Sample Page
פריוויו פלייאוף 2026: דנבר (3) – מינסוטה (6)
הפלייאוף במערב תמיד מספק התנגשויות ענק, אבל הסדרה בין דנבר נאגטס למינסוטה טימברוולבס היא הרבה מעבר לעוד מפגש בין קבוצות צמרת. זוהי התנגשות של פילוסופיות כדורסל. מצד אחד, דנבר נאגטס קבוצה שפועלת כמו אלגוריתם מושלם, פותרת בעיות בזמן אמת, ומסתמכת על האינטליגנציה העילאית של ניקולה יוקיץ' כדי לפרק כל מערך הגנתי בליגה. מהצד השני, מינסוטה טימברוולבס, קבוצה מחוספסת, פיזית ומשתנה, שגילתה לאחרונה מחדש את הזהות שלה דרך גמישות הגנתית יוצאת דופן וניסיון להכניס את היריבות שלה לכאוס מוחלט. זו סדרה של מי מצליח לכפות את תנאי השטח על היריב.
המפגשים מהעונה הסדירה – ומה אפשר ללמוד מהם לקראת הסדרה?
מאזן 3-1 לדנבר כאשר מינסוטה ניצחה במפגש האחרון בין השתיים, והוא גם המשחק היחיד שבו אף אחת מהקבוצות לא עברה את קו 120 הנקודות. הנאגטס היו בהרכב מלא רק במשחק הראשון. וחשוב לציין שגם הפעם הנאגטס יגיעו כשפייטון ווטסון שהראה יכולות מרשימות בשני צידי המגרש, עדיין מתאושש מפציעת המסטרינג.
כשמנתחים את משחקי העונה הסדירה בין הקבוצות, הסיפור האמיתי טמון ב"איך". דנבר הצליחה לנצח כשכפתה על מינסוטה להתמודד עם התקפת חצי המגרש המסודרת שלה. במפגשים האלו, דנבר השתמשה באופן שיטתי בפיקנרול ספרדי, (פיקנרול שגם החוסם מקבל חסימה משחקן שלישי) ובפעולות מסירות דריבל הנדאוף (סוג של פיקנרול הפוך – הגבוה עם הכדור, הגארד עובר על החסימה מקבל את המסירה וזורק) סביב יוקיץ'. המטרה הייתה אחת: להעניש את הגנת ה"דרופ" הקלאסית שמינסוטה מפעילה כשרודי גובר על המגרש. ברגע שגובר נשאר עמוק בצבע, ג'מאל מארי וקאם ג'ונסון קיבלו חלונות פנויים לזריקות מחצי מרחק ומחוץ לקשת, והענישו באחוזים גבוהים.
אבל מינסוטה לא נשארה חייבת, ובמשחקים שבהם הצליחה להוציא את דנבר משיווי משקל, זה קרה דרך שיבוש נקודת ההתחלה של ההתקפה. הטימברוולבס הפעילו לחץ אגרסיבי במיוחד על מובילי הכדור של דנבר עוד בחצי המגרש שלהם (Full Court Press חלקי), מתוך הבנה שאם ההתקפה של הנאגטס מתחילה להתארגן רק כשנותרו 12 שניות לשעון הזריקות, היעילות שלה צונחת. מינסוטה תקפה את קווי המסירה, מנעה מיוקיץ' לקבל את הכדור בעמדות נוחות שלו, לרוב ב"מרפקים", ודחפה את הכדור קדימה למעבר לפני שהגנת הנאגטס הספיקה להציב את החומה שלה. ההבנה המרכזית כאן היא שמינסוטה חייבת לייצר נקודות מאיבודים ומריבאונד התקפה כי כשהיא נאלצת לייצר יש מאין מול הגנה עומדת של דנבר, היא נוטה להיתקע.
סמול בול, חילופים אוטומטיים והחידה של קייל אנדרסון
כאן אנחנו מגיעים לשינוי הטקטי המרתק ביותר של התקופה האחרונה במינסוטה, שעשוי להיות המפתח לסדרה כולה: המעבר של כריס פינץ' להרכבי סמול-בול שבהם קייל אנדרסון מתפקד כסנטר במקומו של רודי גובר בדקות ההכרעה. המהלך הזה אינו מקרי. הוא נולד מתוך ההבנה שיוקיץ' מפרק הגנות דרופ בעיניים עצומות. כשאנדרסון משחק בעמדה 5 לצד שחקנים כמו אנתוני אדוורדס, ג'יידן מקדניאלס, דונטה דיווינצ'נזו (או איו דוסומו) וג'וליוס רנדל, מינסוטה הופכת למכונת חילופים טוטאלית. אין יותר חסימות לרדוף אחריהן, אין יותר גבוה ששוקע לצבע – כל חסימה נתקלת בחילוף אוטומטי שמייצר חומה אנושית ארוכה ואתלטית.
איך זה יעבוד מול דנבר ויוקיץ'? הרי ברגע שמינסוטה תחליף הכל, שומרים כמו דיווינצ'נזו או אדוורדס ימצאו את עצמם שומרים על יוקיץ' בפוסט. על פניו, מדובר בהתאבדות טקטית. אבל כאן נכנס הגאונות (או ההימור) של מינסוטה: הרעיון הוא לא באמת להשאיר גארד באחד-על-אחד מול יוקיץ', אלא למנוע ממנו את קבלת הכדור מלכתחילה. מינסוטה תשחק "פרונט" – השומר הקטן ייעמד לפני יוקיץ' ויחסום את קו המסירה, בזמן שקייל אנדרסון או ג'וליוס רנדל יעזבו את השחקן שלהם בצד החלש (לרוב ארון גורדון) וישמשו כרשת ביטחון (כשישחקו כהלפר שמחכה לחטוף את המסירה המוקשתת מעל. גם אם יוקיץ' יקבל את הכדור, מינסוטה תשלח עליו דאבל-טים ותסמוך על האורך והמהירות של שאר השחקנים כדי לבצע רוטציות ולסגור את הקלעים של דנבר בפינות לפני שיספיקו לשחרר זריקה. זו הגנה שדורשת תיאום ברמה גבוהה, אבל כשהיא עובדת, היא יכולה לשתק לחלוטין את משחק המסירות של יוקיץ'.
מאצ' אפ צפוי והכוכבים
ג'מאל מארי מול כלא הפרימטר של מינסוטה:
מעבר ליוקיץ', הסדרה הזו תוכרע ביכולת של ג'מאל מארי לשרוד את השחיקה הפיזית. ג'יידן מקדניאלס, אחד משומרי האחד-על-אחד הטובים בליגה, הולך לקבל משימה אחת: למחוק את מארי מהפרקט. מינסוטה תנסה למנוע ממארי לקבל כדורים ותפוצץ כל ניסיון של דנבר לייצר עבורו חסימות מחוץ לכדור. אם מארי יתקשה לייצר נקודות בכדרור, דנבר תאבד את ממד הבלתי-צפויות שלה ותהפוך לתלויה מדי במשחק הפוסט-אפ של יוקיץ'.
אנתוני אדוורדס מול קו ההגנה של הנאגטס:
אדוורדס מגיע לפלייאוף הזה כסופרסטאר שמחפש דם. עם היעדר הריווח המושלם בתוך הצבע (במיוחד כשגובר ורנדל יחד על הפרקט), אדוורדס יצטרך לקבל החלטות מהירות נגד העזרה שדנבר תשלח מולו. דנבר, בראשות כריסטיאן בראון וברוס בראון, צפויה לשחק אגרסיבי מאוד על אדוורדס בפיק-אנד-רול כדי להכריח אותו למסור את הכדור לשחקנים הפחות מוכשרים התקפית של מינסוטה. שנים קודמות אדוארדס כשל שוב ושוב בהתמודדות עם דאבל טים, בליצים וכד', והמבחן שלו יהיה לזהות את העזרה מוקדם ולמצוא את שחקני הפינה (דיווינצ'נזו או אנדרסון) לפני שהרוטציה של דנבר תושלם.
ארון גורדון ב"דאנקר ספוט":
גורדון הוא ברומטר קריטי בסדרה הזו, במיוחד נגד הרכבי החילופים והסמול-בול של מינסוטה. אם מינסוטה תעזוב אותו כדי להביא עזרה על יוקיץ' בפוסט, גורדון יהיה חייב להעניש באופן מיידי דרך חיתוכים מאחורי ההגנה על קו הבייסלין או ב"בק דור" ושליטה מוחלטת בריבאונד ההתקפה. הפיזיות שלו מול קייל אנדרסון או דיווינצ'נזו בחילופים היא הנשק השקט שמאלון בונה עליו כדי לשבור את הגנת החילופים של הוולבס.
קרב המאמנים – סגנונות, התאמות ורוטציות
המפגש בין דיוויד אדלמן לכריס פינץ' הוא קרב מוחות קלאסי. האתגר הגדול ביותר של פינץ' יהיה התזמון. מתי הוא מוציא את רודי גובר החוצה ועובר להרכב החילופים עם קייל אנדרסון בסנטר? אם פינץ' יעשה את זה מוקדם מדי, הוא מסתכן באובדן השליטה בריבאונד ושחיקה מהירה של השומרים הקטנים שלו מול יוקיץ'. אם יעשה את זה מאוחר מדי, דנבר כבר תייצר קצב התקפי שאי אפשר לעצור. פינץ' יצטרך גם לנהל בקפידה את הדקות של ג'וליוס רנדל, שנוטה לקבל החלטות פזיזות תחת לחץ הגנתי.
אדלמן, מנגד, מתכונן בדיוק למלכודת הזו. ההתאמה המרכזית שלו תהיה להעניש את החילוף. אם מינסוטה מחליפה, אדלמן לא יבקש מיוקיץ' לעמוד בפוסט ולהמתין לדאבל-טים. במקום זאת, הוא ישתמש ביוקיץ' כמוביל כדור מקו השלוש, יריץ את הגארדים של דנבר לחסימות על השומרים של מינסוטה, וייצר בלבול בחילופים שיוביל ללייאפים קלים. בנוסף, אדלמן יצטרך למצוא פתרונות התקפיים יעילים כשיוקיץ' על הספסל, כנראה על ידי שילוב של קאם ג'ונסון וג'מאל מארי בפיק-אנד-רול כדי לתקוף את נאז ריד או את שחקני הספסל של הוולבס.
תחזית
הסדרה הזו תהיה מלחמת התשה פיזית וטקטית. ההגנה המשודרגת של מינסוטה, במיוחד בהרכבי הסמול-בול עם אנדרסון, תייצר לדנבר לא מעט רגעי תסכול ותכריח את יוקיץ' לעבוד קשה יותר מבכל סדרה אחרת על כל נקודה ועל כל אסיסט. אנתוני אדוורדס יגנוב משחק או שניים בכוחות עצמו עם תצוגות קליעה שישאירו את ההגנה של דנבר חסרת אונים.
ועדיין, במשחק שחמט פלייאוף, ליוקיץ' ולאדלמן תמיד יש עוד מהלך אחד בכיס. היכולת של דנבר לזהות חולשות נקודתיות במבנה ההגנתי של מינסוטה תוך כדי משחק – בין אם זה דרך הענשה בריבאונד התקפה מול הרכבים נמוכים, או דרך חיתוכים מושלמים ללא כדור של גורדון ובראון – תהיה שובר השוויון. דנבר אולי תדמם, אבל המכונה הקבוצתית שלה פשוט עמידה מדי ללחץ לטווח ארוך.
תחזית: דנבר נאגטס ב-6 משחקים.
רוצים לנחש איך הסדרה תסתיים? מוזמנים להצטרף למשחק הבראקטים של הכדור הכתום ממש כאן
פריוויו – ניו יורק ניקס (3) מול אטלנטה הוקס (6)
אפר 17, 2026 | Insignifistats, המגזין | 0 |
אדם סילבר בטח לא מבין איך זה קרה לו. למרות שמדובר בשתיים מהקבוצות הותיקות בליגה, לניקס ולהוקס אין יותר מדי היסטוריה משותפת. לפחות לא עד לפני חמש שנים. בעונה הראשונה של תום ת'יבודו, כשהניקס הפכו לאחת מהפתעות העונה, ההוקס וטריי יאנג פגשו את הניקס בסיבוב הראשון. יאנג הפך באותה סדרה ל"רשע" הראשי בגארדן – זה היה עוד כשטייריס הליברטון שימש בתור המחליף של דיארון פוקס בסקרמנטו – במה שהסתמן בתור יריבות שהליגה תשמח לשווק לאורך שנים, והנה הן נפגשות שוב. רק שטריי יאנג לא שם. למעשה, אם טריי יאנג היה שם כנראה ההוקס לא היו שם. ב27 לדצמבר טריי יאנג שיחק את משחקו האחרון במדי ההוקס – פרט טריוויה שהעולם פספס: נגד הניקס – בהפסד שהוריד את ההוקס למאזן של 15 נצחונות ו-18 הפסדים. שבועיים אחר כך טריי יאנג נשלח למתקן העינויים הידוע בתור הוושינגטון וויזארדס אבל דווקא אטלנטה שינו כיוון. מאחורי ג'יילן ג'ונסון והפריצה של ניקייל אלכסנדר-ווקר (להלן ניאו) ההוקס המריאו משולי הפלייאין וטיפסו עד המקום החמישי, לפני שכמה הפסדים בסיום העונה הורידו אותם למקום השישי ומפגש סיבוב ראשון מול ניו יורק.
בצד השני הקבוצה מהתפוח הגדול עברה זעזוע בסוף העונה שעברה כשפיטרה את המאמן תום ת'יבודו ומינתה במקומו את מייק בראון. הפציעות של ג'ייסון טייטום וטייריס הליברטון, יחד עם חיזוקים לספסל בדמות ג'ורדן קלארקסון וגרשון יאבוסלה (זוכרים?) סימנו את הניקס בתור הפייבוריטים הגדולים של המזרח. המציאות לא ממש הסתדרה עם זה ולמרות שהניקס שיפרו את הרייטינג ההתקפי, הרייטינג ההגנתי ואפילו את מאזן הניצחונות – אה, והיה גם גביע הליגה באמצע – הקונצנזוס סביב הקבוצה הוא שהעונה הזו לא עמדה בציפיות.
המפגשים מהעונה הסדירה – ומה אפשר ללמוד מהם לקראת הסדרה?
שלוש פעמים נפגשו שתי הקבוצות: הפעם הראשונה העונה הייתה במשחק האחרון ההוא של יאנג, באטלנטה, שהסתיים בניצחון צמוד של הניקס. המשחק השני נערך פחות משבוע אחר כך – כלומר אחרי שיאנג הושבת אבל לפני הטרייד – והפעם ההוקס ניצחו בגארדן את הניקס בסגל חסר (ללא הארט, קאט ומיטשל רובינסון). המשחק השלישי היה המשמעותי ביותר: הניקס הגיעו שוב לאטלנטה כשהם רוצים להבטיח את המקום השלישי במזרח בזמן שההוקס נאבקים מצידם על להבטיח מקום בפלייאוף. הרבע האחרון היה צמוד ואחרי שניקייל אלכסנדר ווקר, במשחק משוגע, העלה את ההוקס ליתרון 5 עם שלוש וחצי דקות לסיום, ג'יילן ברונסון "קפטן קלאץ'" השתלט על המשחק כשקלע 14 מ-16 הנקודות האחרונות של הניקס. המשחק הסתיים עם שלשה משוגעת של סי.ג'יי מקולום, מעבר לקו מחצית המגרש, שהייתה יכולה לגרור הארכה אבל בוטלה כיוון שיצאה עשירית שניה אחרי הבאזר
הניקס ניצחו במשחק הזה בזכות היתרון שלהם מתחת לסלים. לא כמו שהתרגלנו בשנים האחרונות של ייצור הזדמנויות נוספות בזכות ריבאונד ההתקפה (להוקס היו 19 ריבאונד בהתקפה לעומת 12 של הניקס) אלא באמצעות סיום טוב יותר מתחת לטבעת וניתוב של שחקני ההוקס מתחת לסל לזריקות קשות יותר. עם הסכנה של להסיק מסקנות ממשחק בודד – הולכת להיות סדרה מאד מעניינת.
המפגש בין הקבוצות והכוכבים
יודעי דבר סימנו את ג'יילן ג'ונסון כבר לפני שנתיים. הוא הציג יכולת אול-אראונד מרשימה, אבל נשאר בצילו של טריי יאנג. בשנה שעברה הראה עוד מאותו הדבר, עד שפציעה סיימה את העונה שלו בינואר. העונה הוא נראה כבר בתור השחקן הטוב באטלנטה והטרייד על טריי היה רק החותמת הרשמית. היעדרו של רכז טבעי (סורי דייסון דניאלס) שם אותו בעמדת הפליימייקר הראשי של הקבוצה והוא סיים את העונה עם ממוצעים של 22.5 נקודות, 10.3 ריבאונדים וכמעט 8 אסיסטים למשחק. בחצי הראשון של העונה הוא סומן בקרב ראש-בראש לתואר השחקן המשתפר עם פורוורד אול אראונדי אחר שקיבל את המפתחות לקבוצה ואת משרת הפליימייקר בהיעדר רכז טבעי ועשה השנה אולסטאר ראשון – אם לא שמעתם על דני אבדיה כדאי לכם לעשות גוגל – אבל בישורת האחרונה של העונה ראה שחקן אחר מהקבוצה שלו עוקף אותו בסיבוב.
ניקייל אלכסנדר ווקר הוא עדיין לא שם שמוכר בכל בית, ולא רק בגלל האיות הארוך. בן הדוד המוצלח פחות של ה-MVP המכהן (שאגב, מבוגר ממנו בפחות מחודשיים) כבר היה בטוח שהוא בדרך החוצה מהליגה אחרי שעבר מניו אורלינס לפורטלנד ומשם לגלות ביוטה. הוא צורף כנספח לטרייד ששלח את מייק קונלי מיוטה למינסוטה ואחרי קמפין פלייאוף מוצלח למדי עם הוולבס, חתם בקיץ באטלנטה. הוא ממש בסדר עם להשאיר לג'ונסון את ניהול המשחק ולהתמקד בקטע הזה של לשים את הכדור בסל. אלכסנדר ווקר סיים את החודש המוצלח ביותר של ההוקס – חודש מרץ, בו עמדו על מאזן 13-2 – כשהקבוצה מנצחת ב-19.5 נקודות את היריבה בדקות שלו על המגרש והצטרף לקבוצה מצומצמת של שחקנים שהקפיצו את ממוצע הנקודות שלהם מחד ספרתי למעל 20 לערב. השחקן הקודם שהצטרף לקבוצה הזו, אגב, היה סי.ג'יי מקולום שהוא אולי האנטי-כוכב הגדול בהיסטוריה ומי שמגיע לו לא מעט קרדיט על ייצוב הספינה הזו של אטלנטה, שניצחה ב-27 מתוך 41 המשחקים בהם השתתף.
מהצד השני הניקס עדיין נעים על הציר בין הרכז לביג-מן שלהם. תחילת העונה הייתה קשה לקארל-אנתוני טאונס. בין אם לא מצא את עצמו בשיטה החדשה של קואץ' בראון או שהיו איזשהן פציעות שהגבילו אותו, קא"ט – קלעי של 52% מהשדה ו-58% אפקטיבי – עמד בסוף ינואר על ממוצעים של 46.6% מהשדה (ו-52% אפקטיבי). הממוצעים הכלליים של העונה (20.1 נקודות – הכי נמוך מאז עונת הרוקי ו50.1% מהשדה) קצת מסתירים את העובדה שמאז פגרת האולסטאר הביג מן עומד על ספליטים של 58/42/87 כשהוא קולע 20.6 נקודות ב-30 דקות לערב. זה עדיין לא עזר לו להראות סובל פחות בדקות שלו על המגרש, אבל אי אפשר הכל בחיים. ג'יילן ברונסון באמת לא צריך היכרות נוספת, עונה לא זוהרת שלו הסתיימה עם ממוצעים של 26 ו-7 למשחק, כשבדקות החשובות ברור למי הכדור ילך. האינטרקציה בין שני הכוכבים לא הייתה במיטבה רוב העונה, אבל נראה היה שזו נקודה שמייק בראון לקח על עצמו לשפר לקראת סופה, במשחק ההוא באטלנטה, למשל, קא"ט היה אחראי באסיסטים ל-8 מתוך 14 הנקודות של ברונסון בדקות הסיום, כשנראה היה שלהוקס אין דרך טובה להתמודד עם המשחק בין השניים.
קרב המאמנים – סגנונות, התאמות ורוטציות
כשקווין סניידר הגיע לקבוצה אי שם ב-2023 היו לא מעט ציפיות מהמאמן שבנה את הקבוצה סביב דונובן מיטשל ורודי גובר ביוטה. אבל הכוכב הראשי, טריי יאנג, לא ממש התאים לסגנון שלו. השנה ראינו כדורסל סניידרי: ההוקס הובילו את הליגה באסיסטים (הפכו לקבוצה התשיעית בהיסטוריה עם לפחות 30 אסיסטים בממוצע למשחק) והנעת הכדור הזו הביאה לשיפור בקליעה: ההוקס דורגו השנה בין שש הקבוצות המובילות גם בכמות הקליעות משלוש וגם באחוז הקליעה. סניידר הכתיב קצב משחק מהיר (מקום רביעי בליגה) באמצעות לחץ על הכדור וההוקס דורגו בצמרת הליגה בחטיפות ובכמות איבודים של היריבה. לכדורסל הקבוצתי הזה ישנה נקודת חולשה: קשה לשים את האצבע על השחקן שצריך לייצר את הסל כשההתקפה נתקעת. רוב העונה זה היה ג'ונסון, לקראת הסיום נאו התחיל להראות סימנים בכיוון, אבל לא בטוח שאף אחד מהם בשל להיות גו-טו בקבוצת פלייאוף.
על הנייר, אותם המאפיינים של ההוקס היו גם באג'נדה של מייק בראון כשהוא הגיע לניו יורק: קצב משחק מהיר, הרבה זריקות משלוש, הרבה מסירות בהתקפה. ככל שהעונה התקדמה זה הלך והתמסמס, בראון עשה לא מעט ניסויים עם הרכבים שונים – בעיקר בכל הנוגע לשחקנים המשמעותיים מהספסל – ומצד שני משחק ההתקפה הפך לפשוט יותר כשבמשחקים האחרונים, כאמור, הדגש היה על משחק בין ה-2 של ברונסון וטאונס. בשורה התחתונה למרות עונות פושרות מצד טאונס ומיקאל ברידג'ס הניקס היו אחת משש קבוצות שדורגו בטופ-10 בליגה גם ברייטינג הגנתי וגם ברייטינג ההתקפי.
אחד השינויים המשמעותיים שבראון עשה היה להרחיב את הרוטציה. לאו דווקא במובן של להשתמש בעשרה שחקנים בכל משחק – למרות שבתחילת העונה ראינו גם את זה – אלא במציאת הדקות הנכונות עבור כל שחקן. עושה רושם שמחוץ לחמישיה לבראון יש שלושה שחקנים 'קבועים': מיטשל רובינסון שניפק עונה בריאה יחסית, לאנדרי שאמט על תקן מרווח ודוס מקברייד בגרסאת הגארד של 3 אנד די. שאר שחקני הספסל נשלפו לפי צורך: ג'ורדן קלרקסון קיבל קרדיט שהצטמצם במהלך העונה אך בדקות שקיבל בישורת האחרונה נראה כמי שמצדיק את האמון בשני צידי המגרש, חוזה אלוורדו שהגיע בדדליין מניו אורלינס עשה את שלו ואפילו הצעירים – טיילר קולק, מו דיאוורה ואריאל הוקפורטי – הצליחו לגבות את הכוכבים כשנדרשו לכך. בפעם הראשונה מזה לא מעט שנים הניקס מגיעים לסדרת פלייאוף בתור הקבוצה העמוקה יותר, כשעבור ההוקס שחקני הספסל לא ממש מוסיפים מימדים חדשים לקבוצה.
תחזית
ההצלחה של אטלנטה בעונה הרגילה הייתה מרשימה ואחד הסיפורים המהנים בליגה. הם יכולים להמשיך את מסע הסינדרלה אבל סביר להניח שהעומק, הפיזיות והכישרון העדיפים של ניו יורק יצליחו להעביר אותם לשלב הבא. 4-1 או 4-2 לניו יורק ואטלנטה תישאר עם המחמאות
רוצים לנחש איך הסדרה תסתיים? מוזמנים להצטרף למשחק הבראקטים של הכדור הכתום ממש כאן
/*a class="read-more-button" href="https://orangeball.co.il/nykatl26/">קרא עודעדכונים 16.4.26
פריוויו פלייאוף 2026: לוס אנג'לס לייקרס (4) מול יוסטון רוקטס (5)
אפר 16, 2026 | המגזין, שיימס ברשת | 0 |
עמית זילברבוש
זוהי הסדרה בין שתי אלה שקיוו להיות קונטנדריות, וכרגע כל אחת מהן יותר מאושרת מהשנייה שאלו ציוותי הסדרות שהתקבלו בסוף, כי זהו בערך הסיכוי היחיד שלהן לעבור סיבוב.
זוהי גם הסיבה שתציג את שני כוכבי הדור הקודם ההולכי ומזדקנים, האחד בן 37, והשני, כבר 41.
הלייקרס מקווים שיוכלו למשוך את הסדרה הזאת לכמה שיותר משחקים, מספיק כדי לתת ללוקה וריבס (או לפחות אחד) להחלים ולהצטרף לחגיגה. והרוקטס מצד שני מקווים…מי יודע למה הם מקווים בעצם? לעבור סדרה ולהיות מטואטאים ע״יOKC? או לסיים את העונה מוקדם ולפרק את החבילה ככל הנראה?
הלייקרס התחילו את העונה מקרטע עם מאזן טוב מהמצופה בגלל הצלחות בקלאץ׳ אבל בין סוף פברואר לסוף מרץ היו מהקבוצות החמות בליגה עם מאזן 16-2. ואז קרה המשחק נגד OKC, ב-2 באפריל, בו גם הובסו וגם איבדו את לוקה ואוסטין ריבס. סיום עונה חזק של הצלע השלישית בחבורה נתן להם מאזן 53-19 (היו על אובר/אנדר 47.5) וסיום במקום הרביעי.
הרוקטס, שאיבדו את הרכז המרכזי שלהם מתחילת העונה, פרד ואן וליט, והיו ניסוי של ״איך לשחק עם אמן תומפסון כרכז״, שהתברר כלא רע בתחילת העונה בעיקר בגלל יתרונות מוחצים בריבאונד ההתקפה. אלא שאז גם סטיבן אדאמס נפצע, ומאז הם נראו בעיקר כמו קבוצה שלא אוהבת אחת את השניה, את המאמן שלה ובאופן מפתיע, זה קרה דווקא לקבוצה של קווין דוראנט. מי יכל לנחש.
סיום חזק של 9-1 בסיום העונה השאיר מקום לאופטמיות זעירה.
אתגר לא פשוט לעשות פריוויו לסדרה שלא ברור מי מהכוכבים הראשיים ישחק, ומאיזה שלב זה יקרה. אבל זה לא אומר שלא ננסה.
המפגשים מהעונה הסדירה – ומה אפשר ללמוד מהם לקראת הסדרה?
שתי הקבוצות נפגשו 3 פעמים במהלך העונה, כשכל אחת מנצחת את משחקי הבית שלה, לייקרס פעמיים אצלה בקריפטו ארנה והרוקטס בטיוטה סנטר.
סה״כ בשלושת הניצחונות רוב השחקנים המרכזיים שיחקו, אבל הניצחון של הרוקטס היה עוד לפני הפציעה של אדאמס. הרוקטס הביסו ב23 הפרש, עם יתרון משמעותי בריב (48:25) וספציפית בריב׳ ההתקפה (17:7).
לעומת זאת, שני הניצחונות של הלייקרס, הגיעו במרץ, אז הם הרבה יותר רלוונטיים לסדרה נכון?
אז זהו, שבהם לוקה כיכב (36 נק׳ בראשון, 40, 10 ו-9 בשני) וכאמור, מי יודע מה עם לוקה?
המפגש בין הקבוצות והכוכבים
יש פה מפגש בין שני סגנונות מאד מנוגדים. מצד אחד הלייקרס, עם הסטוריית השואו טיים, שקבלו השנה את לוקה מג׳יק הרזה שסיים כקלע המוביל של הליגה עם33.5 נק׳ למשחק, אוסטין ריבס החבר שעושה צחוקים, שהתחיל את העונה בקצב של אולסטאר, ואז נפצע ונחלש. ובעיקר, השינוי בסוף העונה כשהמלך הסכים לקחת צעד אחורה בשלהי הקריירה וראה כי טוב בסיום עונה מעולה. מכל זה כאמור לא נשאר המון לתחילת הסדרה ונצטרך לראות את ה- arguably goat נותן משחקים כאילו היינו ב – 2016. בארבעת המשחקים של סיום העונה בהם שיחק ללא לוקה וריבס, הוא רשם 25.5 נק׳ למשחק והלייקרס סיימו במאזן 3-1.
מי שיצטרכו לעזור לו הם רוי האצ׳ימורה, אם עדיין נשאר בו הכוח להיות הסקורר שהרגיל אותנו להיות. כמי שיחזור לחמישייה אפשר להניח שיצטרך לשמור על דוראנט בהתחלה (אולי יחד עם מרקוס סמארט). השחקן הנוסף שהוקפץ לחמישייה בשל הפציעות הוא לוק קנארד, הקלעי שהוביל את הליגה באחוזים מחוץ לקשת עם 47.8%. בכל שנה נראה שהנה הפעם יפרוץ, ואז רואים שהגנתית הוא לא מצליח לשרוד על המגרש בפלייאוף. השנה יהיו חייבים שיצליח.
מצד שני, הרוקטס הקשוחים, הגדולים, שמציגים פורוורדים גדולים ושומרים, עם בעיות בהתקפה באופן כללי, ובקליעה מבחוץ ספציפית. הרוקטס היו 6 ביעילות הגנתית (112.3) ובאופן מפתיע במקום השמיני המכובד ביעילות התקפית (117.5), למרות שבשלבים רבים של העונה הסתמכו יותר מדי על בידודים של דוראנט בן ה-37 , שסיפק את הסחורה, שיחק העונה 78 משחקים, הכי הרבה מאז עונת 2019-20 וסיים עם 26 נק׳ למשחק במעל 41% לשלוש, וכנראה יבחר לחמישייה השנייה של העונה.
גם אלפרן שנגון נתן עונה טובה בסופו של דבר, למרות שבשלבים מסויימים של העונה היה נדמה שהפך מבייבי יוקיץ׳ לבייבי נורקיץ׳. אמן תומפסון נתן עונה טובה גם הוא, כנראה יכנס לחמישיות ההגנה, אבל יש אומרים שלא נתן את הקפיצה מצופה, עד כדי כך שחושבים שאיבד את העליונות החשובה ביותר – בבית מול התאום אוסאר, מהפסיטונס.
השחקן האחרון שנשים עליו את הזרקור הוא ריד שפרד. מעבר לדוראנט הוא הקלעי הכי יציב משלוש של הרוקטס, עם 39.4% מחוץ לקשת. מעבר לכל הוא לא חושש לזרוק ומוביל את הקבוצה עם 7 נסיונות למשחק, עבור הקבוצה שמדורגת שלישית מהסוף בזריקות מהמקום שהאנליטיקס הראו בשנים האחרונות שממש חשוב לזרוק ממנו.
קרב המאמנים – סגנונות, התאמות ורוטציות
המאץ׳ אפ בין שני המאמנים מעניין במיוחד בסדרה הזאת כי שנייהם במצב רגיש. מצד אחד רדיק, שבא הרבה בגלל הקשרים הטובים עם הכוכב שדיבורים חזקים על עזיבתו בסוף העונה. סיום העונה לא היטיב איתו כשיש שממצביעים לכיוונו אצבעות מאשימות על הפציעות של לוקה וריבס.
Luka actually got hurt in the first quarter but JJ Redick decided to let him play through it pic.twitter.com/DpYwhD5AFs
— MD (@mike_daddino) April 3, 2026
Austin Reaves was CLEARLY injured in the first quarter vs OKC.
JJ Redick still played him the entire game of a blowout.
(h/t @mike_daddino) pic.twitter.com/x5SOfO8i7v
— BrickCenter (@BrickCenter_) April 4, 2026
בצד השני, יודוקה שנזרק מהסלטיקס בשל אינסידנט מחוץ למגרש, הגיע כבחור שמביא קשיחות לקבוצה קשוחה ממילא, ונראה שאם וכאשר יעופו מהפלייאוף, בטח אם יהיה בסיבוב הראשון, ולאור הדיווחים על חוסר החיבה ההדדי בין השחקנים למאמנם – הוא ימצא את עצמו בחוץ די מהר.
אצל רדיק אין המון מקום למשחק. הוא יצטרך לסמוך על הכוכב המזדקן שלו (לא יאמן שהגענו עד הנה בלי להזכיר את השם, ונמשיך, אולי הכוונה למרקוס סמארט?), ולהחליט כמה רחוק הוא מוכן ללכת עם דאנדרה אייטון, שחקן שהראה בו חוסר אמון משווע במהלך העונה. בנוסף הוא יצטרך להבין כמה הוא יכול לשחק עם הקלעי הכי טוב שלו בסגל, לוק קנארד, שנתן מספרים מדהימים העונה, אבל מול הרכב הפורוורדים של הרוקטס יתקשה מאד בהגנה. כיוון שהאצ׳ימורה וקנראד הוקפצו לחמישייה זה מוריד משמעותית את יכולת הגיוון והתמרון של רדיק עם ההרכב.
שחקן נוסף שיכולה להיות לו חשיבות, במיוחד הגנתית מול דוראנט הוא ג׳ארד ונדרבליט, ששוב עולה השאלה – האם נשאר אמון בינו לבין רדיק אחרי האירועים האלה:
https://twitter.com/PasionBasketNBA/status/2041885479239377208
הלייקרס שהתרגלו לשחק לאט למדי במשך העונה (22 בליגה עם 99.22), אולי יצטרכו לנסות להאיץ את הקצב מול יוסטון בהיעדר לוקה, כדי לנסות לעשות נקודות במעבר. במשחק על חצי מגרש יהיה להם קשה מאד. האסטרטגיה הזו צריכה להבחן במיוחד כשמולם הרוקטס, הקבוצה השלישית מהסוף באחוזי איבודים (15.7%), אגב אחרונים בקטגוריה הזו הם הבלייזרס של דני.
אצל יודוקה יש יותר אפשרויות. ההתקפה שלו לפעמים סטטית מדי, חסרה קליעה מבחוץ, ועם ריד שפרד נראתה קצת יותר טוב אבל הוא שחקן שינצלו כל רגע שלו על המגרש בצד ההגנתי. מצד שני הוא יכול להמשיך ללכת על ההרכבים הענקיים שלו עם ג׳בארי סמית׳, שאנגון, תומפסון ואיסון ליד דוראנט, ולסמוך על שחקן בן 37 שיציל לו את ההתקפה.
תחזית
אם אומרים שהנבואה ניתנה לשוטים בימים כתיקונם, מה יגידו על הסדרה הזאת? לפני הפציעה של לוקה וריבס הייתי אומר שהרוקטס זו הסדרה הכי טובה והיחידה שהלייקרס יוכלו לעבור בסיבוב הראשון. במקרה כזה הייתי מהמר 4:3 לייקרס. ועכשיו, כשאני צריך להמר מי ישחק ומתי? זה די ידוע שאני לא חובב גדול של השחקן שלא הזכרנו את שמו אבל הנה הזדמנות ללברון ליצור עוד חלק במורשת שטרם נראתה. בגיל 41 להחזיק את הראש מעל המים כדי לחכות מספיק זמן ללוקה ב-3:2 לרוקטס, שיחזור במשחק 6 להביא את המהפך? סיפור מהאגדות? ממש כן, ולא יקרה.
4:2 רוקטס.
רוצים לנחש איך הסדרה תסתיים? מוזמנים להצטרף למשחק הבראקטים של הכדור הכתום ממש כאן
/*a class="read-more-button" href="https://orangeball.co.il/lalhou26/">קרא עוד