר לגרוע לנורא בשלושת העונות שבהן השתתף. הם צריכים להביא יוצר משני וחבורת שחקני הגנה קשוחים ולבנות קבוצה סטייל דאלאס.

אבל כל זה לא סביר. לא מוותרים על כוכבים כל כך מהר. קיירי כבר אמר שהוא רוצה לחתום מחדש, סביר להניח שיחתימו אותו, וינסו לבנות סביב וטראנים והחזרה של האריס. וזה לא יספיק.

 

אריק ספרן: כש-"גלקטיקוס" נבנות, יש התלהבות כ"כ גדולה מחיבור הכישרון, שהדמיון שלנו (ושל בעלי הקבוצות) כמעט לא מאפשר לנו לחזות כשלון. לכן, כל סיכון שנלקח בדרך, וכל נכס שממושכן לטובת הכאן ועכשיו, נראה לנו לא רק סביר, אלא אף מתבקש.

כדי להביא את הארדן, הנטס וויתרו על חבורת צעירים מוכשרת וים של בחירות דראפט, רק בשביל להעביר אותו שנה אח"כ בשביל בחור עם פוביה מכדורסל ועוד כמה גרוטאות, ועכשיו הם די תקועים, וייאלצו להמשיך להמר על קיירי ו-סימונס, למרות שכ"א מהם, מסיבות שונות ומגוונות, אכזב מאוד. אני בטוח שהם היו רוצים להיפטר מהם, אבל אתם מכירים מישהו שהיה מוכן לקחת?

מי ה-MVP של הסיבוב הראשון?

אריק ספרן: מהמזרח – ג'ייסון טייטום, שהיה הגורם הראשי, אם כי לא הבלעדי, בסוויפ המהדהד שבוסטון הנחילה לברוקלין. וכיאה ל-MVP, ההישג הוא לא רק במספרים המרשימים (29.5 נק' באחוזים מרשימים, 4.5 ר', 7.3 אס' וגם 1.8 חט' למשחק), אלא גם ברגעים שייכנסו ישר להיסטוריה של הליגה, כמו סל הניצחון שלו על הבאזר במשחק הראשון.

מהמערב – על אף שהודח כבר בסיבוב הראשון, אני רוצה לתת הרבה כבוד לברנדון אינגרם, שבפלייאוף הראשון שלו, בא להוכיח שההשוואות שנדבקו אליו במשך השנים (בעיקר בשל מבנה גופו) לדוראנט, אמנם מעט מוגזמות, אבל לא מופרכות לגמרי. ניו-אורלינס יכולה להיות אופטימית מאוד לגבי העתיד שלה.

 

אריאל בנדר: ג'ייסון טייטום, הוא סקורר אדיר ומגן מעולה.  ב-2022 ובפרט לאחר פגרת האולסטאר, ג'ייסון מציג את קפיצת המדרגה שציפיתי לראות ממנו בחצי הראשון של העונה.                קולע בממוצע למשחק 29.5 נקודות ב-61.6% בטרו שוטינג, מוסר 7.3 אסיסטים ולוקח 4.5 ריבאונדים. זו שורה סטטיסטית נפלאה וזה עוד לפני שהזכרתי את ה-1.8 חטיפות שלו והתרומה ההגנתית, ג'ייסון טייטום הוא בורג משמעותי במכונה ההגנתית של הסלטיקס שהיא הכי טובה בליגה ב-2022. הוא השחקן הכי שלם מבין מנהיגי הקבוצות, ג'ייסון יכול לעשות הרבה דברים על המגרש.  טייטום שילב את סט היכולות בשני צידי המגרש הכי טוב במשחק שלו ולכן הוא השחקן הטוב ביותר בסיבוב הראשון.

 

איתן שמר: בעיניי קיימים 2 מועמדים בולטים מעל כולם.

יש את ג'ימי באטלר שמנפק פלייאוף דומיננטי שמזכיר את ימי הבועה. דווקא לאחר עונה רגילה דיי פושרת באטלר מעלה הילוך עם 30.5 נקודות למשחק ב- 63.3% טרו שוטינג לזה הוא מוסיף 7.8 ריבאונדים , 5.3 אסיסטים ו- 2.8 חטיפות והגנה מצויינת על יאנג.

מהצד השני יש את ג'ייסון טייטום שבחצי העונה האחרונה ובעיקר בפלייאוף הזה קפץ מדרגה משמעותית לאיזור הטופ 5 בעולם. לצד יכולת סקורינג יעילה ומגוונת הוא היה המגן העיקרי על קווין דוראנט במה שהייתה הסדרה ההתקפית הכי חלשה ביי פאר שהדוראנטולה סיפק. הוא אשכרה היה השחקן הכי טוב בסדרה הזאת בפער. בהתחשב ביריבה ובאתגר אני אתן את זה לטייטום.

 

אורן לוי: חייב להיות טייטום, לא? אף אחד אחר לא מתקרב אליו בינתיים ואני אופתע אם חברי המלומדים יחלקו עלי כאן. הוא קולע 29.5 נקודות ומפנק 7.3 פעמים למשחק, בזמן שהוא שומר על קווין פאקינג דוראנט יותר טוב ממה שמישהו שמר עליו אי פעם. הסוויפ של הסלטיקס זו התוצאה הכי מפתיעה בינתיים לדעתי, והוא המפתח. נכון, הוא לא לוקה מבחינת התפקיד ותפוקה ההתקפית (אני אומר את זה סתם כדי לעצבן, זה עובד?), אבל ההגנה שלו מדהימה. לא רואים שחקנים עם כזה עומס בשני הצדדים. הוא אוכל את העוגה ומשאיר אותה שלמה. הוא לגמרי בשיא שלו וזה נראה מפחיד.

 

אריק גנות: ממש קשה לבחור. פול עשה דברים מדהימים בהיעדרו של בוקר והצליח לעבור את הפליקנס המפתיעים. סטף קרי היה נפלא. יוקיץ' באמת עשה כל מה שאפשר לבקש מבן אנוש כדי לאתגר את הווריורס בכח מלא, ויאניס רצח את הבולס והשכיח את חסרונו של מידלטון. גם לטייטום יש קליים רציני לתואר.

כשמסתכלים על המספרים בולטת ההובלה של יאניס ויוקיץ' בכל המדדים, רגילים ומתקדמים. אבל ליוקיץ' חסר דבר אחד – נצחונות. הוא האחרון שאפשר להאשים בכך, אבל בסופו של דבר זו מטרת המשחק. ולמרות תצוגה באמת הירואית של הסרבי הגדול, אני הולך על יאניס.

פציעות! מידלטון,  ואנווליט, בוקר ולאורי בחוץ הארדן נראה רע ואמביד עם קרע באגודל. איך הקבוצות השונות יושפעו?

אריק גנות: ההדחה של טורונטו קשורה לא מעט לואנווליט, שממש חסר להם במשחק ההדחה. בפילדלפיה הארדן ואמביד רחוקים משיאם, אבל מיאמי נותנת להם פייט בגזרה עם זו של לאורי. סביר להניח שפילי יפסידו, ושלעובדה שהכוכבים שלהם בחצי כוח מאוד תקשה עליהם לעשות נקודות מול הגנת הברזל של ההיט.

פיניקס התקשתה במפתיע מול נ"א, והאתגר שלה מול דאלאס רק יגדל. בוקר עוד לא ממש חזר לעצמו, אבל דאלאס מוגבלת ופיניקס אמורים לעבור אותם גם עם חצי בוקר.

מידלטון הוא אבדה גדולה, והסלטיקס פייבוריטים מול מילווקי בלעדיו. מצד שני, אם פציעת ההאמסטרינג של בראון תגביל אותה הסדרה תתאזן.

 

אריק ספרן: נדמה שהשאלה הזאת חוזרת על עצמה בכל שנה, כאשר רק השמות משתנים. כמעט כל אליפות בשנים האחרונות הושפעה במידה כזו או אחרת בגלל פציעות של היריבה, כאשר הרבה פעמים, האלופה הייתה פשוט הקבוצה הבריאה ביותר, ולאו דווקא הקבוצה הכי טובה.

לפחות לבינתיים, נראה שהקבוצות מצליחות לשרוד את הפציעות, כשפיניקס, דאלאס, מילווקי, מיאמי ובוסטון הצליחו להעפיל למרות החסרונות והפציעות. החל מהסיבוב השני זה כבר יהיה קשה יותר, כשההשפעה הגדולה ביותר עשויה להיות להיעדרות של מידלטון, שהופך את הסדרה מול בוסטון לבעייתית מאוד מבחינתה של מילווקי. לצערי, למרות התקווה שזה לא יקרה, כנראה שזאת לא הפציעה האחרונה שתשפיע על המשך הפלייאוף.

 

אריאל בנדר: הפציעה של כריס מידלטון תשפיע על הבאקס בכך שהם ייצטרכו תרומה התקפית רבה יותר מגרייסון אלן ואת ג'רו הולידיי שישחק כיוצר שני ליאניס. קייל לאורי בחוץ, זה לא מטריד את ההיט העמוקים, יש להם מספיק יוצרים והם ייסתדרו בלעדיו.  בלי דווין בוקר, הסאנס צריכים מאמץ קבוצתי רב יותר בשני צידי המגרש, כריס פול חייב להתעורר!!

ג'ואל אמביד משחק פצוע, ג'יימס הארדן צ'וקר.  כל זה צפוי כי אמביד פציע והארדן נחנק בפלייאוף, הפילי עברו את הראפטורס, נגד ההיט משחק הבידודים והפוסט אפ לא יעבוד.                פילי לא יעברו סיבוב שני בפלייאוף, לא עם היכולת הזו ולא בהיעדרו האפשרית של ג'ואל אמביד.

 

איתן שמר: הפציעה של מידלטון היא המשמעותית ביותר. מול שיקגו מילווקי פחות "נחשפו" אבל מול בוסטון זה כבר יהיה מורגש ושונה, הגנתית והתקפית. בוסטון הכי חזקה בכנפיים ושם מידלטון הוא קריטי. לדעתי זה גם מה שיכריע את הסדרה שם.

טורונטו מהיום כבר לא איתנו, אבל כן ראינו אפקט מעניין מהפציעה של ואנוליט, שאפשרה לטורונטו לשחק עם הרכבים גבוהים מאוד שהקשו על פילי במשחקים 4 ו-5. בוקר כמובן משמעותי מאוד לסאנס וטוב שחזר. לאורי חשוב בעיקר מבחינת ניסיון אבל הוא הפציעה שלו הכי פחות קריטית בהתחשב בעומק של הקבוצה,  הארדן חייב להתאפס על עצמו כי אי אפשר לדעת איך הקרע ישפיע על אמביד בהמשך. אם הארדן ימשיך ביכולת הרעה, אז גם בלי לאורי מיאמי יכולה לעבור אותם.

 

אורן לוי: כל קבוצה תושפע קצת אחרת, וגם ברמות חשיבות משתנות. אין דין לאורי כדין מידלטון, עם כל הכבוד. שנה שעברה הייתה אאוטלייר מבחינת כמות הפציעות לכוכבים, אבל זה נכון תמיד באופן מסוים. זו תהיה קלישאה מעייפת מצדי לומר שפציעות תמיד משפיעות על גורל האליפות. אז אני לא אגיד את זה. אפילו שזה נכון. אני אתאפק. אישית הימרתי על מילווקי ופיניקס בגמר. אז נקווה במיוחד שהן לא ניזוקו. אם לא מוך דאגה לקבוצות אז מתוך דאגה לבראקט (האומלל) שלי.

דאלאס עברו את יוטה וממשיכים את העונה הטובה שלהם מאז הטרייד על פורזינגיס. כמה רחוק הם יגיעו?

אורן לוי: זהו. כפרה על לוקה. סיבוב שני נראה לי המקסימום שלהם העונה, כי הם יפגשו את אחת הקבוצות הטובות בליגה, אם לא הטובה שבהן. בוקר חזר, וגם אם הוא לא מאה אחוז הוא בדרך לשם, וגם מסביב לו יש לפיניקס כלים לתסכל את המאבס בשני צדי המגרש. לוקה יכול להיות השחקן הכי טוב על המגרש, ואני מצפה ממנו להיות כזה. ועדיין זה עשוי לא להספיק, ואני צופה שזה לא יספיק. הלוואי שאני טועה, כי ניצחון של דונצ'יץ' כאנדרדוג על כריס פול זה בערך הכי הרבה אושר שאני יכול להפיק מהליגה הזו.

 

אריק גנות: דאלאס באמת קבוצה טובה, אבל הם גם לא היו אמורים לעבור את יוטה אם היא לא היתה מפורקת מבפנים. נכון, הקפיצה של ברונסון מרשימה מאוד וההגנה מצוינת, אבל הם קבוצה מאוד מוגבלת התקפית ותלויה הרבה יותר מדי בלוקה.

בעיקרון זה לא אמור להספיק מול פיניקס, אבל היא אכזבה בסיבוב הראשון. קבוצה מצוינת כמו הסאנס היתה אמורה לעבור את הפליקנס בקלות, אבל הצליחה רק בגלל תצוגות באמת הירואיות של כריס פול.

סביר להניח שזו תהיה סדרה צמודה, ודאלאס הרשימה מספיק כדי לקחת שני משחקים בה, אולי אפילו שלושה, אבל לא לנצח. זאת, כמובן, בהנחה שפציעות לא יטרפו את כל הקלפים.

 

אריק ספרן: מאז הטרייד על פורזינגיס, דאלאס, באופן שדי הדהים את כולם, הראתה התקדמות עצומה, דווקא לאחר שוויתרה על הכוכב הגדול. בפלייאוףף דווא בהיעדרו של לוקה, שחקנים נוספים העלו הילוך, ובראשם ברונסון (כרגע הקלעי המוביל בפלייאוף כולו), פיני-סמית הנהדר בהגנה וקליבה שהתחפש לסטף קרי במשחקים האחרונים.

מצד שני, אם חשבנו שהם הולכים לקבל את פיניקס ללא בוקר, הרי שהאחרון חזר מהר מהמצופה, והם הולכים לקבל את פיניקס בסגל מלא, כשהיא הולכת ומשתפרת ממשחק למשחק, וחוזרת לכושר שלה מאמצע העונה. בהינתן בריאות, אני מעריך שדאלאס תתן לנו סדרה יפה, אך לא תצליח יותר מאשר לקחת משחק או שניים.

 

אריאל בנדר: אם המאבריקס מנצחים וממשיכים את העונה הנפלאה שלהם מאז הטרייד על פורזינגיס, הם יכולים להגיע עד גמר המערב. גמר המערב זה המקסימום שהמאבריקס יגיעו כי את הסאנס עם דווין בוקר שעדיין לא חזר לעצמו, המאבריקס יכולים לעבור.  עם לוקה מג'יק זה אפשרי ועם יום קליעה גדול מכל הטווחים. אבל מול חמישיית המוות של הווריורס, המאבריקס לא יוכלו להתמודד, זה גדול עליהם. הווריורס זריזים, יכולים להתמודד עם כל סגנון משחק וליוצרים שלהם בהתקפה יש יותר אימפקט.

המאבריקס תעשה רעש בסיבוב השני הרבה יותר מהג'אז שלא עושים התאמות ולא הפיקו לקחים מהשנה שעברה והם נראים לא טוב.

 

איתן שמר: דאלאס באמת מדהימים. זה נהדר לראות כמה ההגנה שלהם טובה וכמה כל שחקן יודע את מקומו בסגל.  הבעיה היא שהיריבה הבאה היא אלופת המערב ,פניקס. קשה לי להאמין שלדאלאס יש סיכוי משמעותי לאיים עליהם אבל הם בהחלט הם יכולים להקשות לפחות כמו שניו אורלינס עשו. לדעתי זאת סדרה שתנוע בין 5 ל- 6 משחקים לטובת הסאנס, אבל פציעה יכולה לטרוף את כל הקלפים והמאבס בטוח לא יגיעו להיות "שטיח" ויתנו פייט ראוי. יהיה מעניין לראות מה יהיה האפקט של פיני סמית' על בוקר , את דו קרב הגאונים של לוקה ופול ושתי קבוצות הגנה פשוט נהדרות.

https://www.youtube.com/watch?v=fKSSnEjgE_0

ההגנה של בוסטון נראית מדהים, וטייטום בכושר שיא. לאן הם יכולים להגיע?

איתן שמר: איפה הם היו בתחילת העונה ואיפה הם עכשיו.  זה פשוט לא נתפס.

בוסטון במומנטום אדיר כבר לא מעט זמן ובגלל שהמומנטום הזה מתבסס על הגנה פסיכית בעיקר אבל גם על התקפה יעילה, זה גורם לי לבחור בהם כמועמדים לצאת מהמזרח ואפילו לזכות באליפות. החמישייה הפותחת בכושר נהדר ובלי חסרונות משמעותיים והספסל הרבה טוב יותר ממה שחשבנו עם רול פליירס נהדרים ותפורים לפלייאוף. טייטום כמו שהזכרתי קפץ לדרגת הכוכב שיכול להוביל קבוצה לאליפות, יש לו אחלה "רובין" (בראון), מנהיגים כמו סמארט, ניסיון עם הורפורד וצעירים רעבים וממוקדים. הם לטעמי לפחות הטים טו ביט כרגע.

 

אורן לוי: לאליפות. היא היו פרינג' קונטנדרית עוד לפני פגרת האולסטאר, ועכשיו היא הוכיחה שהתואר הזה קצת מעליב אפילו. ההגנה שלהם לא סתם חזקה – היא אדירה, והיא נטולת נקודות תורפה. אין חוליות חלשות שאפשר לתקוף כדי לפחות לגרום למשהו לקרות. מה שהם עשו לדוראנט ולנטס היה תצוגת תכלית שעוד נדבר עליה הרבה. בעיקר אם הם ימשיכו לדרוס. יש מצב שהם יפלו מול מילווקי כבר, כי יאניס מציג אתגר אחר לגמרי. אבל עם מידלטון בחוץ ובלי יתרון ביתיות, האדג' הולך ללפרקונים מבחינתי.

 

אריק גנות: ההגנה של בוסטון יוצאת דופן. החמישיה שלהם מורכבת משחקני הגנה שהם בין טובים לעלית של הליגה, וגם דרק ווייט מהספסל עונה להגדרה הזו. אין בה חורים – כל שחקן שם הוא סוויצ'אבילי וקשה באותה מידה לעשות פוסט אפ על מרקוס סמארט כמו לעבור את רוברט וויליאמס בפרימטר. אין זריקות קלות מולם, והם הצליחו לאמלל את דוראנט בצורה חסרת תקדים.

ההתקפה גם טובה, עם טייטום כמוביל, בראון בסקורר משני והרבה פליימייקינג מצד הורפורד וסמארט.

בעיני הם כרגע פייבוריטים לצאת מהמזרח. עם הפציעות במילווקי ובמיאמי, ובסגל מלא (בהנחה שההאמסטרינג של בראון בסדר, מה שכרגע נראה נכון) – יהיה קשה מאוד לעצור אותם.

 

אריק ספרן: כששתי רכבות נמצאות זו לצד זו, קשה להבין האם הרכבת שאתה נמצא בה מתקדמת, או שבכלל האחרת מתרחקת בזמן שאתה נשאר במקום. בדומה, הסדרה שהסתיימה מקשה עלינו להבין האם בוסטון יותר טובה ממה שחשבנו שהיא תהיה, או שבכלל ברוקלין היא זאת שכ"כ גרועה.

אמנם, בוסטון סיימה את הליגה עם ההגנה הטובה ביותר, ועם שחקן ההגנה של העונה, אבל יש לי תחושה כי הסדרה מול ברוקלין, מציגה תמונה מעט מוקצנת. מול יאניס ומילווקי, ההגנה של בוסטון תעמוד למבחן גדול בהרבה. יחד עם זאת, בהיעדרו של מידלטון, הסדרה הזאת פתוחה לגמרי, ולמרות הדרך הקשה, בוסטון לחלוטין יכולה להגיע לגמר כנציגת המזרח.

 

אריאל בנדר: הסלטיקס יכולים להגיע עד הגמר העונה, עם סיכוי קל לנצח אותו כי הסאנס או הווריורס שצפויים להיות שם מהמערב עדיפים מהסלטיקס.  הסלטיקס קבוצת הגנה עם קו קדמי מעולה (טיימלורד-הורפורד), עם קו אחורי גם חזק (סמארט-וויט). ועם ההגנה הטובה ביותר ב-2022.                                                                                                                       יש לסלטיקס משחק מסודר בהתקפה, ריווח, התאמות נכונות של אימה יודוקה. גם בצד ההגנתי, הגנת החילופים הוכיחה את עצמה. הכימיה והתיאום בין השחקנים לקח זמן אבל זה הגיע והסלטיקס בסופו של דבר, עם מנהיג על המגרש, ג'ייסון טייטום שמוביל את הקבוצה להיות קבוצת ההגנה הטובה ביותר. השמיים הם הגבול עם הסלטיקס העונה.

תגיות: , , , , , , , , , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות