בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד ב3 אירועים מהלילה האחרון ב NBA.

 

1.וושינגטון וייזארדס 102 (3-1) – סן אנטוניו ספרס 99 (3-2)

 

וושינגטון אחרי הפסד אירחה הלילה את סן אנטוניו שקיוותה להמשיך רצף נצחונות. הספרס החטיאו את 8 הזריקות הראשונות שלהן, וושינגטון שמרו על הריבאונד ורצו לאורך המגרש עם כל החטאה. 5 דקות לתוך המשחק, אחרי יתרון מוקדם של 19-2, הספרס פתאום התעוררו ובריצת 13-0 עליה אחראים 3 המופלאים מהספסל (ג'ינובילי, מילס ודיאו), צמצמו ל4 בלבד. אחרי שוושינגטון הובילה כבר ב17 הפרש סן אנטוניו מסיימת את הרבע הראשון ביתרון נקודה. דקה לתוך הרבע השני זה כבר היה 6 לספרס, כשהריצה ממשיכה: 26-3 לסן אנטוניו. השינוי היה חד וברור בשני צידי המגרש, כשהספרס אפשרו לווזיארדס סל אחד בלבד ב8 דקות משחק.

 

אחרי שההפרש עמד על נקודה בלבד 5 דקות לסוף המחצית, הספרס שוב יצאו לריצת 10-0 בראשותו של קוואי, שהיה אגרסיבי בשני צידי המגרש, וקבעו יתרון שיא לטובתם. במשחק משוגע כמו זה שהיה רק מתבקש שוושינגטון תגיב בריצה משלה, והם עשו בדיוק את זה עם 8:0 מהיר עוד לפני המחצית. כאן נגמר משחק הריצות, והתחיל משחק של חתול ועכבר. הספרס בורחים טיפה (8-9 הפרש) וושינגטון חוזרת (3-4). בתחילת הרבע המכריע סן אנטוניו עדיין מובילה ב8, אבל וושינגטון נוגסת בהפרש לאט לאט עד שוול משוה את המשחק בשלשה 3:50 לסיום המשחק.  הספרס הובילו מסיום הרבע הראשון ועד השלשה הזו.

 

 

בראדלי ביל ראה את אייברי בראדלי לפני יומיים, והבין שזה מה שבראדלים עושים. במהלך הזה הוא נותן לוושינגטון יתרון ראשון בחצי השני:

 

סן אנטוניו לא נשברה, והשוותה, את המשחק 3 פעמים, כשהפעם האחרונה היא 7 שניות לסיום משלשה של טוני פארקר. ואז שוב הגיע בראדלי ביל:

 

יתרון 49-33 בריבאונד בדרך כלל מאפשר טיול לנצחון, אבל לא הספיק לספרס הלילה, הרבה בגלל חוסר ריכוז בהתקפה והדקות הרעות בפתיחה. 21 איבודים אפשרו לוויזארדס 28 נקודות קלות (7 בלבד לספרס מאיבודים של וושינגטון). לנארד עשה את שלו עם 23 נק' ו9 ריב', אבל כשדאנקן ואולדריג' ביחד קולעים רק 18 ומאבדים 9 כדורים קשה לספרס לנצח. החמישיה של הספרס מסיימת עם מאזן +- שלילי (ואף דו ספרתי לכולם מלבד אולדריג'), דיאו (18+), ג'ינובילי (9+) ומילס (14+) הספיקו לחזרה למשחק, אבל לא לנצחון. מהצד השני וול (17 נק' ו13 אס'), ביל (25 נק', 4 אס', 5 ריב') ואוטו פורטר ג'וניור (19 נק' ב8-10) חתומים על הנצחון. בהבדל בולט מול המחליפים כל החמישייה של וושינגטון עם +- חיובי, מה שצריך לגרום להם לחשוב על חיזוק הספסל.

 

תקציר המשחק באתר ה NBA

 

2. אוקלהומה סיטי ת'אנדר 98 (3-2) – טורונטו ראפטורס 103 (5-0)

 

טורונטו מעולם לא פתחה עונה ב5-0. למרות משחק חוץ קשה נגד קונטנדרית בפורמה מצוינת, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, טורנטו נשארה ללא הפסד העונה. רק היא והאלופה.

 

בדחיפת הקהל הביתי ועם ניהול משחק מצוין של ווסטברוק הת'אנדר עלתה בקלות ליתרון 10 מוקדם. הרפטורס לא ויתרו בשום שלב במשחק, ובמחצית הם ביתרון נקודה. במחצית השניה סיפור דומה: אוקלהומה סיטי ביתרון רוב המחצית, וטורונטו ברדיפה עקשנית שוב עולה ליתרון בדיוק בזמן – 45 שניות לסיום המשחק. אחרי החטאה לא אופיינית של דוראנט מהקו נקבע כדור ביניים, ואלאנצ'יונאס שולח אותו לשחקן המצטיין של טורונטו הערב דמאר דרוזן שקולע מהקו וסוגר את הסיפור. אוקלהומה סיטי שנראתה בשליטה בהחלט יכולה להיות מאוכזבת.

 

okc raptors 0411

 

27 נק', 4 אס' ו7 ריב' לדוראנט, 22 נק' ו16 אס' של ווסטברוק (אבל גם 8 איבודים) לא הספיקו לניצון. קנטר עם 15 נק' מהספסל ב17 דקות ניסה לעזור אבל איבאקה, ווייטרס והאחרים לא הוסיפו תרומה משמעותית הלילה. את טורונטו הוביל הלילה דרוזן עם 28 נק' (כולל 14-15 מהקו).

עזרו לו וולנצ'יונאס ולאורי עם 17 כל אחד, הראשון הוסיף גם 11 ריב'. קארול עם 13 נק' ו7 ריב' היה שר ההגנה של טורנטו – בדיוק מה שהיה חסר להם בעונה שעברה. עוד 2 נתונים שכדאי לשים אליהם לב: טורונטו ניצחה למרות 12 אסיסטים בלבד כל המשחק (לווסטברוק לבד היו 8 רק ברבע הראשון), והרבה בזכות חדירות פנימה וסחיטת עבירות: 39 נסיונות מהקו השיגו הראפטורס לעומת 14 בלבד לת'אנדר. מותו של השיפוט הביתי?

 

תקציר המשחק באתר ה NBA

 

 

3. גולדן סטייט ווריירס 112 (5-0) – לוס אנג'לס קליפרס 108 (4-1)

משחק נפלא באורקל הלילה בין שתי קונטנדריות שהגיעו עם מאזן מושלם ורצו לשמור עליו ככזה. אחרי התכתשות בתקשורת כולם חיכו למפגש בין שתי קבוצות ההתקפה הטובות בליגה מהעונה החולפת. הקליפרס ניסו (והצליחו) לשלוח הצהרת רצינות כשכמעט ניצחו בחוץ, הווריירס ניסו (והצליחו) לענות שוב למבקרים ולהישאר מושלמים העונה. למנה ראשונה קבלו את הקרב האישי בין פול לסטף, שמספר את סיפור המשחק:

 

 

סטף קארי פתח את המשחק בשלשה, אבל ירד לספסל אחרי 2:45 דקות עם 2 עבירות. גרין אזילי ותומפסון לקחו את המושכות והורידו את גולדן סטייט להפסקת הרבע ביתרון 6. אזילי היה נהדר הלילה ותראו את החסימה הגדולה הזו על בלייק. זה בדרך כלל נגמר בפוסטר, לא באורקל :

קארי חוזר בתחילת הרבע השני, ההגנה מתהדקת ו9 נקודות רצופות שלו מעלות את גולדן סטייט ל46-29. 17 הפרש זה בדרך הכלל המארק לנצחון של הווריירס ואפשר לסגור את המשחק? לא הלילה. פול, רדיק וסטיבנסון (2 מ2 הלילה לשלוש, אולי זה יביא את השינוי?) קולעים שלשות ומחזירים את הקליפרס חזק למשחק. רק 7 לווריירס במחצית. היתרון של הווריירס מחזיק מעמד עד 2:26 לסיום הרבע. גולדן סטייט מובילה 77-68 אבל הקליפרס רצים 11-0 לעלות ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון. בדקות אלו הווריירס משחקים כדורסל רע שנגמר לרוב בזריקת שלשה, אבל השלשות לא נכנסות. הרבע נגמר ביתרון נקודה לקליפרס עם המומנטום.

 

שלשות של ווסלי ג'ונסון וג'וש סמית' הקפיצו את היתרון ל8 ולוק וולטון הזעיק פסק זמן לעצור את הסחף. זמן קארי? זמן בארנס. האריסון קולע 10 נקודות רצופות, כולל 2 שלשות כדי להביא את הווריירס לחסרון נקודה בלבד. עכשיו זה זמן קארי. הוא קולע את 13 הנקודות הבאות של הווריירס ומחזיר להם את היתרון. כל הקבוצה עובדת בשבילו:

 

בצד השני הווריירס שולחים את דיאנדרה לקו, ועם 1 מ4 בדקות הסיום, הקליפרס לא יגיעו רחוק:

 

הקליפרס ידועה כקבוצה עם התקפה מדהימה, והגנה סבירה. מצד שני, על זה פשוט אי אפשר לשמור:

 

לפול עוד היתה הזדמנות לקחת את היתרון כשהחטיא שלשה 23 שניות לסיום המשחק בפיגור 2, וריבאונד הגנה של קארי סגר את העניין שלח את הווריירס לקו, משם הם השלימו את הנצחון. הם עדיין בלתי מנוצחים כשהם מובילים ב15 במהלך המשחק, אבל איזה נצחון קשה זה היה לעומת המשחקים הקודמים.

הכול יותר קל כשיש לך שחקן כמו סטף קרי ללכת אליו בסיום, אבל כאמור, כל הקבוצה עובדת בשבילו.

קארי סיים עם 31 נק' כולל 7-11 מהשלוש, 4 אס' ו5 ריב'. בארנס עם 17 נק' ו9 ריב' תרם קצת יותר מהאחרים בהתקפה, אבל הווריירס כמו הווריירס קיבלו לא מעט מהרבה שחקנים. מעניין יהיה לראות כמה זמן הם יוכלו להחזיק את הכושר הנוכחי המדהים. שלא כמו חלוקת הדקות בספרס, אצל גולדן סטייט הלילה 5 שחקנים שיחקו בין 32 ל39 דקות. 

 

תקציר המשחק באתר ה NBA

 

 

בקטנה: שימו לב להתעוררות של הארדן והרוקטס שמנצחים הלילה אחרי הארכה את המג'יק המצוינים. כל החמישיה של הרוקטס קלעה בספרות כפולות, הארדן הוביל עם 28, הווארד עם 10-10 מהשדה וגם לאוסון היה (סוף סוף) מצוין. בצד השני פורנייה היה ענק ואחרי שיא קריירה של 30 נק' אתמול קלע הלילה 29. אארון גורדון הוסיף 19 מהספסל. לא הייתי רוצה לפגוש אף אחת משתי הקבוצות האלה בקרוב.

 

עוד מהלילה: לברון יקנס על ידי הליגה? אם ג'יי אר סמית' היה עושה את זה, יכלתם להיות בטוחים שהתשובה תהיה חיובית:

 

 

טופ 10 מהלילה:

 

מכיוון שהוא לא נחשב, הוא לא יכנס לטופ 10, אבל אתם חייבים לראות את הקליעה הזו של ג'יי קראודר: