Sample Page

5 על 5 סיבוב שני ונפרדים מיוטה ואטלנטה

המדור השבועי עם השאלות הבוערות והפעם הצטרפו: אריק גנות, אריאל בנדר, טל קינן, שרית מרקוביץ' שויד ואורח מיוחד: ניב שכטר מ'פוסט-אפ'.

 

במשאל של ESPN לפני הסיבוב השני ב-3 מתוך 4  הסדרות היה קונצנזוס לגבי זהות המנצחת, כשהיחידה שלא זה בוסטון מילווקי. האמנם הסדרות האחרות כאלה חד צדדיות?

טל קינן: לטעמי כן. במקרה של פיניקס מאבס זה הכי בולט מכיוון שפיניקס היא הקבוצה הטובה בליגה ולמאבס אין סגל מספיק איכותי כדי להתמודד עמם. כמו שנוכחנו במשחק הראשון בסדרה, גם במשחקים שלוקה יעשה טריפל דאבל של 40 נקודות, לדאלאס עדיין אין סיכוי. לגבי ההיט מול פילי, הייתי סבור שיש לסבנטיסיקסרס סיכוי טוב לעבור, אך בהינתן ג'ואל אמביד פצוע ולא משחק, ההיט יקחו את הסדרה הזאת בקלות. דווקא בסדרה של הווריירס מול הגריזליס אני מאמין שהצעירים של ממפיס יצליחו לתת פייט אך לא חושב שהם ינצחו יותר משני משחקים בסדרה הזאת. גם אם המשחקים יהיו צמודים, ידם של הווריירס תהיה על העליונה.

 

אריאל בנדר: אף סדרה בסדרות חצי הגמר חד צדדית למעט הפילי-היט שזה לא כוחות כי ההיט קבוצה יותר טובה וגם אריק ספלוסטרה עושה שח-מט לדוק ריברס בפלייאוף, אריק ספולסטרה מונע משיקולים מקצועיים ודוק ריברס מונע משיקולי אגו אישיים. כל הסדרות פתוחות, הגריזליס יכולים לגבור על הווריורס בכל משחק נתון, גם המאבריקס ביום שכולם במיטבם יכולים לעשות לא מעט צרות לסאנס, לא רואה סיבה לקונצנזוס שעלייה של הסאנס והווריורס לגמר המערב סלולה. אני כן רואה סיבה להסכמה כוללת שעלייה של ההיט לגמר המזרח סלולה כי הם הרבה יותר טובים מפילי עם או בלי אמביד.

 

ניב שכטר: יש 2 סדרות שנראות קצרות במיוחד ו-2 סדרות שיכולות ללכת עד הסוף.

גולדן סטייט פייבוריטים, אבל האם יוכלו להתמודד עם הפיזיות והרגליים הצעירות של ממפיס? סביר להניח שכן אבל יש הרבה סימני שאלה לגבי היכולת ההגנתית של ג'ורדן פול, ואפילו קליי שנראה שאיבד צעד בהגנה. גם בגזרת המאמנים אני לא בטוח שהעדיפות היא לגולדן  סטייט. דאלאס עוד מסוגלת לחזור, ואני לא חושב שהפערים כל כך גדולים כמו שנראו ב2 המשחקים הראשונים, אבל זו לא סדרה שתגיע למשחק 7.

פילי- מיאמי, פשוט לא כוחות בלי אמביד.   

לגבי מילווקי בוסטון, ברור שזה הולך להיות קרב עד הסוף.

 

אריק גנות: מיאמי – פילדלפיה נחשבה לסדרה חד צדדית עוד לפני הפציעה של אמביד, שרק חזרה של הארדן לכושר וינטאג' יכולה להחזיר אותה להיות תחרותית. ואז אמביד נפצע, הארדן המשיך להיראות רע, וברור שזה לא קרוב אפילו.

פיניקס – דאלאס דומה למדי. פיניקס היתה הקבוצה הכי טובה בליגה בעונה הרגילה, דאלאס עושים המון עם כשרון מוגבל אבל לוקה לא יכול לנצח לבד קבוצה כזו.

ממפיס- גולדן סטייט נראית הרבה יותר שוויונית, והסיבה שכולם חוזים ניצחון לגולדן היא בעיקר ההיסטוריה האדירהב של הקבוצה הזו מול חוסר הניסיון של ממפיס. על המדרש זה ממש לא נראה ככה וגם אם גולדן פייבוריטים לניצחון, זה לא בהרבה.

 

שרית שויד:  על הנייר, לכל סדרה בסיבוב השני יש פייבוריטית דיי ברורה, מלבד בוסטון ומילווקי.

לפילי אין מה למכור מול מיאמי בלי אמביד ועם הארדן ביכולת הנוכחית. וגם אם אמביד יחזור מתישהו יכול להיות שזה יהיה מעט מידי ומאוחר מידי.

הניסיון של הווריורס מול חוסר הניסיון של הגריזליס והעומק של הסאנס מול לוקה ושות' מעמידים אותם בעמדה נוחה יותר לקחת את הסדרות שלהן. כך שמדובר בהימור מושכל.

לבוסטון ומילווקי, לעומת זאת, יש הגנה חזקה, ניסיון וכישרון. אף אחד לא מוכן להמר נגד יאניס בכושר הנוכחי או נגד ההגנה של בוסטון. מבינה אותם, גם אני לא הייתי מהמרת נגדם.

יוטה לאן? גובר או דונובן מיטצ'ל?

שרית שויד: יוטה תקועה. היא צריכה להחליט את מי היא משאירה כפנים של המועדון ובונה סביבו ואת מי היא מעבירה בטרייד. מצד אחד החשש של יוטה הוא שהיא תקבל פחות על גובר מאשר על מיטשל, מצד שני בחירה בגובר כפנים של הקבוצה ופרידה ממיטשל, מייעדת את יוטה לסגנון משחק מאוד ספציפי שידרוש מהמועדון לבצע יותר שינויים בסגל.

גם החוזה של גובר, שמסתיים ב 2025-26 הולך להיות יותר ויותר כבד. בעונה הבאה הוא ירוויח יותר מ-38 מיליון דולר וצפוי להרוויח יותר מ-46 מיליון דולר בעונה האחרונה שלו בחוזה. הזמן להעביר את גובר הוא עכשיו, בעתיד יהיה ליוטה יותר קשה להעביר אותו.

 

טל קינן: שאלה קשה. בתיאוריה ברור שעדיף לבנות סביב מיטשל. הוא הוכיח שהוא מסוגל להיות סקורר יעיל מאד בפלייאוף ולהוביל קבוצה טובה. מאידך, בפלייאוף האחרון הוא נראה חסר חשק והיה נדמה כי הוא כבר חושב על היעד הבא שלו. יש מצב שבעונה הבאה נראה את מיטשל בניו יורק ולא מכיוון שהג'אז רצו לוותר עליו. מהצד השני הערך של גובר מעולם לא היה נמוך יותר. שוב פעם קבוצה מדיחה את הג'אז כאשר היא משחקת five out ושוב פעם האשמה נופלת על רודי (על אף שלא תמיד בצדק). גם אם הג'אז יוותרו עליו, מה התמורה שהם יכולים לקבל? בקיצור דילמה.

 

אריאל בנדר: ג'סטין זאניק הוא ג'נרל מנג'ר חדש, זו עונה ראשונה שלו בליגה אבל אין ברירה אלא לבנות מחדש, דונובן מיטשל ורודי גובר לא מסתדרים והג'אז לא יגיעו איתם ועם התלכיד הנוכחי לאליפות. יש לג'אז את דני איינג' שכבר בנה מחדש את הסלטיקס במערכת והם יכולים להיעזר בו, אני הייתי מפיק לקחים מ-2011 ומעביר בטרייד את שני הסופרסטארים, מקבל עליהם נכסים ובונה מחדש, ב-2011 הג'אז העבירו רק את דרון וויליאמס תמורת נכסים צעירים ובחירות דראפט, הם פספסו הזדמנות להעביר שנה קודם לכן את קרלוס בוזר שעזב לבולס כשחקן חופשי בקיץ 2010.

 לבנות מחדש, אין ברירה.

 

ניב שכטר:  למרות שאני בטוח שמוחות הכדורסל וחסידי הסטטיסטיקות המתקדמות יגידו שגובר הוא משהו מיוחד ושחקן ההגנה הטוב בדורו, אני עם טים מיטשל. שחקן מקסימום בליגה חייב להיות איום התקפי, ומיטשל יכול להשתלט על משחקים. הוא נראה נורא בהגנה, אבל אין סיבה שייראה ככה. יש לו את הנתונים הפיזיים, הדחף, המנטליות והוא גם צעיר יותר כדי לצפות שיהפוך לשחקן מצויין בשני צידי המגרש. אבל בסופו של דבר, זה תלוי במיטשל. אם יבקש טרייד בקיץ, ודני איינג' יוכל לקבל עליו תמורה יפה, אני בטוח שישמח להשאיר את גובר ולבנות קבוצה הבנויה סביב היכולת ההגנתית הנדירה שלו.

 

אריק גנות: על פני הדברים – גובר צריך ללכת. המשחק שלו מיושן והוא מתקשה מול סנטרים שקולעים מבחוץ, יותר מדי פעמים הוא לוקח בהתקפה את מה שהוא נותן בהתקפה ובריבאונד, ויש לו מניות לפחות כמו למיצ'ל בקשיים בחדר ההלבשה של יוטה.

מיצ'ל, לעומתו, בדיוק בתבנית של גארד מוביל בקבוצת פלייאוף טובה ושחקן שאפשר לבנות עליו. אבל גם המשחק של מיצ'ל מוגבל, הוא לא מוסר מאוד טוב ומתקשה בהגנה. בלי גובר ההגנה של יוטה קורסת, ולא ברור שיש דרך טובה להחליף אותו.

לכן עולה לאחרונה האפשרות לוותר על שניהם וללכת לבניה מחדש. ואם מישהו מוכן להציע חבילה גדולה מאוד על מיצ'ל, זו אופציה סבירה.

מבין הקבוצות שנפלו בסיבוב הראשון, מי בעלת הבסיס הטוב יותר לשנה הבאה?

אריק גנות: דוראנט וקיירי, כמו גם יוקיץ ,מארי ו-MPJ, הם אחלה בסיס.אבל הקבוצות שהראו לנו משהו חדש ומעניין הן בעיקר טורונטו וניו אורלינס.

הראפטורס שיחקו כדורסל נהדר, איתגרו את פילדלפיה החזקה לפני הפציעה של אמביד וסבלו מאוד מחסרונו של ואנווליט. יש שם בסיס צעיר ומצויין שצריך בעיקר ספסל, ניסיון וסנטר הגנתי כדי להגיע ליתרון ביתיות שפלייאוף – כולם מדברים שאפשר לטפל בהם בקיץ.

הפליקנס נראו טוב במפתיע מול פיניקס, כאשר אינגראם, מקולום ו-ולנ'ציונאס הובילו התקפה נהדרת גם מול הגנת הסאנס. אם זאיון יחזור בשנה הבאה, או לחילופין יעבור בטרייד בשביל שחקן שאפילו קרוב אליו בערך, הם יגיעו ליתרון ביתיות.

 

שרית שויד: משולש של דוראנט, קיירי וסימונס הוא בסיס לקבוצה מפחידה מבחינת כמות הכישרון שבה, אבל לאו דווקא הכי יציבה. אם הכל ילך חלק הם הפייבוריטים לטבעת, אבל אם דברים לא ילכו חלק, כמו שקרה בשנתיים האחרונות, זה יכול להוביל להתרסקות נוספת.

קבוצה נוספת שיש לה בסיס טוב היא מינסוטה. הבעיה העיקרית של מינסוטה שאין לה את השחקן שיחבר בין כולם. שחקן עם איי קיו כדורסל גבוה, שידע לקבל את ההחלטות הנכונות במאני טיים ולהפעיל את קא"ט ואנטמן בצורה הטובה ביותר. דילו, שחקן עם קבלת החלטות בעייתית לפעמים, לא מתאים לתפקיד הזה.

 

טל קינן: האובייס זה להגיד ברוקלין אבל אני אלך עם הפליקנס. הם שיחקו יפה מאד, נתנו מלחמה לקבוצה הטובה בליגה וזה לא מובן מאליו, על אף פציעתו של בוקר. הטרייד על מקולום (ונאנס) היה בינגו. מעבר להיותו סקורר אמין גם ברמת הפלייאוף, הוא מנהל את המשחק. אינגרם משחק בצורה נינוחה יותר לידו ובאופן אירוני מנהל את המשחק טוב יותר לצד סיג'יי. הרברט ג'ונס וחוזה אלוורדו הם רוקיס נהדרים ששומרים מצויין ואינם חורים בהתקפה, וולנצ'ונאס מוכיח שהוא כח התקפי חשוב בפוסט והוא מסוגל גם לרווח. עכשיו נותרה שאלה אחת קטנה: מה יהיה עם זאיון? בלעדיו זאת קבוצה חביבה, איתו הפליקנס יכולה לההיפך לקונטנדרית.

 

אריאל בנדר:    ניו אורלינס פליקנס, בלי שום ספק עבורי.

 גרהאם-מקולום-אינגרם-זאיון-ולאנצ'יונאס, חמישייה התקפית שמציתה את הדימיון, יחד עם הרברט ג'ונס שהוא אחד משומרי הפרימטר הטובים בליגה, ג'קסון הייז שהראה ניצוצות בפלייאוף בדקות שהוא שיחק, חוזה אלבראדו שנותן בוסט הגנתי מהספסל, אין ספק שהכול תלוי בבריאות של זאיון שמספק נתונים של משחק וידאו כשהוא על המגרש אבל הפליקנס בשנה הבאה יכולים להיות קבוצה מעולה ולעשות לא מעט רעש במערב שיהיה חזק יותר, יש להם בסיס צעיר שחוץ מבריאות אין שום סיבה שלא ייתקע יתד משמעותית מאוד במערב בעונה הבאה.

 

ניב שכטר: האמת? כולן מלבד יוטה מרגשות אותי.

טורונטו עם ואן ווליט, סיאקם אננובי ובארנס רק צריכים עונה אחת בלי פציעות, מינסוטה נראו לי כמו הקבוצה שחסר לה הגרוש ללירה כדי לעשות גלים. אדוארדס הוא סופרסטאר אמיתי, טאונס עדיין שחקן ברמת אולסטאר ויהיו להם מהלכים הקיץ סביב ראסל.

אבל ניו אורלינס הפכו לקבוצה הכי מעניינת בליגה בתקווה שזאיון יהיה בריא. בסיס של מקולום, אינגראם וזאיון לצד וולנצ'ונס, הרב ג'ונס דבונטה גרהאם וטריי מרפי, ביחד עם בחירת לוטרי מהלייקרס זו קבוצה שעל הנייר נראית מאיימת לאליפות בעוד כמה שנים.

הימור שלי: לפחות 2 משלושת הקבוצות יגיעו לסיבוב שני בעונה הבאה

ההתאמות הטקטיות המעניינות ביותר שראיתם בסיבוב בינתיים?

ניב שכטר: קשה לדבר על התאמות כשרוב מה שראינו זה התמודדות עם פציעות והיעדרויות. מסדרות סיבוב ראשון אין מה ללמוד לרוב כי פער האיכויות גדול. כרגע ההתאמה המעניינת היא השינוי בשמירה על יאניס. מדאבל טימס שיאניס פירק במהירות במשחק הראשון, אודוקה החליט להשאיר שומר אחד, בעיקר את גרנט וויליאמס שעשה עבודה מצוינת. אבל עדיין מרגיש לי מוקדם לקבוע שזו התאמה שתחזיק מעמד.  

 

אריק גנות: הדרך שבה גולדן סטייט שומרים את ג'ה הסבירה לא מעט את תוצאות המשחקים. הם הימרו על היכולת שלו לקלוע מבחוץ וסגרו לו חזק את החדירה. במשחק הראשון זה סוג של עבד, למרות מספר שלשות שלו אף אחד לא הצליח להיכנס יותר מדי לעניינים וגולדן ניצחו. במשחק השני, עם הפציעה של גארי פייטון, זה פחות עבד וג'ה גם הצליח להגיע לצבע מתי שרצה, מה שהוביל לתצוגה היסטורית וניצחון שלו.

עוד נושא עניין הוא הירידה של בוסטון לסינגל קאברג' של יאניס. במשחק הראשון הם שלחו עליו דאבל טים והוא הרג אותם במסירות. במשחק השני גרנט וויליאמס הצליח לעצור אותו לבד.

 

שרית שויד: היכולת לעשות התאמות טקטיות תוך כדי סדרה היא המפתח להצלחה או לכשלון בפלייאוף. ג'נקינגס הפיק לקחים מהר והוריד את אדאמס לספסל אחרי ההפסד במשחק הראשון למינסוטה. התאמה נוספת עשה מונטי וויליאמס, שכתוצאה מלחץ בלתי פוסק של שחקני ניו אורלינס על כריס פול, הוא הוציא את הכדור מהידיים של פול ונתן לשחקנים אחרים להוביל כדור ולעבור את החצי. זה נתן לסאנס להתחיל את ההתקפה שלהם מוקדם יותר ומסודר יותר וכריס פול קיבל את הכדור בחזרה כמה שניות לאחר תחילת ההתקפה.

 

טל קינן: על אף שמינסוטה לא יודעה בהגנה שלה, אני רוצה לפרגן לדרך בה הם שמרו על ג'ה. את הרבע הראשון של המשחק הראשון ג'ה פתח עם 5/5 מהשדה ו-5/6 מהקו. מהרגע הזה הוולבס עברו לבליצים בכל מהלך שהשחקן שטאונס שמר חסם למוראנט. בניגוד לביקורת הקבועה כלפיו, קאט הצליח לבצע את הבליצים בצורה טובה ולעיתים אף להתמודד עם ג'ה באחד על אחד כשהתבצע חילוף כפוי. את הסדרה מוראנט סיים עם 21.5 נקודות ב-38.6% בלבד ב-37 דקות, לעומת 27.4 נקודות ב-49.3% ב-33 דקות בעונה הסדירה. רק תראו את שני המשחקים הראשונים של ג'ה מול הווריירס ותבינו שצריך להכיר בעבודה הטובה של הוולבס מולו.

 

אריאל בנדר: ההתאמה של באד לתת לסלטיקס שלשות חופשיות מהאמצע, הסלטיקס קולעים טוב שלשות מהפינה, גראנט וויליאמס הוא אחד השחקנים הטובים בליגה בשלשות מהפינה והבאקס ידעו לתת שלשות פנויות וגם מהמקום הנכון, זה ניצח עבורם את משחק מספר 1 בסדרת חצי הגמר נגד הסלטיקס.

 ההתאמה של סטיב קר לשחק עם יוצר אחד על המגרש, אם זה סטף או ג'ורדן פול זה עבד נגד הגריזליס ונתן לווריורס סטרץ' מעולה בסוף הרבע השלישי ותחילת הרבע הרביעי שהוביל אותם להובלה עד ההתפוצצות של ג'ה.

 האזורית של מונטי וויליאמס שהפכה אותה לקבוצת הגנה אדירה שיודעת להגן על הנקודות ל-2 וגורמת למאבריקס להסתמך על שלשות.

אטלנטה נפלו מגמר המזרח להדחה בסיבוב הראשון בתוך שנה, מה ההסבר לכך? האם זה רק פציעות?

אריאל בנדר: ההסבר לכך הוא בין היתר הפציעות, של ג'ון קולינס, בוגדן בוגדנוביץ' ואונייקה אוקונגוו שהראה פוטנציאל לקראת סיום העונה, הפציעות האלו שהפכו את ההוקס לקבוצה שהכי קל להניח עליה נקודות בצבע כשקלינט קאפלה לא על המגרש וגם אם כן, טריי יאנג הוא חור בהגנה וצריך שחקנים טובים הן בקו האחורי והן בקו הקדמי שיחפו עליו.

 ההסבר לכך הוא שנייט מקמילן לא השתמש מספיק בבוגדן בוגדנוביץ', הוא לא פתח איתו מספיק בחמישייה. אבל בעיקר חוסר מנהיגות מצד טריי יאנג השנה, ייתכן והוא ברגרסיה משנה שעברה וייתכן שהקבוצה סביבו לא בנויה בשבילו טוב, טרוויס שלנק צריך לבחור שחקנים לידו בפינצטה הקיץ.

 

ניב שכטר: פציעות, גם פיק לא ריאלי של שנה שעברה. מצד שני גם חשבתי ככה על מיאמי כשהגיעו לגמר, ואכן בעונה שלאחריה ירדו לקרקע, והעונה שוב מאיימים לחזור על ההישג. אז לא הייתי סותם את הגולל על אטלנטה, ועוד יש מהלכים מעניינים שהם יכולים לעשות.

יש לאטלנטה לא מעט נכסים שהם יכולים להפוך לכוכב בטרייד פוטנציאלי. מבין קפלה, בוגדנוביץ', הוארטר, קולינס והאנטר לדעתי רק האחרון הוא מישהו שאטלנטה רואים כבסיס לעתיד הרחוק לצד יאנג.

האם נכון להם לעשות צעדים דרסטיים הקיץ או לרוץ עוד עונה בתקווה שלא יהיו פציעות?, ויאנג, עם כל האנטיגוניזם וריסנסי ביאס מהסדרה מול מיאמי הוא סטאר שהראה שהוא יודע להופיע למשחקים  גדולים.

 

אריק גנות: ההגעה שלהם לגמר בעונה שעברה הייתה מפתיעה, וכנראה לא היתה קורית אם בן סימונס היתה מעט יותר חסון מנטלית. מבחינת היכולת אטלנטה אמורה להיות קבוצה שמודחת בסיבוב הראשון או השני, לא אחת מהשתיים הטובות במזרח.

לפציעות היה חלק משמעותי בעונה הרגילה הרעה של אטלנטה, אבל כנראה שמשהו רע קורה שם מעבר לכך ומסביר את הנפילה בהגנה – מרעה לנוראית, ואת הדיבורים הבלתי פוסקים על טרייד לג'ון קולינס. הרטר לא עשה את הקפיצה המיוחלת, גם האנטר שהיה פצוע זמן ממושך, קולינס החמיץ משחקים רבים אף הוא וקאפלה עבר עונה רעה. עם כל אלה קשה להצליח.

 

שרית שויד: לפציעות יש חלק מאוד גדול בעניין, אבל לא רק. קולינס, בוגדנוביץ ודיאנדרה האנטר שהחמיצו הרבה משחקים, פגעו ביכולת של ההוקס לשמור על יציבות לאורך זמן והפציעה של האנטר, יחד עם החלשות של קאפלה והעברה של רדיש לניקס פגעו ביכולת של ההוקס לשמור בכלל.

בזכות היכולת ההתקפית של טריי יאנג, שנתן עונה אישית מצוינת, ההוקס סיימו את העונה הסדירה במקום השני בדירוג ההתקפי, אבל בזכות ההגנה המחפירה שלהם, רק מקום 26 בדירוג הגנתי וזה כבר פער גדול מידי בשביל כל קבוצה.

 

טל קינן: לדעתי לא. צריך לזכור שבעונה שעברה המזרח היה חלש יותר. העונה המזרח התחזק משמעותית עם ההגעה של לאורי להיט, דרוזן ולונזו לבולס (בנוסף לשנה מלאה של ווצ') והמעבר של הארדן באמצע העונה לפילי. בנוסף צריך להתחשב בסלטיקס שבנו סגל יותר הגנתי והיה צפוי כי יתאוששו מעונת הנפל של 2021. הראפטורס שיחקו בסגל מלא, באולמם הביתי, ובתוספת הרוקי סקוטי בארנס. הבאקס והנטס מראש היו הפייבוריטיות הבכירות של הקונפרנס. אטלנטה לעומת כל אלו לא התחזקה כלל ולעיתים לא לעשות כלום משמעותו ללכת אחורה. עוד בשנה שעברה התייחסו להוקס כקבוצה חריגה שלא תצליח לשחזר הישג כזה שוב ולכן איני מופתע ממה שקרה העונה.

 

 

 

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
קרא עוד

בזמן שפלייאוף 7.5.22

בזמן שפלייאוף לא ישנים והלילה אמביד חוזר ומוביל את פילדלפיה לניצחון ראשון בסדרה על מיאמי (2-1 למיאמי). במערב, דאלאס מוצאת את הפתרונות ההגנתיים הנדרשים כדי לעצור את ההתקפה המשומנת של פיניקס וגם היא שומרת על הבית ומנצחת את הניצחון הראשו שלה בסדרה (2-1 לפיניקס).

 

פילדלפיה 76 99 – מיאמי היט 79 (2-1 למיאמי)

דני אייזיקוביץ'

דקות לפני הפתיחה אנחנו מתבשרים שאמביד עולה לשחק עם מסיכה שתגן על השבר שיש לו בפנים. כמה זה היה משמעותי? 

המון. 

התוצאה אגב משקרת, המשחק היה צמוד ברובו, אבל עדיין. היה אפקט באוויר שבא לידי ביטוי בכל כך הרבה מובנים וניגע בהם עכשיו לאט לאט. 

אמביד היה נהדר בהגנה, שינה את הסיטואציה מתחת לסלים, היה פחות דומיננטי בהתקפה (רק 18 נק' ו 11 ריב') אבל כאשר הקבוצה שלך רואה את הכוכב הראשי עולה עם מסיכת זורו על הפנים כדי להשמר מפני השבר שיש לו, וכולם יודעים שיש לו גם פציעה באצבע שכנראה תגרור ניתוח בקיץ, זה לבד נתן גם בוסט אנרגטי מטורף לפילדלפיה. שנלחמה על כל כדור ושמרה כאילו שהפסד היה מוביל אותה לפיגור של 3 משחקים, ואנחנו יודעים היטב מה המשמעות של זה הייתה עבורם:

https://twitter.com/sixers/status/1522773489182298113

1. אפקט אמביד 

כל כך הרבה דברים השתנו בסדרה עקב החזרה שלו למגרש.

קודם כל הדומיננטיות מתחת לסלים ובצבע.

בשני המשחקים הראשונים מיאמי קלעה 47 נק' בצבע, והלילה רק 28. כל הקבוצה התרחקה מהצבע עם הנוכחות של אמביד מתחת לסלים, זה הוביל את מיאמי לזרוק משלוש ולסיים משחק רע מאוד של 7 שלשות ב 23%.

שנית, באם באם, no thank you man. שיניתי קצת את המשפט, כדי שיתאים, אבל באם גילה הלילה שאמביד זה לא דיאנדרה ג'ורדן או טוביאס האריס. אחרי שני משחקים בהם קלע 23.5 והוריד 10.5 ריב' הלילה הוא מסיים עם 9 נק', 3 ריב', 5 עבירות, 3 איבודי כדור, ו 2-9 מהשדה. בקיצור, אמביד הוציא לבאם את החשק לשחק.

כאמור, אמביד לא מצא את היד רוב המשחק, ועדיין הצליח לשים את הכדור הנהדר הבא, אבל הסיפור זה אולי המלחמה של מקסי, הארדן וכל הקבוצה לצד הכוכב הראשי שלהם. כשהוא מסכן ככה את הגוף שלו, כולם רצים ונלחמים עד שבסוף הוא כמובן גם שם את הסל שבערך סגר את הסיפור 5 דקות לסיום. משם מיאמי כבר לא חזרה:

https://twitter.com/sixers/status/1522750767937040384

2. ריבאונד

45.5-35 זו הייתה התוצאה הממוצעת בריבאונד לטובת מיאמי בשני המשחקים הראשונים.

44-35 לטובת פילדלפיה, זו הייתה התוצאה הלילה. במילים אחרות, הסיטואציה התהפכה לחלוטין. בערך אותה כמות של כדורים חוזרים, בהבדל ענק שבו הפעם 10 כדורים יותר הולכים לפילדלפיה. 

 

3. דני גרין, 21 נק', 7-9 מהשלוש, עושה גם היסטוריה

אחרי כל הסופרלטיבים לאמביד, חייבים לציין שאם זה היה משחק פלייאוף רגיל, שבו אנחנו לא צופים בזורו, כנראה שהסיפור של המשחק היה דני גרין. גרין קלע בשני המשחקים הראשונים 2-14 מהשלוש, הלילה הוא קולע, וקולע כמו בימים הכי טובים שלו.

  • וקצת היסטוריה. גרין משווה את המקום השני בהיסטוריה של פילדלפיה בקליעות לשלוש במשחק פלייאוף, עם 7 השלשות שלו. במקום הראשון נמצא איזה אחד בשם אלן אייברסון שקלע 8 שלשות ב 2001.

קשה מאוד לצפות לגרין להמשיך ולהפציץ ככה, אבל בלילה שבו טוביאס האריס לא פוגע (9 נק', 4-13) הסטטיסטיקה מתאזנת ועוזרת לפילדלפיה לנצח את הניצחון הכל כך חשוב הזה:

https://twitter.com/espn/status/1522743939643572225?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1522743939643572225%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.cbssports.com%2Fnba%2Fnews%2Fheat-vs-76ers-score-takeaways-joel-embiids-emotional-defensive-presence-lifts-philly-back-into-series%2Flive%2F

 

4. ג'יימס הארדן

אפקט אמביד, לא עבד רק מתחת לסלים. הוא עבד גם על הארדן. 

במחצית הראשונה, הארדן היה נהדר וסיים אותה בתור הקלע המוביל עם 15 נק', כאשר הנוכחות של אמביד שחררה ממנו את הלחץ והוא גם הצליח להגיע לקו 8 פעמים (במחצית הראשונה).

איפה הבעיה? 

את המחצית השנייה הוא שוב מסיים עם 2 נק' בלבד. במחצית השנייה מיאמי מזהה שאמביד לא קולע יותר מדי ושוב מחליטה לתקוף את הארדן בטארפים על ימין ועל שמאל. הארד מסיים עם 6 אס' על 7 איב', אבל נתון סטטיסטי חשוב מאוד 27+ בדקות שלו על המגרש. 

למרות הניצחון המוחץ, דוק חייב להכין את פילדלפיה טוב יותר להתמודדות עם הדאבל טים על הארדן. בנוסף, פילדלפיה חייבת למצוא פתרון למחצית השנייה של הארדן. הוא שוב מסיים מחצית ראשונה נהדרת (15 נק' כאמור) מול מחצית שנייה פושרת מינוס מינוס (2 נק'). למזלו ולמזלה של פילדלפיה, מקסי התפוצץ במחצית השנייה.

 

5. טייריס מקסי 

21 נק', 5-6 מהשלוש, ו 6 אס' הכל מגיע במחצית השנייה.

במחצית הראשונה מקסי לא היה שם עבור פילדלפיה שסיימה את המחצית עם 41 נק'. במחצית השנייה הוא מתפוצץ עם 21 נק', 14 מהן ברבע הרביעי ברגעים החשובים שסגרו את המשחק:

https://twitter.com/MiamiHEAT/status/1522744262701551616

 

6. ג'ימי באטלר ותו לא

באטלר מסיים עם 33 נק', באחוזים טובים מהשדה, אבל לבד אין לו סיכוי.

איזה ערב נוראי של לאורי שחזר מהפציעה (0 נק' ב 25 דקות משחק), ערב נוראי של באם (כבר אמרנו), חולשה של אולדיפו (6 נק' ב 21 דקות מהספסל) ולמעשה מלבד טיילר הירו (14 נק', 5-15 מהשדה) אף שחקן לא שיחק ברמתו הרגילה הלילה.

במידה מסויימת, היה נראה שכל מיאמי הושפעה מאפקט אמביד, ולא פגעה. סיימו את המחצית הראשונה עם 34 נק' כאילו מדובר במשחק יורוליג, ואת המחצית השנייה עם 45 נק'. 

קצת לא ברור לי, למה במשחק שבו אף אחד לא פוגע, יושב לו איזה דאנקן רובינסון על הספסל ומעלה אבק. 

מצד שני, ספולוסטרה מאמן נהדר, שמכיר את הקבוצה שלו היטב.

אני בטוח שהוא ידע להגיב כבר למשחק הבא שיערך גם הוא בפילדלפיה בשעה 03:00 בלילה שבין ראשון לשני.

 

דאלאס מאבריקס 103 – פיניקס סאנס 94 (2-1 לסאנס)

אריק ספרן

בפיגור 0-2, ולאחר 11 הפסדים רצופים לסאנס, דאלאס הגיעו למשחק הזה עם הגב לקיר, ונתנו את כל מה שיש להם כדי לחזור לסדרה. משחק הגנה נהדר שהוביל את הסאנס ופול למשחק מפוזר ולא אופייני, סייע למאבריקס לצמק את התוצאה בסדרה ל-2-1, לקראת המשחק הרביעי שייערך כבר מחר בערב (שעון ישראל).

הגנה!

לאחר שבשני המשחקים הראשונים בסדרה, דאלאס אפשרה לסאנס לעשות פחות או יותר כל מה שרצו בהתקפה, למשחק הזה דאלאס הגיעו עם גישה אחרת לגמרי, והצליחו – לראשונה בסדרה, ולמעשה בפלייאוף כולו – להחזיק את פיניקס מתחת ל-100 נקודות במשחק, ולמעשה ניצחו את המשחק הזה דרך ההגנה.

פתיחה של 9-3 לסאנס נתנה תחושה שאנחנו הולכים לכיוון שדומה לשני המשחקים הראשונים בסדרה, אלא שבניגוד למשחקים האלה, בהם הנקודות הגיעו ממשחק שוטף בו היו מעורבים כל שחקני ההתקפה של פיניקס, הפעם הנקודות הגיעו משלשות קשות, כשפיניקס לא מצליחה לשחק את המשחק הרגיל שלה.

ההגנה המהודקת של דאלאס הצליחה ללחוץ חזק את כריס פול, סגרה טוב את הצבע לאייטון ונלחמה חזק על הכדורים החוזרים בהתקפה, ולאחר שספגו 35 ו-32 נקודות היו לסאנס ברבעים הראשונים בשני המשחקים הראשונים בסדרה, הפעם דאלאס שמרה את פיניקס על 20 נקודות בלבד, תוך שהיא מנצלת את האיבודים של הסאנס והיתרון בריבאונד כדי לרדת ביתרון 9.

ולהלן מוצג א' שממחיש חסימה נהדרת:

https://twitter.com/dallasmavs/status/1522767085608316930

כריס פול

כשאתה אומר כריס פול, איבודים היא  בערך האסוציאציה האחרונה שתחשוב עליה. אלא שהלילה, דווקא ביום הולדתו ה-37, פול הפגין יכולת מזעזעת, ולאחר שבשני המשחקים איבד במצטבר 4 כדורים, הפעם הוא איבד לא פחות מ-7(!) כדורים, כבר במחצית הראשונה. דאלאס, עם הגנה נהדרת הצליחה להלחיץ באופן נדיר את פול, כאשר פעם אחר פעם היא חסמה לו את נתיב המסירה לאייטון, וגרמה לו להיראות כבוי ומתוסכל.  משחק שבו פול מסיים עם יותר איבודים מאשר אסיסטים (4 בלבד) הוא מחזה נדיר ביותר, ויהיה מעניין לראות איך פול יגיב במשחק הבא.

לוקה דונצ'יץ'

אם במשחקים הקודמים הכל עבר דרך במשחק הליוסנטרי ששאב את כל האנרגיות משאר השחקנים בקבוצה, הפעם לוקה ידע לקחת צעד אחורה, ודאג להכניס כמה שיותר שחקנים של דאלאס למשחק. הנקודות הראשונות של לוקה נקלעו כשדאלאס כבר הייתה עם 18 נקודות, כשכל אחד מהשחקנים האחרים בחמישייה על הלוח. וכך, לאחר 45 ו-35 נקודות בשני המשחקים הראשונים, כשבשניהם לוקח מסיים עם מדד פלוס/מינוס שלילי, הפעם לוקה הסתפק ב-26 בלבד שהיו הרבה יותר אפקטיביים וגרמו לו לסיים עם פלוס 20 במדד הפלוס מינוס.

זה גם נראה כמו תוכנית המשחק של ג'ייסון קיד. במהלך הבא, לוקה ממש ממתין לרג'י בולוק שיתפנה לזריקה קלה ומוצא אותו במסירה פשוטה, פיניקס כולה מסתכלת על לוקה (שימו לב איך אייטון מופתע מהזריקה)

https://twitter.com/dallasmavs/status/1522757332400328704

ג'יילן ברונסון

הנהנה העיקרי מהצעד אחורה של לוקה, היה ברונסון, שלאחר שני משחקים מזעזעים (11 נק' ב-30% מהשדה), נראה יותר כמו אותו שחקן מהסיבוב הראשון, כשהוא מסיים כקלע הבולט של הערב עם 28 נק', כשגם בהגנה הוא נראה טוב בהרבה. ברונסון גם ידע לסחוט עבירות וללכת לקו בכל פעם שפיניקס איימה לשבור את המומנטום של דאלאס, כשהוא קולע הערב 7 מ-7 מהקו. בשביל לשמור על סדרה צמודה, דאלאס תהיה חייבת לקבל את הגרסה הזאת של ברונסון גם במשחקים הבאים.

נקודות בצבע

בניגוד לשני המשחקים הקודמים, בהם דאלאס הסתמכה בעיקר על שלשות, הפעם דאלאס הלכה המון פנימה, וקלעה לא פחות מ-50 נקודות בצבע, זאת למרות שפאוול קלע 2 נקודות בלבד. מהצד השני, דאלאס הצליחה לסגור יפה את הצבע לגבוהים של הסאנס, כשפיניקס קלעה 32 נקודות בצבע בלבד, באחוזים רעים. אין ספק שהגבוהים של הסאנס, בראשם אייטון, יצטרכו להגיע בגישה שונה לגמרי למשחקים הבאים, שאחרת הסדרה הזאת עלולה להיות ארוכה יותר ממה שפיניקס תכננה.

דווין בוקר

בדר"כ כשתוכנית המשחק של קבוצה לא מצליחה, היא נוטה ללכת לכוכב הגדול שיציל אותה. משום מה, זה לא היה המקרה הלילה, כאשר בוקר במשחק אנמי, סיים את המשחק עם 18 נקודות בלבד, כשהוא זורק רק 13 זריקות (פחות אפילו מברידג'ס). איכשהו קשה לראות משחק דומה של בוקר בהמשך הסדרה.

103-94 למאבריקס בסוף, עם 28 נק' של ברונסון, 26 של לוקה (עם 13 ריבאונדים ו-9 אסיסטים), 15 נק' לבולוק ו-14 לקליבה ופיני סמית. קראודר קלע שיא עונתי של 19 נק', וסיים באופן נדיר ביותר כקלע הבולט של הסאנס. בוקר ופול סיימו 18 ו-12 נקודות בהתאמה, כשהם מסיימים עם יותר איבודים (12) מאשר סלי שדה (11).

 

תגיות: , , , , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים 6.5.22

עדכונים ומשחקים!
 
 
 
 
 
קיירי אירווינג טוען שהוא ראוי להיות בטופ 75 כי הוא חלק מהמהפיכה שעברה על הענף.
 
עוזר מאמן פורטלנד, דייוויד ואנטרפול, יתראיין למשרת האימון בשארלוט.
 
הסלטיקס "מקווים אך לא בטוחים" שסמארט יחזור למשחק 3.
 
סוכנו של מייק בראון אמר שהוא יקח את משרת האימון בסקרמנטו אם יציעו לו.
 
חוזה אלבראדו רוצה להיות שחקן ההגנה יום אחד.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
משחקים:
 
02:00 פילדלפיה מארחת את ההיט. עוברים לפילדלפיה, האם הסיקסרס יכולים לשמור על הבית? 2-0 להיט. שידור בספורט 5
 
05:00 דאלאס מארחים את הסאנס. האם בטקסס לוקה יקבל עזרה? 2-0 לסאנס שידור בספורט 5
 
 
לפוסט זה מצורפת: שאלה בוערת לכל אחת מהסדרות
 
 
 
קרא עוד

עדכונים 5.5.22

עדכונים ואין משחקים. נחים.
 
 
בן סימונס עבר ניתוח בגב. תקופת התאוששות 3-4 חודשים.
 
גארי פייטון השני יעדר קרוב לחודש בשל הפציעה במרפק.
 
ג'ייסון קיד העביר ביקורת על שחקניו ואמר שאף אחד לא הופיע לעזור ללוקה. במיוחד במחצית השניה.
 
טראויס שלנק מנג'ר ההוקס אמר שהקבוצה מחפשת לשדרג את הסגל, לא רק להחזיר את כולם.
 
קיירי אירווינג סיפר שהיה בטוח שהנטס יחתכו או יעבירו אותו בטרייד.
 
מרכוס סמארט צפוי לשחק במשחק 3.
 
ברוקלין נטס סיימה את העונה ומסתמן שגם ברמה הפיננסית הייתה לה עונה לא קלה: הנטס והבארקליס סנטר מסיימים את העונה עם הפסדים משותפים של 100 מיליון דולר.
 
באתלטיק מדווחים שחלק גדול מהסיבה לפיטוריו של פרנק ווגל היא הסיבה שלא הצליח לגרום לשילוב של ווסטברוק בקבוצה לעבוד.
 
במקביל דיווחים שלברון וקלאצ' אישרו את דארווין האם כמאמן.
 
 
קיל לאורי בסימן שאלה. הצטרף לקבוצה בנסיעה לפילדלפיה.
 דילון ברוקס קיבל השעייה למשחק 3
 
 
 
 
 
 
 
למי שפספס השבוע (וכן היו בעיות בחלק מהאפליקציות, עכשיו אמור להיות תקין) הפודקאסט מהשבוע
 
 
לפוסט זה מצורף: משחק השחמט בין בוסטון ומילווקי
 
 
קרא עוד

בזמן שפלייאוף 5.5.22

בזמן שפלייאוף, והפעם פיניקס ומיאמי עולות ל 2-0 בניצחונות משכנעים.

 

מיאמי היט 119 – פילדלפיה 76 103 (0-2 למיאמי)

דני אייזיקוביץ

בהיעדרו של אמביד, זה נראה פשוט לא כוחות. במשחק הראשון עוד ראינו את פילדלפיה נותנת קרב במחצית הראשונה, הלילה גם זה לא ממש היה (למרות שהמחצית הסתיימה "רק" ב 8 הפרש). מדקת הפתיחה מיאמי לחצה על דוושת הגז, והשאירה את הסיקסרס רחוק מאחור.

פילדלפיה מחפשת את המנהיג שיכנס לנעליים של אמביד, והציפייה הייתה שהארדן יעשה את זה. נכון לשני המשחקים הראשונים זה פשוט לא קורה.

בצד השני, באם, באטלר והעומק האינסופי של מיאמי מראים שוב ושוב כמה שהם ראויים למעמד.

 

1. המסיבה של באם ובאטלר

אני לא יודע אם יש דבר כזה כדורסל "שמח" במילון המושגים שלנו לצד הנעת כדור, סגירה לריבאונד ועוד. אבל אין דרך אחרת לתאר את הכדורסל שמיאמי משחקת כאשר באם ובאטלר נמצאים על המגרש. הם פשוט נהנים לשחק ביחד, מצד אחד שניהם שומרים נהדר, מצד שני שניהם יודעים להפעיל אחד את השני, בחסימות, בהבנה אבסולוטית ועוד. אז למה אני קורא לזה כדורסל שמח?

כי כאשר שחקנים נהנים לשחק ביחד, הם נלחמים יותר בהגנה, הם סוחפים את החברים שלהם לקבוצה, וזה בדיוק מה שקורה במיאמי.

באטלר מסיים את הלילה עם 22 נק', 12 אס' ובאם מסיים עם 23 נק' ו 9 ריב', שניהם באחוזים נהדרים.

בלקט היילייטס הבאים רואים המון משיתוף הפעולה שבו בעיקר באטלר מזין את באם לסלים קלים:

https://twitter.com/MiamiHEAT/status/1522043970297151488?cxt=HHwWgICy4ai7sZ8qAAAA

המץ'-אפ של באם מול דיאנדרה ג'ורדן רע מאוד לדיאנדרה. הוא לא מצליח לרוץ אחריו, מה שמוביל את באם לדאנקים קלים וספסול מוקדם של דיאנדרה. במחצית השנייה דוק מנסה להפתיע עם הארדן והאריס בשמירה על באם, זה בעיקר מוביל לחולשה של פילדלפיה בריבאונד ושוב דאנקים קלים של באם. זה גם מאפשר לבאם למסור כמה מסירות נהדרות להאלי הופים קלילים.

 

2. ג'יימס הארדן, מקסי והאריס

בהיעדרו של אמביד, האריס ומקסי בלי ספק מספקים את הסחורה. האריס עם 21 נק', ומקסי עם 34. מי שחסר במשוואה זה ג'יימס הארדן. לרגעים מסויימים ממש בדקות הפתיחה זה היה נראה אחרת, תראו את ראיית המשחק המשוגעת של הארדן שמוסר מסירה נהדרת לדאנק קליל לחלוטין:

הבעיה הכי גדולה זה שהארדן בכושרו הנוכחי לא מסוגל לשחק 40 דקות כמו שמצפים וצריכים ממנו.

הוא מסיים את הערב עם 9 אס' על 3 איבודים, נהדר אבל לא מספיק. הוא זורק רק 15 זריקות מהשדה ומגיע רק ל 20 נק'.

כאשר גולת הכותרת זה המחצית השנייה אותה הוא מסיים עם 4 נק', אסיסט בודד על 2 איבודי כדור ו 1-5 מהשדה. זה לא ההארדן שרוצים לראות בפילדלפיה.

אם בהתחלה זה היה נראה טוב, ככה זה נראה באמצע הרבע הרביעי. חשוב לציין שלמרות הציוץ המאוד מתוקשר, סם קאסל קרה שם למקסי ולא נראה שבאמת יש ביניהם בעיה אמיתית, עדיין שפת הגוף אומרת המון:

https://twitter.com/DrGuru_/status/1521348283003813889

3. ספסל ועומק

מצד אחד, 19 נק' של אולדיפו, 18 נק' של טיילר הירו באחוזים נהדרים. על זה אפשר להוסיף את ההגנה הנהדרת של אולדיפו, את דדמון שנותן דקות מצויינות מהספסל ופשוט עומק משמעותי מאוד של פילדלפיה.

מצד שני, דיאנדרה ג'ורדן נראה אבוד בחמישייה של פילי (למרות 6 נק' ו 5 ריב' ב 13 דקות הוא היה חור בהגנה), קורקמז נקודת האור מהספסל עם 8 נק' ו 6 ריב' וזהו בערך. למעשה הספסל כולו של פילדלפיה קולע ביחד 19 נק', בדיוק כמו אולדיפו.

הספסל של מיאמי מסיים עם 52. זה מספר חלק משמעותי מאוד בסיפור.

 

4. 44-34 למיאמי בריבאונד

בהיעדרו של אמביד, מיאמי שולטת מתחת לסלים. דוק מנסה "להפתיע" כשהוא מעלה את דיאנדרה ג'ורדן למץ' אפ עם באם וזה נראה רע פעם אחר פעם. דבר אחד אני באמת לא מבין.

יש לך את מילסאפ על הספסל, אחד הווטרנים הטובים בליגה.

מילסאפ אמנם לא אותו שחקן שהיה לפני 3 שנים, ועדיין, לא שווה לנסות אותו כשהקבוצה שלך פשוט לא מצליחה לסגור לריבאונד. אתה לא צריך ממנו שיעשה נקודות, אתה צריך ממנו שישמור ויסגור את באם לריבאונד. זה הכל. מאוד מאכזב שדוק לא מנסה לתת לו הזדמנות.

 

לסיכום, המשחק הבא יהיה בפילדלפיה בלילה שבין שישי לשבת בשעה 02:00 שעון ישראל.

אם הצוות הרפואי של פילדלפיה לא מוצא דרך להכשיר את אמביד שישחק משהו בסדרה הזו, לא נראה שיש לפילדלפיה סיכוי אמיתי לתת קרב למיאמי. מצד שני, אולי הארדן יזכר שפעם הוא היה מסיים משחקים כאלו עם 40-10-10.

 

פניקס סאנס 129 – דאלאס מאבריקס 106 (2-0 לסאנס)

אריק ספרן

לאחר 10 ניצחונות רצופים על דאלאס, פיניקס הגיעה במטרה לעלות ל-2-0 בסדרה בדרכם חזרה לגמר המערב. לוקה, מצידו, בא להוכיח לקבוצה שוויתרה עליו בדראפט, שהוא שחקן שיכול להוביל קבוצה עד לשלבים המאוחרים של הפלייאוף, או לפחות לתת פייט ראוי למדורגת ראשונה.

 על דמיון והטעיה

המשחק החל באופן זהה לחלוטין למשחק הקודם, עד כדי כך שצופה מתמיד היה צריך לוודא שזה לא שידור חוזר של המשחק הקודם. בדומה למשחק הקודם, המשחק נפתח ב 9-0 לפיניקס כאשר לוקה הראשון לעלות על הלוח מהצד של דאלאס. ההמשך אבל היה שונה לחלוטין. בעוד שבמשחק הקודם פיניקס שלטה לחלוטין בשלושת הרבעים הראשונים ודאלאס עשתה ניסיון קאמבק שצמצם את הפער בדקות הסיום.

כאן המשחק היה צמוד מאוד והתוצאה הסופית קצת מבלבלת. 8 דקות לסיום הפער עמד על 6 בלבד, ואז הגיעה ההשתלטות המוכרת של פול על הרבע האחרון, ובריחה של הסאנס שגמרה את המשחק.

כריס פול

אם יש משהו שחוזר על עצמו פעם אחר פעם, היית מצפה לא להיות מופתע ממנו בכל פעם מחדש. ובכל זאת, בגיל 37 כריס פול מצליח להדהים אותנו שוב ושוב, כש-6 דקות בלבד ברבע האחרון הספיקו לו בשביל לקלוע 14 מתוך ה-28 נקודות שלו במשחק, פלוס חטיפה וסחיטת עבירת תוקף שהרגו את המשחק הזה לגמרי. הפעם, הוא אפילו לא היה חייב לחכות לרגעי הקלאץ'.

https://twitter.com/NBA/status/1522069496554471425

לוקה דונצ'יץ'

בתחילת הקריירה שלו, ובעיקר לאחר משחק ה-70 נק' שלו בו הוא הפסיד, הדביקו לדווין בוקר את המונח "שחקן של מספרים ריקים". אמנם, אנחנו מדברים במונחים אחרים לגמרי, ולוקה ודאלאס הצליחו לא רק להעפיל לפלייאוף, אלא אפילו לעבור סדרה בפעם הראשונה (אם כי, מול יוטה הנוכחית זאת לא בהכרח חוכמה גדולה), אבל אני חושב שצריך להתחיל לשאול ברצינות – עד כמה המספרים של לוקה יכולים להוביל לניצחונות והישגים משמעותיים.

במשחק הראשון היו ללוקה 45 נקודות מפלצתיות, וכאמור למרות התוצאה המטעה, דאלאס לא הייתה קרובה לפיניקס בשום שלב. הערב, לוקה שוב סיים כקלע המוביל, עם 35 נקודות, אבל גם סיים עם מדד הפלוס/מינוס הנמוך ביותר: מינוס 28(!), כשהרבע היחיד שבו דאלאס ניצחה במשחק – הרבע השני – היה זה שבו לוקה נח על הספסל. אין ספק שלוקה שחקן נהדר, אחד הטובים בליגה, אבל הוא והקבוצה יצטרכו לעשות חושבים איך לנצל את הכישרון שלו בצורה אחרת.

דווין בוקר

מי שלא מכיר את המונח "נקודות שקטות", מוזמן לצפות במשחק של דווין בוקר מהערב. 30 נק', שנקלעו בטפטופים, תוך משחק שוטף ובלי להכריח שום דבר. אם בעבר היינו רואים את בוקר תוקף מההתחלה ומנסה לצבור נקודות בכח, הרי שבוקר מודל 22, הוא שחקן בוגר בהרבה, שמבין שבמשחק נכון הנקודות כבר יגיעו מאליהן. את הרבע הראשון בוקר סיים עם 7 נקודות בלבד, אבל על הדרך דאג להדביק 3 עבירות משחקן ההגנה המוביל של דאלאס, פיני סמית.

את הרבע השלישי בוקר התחיל עם 8 נקודות מהירות שמחקו הובלה נדירה של דאלאס במחצית, ואז שוב "נעלם", כחלק מהשטף הקבוצתי הנהדר של הסאנס. את יתר הנקודות שלו בוקר השיג ב-3 שלשות רצפות ברבע האחרון, לאחר שכריס פול סיים את ההתעללות שלו במאבריקס. נמאס לכם מפול? קבלו את בוקר. איך מתמודדים עם זה?

ג'יילן ברונסון

אם בסדרה הקודמת היה נראה שברונסון דאג לעצמו לחוזה אסטורונמי בקיץ, אז הסדרה הזאת כבר גורמת לסוכן שלו להזיע. ברונסון הגיע לסדרה מול פיניקס כקלע המוביל בפלייאוף (27.8 נק'), ונראה כמו אול-סטאר עתידי לכל דבר, וכינור שני לגיטימי ליד לוקה. ואם קיווינו שהמשחק הראשון המזוויע שלו (13 נק' ב-37% מהשדה) הייתה הבלחה מקרית ושהוא הולך לחזור לעצמו במשחק הבא, הרי שהמשחק הזה היה גרוע אפילו יותר. 9 נק' ב-25% מהשדה, עם מדד של מינוס 22, 3 איבודים ו-2 אסיסטים בלבד. איזה חוזה נותנים לו עכשיו?

השיפוט

בעוד שהרמה של הליגה רק הולכת ועולה משנה לשנה, נראה שרמת השיפוט רק הולכת ומתדרדרת. לא פחות מ-11 עבירות תוקף נשרקו במשחק הזה, מתוכם 7 לסאנס. ברבע השני זה בלט במיוחד, כאשר בתוך דקה אחת נשרקו לא פחות מ-4 שריקות לעבירות תוקף, 3 לפיניקס (בשלוש התקפות רצופות) ו-1 לדאלאס.

לא חושב שהשופטים השפיעו בסוף על זהות המנצחת, אבל אין ספק שהם הפריעו מאוד לשטף של המשחק, וחלק גדול מההחלטות שלהם היו תמוהות, לשני הצדדים. חבל.

מיקאל ברידג'ס

ממשיך להיות המחסל השקט של הסאנס, עם 11 נק' בלבד, אבל עם מדד הפלוס/מינוס הגבוה במשחק – פלוס 31, והגנה נהדרת ומתסכלת על לוקה, שהובילה אותו ל-7 איבודים. כרגיל, תמיד עושה את המהלכים הנכונים, בהגנה או בחיתוכים הנכונים לצבע (כולל אסיסט יפיפיה לביומבו – חפשו). אם דאלאס ימשיכו להחביא בהגנה את ברונסון עליו, ברידג'ס ייתן תפוקה התקפית גדולה יותר בהמשך הסדרה. יופי של שחקן.

 

תגיות: , , , , ,
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות