בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד באירועים  החשובים מהלילה האחרון ב NBA.

 

אחרי שבוע מנוחה, הגיע הזמן לחזור. שלושה משחקים סיפקה לנו הלילה הליגה הטובה בעולם. וושינגטון מגיעה עם אנרגיות חדשות לחצי השני של העונה נגד יוטה המרשימה, שיקגו בצניחה חופשית והקליפרס מנצלים את הסגל החסר של הספרס בסטייפלס סנטר.

 

קליבלנד קאבלירס (39- 14) 106 – שיקגו בולס (27 – 26) 95

 

אחרי 24 שעות מלאות בתהפוכות, הרבה סימני שאלה והרבה מאוד לחץ מצד אוהדי הבולס, שיקגו החליטה לשמור על מה שקיים(לא כולל קירק היינריך). פאו גאסול לא הולך לשום מקום לפחות עד הקיץ.  אחרי שלושה הפסדים רצופים, לא כולל המפגש הלילה נגד הקאבס, בשיקגו רוצים לפתוח את החצי השני של העונה בצורה חיובית. ג'ימי באטלר, המנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה העונה שרושם 22 נקודות למשחק, עדיין בחוץ עם פציעה. דרק רוז ינסה להמשיך את התקופה הטובה שלו (קולע 21 נקודות למשחק בששת המשחקים האחרונים) רק בצורת ניצחון הפעם. 

 

קליבלנד עם שלושה ניצחונות רצופים עושים רושם שכאבי הגדילה אחרי הפיטורים של בלאט מאחוריהם. למרות השמועות הרבות על קווין לאב ועל עתיד ה"שלישייה הגדולה", הקאבס הסתפקו בטרייד אחד שהביא את צ'אנינג פריי מאורלנדו על חשבונו של אנדרסון ורז'או. כן כן, אותו ורז'או ששבר את שיא כל ההופעות של כל שחקן אי פעם בכל קבוצת ספורט של קליבלנד.

 

זה התחיל פחות או יותר ככה עבור שתי הקבוצות. קליבלנד דורסת ושיקגו נופלת על הרצפה.

https://twitter.com/cavs/status/700491259803095040

 

קליבלנד פתחו עם רבע ראשון מצוין של 26-19 ומלבד התקפה מאוזנות בה שישה שחקנים שונים קלעו ברבע, הסיפור הגדול היה בצד ההגנתי של המגרש. לא פעם הקאבס נשפטו על חוסר האנרגיות והתפקוד בהגנה, בטח כמשווים במבט לאחור על כמה קשה היה לקלוע על הקאבס בפלייאוף האחרון. אז הנה, קליבלנד שוב נראית כמו קונטנדרית וזה בא על חשבון הבולס האומללים.

טריסטן תומפסון נראה מצוין בחצי הראשון. 12 נקודות ו-8 ריבאונדים כולל שני מהלכים רצופים שהצליחו למוטט ולו במעט את השוורים משיקגו. 

 

דרק רוז, אחד השורדים היחידים של הקו האחורי של שיקגו העונה (קירק היינריך עזב אתמול לאטלנטה בתמורה לבחירת סיבוב שני), הבין כבר מההתחלה כמה אגרסיבי הקבוצה שלו צריכה שהוא יהיה ולקח את החצי הראשון על הכתפיים בהצלחה רבה. הבולס פיגרו כבר ב17 נקודות ברבע השני אחרי שלא הצליחו לקלוע נקודה אחת במשך 4 וחצי דקות, אבל רוז לקח את המשחק עליו. עם חדירות לסל, שלשות, ונקודות מהעונשין, רוז הוריד את ההפרש עד לשש בירידה לחדרי ההלבשה.

דרק רוז מרגיש יותר בטוח בעצמו בתקופה האחרונה. נכון שמבחינת המאזן שלה שיקגו נמצאת בתקופה הקשה ביותר שלה בשלוש השנים האחרונות, אבל אוהדי שיקגו יכולים קצת לחייך כשהרכז מספק תצוגות שמזכירות את הימים הטובים של 2011.

 

https://twitter.com/chicagobulls/status/700496043075616768

 

החצי השני לימד אותנו למעשה מה מאזני הכוחות בין שתי הקבוצות נכון לעכשיו. כן, שיקגו ניצחה כבר פעמיים את קליבלנד העונה, אבל שיקגו כרגע היא קבוצה במשבר עמוק. אף שקשה להפנות אצבע מאשימה על קבוצה בה שלושה שחקני מפתח לא התלבשו למשחק בחודש האחרון, כשהמזרח הרבה יותר עמוק ומסוכן מבשנים האחרונות, שיקגו מוצאת את עצמה עם חשש אמיתי שמה גולף יהיה הספורט היחידי שישוחק באילנוי במאי. קליבלנד פירקו את שיקגו ועלו כבר ליתרון שיא של 19 נקודות בתחילת הרבע הרביעי. טאג' גיבסון היה נראה מספיק מתוסכל מזה.

 

 

הקאבס נראו בשיאם. הנעת הכדור הייתה שם, התכנון של טיירון לו להחזיר את קווין לאב לשחק בפנים יצא לפועל והקהל היה שם לדחוף. לא נשאר הרבה לחצי הסגל של הבולס לעשות מול דברים כאלה:

 

https://twitter.com/BR_NBA/status/700513036876943360

 

 

הקאבס החזיקו את היתרון במשחק מאז ה4-2 בתחילתו ולא הסתכלו אחורה. לברון ג'יימס הוביל עם 25/9/9, קווין לאב עם דאבל דאבל נאה של 15/15, תומפסון עם 16/10 וקיירי עם 19 נקודות בערב קליעה רע של 6/18 מול רוז.

קליבלנד עם ניצחון רביעי רצוף מגדילה את הפער מטורונטו ל3.5 משחקים ונראית טוב בזמן שהיא עושה את זה. לפחות ממה שמראים לנו בטלוויזיה זה נראה שדיוויד גריפין השיג את מבוקשו בפיטורים של דיוויד בלאט. כולם שמחים על הספסל, לברון לא לוקח על עצמו הכל, לאב משחק בקראנצ' טיים והכדור נע משחקן לשחקן. החיזוק עם צ'אנינג פריי עשוי להיות מעניין כי קליבלנד היה צריכים עוד פורוורד שיכול לרווח את המשחק ולקלוע שלשות מהספסל, אבל הבעיה איתו תמיד הייתה בצד ההגנתי. מצד שני, אם ג'יי אר סמית' הגיע לקליבלנד בעונה שעברה ושיחק יופי של הגנה, מי אמר שעם האוכל לא יבוא התיאבון גם לפריי?

 

 

לשיקגו נשאר רק לשבת ולצפות בפסטיבל הכיפים של קליבלנד בזמן שהיא נופלת שוב והפעם למקום השמיני במזרח. משהו בבירור לא עובד בקבוצה הזו מתחילת העונה. לא יודע אם זה פרד הויברג, לא יודע אם זה דרק רוז שעדיין לא קיבל את העובדה שבאטלר הוא הפנים של הפרנצ'ייז, ולא יודע אם לוותר על הטרייד שסקרמנטו הציעו (בן מקלמור, קוסטה קופוס ואת הבחירה הקרובה בסיבוב הראשון של סקרמנטו עם פחות הגנה) היה בהכרח הדבר הנכון לעשות. הסגל נראה רע מאוד כרגע וגם עם החזרה של באטלר ושל מירוטיץ' קשה לראות את שיקגו מתמודדים ברצינות בפלייאוף השנה. עם זאת, הקבוצה הבהירה אתמול לכולם שטאנקינג לא יקום ולא יהיה, ככה שנשאר רק לחכות ולראות אם שיקגו תתרסק או תשרוד את המזרח בדרך לשמינייה הראשונה.

 

לתקציר המשחק באתר ה-NBA

 

לוס אנג'לס קליפרס (36 – 18) 105 – סן אנטוניו ספרס (45 – 9) 86

 

כמה פעמים העונה יצא לכם להיכנס בבוקר לדף הפייסבוק שלנו, לקרוא קצת תוצאות ולראות את סן אנטוניו מגיעה ל-100+ נקודות בזמן שהקבוצה השניה לא מגיעה אפילו ל-90? הרבה פעמים, כי סן אנטוניו העונה היא קבוצת ההגנה הכי טובה בליגה, אבל יש גם משחקים כאלה (וכמו ההוא נגד גולדן סטייט). הספרס הגיעו לסטייפלס סנטר לשחזור סדרת הפלייאוף אולי המרתקת מכולן בפלייאוף שעבר חבולים ופצועים. קוואי לנארד ומאנו ג'ינובילי לא התלבשו ואת מקומו של קוואי לנארד תפס קייל אנדרסון, פורוורד שזכה בMVP ליגת הקיץ ולא מעט מדברים על הפוטנציאל שלו להגיע רחוק בליגה.

 

הקליפרס מגיעים אחרי שהיו אולי הקבוצה הכי מדוברת ביממה האחרונה עם השאלה סביב בלייק גריפין ועתידו בקבוצה. אז לא, דנבר לא ויתרה על כל הקבוצה שלה תמורתו בטרייד והוא לבסוף נשאר במקומו בקליפרס. יש לא מעט שמועות על כך שבלייק גריפין בכלל לא הולך לחזור לשחק כדורסל השנה בגלל הפציעה המטופשת הזו ביד שלו, אבל לפחות ע"פ הטוויטר של הקליפרס אפשר לראות ששמח שם. (כן, זה אותו אחד שהיה בצד המקבל של אותו אגרוף. ממליץ לקרוא תגובות לציוץ הזה, האינטרנט תמיד ינצח).

 

https://twitter.com/LAClippers/status/700531234082914305

 

בלי לאנס סטיבנסון שגם ככה לא באמת שיחק ועם תוספת מעניינת בדמות ג'ף גרין מהגריזליס (לא שיחק בלילה), הקליפרס חנקו את הספרס בחצי הראשון.  סן אנטוניו קלעו 34 נקודות בלבד ואף שהקליפרס גם לא הרשימו מדי בצד ההתקפי של המגרש, זה לא נראה שזה מה שבאמת קריטי כל עוד בלייק לא משחק. אל.איי משחקת הגנה הרבה יותר קשוחה ממה שנתנו לה קרדיט עד החודש האחרון. בכל אחד מהרבעים הספרס לא הגיעו ל-20 נקודות כולל בצורת של 0 נקודות בקרוב ל-5 דקות ברבע הראשון.

 

כריס פול עם 7 אסיסטים בחצי הראשון היה פנטסטי לאורך כל המשחק והתקפה מאוזנת של הקליפרס הייתה גדולה על ההגנה החסרה של הספרס כמעט בכל אספקט.

 

 

ברבע השלישי הספרס כבר מצאו את עצמם בפיגור 18, אבל ריצה מאוחרת ברבע עם הספסל הלא נגמר של סן אנטוניו צימקה את התוצאה ל-9 בלבד בכניסה לרבע הרביעי ועדיין. ג'ונתן סימונס ממשיך לקבל דקות על חשבונו של דני גרין העונה וכמו קייל אנדרסון, גם הוא היה לא רע בכלל הלילה.

 

 

ואיכשהו, גם את הרבע השלישי הספרס הצליחו להפסיד ואחרי רבע רביעי בו כריס פול קולע 14 נקודות והספרס קולעים כולם 23, צריך להכיר בתבוסה. הקליפרס הודפים את הקבוצה השניה בטיבה בליגה ושומרים על הבית. הם כרגע רחוקים 4 משחקים מאוקלהומה סיטי שנמצאת במקום השלישי, אבל היריבה הבאה שלהם היא לא אחרת מגולדן סטייט ווריורס. יהיה מעניין.

כריס פול סיים עם 28 נקודות, 12 אסיסטים ו-5 ריבאונדים ודיאנדרה ג'ורדן עם 9 נקודות, 17 ריבאונדים והרבה היילייטס.

 

אף פעם לא קל לחזור מפגרת אולסטאר והשנה הייתה זו סן אנטוניו ששילמה את המחיר. אין יותר מדי מה להתרגש מהפסד שכזה בזמן שאולדריג' קולע 3/12 וטים דאנקן עם 1/6 מהשדה. סן אנטוניו היא עדיין סן אנטוניו ועצם העובדה שפופוביץ' מדבר בפתיחות על כך שהווריורס מעסיקים את המוח שלו יותר מכל קבוצה אחרת אי פעם מלמדת על אורך הרוח של הספרס העונה.

 

https://twitter.com/LAClippers/status/700557282011193344

 

 

רק תשימו לב במהלך הבא לג'מאל קרופורד. בגיל 35 ועדיין שובר קרסוליים עם יכולות כדרור שקשה לא להעריך.

https://twitter.com/LAClippers/status/700558303433252864

 

 

לתקציר המשחק באתר ה-NBA

 

טופ 5 מהלילה: