Sample Page

להתראות עונה רגילה, שלום לדבר האמיתי

כמו כל שנה, גם הפעם בתחילת העונה נשמעו הקולות שמשמיצים את העונה הרגילה ב-NBA. עקב כך, בתחילת העונה פרסמתי פוסט שמונה 82 סיבות לעקוב אחרי העונה הרגילה ב-NBA.
אז רגע לפני שצוללים לניתוח הסדרות, הימורים ושאר ענייני פלייאוף, בואו נזכר בסיפורים הגדולים של העונה שהיתה לנו תוך קריצה לעבר הפוסט ההוא.

יאניס, באד ומילווקי

מהפוסט:

" 5. כי ליאניס יש לראשונה בחייו מאמן טוב, וצוות מסייע לא רע בכלל. ושאיפות ל-MVP"

השינוי בעמדת המאמן הוכיח את עצמו ובגדול, כשגם יאניס וגם באד מועמדים בכירים לנבחרי העונה בתפקידם. מילווקי סיימה את העונה עם 60 ניצחונות, והשאלה הגדולה שנשארה פתוחה – האם היא קבוצה שיכולה לדגדג את גולדן סטייט אם תגיע לגמר?

לברון והפלייאוף

מהפוסט:

" 7. כי יש סיכוי לא זניח שלברון לא יגיע לפלייאוף השנה"

כשכתבתי את זה אי אז, היו שאמרו שמדובר בקליק בייט. אז אמנם לפני הפציעה לברון היה בדרך לקחת קבוצה בינונית לפלייאוף ובקלות, אבל אז הגיעה הפציעה ההיא, הפיאסקו עם AD והעונה הזאת שהפכה, אחרי האירוע הביזארישל מג'יק אתמול, לאחת העלובות בתולדות מועדון הפאר.

השיאים, אוי השיאים

מהפוסט:

" 35.  כי ווסטברוק ינסה לעשות עונה שלישית רצוף עם טריפל דאבל

  1. 51. כי דווין בוקר יקלע אולי 80 נק' במשחק שפיניקס תפסיד וכולם יהיו מבסוטים, או שעם אריזה ואיטון נגלה שהם לא קבוצה כ"כ חלשה
  2. כי מתישהו סטף ישבור שיא שלשות במשחק אחד
    58. ואז קליי יעקוף אותו
    59. ואז סטף ישבור שוב

"

אז ראס אכן השיג עונה שלישית רצופה עם טריפל דאבל, ואפילו משחק של 20-20-20, בוקר אכן קלע המון נקודות בהפסדים, קליי שבר את שיא השלשות, סטף בנתיים לא שבר חזרה. אבל הפלייאוף לפנינו.

רבות כבר דובר על השיאים הרבים שנשברים בליגה כל שני וחמישי. האם הכוכבים של ימינו יותר חושבים על המספרים מאשר על ניצחונות או שזה רק חלק מהעניין? כך או כך זה היה נושא מרכזי בעונה הזו.

בוסטון, גורדון ושאר ירקות

מהפוסט:

"  2. כי גורדון הייווארד והפציעה שלו זה סיפור שאתם רוצים לראות את הסוף הטוב שלו

  1. כי עם החזרה של הייוורד וההשתפרות של רוז'יר, טאטום, בראון ושות' יהיה ממש מעניין איך הסלטיקס יסתדרו והאם ימשיכו לגדול. לפעמים ההתמודדות עם הצלחה קשה לא פחות מלהגיע אליה. עכשיו כולם ירצו דקות וסטיבנס יצטרך לנהל את זה הייטב
  2. כי לבראד סטיבנס יש כ"כ הרבה תרגילים שלא תרצו למצמץ ולפספס"

הסיפור של בוסטון רק מתחיל להכתב. היווארד לא חזר טוב מהפציעה בנתיים, ירד לספסל, השתפר קצת, טאטום לא המשיך להשתפר, רוז'יר נעלם ובגדול – הכימיה בבוסטון באה והלכה. כעת גם סמארט עלול להחמיץ זמן משמעותי בפלייאוף.
ועכשיו לכו נסו להמר על הצד של בוסטון בבראקט הפלייאוף. זאת קבוצה שיכולה לעוף סיבוב ראשון עם אינדי, ומצד שני, כך אני עדיין מאמין, יכולה להגיע לגמר ולתת פייט אמיתי לג"ס.

שלום לאגדות – נוביצקי ו-וייד (וצ'אנינג פריי)

מהפוסט:

"    3. כי אלה אולי יהיו המשחקים האחרונים של דירק נוביצקי

  1. כי אלו (אולי) יהיו המשחקים האחרונים של דוויין ווייד"

נוביצקי (כצפוי) ו-ווייד (פחות כצפוי) לא ישחקו העונה בפלייאוף, ובכך ירד המסך על הקריירות של שתי אגדות. השבוע האחרון בעונה הוקדש כמעט בלעדית להם. הנה סרטון פחות קונבציונאלי ואדיר שעשו לכבוד ווייד:

הלייקרס אנטוני דיוויס והשמועות על מעברים

מהפוסט:

" 28. כי אסור, פשוט אסור להפסיד את מה שקורה עם ג'ימי באטלר ומינסוטה

  1. כי דוראנט הולך לפלרטט עם חצי ליגה עד העונה הבאה
  2. כי מתחיל להסגר חלון ההזדמנויות של ניו אורלינס להפוך משמעותיים כדי שאנטוני דיוויס ישקול להשאר שם"

מתחילת העונה עם הבלאגן של באטלר, דרך מה שהתחולל בג"ס בין דריימונד לדוראנט אי אז (מישהו זוכר שזה קרה עוד העונה) ועד הבלאגן סביב דיוויס שגמר לשתי קבוצות את העונה.
גם כאן קיים דיון בין הנזק שנגרם לליגה לבין זכות השחקנים להחליט לגבי הקריירה שלהם. מה שבטוח – הנושא היווה ענן כבד מעל העונה הזאת ולקח לנו את אחד השחקנים הטובים בליגה. נקווה ש-AD יחזור שנה הבאה, ובדרך אולי גם ילמד לבחור לעצמו את הבגדים לבית ספר…

https://twitter.com/SInow/status/1115711509785653249

 

מחזור הרוקיס

מהפוסט:

" 74. כי יהיו לטריי יאנג משחקים מטורפים, לשני הכיוונים (והנה הכנסנו גם משפט על אטלנטה!)

  1. כי לוקה דונצ'יץ'– ברצינות, כבר הרבה זמן לא הגיע שחקן עם כ"כ הרבה הייפ, שעל אף שמאד אוהב, בכלל לא בטוח שיהפוך למה שמצפים"

זה היה מחזור רוקי לפנתאון. מעבר ללוקה שנראה שלבנתיים הכל כבר נאמר סביבו, לטובה, לרעה, שוב לטובה וחוזר חלילה. המחזור הזה הביא רוקיס שנראה שיהיו כוכבים אחד אחד – יאנג, איטון, באגלי, שג"א, רובינסון ויש עוד.
וכמובן שאם ברוקי עסקינן אז..

טנקינג, ציון וקריעת זוג נעליים

סיפור שאי אפשר להתעלם ממנו היה הפציעה של של ציון וויליאמסון במשחקה של דיוק. הוא חזר למרץ המטורף ודיוק שלו עפה די מוקדם אבל הבחירה מס' אחת הבטוחה לדראפט הקרוב הוא סנסציה בהתגלמותה.
לפחות אף אחד לא יוכל לומר שזה עוד לפני שהוא קרע זוג נעליים.

https://twitter.com/SportsCenter/status/1098404362148208640

 

ועוד כמה דברים שהיו ממש on the money

12.כי יש סיכוי שאחרי סיום העונה לא תוכלו לראות את ניקולה יוקיץ עושה דברים כאלה.." – טוב, בהחלט נראה אותו בפלייאוף, אבל הפריצה של יוקיץ' בעונה הזאת היתה בהחלט סיבה לעקוב אחריה. סופר מעניין איך זה יראה בפלייאוף.

  1. "כי בנטס יש סופסוף פוטנציאל לכדורסל אמיתי."
  2. "כי מתישהו השנה ס"א יפרדו ממאנו ג'ינובילי – אתם רוצים לראות את הטקס הזה."
  3. "כדי לא לפספס את הפעם הראשונה שכריס פול יצטרך להבין באמת למה יורדים על כרמלו אנטוני" – זוכרים שהיה שחקן כזה ברוקטס בתחילת העונה הזו?

 

וכמה דברים שממש לא

  1. "כי אייזיאה תומאס צריך להוכיח משהו העונה, כשהוא צריך להוכיח הוא מוציא מעצמו דברים מיוחדים"ובכן, לא ממש.
  2. "כי הקינגס הם הקרקס הכי מצחיק בספורט המקצועני. חבל לפספס" – סליחה קינגס שככה זלזלתי בכם. אחת הקבוצות הכיפיות לצפיה העונה עם פוקס, באדי והחבר'ה.
    אבל מצד שני הנה יום אחרי סיום העונה הם הוכיחו שדווקא כן צדקתי (ופיטרו את דייב ייגר)
  3. "כי לג'יימס הארדן יש סיכוי לקחת MVP באק טו באק (רביעי ביחס הימורים בווגאס, אחרי לברון, דיוויס ויאניס)" – אי אפשר לסכם עונה בלי להזכיר את המועמד השני הבכיר לתואר ה-MVP. וזה שאם יבחר לראשונה ישים אותי בעמדה של מי שניחש משהו אחד נכון לגבי העונה הזאת…

ואולי הנקודה הכי חשובה מהפוסט ההוא:

  1. "כי תרצו להיות מוכנים ולהבין את העלילה של Game Of Zones כשיגיע הפלייאוף" – טוב, האמת שהפרק הראשון טיפה מאכזב מבחינתי אבל אני בטוח שהם עוד יהיו מצויינים. זה לא פלייאוף בלי הסרטונים האדירים האלה.

הנה הפרק הראשון, תהנו:

https://bleacherreport.com/post/nba/702329d9-8351-433d-b24f-266e4d94965f

אם תרצו לשמוע עוד מהבלוג אפשר לעקוב בדף הפייסבוק של "שיימס ברשת" וכן בטוויטר.

קרא עוד

סיכום עונת 2018-19

אחרי 5 מיליון שלשות ו-12 מיליון מנדטים לביבי, נסתיימה לה עוד עונת NBA.

הגיע הזמן לעשות את מה שאנחנו בדרך כלל עושים בשלב הזה של העונה – לצחוק על מינה צמח.

אה, ולסכם את העונה.

חמישיות העונה:

החמישיה הראשונה: ג'יימס הארדן, סטף קרי, יאניס אדטוקומבו, פול ג'ורג' וג'ואל אמביד. היה מאבק עיקש על עמדת הסנטר, אבל בסוף ההגנה של אמביד ניצחה את יכולת ניהול המשחק המופלאה של יוקיץ' בקולות החיילים. או הימאים. או מה שלא סופרים שם במעטפות הכפולות.

החמישייה השנייה: דמיאן לילארד, קיירי אירווינג, קווין דוראנט, קוואי לנארד וניקולה יוקיץ'. אמנם קיירי לא מנהיג, וקוואי משחק מתי שבא לו (שיחק רק שני שליש עונה) אבל בכדורסל נטו, הם היו ממש טובים העונה.

החמישייה השלישית: קמבה ווקר, ראסל ווסטברוק, בלייק גריפין ורודי גובר. כן, אני יודע שזה רק ארבעה, אבל יש לי התלבטות אמיתית לגבי החמישי. מצד אחד, לברון נתן מספרים התקפיים נהדרים אבל שיחק רק 55 משחקים והרס את הלייקרס אז אולי לא מגיע לו פרס. מצד שני בראדלי ביל נתן עונה מופלאה אבל הוא גם שיחק בקרקס הנודד ושמו וושינגטון ויזארדס וגם הוא גארד ולא פורוורד. גם דונובן מיטשל גארד. נראה לי שאין ברירה אלא לרמות ולשים את טאונס בעמדת הפורוורד ולסגור עניין.

החמישייה האחרונה: ניו יורק ניקרבוקרס. פח אשפה שלא זרקו שבועיים ומתחיל להסריח לא רק את הבית אלא גם לשכנים. שיהיה להם בהצלחה בקיץ.

MVP:

הארדן או יאניס? יאניס או הארדן? אמא או אבא? מעולם לא היתה בחירה קשה יותר. אני אתן את היתרון הקל להארדן שקלע 36 נקודות למשחק, 8 יותר מעל כל שחקן אחר בליגה, ואפילו השתדל בהגנה השנה (מקום ראשון בליגה בדיפלקשיינס), יחסית כן?

LVP:

Least valuable player למי שתהה. הזוכה המאושרת בפרס היוקרתי – מינה צמח.

השחקן המשתפר של העונה:

פסקל סיאקם מעל כולם. קולע יותר מכפול מהעונה שעברה ונותן המון גם בהגנה ובניהול המשחק מעמדת הפורוורד. עזר להביא את טורונטו למקום השני במזרח למרות שקוואי ולאורי שיחקו מתי שבא להם ונחו מתי שבא להם, כאילו היו נהגי קטר ברכבת ישראל. דיארון פוקס, דיאנג'לו ראסל וניקולה ווצ'ביץ היו מועמדים חזקים.

השחקן הלא משתפר של העונה:

ג'ייסון טייטום. מה קרה לו? הצדיק השנה את הבחירה של בן סימונס שנה שעברה לרוקי העונה.

השחקן המשתפר תוך כדי העונה:

טריי יאנג. התחיל מזעזע, סיים נפלא, עדיין יש לו שיער ערווה על הראש אבל בכדורסל הוא די טוב.

השחקן השישי של העונה:

מאבק עז בין מונטרז הארל ללו ויליאמס. תטילו מטבע, שניהם היו פשוט נהדרים ותרמו לספסל הטוב בליגה. ראוי לציון גם סבוניס מאינדיאנה שנתן יופי של תרומה מהספסל. אוקיי, לא היה צריך להוסיף את המילה "מהספסל" כי זה פרס לשחקני ספסל. אפשר להתקדם.

מאמן העונה:

מייק בודנהולזר. לקח את אותו סגל משנה שעברה פלוס ברוק לופז, והפך אותם לקבוצה הטובה בליגה בפער, גם התקפית וגם הגנתית. במקום השני דוק ריברס, שלקח קבוצה שציפו ממנה ל-33 נצחונות (בתי ההימורים בווגאס, לא מינה צמח), ששלח את השחקן הכי טוב בה בטרייד ועדיין הגיע לפלייאוף עם 48 נצחונות.

שחקן ההגנה של העונה:

רודי גובר מנצח את יאניס על חודו של קול. שניהם היו מעל כל השאר. ראויים לציון – פול ג'ורג', אמביד ומיילס טרנר.

רוקי העונה:

לוקה דונציץ כמובן. עם יותר סטפ בק ת'ריז מכל אחד אחר חוץ מהארדן, עם 21-6-5 שאף רוקי לא נתן מאז עונת הרוקי של מייקל, ועם מספיק ביצים בקלאץ' כדי להכין חביתה לכל דאלאס. טריי יאנג נתן חצי שני נהדר אבל חצי ראשון חלש. עוד רוקיס שהיו מצויינים: אייטון, באגלי, גילגוס אלכסנדר ועוד.

הפתעת העונה:

מילווקי.

אכזבת העונה:

מנו גבע ומינה צמח.

 

יאללה לפלייאוף!

 

.

 

 

 

 

תגיות: , , , , , , , ,
קרא עוד

פודקאסט הכדור הכתום – תחזיות לפלייאוף!

שגיא רפאל, משה דוידוביץ', ותומר וקסמן עם התחזיות שלהם לסיבוב הראשון.

וגם תגובות לפיטורים של ייגר, לעזיבה של מג'יק, ואפילו להתרסקות של בראשית. הקלטנו את הפרק במהלך הנחיתה, ואיכשהו ההתרסקות נכנסה פנימה (תומר את התחיל את הפרק עם נאחס לא קטן)

0:00 רגע השבוע
2:30 הפיטורים של יגר
6:48 מג'יק והלייקרס
10:30 הבחירות של תומר ומשה לפרסי העונה
26:00 סוף סוף מתחילים לדבר על הפלייאוף

אפשר להאזין גם בסאונד קלאוד, וכמובן בכל אפליקציית פודקאסטים

קרא עוד

ממפיס מפטרים את ביקרסטף

עוד קבוצה מתחילה בחיים חדשים – הגריזליס מפטרים את JB ביקרסטאף, מעבירים את ה-GM כריס וואלאס לתפקיד סקאוטינג ואף את ג'ון הולינג'ר לתפקיד יועץ.

ג'ייסון ווקסלר ימונה לתפקיד נשיא הקבוצה, זאק קליימן לתפקיד סגן נשיא לענייני כדורסל והקבוצה תחל מיד בחיפוש מאמן ועוד אנשים מנוסים לפרונט-אופיס

קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות