עוד לפני שחגיגות האליפות ההירואית של לברון וקליבלנד שככו, הגיע שוק השחקנים החופשיים ב1 ביולי והפך את הליגה. חודשי הקיץ חלפו עברו ביעף, הסתיו הגיע, ויחד איתו הריח של עונת NBA חדשה. רגע לפני שהעונה נפתחת, זה הזמן לסקור את הקבוצות.

 

הקבוצה היום: סקרמנטו קינגס

 

דף הקבוצה באתר

 

מאזן בעונה שעברה: 33-49

 

עזבו: (F) קווינסי אייסי, (G) סת' קארי, ׁ(G) ראג'ון רונדו (שוק חופשי), (G) מרקו בלינלי ׁ(טרייד), (F) קארון באטלר.

 

הגיעו: (C) יורגס פאפאיאניס,(G) מלאכי ריצ'ארדסון, (C) סקאל לאביסייר, (G) אייזיה קאזינס (דראפט), (F) מאט בארנס, (F) אנתוני טוליבר, (G) ארון אפללו, (G) טיי לוסון, (G) גארת' טמפל, (F) למאר פאטרסון (שוק חופשי), (G) בוגדן בוגדנוביץ' (טריידים)

*בוגדן בוגדנוביץ' ישחק העונה באירופה ויצטרף לקינגס רק בעונה הבאה (17/18).

 

אז מה היה לנו שם? בלאגן. אבל זה לא חדש.

אי שם, לפני כשנתיים, סקרמנטו פתחו את העונה עם מאזן 5:1 לראשונה מאז 2003 ובאותו ניצחון חמישי כל ששת אוהדי הקינגס חברו יחדיו והתפעלו ממה שראו. דמארקוס קאזינס, הילד המוכשר והבעייתי, יוצא ב-6 עבירות נגד פיניקס ובמקום לקבל את הטכנית ש99.7% מוגאס הימרו באותו רגע שהוא הולך לקבל, הוא החליט לרוץ אל עבר המאמן שלו דאז, מייקל מאלון, ולהרחיק אותו מלקבל אחת בעצמו.

נגמר הסיפור! קאזינס סוף כל סוף התבגר, הוא אוהב את המאמן שלו, הקבוצה מנצחת ויאללה לפלייאוף. אז לא בדיוק, כי חודשיים אחר כך, כשהקבוצה עדיין על .500, ויוק רנאדיב החליט לפטר את מאלון רק כדי להכניס עוד שני מאמנים נוספים באותה עונה. טיירון קורבין, שפוטר תוך חודשיים, ואת מי שיהפוך להיות האויב המושבע של "בוגי", ג'ורג' קארל.

 

זה אף פעם לא הלך כמתוכנן בסקרמנטו בעונת 15/16. מהנסיונות של ג'ורג' קארל להיפטר מקאזינס בטרייד לפני תחילת העונה, הפתיחה הצולעת, ההתפוצצות של קאזינס במגרש ומחוצה לו עם אסיפות של שחקנים בלבד כנגד המאמן, המקום השמיני בפלייאוף שהיה נראה קרוב מתמיד ועד להתרסקות ההגנה והחלומות של הקינגס לשחק יותר מ-82 משחקים בעונה. בקיצור, עוד עונה, אבל היו כמה נקודות אור.

דמארקוס קאזינס רשם עונת שיא של 27 נקודות, 11.5 ריבאונדים ו-33% מקו השלוש, זריקה שהוא פיתח באותו הקיץ, בין כל הציוצים נגד קארל.

ראג'ון רונדו הגיע לעונה אחת ושיקם לעצמו את הקריירה כשהוביל את הליגה באסיסטים, סת' קארי הפך לחביב הקהל לקראת סוף העונה ו-ווילי קאולי סטיין התגלה כבחירה דיי נהדרת לסקרמנטו, בניגוד לשתי הבחירות הקודמות (בן מקלמור וניק סטאוסקאס).

 

ג'ורג' קארל הגיע כמאמן מוכח שיממש את חזון הבעלים של הקבוצה לשחק סטריט בול במשחק NBA בקצב הכי מהיר שאפשר לדמיין, ולרגעים היה נראה שהקינגס סוף סוף מצאו את הנוסחה להגיע לפלייאוף עם דברים כאלה:

 

 

כאלה שאפילו חיממו לדרייק את הלב:

 

 

וגם כאלה ששימחו מדינה שלמה:

 

 

וגם אם תוסיפו לכל הדברים האלה משחקים של 58 נקודות של קאזינס, שיאי מועדון באסיסטים שנשברו על בסיס שבועי ע"י ראג'ון רונדו ונוכחות של הקהל אולי הכי חם ונאמן בליגה, כל מה שספרי ההיסטוריה יספרו לנו על העונה הזו ייכנס תחת המילה "אכזבה".

ההגנה של סקרמנטו ספגה 109.1 נקודות למשחק, 10 שלשות (הכי גרוע בליגה) וסיימה במקום ה-29 בכמות סלי השדה למשחק של הקבוצה היריבה. לא נעים בכלל ובדיוק פה רנאדיב הבין שהוא צריך לתת לג'נרל מנג'ר שלו, ולאדה דיבאץ', לקחת את המושכות ולמצוא כיוון חדש לקבוצה בדמות "המושיע", מאמן ממפיס לשעבר, דייב ייגר.

 

קיץ חם: יכולות הטוויטר של קאזינס כבר הוזכרו פה, אבל עם ציוץ אחד אחרי ערב הדראפט הוא הצליח לראות את העתיד ולסכם קיץ שלם כבר ביוני..

 

https://twitter.com/boogiecousins/status/746149291249410050

 

נתחיל עם הדראפט. מה עושה קבוצה שיש ברשותה כבר עכשיו את הסנטר הכי טוב בליגה שסיים בטופ 5 גם בנקודות וגם באסיסטים? בוחרת עוד שני סנטרים בסיבוב הראשון. יורגס פאפאיאניס וסקאל לאביסייר יכולים להיות אחלה של שחקני רוטציה בעתיד של סקרמנטו (ג'ון קאליפרי אמר לאחרונה כי לאביסייר היה צריך להיבחר ראשון עם היכולות שלו), אבל כשהשחקן הכי טוב שהיה בקבוצה מאז כריס וובר מאיים לעזוב כבר שלוש שנים ומסיים חוזה בעונה הבאה, לא כדאי לבנות מסביבו? בסיבוב הראשון ההזוי של סקרמנטו מרקו בלינלי הועבר לשארלוט בתמורה למלאכי ריצ'ארדסון, סקורר גבוה מסיריקיוז, כי חייבים לשבור את הקללה עם השוטינג גארדים שההנהלה של הקבוצה בחרה לאורך השנים.

 

מה עושה קבוצה שמצאה את הרכז המושלם בהתקפה כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של קאזינס? לא מציעה לו אפילו חוזה לחזור לקבוצה, גם לא לסת' קארי שינסה להמשיך את המומנטום מסוף העונה שעברה עם המאבריקס.

דיבאץ' החליט ללכת על יותר ניסיון וקשיחות בסקרמנטו עם שחקנים כמו ארון אפללו, מאט בארנס, אנתוני טוליבר וגארת' טמפל. ארבעה שחקנים שעברו את השיא שלהם(וגם בשיאם לא היו יותר משחקני רוטציה), אבל אמורים להחמיא לסגנון החדש שמנסים לאמץ בבירת קליפורניה אותו הולך להוביל המאמן החדש והמהלך הכי טוב שעשו בקינגס הקיץ.

 

דייב ייגר הגיע בעונת 15/16 לפלייאוף עם ממפיס גריזליס וסגל של ליגת העל בארץ ביום סביר במשך כל החלק השני של העונה. לא פחות מ-28 שחקנים הגיעו לקבוצה בעונה אחת (שיא כל הזמנים בNBA), מאט בארנס היה אופציה שניה בהתקפה וג'ורדן פארמר "הסתפק" בממפיס אחרי שלא היה מספיק טוב במכבי אלקטרה. איכשהו הגריזליס הגיעו לפלייאוף ונלחמו כמו אריות כל הדרך לשם. אחרי ההתמוטטות של לברון במשחק 7 בגמר, ייגר הצליח לספק לנו את הרגע הכי מרגש בפלייאוף החולף:

 

 

כל זה לא היה מספיק לממפיס כדי להשאיר אותו בקבוצה ונוצר השידוך בינו לבין סקרמנטו, מה שיהפוך אותו למאמן החמישי של קאזינס מאז 2012.

הוא ההפך המוחלט מג'ורג' קארל, מה שמעיד בעיקר הבלבול השורר בהנהלת הקינגס שבפרק זמן של שנה שינו את תורת המשחק שלהם ב180 מעלות, אבל יכול מאוד להיות שהוא יהיה האחד שיתקרב לקאזינס הכי הרבה מאז מייק מאלון. זה השלב הראשון בדרך לפלייאוף במערב ובדרך לגרום לו בטעות לחתום על הארכת חוזה בעוד כשנתיים כשיהיה שחקן חופשי.

אין להם רכז ברמה גבוהה. דארן קוליסון צפוי לספוג עונש משמעותי מהליגה אחרי שהורשע באלימות כלפיי אשתו. טיי לאוסון שרשם את העונה הכי גרועה בקריירה שלו וג'ורדן פארמר שלא הספיק למכבי אלקטרה הם המחליפים שלו. יש להם 3 רוקיז וכמובן את רודי גיי שטרח להודיע קבל עם ועדה שבקיץ הבא הוא בורח. ייגר יצטרך איכשהו לקחת את כל זה ולהפוך את זה לקבוצת פלייאוף. בממפיס לפחות נתנו לו קצת מרווח נשימה לפני שהפכו את הקבוצה לתחנת רכבת של יוצאי יורוליג. בסקרמנטו אין את המרווח הזה.

 

ועכשיו מה, מה עכשיו? אם לא תהיה הפתעה מרעישה, גם השנה סקרמנטו תצפה בפלייאוף מהבית. האופציה להעביר את דמארקוס קאזינס בטרייד תמיד קיימת, אך לא נראה שזה באמת צעד נשקל ברצינות. עם כמה שבוגי לא אוהב את ההנהלה שלו ("אני לא יכול לשלוט במה שהם עושים שם. אני אעשה את העבודה שלי ואתן להם לעשות את העבודה שלהם"), הוא כן אוהב את סקרמנטו וכבר אמר לא פעם שהוא רוצה להיזכר כאחד ששינה את הקבוצה הזו לעד. מצד שני גם קווין דוראנט אמר את זה על אוקלהומה סיטי.

 

סביר להניח שרודי גיי לא יסיים את העונה לבוש בסגול בכדי שההנהלה תצליח להוציא משהו ממנו לפני שהוא עוזב בלי תמורה.

בן מקלמור מאחר כבר בשלוש שנים לליגה וכבר אי אפשר לסמוך עליו כשוטינג גארד פותח בקבוצה אפילו בצחוק, אז סביר להניח שארון אפללו יקבל את המקום הזה ויתחרה עם גארת' טמפל על דקות.

עמרי כספי, רודי גיי ומאט בארנס ישחקו על אותה המשבצת מה שככל הנראה יפגע בדקות של עמרי אחרי העונה המצוינת שלו בעונה שעברה.

רוטציית הגבוהים היא הפאזל המורכב ביותר בקבוצה. סיכוי גבוה שזה יהיה ווילי קאולי-סטיין שיפתח לצד קאזינס בקו הקדמי, אבל עם פאפאיאניס, לאביסייר, אנתוני טוליבר וגם קוסטה קופוס (שדייב ייגר מעריך עוד מימי ממפיס), קשה לראות איזו התקדמות תהיה לשחקנים הצעירים של הקבוצה וכמה דקות משחק הם באמת יקבלו.

רמזים ראשונים לגבי הרוטציה של ייגר נקבל כשיתחילו משחקי הקדם עונה.

 

תחזית: 30 ניצחונות. המערב קשוח מדי ומול קבוצות כמו דאלאס, יוטה או יוסטון בתחתית הפלייאוף, אין לסקרמנטו יותר מדי סיכוי.

 

המשחק החדש, NBA 2K17, דירג את הסגל של סקרמנטו כטופ 10 בליגה. זו לא הפעם הראשונה שהם טועים ככה. וגאס לעומת זאת חזתה לקינגס 32.5 נצחונות. חושבים שאתם יודעים טוב יותר? בואו לשחק במשחק האובר-אנדר שלנו.

אוהבים את הטורים, הכתבות והמשחקים שלנו? עזרו לנו לעלות מדרגה. פרוייקט המימון שלנו במימונה עדיין רץ. גייסנו 8500 ש"ח מתוך 12000. כל תמיכה תתקבל בברכה.