בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד באירועים החשובים מהלילה האחרון ב NBA.  

 

11 משחקים היו לנו הלילה בליגה הטובה בעולם.
אורלנדו ניצחה את שיקגו המתדרדרת, שארלוט ממשיכה בתקופה הטובה שלה עם ניצחון עם פילדלפיה. טורונטו גם ממשיכה את התקופה הטובה שלה בצמרת המזרח ומצמצמת את הפער לקליבלנד עם ניצחון נוסף, הפעם על יוטה. ממפיס, אינדיאנה ודנבר מנצחות סקרמנטו, מילווקי והלייקרס בהתאמה. וושינגטון עושה את שלה עם ניצחון על מינסוטה. הספרס מדלגים בקלילות מעל דטרויט (27 לקוואי לנארד, 23 לאולדריג'). 

בוסטון הפתיעה את פורטלנד וסיימה בניצחון גדול של 116-93. אייזיאה תומאס קלע 30 לבוסטון. 

יוסטון מנצחת את הפליקנס, משחק אדיר להארדן שסיים עם 39 נק', 12 ריב' ו 7 אס'. 

מעל כולם בלט הניצחון של הקליפרס על הת'אנדר אחרי שהת'אנדר הובילו כבר ב 22 הפרש והתפרקו לחלוטין ברבע הרביעי.

 

לוס אנג'לס קליפרס (40 – 20) 103 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (42 – 19) 98 

המשחק הגדול של הלילה הפגיש בין הקליפרס לת'אנדר. 
הת'אנדר הופכים להיות בועטי הדלי הטובים ביותר ב NBA. אחרי ההפסד המעצבן מול גולדן סטייט במשחק שבו הם שלטו לחלוטין ועשו את כל הטעויות האפשריות ברבע הרביעי הגיע המשחק הלילה מול הקליפרס.
בפתיחת הרבע הרביעי אוקלהומה סיטי עוד הובילה 85-68. יתרון השיא שלה היה 22 נק' ובסופו של יום היא מצליחה להפסיד את המשחק אחרי שהפסידה את הרבע האחרון 35-13. 

 

כאמור המשחק נפתח בשליטה מוחלטת של אוקלהומה:

 

ואח"כ דוראנט גם עושה פוסטר יפה לרדיק:

הכל הלך לפי התוכנית מבחינתה של אוקלהומה סיטי שכבר התחילה לחשוב על המפגש הקרוב שלה מול גולדן סטייט היום בלילה, אבל כשהראש נמצא במקום אחר לחלוטין הרבע הרביעי היה שייך לקליפרס.
הת'אנדר איבדו את הכדור שוב ושוב, ווסטברוק עם דריכה מטופשת על הקו, מסירות לא טובות ובהגנה הם פשוט לא שמרו.

הקליפרס הניעו את הכדור וחתכו את הפער צעד אחר צעד:

2 דקות לסיום, מהלך קלאסי בין דיאנדרה לכריס פול צימק את הפער ל 2 נק':

https://twitter.com/LAClippers/status/705284464771862528

הת'אנדר פשוט לא הצליחו לייצר נקודות בשום דרך, דיאנדרה עם עוד טיפ אין בלתי אפשרי, סל קשה של קרופורד והקליפרס אחראים על עוד קאמבק מטורף שמתרחש מול הת'אנדר.

בתחילת העונה היו קולות של "הנה סוף סוף הגיע מאמן לאוקלהומה סיטי", אבל כמו שהת'אנדר נראים כרגע הם צריכים לשאול את עצמם האם דונובן לא יהיה זה שאחראי להתפרקות של הצמד שלהם אולי אפילו בקיץ הקרוב.
מבחינה מנטלית הם נראים פריכים כרגע יותר מחטיפי לואקר וחטפו הפסדים מיותרים מול כל אחת מהקבוצות הגדולות, כולל תבוסה לא מזמן מול קליבלנד. 

 

מבחינת מספרים דוראנט (30 נק', 11 ריב' ו 5 אס') וראסל ווסטברוק (24 נק', 12 אס', 6 ריב') עשו את שלהם, אבל הם איבדו ביחד 11 כדורים והת'אנדר כולה איבדה 6 כדורים ברבע הרביעי בלבד. קבוצה שרוצה אליפות פשוט לא יכולה להראות ככה.

 

בצד השני הקליפרס ממשיכים להראות ניצוצות גם בלי בלייק גריפין. כריס פול ממשיך להנהיג אותם עם 21 נק', 13 אס' ורק 2 איבודי כדור (ד"ש לווסטברוק). דיאנדרה ג'ורדן היה מצויין עם 20 נק' ו 18 ריב' וג'י ג'י רדיק עם 16. גם הספסל נתן את שלו כאשר קרופורד תורם 12, ווסלי ג'ונסון 11, אולדריג' 8, ואוסטין ריברס 6. 

 

למי שרוצה עוד קצת היילייטס מהצד של הקליפרס בלבד, אז ככה זה נראה:

 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

ג'יימס הארדן – 

הארדן עובר העונה מתחת לרדאר של כולנו, בעיקר בגלל העונה הגרועה של יוסטון. למרות זאת אולי מגיע לתת לו קצת קרדיט לפחות על מה שהולך איתו בצד ההתקפי. הוא קולע העונה 28.5 נק', מוסר 7 אס' ומוריד 6.5 ריב' למשחק. תופתעו לשמוע שהוא חוטף גם 1.7 כדורים למשחק ובדירוג ההגנתי הוא לא הכי גרוע בקבוצה, למעשה הוא מדורג חמישי ב DBPM, ושביעי ב defensive rating, כאשר מעליו 2 שחקנים שלמעשה לא ממש משחקים. 

אז מה קורה השנה ליוסטון?

כנראה שזה הרבה יותר מורכב מ"הארדן לא שומר". אם הייתי צריך לנחש אז חדר ההלבשה פשוט מתפורר. דוויט הווארד שפעם היה מסוגל להחזיק הגנה שלמה סביבו חווה את העונה עם הדירוג ההגנתי הנמוך ביותר שלו. טרבור אריזה גם לא מוצא את עצמו ובאופן כללי נראה שכאשר חדר ההלבשה לא מחובר, אז גם סטטיסטיקות אישיות מצויינות לא ממש יקדמו את הקבוצה. לראיה מה שקורה בסקרמנטו.

לפחות מבחינתו של הארדן, בכל עונה אחרת, יתכן שהיינו נותנים לו הרבה יותר קרדיט, אז ניתן לו קצת על המשחק של הלילה שהוביל אותם לניצחון על הפליקנס:

 

 

סן אנטוניו ספרס 

הספרס פשוט מעבירים את העונה מתחת לרדאר של כולנו. הלילה הם הבטיחו את הפלייאוף ה 19 שלהם ברציפות. כן כן, זו לא טעות, 19 עונות ברצף שהם מגיעים לפלייאוף. בכל 19 העונות הם היו בקצב של יותר מ 50 ניצחונות לעונה. הפעם היחידה שהם לא הגיעו ל 50+ הייתה בעונה המקוצרת שבה הם סיימו עם 37-13 שזה שווה ערך לעונה של 60 ניצחונות:

העונה הסיבה האדירה שלהם להצלחה היא כמובן קוואי לנארד שפשוט נותן עונה חלומית:

 

טורונטו ראפטורס ושיקגו בולס

 

אחת עם הפנים למעלה והשנייה עם הפנים למטה.
טורונטו מנצחת הלילה שוב ונמצאת במרחק 2 משחקים בלבד מקליבלנד. קייל לאורי ודמאר דרוזן פשוט לא מקבלים את הכבוד שמגיע להם. כל הליגה מדברת על קארי וקליי או על דמיאן ליליארד ומקולום בתור הצמד השני, אבל זה פשוט לא הוגן. לאורי ודרוזן מובילים את טורונטו בצורה מבטיחה. 

הפאוור פורוורד הפותח של טורונטו זה לואיס סקולה קשישה (כבר בן 35). מה שמחזיק אותם זה כמובן יכולת התקפית אדירה של דרוזן ולאורי. הלילה לאורי סיים עם 32 נק' ודרוזן עם 31 ובנוסף יכולת מצויינת של המחליפים שלהם. 

 

טורונטו מעלה מהספסל את טרנס רוס (11 נק'), קורי ג'וזף (7 נק'), פטריק פטרסון ובמיומבו. הפלוס הגדול הוא שכל אחד משחקני הספסל עושה בדיוק את מה שהוא יודע ולא משחק בשביל הסטט' האישית שלו. זה אומר את הדברים הקטנים, חסימה בלי כדור, עזרה בהגנה ועוד ועוד.

אז למרות שבתחילת העונה כמעט כולם ציפו שטורונטו תסגור את השמינייה היא נמצאת כרגע במקום לאיים על קליבלנד. 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

בצד השני של המטבע נמצאת שיקגו שעדיין מחכה לג'ימי באטלר. שיקגו הפסידה הלילה שוב וירדה למקום העשירי במזרח אחרי וושינגטון ודטרויט שנמצאות במקומות השמיני והתשיעי. כן, שמעתם נכון, שיקגו כרגע נמצאת מחוץ לתמונת הפלייאוף.

מישהו מתגעגע לתיבודו?

 

עשרת מהלכי הלילה:

https://www.youtube.com/watch?v=lQkBP2TNFrg