טור שבועי המנסה להאיר נקודות שאולי חומקות מאור הזרקורים. העמדות מייצגות סדר חשיבות יורד: סנטר-חמישייה-ספסל.

 

 

סנטר: חודש לתחילת העונה וישנן כבר כמה הפתעות מענייינות. אחת ה"הפתעות" היותר צפויות הינה אינדיאנה שממוקמת כרגע רביעית במזרח. אין ספק שהקרדיט רשום בעיקר על שמו של אחד, פול ג'ורג'.

 

פול ג'ורג' של אחרי הפציעה היה חידה, האם יחזור להיות טוב כמקודם, או שמא היכולת תיפגע? החשש היה ברור. פול ג'ורג' היה בעיצומו של שיפור שאמור היה להפוך אותו למתחרה על תואר הMVP, ואז הגיעה הפציעה. האם היא קטעה את התהליך באמצע? החזירה את הגלגל לאחור?

 

אז איך פול ג'ורג' בהשוואה לעונת הפריצה ההיא בה נחשב כמועמד לMVP אחרי דוראנט ולברון? (ברשותכם אתעלם ממשחקיו בעונה שעברה)

 

העונה: 27.7 נק' ב44.7% מהשדה, 44.0% מהשלוש 84.6% מהעונשין, 8.1 ריב', 4.2 אס' 3.4 איב' ו1.7 חט'.

 

 

עונת 13/14: 21.7 נק', 42.4% מהשדה, 36.4% מהשלוש, 86.4% מהעונשין, 6.8 ריב', 3.5 אס' על 2.8 איב' ו1.9 חט'.

 

 

 

 

ובשוטצ'ארט

העונה:

פול ג'ורג' עונת 15\16 נכון לדצמבר 12

פול ג'ורג' עונת 15\16 נכון לדצמבר 12

פול ג'ורג' בעונת השיא:

החיפושית בעונת השיא

החיפושית בעונת השיא

 

 

עושה רושם שלא רק שפול ג'ורג' חזר לעצמו ליכולת השיא שלו, הוא אפילו השתפר ומציג משחק טוב יותר מבעבר. אפילו הירידה הקלה שלו מבחינת נתוני הגנה (97.7 לעומת 96.3 בדירוג הגנה), ניתן לייחס להיעדרו של רוי היברט ששיפר את נתוני ההגנה של כולם באינדיאנה. אלמלא תצוגת המטאור של קארי, כנראה היינו מדברים על עונת הMVP של פול ג'ורג'. 

לפחות מבחינת נתוני הPER של הולינג'ר, הוא בטופ של הליגה.
ועכשיו לתהייה, זה מה שהוא עשה אחרי חודש אחד. האם זה ימשך, ידעך או שמא זו רק ההתחלה?

 

 

 

 

 

פ. פורוורד: אז מה עשו הרוקיז שלכם?

קריסטאפס פורזינגיס וקארל אנתוני טאונס זכו בתואר רוקי החודש, כל אחד בצד החוף שהוא משחק בו. רוקי נוסף בולט אוקאפר, עשה רעש דווקא מחוץ למגרש. דיאנג'לו ראסל ירד לספסל והתחיל לשחק מעט טוב יותר ביחס לדקות. הוליס ג'פרסון נפצע לתקופה ארוכה וג'אסטיס ווינסלו ממשיך לספק הגנה לא רעה למיאמי.

פורזינגיס מושך אליו המון רעש חיובי ותשבוחות, ואף ממשיכים את הקו של מג'יק לפיו הוא המועמד לרוקי העונה. אלא שלדעתי לעובדה שהוא משחק בניו יורק, יש משקל לעובדה שהוא מקבל יותר תשומת לב משחקנים אחרים שאולי תורמים יותר ממנו.

 

להלן השוואת הביגמנים הבולטים במחזור הרוקיז: רק מזכיר שהנתונים הם פר 48 דק' על מנת שאפשר יהיה להשוות. השחקנים הממוצעים בצד זה ביחס לכלל השחקנים בעמדה בליגה, ולא רק רוקיז מה שמאפשר השוואת הרוקיז ביחס לשחקנים מעט ותיקים יותר.

האתר בו נעזרתי להשוואה

 

רוקיז

והשוואת נתוני קליעה ביניהם: רק מזכיר שבפעם הקודמת שהשוונו, הם נראו רע מאוד בקליעה מ3, וגם טאונס וגם פורזינגיס השתפרו בזה מאוד. לשם השוואה ממוצע הליגה מעבר לקשת הוא קצת פחות מ34%

 

רוקיז קליעה

 

פורזינגיס מעז יותר, זורק יותר מ3 והולך יותר לקו, שזה טוב מאוד. בסה"כ ברוב הפרמטרים ישנו יתרון לטובת טאונס מבין צמד הרוקיז של החודש. בכל אופן שניהם מרשימים מאוד גם ביחס לממוצע בליגה, ואם הם עוד ישתפרו, מה שכנראה יקרה, הם הולכים לספק לנו עוד המון היילייטס מהנים, ואני בטוח שאצל הפרוייקט של סונדרס, לא מצטערים שהלכו עם טאונס.

 

לגבי אוקאפור וראסל (שאני עדיין מאמין בו), אחד הגיע לקבוצה עתירת גבוהים שממש צריכה רכז, והשני הגיע לקבוצה עתירת גארדים ומתקשה למצוא בה את מקומו. מעניין לחשוב מה היה קורה אילו ראסל היה מגיע לפילי, ואוקאפור ללייקרס..

 

ואם כבר השוואות לממוצע הליגה, המדד של הולינג'ר תמיד מתנרמל כך שממוצע הליגה יהיה בדיוק 15. נכון להיום, ישנם 4 רוקיז עם דירוג יעילות מעל 15. 2 מהם אתם בוודאי מנחשים. מי ה2 האחרים? תנו לעצמכם ניחוש לפני שרואים בלינק.

 

 

 

 

 

 

 

ס. פורוורד: את השנה שעברה דאלאס סיימה במקום ה18 בליגה מבחינת הגנה. מילווקי סיימה אותה במקום השני.

העונה מילווקי צנחה לתחתית וכרגע היא בשיא עונתי שלה עם מיקום 26. דאלאס ירדה מעט ביחס לתחילת העונה ונמצאת כרגע במקום ה13 בליגה מבחינת הגנה.

 

מילווקי צנחה מבחינה הגנתית ודאלאס השתפרה, למרות שאיבדה את העוגן ההגנתי טייסון צ'אנדלר, ויש חוט מקשר בין שתיהן. חוט מפתיע למדי: זאזא פאצ'וליה.

 

פאצ'וליה עם דירוג הגנה של 100.2, וכשהוא יורד לספסל הדירוג יורד ל101.1. אלה לא נתונים מרשימים במיוחד, והוא אמנם מוריד את ממוצע השחקנים שמולו ב4.3 אחוזים בצבע, אבל בכלליות הוא שחקן הגנה פחות בולט גם בתחום הזה.

 

זאזא שומר מעולה בפיקנרול. שומר את יריביו על 0.70 נק' לפוזשן בפיקנרול,  ובסרטון הבא של תקציר משחק מלפני שבועיים, ניתן לראות ביעילות שלו סוגר לריבאונד וגם קצת סגירה בפיקנרול, ההתמחות שלו.

 

קשה לראות בזאזא שחקן שמשמש כעוגן הגנתי, כנראה כי הוא אירופאי לבן. אבל עושה רושם בעיקר על פי הכיוונים שהקבוצות שלו לקחו, שההשפעה שלו מאוד משמעותית וחיובית.

 

 

 

 

 

 

שוטינג גארד: פסטיקובי התחיל בשבועיים האחרונים (כן, לא היה שבוע שעבר אז זה טור שבועי על אירועים של לפני יותר משבוע), ובכל זאת זה מוצדק יחסית. מדובר על שחקן שהשיג לא מעט בקריירה שלו, והותיר חותם על הליגה. תעברו על דף הויקיפדיה המוקדש להישגיו בקריירה, סיכוי לא רע שתגלו שם משהו שלא ידעתם עליו.

 

מצד שני, ישנה התקדמות הצעירים בלייקרס, שהם די חיוניים. הזכרתי קודם את ראסל, הוא וראנדל הורדו לספסל לשחק עם המחליפים, דבר שעליו ראסל הגיב שזה טוב כי ישנה הנעת כדור בניגוד ללשחק עם קובי.

 

ביירון סקוט כבר רמז בעבר לגבי חוסר האמון שלו בראסל, והיחסים שלו עם הרוקי הדורש הכוונה נראים מעט תמוהים

 

 

ובאותו משחק נגד מיאמי הוביל לספסולו של ראסל ולאי שיתופו בדקות אחרונות

 

אז מה עושים? מסתבר השבוע שכחלק ממסע הפרידה שלו, קובי גם עשה את מה שלביירון סקוט לא היה השכל או הביצים לעשות: לתת לצעירים לשחק ברבע האחרון כדי לפתח ניסיון.

 

התוצאות של המהלך הזה?

 

 

דיאנג'לו ראסל חזר לחמישייה, והמשחק המוזכר בציוצים הוא המשחק מול הספרס, בו פתח וסיים עם 24 נקודות ב5-10 מהשלוש. ראסל חוזר אמנם להרכב בשל פציעתו של קלארקסון, אלא שמתחילים לתת לו את החופש לפעול וללמוד, ואת החופש לטעות. אפשר להוסיף לרשימת הישגיו של קובי, להיות מאמן\מנג'ר טוב יותר מאלו הרשמיים הקיימים?

 

ובינתיים כי אי אפשר בלי

 

ותהייה לקראת הפרישה (עם תשובה דווקא די טובה)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פוינט גארד: כבר דובר והוזכר עניין המזרח מול המערב העונה. על כך שהמזרח העונה טוב יותר, ולא רק שהוא לא תצוגת אימונים בדרך למנוחה, אלא אף מעמיד קשיים אמיתיים לקבוצות מהמערב. לדוגמא הנצחונות של טורונטו על הספרס, שיקגו ואטלנטה מנצחות קבוצות צמרת במערב, גולדן סטייט מתקשה מול שיקגו ובוסטון יותר מאשר הקליפרס למשל. אז מעבר לכך שהקבוצות במערב נחלשו, ישנו עניין נוסף. המזרח חוזר למסורת בה המזרח היה קודם כל הגנה.

מתוך 10 ההגנות הטובות בליגה, רק 2 שייכות לקבוצות מהמערב! גולדן סטייט וסן אנטוניו כמובן. יחס של 8 מול 2 בטופ 10 ההגנות הטובות בליגה. אחריהן הת'אנדר במקום ה11, מאבס 13 והקליפרס 15. בקבוצות שכן נמצאות בטופ 10 אפשר למצוא קבוצות מהמזרח שפחות  ניתן היה לצפות להן שם, כגון שארלוט שבמקום ה-6 ואורלנדו של סקוט סקיילס שבמקום ה-9.

המזרח חוזר להיות ממוקד הגנתית, רק תחזירו לי עוד כמה דברים מהניינטיז ואהיה מרוצה.

 

 

 

 

 

 

 

 

השחקן השישי: קאולי-סטיין עלה לחסימה במשחק מול בוסטון, הרביץ לקרש ויצר לעצמו פצע משולב באצבע שיצאה מהמקום (כמו שבר פתוח אבל "רק" עצם שיצאה מהמקום). כספי מקבל את מקומו בחמישייה ובינתיים מחזיר קבלות על האשראי שקיבל. המשחק מול בוסטון היה ב3 בדצמבר ובו דווקא כספי לא שותף, אבל מאז ב3 מתוך 4 המשחקים של הקינגס הוא סיפק תרומה נאה, וסיפק גאווה לעם היושב בציון וקם באמצע הלילה ודי מרוצה ממנו. מלבד איזה משהו קטן…

כשיבוא היום של עמרי כספי לתת דין וחשבון על הקריירה, הרבה מעלות ירשמו לזכותו.השאלה אם יהיו שם מספיק בכדי לכסות על כל הדק' שנאלצנו בגללו לראות את רודי גיי משחק כדורסל.

Posted by Amit Silberbush on Sunday, November 29, 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ספסל:

7. הילד הזה קיבל חתימה של סטף קארי. עושה רושם שהוא די קול בעניין הזה. (חכו שאני אקבל חתימה של פירס או סטיבנס, תראו מה זה.)

 

 

 

8. אתם ידעתם שאליהו הוא הג'ורדן הישראלי? (דקה 04:20 )

 

 

 

 

 

9. לו וויליאמס מודע ל"הנעת הכדור" של הלייקרס, ומנצל אותה לדברים חיוביים כמו נניח, לתקשר עם הקהל (פינה ימנית למטה בסרטון)

 

 

 

 

 

 

10. עוזרת המאמן של סקרמנטו ננסי ליברמן, מראה שעדיין נשארו לה קצת יכולות