Sample Page

פריוויו פלייאוף 2026: דטרויט פיסטונס-אורלנדו מג'יק

עילי שטרן

ה־14 באפריל 2024 סימן את השפל הגדול בתולדות הדטרויט פיסטונס כאשר היא מסיימת את עונת 23/24 ורושמת את הפסדה ה־68 בעונה שהוגדרה כגרועה בתולדות הפרנצ’ייז. שנתיים בלבד לאחר מכן (שנתיים!) התמונה התהפכה לחלוטין. הפיסטונס מגיעים לפלייאוף כמוליכי המזרח עם עונה היסטורית של 60 ניצחונות, הקפיצה הגדולה ביותר שנרשמה בפרק זמן של שנתיים.
מולם ניצבים המג'יק שהגיעו לפלייאוף מהמקום השמיני דרך טורניר הפליי-אין לאחר ניצחון מרשים וקצת מפתיע מול שארלוט 121-90.

בעונה הסדירה דטרויט ואורלנדו נפגשו ארבע פעמים וסיימו בשוויון 2-2, אך רק באחד מהמשחקים שתי הקבוצות הופיעו בסגל מלא, נתון שמקשה להסיק מסקנות חד-משמעיות מהמפגשים הללו. ועדיין, אם צריך לסמן גורם אחד שעשוי להכריע את הסדרה, נראה שזה יהיה מאבק הריבאונד.
שתי הקבוצות נמצאות בצמרת הליגה בתחום הזה, אבל דטרויט מביאה יתרון ברור בריבאונד ההתקפה, כשהיא מדורגת שלישית בליגה הן בכמות והן באחוזים. מנגד, אורלנדו אמנם יציבה בריבאונד ההגנה (טופ 5 בליגה), אך במפגשים הישירים התקשתה להתמודד עם האגרסיביות של הפיסטונס. בפועל, דטרויט שלטה במאבק על הכדורים החוזרים ולקחה לא פחות מ-36.5% מריבאונד ההתקפה, כאשר ג'יילן דורן ואוסאר תומפסון אחראים יחד לכמחצית מ-50 ריבאונד ההתקפה של הקבוצה בארבעת המשחקים ביניהן בעונה הסדירה.
המשמעות: יותר פוזשנים, יותר נקודות מהזדמנות שניה ושליטה בקצב המשחק.

נתון נוסף שממחיש את פערי הסגנונות בין הקבוצות הוא יעילות ובחירת הזריקות. דטרויט נשענת באופן מובהק על משחק בצבע, כאשר כ־49.2% מהזריקות שלה מגיעות מהצבע (מקום 2 בליגה) ובכך רשמה יתרון ממוצע של 13.9 נקודות בצבע מיריבותיה. מנגד, אורלנדו זורקת 44.1% בלבד (מקום 11 בליגה).

הבעיה הגדולה ביותר של אורלנדו היא הריווח. המג'יק מתקשים לייצר איום יציב מחוץ לקשת, כשהם מדורגים בתחתית הליגה גם באחוזי קליעה וגם בכמות הזריקות לשלוש. אבל הבעיה לא נגמרת שם גם כשהם כבר מגיעים לזריקות פנויות, הם פשוט לא מצליחים להעניש 31.7% בלבד בזריקות פנויות ו-36.5% בפנויות לחלוטין, נתונים שממקמים אותם כמעט בתחתית הליגה (מקום 27) ומסבירים למה ההתקפה שלהם נתקעת שוב ושוב.

הכוכבים:
בגזרת דטרויט, הסיפור המרכזי הוא מצבו של קייד קנינגהאם. הרכז חזר לאחר היעדרות של כשלושה שבועות בעקבות קריסת ריאה, אך הוא בעצמו הודה כי טרם חזר ל-100% כשירות. זה נתון קריטי, משום שקנינגהאם הוא הבורג המרכזי במערכת שנקראת הפיסטונס. השאלה האמיתית היא האם יצליח לשחזר את האגרסיביות והיעילות שהייתה עד הפציעה לאורך סדרה שלמה.

לצידו, האולסטאר השני ואחד המתמודדים לשחקן המשתפר של העונה, ג'יילן דורן, שהפך במהלך העונה לעוגן התקפי של ממש. הסנטר לא רק שיפר את יכולות הסקורינג שלו לרמה של שחקן מוביל, אלא גם הפך לחלק מרכזי ממנה עם עלייה ביוסג' ובהשפעה הכוללת על ההתקפה. בתקופה בה קנינגהאם נעדר, דורן לקח על כתפיו הרחבות את דטרויט והוביל אותם למאזן 8-3 קריטי שעזר לדטרויט לשמור על פער מבוסטון והמקום הראשון במזרח.

אבל אולי השחקן שמגלם יותר מכל את הזהות של הפיסטונס הוא אוסאר תומפסון. מבחינה התקפית הוא שחקן מוגבל מאוד עם 19 קליעות מחוץ לצבע לאורך כל העונה. אך ההשפעה שלו נמדדת במקומות אחרים לגמרי. תומפסון הוא אחד משחקני ההגנה המשמעותיים ביותר בקבוצה, כזה שמקבל את המשימות הקשות על הפרימטר ומשנה קצב עם אנרגיה, חיתוכים וריבאונד התקפה. גם אם המחיר הוא פגיעה בריווח ההתקפי אוסאר, שהוכתר למלך החטיפות של הליגה לפני מספר ימים, מוכיח שוב ושוב שהוא שווה את זה.

מהצד השני, התמונה של אורלנדו כמעט הפוכה. ההתקפה העומדת של המג'יק מתקשה לייצר באופן עקבי, ולכן האחריות נופלת על שני הכוכבים: פאולו באנקרו ופרנץ ואגנר.
באנקרו כבר הראה העונה שהוא מסוגל להתמודד עם ההגנה של דטרויט, כשהעמיד מולם מספרים מרשימים ביעילות גבוהה, אך בסדרת פלייאוף האתגר יהיה שונה: מולו תעמוד הגנה פיזית במיוחד בצבע, עם שחקנים כמו אייזאה סטיוארט שמצליחים להקשות מאוד על סיומות ליד הטבעת. המשמעות היא שבאנקרו יצטרך להיות לא רק סקורר, אלא גם מקבל החלטות ברמה גבוהה תחת לחץ ואולי אפילו רחמנא לצלן לזרוק מחוץ לקשת.

ואגנר, מנגד, מגיע לסדרה כשהוא עדיין מנסה לחזור לכושר מלא לאחר עונה נוספת של פציעות. הוא כבר הראה ניצוצות במשחקי ההכרעה, אך היכולת שלו לשמש כיוצר משני ולייצר יציבות התקפית תהיה קריטית, במיוחד לאור הבעיות הקבוצתיות בריווח.

כאן נכנס לתמונה דזמונד ביין שבניגוד לשני הכוכבים מספק איום יציב מבחוץ (39.1%) ויכול לייצר גם מכדרור וגם בלי כדור אלמנטים שחסרים מאוד להתקפה של המג'יק. היכולת שלו להעניש מחוץ לקשת יכולה להיות ההבדל בין התקפה תקועה לבין התקפה מתפקדת, במיוחד מול קבוצה כמו דטרויט שמכווצת לאזור הטבעת.

אך שחקן המפתח של אורלנדו עשוי להיות דווקא שחקן "אפור" יותר בדמות ג'יילן סאגס. מסוג השחקנים עם השפעה מיידית על שני צידי המגרש בדומה לזו של תומפסון מדטרויט. סאגס מביא לחץ הגנתי, אינטנסיביות ושליטה בקצב.
אם וכאשר יצליח לשמור על יציבות בצד התתקפי, המג'יק ייראו קבוצה שונה לחלוטין.

בסופו של דבר, זהו מפגש בין קבוצה שמנסה לכפות פיזיות, דרך ריבאונד ומשחק בצבע לבין קבוצה שתלויה ביצירה של הכוכבים שלה כדי לשרוד התקפית. השאלה הגדולה היא איזו מהן תצליח להכתיב את התנאים.
כל זאת מוביל אותנו ל…

קרב המאמנים:

ג'יי.בי ביקרסטאף וג'מאל מוזלי מגיעים לסדרה מנקודות פתיחה שונות לחלוטין. בדטרויט, ביקרסטאף הצליח "לאלף" קבוצה צעירה ולהפוך אותה לאחת ההגנות האגרסיביות והעקביות בליגה.
הפיסטונס משחקים עם זהות ברורה: לחץ על הכדור, יצירת איבודים (מובילים את הליגה בחטיפות וחסימות), שליטה בריבאונד וסגירה כמעט הרמטית של הצבע. גם ברמה הטקטית, ביקרסטאף נוטה לפתרונות אגרסיביים בפיק אנד רול, יותר הדג' ופחות דרופ.

מן העבר השני, באורלנדו התמונה מורכבת הרבה יותר. למרות שלמג'יק יש את הכלים להיות קבוצה תחרותית, נדמה שבשלב הזה של העונה יש סימני שאלה סביב היכולת של ג'מאל מוזלי למצות את הפוטנציאל ההתקפי של הסגל. ההגנה שלו עדיין מבוססת על דרופ גישה שאמורה תיאורטית, לעבוד מול קנינגהאם ולכפות עליו זריקות מכדרור, תחום שבו היעילות שלו בינונית. אלא שבפועל, המערכת כולה נראית כבויה. ההגנה, שהייתה מהטובות בליגה בשנתיים האחרונות, ירדה ברמה בצורה משמעותית, בעיקר ביכולת לכפות איבודים על היריבה, הקבוצה צנחה מהמקום ה-2 בליגה בעונה שעברה (16.8 איבודים) למקום ה-14 העונה (14.7 איבודים).

וכשההתקפה ממילא מתקשה לייצר ריווח ואיומים יציבים מחוץ לקשת אורלנדו תלויה יותר מדי ביכולת האישית של באנקרו, ואגנר וביין לייצר נקודות מכלום. וכשזה לא קורה, כמעט ואין לה פתרונות אחרים.

לכן, מעבר למאצ’אפ על הפרקט, הסדרה הזו היא גם מבחן והזדמנות אחרונה עבור ג'מאל מוזלי. אם המג'יק לא יצליחו למצוא פתרונות התקפיים ולהפוך לקבוצה השישית בהיסטוריה שמנצחת סדרת פלייאוף מהמקום השמיני, אורלנדו ומוזלי ייפרדו כידידים.

כך או כך, הסדרה הזו צפויה להיות פיזית ואינטנסיבית במיוחד. למרות היתרון על הנייר של דטרויט, אחד הנשקים המרכזיים של המג'יק הוא לחץ מסיבי על הכדור אלמנט שבא לידי ביטוי בצורה ברורה במשחק הפלייאין האחרון מול שארלוט וזה בדיוק המקום שבו דטרויט פגיעה: הפיסטונס התקשו לאורך העונה לשמור על הכדור, ודורגו רק במקום ה-23 בליגה באחוז איבודים (TOV%).
אם אורלנדו תצליח לתרגם את הלחץ הזה לאיבודים ונקודות קלות במעבר, היא תוכל לפצות על ההתקפה המסודרת המוגבלת שלה ובעיקר למנוע מדטרויט להתבסס על היתרון הגדול שלה בצבע.

ועדיין, לאורך סדרה שלמה, היתרונות של דטרויט נראים משמעותיים יותר.

ההימור שלי: 4-1 דטרויט (Pistons in 5)

רוצים לנחש איך הסדרה תסתיים? מוזמנים להצטרף למשחק הבראקטים של הכדור הכתום ממש כאן

https://nbabracketology.com/group/view/31694

תגיות: , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים 18.4.26

עדכונים ומשחקים!
 
 
אנת'וני אדוארדס בסימן שאלה
 
ג'יימס הארדן עלה למקום ה-13 בקלעי כל הזמנים בפלייאוף
 
ג'ייק פישר מדווח שלא רק שבשיקגו מעוניינים להשאיר את בילי דונובן כמאמן, אלא שהוא בעל קול מכריע בחיפוש אחר הנהלה חדשה.
 
מנחה רדיו מניו יורק הודיע שלא ישמיע אמנם ומוזיקה מאטלנטה במהלך הפלייאוף
 
דוק ריברס אמר לביל סימונס שהוא סיים עם אימון.
 
סטיב קר אמר שהוא מתכוון לקחת שבוע שבועיים לחשוב על עתידו עם הווריירס
 
ג'ו מאזולה מאמן בוסטון על הסדרה מול הסיקסרס: "הסיקסרס קבוצה נהדרת ולהגיע לאן שהגיעו עם כל הפציעות שהיו להם, זה יהיה מבחן קשה עבורנו."
 
הפודקאסט מהשבוע על דני אבדיה ותארי סוף העונה
 
 
משחקים: (מי שיש לו מנוי באמזון פריים יכולך לצפות בכל המשחקים שם)
 
22:30 דנבר מארחת את הטימברוולבס
 
01:00 הניקס מארחים את ההוקס
 
03:30 הלייקרס מארחים את הרוקטס שידור בספורט 5
 
לפוסט זה מצורפת: החרטה הכי גדולה של כל קבוצה העונה
 
קרא עוד

פריוויו פלייאוף 2026: סן אנטוניו ספרס – פורטלנד טריילבלייזרס

אחרי הניצחון הגדול על פיניקס, דני אבדיה והבלייזרס פוגשים אתגר עצום – סאן אנטוניו ספרס, עם 62 נצחונות בעונה הרגילה, מומנטום גדול ומועמד לגיטימי ל-MVP. שתי קבוצות צעירות, שתיהן מצליחות מעבר לציפיות. איך זה יסתיים?

המפגשים מהעונה הסדירה – ומה אפשר ללמוד מהם לקראת הסדרה?

שתי הקבוצות נפגשו שלוש פעמים בעונה הרגילה, כולן כשהספרס חסרים את וומבי. ההשפעה של החייזר על המשחק כל כך גדולה, שכל דבר שנאמר על המצ'אפ ביניהן חייב להילקח עם יותר מגרגיר מלח. גם הבלייזרס היו פצועים, כפי שהיו במהלך כל העונה: בשניים מהמפגשים הם חסרו את ג'רו הולידיי, ובשלישי את שארפ וגראנט.

בסוף נובמבר הספרס ניצחו די בקלות את פורטלנד, שהתקשתה באופן כללי באותה נקודת זמן. המשחק בפורטלנד לא היה צמוד במיוחד, הספרס לקחו את היתרון ברבע הראשון ולא פיגרו. בתחילת ינואר הקבוצות נפגשו בסאן אנטוניו, משם הבלייזרס יצאו כשידם על העליונה. וממש לקראת סוף העונה הספרס ניצחו משחק שהיה חשוב הרבה יותר לבלייזרס מאשר להם.

בשני ההפסדים של הבלייזרס, ההגנה של הספרס הצליחה לחנוק אותם. דירוג התקפי של 101 נק' בשניהם הוא נתון רע מאוד, כמו גם 32% ל-3. ההגנה של הספרס מדורגת שלישית בליגה, פורטלנד מתקשים התקפית, המפגש של שניהם הוביל לצרות התקפיות רציניות.

הניצחון של הבלייזרס הגיע עם אחוזים טובים יותר, ועם טריפל דאבל של דני אבדיה. את המשמעות שלו להתקפה של הבלייזרס ראינו גם במשחק הפליי אין מול פיניקס. ככלל דני היה טוב בכל שלושת המשחקים, זה לא תמיד עזר לניצחון. בעצם לא ראינו את ההתקפה של הבלייזרס בהרכב מלא, וגם לא ראינו את וומבי והמשמעות שלו בשני צידי המגרש.

לספרס עבד משהו אחר בכל משחק: בראשון פוקס השתלט על המשחק, במשחק השני לוק קורנט נתן משחק שיא, ובשלישי הספסל בראשות קלדון ג'ונסון וקארטר בריאנט נתן את הטון. ההגנה הטובה של פורטלנד הצליחה להוריד להם את אחוזי השדה, אבל שלחה אותם לא מעט לקו ולא הצליחה להוריד אותם מהקצב הרגיל שלהם. 

הספרס קבוצה טובה יותר, וזה בא לידי ביטוי במשחקים. הבלייזרס התקשו התקפית ונזקקו להתעלות כדי לנצח, והספרס ניצחו אותם בצורות שונות בלי הכוכב הגדול שלהם.

המפגש בין הקבוצות והכוכבים

הספרס מגיעים לסדרה כפייבוריטית ברורה. הם ניצחו 20 משחקים יותר מפורטלנד בעונה הרגילה; הם במאזן חיובי מולם למרות חסרונו של וומבי; הם במומנטום אדיר, עם מאזן של 30-4 (!) במשחקים האחרונים שלהם; הם מגיעים בסגל כשיר ובריא לפלייאוף; ועם וומבי בסיום אדיר של העונה לקראת המאבק על תואר ה-MVP, כשהוא מגלה דומיננטיות התקפית שאפילו ממנו לא ראינו בעבר.

הם יצטרכו להתמודד עם ההרכב המלא של פורטלנד. עקרונית לבלייזרס יש קבוצת הגנה טובה, וכאשר אבדיה, הולידיי, שארפ וגראנט כשירים אמורה להיות להם התקפה סבירה. את שני הדברים כמעט ולא ראינו העונה בגלל הפציעות. פורטלנד הראו מול פיניקס איך הם יכולים להתחמם כשכל ארבעת הסקוררים שלהם על המגרש, והספרס ירצו לוודא שהם חונקים אותם מספיק כדי שריצות כאלה לא יקרו, או לא ישפיעו אם יקרו.

שחקן המפתח של הבלייזרס יהיה אבדיה, והספרס יצטרכו להחליט אם הם שמים את וומבי עליו לזמנים ארוכים או להמשיך לשים אותו על שחקן פחות דומיננטי כדי שיוכל להגיע למצבי עזרה. על פני הדברים סטפון קאסל אמור להיות פתרון מצוין – הוא מספיק חזק כדי להפריע לדני ומספיק זריז כדי לייצר איבודי כדור כשהוא הולך לסל. בפועל במשחקים זה לא כל כך עבד. הבלייזרס יחפשו להחליף שומר על אבדיה בפיק אנד רול ולנסות לנצל שחקנים יותר חלשים כמו שמפייני ובארנס לחדירות של דני. מצד שני, בפלייאוף וומבי  יחכה בצבע.

הספרס לא קבוצת שלשות גדולה, ועקרונית לבלייזרס אמורה להיות יכולת לנצל את זה. עם קלינגן באמצע וחבורת ווינגים שומרים טובים הם אמורים להיות מסוגלים לצאת מספיק לקלעים כדי להפריע להם ועדיין  להישאר חצי צעד מאחורה כדי לסגור את משחק החדירות המצוין של פוקס, קאסל והארפר. מפתח מרכזי תהיה היכולת שלהם להימנע מפאולים – ראינו בעונה הרגילה שהבלייזרס מצליחים למנוע זריקות מהשדה בצורה די מרשימה, אבל אם שולחים את הספרס לקו זה לא מועיל. בצד השני, ואסל, וומבי ושמפייני יצטרכו להוכיח שהם מסוגלים לקלוע ביציבות גם מול הגנה טובה.

הספסלים ישחקו תפקיד מפתח בסדרה הזו. הספרס מציגים את המועמד הראשי לשחקן הספסל של העונה בדמות קלדון ג'ונסון בעונת קריירה, את הארפר הנהדר ואת ההגנה היעילה של קורנט הבלייזרס בהרכב מלא עמוקים לא פחות עם גראנט, שארפ והטיים לורד. לספרס יש תמיד יוצר ברמה גבוהה על המגרש, אבל פורטלנד מתקשה בכך – כשאבדיה לא משחק הם תקועים עם סקוט והולידיי, שמתקשים מול הגנות טובות. הספרס אמורים לנצח את הדקות של הספסל, ופורטלנד ינסו מאוד להחזיק מעמד בלי נזק גדול מדי.

מפתח נוסף לזהות המנצחת יהיה הקרב תחת הסלים, בפרט אלה של הספרס. פורטלנד היא קבוצת ריבאונד ההתקפה השניה בליגה, ויש לה הרבה סנטימטרים בכל עמדה – במיוחד בהרכב מלא. הספרס הם קבוצת ריבאונד ההגנה מספר 1 בליגה. הליכה חזקה לריבאונד התקפה יכולה להיות דרך טובה של פורטלנד לקזז את היתרונות ההגנתיים של הספרס.

גם הניסיון הולך לשחק תפקיד בסדרה הזו. הבלייזרס צעירים אמנם, אבל יש להם את הולידיי שכבר ראה הכל, ואת אבדיה ששיחק משחקים מכריעים רבים בנבחרת ובישראל. פרט לבארנס של לפני עשור וקצת קורנט, השחקן המשמעותי היחיד בספרס שראה אקשן בפלייאוף הוא פוקס, וגם זה לסדרה אחת (מצוינת). אם פורטלנד יצליחו לגנוב אחד משני המשחקים הראשונים, הם יכולים לקוות שהספרס יתקשו יותר תחת הלחץ והציפיות.

איך עוצרים את וומבי? כל הליגה שואלת את עצמה, וספליטר צריך לספק תשובות. עד כה השומרים הכי יעילים שלו היו שחקנים חזקים שקשה לו לעבור בכדרור, גם אם הם לא מאוד גבוהים.  לפורטלנד יש שחקן הגנה ייחודי בדמות ת'ייבול, שגם אם הוא לא בהכרח נכנס לתבנית הזו, יכול להיות חלק מהפיתרון. במקביל  סביר להניח שגם אבדיה ואפילו הולידיי יצטרכו לתת גוף מולו.

קרב המאמנים – סגנונות, התאמות ורוטציות

גם ג'ונסון וגם ספליטר ידועים כמאמנים שדוגלים במשחק פשוט – פיק אנ רול קלאסי, לא יותר מדי תרגילים ולא תרגילים מורכבים מדי.

ג'ונסון יצטרך להחליט איך להשתמש בוומבי הגנתית – האם במצבי עזרה או יותר בפוינט אוף אטאק מול אבדיה או הולידיי. הוא יצטרך להתמודד גם עם האיום בריבאונד התקפה – אם הספרס יצאו יותר מדי קדימה, פורטלנד יקחו להם ריבאונדים, ואם לא הם יפספסו הרבה הזדמנויות למתפרצות מול קבוצה שקשה לקלוע מולה כשהיא מסודרת בהגנה. הדקות שבהם וואסל, שמפייני ובארנס על המגרש עלולות להיות מאתגרות הגנתית, בעוד שעם שני קלעים בלבד הוא עלול להתקשות התקפית, אז גם פה יש דילמה.

האתגר של ספליטר גדול בהרבה. בראש ובראשונה לא ברור שיש לו בכלל את הכלים לייצר התקפה יעילה מול ההגנה של הספרס. גם אם כן, כששארפ וגראנט ביחד על המגרש ההגנה יורדת, ואולי בכלל כדאי ללכת על הרכב הגנתי חזק עם ת'ייבול וקאמארה  ולנסות לייצר התקפה על בסיס מתפרצות ואבדיה באחד על אחד. 

הוא יצטרך לנהל את העייפות של אבדיה, שצפוי לקחת על עצמו את רוב הנטל ההתקפי, ועדיין להיות שחקן מפתח בהגנה. והוא יצטרך להבין מאיפה הוא מביא שלשות וכמה לסמוך על קלינגן מהטווח הזה.

גם אצל המאמנים תהיה משמעות לניסיון. ג'ונסון בסך הכל בשנה שניה כמאמן ראשי, אבל היו לו כמה שנים טובות ללמוד מפופוביץ'. ספליטר בכלל מאמן מחליף שהוזעק בגלל ההסתבכות של בילאפס, ולא ברור אם ימשיך בעונה הבאה. גם הוא תלמיד של פופוביץ', כשחקן.  לשניהם אין ניסיון בפלייאוף, גם לא כעוזרים.

האתגר של שני המאמנים שונה בתכלית. ג'ונסון בסך הכל צריך למצוא את הדרך לגרום למה שעבד עד עכשיו להמשיך לעבוד. ספליטר צריך לשלוף שפן מאוד רציני מהכובע.

תחזית

עם כל הכבוד, הציונות והפרובינציאליות, זה לא כוחות. הדחות של מס.2 על ידי מס. 7 נדירות באופן כללי, וכאן ספציפית הפערים גדולים מדי. פורטלנד קבוצה טובה ולוחמת, לא יהיה לספרס קל, אבל הם ינצחו 4-1 עם לפחות שלושה משחקים צמודים.

רוצים לנחש איך הסדרה תסתיים? מוזמנים להצטרף למשחק הבראקטים של הכדור הכתום ממש כאן

https://nbabracketology.com/group/view/31694

תגיות: , , , ,
קרא עוד

פריוויו פלייאוף 2026: בוסטון סליטקס – פילדלפיה 76

ינון בר שירה

 

היריבות ההיסטורית בין הסלטיקס לסיקסרס היא אחת היריבויות שליוו את הליגה כמעט מראשיתה. מראסל מול ווילט בסיקסטיז, דרך לארי לג'נד מול הדוקטור באייטיז, פול "האמת" פירס מול אלן "התשובה" אייברסון בתחילת האלפיים ועד לסדרות של טייטום ובראון מול סימונס/הארדן ואמביד בעשור האחרון, הקבוצות האלו נפגשו יותר מכל קבוצה אחרת בתולדות הליגה- 22 פעמים. הקירבה היחסית בין הערים והשנאה ההדדית יוצרת יריבות שהיא הרבה מעבר לסדרת 2-7 "סטנדרטית" בפלייאוף. אך האם גם על הפרקט צפוי להיות חם? האם יש לפילי הנוכחית מה למכור מול בוסטון?

ננסה לנתח ולהבין את זה ביחד.

 

המפגשים מהעונה הסדירה ומה אפשר לקחת מהם לקראת הסדרה?

אז על פניו אין המון מה ללמוד מארבעת המשחקים שהתקיימו בין הקבוצות בעונה הרגילה הנוכחית, בהם כל קבוצה ניצחה פעמיים. שלושה מהם התקיימו בחודש הראשון של העונה. אפילו המשחק היחיד שהתקיים החצי השני של העונה ( 2 במרץ) התרחש לפני החזרה של טייטום וללא ג'יילן בראון בצד הסלטיקי וללא פול ג'ורג' ואמביד (שנכון לכרגע לא צפוי גם לשחק בסדרה הזו) בצד הסיקסרס. 

אז האם בכל זאת יש איזשהו דאטה רלוונטי לסדרה הנוכחית? אולי העובדה שדריק ווייט התקשה מול המהירות של מקסי. בעונה הרגילה הפתרון של מאזולה היה ללכת לווינגים הצעירים שלו -הוגו גונזאלס וג'ורדן וולש שהקשו מאוד על מקסי. האם אחד מהם יראה פרקט בסדרה כדי להצר את צעדיו של מקסי? אולי וולש לרגעים. סיכוי לא רע שאם נגיע למאני טיים הסלטיקס ינסו לצוות את ג'יילן בראון לשמירה על מקסי. 

 

המפגש בין הקבוצות והכוכבים

אמנם ג'ואל אמביד, נחשב היסטורית לשחקן הגנה נפלא, אך הקושי המרכזי שההעדרות שלו יביא לפילי הוא בצד ההתקפי. סיכוי לא רע שחזרה של אמביד היתה דווקא פוגעת בפילי בצד ההגנתי במיוחד מול הסלטיקס של טייטום ובראון שהסיטורית מרגישים מאוד בנוח מול הדרופ של אמביד וחוסר הניידות שלו שהפך השנה לקיצוני במיוחד. אדם בונה ואפילו אנדרה דראמונד יותר ניידים מאמביד הנוכחי ויהיו פחות מטרה. אך הקושי של פילי ללא אמביד יהיה לייצר נקודות מול הגנת הסלטיקס. מקסי הוא סקורר נפלא ויש לו יתרון מהירות על כל שחקן סלטיקס אך הגנת הסלטיקס הקבוצתית יודעת מצויין לבוא לעזרה כשהיא בוחרת להבעא עזרה אגרסיבית גם על חשבון השארת קלעים בינוניים לשלשות פנויות, לא מהפינה. מאזולה יבחן את הקליעה הסטריקית של אדג'קומב ואוברה, יבקש לעזוב לחלוטין את אנדרה דראמונד כשזה על הפרמטר, גם במחיר של שלשה מקרית או שתיים. טייטום ודריק ווייט הם אולי שני שומרי האוף בול הטובים בNBA והם יתנפלו על נתיבי המסירה, ויביאו ידיים ארוכות לכל ניסיון חדירה של מקסי. הסיקרס ינסו לתקוף את החוליה החלשה ההגנתית, כנראה סם האוזר, אך הסלטיקס מראש יחפשו לעשות חילופים מקדימים כדי למנוע את המצ'-אפ מקסי האוזר. 

כאן לרוקי המבטיח וי.ג'יי אדג'קומב יהיה תפקיד מכריע. מניח שמאזולה יבקש קודם כל לגרום לו "להוכיח" שהוא מסוגל לקלוע גם בפלייאוף (אדג'קומב קלע העונה ב 35.6%, בדומה לנתוני הקולג' שלו) , אם הוא לא יפגע, הסלטיקס יוכלו הרבה יותר בקלות לצופף ולהקשות על מקסי. פול ג'ורג' ינסה לייצר בעצמו במיד ריינג' אך יהיה לו קשה כשמולו יהיה שומר כמו טייטום עם סייז דומה לשלו שיכול לחסום אותו. 

בצד ההגנתי, דווקא לפילי יש מצ' אפ לא רע מול הסלטיקס. האתלטיות של אדג'קומב היא מתכון מעולה מול בראון, השילוב של ג'ורג' ואוברה יכול להקשות על טייטום. 

הסלטיקס ינסו כמה שיותר להביא את מקסי לפיק אנד רול ולנסות שוב ושוב לתקוף אותו עם טייטום ובראון מה שישיג מטרה כפולה. גם לתקוף שחקן הגנה שלא יכול להתמודד עם הסייז והפיזיות של טייטום או עם האתלטיות והכח המתפרץ של בראון וגם להתיש לחלוטין את השחקן היחיד שיכול לייצר באופו קבוע נקודות לסיקסרס. במיוחד לאור העובדה שניק נרס ישחק עם מקסי מספר מטורלל של דקות (אם יהיה צמוד, לא אופתע אם נראה את מקסי משחק לפחות משחק אחד 48 דק'. נרס בעניין הזה הוא תום תיבודו על ספידים). 

במידה והסיקסרס ילכו עם דראמונד כדי לעזור בריבאונד ההתקפה, נראה את דראמונד משמש מטרה הגנתית לא פחות לטייטום ובראון. 

הסלטיקס של מאזולה הם קבוצה אכזרית מאוד בכל עניין המתקפה על החוליה החלשה.

יהיה מעניין גם לראות את הדינמיקה בין טייטום פוסט אכילס לבראון בסדרה. אם לשפוט מ16 המשחקים שראינו של טייטום עד כה, נראה שהוא יהיה הרכז דה פקטו ויפלרטט עם טריפל דאבלים כשג'יילן בראון יהיה הטופ סקורר.

 

קרב המאמנים – סגנונות, התאמות ורוטציות

לראות שני מאמנים שזכו באליפות בסיבוב הראשון של הפלייאוף זה לא דבר של מה בכך. שניהם מאמנים בעלי אופי מאוד קיצוני ואקסצנטרי, שמצד אחד מאוד מזכירים אחד את השני- במוכוונות האנאליטית שלהם, בטוטאליות ובניסיון לסחוט כל יתרון אפשרי שיוביל את הקבוצה שלהם.

אך מהצד השני הם בעיניי מייצגים שתי קצוות מרתקים של הספקטרום. ג'ו מאזולה, הוא מאמן נפלא בייצור שיטה והתוויית עקרונות מנחים בהתאם לחוזקות של הקבוצה שלו. הוא מאמין מאוד בניצול ה"מרג'יניס". התנפלות של הווינגים על ריבאונד ההתקפה, מיעט עבירות (גם במחיר של מיעוט חטיפות ודפלקשנס) ומאמין גדול במתמטיקה שבסוף מתיישרת. מאזולה לרוב לא ימהר לשנות את הכיסוי ההגנתי גם כשקלעי של 20% לשלוש יקלע מולו שלוש פעמים רצוף. הוא ידפוק בתוכנית המשחק לטוב או רע. 

נרס לעומתו הוא מאמן הרבה יותר "גימיקי". הוא יגיב במהירות גבוהה לכל התאמה, ישנה את הסגנונות ההגנתיים, יבקש משחקניו להמר בהגנה ולהתנפל כמה שיותר על קווי המסירה גם במחיר של ריבוי עבירות ויסחוט לקצה את שחקניו המובילים גם במחיר של נפילה מהרגליים לאורך סדרה שלמה. 

לשתי הגישות יש לא מעט מעלות וחסרונות. מאמן צריך לדעת בפלייאוף להגיב למתרחש ולא תמיד להתעקש על מה שדף הסטטיסטיקה מכתיב כשהקלעי ש"אמור להחטיא" קולע שוב ושוב. אך מצד שני- מאמן גם צריך להוביל את שחקניו בדרך ברורה, ולתת להם ביטחון במה שיש להם מבלי לעשות עוד ועוד נסיונות שבהכרח יובילו לטעויות של שחקנים שלא התאמנו כל כך הרבה על אותן הגנות ספציפיות/הרכבים ספציפיים.

עד לפני כמה שנים, נרס נחשב לאחד המוחות המבריקים בליגה ומאזולה נחשב בעונתו הראשונה למאמן עקשן שטעה שוב ושוב. הגלגל התהפך לחלוטין בתפיסה הציבורית, אך הוא תמיד יכול להתהפך שוב. יהיה מרתק.

 

תחזית

מאמין שלפילי יהיו לפחות שני משחקים שהקליעות ייכנסו מספיק כדי להלחיץ את בוסטון. סיכוי לא רע שבאחד מהם, הסיקסרס ינצחו (מהמר על אחד משני המשחקים הראשונים לבוסטון). אך בסופו של דבר פערי הרמות כאן ברורים מאוד.

גם במידה ואמביד חוזר , בכל שלב שהוא, מהמר שהתוצאה תישאר זהה. הסיקסרס יקבלו נשק התקפי סופר משמעותי, אך בד בבד הסלטיקס יקבלו מטרה למתקפה שלהם. בוסטון מנוסה מאוד בניצול החולשות של אמביד, ויעשו זאת, בטח במצבו הפיזי המוגבל.

מאמין שבוסטון סלטיקס ינצחו ב-5.

רוצים לנחש איך הסדרה תסתיים? מוזמנים להצטרף למשחק הבראקטים של הכדור הכתום ממש כאן

https://nbabracketology.com/group/view/31694

תגיות: , , , , ,
קרא עוד

5 על 5: מסכמים עונה, פלייאין ומתכוננים לפלייאוף

המדור השבועי עם השאלות הבוערות והפעם התכנסו:אריק גנות, מידן בורוכוב, רענן טאובר, אורן לוי ואורח מיוחד: גבריאל היידו. 

 

רגע העונה 

גבריאל היידו: יש כמה רגעים שבלטו לי. שיי גילג'ס אלכסנדר משיג מהלך 3 נקודות על אנתוני אדוארדס בסיום המשחק הכי חלש שלו העונה, ושומר על רצף 20 נקודות. שלושה שחקנים אלמונים מיוטה וממפיס משיגים טריפל דאבל באותו משחק שמגדיר בצורה הקיצונית ביותר כמה נורא היה הטאנקינג השנה. אבל הרגע הגדול- שייך לדני אבדיה. תאשימו אותי בפטריוטיות יתר או בתגובה למה שהכי עכשווי, לא אכפת לי. 41 נקודות, 12 אסיסטים מול פיניקס ב"פליי אין". תצוגת ווינריות, מנהיגות יעילות, במשחק הכי גדול בקריירה שלו שמוביל את פורטלנד לפלייאוף כשחקן המוביל בקבוצה- דני You are the man

רענן טאובר:  ה"רגע" של העונה הוא ללא ספק 83 הנקודות של באם אדבאיו מול הוויזארדס. אם הייתם אומרים לי שמישהו יעקוף את ה-81 של קובי בראיינט, באם כנראה לא היה בטופ 50 של הניחושים שלי. נכון, וושינגטון עשתה טנקינג מפואר ו"עזרה" לו ביישורת האחרונה, אבל סנטר עם ממוצע שמגרד את ה20 למשחק שקולע 83 נקודות זה אירוע היסטורי וסוריאליסטי. תצוגת קליעה שתיזכר לנצח בדברי הימים של הליגה כרגע חריג ובלתי נתפס.

אריק גנות: סטטיסטיקות לא מחשיבות את הפליי אין כחלק מהעונה, וכמובן שיש recency bias, פרובינציאליות וזה, אבל קשה לראות איך רגע העונה הוא לא האנד וואן של דני אבדיה שמעלה את פורטלנד לפלייאוף. משחק מכריע? צ'ק. מהלך גדול? צ'ק. סיכום של משחק ענק באופן כללי? 41, 8, 12, צ'ק', צ'ק וצ'ק.

הרגע הזה מסכם עונת פריצה של דני, שגם אם לא תסתיים בסוף עם MIP או חמישיות עונה היא עדיין מעל ומעבר למה שמישהו דמיין.אולסטאר. ישראלי. בפלייאוף. שחקן מוביל בלתי מעורער, ששובר שיאים סטטיסטיים של פורטלנד מימי דרקסלר. מוביל את הליגה באנד וואן. קלאץ'. מה עוד אפשר לבקש?

מידן בורוכוב:   אני לא יודע אם זה בהכרח רגע קלאסי שבוחרים כרגע העונה אבל המשחק/שיא של באם אדביו שקלע 83 נקודות נגד הוויזארדס יהיה ״רגע״ שילווה את הליגה להרבה שנים(בהנחה שאף אחד לא יקלע מעל 83 ב 4-5 שנים הקרובות).

זה רגע שמלבד כמות הנקודות ההיסטורית הוא גם רגע שנוי במחלוקת. 

הדרך של אדביו לשיא הייתה מאוד מכוערת, הוא שיחק במשחק גמור מול קבוצה גמורה עם מטרה אחת, לעבור את קובי בריאנט (מילא היה משחק על השיא של ווילט, אני לא שמעתי על מישהו שמנסה לנפץ את התוצאה השניה בטיבה בעולם).

בכל אופן, זה רגע היסטורי ואולי ה-ההיסטורי מהעונה הזו.

אורן לוי: הדאנק של וומבי על דריימונד. סצנה מושלמת מכל הבחינות. הריב המטופש לפני הוצאת החוץ, הבולשיט הקבוע של גרין, והתגובה הסטואית של ויקטור, שפשוט נעמד מתחת לסל, חיכה למסירה והטביעה על הראש של גרין בנונשאלנטיות ששמורה רק לשחקני כדורסל מדהימים בגובה 2.25 מ׳. וזה לא שפתאום יש צדק בעולם, והקארמה כבר מזמן תלתה את הנעליים. אבל לרגע אחד אני ושאר יפי ויפות הנפש קיבלנו קצת נחת. האם זה הרגע הכי משמעותי של העונה? לא. אבל זה הרגע שלי ואני לא שואל אתכןם.

https://www.youtube.com/watch?v=jPCYRW2ULrU

הפתעת העונה

אורן לוי: זו הייתה עונה די פלופה, אבל יותר מכל דבר אחר, אני חושב שההצלחה של הסלטיקס תפסה אותי לא מוכן. וד״ש לג׳יילן בראון שאיכשהו אוכל קש מכולנו בכל פעם שהוא מטפס מדרגה. אמרנו שאם הם יצליחו להישאר בתמונת הפלייאוף ולמשוך את הזמן, אולי לג׳ייסון טייטום תהיה סיבה לחזור, וגם זה יהיה בגדר נס. א-מה-מה, מסתבר שהם יכולים לצאת מהמזרח גם בלעדיו. ועכשיו קבוצה שהיא מועמדת לאליפות מקבלת בחזרה את השחקן הכי טוב שלה, שנראה נהדר בהתחשב בנסיבות. מזולה המציא את ההתקפה שלו מחדש, מבלי לוותר על העקרונות שלו, והוא עדיין הציטוט הכי טוב בליגה, אבל זו לא הפתעה…

 

גבריאל היידו:  לו אמרתם לי בתחילת העונה שמישהו יקלע יותר מה81 של קובי, הייתי מהמר על דונצ'יץ' או שיי.  אם הייתי צריך לבחור  מתוך 100 שחקנים, באם אדביו לא היה אחד מהם. שחקן הגנתי, שקלע פעם אחת בקריירה 41 נקודות וכמעט לא עבר 30 נקודות באף משחק אחר, מתפוצץ עם 83 נקודות, ו- 43 זריקות עונשין, שני רק לוילט צ'מברליין. זה כל כך מופרך, זה קרה בצורה כל כך מעפנה, זה כל כך מסריח ויסריח למשך שנים כשהשם של השחקן החביב הזה יהיה לצד אגדות אמיתיות- מודה שזה רגע עצוב כי זה ימשיך להביך אותי עד לקץ הימים.

 

רענן טאובר: הפריצה האדירה של הספרס. קבוצה צעירה, אחרי עונה מאכזבת של 34-48 ומקום 13 במערב. היה צפוי שהספרס יפרצו קדימה ברמה מסויימת, כנראה יהיו בפלייאין, במקרה הטוב יצליחו להשתחל למקום השישי. אף אחד לא צפה את מה שהולך לקרות. ההשפעה האדירה של וומבי בשני צידי המגרש שמיתרגמת לנצחונות, סטפון קאסל משדרג את המשחק שלו משמעותית בשנת הסופומור ושחקנים מתחברים וקונים את השיטה של מיץ' ג'ונסון בצורה כל כך מוצלחת. זה הסתכם ב-62 נצחונות מרשימים ומרחק לא גדול מהת'אנדר בפסגת הליגה.

 

אריק גנות:  יש פה שלוש מועמדות: שארלוט, בוסטון והספרס. שארלוט עשתה את הקפיצה מקבוצת תחתית חסרת מסורת וחסרת תקווה למרעננת הרשמית של הליגה, ונמצאת בעת כתיבת שורות אלה משחק אחד מול המג'יק המאכזבים מהפלייאוף. בוסטון היתה אמורה להשתרך בתחתית, אבל היא הקבוצה השניה במזרח ונחשבת פייבוריטית לזכות כשטייטום חזר; והספרס נחזו לגרד פלייאוף בתחזית האופטימית, אבל סיימו עם 62 נצחונות ונחשבים קונטנדרים.

אם צריך לבחור אחת, אז זו בוסטון. אף אחד לא חשב שקבוצה שאיבדה את הולידיי, זינגיס, הורפורד וטייטום לרוב העונה תתקרב לצמרת הליגה, ואפילו היו שחזו לה עונת טנקינג. אבל המסורת, הגאווה ובראון שהתעלה הביאו אותם הכי רחוק שאפשר.

 

מידן בורוכוב:   הפתעת העונה בפער עצום זאת העונה של הספרס. זה לא עניין של מה בכך לעשות עונה של 61 ניצחונות וגמר טורניר גביע העונה הרגילה. יש משהו מאוד מיוחד בספרס, קבוצה עמוקה (וכמעט היסטורית עם עוד 5 נקודות של האריסון בארנס).

קבוצה שלא הייתה בפלייאוף להיות הקבוצה השניה בליגה בקונפרנס לא קל.  וומבאנימה עמד בציפיות ומלבדו יש תלכיד תחרותי ועמוס בכשרון. חשבתי שתגיע ירידה אבל הספרס הלכה והתחזקה ככל שהעונה התקדמה. 

מלבד הספרס מגיעה מילה טובה לאטלנטה ולבלייזרס.

הפתעה שלילית? סקרמנטו, ממפיס ומילווקי אבל למי היו ציפיות?

 

תחזית לסדרות המזרח (אחת או יותר)

מידן בורוכוב:   דטרויט ממתינה לאורלנדו  צפויה סדרה טובה אבל פערי הרמות יהיו בצד של דטרויט שצריכה לנצח ב 5 משחקים.

בוסטון מול פילי? יהיו משחקים טובים אבל בוסטון תנצח ב 5 משחקים. 

קליבלנד מול טורונטו, יכולה להיות סדרה שתגיע ל-7 משחקים בעיקר בגלל חוסר היכולת של קליבלנד להתעלות. למרות שמבחינת מיקום זאת הסדרה הכי צמודה, קליבלנד חייבת לעבור את טורונטו.

הסדרה בין הניקס לבין ההוקס צריכה להיות הסדרה היותר צמודה במזרח. מבחן גדול לניקס שסיפקה עונה רגילה לא טובה (היתה חייבת לסיים ראשונה במזרח לאחר העונה הקודמת ושינוי המאמן). אטלנטה צעירה ורעבה ואם יש קבוצה שמסוגלת לשלשל במאני טיים זאת הניקס. הברק לא יכה פעמיים. אטלנטה ב 6.

 

אורן לוי: הסלטיקס יגיעו לגמר. אני פשוט סומך על הקבוצה הזו יותר מכל קבוצה אחרת, והתקרה שלהם גבוהה כמו של כל יריבה מזרחית, אולי למעט הניקס (אולי? ספרו לי עם אני טועה). אני חושב שמזולה ממשיך להשתפר כמאמן, והסגל הזה מתחבר ביחד בזמן. החיסרון שהם מציגים בעמדות הפנים לא גדול כמו החסרונות של הטוענות האחרות לכתר, וטייטום יראה טוב יותר ככל שהפלייאוף יתקדם. אני מאמין שהם יצלחו את הסיקסרס, וינקמו בניקס (שמצידם אמורים לנצח את ההוקס). בגמר המזרח, אם וכאשר, אני אלך איתם.

 

גבריאל היידו:  היריבות בין הניקס לאטלנטה קצרה יותר מקלטת ההיילייט ההגנתיים בקריירה של טריי יאנג, אבל דווקא הוא חתום על אחד הרגעים המכוננים בה עם ניצחון בסדרה בדרך לגמר המזרח והפיכה לאויב של הניקס. רק שבלעדי טריי מדובר בקבוצה מסוכנת בהרבה, ההוקס במהלך קלאסי של Addition by substruction

הפכה לקבוצה חזקה בהרבה מאז שנפטרה מיאנג, ההיררכיה ברורה, ג'יילן ג'ונסון כוכב, ניקיל אלכסנדר ווקר הפך לשחקן המשתפר בליגה, וסי ג'יי מקולום מביא תפוקה די דומה ליאנג בהתקפה (ולצערם גם בהגנה). ההוקס ינצחו לפחות 2 משחקים ויאלצו את הניקס לעבוד קשה כדי לנצח בסדרה. זו תהיה הסדרה המסקרנת במזרח.

 

רענן טאובר:  המזרח הולך לרתוח. בסיבוב הראשון, הניקס המגובשים והפיזיים של מייק בראון מול ההוקס המתחדשים (שסוף סוף נתנו את המפתחות לג'יילן ג'ונסון והוסיפו את מקולום ו-NAW) תהיה הסדרה הכי מרתקת. אבל במבט על, הפלייאוף במזרח הולך לכיוון ברור: אנחנו בדרך להתנגשות ענקים בגמר המזרח בין הסלטיקס לקאבס. התחזית שלי לסוף הדרך? ג'יימס הארדן מנער את השדים וחוזר לגמר ה-NBA לראשונה מאז ימי אוקלהומה סיטי.

 

אריק גנות:   פערי הרמות במזרח די בולטים, בין המקום הרביעי והחמישי מפרידים שישה נצחונות.

בדרך כלל הסדרה בין המקום הרביעי והחמישי נחשבת צמודה, אבל לטורונטו אין מסורת פלייאוף וקליבלנד טובה יותר עם הארדן מארש בלעדיו, לכן המוקש הפוטנציאלי טמון בסדרה של הניקס מול אטלנטה.הניקס הסתבכו בעונה שעברה מול דטרויט, היה ערעור על מעמדו של המאמן העונה ובאופן כללי קשה לדמיין אותם עוברים את בוסטון. אטלנטה, לעומת זאת, זכתה לחיים חדשים מאז שהעבירה את טריי יאנג, נהנית מעונת שיא של ג'ונסון, אלכסנדר – ווקר ואוקונגוו, ומציגה הגנה נהדרת ודי חסרת חורים מאז עזיבתו של יאנג. היא לא פייבוריטית, אבל יכולה להפתיע.

תחזית לסדרות המערב (אחת או יותר)

אריק גנות:  גם במערב רוב הסדרות הן לא כוחות. אוקייסי לא תאותגר מפיניקס או גולדן, ועם כל הכבוד לדני ופורטלנד, הם חלשים יותר בכל מובן מהספרס. לייקרס – יוסטון יכולה היתה להיות סדרה מצוינת, אבל בלי לוקה וריבס לברון יצטרך לחולל ניסים מול הרוקטס, גם אם הם מאכזבים מעט.

דנבר נגד מינסוטה אמורה להיות סדרה טובה. שתי הקבוצות נפגשו לפני שנתיים בסדרה אפית, שבה דנבר חזרה מ-3-0 ל-3-3 אבל לא הצליחה להשלים את המהפך. מינסוטה נתנה מאז עוד פלייאוף מצוין לפני שנכנעה לאוקייסי ללא תנאי, ודנבר התחזקה משמעותית בקיץ ונהנית מעונת קריירה של מארי. דנבר תנצח, אבל זה יכול ללכת ל-7 משחקים.

 

מידן בורוכוב:   אוקלהומה מול הסאנס/גולדן סטייט זה לא כוחות. סווייפ כשאף משחק בסדרה לא מסתיים בחד ספרתי.

הספרס מול הבלייזרס בסדרה שכל העם היושב בציון יפקח עין עליה. צפויה להיות מרתקת ועם קצת מזל להגיע גם ל 7 משחקים. הבדלי הרמות גדולים אבל גם הספרס וגם פורטלנד צעירים וחסרי ניסיון. הספרס ב-7.

מיניסוטה מול דנבר עוד פוטנציאל לסדרה שתגיע רחוק. מצד אחד דנבר בכושר שיא. מצד שני מיניסוטה פותחת מבערים בפלייאוף. יוקיץ חייב לגמור את זה מהר. דנבר ב-5.

יוסטון מול הלייקרס סדרה עצובה כי הלייקרס ללא לוקה וריברס לא שייכת למעמד ויוסטון קבוצה מאוד טיפשה. סדרה ארוכה ולוקה עלול לחזור מה שיהיה לרעת יוסטון. יוסטון ב 5, שלא יהיו בושות.

 

אורן לוי:  תחזית ראשונה: אנחנו הולכים לקבל את סן אנטוניו מול דנבר בסיבוב השני. תחזית שניה: זה יהיה פאקינג אפי. המשחק האחרון של יוקיץ׳ מול וומבי התחרה על תואר משחק העונה. ועל כן אני קובע, חד צדדית וללא אפשרות לערעור, שכל משחק בין השניים האלה יהיה חובת צפייה עד להודעה חדשה (לא כולל האולסטאר, עד שיוכח סופית שחזרנו להתאמץ). אני מתרגש לקראת הסדרה הזאת כמו ילד בקונדיטוריה. וזה לא שהמאץ׳ אפ שלהם עד כדי כך ישיר, למרות שגם, אלא בעיקר העובדה שנזכה לראות את שחקן ההתקפה הכי טוב של זמננו מול שחקן ההגנה הכי טוב של זמננו. אלה לא דברים שקורים כמעט.

 

גבריאל היידו:  דנבר זוכרת היטב את ההדחה המעליבה בידי מינסוטה במשחק שביעי בבית ורק מחכה לנקום. הנאגטס עמוקים מאי פעם, בעוד מינסוטה דידתה את דרכה למקום השישי. יוקיץ וחבריו יעשו הכל כדי לרמוס את יריבתה שלא הרשימה העונה ולא מזכירה בכלל קבוצה שהגיעה פעמיים ברציפות לגמר מערב, זה יהיה ניצחון מוחץ שיגרום לשינויים פרסונליים עמוקים במינסוטה.

 

רענן טאובר:  הסיבוב הראשון במערב יספק לנו בעיקר את הניסיון ההרואי של לברון לסחוב לייקרס פצועים מול דוראנט והרוקטס. אבל הפלייאוף האמיתי? הוא מתחיל בסיבוב השני. קרב הטיטאנים בין וומבי ליוקיץ' יהיה בלוקבאסטר היסטורי. מי שתשרוד את זה כנראה תפגוש את אוקלהומה סיטי של שיי. זה ליטרלי מטבע של שלושה צדדים כשכל אחת מהשלוש האלו יכולה לקחת אליפות, ותגיע לפיינלס כפייבוריטית ברורה.

 

מבין המודחות בפלייאין – מי יכולה להתקדם הלאה בעונה הבאה ומה עליה לעשות בשביל זה?

רענן טאובר:  הקבוצה היחידה לטעמי שיכולה להתקדם כרגע זו ההורנטס. ההיט, קליפרס ו-ווריורס לא צעירות מאוד ולא מרגישות בדרך למעלה. העונה צ'ארלס לי הפעיל סוויץ' מדהים שהטיס אותם לטופ 10 בהתקפה ובהגנה בחצי השני של העונה. מילר התייצב על 20 נקודות למשחק, ולאמלו פינה מקום לקון קניפל שהתברר כקלעי קטלני. התוכנית שם לקיץ צריכה לכלול את הארכת החוזה של קובי וייט שהגיע משיקגו ונתן בוסט עצום מהספסל. בנוסף הקבוצה תוכל להסתייע בוטרנים מוכחים שירגיעו את הלחץ בחדר ההלבשה וגם ההורנטס יכולים אולי להיות בשלים ללכת אול אין בטרייד גדול. זה יכול להיות יאניס או באם, ואני לא רואה בעיה גם להעביר את מילר וברידג'ס ולקבל עוד ווינג טוב

 

אריק גנות:  למיאמי יש את כל מה שצריך כדי להיות קבוצת פלייאוף. באם, פאוול והירו הגיעו כולם לאולסטאר בשנים האחרונות והם בשיא הקריירה. וור נראה כמו סנטר פותח לגיטמי בחלקים רבים של העונה. חאקז מועמד רציני לשחקן השישי. לארסון ויאקוצ'יוניס נראים מבטיחים, ואנדרו וויגינס לא רע.

העונה זה לא התחבר, גם בגלל פציעה ארוכה של הירו וגם כדי לא בטוח שיש התאמה טובה בין השחקנים בקבוצה. טרייד של הירו או פאוול בשביל רכז טבעי יכול להביא אותם רחוק.

לקליפרס, לעומת זאת, קשה לראות תקומה. אם בעונת חמישייה ראשונה של קוואי שהוא גם בריא בה הם לא הצליחו להגיע, הם כבר לא יגיעו.

 

מידן בורוכוב:   על פניו הקבוצות במערב נראות כמו קבוצות פליאין שהתקרה שלהן זה פלייאין (קליפרס או גולדן סטייט) אין הרבה מה לעשות בקיץ.

מיאמי רחוקה כוכב אחד מלהפוך לקבוצה תחרותית, ההפסד לשארלוט היה בניגוד למסורת של הקבוצה. גם את העונה הרגילה הם סיימו לא טוב. הם ינסו ללכת בכל הכח על יאניס ולהניח שאפשר לעשות את זה כשטרי רוזיר הוא חלק מהעסקה.  גם אם הויתור יהיה וויגנס או הירו, מיאמי תוכל להפוך לקונטנדרית ומהר. אופציה מעניינת אבל עם פחות פוטנציאל זה להחתים את קוואי,לא הרעיון הכי טוב בעולם.

אסור להם להתפשר על כוכב מזדקן, זה מתכון לאסון.

 

אורן לוי: אני חושב שלשארלוט יש הרבה אפסייד, ההשוואות לגולדן סטייט של לפני האליפויות קצתתתתת מוגזמות בעיני, אבל יש פה קבוצה עם צ׳אנס לעשות רעש במזרח בשנים הבאות. לאמלו יצטרך להמשיך להתבגר, הוא עשה צעד גדול באספקט הזה, אבל הוא התחיל ממקום נמוך מאוד… ההתקפה של ההורנטס בנויה עליו בתור המגבר של כל שאר הכישרון סביבו. הווריורס לא מוציאים דגל לבן לדעתי, לפחות לא כל עוד קרי משחק, אבל אני חושב שזה נגמר. קליפרס והיט משעממים, הסגלים האלה פשוט לא שם. ממש רציתי ששארלוט וג״ס יהיו האחרונות להיכנס. אתנחם בשעות השינה הנוספות.

 

גבריאל היידו: שארלוט נתנה חצי עונה שני מהסרטים, אבל נפלה במשוכה האחרונה. קון קניפל נראה בשבוע האחרון כמו מישהו שנתקל באיחור ב"קיר הרוקיס", ולאמלו בול נראה כמו השחקן המוכשר שמשחק כמו אידיוט בחלק גדול מידי מהמשחק. ההורנטס חייבים להחתים את קובי וויט, למצוא ביגמן התקפי שישנה את סגנון המשחק ממה שדיאבטה מסוגל לו בשביל לגוון, ולקחת החלטה אמיצה אחת- או מיילס ברידג'ס או לאמלו בול צריכים ללכת. זה גם בגלל שיקולים מקצועיים, אבל בעיקר בגלל עניני קארמה. אי אפשר להחזיק גם מכה נשים וגם להחזיק מטומטם. הייתי רוצה לראות מישהו מהם עובר תמורת שחקן משעמם ויציב יותר, ונותן את המושכות לברנדון מילר וקניפל. לצערי, לא חושב שזה יקרה.

 

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות