Sample Page

עדכונים 9.5.22

עדכונים ומשחקים!
 
 
 
כאמור ווג' חושף שבעוד כמה ימים ניקולה יוקיץ' יוכרז רשמית כ-MVP
 
 
במהלך המשחק בין פניקס ודאלאס מספר אוהדים החלו לדחוף ולהתעמת עם אשתו ואימו של כריס פול.
פול פנה למאבטחים ולשוטרים שיסלקו את האוהד

 

ובזמן שהרחיקו אותו מהמגרש צעק לו כריס פול: "אני אראה אותך אחר כך!"

 

מאוחר יותר צייץ פול שהליגה קונסת שחקנים שאומרים דברים לאוהדים, אבל אוהדים יכולים לשים ידיים על המשפחה שלנו. פאק דאט!

 

 
שארלוט מחפשת טרייד לגורדון הייוורד.
 
בלי קשר לתקרית – כריס פול התחייב לאוהדי פניקס להיות טוב יותר במשחקים הבאים.
 
ספייס אדאמס אירח בתכניתו את שאק, ובמהלך התכנית כשדיברו על רודי גובר אדאמס אמר לשאק שגובר היה שומר אותו על 12 נקודות. שאק הגיב "כן, למשך 3 הדקות הראשונות."

 

 
קייל לאורי פצע שוב את ההאמסטרינג הפגוע, בסימן שאלה למשחק 5.
 
דאלאס מעוניינת לשמור את ג'יילן ברנסון לעונה הבאה (מסיים חוזה)
 
מייק בראון נבחר לאמן את סקרמנטו, קיבל חוזה ל-4 שנים.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אדריאן פיין שנבחר על ידי אטלנטה ב-2014 נהרג היום בתקרית ירי בפלורידה. פיין נבחר כאמור על ידי ההוקס, והיה שם כשנה וחצי אז עבר למינסוטה ונפלט מהליגה. לכאורה עוד סיפור על שחקן שלא הצליח, אלא שפיין התפרסם לאחר שבזמן לימודיו במישיגן סטייט ביקר ילדים חולי סרטן בבי"ח שם נוצר קשר בינו לבין לייסי הולסוורת'. ילדה חולת סרטן עצבים. בין לייסי ופיין נושר קשר קרוב, פיין סיפר שהיא נתנה לו פרופורציות והשראה להמשיך להילחם. הוריה של לייסי סיפרו שהרגעים השמחים ביותר שלה היו עם אדריאן, שגם לקח אותה איתו לגזירת הרשתות לאחר שהספרטנס זכו באליפות הביג 10 ב-2014
לזכרו של אדריאן פיין, מצורפת כאן כתבה מ-2014 על הסיפור המרגש הזה

 

 
 
משחקים:
 
 
02:00 מילווקי מארחת את הסלטיקס. בוסטון חייבת לאזן את הסדרה כדי לחזור הביתה עם תקווה. האם מצאו פתרון להגנה על טייטום? 2-1 מילווקי. שידור בספורט 5 לייב
 
 
05:00 גולדן סטייט מארחת את הגריזליס. הזדמנות לבחון את התיאוריה של כמה ממפיס טובים יותר בלי מוראנט נגד קבוצות חזקות. הפסד כאן כמו במשחק הקודם, ויצור בור ממנו יהיה קשה מאוד לחזור… 2-1 לווריירס בסדרה. שידור בספורט 5
 
 
 
לפוסט זה מצורפת: מסיבת בריכה. ג'ורדן פול
 
תגיות:
קרא עוד

בזמן שפלייאוף 9.5.22

בזמן שפלייאוף לא ישנים, והלילה דאלאס משווה את הסדרה מול פיניקס וגם פילדלפיה וזורו (אמביד) משווים את הסדרה מול מיאמי. שתי הסדרות פתוחות לחלוטין.

 

פילדלפיה 76 116 – מיאמי היט 108 (2-2 בסדרה)

דני אייזיקוביץ

אפקט אמביד המשיך הלילה משחק שני ברציפות. אחרי שמיאמי שלטה מתחת לסלים, החזרה של אמביד (עדיין במסיכת הזורו) עושה את ההבדל. למרות ערב נהדר של באטלר 40 נק' ב 13-20 מהשדה, ושיפור התקפי של באם שקלע 21 נק' ב 9-12, הדומיננטיות שהייתה להיט מתחת לסלים בשני המשחקים הראשונים איננה, ג'יימס הארדן הרבה יותר משוחרר (המשחק הכי טוב שלו בפלייאוף עד כה) ופילדלפיה לוקחת משחק צמוד ומשווה את הסדרה.

 

1. ג'יימס הארדן

מתחילת הסדרה כולם מחכים לרגע שבו נראה את הארדן שאנחנו זוכרים מיוסטון. זה שלא מפחד מאף אחד, זה שמצליח לסחוב 40 דקות ולא פחות חשוב לקלוע זריקות גדולות במאני טיים. הארדן מצידו פתח טוב את המחציות הראשונות ונעלם לחלוטין בחלק השני של המשחק, עד הלילה.

הלילה, סוף סוף קיבלנו את הארדן במלוא הדרו, גם במחצית השנייה (18 נק') כאשר הוא קולע בסה"כ 31 נק', 6-10 מהשלוש, מוסיף 9 אס' (כמובן 6 איב'), ו 7 ריב'. זה לא רק הנקודות שהוא השיג, זו גם הדומיננטיות שהוא יצר.

 

מיאמי פיגרה לאורך כל המשחק, ומצד שני נשארה צמודה צמודה. בכל פעם שהיא הצליחה להתקרב, הארדן קלע שלשה קשה ששמרה על היתרון. לא סתם שלשות קשות, אלא גם כאלו שהגיעו אחרי הגנה נהדרת של מיאמי שהכריחו אותו לזרוק זריקה (כביכול) רעה עם 2-3 שניות על השעון. להלן שני מוצגים, 3 דקות לסיום, כאשר זה רק 5 הפרש הארדן עם שלשה יד על הפנים ומטר מהשלוש:

https://twitter.com/sixers/status/1523490712096231425

ודקה לסיום, שוב מיאמי מצליחה לעשות הגנה נהדרת ועוד הפעם הארדן עם שלשה באמת קשה, כשהוא נופל על השחקן שלו והלכה למעשה גומר את המשחק:

 

2. ג'ואל אמביד

אמביד רחוק מלהיות כשיר ב 100%, זה לא מונע ממנו לשנות את המומנטום של הסדרה לחלוטין. קודם כל, בזכות הנוכחות שלו, הדאבל טים על הארדן וגם העומס ירד משמעותית, מה שסוף סוף אפשר להארדן לשחק 40 דקות ברמה שאנחנו מצפים לה.

אמביד גם תורם את חלקו עם 24 נק', ו 11 ריב', אבל ההבדל הכי גדול שיש זה הנוכחות שלו בצבע.

כל היתרון שהיה למיאמי מתחת לסלים בשני המשחקים הראשונים (45-35 בריבאונד), נמחק לחלוטין, והלילה המאבק בריבאונד די מאוזן (33-32 למיאמי), אבל כאמור אמביד מתחת לסל זו פשוט נוכחות כבדה:

https://twitter.com/NBA/status/1523483409460432897

3. 16 שלשות ב 48% מול 7 שלשות ב 20%

בזמן שפילדלפיה מצליחה למצוא שוב ושוב את השחקן הפנוי, מה שמאפשר לדני גרין להכנס לכושר קליעה נהדר משחק שני ברציפות (11 נק', 3-4 מהשלוש),

תוכנית המשחק של מיאמי לא עובדת כמעט בשום צורה.

שימו לב לרשימה של מיאמי מהשלוש:

קייל לאורי 0-6, וינסנט 1-6, טיילר הירו 1-5, אולדיפו 1-5.

האחוזים הטובים ביותר הגיעו משטראוס (2-5) ובאטלר (2-6). באטלר כידוע זורק את השלשה כזריקת מחדל אחרונה, ולקלוט שהוא כרגע קלעי השלוש המוביל של הקבוצה זו בעיה רצינית.

בתוך כל הקושי הזה, נזכרי שקלעי השלוש הטוב ביותר בקבוצה לא רואה דקות משחק (דאנקן רובינסון). השאלה הנשאלת היא למה?

ספלוסטרה מאמן אדיר, אבל כרגע נראה שעומס השחקנים שיש לו בעמדות הגארד שעד עכשיו שירת אותו טוב, לא מאפשר לו להוציא מהפריזר את הקלעי מספר אחד שלו. האם רובינסון שלא שיחק כמעט פתאום יצליח לעלות ולתת 30 דקות יעילות? כנראה שלא. לכן זה קלף שיהיה קשה להשתמש בו.

בפילדלפיה, כל מטאטא יורה, ולא רק גרין והארדן קולעים, גם ניאנג עושה את שלו:

 

4. גי'מי באטלר ובאם

באטלר ווטרן שיודע מה צריך לעשות כדי לקחת תואר. הוא משחק נהדר. אבל איכשהו הוא גם הברומטר של מיאמי למשחקים רעים. כאשר הוא קולע הרבה (אין לי סטטיסטיקה) זה אומר שכנראה משהו לא עובד במכונה המשומנת. והלילה באטלר שוב ניסה לסחוב את הקבוצה על הגב שלו, עם ערב נהדר של 40 נק'. גם כשהוא פוגש את אמביד מתחת לסל, הוא מצליח לקלוע עליו במהלך סופר קשה:

במשחק הקודם באם קלע רק 9 נק', והלילה הוא סוף סוף הצליח להשתחרר קצת מאמביד וסיים משחק לא רע בכלל עם 21 נק'. זה הספיק כאמור למשחק צמוד ולא יותר, ובמיאמי יהיו חייבים שבאם ישמור על היכולת הזו בהמשך הסדרה.

 

5. הצוות המסייע של מיאמי

לא רק אמביד חזר במשחק 3, גם קייל לאורי חזר. איכשהו, הוא עובר מתחת לרדאר, אבל הוא עובר סדרה נוראית. לאורי אמור להיות ווטרן עם המון ניסיון, מאחוריו טבעת, הוא שומר נהדר, פיזי, ואמור להיות מסוגל לעשות סלים גדולים במאני טיים. הוא כבר הוריד מעליו את "הקוף" שהיה בטורונטו. או ש… אולי לא?

ספלוסטרה צריך להגיב במשחק 3, הוא חייב למצוא את השחקנים שיצטרפו לבאטלר ובאם אם הוא רוצה לשמור את הסדרה הזו בחיים.

בינתיים, לאורי (הלילה 6 נק' ו 0-6 מהשדה), נראה כמו השחקן הלא נכון על המגרש. מיאמי כנראה לא תצליח לפצח את הצבע של פילדלפיה, והיא חייבת לפצח את המשחק בקליעה מבחוץ. כדי לעשות את זה, היא צריכה שחקנים שיכולים לקלוע את השלשה גם כשמעירים אותם באמצע הלילה.

הזכרתי כבר את רובינסון, וסביר להניח שנראה את ספולסטרה כן נותן לו סוף סוף הזדמנות במשחק 5.

 

מה לגבי השאר?

הירו 11 נק' (4-12 מהשדה) ו אולדיפו 15 נק' (3-9 מהשדה) אפשר לומר שעושים את שלהם. אמנם לא באחוזים שמיאמי רוצים מהם, אבל זה עדיין יותר ממה שיש לפילדלפיה על הספסל. הבעיה לדעתי כאמור בחמישייה הראשונה של מיאמי.

 

6. טייריס מקסי וטוביאס האריס

כל כך הרבה סיפורים במשחק הזה שממש התלבטתי אם להזכיר אותם או לא. בכל זאת, מקסי מסיים עוד משחק נהדר עם 18 נק', והוא גם עם הפלוס מינוס הגדול בקבוצה (13+). לכל זה צריך להוסיף שהוא גם היה חלק מהמהלך היפה של המשחק:

 

המשחק הבא יערך במיאמי בלילה שבין שלישי לרביעי בשעה 02:30 שעון ישראל.

 

דאלאס מאבריקס 111 – פיניקס סאנס 101 (2-2 בסדרה)

אריאל בנדר

המאבריקס מאזנים את הסדרה והכול פתוח לקראת משחק מספר 5 שיתקיים ב-פוטפרינט סנטר (אולמה הביתי של הסאנס).

המאבריקס בתצוגת שלשות גדולה מצליחה לנצח את הסאנס ולקחת את הסדרה לפחות ל-6 משחקים, הסאנס מצידם ינסו לראות כיצד להאט את הכלים ההתקפיים של המאבריקס מחוץ לקשת ומחוץ לצבע כי רק לנעול את הצבע לא הספיק הלילה בהגנה האזורית של מונטי וויליאמס.

 

התלות בלוקה:

אחרי שנכתבו כבר הרבה תשבוחות על לוקה, דווקא התלות בו היא די מסוכנת כי ביום רע שלו המאבריקס עלולים ללכת לאיבוד, ה-Usage של לוקה הוא מאוד גדול בממוצע למשחק בפלייאוף הזה, 40.1% לפני המשחק הלילה, 40.6% הלילה.

לוקה הוא מנהל משחק בחסד, פליימקר אבל הוא לא צריך להיות היוצר הראשי ולא לתת חופש פעולה לידו לג'יילן ברונסון וספנסר דינווידי כי הסאנס יוכלו לצאת בנקודת הנחה שיש רק יוצר אחד על המגרש שייכנס לטבעת ויחלק את הכדורים ועצירתו מלתפקד תעצור את כל שטף המשחק של המאבריקס, ג'ייסון קיד צריך לראות איך לוקה הוא השחקן המוביל אבל בו בעת, גם יש שחקנים נוספים לידו שיוצרים, משמעותיים ומחזיקים בכדור.

 

לוקה עם הכדור לא מעט, הלילה זה הניב תוצאות:

https://twitter.com/dallasmavs/status/1523419318771351552?s=20&t=PcfTVSaVz73rOHxOeb_kSA

 

https://twitter.com/dallasmavs/status/1523416759084404737?s=20&t=PcfTVSaVz73rOHxOeb_kSA

 

https://twitter.com/dallasmavs/status/1523393284348923905?s=20&t=PcfTVSaVz73rOHxOeb_kSA

כריס פול צריך להתעורר ומהר, הסאנס אבודים בלעדיו:

כריס פול היה ביום קטסטרופלי הלילה, מעבר למספרים היבשים, בכל קבוצה בה שיחק כריס פול משחקו הטוב השפיע לטובה על כל הקבוצה ומשחקו הפחות טוב גם השפיע אך לרעה על כל הקבוצה, בשני המשחקים האחרונים כריס פול מאבד הרבה, לא מוסר את הכדורים שלו ולא לוקח את הזריקות שלו, הלילה כריס פול היה מאוד גרוע בהתקפה, ביום קליעה נוראי כמו שלו היום (5 נקודות), לקח 4 זריקות בלבד, נחשף בהגנה בהרבה מיסמאצ'ים וקיבל עקב כך הרבה עבירות, האזורית של הסאנס נכשלה כישלון אדיר, זה חשף את הגארדים בפוסט והוביל אותם לבעיית עבירות, כריס פול יצא בעבירות.

 

כמובן, שביום של 17 איבודים לא מנצחים את המאבריקס שניצלו את האיבודים האלו ל-23 נקודות.

 

ולסלים קלים כמו אלו:

https://twitter.com/dallasmavs/status/1523395530646204419?t=zdETp4ktyBxogw2uJ_NmjQ&s=19

https://twitter.com/dallasmavs/status/1523412923930255360?t=b0Xo-68q1-LBY3EDWjh7QQ&s=19

 

שימו את הכדור יותר בידיים של די-בוק:

דווין בוקר הוא שחקן מעולה, הלילה הוא היה נקודת האור היחידה של הסאנס, דווין שיחק טוב לאורך כל המשחק, דווין קלע באחוזים טובים, סיפק תרומה הגנתית, סחט עבירות, לקח 13 זריקות מהעונשין.

דווין בוקר גם מסר 7 אסיסטים, ביום רע של כריס פול יש לשים את הכדור בידיים של השחקן האדיר הזה שהיה יכול להיות בדיוני ה-MVP אם לא המירוץ הצמוד והעונות האדירות שנתנו שלושת הראשונים לתואר (יאניס, יוקיץ', אמביד).

 

דווין הוא צ'יפ שעובד היטב:

https://twitter.com/Suns/status/1523416678574346240?t=Xu3VciJc34nD3r9ZFKDCXg&s=19

https://twitter.com/Suns/status/1523404317834706944?t=EikuuL4CwcldpoqNNRaVEA&s=19

https://twitter.com/Suns/status/1523404365591023616?t=-EJUAfvkQJz9nF7t1Y6aiQ&s=19

 

מיותר לציין כי דווין בוקר יהיה בסיבוב הראשון בפנטאזי בשנה הבאה:

https://twitter.com/Suns/status/1523426304887902208?t=q3P4qRrsM-woOmQGwaqxvg&s=19

 

מונטי וויליאמס צריך להתאים להגנה אישית:

טוב יעשה מונטי וויליאמס אם ילמד לקח מהיום הזה ויפסיק לשמור אזורית ויבין שיש לו מספיק כלים להאט את המאבריקס.

דיאנדרה אייטון זה לא רודי גובר, הסאנס הם לא הג'אז.

דיאנדרה אייטון יודע להתמודד בבידודים על לוקה, הוא הוכיח זאת במשחק הלילה, כמו במהלך פה:

https://twitter.com/Suns/status/1523412574481489920?t=d7SZLYG6jBhY24PTCQUD9A&s=19

המאבריקס חגגו על קו השלוש של הסאנס וזו בעיה רצינית, 20 שלשות ב-45.5%, 8 שלשות של דוריאן פינלי-סמית'. 8 שלשות כאלו DFS  לא היה קולע בהגנה אישית על ג'יי קרואדר או מיקאל ברידג'ס.

בהגנה אישית לא יהיו הרבה נתיבי מסירה ליוצרים של המאבריקס, הם ייצטרכו ליצור אותם, האזורית של הסאנס תפסיק לספק להם חורים באזורית שעבדה כמו גבינה מלאה חורים.

לסאנס יש מספיק כלים הגנתיים ואני משוכנע כי אם הם ישחקו נכון הם ינצחו את משחק 5 החשוב.

 

מונטי וויליאמס צריך לשים סוף לדבר הזה:

https://twitter.com/dallasmavs/status/1523438197455618048?t=gzG_JwJAdxic4vbco4wHgQ&s=19

 

משחק הבא בין שלישי לרביעי ב-5:00.

 

 

קרא עוד

עדכונים 8.5.22

עדכונים ומשחקים!
 
 
 
ג'ה מוראנט צייץ "שברו את הקוד" ולאחר מכן מחק את הציוץ. (אחרי שדילון ברוקס ביצע עבירה על גארי פייטון שפצעה אותו סטיב קר העביר עליו ביקורת ואמר שיש קוד שלא שוברים בין שחקנים)
 
ג'ורדן פול הגיב: " הלכתי לכדור, אני לא שחקן כזה. מקווה שהוא ירגיש טוב יותר."

 

 
קליי תומפסון יצא להגנתו ואמר שהוא לא חושב שפול חזק מספיק להשפיע ככה.
 
פילדלפיה נקנסה ב-50 אלף על שעברה על נהלי פציעה, ובעיקר על חובת דיווח. הכוונה לדיווח שאמביד לא ישחק במשחק 3 ואז החזרה שלו ברגע האחרון.

 

 
דיווח לפיו הלייקרס לוקחים את הזמן בבחירת מאמן, מכיוון שהם מחכים לראות אם קווין סניידר או דוק ריברס יהפכו זמינים.
 
ביום רביעי שחקן העבר ריי אלן יעביר אימון למחלקת הנוער של מכבי תל אביב.
 
 
יאניס אדטוקומבו שאל אחרי המשחק את העיתונאים כמה הסכום אם הוא יעביר ביקורת על השופטים, ואז ענה: "אני לא צריך לעשות את זה, אני צריך לקנות חיתולים."
 
הניקס מעוניינים בטיוס ג'ונס.
 
הלייקרס שקלו לנסות טרייד על קיירי אירווינג במהלך העונה.
 
 
 
משחקים:
 
22:30 דאלאס מארחת את הסאנס. הזדמנות לחזות בלוקה ומנגד במכונה שהיא פניקס בשעה נוחה. 2-1 פניקס שידור בספורט 5 סטארס
 
03:00 פילדלפיה מארחת את ההיט. איך הסיקסרס ינצלו את המומנטום שבחזרת אמביד? 2-1 מיאמי שידור בספורט 5
 
 
לפוסט זה מצורפים: דור המאמנים הבא של הליגה
 
 
תגיות:
קרא עוד

בזמן שפלייאוף 8.5.22

בזמן שפלייאוף לא ישנים, והלילה בוסטון מפסידה במשחק קשה במילווקי, הווריורס מביסים את ממפיס, מוראנט נפצע אחרי מהלך מוזר של ג'ורדן פול. הליגה בודקת.

מילווקי באקס 103 – בוסטון סלטיקס 101 (מילווקי מובילה 2-1 בסדרה)

אריאל בנדר

קאמבק מדהים של הסלטיקס ברבע הרביעי בניסיון לנצח את משחק מספר 3. הם לא מצליחים עקב כך שיאניס בתצוגת תכלית מצליח להכניע את ההגנה של הסלטיקס. הגנה עם הרוטציה הכי עמוקה של שחקני הגנה טובים, לא הצליחה לעצור את המנהיג של הבאקס מלהיכנס לטבעת ולהניח נקודות או לעצור אותו בעבירה פעם אחר פעם. לעזרתו של יאניס הגיעו ברוק לופז וג'רו הולידיי עם 38 נקודות משותפות וביחד השלישייה הזו (יאניס-ג'רו-ברוק) קלעה 77.6% מסך כל הנקודות של הבאקס.

חוסר ייצור נקודות מהצוות המסייע של הבאקס:

אין שחקן ספסל עבור הבאקס שהתעלה על עצמו. בהיעדרו של כריס מידלטון הבאקס צריכים שחקן ספסל שיסגור את הואקום ויתעלה על עצמו, אמנם לא ראינו את ההשפעה של החוסר הזה בתוצאה הסופית ואנחנו נוטים לשכוח זאת עקב הניצחון של הבאקס אבל בלי יום גדול של יאניס שכבר ב-20 זריקות היה במעל 30 נקודות, המשחק אחר לגמרי. אם יאניס ביום כמו שהיה לו במשחק מספר 2, 28 נקודות ב-27 זריקות, כל יחסי הכוחות משתנים.

הנקודות בהתקפות המעבר של הבאקס היו משמעותיות:

התקפת המעבר של הבאקס עבדה טוב, הם ניצלו כל החטאה של הסלטיקס על-מנת לצאת למתפרצת ולסיים בנקודות קלות מתחת לסל.

https://twitter.com/Bucks/status/1523050576652627971?s=20&t=oBq0lkaxMVSG3AqE8XTyOw

יתר על כן, האגרסיביות שלהם סייעה מאוד, יכולות ההגנה המדהימות של יאניס שמנעו כל סל עליו בצבע סייעו לבאקס לעצור את הסלטיקס בהגנה ולצאת למתפרצות.

https://twitter.com/Bucks/status/1523029131658600448?s=20&t=-lAssSLtU23ZKhDzLzA-zA

 

https://twitter.com/Bucks/status/1523037993954553856?s=20&t=-lAssSLtU23ZKhDzLzA-zA

 

https://twitter.com/Bucks/status/1523039971396923392?s=20&t=-lAssSLtU23ZKhDzLzA-zA

הסלטיקס לא הצליחו לעצור את יאניס ולקלוע שלשות טוב:

כשיאניס הולך לטבעת או שהוא ישים 2 נקודות קלות או שתעשה עליו עבירה, אל הורפורד שהיה במצ'אפ עם יאניס לאורך המשחק נכנס לבעיית עבירות, 4 עבירות בעלייה לרבע האחרון. הוא שחקן מאוד חשוב לסלטיקס בהגנה, אולי הכי חשוב. זה הכניס את הסלטיקס לבעיה מאוד רצינית במאמץ לעצור את יאניס.לסלטיקס יש מספיק כלים הגנתיים, יש להם רוטציה של 7 שחקני הגנה מעולים, הם לא הצליחו לעצור את יאניס אבל בהחלט להאט את קבוצתו, את הצוות המסייע שלו, כל זה לא הספיק וזה לא בגלל שההגנה של הסלטיקס לא התאמצה, זה היה יום נוראי שלהם בהתקפה.

ג'ייסון טייטום ביום שירצה לשכוח עם 4-19 בזריקות מהשדה, כשהשחקן המוביל שלך מעמיד נתונים כאלו קשה מאוד לנצח. גראנט וויליאמס ומרכוס סמארט היו ביום קליעה רע.   9-33 בזריקות מחוץ לקשת, הכלי הכי חשוב בהתקפה של הסלטיקס, 19 שלשות היו לסלטיקס בממוצע למשחק לפני שהגיעו למשחק הלילה, ביום קליעה כזה לא מנצחים את הבאקס.

ההגנה של הבאקס בצבע חזקה, מחוץ לקשת הסלטיקס עשו את העבודה:

היכולת של הבאקס להעמיד הרכבים עם קו קדמי גבוה וחזק הוא הכי טוב מבין הקבוצות שנותרו בפלייאוף, הם יכולים לסגור את הצבע לכל שחקן והם הוכיחו זאת הלילה, קו קדמי של ברוק לופז-יאניס היה מאוד חזק והיה מאוד קשה לקלוע עליו נקודות בצבע, הסכמה ההגנתית של ההגנה האזורית שנעלה את הצבע עבור הסלטיקס הובילה אותם להגיע לפוזישנים ארוכים, לא מסודרים ובחלקם גם ללא זריקה ב-24 שניות.

היום הרע של הסלטיקס מהשלוש סייע מאוד לבאקס בניצחון, זה מה שהביא להם את הניצחון במשחק הראשון וגם היום. כשהסלטיקס היו טובים בקליעה מהפרימטר, הם שלטו במשחק כמו ברבע הרביעי, הסלטיקס קלעו 4 שלשות מתוך 8 ניסיונות (50%). והיו הרבה יותר טובים מהבאקס באותו רבע שהסתיים בתוצאה 34-23 לסלטיקס ובהפסד צמוד.

הסלטיקס משחקים כדורסל טוב ברבע האחרון:

https://twitter.com/celtics/status/1523059993351647232?s=20&t=QKmI69VGrN0RFCf9Auh-Lw

https://twitter.com/celtics/status/1523058067675312128?s=20&t=QKmI69VGrN0RFCf9Auh-Lw

 

המשחק הבא בסדרה (משחק 4) בין שני לשלישי בשעה 2:30.

גולדן סטייט ווריורס 142 – ממפיס גריזליס 112 (הווריורס מובילים 2-1 בסדרה)

רתם גלנטי

אחרי שני משחקים צמודים ומותחים בסדרה המדהימה הזו, אנחנו מקבלים משחק שלישי שונה לחלוטין במפרץ. זה התחיל עם פתיחה מסחררת של ממפיס, שעם מטח שלשות, כבר הובילה בדו ספרתי בתחילת הרבע הראשון.  מהרגע הזה ועד הסוף זה היה המשחק של הלוחמים, שפתחו הפרש דו ספרתי כבר בסוף המחצית הראשונה ולא הסתכלו לאחור. באמצע הרבע השלישי ג׳ה יוצא עם פציעה בברך שעדיין לא ברור מה חומרתה.זה נגמר ב-30 הפרש 142-112, ו-2-1 לגולדן בסדרה.

ניסיון – של השחקנים ושל המאמן

ממפיס התחילה את המשחק עם 21-8 ברבע הראשון, עם זריקות מטורפות שנכנסות מכל מקום. גולדן לא נבהלה עברה לאיזורית חנקה את הקצב של ממפיס, ובמקום לנסות להפציץ בחזרה, המשיכה בתכנית המשחק. הלכה פננימה וייצרה נקודות מזריקות נכונות. מגיע פה המון קרדיט לסטיב קר על הניהול ושמירה על תכנית המשחק. זה גם המון ניסיון בהובלתם של קרי גרין וקליי שהוציאו לפועל על המגרש בדיוק כמו שהמאמן שלהם רצה, בלי להיבהל מהריצה של הצעירים. למרות 8 איבודים באותו רבע התוצאה בסופו הייתה 28-26.

איזורית

אולי המילה של המשחק. הזכרתי קודם את השלב הזה ברבע הראשון שבו הכל התהפך, אז אחד הדברים העיקריים שגרמו לזה היה המעבר של גולדן סטייט לאיזורית. האיזורית חנקה את ההתקפה ואת הקצב של ממפיס ופשוט הוציאה אותה מהמשחק (הקשתה מאוד כמובן גם על החדירות של מוראנט). על פניו, התמודדות עם הגנה איזורית היא דיי פשוטה – הנעת כדור נכונה מוצאת את השחקנים הפנויים ומצריכה המון ריצה ומאמץ מצד ההגנה. אלא שבממפיס של שני המשחקים האחרונים (ואולי גם בשלושה, אבל ניתן להם את הקרדיט) אין המון התקפה מעבר ל״ג׳ה מכדרר, מסתובב ומסיים ליד הטבעת/מוצא את השחקן החופשי״ – ככה לא מפרקים איזורית (או בונים חומה). בפעם וחצי היחידות שבהן ממפיס באמת הניעה כדור היא הגיעה לזריקות פנויות, אבל בשלב הזה השחקנים כבר קרים ומחוץ לקצב, אז גם לא קולעים. שימו לב אגב לכמות האסיסטים שמסרה ממפיס – 21 בלבד כל המשחק, זו אומר המון על ההתמודדות הלא מספיק טובה עם האיזורית.
ג׳ה, ולא משנה עד כמה הוא מדהים, לא יוכל לבדו לנצח קבוצה מנוסה חכמה ומוכשרת כמו גולדן סטייט – טיילור ג׳נקינס יצטרך למצוא פתרונות לאיזורית הזו, כי כמו שזה היה נראה במשחק הזה, אין לזה צורה.

חזרה לרבע השלישי

אפרופו ניסיון, גולדן סטייט חוזרת להרגל המוכר שלה ומפרקת את ממפיס ברבע השלישי 37-23 ובגדול סוגרת סיפור שם. יש המון סיבות לדבר הזה שאנחנו רואים מגולדן סטייט עונה אחרי עונה ברבע השלישי, אבל בעיני, זה מצביע בעיקר על האיכות של צוות האימון, במיקוד שלו את הקבוצה שדברים העיקריים שצריך לפתור לקראת החצי השני וכמובן, ביכולת של השחקנים להוציא את זה לפועל. היום, כמו בהרבה מאוד מהמשחקים של הווריורס, אלה היו האיבודים, שצומצמו דרמטית במחצית השניה ועזרו להם לרוץ כמו שרצו כדי לסגור את המשחק הזה.

פול החתול

מרגיש שלממפיס אין תשובה לצעד הראשון המהפנט בשילוב האורך ואתלטיות של ג׳ורדן פול. פעם אחרי פעם הוא חולף על פני שחקנים בדרך לסל ומשם או שהוא בחתוליות מרשימה ״מתפתל״ בדרך הכי יעילה לסל, או שההגנה כולה מתכווצת והוא מוצא שחקן פנוי. פשוט תענוג לראות גם את היכולת שלו לקלוע ולסיים, אבל יותר מזה, את האחריות שהוא מגלה בפלייאוף, בעיני זה עיקר השינוי שראינו ממנו העונה.

שלשות מול ריבאונד, ומה נסגר עם ההגנה של ממפיס?!

אחת ההשוואות המעניינות של הסדרה עד עכשיו היא שגולדן סטייט מנצחת בריבאונד וממפיס מנצחת בשלשות, על פניו, הפוך ממה שציפינו שיהיה לפני הסדרה. אז במשחק הזה, גודלן סטייט מנצחת בשניהם, 38-29 בריבאונד (7-4 בריב׳ התקפה) ו-17-16 בשלשות, שעל פניו נשמע סביר, אבל.. 37% של הגריזליס מהטווח אל מול פאקינג 53% של הלוחמים. זה פשוט לא מתקבל על הדעת, וזה כשסטף קולע 2-8.
אם ממפיס תרצה איכשהו להישאר קרובה בסדרה הזו היא תהיה חייבת לעשות התאמות, בעיקר בצד ההגנתי של המגרש. אני לא זוכר מתי פעם אחרונה ראיתי שקבוצה קולעת 63% מהשדה ו-53% מהשלוש במשחק פלייאוף, לא נתפס.

בחירת הזריקות

גולדן סטייט בחצי הראשון זרקה 10 שלשות בלבד! זה נתון דיי מטורף כשאתה חושב על הווריורס עם סטף קליי ופול על המגרש. מצד שני, הם קלעו בחצי הראשון יותר מ-70% מהשדה כקבוצה, נתון פשוט לא נתפס, וזה המון ובעיקר על בחירת זריקות – השענות על זריקות מיד ריינג׳, חוסר התפשרות על שלשות, והגעה לצבע, כמה שרק אפשר.

לנתון שמסכם את שני הסעיפים האחרונים – פעם ראשונה העונה שממפיס מפסידה בנקודות בצבע ופעם ראשונה מאז אוקטובר שהיא מפסידה בריבאונד בשלושה משחקים רצופים.

הפציעה של ג׳ה – The Code

שמישהו יקרא לקפטן טיג שישמור על החוקים (וסליחה על הרפרנס המוגזם לעכברי ״שודדי הקאריביים״).
זו בעיקר פיקנטריה, אבל זה המשחק השלישי רצוף שבו מורחק שחקן (הפעם זה היה קייל אנדרסון בשתי טכניות רצופות).

הפציעה של מוראנט כמובן לא הייתה קשורה לזה, אלא היא נגרמה, כך הוא טוען, ממשיכה של הברך שלו ע״י פול. מהסתכלות על המהלך זה לא נראה כמו משהו מכוון לפצוע, ועדיין, רגע אחרי המשחק ג׳ה העלה לטוויטר סקר עם שוט של הרגע בו פול מושך לו את הברך עם הציטוט Broke the Code, כרפרנס כמובן, לאמירה של קר על העבירה של ברוקס שפצעה את גארי פייטון.
הסדרה לא מרגישה אלימה מידי, או מלוכלכת, משום צד של המגרש, אבל הנושא הזה לחלוטין מלווה אותה, אחרי העבירה וההרחקה של גרין במשחק 1, העבירה של ברוקס במשחק 2 שפצעה את פייטון ועכשיו הפציעה והציטוט של ג׳ה, מרגיש שממש מתחיל להיווצר דם רע בין הקבוצות, וזה כל כך טוב לפלייאוף.
נתפלל רק שהפציעה של ג׳ה לא חמורה מידי, כי אני רוצה עוד ממה שראינו ממנו בסדרה הזו עד עכשיו!

מה קדימה (בהנחה שג׳ה כשיר)

אני רוצה לראות את ההתאמות של ג׳נקינס, סטיב קר עשה לו בית ספר היום – עם האיזורית בהגנה, עם הרבע השלישי, עם בחירת הזריקות (הטובה של גולדן והרעה של ממפיס), חוסר היכולת לשמור על הצבע, וכמובן עם הריבאונד.
זה השלב שבו ג׳נקינס וצוות האימון שלו צריכים להתעלות ולהצליח לגרום לקבוצה שלהם לחזור למה שהביא אותם עד הלום, לא יכול להיות ששני הנשקים העיקריים שלך במשך כל העונה, אלה בדיוק הדברים שדרכם הקבוצה מולך רוצחת אותך. השינוי הזה חייב להוא אם ממפיס רוצה להשאיר לעצמה סיכוי לנצח בסדרה הזו – Jenkins, step up!

תגיות: , , , , , , , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים 7.5.22

עדכונים ומשחקים מוקדמים!
 
 
 
 
הלייקרס ריאיינו בינתיים את מארק ג'קסון ואת טרי סטוטס למשרת המאמן.
 
 
דריימונד גרין על ההקרבה הנדרשת: "אני לא בטוח שכולם באמת רוצים לנצח."
 
ג'ייסון קיד על כך שפניקס מטרגטים את לוקה: "הוא חייב להשתפר."
 
טיילר ג'נקינס מאמן הגריזליס מתנגד לטענה שקבוצתו משחקת מלוכלך.
 
מג'יק ג'ונסון ובעלים של הסיקסרס ג'וש האריס מאחדים כוחות להגיש הצעה לקנות את הדנבר ברונקוס (NFL)
 
קיירי אירווינג התארח בפודקאסט של קווין דוראנט ואמר בנוגע לחיסונים: "מישהו צריך היה לשבת בכסא החם. אלו הם חייו של קדוש מעונה."
 
 
 
קייל לאורי צפוי לשחק במשחק 3.
 
מרכוס סמארט צפוי לשחק במשחק 3.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הפודקאסט מהשבוע למי שפספס
 
 
 
משחקים:
 
22:30 מילווקי מארחת את הסלטיקס. משחק ראשון בוסטון נשברו וחזרו להתקפה הרעה שלהם. משחק שני מילווקי נשברה ויצאה לשמור על קשת השלוש. מי ימצמץ ראשון הפעם? 1-1 בסדרה. שידור בספורט 5 סטארס
 
03:30 גולדן סטייט מארחת את הגריזליס. האם ימצאו פתרון לג'ה? ועל מה דריימונד יתלונן הפעם? 1-1 בסדרה. שידור בספורט 5
 
 
 
לפוסט זה מצורפים: חוקי ג'ה. איך גולדן סטייט יכולה לעצור את מוראנט?
 
 
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות