בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד באירועים החשובים מהלילה האחרון ב NBA.

 

10 משחקים היו הלילה, דאלאס שחטה את פילדלפיה, טורונטו שייטה מול ממפיס המתפוררת, הספרס שעדיין חסרים את לאונרד ומאנו ומשחקים דקות ספורות עם דאנקן לא התקשו מול פיניקס. בוסטון הביסה את דנבר, שיקגו ניצחה במשחק נטול הגנות את הלייקרס. פורטלנד פוזלת למקום החמישי במערב עם ניצחון חשוב נוסף, הפעם על יוטה. שארלוט מתקרבת למרחק 2 משחקים ממיאמי שנמצאת במקום הרביעי במזרח עם ניצחון נוסף (החמישי שלהם ברצף). אורלנדו מפסידה לאינדיאנה במשחק צמוד. 

מעל כולם בלטו אנתוני דיוויס וקליבלנד שמפרקת את אוקלהומה סיטי. 

 

 

אנתוני דיוויס 

כמו שזה נראה כרגע אף אחד לא סיפר לדיוויס שהעונה של הפליקנס גמורה והם הולכים לטנקינג במטרה להתחיל מחדש בעונה הבאה. 

הפליקנס נמצאים 5.5 משחקים מאחורי יוסטון שנמצאת במקום השמיני בפלייאוף המערבי.  הם גם סוחבים הרבה מאוד פציעות (טייריק אוונס, פונדקסטר) ולא נראה שזו עונה שמישהו שם ירצה לזכור. למרות זאת, אנתוני דיוויס מחליט הלילה להתפוצץ ואולי לאותת שמבחינתו העונה עדיין לא גמורה. 

59 נק', 20 ריב' והוא נכנס לדפי ההיסטוריה אחרי שאקיל אוניל. ראוי לציין שגם קארל מלון קלע 53 עם 22 ריב' ב 1982 ולא מופיע בציוץ בגלל שהציוץ נכון לסטט' החל מ 1983-1984 ולא כפי שהם רשמו. גם ווילט צ'מברלין כמובן נתן המון משחקים כאלה בתקופה אחרת לחלוטין:

כמו שהמערב נראה כרגע אין סיבה שהם לא יסגרו את הפער ויעברו כל מיני קבוצות שלא באמת רוצות להיות שם. ממפיס נמצאת במקום החמישי אבל התחילה כבר את הטנקינג שלה אחרי מכירת חיסול ובלי מארק גאסול. יוסטון לא התחילה עדיין את העונה, ודאלאס לא באמת יציבה. דיוויס כמו ספורטאי גדול עדיין לא מוותר ובינתיים צובר סטט' לקריירה האדירה שלו. 

 

 

אגב, הייתה שם גם קבוצה נוספת שעונה לשם דטרויט פיסטונס, רג'י ג'קסון היה מצויין עם 34 נק', אנדרה דראמונד בנוהל של 21 נק' ו 14 ריב' ואפילו טוביאס האריס שהיה אמור להיות הקלף המנצח של דטרויט היה מצויין מהספסל עם 16 נק'. למרות זאת, הסיפור היחידי שאפשר לקחת מהמשחק הזה הוא אנתוני דיוויס, והפוטנציאל שגלום שם:

לקט המהלכים שלו מהמשחק הלילה:

תקציר המשחק באתר ה NBA, גם הוא עוסק בעיקרו בדיוויס.

 

 

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (40 – 16) 92 – קליבלנד קאבלירס (40 – 14) 115

המשחק נפתח מצויין אבל הסתיים בבלואאוט. המסקנה הגדולה שעולה מהמשחק זה שאנדרה רוברסון שחקן הרבה יותר חשוב לת'אנדר ממה שחשבנו. הוא מאזן אותם הגנתית (לא מספיק, אבל ביחס למחליפים שלו זה משמעותי) ולא מנסה לעשות מהלכים שהוא לא יודע לעשות בהתקפה. רוברסון פצוע כרגע ובמקומו עלה דיון וויטרס. גם שאר המחליפים בעמדות השוטינג לא נראים טוב במיוחד. רנדי פוי שחתם השבוע עדיין לא מחובר, אנתוני מורו בכושר לא טוב במיוחד ופיין רוקי שנכנס לסיר לחץ.

 

המשחק נפתח בצורה מאוד מעניינת, וקיבלנו הרבה מאוד דקות של לברון על דוראנט בשני צידי המגרש, קווין לאב מול איבקה, ווטסברוק מול קיירי (רק ברבע הראשון), קלאסי, מעניין והמון היילייטס מההתחלה:

מתפתח משחק צמוד והתחושה היא שאוקלהומה היא זו שתברח ראשונה, בעיקר בגלל הקלילות שבה הם מייצרים נקודות:

 

מצד שני, לת'אנדר יש המון חורים בהגנה, וקווין לאב זוכה מההפקר:

הרבע הראשון נגמר צמוד מאוד, 28-27 לת'אנדר.

למי שתהה על היכולת ההגנתית של החמישייה הראשונה בת'אנדר היא קיבל תשובה מוחצת ברבע השני עם יכולת הגנתית רעה הרבה יותר מהחמישייה השנייה. הבעיה של הת'אנדר היא חד משמעית בהגנה ולא בהירו בול שהם משחקים. 

הספסל של קליבלנד מנצל את ההגנה הרעה של אוקלהומה סיטי ופותחים את הרבע השני בריצת 7-0. בהתקפה קוליסון התחפש לרגע לאדאמס עם המהלך הבא:

לא משנה מי שיחק על המגרש של הת'אנדר הוא עשה את זה רק בצד אחד – בהתקפה. קליבלנד עשתה מה שהיא רוצה, כשהיא מכניסה עוד ועוד כדורים לכיוון הטבעת, איזור שבו שחקנים אמורים לפחד להכנס ומגלה שממש לא מפחיד שם. פעם אחת דלי חותך בקלות את כל ההגנה, אח"כ ג'פרסון ואז מוזגוב. 

קליבלנד בורחת ולקראת סוף הרבע, כשהחמישייה הראשונה חוזרת לברון נהנה עם אסיסט אדיר לתומפסון:

מה שלא רואים בסרטון זה את הדרך שבה המהלך התחיל. דוראנט שומר על לברון, מנגב זיעה ולא מכופף בירכיים. לברון מזהה שהשומר שלו לא הולך לעשות לו בעיות ומקבל חסימה מריצ'רדסון. רנדי פוי שרץ אחרי ריצ'רדסון לא ממש מוצא את עצמו ולברון מוצא יופי של מסירה. 

לברון מרכז את כל ההתקפות של קליבלנד בדקות האלה ופשוט נראה שאין לת'אנדר תשובה הגנתית (או ניסיון) והקבוצות יורדות למחצית ביתרון 62-53 לקליבלנד. 

 

ברבע השלישי נפתח בזה שהת'אנדר מבינים שהם חייבים להתחיל לשמור וחוסמים פעמיים כבר בהתקפה הראשונה.
קליבלנד מקבלת גם בשורות שקיירי לא יפתח את המחצית השנייה בגלל סימני שפעת:

ב 4 הדקות הבאות קליבלנד קולעת רק 4 נק' והמשחק חוזר להיות צמוד. בהתקפה כאמור אין לת'אנדר יותר מדי בעיות, כאשר ווסטברוק כל הזמן מוצא את השחקן הנכון באוויר שיגלגל את הכדור פנימה גם אם יש יד של שומר בדרך:

אח"כ ווסטברוק חוטף ועוד יתרון משמעותי שיש לאוקלהומה סיטי זו מהירות. כשהם יוצאים למתפרצת, אין אף שחקן של קליבלנד באיזור וזה גם קרה לא מעט במשחק:

דלי משחק במקום קיירי ונכנס לקצת תאקלים של אגרסיביות עם ראסל ווסטברוק, אבל זה בדיוק מה שהת'אנדר צריכים. הם צריכים מישהו שיעיר אותם בהגנה וזה בדיוק מה שקורה כשראסל מתפוצץ גם בהתקפה:

הבעיה של אוקלהומה היא שנראה שהם מבלבלים בין אגרסיביות להגנה. במקום לשמור הם שולחים את קליבלנד לקו שוב ושוב וקליבלנד שומרת על היתרון שלה. 

 

אז מגיעות דקות "השיא" של וויטרס שפשוט שבר את הת'אנדר. הוא מאבד את הראש ושוכח שהירו בול זה המשחק של דוראנט וראסל ולא של דיון וויטרס. כמה טעויות שלו בהתקפה שולחות את קליבלנד קדימה, שלשה חופשית של ג'יי אר סמית' וקליבלנד כבר ביתרון 77-62. בלינק הבא אחת מהזריקות הרעות של וויטרס:

 

למי שציפה שהת'אנדר יתחילו את החזרה שלהם בשלב הזה, אז זה מה שקרה כשהם הצליחו לעשות עצירה בהגנה (רמז – וויטרס):

 

לא ברור למה וויטרס שיחק כל כך הרבה דקות הלילה, אבל אין ספק שהוא היה פשוט נורא. ההגנה של קליבלנד לא התייחסה אליו ובצדק. הוא סיים את המשחק עם 1-8 כשחלקים גדולים מהזמן הוא פשוט עומד לבד בפינה ובעצם מקשה על ההתקפה של הת'אנדר כי קליבלנד לא התייחסה אליו בכלל:

 

 

הרבע השלישי נגמר ביתרון 95-73 והרבע הרביעי היה פשוט גארבג' טיים מתמשך. 

קווין לאב אמר תודה בסיום להגנה של הת'אנדר. הוא עדיין לא מצליח לפגוע מבחוץ וסיים עם 0-4 משלוש, זה לא הפריע לו לקלוע המון זריקות פוסט אפ חופשיות או סתם קרובות לסל ולסיים בתור הקלע המוביל עם 29 נק', 11 ריב', 4 אס' ב 50% מהשדה. לברון עם 25 נק', 11 אס' ו 7 ריב'. ג'יי אר סמית' עם 15 (5-8 לשלוש), ריצ'רד ג'פרסון עם 15 (3-4 לשלוש), תומפסון עם 14 ומוזגוב עם 11. קיירי סיים רק עם 2 דקות מכיוון שעזב את המשחק בשלב מוקדם עקב סימני מחלה. 

 

בצד השני, דוראנט וראסל סיפקו את המספרים הקבועים. דוראנט עם 26 (4-8 לשלוש, 10-21 מהשדה), ראסל עם 20 נק', 11 אס' ו 9 ריב', אבל חוץ מהם רק איבקה הגיע לספרות כפולות (12 נק') והבעיה העיקרית הייתה בהגנה כשהם סופגים 95 נק' בתום 3 רבעים. הת'אנדר הם קבוצת ההתקפה מספר 2 בליגה אחרי גולדן סטייט עם 112.8 נק' בדירוג ההתקפי שלהם (ORtg). בדירוג ההגנתי שלהם הם מדורגים 13 בליגה וזו הסיבה האמיתית שהם לא מצליחים להראות כמו שאנחנו מצפים מהם. 

רק בשביל ההשוואה, גולדן סטייט ראשונה בדירוג ההתקפי וחמישית בדירוג ההגנתי.
סן אנטוניו במקום השלישי בדירוג ההתקפי ובמקום הראשון בדירוג ההגנתי.
קליבלנד במקום הרביעי בדירוג ההתקפי ובמקום השישי בדירוג ההגנתי.

 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

 

3 אנקדוטות נוספות ממשחקי הלילה:

1. פורטלנד טריילבלייזרס לא עוצרת. 61 נק' הלילה של מקולום וליליארד ביחד:

הם חזק במקום השביעי במערב. אין סיבה שהם לא יטפסו עד למקום החמישי על חשבון ממפיס שמחפשת לרדת בדירוג ודאלאס הלא יציבה. שני הגאנרים של פורטלנד יכולים להתחמם ברגע מסויים ולעשות דברים מהסגנון הבא:

 

2. איתו'אן מור עולה בחמישייה של שיקגו במקום באטלר. בשיקגו מלקקים את הפצעים אבל בינתיים מתפתח להם יופי של שוטינג גארד מחליף. הלילה הוא סיים בתור הקלע המוביל עם 24 נק' ב 10-14 מהשדה ו 41 דקות משחק. 

3. שארלוט הורנטס במאזן 12 ניצחונות מול 6 הפסדים ב 18 המשחקים האחרונים. הם עם ניצחון 5 רצוף ונהנים מהחזרה של אל ג'פרסון שקלע הלילה 18 נק' מהספסל. למרות הפציעה של גילכריסט שהיה נראה כמו המנוע שהתחיל את השינוי שלהם, הם עדיין במומנטום מאוד חיובי ומדורגים כרגע במקום השביעי במזרח. המרחק שלהם ממיאמי במקום הרביעי הוא רק 2 משחקים ועם מצב הבריאות של מיאמי, חוסר היציבות של אינדיאנה ואטלנטה הם בהחלט צריכים להיות הסוס השחור של המזרח השנה.

 

עשרת מהלכי הלילה:

שימו לב לדמיאן ליליארד במקום השמיני. 

https://www.youtube.com/watch?v=1oO4hMErihc