לפני שלושים ושבע שנים יצא לאור להיט הדיסקו הענק הזה על ריקוד הבוגי. אף אחד לא חזה שגבר בגובה 2.11 מטר, שמכונה בוגי, ושכולו אש ולהבה יעשה כל כך הרבה רוח בליגה וירקוד כל כך טוב על כל המגרש.

חודש ינואר של דמארקוס קאזינס היה אחד הגדולים השנה ואולי בכלל: 31.5 נקודות, 12.9 כ"ח, 3.1 אסיסטים, 48% מהשדה ו 42% משלוש. המספרים המדהימים הללו הם השיא של גרף השתפרות עקבי של קאזינס השנה בפרט ומתחילת הקריירה בכלל.

אז איך קאזינס/בוגי הגיע לתפוקה הזו?
יכולת אישית גבוהה? שיטה מתאימה? בזכות החברים או המאמן? כמו כל דבר בחיים זה כולם ביחד וכל אחד לחוד.

 

קאזינס, יליד 1990, הוא בלי ספק סיפור מרתק וכנראה גם אישיות לא סטנדרטית בנוף הליגה. כבר מתהליך הקליטה שלו לקולג'ים היה ברור שהחיים איתו יהיו מרתקים כאשר הוא התחייב לשתי מכללות וביטל את ההסכמות איתן מאחר ורצה לשחק אצל המאמן ג'ון קאליפרי. הוא חתם בסופו של דבר אצל קאליפרי במכללת קנטאקי והצעיד אותה, יחד עם ג'ון וול, לרבע גמר טורניר המכללות ב 2010. מספר ימים אחר כך הוא כבר הודיע שהוא הולך לדראפט, שם נבחר ע"י סקרמנטו במקום החמישי.

מהיום הראשון בליגה קאזינס בלט במשחקו הפיזי והאגרסיבי על המגרש ובאישיות סוערת ופה גדול מחוצה לו. ב 1.1.12, בעונתו השניה, המאמן פול ווסטאפל זרק אותו הביתה בגלל "חוסר מחוייבות לקבוצה" לדבריו, וחמישה ימים אחר כך הוא פוטר. בסוף 2012 הוא הושעה לשני משחקים ע"י הליגה בגלל שהתעמת פנים מול פנים מול פרשן הטלוויזיה שון אליוט שמתח ביקורת על סגנון משחקו. באותה עונה הוא כיכב עם 17 עבירות טכניות, הרחקות מארבעה משחקים והשעייה גם ע"י הקבוצה. גם בשנתיים הבאות הוא המשיך לצבור טכניות (16 ו 14) אבל צימצם את כמות ההרחקות לאחת בשנה. השנה, דרך אגב, הוא עומד על עשר עבירות טכניות.

במהלך 2013 הוא חתם על חוזה לארבע שנים ששוויו כ 62 מיליון דולר, מתוכם תרם מיידית מיליון דולר לקהילה בעיר.

 

ואחרי שסיפרנו על קאזינס בואו נדבר קצת על בוגי.

 

אם יש משהו שאני נהנה לראות בכלל ואצל שחקנים בפרט זו עקומת שיפור ולמידה, וזה מה שאנחנו רואים אצל בוגי מיומו הראשון בליגה. במאמר מוסגר אציין שדווקא השנה, למרות ינואר הנפלא, יש ירידה בחלק מהנתונים שלו, אבל סיכומים נעשה רק בסוף העונה.
הנתונים שיובאו הם לפי תיקנון ל 36 דקות שמנטרל את העלייה בדקות המשחק שלו עם השנים.
בוגי שיפר ביחוד את התפוקה ההתקפית שלו ועלה מ 21 נק' ל 36 דק' בעונתו השניה ל 28 נק' העונה. הוא שיפר בגדול את אחוזי הקליעה לשלוש מ 17% ל 34% וגם את אחוזי הקליעה לשתיים מ 43% ל 46%. כמות הריבאונדים עלתה במעט מ 11 ל 12 וכמות האסיסטים והאיבודים נותרה כמעט ללא שינוי, 3 ו 4 בהתאמה, וזו בהחלט אחת הבעיות שלו בקפיצה לשלב הבא.
הנתון הבולט העונה הוא מדד ה USAGE שמתאר באיזה שיעור ממהלכי הקבוצה ההתקפיים השחקן השתתף באופן פעיל, כלומר איזה נטל התקפי הוא נושא עליו. בוגי מגיע העונה לשיעור של 36% ומוביל את הליגה (לפי אתר BBRׂ), כשהסנטר/פורוורד הבא אחריו, אנתוני דיוויס, מדורג במקום ה 17. נתון מדהים מאחר וסנטר תלוי בד"כ באספקת כדורים כדי לבלוט בתחום הזה.
בוגי דומיננטי מאוד במשחק העומד וגם משתתף פעיל מאוד בהתקפות המתפרצות גם כמוביל וגם כמסיים, והוא בהחלט נהנה מקצב המשחק המהיר של הקבוצה השנה.

 

סגנון המשחק שלו מתבסס יותר על פוסט אפ ישן וטוב, שמשלב כוח עם מגוון תנועות עם הפנים או הגב לסל, מאשר על הפיקנ'רול המודרני והמקובל יותר בקרב שאר הקבוצות. נראה שהשילוב שלו עם רונדו מתאים לסגנון הזה גם בגלל יכולת הקליעה הבינונית של רונדו שפוגמת ביעילות הפיקנ'רול וכמובן יכולתו למצוא את בוגי במסירה במקום הנכון ובזמן הנכון. מצד שני שיעור הסלים שבוגי קולע ללא עזרה הוא גם גבוה יחסית לסנטר – 37%. השנה כאמור הוא שידרג משמעותית את הקליעה משלוש, מה שמקשה מאוד לשמור עליו.
בקיצור – שונות גדולה ומרתקת.

 

בתקציר הזה אפשר לראות את מגוון התנועות ההתקפיות שלו:

קאזינס הוא חתול רחוב עם רגליים על הקרקע. הוא מודע לתדמית הבעייתית שלו כפרובוקטור, שאינה תואמת את התנהגותו מחוץ למגרש ומבחינתו הפתרון לכך הוא הצלחה על המגרש. מצד שני ניתן להבין מהראיונות איתו שתדמית ה"באד בוי" משרתת אותו די טוב. אפשר לעתים לחשוב שהוא ישראלי כי הוא לא נשאר חייב לאף אחד, אינו שומר כלום בפנים ולא מוכן לצאת פראייר, בשום מקום ובשום מצב.

 

קאזינס הוא בהחלט דוגמא להתנהלות התקשורתית המקובלת היום אצל כוכבי הספורט. הוא מתחזק אתר אינטרנט פעיל תחת הכינוי DMC ומפגין נוכחות אקטיבית בטוויטר ובאינסטגרם עם כמעט מיליון עוקבים. בכל כתבות הפרופיל עליו מציינים את ההגינות, היושר האישי והאופי הרגוע והנינוח שלו מחוץ למגרש. בנוסף הוא פעיל ומעורב מאוד בנושאים חברתיים בסקרמנטו ובכלל.

 

השילוב של נתונים פיזיים יוצאי דופן, כישרון וכישורים יחד עם אישיות בולטת ותכונות מנהיגות אמורים להציב את בוגי בשורה הראשונה של שחקני הליגה בשנים הקרובות, אלא אם הברגים יתרופפו יותר מדי, כמו שקרה לו בעבר וגם השנה כשהוא קילל את המאמן ג'ורג' קארל בסיום אחד ההפסדים.
ודרך אגב, נושא הברגים רלוונטי גם לשני האנשים הדומיננטיים האחרים בקבוצה שידועים כטיפוסים עקשנים לא פחות מבוגי: ג'ורג' קארל וראז'ון רונדו.

 

ומאיפה הכינוי בוגי?
הוא קיבל אותו מעוזר המאמן במכללת קנטאקי, שחקן העבר רוד סטריקלנד, שהתפעל מהשליטה של קאזינס בכדור שהזכירה לו כנראה את רקדני הבוגי.

וחוץ מזה, איך כותבים את השם שלו בעברית: דמארקוס? דהמרקוס? אולי דאמרכוס? (לפותר נכונה מובטח ריקוד עם בוגי).