Sample Page

עדכונים 13.10.25

עדכונים ו-8 ימים שהם שבוע ויום לתחילת העונה!
 
 
 
הליגה הודיעה על תכנים נוספים שיהיו באפליקציה שלה, בין היתר גישה לפודקאסטים ותכני וידאו של בן טיילור 'נו סילינג' הפודקאסט היומי של האתלטיק, ועוד. בנוסף לחובבי דראפטים משחקים של פרוספקטים מבטיחים מליגות תיכונים, ליגה סינית, אוסטרלית, ליגה ספרדית ועוד.

 
מילווקי מצרפת גם את אלכס אדטוקומבו על חוזה דו כיווני.
 
שיי גילג'וס אלכסנדר אומר שהשאיפה שלו היא להיות טוב יותר מקובי. שג"א גם ציין ששחקנים אחרים לא ממש מנסים טראש טוק איתו.
 
דריימונד גרין עם טראש טוק לדלטון קנקט: "אל תנסה לדבר אלי. העבירו אותך בטרייד ושלחו אותך בחזרה."
 
ראסל ווסטברוק לא מעוניין לשחק מחוץ לגבולות ארה"ב
 
הג'נרל מנג'ר של הווריירס מייק דנליבי ג'וניור, הודה שיש כרגע מידה של אי ודאות בנוגע לעתידו של סטיב קר במועדון. כזכור קר נכנס לשנתו האחרונה במועדון, ולא חתם בינתיים על הארכת חוזה וציין שהוא מחכה עם זה לקיץ הבא. "זה לא מצב רגיל עם מאמן בשנתו האחרונה לחוזה. אנחנו יודעים מה המצב עם סטיב, הוא היה פה זמן רב, היה חלק מדהים מהמועדון ועד כמה שתלוי בי הוא ישאר עוד זמן רב."
 
לאחר שצפו השמועות לגבי טרייד אפשרי של יאניס לניקס, מספר קבוצות נוספות החלו לגשש עם מילווקי ועם הסוכן של יאניס לגבי אפשרות לטרייד.
 
ג'יי ג'יי רדיק על אמר קנקט שהוא השחקן ההתקפי הכי טוב שהיה ללייקרס באימונים, אבל התקרה שלו תיקבע בזכות ההגנה.
 
אוהד פניקס צייץ בטוויטר שהסאנס ניצחו את הטרייד על דוראנט, השחקן הגיב לו "אין ציפיות = וייבים טובים יותר. תהנה מהעונה."

 
 
 
 
פריסיזן:
 
01:00 אטלנטה נגד מיאמי
 
02:00 אינדיאנה נגד הספרס
 
02:30 הניקס נגד הוויזארדס
 
03:00 מינסוטה נגד לונג ליונס (סיני)
 
04:00 יוטה נגד דאלאס
 
 
לפוסט זה מצורף: דירוג הטריו המוביל של כל אחת מקבוצות הליגה
 
קרא עוד

קבוצה ביום 25/26 – דנבר נאגטס

עונת 24-25 הסתיימה עם ניצחון של הקבוצה הצעירה מאוקלהומה סיטי, בניצוחו של ה-MVP שיי גילג'וס-אלכסנדר. אלופה שביעית בשבע עונות כשהאלופה היוצאת לא עוברת חצי גמר איזורי. הת'אנדר בנויים בשביל ליצור שושלת. האם הם הולכים להשתלט על הליגה?

הקבוצה היום: דנבר נאגטס

נשארו: ג'מאל מארי, כריסטיאן בראון, ארון גורדון, ניקולה יוקיץ', ג'וליאן סטרות'ר, פייטון ווטסון, זיק נאג'י, ג'יילן פיקט, ספנסר ג'ונס (דו-כיווני)

עזבו: מייקל פורטר ג'וניור (טרייד, לברוקלין), דאריו שאריץ' (טרייד, לסקרמנטו), ראסל ווסטברוק ודיאנדרה ג'ורדן (ללא קבוצה כרגע)

הגיעו: ברוס בראון (חופשי, ניו אורלינס), טים הארדוויי ג'וניור (חופשי, דטרויט), קאם ג'ונסון (טרייד מברוקלין), ג'ונאס ואלאנצ'ונס (טרייד מסקרמנטו) 

מתנדנדים: 

חמישייה: ג'מאל מארי, כריסטיאן בראון, קאם ג'ונסון, ארון גורדון, ניקולה יוקיץ'

ספסל: ברוס בראון, טים הארדוויי ג'וניור, פייטון ווטסון, זיק נאג'י, ג'וליאן סטרות'ר, ג'ונאס ואלנצ'ונס, ג'יילן פיקט

המהלכים הגדולים של עונת 2024/25:

https://www.youtube.com/watch?v=r3J0-reMu6s&pp=ygUXbnVnZ2V0cyAyMDI1IGhpZ2hsaWdodHM%3D

 

אז מה היה לנו שם?

שנתיים אחרי האליפות של הנאגטס בדנבר ראו עוד עונה נהדרת של השחקן הגדול בתולדות המועדון מתבזבזת. מאגרי הכישרון בקבוצה הלכו והדלדלו ולמרות שכריסטיאן בראון החליק לחמישיה בטבעיות ושראסל ווסטברוק היה – בסך הכל – לא רע מהספסל של הנאגטס, היה נראה שמה שיש לקבוצה פשוט לא מספיק. המאמן מייקל מאלון והמנהל המקצועי קלווין בות' המשיכו להתנצח ובסוף, כנראה, לקרונקיז נמאס: במקום לבחור צד בין השניים הבעלים שלחו גם את המנהל המקצועי וגם את המאמן הביתה, שלושה משחקים לסיום העונה. המאמן המחליף, דיוויד אדלמן, הוביל את הקבוצה בשתי סדרות פלייאוף מצוינות שהגיעו לשבעה משחקים עד שבסוף הנאגטס – עם מייקל פורטר ג'וניור על כתף לא מתפקדת וארון גורדון על האמסטרינג פצוע – הודחו על ידי האלופה שבדרך.

קיץ חם

@sagirefael.nba.il

הקיץ של דנבר נאגטס #NBA #כדורסל #דניאבדיה #לוקה #orangeballil #ימיהרעם #לברון #סטףקרי

♬ NBA on ESPN Theme Song – Instrumental King

המלחמות בין מאלון לבות' היו מלחמות קלאסיות בין מאמן למנהל מקצועי: מאלון טען שבות' לא נותן לו את הכלים – השחקנים – שצריך על מנת לקחת אליפות נוספת. בות' טען שמאלון לא עושה מספיק כדי לקדם את הכישרון שכן קיים בקבוצה. מחדר ההלבשה יצאו דיווחים על העדפות ברורות של מאלון לחלק מהשחקנים, כשהוא מחליק לותיקים (השם של ווסטברוק נזרק לא אחת) על טעויות שצעירים היו מקבלים עליהם שטיפה. קשה לומר שראינו ניהול רוטציות שונה מצידו של אדלמן (פייטון ווטסון וראסל ווסטברוק היו היחידים שקיבלו דקות שוטפות בפלייאוף) אבל לפחות בכל הנוגע לניהול הסגל נראה שהמנהל המקצועי המחליף, בן טנצר, הגיע עם גישה אחרת.

השינוי הזה הגיע, קודם כל, בזכות הטרייד על מייקל פורטר ג'וניור. פורטר ג'וניור הוא פינישר מצוין, שביצע את המוטל עליו בכל הנוגע לקליעה אחרי המסירות מיוקיץ', אבל הוא שחקן חד מימדי. זה, כמובן, מתי שהוא כשיר. כבר שנתיים לפחות מצביעים על פורטר ג'וניור בתור החוליה ההגיונית ביותר להחלפה בסגל של הנאגטס, אך הוא היה נחשב למקורב לבעלים של הקבוצה. בקיץ האחרון הבעלים נתנו את האור הירוק ובמקום פורטר ג'וניור הגיע קאם ג'ונסון. ג'ונסון הוא אולי קלעי פחות מוכשר מפורטר ג'וניור אבל הוא רב-גוני ושומר טוב יותר.

לטרייד הזה היו גם השלכות כלכליות, ההפרש בין החוזים של פורטר ג'וניור וג'ונסון הם כמעט 18 מיליון דולר שנתנו לנאגטס מרווח תמרון נוסף: ג'ונאס ואלנצ'ונס הוא הסנטר המחליף הטוב ביותר שהיה לנאגטס מאז שיוקיץ' גיבה את יוסוף נורקיץ'. ואלנצ'ונס, שדנבר היא הקבוצה הרביעית שלו מאז חתם על חוזה לפני שנה וקצת, עשה קולות כאילו הוא מתכוון לחזור לאירופה איפה שיקבל תפקיד משמעותי יותר ובעיקר שליטה על הקבוצה בה ישחק. בסופו של דבר התרצה והסכים להשאר ב-NBA עם סיכוי לאליפות.

צעד נוסף שהנאגטס ביצעו היה להחזיר את ברוס בראון. בראון היה חוליה משמעותית בקבוצת האליפות של הנאגטס ב-2023. ההצלחה שלו יצרה מלכוד: הנאגטס לא יכלו לשלם לו יותר מ-7.8 מיליון לשנה והוא חתם על חוזה של 45 מיליון לשנתיים עם אינדיאנה פייסרס. אחרי שרוב החוזה הזה בוזבז על מעברי דירות (בראון עבר מאינדיאנה לטורונטו אחרי חצי שנה ובעונה שעברה עבר מטורונטו לניו אורלינס) בראון חזר על חוזה מינימום לעונה אחת עם הנאגטס.

גם טים הארדוויי ג'וניור, שהגיע אחרי ביקור בגמר עם דאלאס ב-2024 ועונה מוצלחת עם דטרויט בעונה שעברה, הצטרף על חוזה מינימום לחזק את הספסל של דנבר, בעיקר בתחום הקליעה שהיה בעייתי בעונה שעברה. בצד של העוזבים אפשר לציין את ראסל ווסטברוק שהגיע בקיץ שעבר, אחרי בקשה אישית של יוקיץ'. ווסטברוק החזיק בחוזה גם לעונה הבאה, אבל ניצל את אופציית השחקן אחרי שלכאורה קיבל מסרים שהוא לא נמצא בתוכניות של הקבוצה לעונה הקרובה. נכון להיום, שבועיים לפני תחילת העונה הרגילה, ווסטברוק עדיין ללא קבוצה, למרות שלאורך כל הקיץ פורסם על עניין משותף בינו לבין הקינגס.

בשורה התחתונה לנאגטס יש סגל של תשעה שחקנים ותיקים ומוכחים. לכולם, להוציא את ואלנצ'ונס, ניסיון גם בסדרות הגמר (ג'ונסון שיחק שם עם הסאנס, הארדוויי, כאמור, עם המאבס). לפחות על הנייר מדובר בסגל העמוק ביותר של הקבוצה בתקופת יוקיץ'.

ועכשיו מה, מה עכשיו?

לדיוויד אדלמן יש היכרות עם מאמנים שמנחילים בקבוצות שלהם מערכת התקפית מבוססת תנועה ללא כדור ומסירות. מערכת ששמה דגש על ריווח וקליעה, עם סנטר סרבי שמשמש בתור נתב התקפי מההיי-פוסט. חמש-עשרה שנה לפני שמייקל מאלון הביא את הסגנון הזה לדנבר, כמעט עשרים שנים לפני שדיוויד הפך לעוזר מאמן של מאלון בנאגטס, היה זה ריק אדלמן – אבא של דיוויד – שהפך את הסקרמנטו קינגס לאחת מקבוצות ההתקפה הכי מרהיבות שנראו בליגה. ולאדה דיבאץ' וכריס וובר היו מנהלי משחק מהפוסט, מייק ביבי (ולפניו ג'ייסון וויליאמס) היו מובילי כדור עם רישיון לעשות בהתקפה כרצונם ופג'ה סטויאקוביץ' והידו טורקוגלו קלעו, מסרו והובילו התקפות מעבר.

קשה לומר שראינו איזה שינוי משמעותי בשיטת המשחק של אדלמן בתקופה הקצרה עם הנאגטס. גם כי תקופה קצרה וגם כי שיטת המשחק לאו דווקא הייתה הבעיה של הנאגטס. ההתקפה עדיין אמורה להתבסס קודם כל על המשחק בין יוקיץ' לאחד הגארדים (חוץ מג'מאל מארי יוקיץ' התחיל לפתח כימיה טובה גם עם כריסטיאן בראון) וקריאת המשחק ותגובות ההגנה. האתגר המרכזי של אדלמן יהיה לפצח את הדקות ללא יוקיץ'. ההתקפה הטובה בליגה בשנה שעברה קלעה 121 נקודות ל-100 התקפות. הגרועה שבהן 107. ההתקפה של הנאגטס, בדקות עם יוקיץ', קלעה 127 נקודות ל-100 התקפות. עם יוקיץ' על הספסל – 107. אם אדלמן יצליח לגרום לואלנצ'ונס למלא בצורה טובה מספיק את הדקות ללא יוקיץ' יהיה לזה אימפקט כפול: תועלת ישירה בדקות ללא יוקיץ' ותועלת עקיפה בכך שהסנטר הסרבי יוכל להוריד מעט עומס במהלך העונה הרגילה ולהגיע טרי יותר לפלייאוף. 

גם יתר הרוטציה היא שאלה שאדלמן יצטרך לענות עליה במהלך השנה. ספציפית בכל הנוגע לשחקני הכנף: בראון והארדוויי יכולים לשחק גם בעמדות הפורוורד, אבל הם לא מספיק גדולים כדי להתמודד עם חלק משחקני הכנף של היריבות. ווטסון, סטרות'ר ונאג'י יכולים, בתיאוריה, להיות פתרון, אך עד כה לא הוכיחו את עצמם. יהיה מעניין לראות האם אדלמן יצליח להשתמש בהם ולהפוך אותם לשחקני רוטציה אמינים. עזיבתו של ווסטברוק גם יצרה חור בעמדת מוביל הכדור המחליף. ברוס בראון יכול אולי למלא את החסר על הנייר, אבל כבר במשחקי קדם העונה ראינו קבוצות יריבות מפעילות עליו לחץ לאורך כל המגרש וכופות עליו איבודים. גם כאן אדלמן יצטרך להיות יצירתי עם השחקנים בקבוצה ואולי נראה גם את כריסטיאן בראון כמוביל כדור ראשי. בפלייאוף דנבר ניסו אפילו את ארון גורדון כמוביל הכדור על מנת להתמודד עם סכמות הגנתיות מסוימות של אוקלהומה סיטי.

אופציה תיאורטית מעניינת שעומדת בפני אדלמן היא האפשרות לשחק עם יוקיץ' ו-ואלנצ'ונאס יחד. בשנה שעברה ראינו איך הלייקרס וכמובן אוקלהומה סיטי מתמודדות עם הגודל של יוקיץ' כשהן מציבות עליו שחקן נמוך דווקא שממוקם בינו לבין הכדור (כלומר "פרונט" להבדיל מהגנה סטנדרטית בה המגן ממוקם בין השחקן המתקיף לבין הסל), כשיתר שחקני הקבוצה מסונכרנים לעזור. הפתרון הזה האט את התקפת הנאגטס, אבל אם מוסיפים את ואלנצ'ונס – גוף גדול נוסף שהוא גם מוסר עדיף על ארון גורדון (או מייקל פורטר ג'וניור משנה שעברה) זה יכול להקשות על ההגנות. יוסטון רשמה הצלחה יחסית עם שני גבוהים (אדאמס ושנגון) בחמישיה, והגבוהים של הנאגטס מגוונים יותר, ואפילו מרווחים את המשחק בצורה לא רעה (יוקיץ' הוביל לתקופה מסוימת את הליגה באחוזי קליעה משלוש. ואלנצ'ונס לא זרק כמעט בשנה שעברה, אבל היה קלעי סביר כששיחק במדי ניו אורלינס עם כ-35% מחוץ לקשת, גם אם בווליום לא גבוה במיוחד). 

אחת הבעיות המרכזיות של הקבוצה בשנה שעברה הייתה ההגנה שירדה מהמקום השמיני בעונת 23/24 אל המקום ה-22 בעונה שעברה. זה נבע – בין היתר – מעזיבתו של קנטביוס קולדוול פופ שהיה המגן הראשי של הקבוצה על שחקני החוץ. כריסטיאן בראון עשה עבודה סבירה, אבל התקשה מול השחקנים הפיזיים יותר. השנה, לצידו של בראון (וארון גורדון, שבעקבות המגבלות ההגנתיות של מייקל פורטר ג'וניור הפך לא פעם לזה ששומר על הסקוררים המובילים של היריבות) יהיה גם קאם ג'ונסון שהוא שומר סולידי וגם ברוס בראון. התוצאה תהיה שהנאגטס יהיו גמישים יותר גם בצד הזה של המגרש, כשהם יוכלו לחלק את נטל השמירה בין יותר רגליים. במהלך קדם העונה יוקיץ' חשף שהקבוצה תנסה לשחק אגרסיבי יותר. דנבר בשנה שעברה דורגה בין חמש הקבוצות ששלחו את היריבה הכי מעט פעמים לקו, וללא רים פרוטקטור ברמה גבוהה זה הותיר את הצבע של הנאגטס פרוץ. 

נקודה אחרת שנוגעת לפיתוחים אפשריים בהתקפה של דנבר נוגעת לשאלת הקליעה מבחוץ. זו השנה השניה ברציפות שדנבר מסיימת במקום האחרון בליגה בשיעור זריקות השלוש, למרות שהם מדורגים בצמרת הליגה (מקום חמישי בעונה האחרונה) באחוזים מחוץ לקשת. לא מעט מהחריגה הזו נובעת מאותה הסיבה: ניקולה יוקיץ' הוא עדיין שתי הנקודות הכי בטוחות בליגה, ומצד שני הוא זה שמסדר לקלעים את המבטים הפנויים. בעונה הקרובה, עם התוספות של טים הארדוויי ג'וניור (למעלה מ-37% מחוץ לקשת בעונותיו בדאלאס) וקאם ג'ונסון (39% בקריירה) נראה אם אדלמן מצליח לייצר מערכת התקפית שתמצא את הקלעים גם ללא יוקיץ'.

תחזית

אחרי שנתיים שבהם דנבר ניסתה להציג את עצמה בתור קבוצה שעושה "גם וגם" – כלומר גם להתחרות על האליפות וגם לפתח את השחקנים הצעירים בסגל – אבל בפועל עשתה עבודה בינונית בשני המדדים, לנאגטס יש השנה סגל שבא להתחרות על האליפות. אם ווטסון, נאג'י והאחרים יראו סימני התקדמות, זה רק בונוס. צמרת המערב התחזקה, אבל דנבר נראית כרגע בתור מי שאמורה להיות היריבה העיקרית של אוקלהומה סיטי על תקן הקבוצה הטובה בליגה (עם הצקות מצד הלייקרס והרוקטס על צמרת המערב). דנבר יודעים שכנראה לא תהיה להם הזדמנות טובה יותר מהעונה, לפני שתצטרך לשלם לכריסטיאן בראון, מה שיקשה עליה להשאיר את מרבית הגרעין של הסגל. 

אני לא מצפה מדנבר להוביל את המערב. הם יודעים שהמירוץ האמיתי שלהם מתחיל באפריל. הם כן ירצו להמנע ממפגש מוקדם עם הת'אנדר, ככה שיכוונו למקום השני או השלישי במערב. המספרים של ניקולה יוקיץ' ירדו מעט – בסטנדרט הבלתי אפשרי שלו – אך אלו חדשות טובות עבור הנאגטס, שיציגו ארסנל שלם יותר. 

ההערכה שלי שסביבות 54 נצחונות יספיקו להם למקום השלישי במערב, ניצחון קל יחסית בסיבוב הראשון וסדרה צמודה יותר מול הרוקטס בחצי גמר האזורי לפני גמר מערב לפנתיאון מול הת'אנדר. מי ינצח? קשה מאד להגיד, אבל בקרב הסגנוני בין דנבר לאוקלהומה סיטי אני לגמרי בעד הקבוצה של יוקיץ', בעונה שתסתיים באליפות נוספת.

תגיות: , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים 12.10.25

עדכונים ו-9 ימים שהם שבוע ויומיים לתחילת העונה!
 
 
 
ברוקלין ניצחה 111-109 את פניקס במשחק שנערך בצהריים. את ברוקלין הוביל קאם תומאס עם 16 נקודות, מייקל פורטר ג'וניור וזאייר וויליאמס עם 15 נקודות ו-4 ריבאונדים כל אחד.
בן שרף הוסיף 4 נקודות, 4 ריבאונדים ו-11 אסיסטים (3 איבודים) ב-22 דקות. דני וולף עם 9 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-12 דקות.
לפניקס דווין בוקר עם 18 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
 
הניקס והראפטורס הגיעו לסיכום על ביטול תביעה מ-2023 אז טענו הניקס שעוזר מאמן לשעבר שעבר לעבוד בטורונטו לקח איתו מסמכים הנותנים לראפטורס יתרון
 
קיגן מארי בחוץ 4-6 שבועות
 
לוקה דונצ'יץ' נשאל אם ידרש לעשות יותר בהיעדרו של לברון וענה שיעשה כל מה שידרש כדי שהלייקרס ינצחו
 
דנטה אקסום בחוץ לזמן ממושך בשל כאבים בברך.
 
ברוס בראון אמר שהעדיף חזרה לדנבר על פני הצעות מהלייקרס ופניקס.
 
הבעלים של הנטס ג' טסאי אמר שהנטס מקווים להשיג בחירה טובה בדראפט 26
 
 
 
 
 
 
 
קדם עונה:
 
22:00 וושינגטון נגד טורונטו
 
01:00 אורלנדו נגד מיאמי
 
02:00 בוסטון נגד קליבלנד
 
02:00 שיקגו נגד מילווקי
 
04:30 לייקרס נגדו ווריירס
 
04:30 קליפרס נגד נאגטס
 
 
לפוסט זה מצורף: הקיץ של וומבי. מאימונים עם האקים ועד מדיטציה וקונג פו במנזר בסין. החזרה של וומבי למגרשים בעקבות הפציעה
קרא עוד

קבוצה ביום 25/26 לוס אנג'לס קליפרס

עונת 24-25 הסתיימה עם ניצחון של הקבוצה הצעירה מאוקלהומה סיטי, בניצוחו של ה-MVP שיי גילג'וס-אלכסנדר. אלופה שביעית בשבע עונות כשהאלופה היוצאת לא עוברת חצי גמר איזורי. הת'אנדר בנויים בשביל ליצור שושלת. האם הם הולכים להשתלט על הליגה?

הקבוצה היום: לוס אנג'לס קליפרס

(ינון בר שירה)

נשארו: ג'יימס הארדן, קוואי לנארד, דריק ג'ונס ג'וניור, איביצה זובאץ, קריס דאן, פטריק בולדין ג'וניור, ניקולס באטום, בוגדן בוגדנוביץ', קובי בראון, קמרון כריסטי, ג'ייסון פרסטון 

עזבו: נורמן פאוול (עבר בטרייד משולש למיאמי היט), אמיר קופי (חתם במילווקי באקס)

הגיעו: כריס פול (שיחק בספרס, חתם חוזה) ברוק לופז (שיחק בבאקס חתם חוזה), בראדלי ביל (קיבל ביי אאוט מהסאנס, חתם חוזה), ג’ון קולינס (הגיע מיוטה בטרייד המשולש עם ההיט על פאוול), יאניק קונאן נידרהאוזר (נבחר בבחירה ה30 בדראפט), קובי סנדרס (נבחר בבחירה ה50 בדראפט שהגיעה מהניקס)

מתנדנדים : סטיב באלמר, קוואי לנארד

סתם… לא ממש

חמישייה : ג’יימס הארדן, בראדלי ביל, קוואי לנארד, ג’ון קולינס, איביצה זובאץ

ספסל: (לפי הירארכיה וחלוקת דקות הגיוניות) דריק ג’ונס, כריס פול, קריס דאן, ברוק לופז, בוגדן בוגדנוביץ’,ניקולה באטום, יאניק קונאן נידרהאוזר, קובי בראון, קמרון כריסטי, ג'ייסון פרסטון

המהלכים הגדולים של עונת 2024/25:

 

אז מה היה לנו שם? עונת 2024-25 היתה עונה מפתיע ומלהיבה עבור הקליפרס. ה"אינטואיט דום", האולם החדש והחדיש שבנה סטיב באלמר, נחנך בהתרגשות רבה והיה נראה בחלק הראשון של העונה שהוא הכוכב האמיתי של הקבוצה הזו. כל שחקן של היריבה נשאל קודם כל איך הוא התמודד עם "הקיר" האימתני שהציג אוהדים "שרופים" שמעודדים בלי הפסקה, למרות שביננו, אלו "אוהדים שרופים" כמו בברביקיו בסגנון אמריקאי, לא משהו שיתחרה בעוצמה של האוהדים בארנה, במנורה או בהיכל טוטו חולון.  כך או כך למרות ההיעדרותו של קוואי הקליפרס דווקא הפתיעו מאוד לטובה כשנורמן פאוול נותן עונת קריירה ג'יימס הארדן שיחק כמו רכז אמיתי ואיביצה זובאץ הראה לכולם שהוא סנטר עלית בשני צדי המגרש. קוואי חזר, הקליפרס נראו מצויין ושיחקו מעולה בסיבוב הראשון מול נאגטס, עד שבמשחק 7 ג'יימס הארדן עשה "הארדן", קפא לחלוטין,  והוסיף עוד משחק 7 נוראי להיסטוריית הפלייאוף הלא מחמיאה שלו.

קיץ חם

@sagirefael.nba.il

הקיץ של לוס אנג'לס קליפרס #NBA #כדורסל #דניאבדיה #timduncan #לברון

♬ NBA on ESPN Theme Song – Instrumental King

הקליפרס התחילו את הקיץ בצורה מרשימה מאוד עם טרייד מעניין על קולינס, ההחתמות של זובאץ וביל והחזרה הנוסטלגית של כריס פול. הכל היה נראה מצויין.

עד שהגיעה פאבלו טורה.

בפודקאסט "פאבלו טורה מגלה Pablo Torre Finds out" נחשפה העסקה התמוהה בין קוואי לחברת אספריישן, חברה "ירוקה" ובדיעבד מושחתת מאוד, שהיתה גם נותנת חסות של הקליפרס. קוואי חתם ב2022 "עסקת פרסום" על סך כולל של 28 מיליון דולר ועוד 20 מיליון דולר במניות תמורתה לא נדרש לעשות כלום. כל זה כשבאלמר משקיע לא הרבה לפני באותה חברה 50 מיליון דולר.

האם מדובר בכביש עוקף תקרת שכר דרכו שילם באלמר לקוואי דרך חברת אספריישן?

נשמע מאוד מסריח אך במקביל קשה מאוד להוכחה.

באלמר מיהר להתריאיין ל-ESPN ולהכחיש נמרצות את הרעיון לפיו שולמו לקוואי כספים מהחברה כאמצעי לעקוף את תקרת השכר.

אך לפאבלו טורה עוד היו כדורים בקנה. כדורים? יותר פצצות. פצצות סירחון. הוא חשף בהמשך תשלום של הבעלים המשני של הקליפרס לאספריישן בתקופה בה החברה היתה על סף פשיטת רגל. השקעה לא הגיונית בעליל אלא אם כן… מדובר בדרך לשלם לקוואי.

בהמשך התגלו תשלומים גבוהים ששולמו לחברה דרך באלמר וקשר שלו לחברה שהמשיך גם אחרי שהחברה היתה בחקירה של גורמים פדרליים.

האם יש כאן מספיק כדי להרשיע את הקליפרס בעבירות חמורות של שבירת תקרת השכר, להשעות את באלמר, לבטל את החוזה של קוואי ולקחת מספר גבוה של בחירות דראפט? יכול להיות מאוד שכן.

ועכשיו מה, מה עכשיו?

כדי להבין איך ואם עננת החשדות הכבדים יכולה להטיל צל כבד על העונה הקרובה חייבים קודם כל לתהות- עד כמה הליגה תהיה מוכנה להתפשר עם הקליפרס על עונש מופחת במציאות בה סביר להניח שלא נמצא מסמך רשמי בו הם מודים בכל החשדות וכותבים במפורש שהם עוברים על תקרת השכר (כמו במקרה ג'ו סמית במינסוטה לפני 20 שנים), אך מלבד זה, יש כמעט כל הוכחה אפשרית.

סביר להניח שהעונש שיבוא, לא ישפיע על הקבוצה השנה באופן ישיר, אך מעניין מאוד לראות איך הוא ישפיע על ההחלטות העתידיות של הקליפרס. האם הם ימהרו לעשות טרייד על בחירות הדראפט של 2030 ו2031 בידיעה שאלו לא ישארו ככל הנראה גם ככה? האם יחפשו קונים לקוואי במציאות בה יש סיכוי שעד העונה הבאה החוזה שלו עם הקליפרס עלול להיות מבוטל? והאם קבוצות ירצו בכלל לקחת נכסים מהקליפרס כשלא בטוח שמדובר בנכסים שאכן יהיו שם באמת.

זה הופך את העונה הקרובה לעונה בה הכאן והעכשיו הוא הפוקוס היחיד, בתקווה שעננת החשדות הכבדים לא תפגע במה שקורה על הפרקט, כמו עסק שפשט את הרגל וממשיך להתנהל בלי לדעת מתי יבוא האיש מההוצאה לפועל וייקח את הספות, המחשבים והאקווריום עם דג הזהב במשרד של נטלי המזכירה.

כל זה כשמסביב יש תחושה משונה כלפי הקבוצה הזו, במקום כעס, רחמים.

אבל אולי דווקא השנה הקבוצה תמצא את הדרך על הפרקט?

קודם כל העומק של הקבוצה מטורף, הארדן בעונה הרגילה יזכיר לכולם שגם אם הוא כבר לא סקורר כמו פעם, הוא רכז על והקשר שלו בפיק אנד רול עם זובאץ יקבל כשחיזוק עם האיום הנוסף של קולינס (בטח ובטח אם הוא ימצא את היד שלו מבחוץ), והיכולת לעשות פיק אנד פופ עם ברוק לופז בדקות שזובאץ על הספסל.

בנוסף לזה, עם כל הביקורת המוצדקת שהיתה על בראדלי ביל בפיניקס, עדיין מדובר בשחקן שהיה מאוד יעיל וממש לא בטוח שהוא שנמוך התקפי על נורמן פאוול.

להפך, אם פאוול יתן רק קצת פחות מעונת השיא שנתן עונה שעברה, אפשר בהחלט לצפות מבראדלי ביל שייתן יותר מזה בהתקפה והגנתית, עד כמה שהדימוי של בראדלי ביל רע, הוא משמעותית עדיף על פאוול.

באשר לקוואי, הוא אמנם סימן ששאלה בכל המסביב אך עדיין ברגעים רבים בעונה הקודמת בוא הוכיח שכשהוא משחק הוא סימן קריאה ויחד עם העומק שיש והיכולת לרווח את המשחק יהיה לו מרחב הרבה יותר גדול לעבוד

וכן, אי אפשר לשכוח את החזרה הביתה לאיש שיותר מכל סימל את עידן ה"לוב סיטי" כריס פול. פול לא עזב את יוסטון של הארדן בתנאים טובים ולא בטוח שיהיה להם כל כך נעים ביחד בחדר ההלבשה, אבל עדיין, כרכז מחליף אפשר לסמוך עליו שהוא ימשיך לשמור על הקבוצה יעילה מאוד בעונה הרגילה, גם כשהארדן על הספסל. מתי יהיה זה פול במקום הארדן ומתי קריס דאן?  הכל תלוי בשיקולי הגנה התקפה, אבל בקבוצה כזו מבוגרת ובעונה כל כך ארוכה, סגל כה עמוק, הוא חשוב ביותר. קולינס נפצע? מה הבעיה, יש דריק ג'ונס, אין זובאץ? יש לופז. אין קוואי? אז זמן להארדן שואו.

יש לקליפרס של השנה את הגמישות והיכולת לשחק גבוה מאוד או להיות בהרכבים נמוכים, לשמור בהגנת חילופים, ללכת לדרופים או להתמקד בטראפים על מובילי הכדור- כי כשיש כזה עומק זה מאפשר הרבה יותר גמישות טקטית ויכולת לעצב את הזהות של הקבוצה בהתאם לצורך על הפרקט.

כל זה כשעל הקווים יש את הצוות המקצועי האיכותי כל כך של טיי לו עם ג'ף ואן גאנדי. השילוב של היצירתיות של לו והקשר העמוק לשחקנים יחד עם הייסודיות של ואן גאנדי מבטיחה שאם יש נקודות חולשה הם ימצאו פתרונות.

ואן גאנדי הכין לקראת העונה הזו חולצה לשחקנים על חשיבות החזרה להגנה עם הכיתוב Get the FUCK back, כשFuck הם בעצם ראשי תיבות של "יציבות על הפרקט, יציבות, תקשורת מחוייבות ו…תדעו, הפסדנו כי לא חזרנו להגנה מול הנאגטס."

הם יזהו השנה את נקודות החולשה ויש להם מספיק שחקנים כדי לייצר סוגי הרכבים שונים עם דגשים שונים על מנת לחפות על כל בעיה שנוצרת מול סגל כזה או אחר.

אולי הפעם זה יתחבר, אולי אפילו לאליפות?

לא בטוח שאפשר לסמוך על הקבוצה הזו בפלייאוף, אם מישהו היה חושד באמת שיש להם סיכוי  לאליפות מתישהו, הכעס היה עצום הרבה יותר. רק תארו לכם אליפות של הקליפרס, משטרת הכוכביות של הטוויטר היתה מכתירה את האלופה האמיתית של אותה עונה, בכל מקום הם היו מתקבלים כמו ה"אסטרוז" בבייסבול, בבוז ושנאה.

רק מאחר והם לא זכו עם קוואי לשום הישג משמעותי, למרבית אוהדי הקבוצות אין טינה עמוקה ומהותית למעשיהם.

אך אם, מאיזשהי סיבה, החבורה המבוגרת והעייפה בקליפרס תיראה מספיק טוב כדי להיחשב באמת קונטנדרית, האיבה תגיעה.

איך תגיב קבוצה אם תפסיד בפלייאוף לקוואי הרמאי? איך יגיבו אוהדים אם הליגה "תחליק" לקליפרס ופתאום, דווקא השנה, הם ילכו עד הסוף, זה עלול לסכן את כל האמינות של חוקי הליגה הזאת?

כי סטיב באלמר, נראה אמנם חביב חמוד ובלתי מזיק, בטח לעומת דונלד סטרלינג הגזען שכולם אהבו לשנוא, אבל אם המועדון הלוזרי יחליט דווקא השנה להתחיל לנצח, זה עלול דווקא להיות הקטליזטור לאלו שירצו לראות "דם" ולראות גם את באלמר וגם את קוואי מגורשים בבושת פנים מהעיר (קוואי יגורש וכמובן יחתום תוך דקה וחצי בחוזה מינימום בצד השני של הכביש אצל הלייקרס).

תחזית: ואחרי כל מה שכתבתי כאן למעלה, אני לא באמת חושב שתסריט ההצלחה הקליפרסי העונה ריאלי

מהמר עונה רגילה טובה של 50-32 תוביל למקום השלישי במערב והפסד במשחק 7 של הסיבוב הראשון לקבוצה שתסיים שישי (גולדן סטייט? שוב?)

 

 

תגיות: , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים 11.10.25

עדכונים ו-10 ימים שהם שבוע ו-3 ימים לתחילת העונה
 
הזדמנות אחרונה לרישום לליגות הפנטאזי שלנו
 
לאס וגאס אייסיס זכתה באליפות ה-WNBA. זוהי האליפות השלישית ב-4 שנים מאז בקי האמון מונתה למאמנת הקבוצה.
 
סקרמנטו וראסל ווסטברוק מראים עניין הדדי על פי סם אמיקו
 
סטיב קר על הבחירה בספולסטרה לאימון נבחרת ארה"ב: "הוא הבחירה המושלמת."
 
אוסטין איינג' חבר הנהלת הג'אז (וכן הבן של) אמר שלאורי מרקאנן לא הולך לשום מקום וכרגע אין תכניות להעבירו בטרייד
 
וומבי הלך לפארק לשחק שחמט עם עוברים ושבים
 
על פי ג'ייק פישר הסאנס כבר מראים סימני חרטה על הטרייד בו הביאו את מארק וויליאמס, ובינתיים לא מתכוונים לתת לו הארכת חוזה. על פי פישר פניקס מעדיפים לחכות לראות אותו אחרי עונה שלמה בקבוצה.
 
סטרהאינה יוקיץ' אחיו של ניקולה יוקיץ' נשפט ל-12 חודשים על תנאי לאחר שהכה אוהד לייקרס לפני כשנה
 
כוכב היאבקות WWE דיאמונד דאלאס מציע ללברון שהוא יוכל להחזיר אותו לכשירות מהר יותר

 
הפודקאסט מהשבוע – פריוויו הבית הצפון מערבי עם ציפי שמילוביץ'
 
 
משחקי קדם עונה:
 
02:00 אינדיאנה נגד אוקלהומה־סיטי
 
03:00 ממפיס נגד אטלנטה
 
03:30 דאלאס נגד שארלוט
 
לפוסט זה מצורף: כל קבוצה וכוכב ה"מה אם?" שלה מהעשור האחרון
 
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות