Sample Page

בזמן שישנתם 14.4.19 – אין כמו בבית

אחרי שבלילה הראשון של הפלייאוף קיבלנו 3 נצחונות חוץ, הלילה השני היה יותר סולידי. אינדיאנה נתנה חצי ראשון מצויין אבל נקלעה לבצורת ברבע השלישי. אוקלהומה סיטי לא פגעה משלוש. דטרויט ויוטה לא ממש היוו יריב למילווקי ויוסטון.

בוסטון 84- אינדיאנה 74 (הסלטיקס מובילים 1 – 0 בסדרה)

משחק של הגנות. ווסלי מת'יוז הוביל את אינידאנה ברבע הראשון עם 8 נקודות, מרכוס מוריס קלע 12 בצד של הסלטיקס, בדרך לשיוויון 20.

https://twitter.com/NBA/status/1117482562191020032

קורי ג'וזף וטייריק אוונס עלו מהספסל של הפייסרס עם 8 נקודות כל אחד, והובילו את אינידאנה ליתרון 10. בוסטון עם 13 נקודות ב-10 הדקות הראשונות של הרבע, התקשתה לעשות סל, גם במתפרצות

הפייסרס יורדים למחצית ביתרון 7

https://twitter.com/NBA/status/1117490032984711168

ברבע השלישי היוצרות מתהפכות. בוסטון שומרת מצויין ותוך 3 דקות משיגה שיוויון. היא לא עוצרת ואינדיאנה לא מצליחה לקלוע מהשדה. הפייסרס משיגים סל שדה ראשון ברבע 3:28 דקות לסיומו, וגם זה כתוצאה משריקה לגולטנדינג של הורפורד. בשלב הזה הסלטיקס כבר ביתרון 10 נקודות, ובמשחק עם סקור כל כך נמוך זה יתרון עצום. טרי רוז'ייר סוגר את הרבע בשלשה כדי לתת לסלטיקס יתרון 11

https://twitter.com/NBA/status/1117501931906392064

הפייסרס עם 8 נקודות ברבע! 2 מ-19 מהשדה, 0 מ-8 לשלוש, וגם מקו העונשין קולעים רק 4 מ-7. הפייסרס לא עוצרים גם ברביעי ומגיעים כבר ל-22 הפרש (84 – 62) 3:34 לסיום, לפני שהם מורידים את הרגל מהגז. אינידיאנה "רצה" 12 – 0 בדקות שנותרו כדי שהתוצאה תראה יותר הגיונית, אבל המחצית השניה הייתה חד צדדי לחלוטין. עד 3 דקות לסיום הסלטיקס נצחו את החצי 46 – 17!

קיירי אירווינג ומרכוס מוריס הובילו את בוסטון עם 20 כל אחד. מוריס הוסיף 7 ריבאונדים, קיירי עם 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. טייטום קלע 15, הורפורד עם 10-11-5, והייוורד עם 10-7-4.

קורי ג'וזף הוביל את אינידיאנה עם 14, בוגדנוביץ' היחיד הנוסף בספרות כפולות עם 12.

הפייסרס הביאו את ההגנה שלהם, הבעיה היא שגם בצד השני יש קבוצת הגנה, והכשרון ההתקפי של הפייסרס פחות מהרבה מזה של הסלטיקס. לכאורה התוצאה מרמזת שהיה משחק צמוד, אבל 10 נקודות בסקור הזה זה המון, מה גם שזה היה סופר חד צדדי בחצי השני והיתרון היה 22 לפני זמן זבל. לסלטיקס לקח זמן להיכנס לעניינים אבל אחרי המחצית הם השתלטו על המגרש בצורה מפחידה ופשוט חיסלו כל מה שהפייסרס ניסו לעשות. אינידאנה חייבת למצוא התקפה בשביל שתוכל לעמוד מול הסלטיקס. בוגדנוביץ', טרנר, סאבוניס, יאנג, מישהו שם חייב להתעלות בשביל שזו תהיה סדרה, אחרת זה יגמר בסוויפ קל.

פורטלנד 104 – אוקלהומה סיטי 99 (הטריילבלייזרס מובילים 1 – 0 בסדרה)

משחק מרתק באורגון בין שתי יריבות שקולות למדי. אוקלהומה סיטי הולכת ברבע הראשון על אנאס קאנטר שידוע באי היכולת שלו לשמור. סטיבן אדאמס קולע ברבע 11 נקודות ב-5 מ-6. הבעיה היא שבצד השני כל הת'אנדר לא שומרים, ופורטלנד מפגיזה. 7 מ-10 לשלוש (לילארד ומקלום עם 3 שלשות כל אחד).

https://twitter.com/NBA/status/1117514626550382595

אמנם לילארד קולע מטווח בלתי אפשרי, אבל הת'אנדר אמורים לדעת מול מה הם מתמודדים ולשמור עליו גם מטר מאחורי השלוש

https://twitter.com/NBA/status/1117519694964117504

גם קאנטר תורם 8-8 ברבע. פורטלנד שוטפת את המגרש עם 39 – 25 ברבע הראשון כשיתרון השיא שלה ברבע עמד כבר על 17.

ברבע השני הת'אנדר מפעילים את הסוויץ' ומתחילים לשמור. ההתקפה שלהם עדיין בעייתית כשפול ג'ורג' עם 2 מ-8 מהשדה ורק 1 מ-7 לשלוש, אבל כשהם עוצרים את פורטלנד על 15 נקודות ברבע זה מספיק. פורטלנד מקזזת 8 נקודות מההפרש ויורדת למחצית במינוס 6 בלבד אחרי רבע ראשון נוראי. הת'אנדר יכולים להיות מעודדים כיוון שהם לא פוגעים (2 מ-18 לשלוש, 35% מהשדה) ועדיין בחסרון 6 בלבד. סי ג'י מקלום הגיע לסדרה עם 16 במחצית

https://twitter.com/NBA/status/1117531249378308096

ברבע השלישי אף קבוצה לא מצליחה ליצר ריצה. פורטלנד שומרת על סטטוס קוו וזורקת בכל הרבע רק שלשה אחת. היא מרבה ללכת לסל ועדיין קולעת רק 37% מהשדה. ווסטברוק קולע 10 נקודות ברבע אבל לא מקבל מספיק עזרה והיתרון של פורטלנד אחרי 3 רבעים עומד על 7.

https://twitter.com/NBA/status/1117539001542508550

ברבע הרביעי מרגישים את המתח ב-2 הקבוצות. הת'אנדר מורידים ל-3 וסי ג'י מקלום קולע סל חשוב מאוד

זה עוצר את המומנטום של הת'אנדר ופורטלנד מצליחה לעלות ליתרון 10. אסור להספיק את אוקלהומה סיטי בשום מצב והם לאט לאט מקזזים את היתרון ומורידים אותו ל-4. פול ג'ורג' לא פגע משלוש כל המשחק, זה ממש לא מעיד על הקלאץ'. שלשה גדולה של ג'ורג' 2:44 לסיום המשחק מורידה את היתרון של פורטלנד לנקודה בלבד. יש ריח של מהפך באוויר, והתחושה היא שפורטלנד מתחילה להיזכר במה שקרה לה בשנה שעברה. אז לילארד מחליט שלא מתאים לו

https://twitter.com/NBA/status/1117546907918917633

תשובה אדירה של לילארד לשלשה של ג'ורג'. הסל הזה מחייה את ההגנה של פורטלנד ששומרת על היתרון. 17 שניות לסיום יש לה כדור ביד ויתרון 4, קאנטר מקבל, עושה צעד וחצי הכי מכוער שנראה הרבה זמן, אבל קולע וסוגר את המשחק.

לילארד עם משחק אדיר מסיים עם 30 נקודות, מתוכן 14 ברבע האחרון, כל אחת חשובה יותר מהקודמת

מקלום קלע 24. קאנטר מסיים עם 20-18 ו-3 חסימות. הוא לא מסוגל לעצור את אדאמס, אבל אדאמס לא ינצח משחקים לבדו. במשחק הזה, קאנטר היה הטוב יותר במאץ' אפ.

פול ג'ורג' סיים עם 26 נקודות ו-10 ריבאונדים. הוא יצא ב-6 עבירות סמוך לסיום. מצד אחד רואים שהוא כואב. 8 מ-24 מהשדה, 4 מ-15 לשלוש. מצד שני, ברבע הרביעי הוא קלע 12 עם 3 -5 מהשדה ו-2 מ-4 לשלוש. כשהכסף היה על השולחן ג'ורג' הגיע. הת'אנדר צריכים ממנו יותר קלאץ'. ווסטברוק סיים משחק טוב עם 24-10-10 באחוזים סבירים. אדאמס סיים עם 17-9. שרודר קלע 11 ביותר מדי זריקות (5 מ-17). הת'אנדר לא פגעו מהשלוש עם 5 מ-33 בלבד (4 מ-15 של ג'ורג', 0 מ-7 של שרודר, 0 מ-4 של ווסטברוק), ויכולים להתעודד שביום קליעה כל כך רע שלהם זה היה צמוד.

יש תחושה מצד אחד שהנה הת'אנדר מגיעים. הבעיה היא שלצד דקות מצויינות יש להם גם הרבה דקות רעות והמשחק שלהם הוא כמו רכבת הרים. עולים ויורדים. הם תלויים מדי בג'ורג' ולא בדיוק ברור מה מצב הכתף שלו. לילארד לא פראייר, והוא ייקח מה שיתנו לו, יש לו המון מה להוכיח. גם לסי ג'י מקלום

מילווקי 121 – דטרויט 86 ( הבאקס מובילים 1 – 0 בסדרה)

יאהו מפרסמים שגריפין כנראה לא ישחק בסדרה, ולא שזה היה משנה יותר מדי. מילווקי מתנפלת על דטרויט מהרגע הראשון וסוגרת 20 הפרש ברבע הראשון עם 38 – 18. במחצית זה כבר היה 27, והשאר לפרוטוקול. אם אין אתגר בכדורסל, יאניס מוצא אתגרים אחרים

יאניס מסיים 23:30 דקות משחק עם 24-17 ו-4 אסיסטים

היל מוסיף 16, בלדסו 15, מידלטון ולופז 14. אף אחד בחמישיה של מילווקי לא עבר את ה-25 דקות.

קנארד קלע 21 לפיסטונס. רג'י  ג'קסון סיים עם 12, ודראמונד עם 12-12. אפשר לסגור את הסדרה הזו עכשיו?

יוסטון 122 – יוטה 90 (הרוקטס מובילים 1 – 0 בסדרה)

אמרו שהג'אז יעשו לרוקטס חיים קשים. שאלו אם ההגנה של יוטה תנצח את ההתקפה של הרוקטס. ההגנה של הרוקטס נצחה את ההגנה של יוטה הלילה.

יוסטון הובילה ב-15 במחצית, 12 אחרי שלושה רבעים, אבל אז הגיע רבע של 39 – 19 שהפך את המשחק לתבוסה. יוסטון רצו 9 – 0 בתחילת הרבע, וסגרו את המשחק ב-12 – 0 אחרי שלשה של פאריד.

ככה נראית ההגנה של יוסטון

https://twitter.com/NBA/status/1117608791053410306

וככה נראית ההגנה של יוטה

וככה

יוטה מנסה לעשות את מה שמילווקי ובלדסו עשו להארדן, לקחו לו את השמאל, אבל זה כבר מגוחך כשרוביו בכלל לא מכסה את הסל.

הארדן הוביל את הרוקטס עם 29-8-10

https://twitter.com/NBA/status/1117645273508065280

אריק גורדון הוסיף 17, קאפלה עם 16-12, פול עם 14 ו-7 אסיסטים, טאקר, האוס ופאריד עם 11 כל אחד.

גובר קלע 22 עם 12 ריבאונדים, מיטשל סיים עם 19 אבל 0 אסיסטים, רוביו עם 15 ו-6 אסיסטים, פייבורס עם 13.

קרא עוד

עדכונים 14.4.19

עדכונים ומשחקים מוקדמים!
 
למי שלא זוכר הקרנה משותפת שלנו של פורטלנד ת'אנדר בליאו בלום רמת החייל
 
הלייקרס כבר יצרו קשר עם טיירון לו, ופנו וקיבלו אישר מהסיקסרס לראיין את מונטיי וויליאמס.
 
אחרי פט ריילי גם בוב מאיירס אומר שאין סיכוי שיעזוב את הקבוצה הנוכחית לטובת משרה בלייקרס.
 
ג'ואל אמביד על שריקות הבוז של אוהדי פילדלפיה: "הרגיש כמו משחק חוץ."

 
בן סימונס היה יותר תקיף ואמר ש"אם אתם מתכוונים לשרוק בוז, זוזו הצידה."

 
מירוטיץ' צפוי להיות כשיר למשחק 1.
 
עוזר המאמן של הלייקרס מארק מדסן עבר לתפקיד מאמן מכללת יוטה ואלי.
 
קייל קורבר מוגדר GTD
 
קליבלנד תחל שבוע הבא בריאיונות לתפקיד המאמן כולל ג'ואן הווארד עוזר מאמן במיאמי ועוזר מאמן דאלאס ג'מאל מוסלי
 
 
 
 
 
 
 
 
משחקים:
 
22:30 פורטלנד מארחת את הת'אנדר. מה בילי דונובן לקח מניו אורלינס שנה שעברה? כמה הבלייזרס יצליחו על הגב של לילארד?
שידור ב-5 סטארס (ובליאו בלומס בהקרנה משותפת שלנו)
 
02:00 מילווקי מארחת את הפיסטונס. דטרויט הולכת להמשיך את קו ההפתעות או שאכן זו תהיה הסדרה החד צדדית ביותר בסיבוב הראשון?
 
04:30 יוסטון מארחת את הג'אז. יש איזה חוב של יוטה משנה שעברה אז נפגשה עם הרוקטס בזמן שחוותה לא מעט פציעות. ההגנה נגד ההתקפה, החור בהתקפה נגד החור בהגנה.
 
 
 
לפוסט זה מצורף: כוכב בהתהוות: האם הגריק פריק הוא הכדורסלן הטוב ביותר
 
קרא עוד

עובדה או אשליה? גרסת הפלייאוף – הקונפרנס המזרחי

עובדה או אשליה, הינו טור בו 2 כותבים חווים דעתם על ענייני השעה ב-NBA. עובדה מרמזת שהמשפט הינו אמת מוחלטת, בעוד אשליה היא בדיה שכל קשר בינה לבין המציאות מקרי. אריאל טייב ודניאל גפן התנדבו לנתח את קבוצות הפלייאוף של הקונפרנס המזרחי.
התוצאות לפניכם.

1) יתרון הביתיות והסגל העדיף של בוסטון כנראה יספיק נגד אינדיאנה, אבל העונה ההפכפכה שעברה בוסטון מספרת את הסיפור שלה ועל אף שאין הבדלי כישרון משמעותיים, היא הקבוצה החלשה מבין ארבע הקבוצות הבכירות במזרח.

דניאל גפן:

אשליה. בוסטון אמנם עברה עונה מאוד לא יציבה, אבל בפלייאוף הדברים ייראו אחרת. קיירי איירווינג ינהיג את הקבוצה עם הניסיון שלו בפלייאוף (אחרי שהיה פצוע בעונה שעברה), אל הורפורד תמיד משחק טוב יותר בפלייאוף ובראד סטיבנס מצוין בהתאמות תוך כדי סדרה, שהן חשובות מאוד. תוסיפו את גורדון הייוורד שסיים את העונה בצורה טובה ותקבלו קבוצה שתשתפר בפלייאוף. הפציעה של מרכוס סמארט, אחד החלקים היותר יציבים בקבוצה, אמנם תקשה עליהם, אבל גם תפנה דקות לשחקנים כמו בראון ורוזיר, שנדחקו הצידה העונה ואולי ישחזרו את הופעותיהם הגדולות מהפלייאוף הקודם.

כל זה לא אומר שהם יעברו את הסיבוב השני, אבל לדעתי בפלייאוף בוסטון תשתפר ואילו פילדלפיה תרד. לא יודע מי מהן תהיה יותר טובה, וכנראה שלא נקבל סדרה ביניהן כדי לבדוק, אבל לקבוע את בוסטון כחלשה מבין ארבע הקבוצות הבכירות במזרח יהיה לא נכון.

אריאל טייב:

עובדה. אין מבלבלים מהסלטיקס השנה. מקבוצה שאשתקד נראה היה שאין דבר שיכול לשבור אותה ואף יתרון של קבוצה יריבה לא גדול מדי בשבילה, נראית כעת כמו קבוצה שיכולה לאבד כל יתרון, גדול ככל שיהיה, ולהפסיד את המשחק. העונה, שמחת החיים אבדה לבוסטון כמו גם הזהות שלה. יחד עם זאת, יש להם כישרון עצום. בוסטון עדיין קבוצת הגנה אדירה וקבוצת קלאץ' מצוינת, גם אם זה בזכות קיירי אחד ולאו דווקא קבוצה שלמה. בוסטון של העונה היא קבוצה עם הרבה מאוד ניגודים והרבה בלבול. לדעתי, גם אם לקבוצה יש יכולות גבוהות, היכולת להתמודד מול מצוקה תימדד מהר לאחר פיגור באחת הסדרות, ואני לא מהמר על הסלטיקס שתצליח להתמודד עם זה. אי אפשר פשוט להתעלם מהקושי שלהם להתמודד עם מצוקה בעונה הרגילה, ואני לא חושב שזה משהו שאפשר להדליק ולכבות לפי רצון. ודאי ללא מרכוס סמארט, מנהיג על המגרש ומחוצה לו. הפציעה של סמארט, היא אובדן קשה גם מבחינה מקצועית, סמארט הפך עצמו כנראה לשחקן השלישי בחשיבותו בבוסטון בעונה החולפת. גם אם ג'יילן בראון יכול להחליף את סמארט ברוב הדברים שסמארט עושה, הוא עדיין רואה את המשחק הרבה פחות טוב, התקפית אבל בעיקר הגנתית, מסמארט.

2) למרות ההפסד במשחק הראשון למג'יק, טורונטו עם קוואי ובלי הצל של לברון ברקע סוף סוף תעשה פלייאוף כמו שמצפים ממנה.

דניאל גפן:

עובדה. אחרי שבעונה שעברה עשו את השינוי הנדרש בסגנון המשחק, העונה הם עשו גם את השינוי הנדרש בסגל השחקנים. בשנים קודמות היו חסרים לראפטורס שחקנים כאלו, וכך בפלייאוף הפכה להיות תלויה לחלוטין בדרוזן ולאורי. ההגנות שממול התמקדו בהם והקשו עליהם מאוד, גם עם הנעת הכדור המשופרת בשנה שעברה.

אחרי שנים של פיתוח צעירים מוכשרים שמסאי יוג׳ירי מצא במעמקי הדראפט, הראפטורס השתמשו בכמה מהם כדי לשדרג את הסגל (יקוב פרטל כדי לשדרג את דרוזן לקוואי, דלון רייט כדי לשדרג את ולנסיונאס לגאסול). הם ויתרו על חלק מהעומק בשביל להביא כוח אש עם קבלות בפלייאוף.

יחד עם השיפור המטאורי של סיאקם, לראפטורס העונה יש 5 שחקנים (לאורי, לנארד, סיאקם, גאסול, ואן וליט) שיוצרים לעצמם ולאחרים ברמה גבוהה, מצב שונה לחלוטין משנה שעברה. הנה טבלה של חמשת השחקנים שיצרו הכי הרבה נקודות למשחק בטורונטו בשתי העונות האחרונות:

2018 מספר הנקודות שיוצר השחקן במשחק (נקודות שקולע + נקודות מאסיסטים שלו) 2019 מספר הנקודות שיוצר השחקן במשחק (נקודות שקולע + נקודות מאסיסטים שלו)
דמאר דרוזן 36.1 קוואי לנארד 35.1
קייל לאורי 32.2 קייל לאורי 34.9
פרד ואן וליט 16.4 פסקל סיאקם 24.9
דלון רייט 15.4 פרד ואן וליט 22.7
פסקל סיאקם 12 מארק גאסול 19.4

ריבוי היוצרים ימנע תלות מוחלטת בשחקנים מסוימים כמו בעונות קודמות, מה שיעזור מאוד נגד הגנות חזקות. מעבר לכך, קוואי ולאורי לא עברו עונה עמוסה במיוחד, לאורי שיחק 65 משחקים ולנארד 60 משחקים, ולכן אמורים להגיע רעננים לפלייאוף. טורונטו נראים כמו מכונה משומנת, הרבה יותר יציבה ועם הרבה פחות מגרעות מפילדלפיה או בוסטון. בצירוף הניסיון בפלייאוף, אני צופה שיגיעו לפחות לגמר המזרח.

אריאל טייב:

עובדה, אבל על גבול האשליה. העובדה פחות מהדהדת ממה שהם היו רוצים לקוות. קשה להפריז בהבדלים בין דמאר דרוזן לקוואי לנארד, ודאי כשמסתכלים בפריזמה של הפלייאוף. דרוזן מעולם לא היה, וכנראה לעולם לא יהיה, גו-טו-גאי של קבוצת פלייאוף, וחוסר היכולת שלו לתת ליריבה בחירות קשות תעמוד בעוכריו. לנארד הוא בדיוק ההיפך, עטור ניסיון פלייאוף, כולל MVP וסדרות שלמות שלקח על גבו, פול-אפ מידריינג', שמצד אחד אי אפשר לעצור ומהצד השני אסור לתת לו לקחת (כי קולע באחוזים מספיק טובים) ושחקן קלאץ' מעולה (מקום ראשון בנקודות בעונה החולפת). בנוסף, גם הקפיצה של הראפטורס בנט-רייטינג בקלאץ' (6+ לעומת 2- שנה שעברה) מעידה על כך. חוץ מזה, הראפטורס הם קבוצה שונה לחלוטין! למה הם צריכים לספוג בכלל את המוניטין של קבוצות משנים עברו? פסקאל סיאקם בעצמו הודה שהוא לא מכיר את רוב השחקנים סביבו.

אז למה לא? כי למרות שנה שלמה יחד, טורונטו הם עדיין תעלומה. מצד אחד, יש להם מאזן יפה מול קבוצות מובילות, כולל דירוג הגנתי מוביל ואת קוואי שהוא אמנם פלוס גדול, אך, מצד שני, הקבוצה הזו עדיין תישען על עוד שחקנים כמו: קייל לאורי, שבינוני תהיה הגדרה יפה להופעות שלו בפלייאוף, על פסקל סיאקם שיידרש לעמוד בציפיות גבוהות לראשונה (ולו היה טוב יותר שנה שעברה אולי היה עוזר לנפץ את התדמית), על דני גרין שאיבד צעד בשנים האחרונות ברגעים המכריעים וגם על מארק גאסול וסרג' איבקה. אני מאמין שהכל יהיה בסדר, אבל קשה להמליץ על כך בלב שלם. עדיין, השינוי בעמדת הכוכב הראשי לבדו אמור להצדיק את מיקום הקבוצה בעונה הסדירה, גם בפלייאוף. למרות ההפסד למג'יק, הקבוצה עדיין אמורה להגיע רחוק. קייל לאורי כנראה לעולם לא יהיה הפרפורמר כמו שהמעמד שלו דורש, אך גם עכשיו הקבוצה הראתה מספיק ורסטיליות כדי לנצח את שאר המשחקים מול אורלנדו.

3) הדבר הנכון בפלייאוף הוא להגדיל שונות וכישרון ולהקטין רוטציה. לכן למרות ההפסד במשחק הראשון מול ברוקלין, ההימור של הסיקסרס על אגירת כישרון, גם אם לאו דווקא משלים אחד את השני באופן מושלם וגרם לכך שהרוטציה של שחקנים שיכולים לשחק בפלייאוף תתקצר לאיזור ה-6-7 שחקנים ישתלם להם בהמשך הפלייאוף.

דניאל גפן:

אשליה. בניגוד למקרים רגילים, פילדלפיה עשו שני טריידים תוך כדי העונה שבהם קיבלו שחקן טוב יותר בתמורה לויתור על עומק. לכן, בניגוד למקרים רגילים של טריידים כאלו, הסגל שלהם לא מאוזן בצורה קיצונית. מאחורי החמישייה הקטלנית, יש להם על הספסל רק שחקן אחד שאפשר לשחק איתו בביטחון מלא בפלייאוף (מייק סקוט). כל שאר השחקנים הם ברירות מחדל לא מוצלחים במיוחד (ג׳יימס אניס, ג׳ונת'ון סימונס, טי ג׳יי מקונל, אמיר ג׳ונסון, בובאן מריאנוביץ׳) או צעירים לא מנוסים שלא ברור כמה יוכלו לתרום בפלייאוף, אם בכלל (זאיר סמית׳, ג׳ונה בולדן, פורקן קורקמאז).

הרוטציות בפלייאוף מתקצרות, אבל לא עד כדי כך. רוטציה קצרה כל כך תקטין לברט בראון את האפשרויות לעשות התאמות. בפלייאוף הרבה פעמים מוצאים חמישייה שיש לה מאצ׳ אפ טוב עם היריבה, והיא מייצרת ריצה שמנצחת משחק. עם רוטציה קצרה כל כך אין כמעט אופציות כאלו, כך שפילדלפיה תאבד יתרון שהיה יכול להיות לה עם סימונס, האריס, באטלר וסקוט שיכולים לשחק בכמה עמדות, ובכך מאפשרים חמישיות מגוונות.

חוסר הקליעה של סימונס ואמביד ינוצל על ידי היריבות ויעשה לפילי חיים קשים. תגובת הנגד תהיה מסובכת יותר בלי גמישות בחמישיות. תוסיפו לזה את הנטייה של אמביד לפציעות, ותבינו עד כמה המחסור בשחקני ספסל ראויים יהווה פקטור משמעותי בפלייאוף.

אריאל טייב:

עובדה. אלטון ברנד שילם המון (אולי יותר מדי) עבור הבאתו של טוביאס האריס בטרייד דדליין, אך הרעיון בבסיסו הוא בהחלט נכון. בשלבים הקובעים, אין שום משמעות למה שקורה ברוטציה מעבר לשחקן 8 והלאה. היכולת של הסיקסרס ליצור בעיות מאצ' אפ מול כל המתחרות שלהם, תהיה קריטית לאורך ריצת הפלייאוף הזה, ויכולה לתת להם פתרון נפלא מול כל הגנה מתוחכמת שינסו ליצור מולם.
החמישייה הפותחת של הסיקסרס מאוד מאיימת, ונט-רייטינג של 17.6+ מלמד על כך. קל לתת כדוגמאות נגדיות קבוצות שהשקיעו בחמישייה מצוינת אך נכשלו כיוון שאיבדו אוויר עקב ספסל בעייתי. למשל, הוויזארדס, שכמעט הגיעו לגמר המזרח או הקליפרס לאורך תקופת לוב סיטי, אך בעוד הוויזארדס והקליפרס פשוט העלו שאריות של שחקנים מהספסל, ברט בראון יצר כבר איזושהי תשתית וזהות לכנופיית הספסל שהוא מעלה. העובדה כי הוא משמר תמיד שני שחקנים על המגרש ויוצר ביניהם כימיה נוספת (כמו זו של אמביד ורדיק, או זו שבאטלר והאריס מפתחים), אמורה לשמור על כך שבפילדלפיה מצליחים לשמור על החמישייה הטובה יותר על המגרש לאורך רוב המשחק, כשדווקא מול הרכבי הספסל האחרים ההבדל הזה אפילו מובהק יותר.
יש חסרונות לרוטציה קצרה, כמובן, והמשחק מול הנטס אתמול היה דוגמה לבעייתיות שבה. ברט בראון הראה קושי להתמודד עם הרכבים נמוכים וככל הנראה היה במשחק הרבה יותר מדי בובאן. עדיין, לסיקסרס יש עוד כמה שפנים בשרוול והם ודאי יכולים לסדר את רוטציית הפורוורדים שלה בצורה שתצליח להתמודד עם הרכבים נמוכים יותר. הכשירות של אמביד היא ודאי חלק מרכזי בעניין, אך המשחק מול הנטס הבליט גם את JJ רדיק, שחקן שעד כה מעולם לא התחבא בהגנה בסדרות פלייאוף. אם כאריס לוורט יצליח לנצל אותו שוב ושוב, הרוטציה הקצרה של בראון תספוג מכה קשה. יחד עם זאת, על אף בעיות הכימיה שנראו בחמישייה הפותחת, בראון יכול להיות מרוצה שגם כעת בלט אחד מהכוכבים של הקבוצה, וייתכן שבמשחק קליעה מעט יותר טוב ומעט פחות פאסיביות מצד טוביאס האריס רק זה כבר יספיק.

4) למרות הפסדים במשחקים הראשונים של הפייבוריטיות, לא צפוי להיות שום אפסייד בסדרה על מקומות 6-8, כשאף סדרה לא תהיה צמודה.

דניאל גפן:

אשליה (בערך). הסדרות של טורונטו-אורלנדו (למרות ההפסד של טורונטו אתמול) ומילווקי-דטרויט אכן לא יתרוממו לגבהים, אך לדעתי הסדרה בין פילדלפיה לברוקלין תהיה מעניינת מאוד. לנטס יש מה למכור בסדרה נגד פילדלפיה, כשיש להם כמה אספקטים שיכולים להוציא הסיקסרס משיווי משקל.

הגנת הפיק אנד רול לא הייתה הצד החזק של פילדלפיה העונה, כשברוקלין מתבססת על פיק אנד רול בחלק ניכר מההתקפה שלה. ניהול הפיק אנד רול של דיאנג׳לו ראסל וספנסר דינווידי עם חוסם טוב כמו ג׳ארט אלן וקלעים מסביב יכול לעשות בעיות לפילדלפיה, במיוחד אם אמביד לא יהיה בריא ב-100%. מעבר לכך, התנועה בהתקפה של ברוקלין תחייב את פילדלפיה לשמור על ריכוז בהגנה.

הבריאות של אמביד תשחק תפקיד גדול בסדרה, אבל מעבר לכך יהיה מעניין לראות איך פילדלפיה תתמודד נגד האזורית של ברוקלין, אליה הם הלכו הרבה בעונה הרגילה. נגד חמישייה עם שני שחקנים שלא קולעים משלוש (סימונס ואמביד) האזורית של ברוקלין יכולה לתקוע קצת את ההתקפה של פילי.

אריאל טייב:

עובדה. אורלנדו, דטרויט, ברוקלין – IT'S NOT YOUR FAULT. את המקומות האחרונים בפלייאוף המזרח מאיישות קבוצות שהן לכל הפחות לא אפויות, ואמנם שמחות ממדליית ההשתתפות שיקבלו, אך לא מן הנמנע שלטווח הארוך היו מעדיפות בחירת דראפט גבוהה יותר.
לצד מירוץ החימוש שהתפתח בצמרת המזרח, זה פשוט לא הוגן. לא רק שמדובר בפערי כישרון דרמטיים, אלא, כמו במקרה של הנטס והפיסטונס, גם במאצ' אפ פשוט לא הוגן. הנטס הם קבוצה עם שחקני כנף קטנטנים, ויהיה קשה לראות אותם מצליחים לכסות במקביל את באטלר, האריס וסימונס, כשהם מציגים מהצד השני את הוליס-ג'פרסון, רודניוס קורוץ, ג'ארד דאדלי ודמארה קארול. תוסיפו לכך את ג'ואל אמביד שיאכל את ארוחת הצהריים של ג'ארט אלן, שמתמודד באופן בינוני עם סנטרים מאסיביים, ותקבלו תשובה די ברורה. כמובן שהנטס ינסו להראות תזזיתיות התקפית, אך גם הסיקסרס יודעים לשחק בטראנזישן, ודיאנג'לו ראסל ינסה לעשות לבן סימונס פריוויו למה שיצטרך להתמודד בסיבוב הבא מול קיירי אירווינג, אך זה יהיה מעט מדי. הניצחון אמש אמנם היה מרשים, והראה את הבעייתיות של הסיקסרס מול הרכבים נמוכים, אך כשירות מלאה של אמביד בהחלט אמורה לפתור גם את העניין הזה במשחקים הבאים. על הפיסטונס, מבין קבוצות הגנת הטבעת הגרועות בליגה, עם בלייק גריפין וברך בסימן שאלה מול מכונת דאנקים יוונית מהעבר השני, אין סיבה להרחיב את הדיבור.

הסדרה שאולי יכולה לעניין יותר, בגלל עניין המאצ' אפ, היא זו של המג'יק מול הראפטורס. באורלנדו מציגים סוויפ מפתיע בעונה הרגילה על הראפטורס, ושני פורוורדים ורסטיליים, לצד הגנה ששמה דגש על מניעת שלשות (הראפטורס מקום שני בליגה מאז האולסטאר באחוזים) וטראנזישן (עוד דבר שהראפטורס זקוקים לו בשביל לייצר נקודות), שיכולים לגרום לניק נרס לכאב ראש. אך קשה לראות את אורלנדו מצליחים להעמיד מספיק כוח התקפי לסדרה שלמה. עם כל הכבוד לדיג'יי אוגוסטין, את ניקולה ווצב'יץ', האלפא ואומגה של התקפת המג'יק, הרפטורס הצליחו לעצור, ולכן גם פה הרפטורס צפויים לנצח.

5) על אף תוספת הכשרון סביבו, סימונס יגלה שוב השנה, וגם יאניס – פלייאוף זו לא עונה רגילה. כשאתה לא יכול לקלוע מבחוץ, דברים עומדים להיות הרבה יותר פקוקים.

דניאל גפן:

אשליה. מחסור בקליעה היא מגרעת שצריך להתמודד איתה, אבל זה לא אומר שמי שלא יכול לקלוע מבחוץ חייב להתקשות בפלייאוף. בפלייאוף המשחק לא צפוף יותר בהכרח, אבל קבוצות מתכוננות במיוחד לשחקני היריבה, ולכן מנצלות את המגרעות שלהם.

בעונה הסדירה ראינו שהריווח של מילווקי וקצב המשחק המהיר מאפשר ליאניס המון מקום לעבוד, ולדרוס את השחקן שלו באחד על אחד בדרך לסל (גם אם השומר נותן לו מרווח לזרוק). בתור אחד השחקנים הטובים בליגה העונה, קבוצות ניסו למצוא פתרונות ליאניס גם בעונה הסדירה, אבל לא הצליחו לנצל את חוסר הקליעה שלו כשהוא מוקף קלעים. לכן, אין סיבה שזה ישתנה גם בפלייאוף.

לגבי סימונס, המצב הוא אחר. משום שלפילדלפיה יש גם את ג׳ואל אמביד, שלא קולע מבחוץ והרבה יותר דומיננטי בהתקפה, פילדלפיה מעלימה את המחסור בקליעה של סימונס בעזרת קצב משחק גבוה, הרבה תנועה בהתקפה ומסירות. אלה דברים שלפעמים קשה יותר לשמור עליהם בפלייאוף, כמו שראינו בסדרה נגד בוסטון בשנה שעברה.

העונה הסיקסרס קיבלו תוספת כישרון בדמות ג׳ימי באטלר וטוביאס האריס. הם דורשים הרבה יותר תשומת לב מההגנה. כך ההתקפה תיתקע פחות, ולכן עם שימוש נכון בסימונס הם יכולים לקבל את התרומה ממנו בהתקפה מבלי שייתקעו בגלל הקליעה שלו.

אריאל טייב:

אשליה. סימונס בהחלט יעמוד למבחן נוסף. הדברים ודאי יהיו קשים יותר מבעונה הרגילה, אך לטעמי הוא בעצמו טוב יותר. הוא לא יהיה נון-פאקטור על המגרש כמו בסדרה מול בוסטון שנה שעברה. מלבד זה שהוא טוב יותר כשחקן, אם קבוצות ינסו להעמיד מולו חומה בטראנזישן, הוא יכול להתמודד מולה באופן טוב יותר עם שחקנים טובים יותר, כמו באטלר והאריס, בניגוד ליריות הלבנים של רוברט קובינגטון בשנה שעברה. הבעיה של סימונס תהיה מול ההגנה האזורית של ברוקלין, שכמו שראינו אתמול, גורמת לו להיות פאסיבי.

יאניס לעומתו, אפילו לא יאבד צעד. הבאקס אמנם זקוקים להרבה קליעה וישמחו לחזרה הן של מלקולם ברוגדון והן של ניקולה מירוטיץ', אך קבוצות לא הצליחו להעמיד מול יאניס גוש חוסם עד כה, והוא ניצח 60 משחקים, וקשה לראות את זה משתנה בצורה דרמטית. היכולת שלו לסיים סביב הטבעת מגוונת כ"כ הרבה יותר ממה שסימונס מציג, והייתה כזו כבר בסדרה מול הסלטיקס שנה שעברה, כך שאני מצפה לדומיננטיות דומה לעונה הרגילה.

6) הסיפור של הפייסרס ללא אולדיפו היה משב רוח מרענן, אבל הגנה חזקה עם בויאן בוגדנוביץ' כיוצר הראשי לא מובילה אותך רחוק. לא רק שהם לא ינצחו את הסלטיקס, הסדרה אפילו לא צפויה להיות צמודה.

דניאל גפן:

עובדה. אינדיאנה אמנם קבוצה טובה, ומול קבוצה אחרת יכול להיות שהייתה יכולה לעשות יותר, אבל לבוסטון יש מאצ׳ אפ טוב מידי נגדה. ההגנה של אינדיאנה פחות יעילה נגד בוסטון, לראיה בוסטון הייתה עם יעילות התקפית של 117.6 ב-4 המשחקים נגד הפייסרס העונה, כאשר רק גולדן סטייט עם התקפה יותר טובה נגד אינדיאנה העונה. שימו לב למשל לנתון הבא:

בוסטון לא תאפשר את החטיפות של אינדיאנה שמובילות לסלים קלים (17.6% מהנקודות של הפייסרס מגיעות אחרי איבוד, ראשונים בליגה). מעבר לכך, ההגנה על הטבעת של מיילס טרנר פחות משמעותית מול קבוצה כמו בוסטון, שלא נכנסת לצבע יותר מדי.

בצד השני של המגרש, לבוסטון אמנם אין את מרכוס סמארט, אבל גם ג׳יילן בראון יעשה עבודה טובה על בוגדאנוביץ׳. ההגנה של בוסטון טובה מספיק בשביל להקשות על הפייסרס ולתקוע את ההתקפה שלהם, שחסרה יוצרים התקפיים. גם בגזרת הגבוהים יש לבוסטון כלים להתמודד בהגנה. הורפורד מספיק נייד כדי לצאת החוצה ולשמור על קשת השלוש ולכן הוא מאצ׳ אפ מצוין לטרנר. הקשיחות של ביינס תקשה על סאבוניס. ביינס והורפורד יכולים גם לשחק ביחד בקלות, וכך לתת קונטרה להרכבים של אינדיאנה עם סאבוניס וטרנר ביחד.

גם אם אינדיאנה כן מצליחים להאט את המשחק וליצור משחקים צמודים, העובדה שבצד אחד אפשר לשים את הכדור בידיים של קיירי איירווינג ובצד השני האופציה הכי טובה היא בויאן בוגדאנוביץ׳ תכריע את הכף.

אריאל טייב:

עובדה.  ניסיתי בכל הכוח לתת פה את הכבוד לאינדיאנה, כי הזלזול בה הוא בדיוק זה שחטאנו בו שנה שעברה. הפייסרס לא נראו כמו קבוצה שיכולה לקאבלירס, ובוודאי לא כזו שיכולה להציב מאצ' אפ ראוי ללברון ג'יימס. כמובן, היכולת של ויקטור אולדיפו הייתה מאוד משמעותית ביכולת של הפייסרס לשמור על סדרה תחרותית, אבל החוזק המנטלי מצד אחד והיכולת של הקבוצה להציף את המגרש בגופיות זזות בהגנה מהצד השני, אמור להפוך את המשחק ל-SLUGFEST שישחק רק לטובתם. הפייסרס הם קבוצת הגנת טבעת מצוינת (אם כי פחות רלוונטי מול קבוצה שלא מגיעה לטבעת כמו הסלטיקס), וגם קבוצת הגנת מיד-ריינג' טובה (מקום שממנו הסלטיקס עושים הרבה נקודות, מקום 2 בליגה). אם הם יצליחו להכות ראשונים, הם יכולים לסחרר את הענק הירוק.

אבל כ"כ הרבה דברים משחקים נגד הפייסרס, והעיקר, הם לא באמת קבוצה מספיק טובה (11-4 שלילי מול שאר הטופ 5 במזרח). קבוצת הגנה מצוינת אך כזו שעדיין לא מוצאת עצמה בצד ההתקפי (מקום 19 מאז חודש דצמבר) ונשענת על שחקנים שיעילותם לא ברורה. הכי גרוע, גם המאצ' אפ הספציפי מול הסלטיקס נראה לא טוב, קשה לראות מאיפה הם יצליחו להגניב סל מול אחת ההגנות הטובות בליגה, הגנת הטבעת המצוינת שלהם היא לא משהו שלסלטיקס אכפת ממנו, בתור קבוצה שממעטת להגיע לשם בכללי, ויהיה קשה לראות את דארן קוליסון (אם כי לא מן הנמנע שזה יהיה גם ווסלי מתיוז) מנסה לעמוד מול קיירי אירווינג, וגם בסדרה ביניהן המשחקים לא באמת היו צמודים אף פעם. הפייסרס יכולים להפוך את הסדרה לצמודה, אם מרחיבים את המונח של סדרה צמודה, הם לא ינצחו הרבה, אבל בקצב משחק איטי ומשחק עומד הסלטיקס לא ישלטו כמו בעונה הרגילה.

 

תגיות: , , , , , , ,
קרא עוד

אתגר הפלייאוף של הכדור הכתום – סיכום הצבעות סיבוב ראשון

קודם כל הנה לינק לאקסל המלא. מוזמנים לבדוק שאתם מעודכנים כפי שבאמת בחרתם (ולא, אנחנו לא מאמינים שבחרתם את אורלנדו 🙂 )
 
הנה כמה פרטים מהאתגר:
918 איש השתתפו באתגר (היו 933 תוצאות לפני כפילויות – כן אני מדבר עליך נדב דיצ'ק).
702 הימרו על גולדן סטייט כאלופה.
מילווקי שניה עם 81 ואחרי זה לפני הסדר:
יוסטון 43, טורונטו 38, בוסטון 22, אוקלהומה 15, פילדלפיה 10, סן אנטוניו 3, דנבר 3.
 
הנה ההצבעות לסדרות:
 
גולדן סטייט (99.9%) – קליפרס (0.01% = קול אחד). 51% מאמינים שזה יגמר בסוויפ, 47% נתנו לקליפרס סוויפ של ג'נטלמנים.
 
דנבר (74.5%) – סן אנטוניו (25.5%). הרוב (64%) הולכים על סדרה של 6 משחקים.רק 6 הימרו על סוויפ.
 
פורטלנד (9.4%) – אוקלהומה סיטי (90.6%)גם פה 6 משחקים זה הקונצנזוס עם 58%.
 
יוסטון (93.6%) – יוטה (6.4%) – רוב הקולות מתחלקים בין 5 ל-6 משחקים.
 
מילווקי (99.8%) – דטרויט (0.02%) – כן יש 2 אנשים שהימרו על דטרויט.54.8% מהמרים על סוויפ, כמעט 95% מהמרים שזה יגמר עד 5 משחקים.
 
טורונטו (99.9%) – אורלנדו (0.01%) – 50.4% הימרו על סוויפ שלא יהיה, 40.4% הימרו על 5 משחקים.
 
פילדלפיה (97.5%) – ברוקלין (2.5%) – הרוב (80%) מתלבטים בין 5 ל-6 משחקים.
 
בוסטון (95.3%) – אינדיאנה (4.7%) 40% מהמרים על שישה משחקים, 29 על 7, ו-26% על חמישה. 44 אמיצים הימרו על סוויפ.
 
אין ספק שדנבר המועמדת המובילה להיות מופתעת, כשלמרות הדירוג אף אחד לא סומך על פורטלנד.
 
בהצלחה לכולם.
 
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות