עדכונים 4.5.22
Tyler Herro is the first player to win the Kia NBA Sixth Man of the Year Award with the Miami Heat.
More ➡️ https://t.co/d8ElEthWGu
Voting results ⬇️ pic.twitter.com/Orkvo29AYR
— NBA Communications (@NBAPR) May 3, 2022
Tyler Herro is the first player to win the Kia NBA Sixth Man of the Year Award with the Miami Heat.
More ➡️ https://t.co/d8ElEthWGu
Voting results ⬇️ pic.twitter.com/Orkvo29AYR
— NBA Communications (@NBAPR) May 3, 2022
מאי 4, 2022 | בזמן שישנתם, כתבות | 0 |
בוסטון וממפיס שומרות על הבית הפעם
דרור האס
אחרי שהובכו במשחק הראשון בבית, היה חשוב לסלטיקס שלא ליפול כך שוב. אמנם היעדרותו של מרכוס סמארט הייתה סיבה לדאגה אך היה עליהם להתעלות. ג'יילן בראון שבמשחק הראשון לקח זריקות רעות הוביל את החבורה המקומית עם 30 נקודות כשבוסטון התאוששו ולקחו את המשחק השני.
בוסטון להטה מההתחלה וניצחה את המחצית הראשונה 64-40. הקליעה של בוסטון הגיעה בעיקר מבחוץ כשהסלטיקס קלעו 20-43 השלשות שלהם. בפודקאסט דיברנו השבוע על כך שבוסטון לוקחת מה שהגנת מילווקי נותנת, אלא שבמשחק הראשון זה לא נכנס. הפעם הייתה הנעת כדור טובה יותר וזה נכנס. בנוסף הגנת הסלטיקס חזרה לתפקודה והשאירה את מילווקי מתחת ל-90.
האלופה המכהנת "גנבה" את הביתיות במשחק הראשון. אך הסלטיקס התאוששו. כעת הסדרה עוברת למילווקי
1. חגיגת השלשות של בוסטון: במשחק 1 בוסטון זרקה 50 שלשות, אך כאמור זה לא ממש היה מבחירה. הגנת מילווקי דחקה את הסלטיקס לשלשות רעות, במיוחד עם החמישיה הגבוהה של ברוק לופז, בובי פורטיס ויאניס אדטוקומבו שסתמו את הצבע. הסלטיקס נפלו לזה וקלעו רק 10 שלשות.
ההנחה הייתה שבוסטון תנסה לקחת יותר שלשות, ולפרוץ את הדרך לצבע. אולם זה לא מה שקרה. הפעם הסלטיקס לקחו את מה שהגנת מילווקי נתנה, רק דאגו שאלה יהיו שלשות טובות, והן נכנסו. הסלטיקס קלעו 11-17 בחצי הראשון.
גראנט וויליאמס, ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום קלעו כל אחד יותר משמילווקי קלעה כקבוצה. הבאקס סיימו עם 3-18 מעבר לקשת, ובסה"כ בוסטון קלעה 51 נקודות יותר ממילווקי מעבר לקשת. זה גרם למילווקי לשנות את סגנון ההגנה ולנסות לשמור על קשת השלוש, ובתגובה בוסטון עם הנעת כדור מצאה את הפרצות בהגנת מילווקי
Make the ball the most athletic player on the floor!
— PGC Basketball (@PGCbasketball) May 3, 2022
הבעיה העיקרית של בוסטון הייתה שהם לא הצליחו לשמר את האנרגיה הזו למשך 48 דקות. הסלטיקס קלעו רק 44 נקודות במחצית השניה אחרי שההתקפה שלהם הפכה שוב עצלנית. מוביל כדור שרץ ללתוך ההגנה ובסוף זריקה רעה. המחצית הראשונה הראתה שלמילווקי קשה להגן כנגד הנעת כדור. אם שחקני בוסטון יוכלו לשמור על הסגנון הזה ולא לברוח להתקפות עצלניות יותר, הסלטיקס יכולים לנצח. אם ישחקו בחוסר אנרגיה כמו במחצית השניה? מילווקי תטייל לשלב הבא.
The Celtics outscored the Bucks by 51 points from three.
— Celtics 20 3PM
— Bucks 3 3PMThat 17 three-pointer difference is the 2nd largest in a playoff game ever. pic.twitter.com/USk9gmAArs
— StatMuse (@statmuse) May 4, 2022
גראנט וויליאמס: הפורוורד נתן כנראה את משחק חייו במשחק הזה: 7-14 מהשדה, 6-9 מהשלוש, ובעיקר – הגנה אדירה על יאניס אדטוקומבו. גראנט אמנם נמוך (1.98) אך מוצק וחזק מאוד, ולוקח חלק משמעותי בהגנה על הגריק פריק
יאניס כידוע הוא 2.11, MVP ורץ אל תוך גראנט וויליאמס ו… נעצר. מדברים על לעצור את אדטוקומבו עם חומה אבל גראנט וויליאמס התגלה כחומה אמיתית בפני עצמו וגורם ליאניס להוציא המון אנרגיה. והוא אפילו לא הוויליאמס עם ההגנה הכי טובה בבוסטון… שניהם יחד יוצרים קו קדמי הגנתי מרשים למדי, ואם בוסטון תוכל לשמור את שניהם שנים קדימה, זה יהיה מהנה מאוד.
בין 2 גישות: בשני המשחקים בוסטון לקחה סה"כ 41 שלשות יותר ממילווקי. רובן מתוכננות, בין אם על ידי הגנת מילווקי ובין אם כחלק מהסכימות ההתקפיות של בוסטון. מילווקי מדוקרגת במקום החמישי בליגה בכמות שלשות עם 38.4 שלשות למשחק בעונה הסדירה, בוסטון לקחו פחות – 37.1 למשחק. לעומת זאת במשחק השני המצב היה הפוך. הסלטיקס לקחו 43, ומילווקי לקחו 18 בלבד, שזו הכמות הנמוכה ביותר למשחק כלשהו בעידן בודנהולזר
The Bucks attempted only 18 3's tonight. That's by far the lowest total for them of the Mike Budenholzer era. They'd previously never been held below 22. pic.twitter.com/JYq7IptQ3f
— Sam Quinn (@SamQuinnCBS) May 4, 2022
בעוד שהגישה ההגנתית של מילווקי היא לשלוח את היריבה לזריקות רעות לשלוש, הגישה של בוסטון היא להפריע לשלשות, והתקפת מילווקי חיה על השלשות. בוסטון למדה את יכולת המסירה של יאניס, ובמקום לבצע עליו דאבל טים ולשלוח אותו לכמות דו ספרתית של אסיסטים עם מסירות לקשת, אימה יודוקה סמך על אל הורפורד וגראנט וויליאמס שישמרו עליו באחד על אחד. בגדול הם הצליחו. ויאניס סיים עם 11-27 מהשדה.
עכשיו תורו של בודנהולזר למצוא את הפתרונות. משחק הבא מוצ"ש 22:30 שעון ישראל.
אריאל בנדר
גריזליס – ווריורס משחק 2:
משחק של להיות או לחדול עבור הגריזליס, ניצחון והסדרה פתוחה, הפסד והגריזליס יוצאים לשני משחקי חוץ קשים בצ'ייז סנטר כשהפסד אחד שם סוגר סיפור.
דילון ברוקס הורחק כשנתן מכה לגארי פייטון השני שהיה בדרכו אל הטבעת ונפצע במרפק השמאלית ודקה לאחר מכן, זאבייר טילמן נתן מכה בפניו של דריימונד גרין שיצא מהמגרש לחדר ההלבשה וחזר, אבל אכן שחקן מורחק שהוא לא דריימונד גרין לא נראה הרבה בסדרה בה הווריורס מעורבים, אם בכלל.
וג'ה מוראנט עם שיא קריירה בנקודות בפלייאוף (47 נקודות), סטרץ' מטורף ברבע האחרון שעוד יהיה ב-Hardwood Classics וישודר בעוד שנים רבות מוביל את הגריזליס לניצחון כנגד כל הסיכויים, בלי ג'ארן ג'קסון על המגרש 3 וחצי דקות לסיום.
סטף האיש הדומיננטי:
סטף ניהל את המשחק היטב עבור קבוצתו, החורים שהוא יוצר בהגנה גורמים לנזק אדיר, לאינספור נתיבי מסירה, סטף קולע מכל הטווחים ועושה מה שהוא רוצה על המגרש, קשה מאוד לעצור אותו. הגריזליס ניסו הגנה אזורית אבל זה לא עבד להם כי סטף הצליח למשוך אליו שחקנים ולמסור לגבוהים בצבע או לקלעים על קו השלוש. הגריזליס ניסו גם הגנה אישית אבל סטף לא צריך שום חסימה בשביל לחולל בעיות להגנה של היריבה, הוא עובר שחקן ומחליט אם לעלות לפלוטר, להוציא לשלוש או למסור ללייאפ קל. בלי סטף הווריורס על המגרש קבוצה רעה יותר בשני צידי המגרש, הם מאבדים יותר, הם שומרים פחות טוב, אין מי שינווט בהתקפות מעבר, זו קבוצה אחרת לגמרי.
סטף שולט במשחק ההתקפה של הווריורס:
https://twitter.com/warriors/status/1521672766428119041?s=20&t=7ijk8w01CHx0IGd7LfhvmQ
☔️☔️☔️ https://t.co/4KG4zmo4fN pic.twitter.com/t6NrHnLpP2
— Golden State Warriors (@warriors) May 4, 2022
לגריזליס יש הרבה אופי, לווריורס אין קילר אינסטיניקט:
הגריזליס שיחקו בקצב רע במהלך הרבע הראשון, הם החטיאו 8 זריקות ברצף מהשדה אבל הם הצליחו לחזור ולעלות ליתרון, ראינו אתמול כשלמאבריקס לא הלך ברבע השלישי והם קלעו ב-1-9 מהשדה, הסאנס ניצלו את זה כדי לברוח והווריורס לא הצליחו מהסיבה הפשוטה שלקבוצה של הווריורס השנה אין קילר איסטיניקט, הם היו צריכים לשחק בצורה חכמה ויעילה ובמקום זה הזריקות הלכו לשחקנים הלא נכונים, כמו: אנדרו וויגינס שהרבה להחטיא.
הגריזליס מגלים אופי ולוקחים שליטה:
https://twitter.com/memgrizz/status/1521674030297882625?s=20&t=7ijk8w01CHx0IGd7LfhvmQ
https://twitter.com/memgrizz/status/1521675001799315458?s=20&t=7ijk8w01CHx0IGd7LfhvmQ
תיאום הגנתי של הגריזליס:
הגריזליס התמודדו לעיתים מול ליינאפ קשה לשמירה, עם שני יוצרים (סטף וג'ורדן פול) ושני קלעים טובים לשלוש (קליי ואנדרו וויגינס). אבל בעזרת תיאום הגנתי ותקשורת טובה בהגנה, הווריורס לקחו שלשות ולקחו את הזריקות מהטווחים שלהם אבל תחת שמירה בחלק לא מבוטל מהזריקות שלהם, זה הוביל לשליטה בריבאונד הגנה ולמתפרצות מצד הגריזליס, בלי התיאום ההגנתי והכלים ההגנתיים שהיו לגריזליס מטיוס ג'ונס וג'ה מוראנט שחסמו נתיבי מסירה ואת הבקדורים (Backdoors) של שחקני הווריורס ועד ג'ארן ג'קסון ג'וניור שהיה משמעותי מאוד בהגנה על הטבעת.
וכשלצד השני, לווריורס, מאוד חסר התיאום ההגנתי, אז עקב כך יש הרבה מיסמאצ'ים, הרבה זריקות פנויות ובהחלט אחוזים גבוהים לקבוצה שכנגד.
גם בהתקפה, היה חוסר תיאום בלתי נסבל של הווריורס ברבע השלישי, בו הם סיימו עם לא מעט איבודים וזה לא מחויב למעמד ולמשחק הזה.
בפוזישן אבוד זאייר וויליאמס מניח שלשה:
https://twitter.com/memgrizz/status/1521689595959775234?s=20&t=3p5yxa3Zguh6yN26m33Amg
למה דריימונד לא בצבע?, זאבייר טילמן מנצל ל-2 קלות:
— Memphis Grizzlies (@memgrizz) May 4, 2022
ג'ארן ג'קסון ג'וניור מגן על הטבעת:
ON THAT. @MemphisTravel | #MemThis pic.twitter.com/i7svevJTwC
— Memphis Grizzlies (@memgrizz) May 4, 2022
בלי דריימונד גרין, עם יוצר אחד ועם קו קדמי של פורטר – קאמינגה, הווריורס טובים יותר:
הווריורס סיימו את הרבע השלישי בריצת 13-3, דריימונד גרין לא היה על המגרש בסטרץ' האחרון של הרבע, בדקות הטובות של הווריורס בהם הם שמרו אזורית, הם אילצו את הגריזליס לקחת זריקות קשות מחוץ לקשת, סטף יצר לעצמו ולחבריו, לא היה לידו יוצר שני בדמות ג'ורדן פול והווריורס היו יעילים יותר בשני צידי המגרש, נלחמו על כל כדור ועשו לגריזליס בדיוק מה שהגריזליס עשו להם מוקדם יותר ברבע, אז ג'ה היה היוצר הראשי, הגריזליס שיחקו אזורית והווריורס לקחו זריקות קשות מחוץ לקשת.
וזה לא קשור רק לסטף, העיקרון של סטיב קר לשחק עם יוצר אחד הוא הדבר הנכון, גם ברבע הרביעי בו הווריורס כבר עלו ליתרון, הם לא שיחקו עם סטף כיוצר היחיד שלהם, אלא שיחקו עם ג'ורדן פול וזה עבד.
דקות של התעלות, סטף בפעולה:
https://twitter.com/warriors/status/1521694419476385792?s=20&t=ZJmZ0wEJy51PygyeJ5gNyA
https://twitter.com/warriors/status/1521693398511456256?s=20&t=ZJmZ0wEJy51PygyeJ5gNyA
גם ג'ורדן פול יוצר בחסד:
https://twitter.com/warriors/status/1521695383029657601?s=20&t=ZJmZ0wEJy51PygyeJ5gNyA
גם התקפת המעבר נראית טוב יותר:
https://twitter.com/warriors/status/1521696563298324481?s=20&t=iIOh78uCm5Pd8ZF9GmqXSA
הווריורס עשו הכול נכון ברבע האחרון עד שג'ה הגיע:
כשדריימונד גרין חזר לשחק ברבע הרביעי, הוא ניסה להיות יוצר למרות שהוא לא, דריימונד חזר בדיוק כפי שיצא ברבע השלישי, זאייר וייליאמס הניח שלשות כמו שחקן עם ניסיון פלייאוף, לא כמו רוקי. אבל סטיב קר כמו מאמן גדול הצליח להחזיר את דריימונד למשחק ולגרום לו לשחק באופן יעיל ליד סטף, דריימונד נתן לסטף את הבמה והבין את תפקידו של המגרש לאחר ההתחלה הרעה ברבע הרביעי.
הגריזליס איבדו ברבע הזה את ג'ארן ג'קסון ג'וניור, לא שיחקו כמו קבוצת ההגנה הטובה שהם יודעים להיות, נתנו לסטף שלשות פנויות אבל הם ידעו לאסוף את עצמם ולהגיע למשחק בסופו של דבר, ג'ה מוראנט הגיע בסיום עם יכולת אישית אדירה, עם שלשות גדולות, חדירות אדירות, סלים בלתי אפשריים ובעיקר סחיטת עבירה גדולה מעוד בוקס-אאוט של דריימונד, הצעדים בסוף של קליי תומפסון עזרו מאוד אבל כל הניצחון הזה לא היה קורה בלי דקות יוצאות מן הכלל של ג'ה בסיום.
ג'ה תוקף את הטבעת:
HIM. pic.twitter.com/m7UIjJ0fyj
— Memphis Grizzlies (@memgrizz) May 4, 2022
סיבה לאופטימיות ב-NBA, זו אחת העונות המוצלחות של הליגה מבחינת זכויות שידור, אחרי שהרייטינג ירד מאז 2020 (מגפת הקורונה).
Sunday's Warriors-Grizzlies game on ABC averaged 7.7 million viewers with a 10.2M peak — making it the network's most-watched conference semi game since 2011.
(h/t @Ourand_SBJ) pic.twitter.com/grYZe9WBDK
— Boardroom (@boardroom) May 3, 2022
משחק הבא בין שבת לראשון ב-3:30.
/*a class="read-more-button" href="https://orangeball.co.il/games030522/">קרא עוד
Been ejected for less
— Draymond Green (@Money23Green) May 3, 2022
מאי 3, 2022 | בזמן שישנתם, כתבות, פודקאסטים | 0 |
בפרק הפעם שגיא רפאל הגיע והצטרף לדרור האס ויחד דנו בתחילת משחקי הסיבוב השני, תגובות מוגזמות למשחק הראשון, ההתאמות שראינו ונקודות החולשה של כל קבוצה. וכמובן תגובות נקודתיות לכל סדרה באשר היא כמו מה אכזב בבוסטון? מי אשם בסגנון של דאלאס? איך ממפיס תנצח את גולדן סטייט?
וההתאמות של דוק ריברס לעומת ספולסטרה.
פתיח ורגע השבוע 00:00
בוסטון – מילווקי 03:40
ממפיס – גולדן סטייט 20:00
מיאמי – פילדלפיה 45:35
פניקס – דאלאס 52:48
יוטה לאן? 1:09:45
מאי 3, 2022 | בזמן שישנתם | 0 |
דרור האס
הסיקסרס נשארו קרובים ללא אמביד. מיאמי היט לקחה את המשחק הראשון בסדרה. למרות היעדרו של ג'ואל אמביד הסיקסרס נלחמו רוב המשחק ולרגע גם היו ביתרון. למיאמי היו תשובות ובמחצית השניה השתלטו על המשחק.
טיילר הירו סיים עם 25 נקודות, באם אדבאיו עם 24 נקודות, 12 ריבאונדים ו-4 אסיסטים בנצחון. טוביאס האריס הוביל את קלעי הסיקסרס עם 27 נקודות וג'יימס הארדן הסתפק ב-16 בלבד. אמביד אמור לחזור למשחק 3, ופילדלפיה מקווה שבהחלט כך יקרה.
1. דיאנדרה ג'ורדן: דוק ריברס לא אוהב שמפקפקים בו. זה משהו שכבר למדנו, בטח אחרי ששבוע שעבר הוא טרח לשבת ולהסביר למה כל ההפסדים אחרי הובלה של 3-1 לא היו באשמתו. ואז בעקבות הפציעה של אמביד הוא נשאל האם דיאנדרה ג'ורדן יקבל יותר מדי דקות הוא הגיב בנחרצות: "אנחנו אוהבים את DJ, ואנחנו נמשיך לפתוח איתו בין אם אתם אוהבים את זה ובין אם לאו." הבה נבחן איך זה עבד:
דיאנדרה ג'ורדן פתח ופילי נפלה למינוס 15-6 (שתכלס היה צריך להיות 18-6 אבל אנחנו לא מדברים על שיפוט) ואז נכנס פול ריד.
פול ריד יצא ופילי במינוס 5 בלבד. דיאנדרה חוזר 45 שניות לסיום והרבע מסתיים במינוס 8.
די ג'יי לא משחק רבע שני. פילדלפיה מנצחת את הרבע ב-9 ויורדת למחצית ביתרון נקודה 51-50. במחצית הראשונה אגב פילדלפיה איתו מינוס 12 ובלעדיו פלוס 13.
במחצית השניה ריברס פותח שוב עם דיאנדרה ומיאמי משתלטת שוב, כשהוא יורד, מיאמי בפלוס 1.
מאוחר יותר הוא נכנס כשפילי במינוס 6 ויוצא מאוחר יותר כשהסיקסרס במינוס 9.
בתחילת הרבע הרביעי ג'ורדן נכנס שוב כשפילי במינוס 11, אחרי שכמה ריבאונדים של אדבאיו הלחיצו את ריברס. תוך 3 דקות כשהוא יוצא מיאמי כבר בפלוס 19.
זה כנראה לא יחדש לאף אחד כאן שדיאנדרה ג'ורדן לא צריך להיות על המגרש במשחק פלייאוף כזה. כשהוא על המגרש פילדלפיה פשוט נראית רע. בסה"כ במשחק פילדלפיה הפסידה את הדקות בהן הוא היה על המגרש ב-17. שזה קצת מרשים למישהו ששיחק 22 דקות. את הדקות בלעדיו פילדלפיה ניצחה ב-8.
לו רק היה מישהו שיודע להתאים ולא להתעקש.
ובצד השני: דאנקן רובינסון יוצא אט אט מהרוטציה. הוא מזמן כבר לא בחמישיה וגם בהיעדרו של קייל לאורי, את הדקות מקבלים טיילר הירו, ויקטור אולדיפו וגייב וינסנט שהראה יכולות הגנתיות מרשימות.
רובינסון הוא לא דיאנדרה, והוא רחוק מלהיות שחקן לא מועיל בפלייאוף. הוא בשנה הראשונה של חוזה על 90 מיליון, וקלע 27 נקודות במשחק פלייאוף רק לפני שבועיים.
ההבדל שמיאמי פועלים ממצב אחר, הם יכולים להרשות לעצמם לתת לגייב וינסנט דקות בפלייאוף הראשון שלו, לזרוק את כיילב מרטין, טיילר הירו, ולהחזיר את אולדיפו לכשירות ברמה מדודה ב-25 דקות. תוסיפו את מקס שטרוס שנותן כמה דקות איכותיות ולרובינסון פשוט לא נשאר.
אך זה לא אומר שלא נראה עוד את רובינסון בפלייאוף. ספולסטרה בניגוד לריברס, מתאים את עצמו, לומד מטעויות ועושה התאמות. במפגש האחרון בין שתי הקבוצות הסיקסרס תקפו ללא הרף באחד על אחד את הנקודות החלשות, ובעוד שהירו יעיל מדי התקפית מכדי להורידו, רובינסון מול ג'יימס הארדן וטייריס מקסי כנראה עדיף באמת שלא יהיה על המגרש. וזה בסדר, למיאמי יש כלים אחרים. כנראה שבסדרה הבאה נראה אותו שוב. כרגע יש לספולסטרה המון כלים בארגז.
הארדן: ג'יימס הארדן סיים עם 16 נקודות 5-13 מהשדה, 2-7 מעבר לקשת ו-5 אסיסטים. זו תפוקה של רול פלייר, לא של כוכב שאמור להוביל קבוצה בפלייאוף. הארדן קיבל עליו מתחילת המשחק את פי ג'יי טאקר ופשוט לא מצא את עצמו. כנראה שזו הפציעה בהאמסטרינג שמונעת ממנו יכולת משמעותית, או שהוא מזדקן או בעיה מנטאלית כלשהי במשחקים חשובים. הנקודה היא שזה לא השחקן ששלחו עליו את סת' קרי ובן סימונס ושתי בחירות סיבוב ראשון. (כן כן אנדרה דראמונד).
בהיעדרו של אמביד מצופה מהארדן לקחת את ההובלה, לחרוך רשתות ולהיות הנשק ההתקפי הקטלני שהיה. שלחו בתמורתו שחקנים ובחירות ואחרי שלא מימש אופציה במטרה לקבל חוזה גדול יותר בקיץ. בין סימונס שלא הגיע בכלל לצפות במשחק ההדחה של קבוצתו לבין הארדן שנותן תפוקה של רול פלייר, לא ברור מי הפסידה יותר בטרייד הזה.
ההבדל שלהארדן נותרו עוד לפחות 3 הזדמנויות להראות שאולי הוא כן מצדיק את הכסף. האם יקרה?
אוי הארדן. טאקר נצמד אליו בפתיחה וחוץ מקטע אחד בין הרבע הראשון לשני ג'יימס היה נרפה. בהרכב הזה בלי אמביד הם צריכים אותו הרבה יותר אגרסיבי. כנראה שהוא כבר לא יכול. מיאמי בהילוך שני/שלישי לוקחת את משחק 1
— Yaron Talpaz (@ytalpaz) May 3, 2022
אריאל בנדר
ההיסטוריה של המפגשים בין הקבוצות ידעו רק מורדות בשנים האחרונות, הסאנס ניצחו בכל תשעת המפגשים האחרונים, ההפסד האחרון היה ב-29/11/2019 אז המאבריקס ניצחו את הסאנס 120-113, הסאנס שיחקו ללא דיאנדרה אייטון באותו משחק.
הסאנס יודעים לשמור אזורית על קבוצת שלשות טובה:
הנעת הכדור שעבדה למאבריקס בסדרה נגד הג'אז לא עובדת נגד הסאנס, יש להם שומרי ווינג מעולים, ידו הארוכה של מיקאל ברידג'ס הוכיחה שהיא יכולה להגיע לכל קלעי מהצד והמאבריקס צריכים להתאים את עצמם למצוא שלשות פנויות בדרך אחרת כי לסאנס יש מספיק כלים להאט אותם בהנעת כדור, הם יודעים לשחק אזורית.
הבלוק של מיקאל:
https://twitter.com/Suns/status/1521335773580079106?s=20&t=2YIcZ0-Q2UR_wAtzlsqsSg
הבלוק של ג'יי קראודר:
https://twitter.com/Suns/status/1521322240066785280?s=20&t=2YIcZ0-Q2UR_wAtzlsqsSg
הסאנס מרווחים וקולעים, המאבריקס מתגוננים וסופגים:
הנעת הכדור של הסאנס עובדת, יש להם מספיק כלים לרווח את המגרש כמו: החסימות של אייטון, התנועה ללא כדור של מיקאל ברידג'ס, דווין בוקר, קאם ג'ונסון ונוספים. ובעיקר ניהול המשחק המדהים של כריס פול. המאבריקס לא מצאו תשובה והם צריכים לשנות גישה, הם המשיכו לסגור את השלשות אבל לכריס פול היו תוכניות אחרות, קלע בשלוש תחת שמירה משלוש ומחצי מרחק. דווין בוקר וקאם ג'ונסון, אותו קאם שקולע 2.2 שלשות ב-59.1% בסדרה נגד הפליקנס.
הצמד הזה יחד עם שחקני כנף נוספים מצאו את דרכם לקו הפרימטר, פנויים פעם אחר פעם בעזרת משחק מסודר אך זה המשחק השביעי ברציפות של הסאנס שהם קולעים מתחת ל-50% מהשלוש, 39.3% הלילה. זה בסדר, אבל הסאנס צריכים לקלוע טוב יותר, הם היו טובים לאורך כל המשחק ובחצי הרבע האחרון כל המשחק שלהם השתבש.
בצד השני, אם למאבריקס הספיק רק לסגור את קו השלוש בסדרה נגד הג'אז, נגד הסאנס הם יזדקקו להרבה יותר. המאבריקס יזדקקו לסכמות הגנתיות בחילופים, בעזרות בהגנה על הפוסט, בסכמות הגנתיות (הגנה אישית/אזורית). המלאכה מרובה והזמן מועט עבור ג'ייסון קיד ועוזרו איגור קוקושקוב (מאמן הסאנס לשעבר ב-2018-19).
https://twitter.com/Suns/status/1521332415272079360?s=20&t=IOQirLaHETqIj10634B3Pw
https://twitter.com/Suns/status/1521324458048323590?s=20&t=IOQirLaHETqIj10634B3Pw
סטרץ' רע ואין חזרה:
רצף רע של המאבריקס עם סל אחד מ-9 זריקות מהשדה במהלך הרבע השלישי הוביל לבריחה של הסאנס והמאבריקס לא יכולים להרשות לעצמם רצף שכזה באף משחק פלייאוף, אם נגד הג'אז החלקים האלו במשחקים היו ניתנים לתיקון, נגד הסאנס זה סיפור אחר לגמרי. הם משחקים היטב בהתקפה, יש להם הרכבים ורסטיליים ומגוונים בשני צידי המגרש שגם יכולים לחדור, לסיים בצבע ולשמור בהגנה על הקו.
https://twitter.com/Suns/status/1521324458048323590?s=20&t=Id7N8e0WRvkFb-K7iJH3gg
https://twitter.com/Suns/status/1521333014436794369?s=20&t=Id7N8e0WRvkFb-K7iJH3gg
https://twitter.com/Suns/status/1521315067161026560?s=20&t=Id7N8e0WRvkFb-K7iJH3gg
יכולת אישית של היוצרים לא תספיק בסדרה:
בשביל לעצור את ג'יילן ברונסון ושחקני כנף חודרים נוספים בצבע, הסאנס צריכים שחקן בסייז גדול וטוב מספיק הגנתית בשביל לעצור אותם, לסאנס יש כאלו בשפע. הבידודים של לוקה דונצ'יץ' על רודי גובר בסדרה נגד הג'אז לא עובדים נגד הסאנס, דיאנדרה אייטון וג'בייל מגי יודעים להגן על גארדים והם הוכיחו זאת היום, יכולת ניהול המשחק של היוצרים של המאבריקס משתבשת עקב היכולות האדירות של הסאנס להאט אותם מקאם ג'ונסון, ג'יי קראודר ומיקאל ברידג'ס שיעצרו את ספנסר דינווידי וג'יילן ברונסון בצבע ועד לגבוהים (דיאנדרה אייטון וג'בייל מגי). שיעצרו את לוקה בבידודים, תוכנית המשחק ההתקפית של ג'ייסון קיד ואיגור קוקשקוב צריכה להשתנות.
לוקה, ג'בייל זה לא רודי!
https://twitter.com/Suns/status/1521342076671070208?t=ALU1dXCaQXuHD5ekI57AxA&s=19
הסוף הוא לא ההתחלה של המשחק הבא:
המאבריקס הראו רגעים של כדורסל טוב לקראת סיום המשחק, יוצרים תוקפים את הטבעת בקלות, שלשות מכל עבר, עצירה של חגיגת השלשות מצד הסאנס. המאבריקס כבר הורידו את הפער ל-6 הפרש אבל זה היה מאוחר מידי, הסכמות ההתקפיות עבדו להם מכיוון שהשומרים של הסאנס לא שמרו כמו שצריך, הצבע היה פנוי, לוקה וספנסר דינווידי רק עברו את השומר ונכנסו, קשה לקחת את חצי הרבע האחרון ולהפוך אותו לנחלת כלל המשחק, הסאנס לא ישחקו כפי ששיחקו ברבע האחרון. אבל זו בהחלט סיבה לאופטימיות עבור המאבריקס.
https://twitter.com/dallasmavs/status/1521340054236323841?s=20&t=mP4YPm3HiqicRsUtylJ80g
המשחק הבא בין רביעי לחמישי ב-5:00.
/*a class="read-more-button" href="https://orangeball.co.il/games020522/">קרא עוד