בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד באירועים החשובים מהלילה האחרון ב NBA.

 

חמישה משחקים היו הלילה בליגה הטובה בעולם.

מפגש תחתית בין מינסוטה ללייקרס נגמר במשחק וינטג' של קובי בריאנט וניצחון של הלייקרס. טורונטו חזרה למסלול הניצחונות על חשבון פיניקס, אבל פיניקס דווקא נראתה לא רע בכלל עם ארל ווטסון על הקווים במקום הורנסק. יוסטון ניצחה את מיאמי שממש מתגעגעת לחסן וייטסייד, הארדן עם שיא אס' (14). בוסטון ניצחה את ניו יורק עם עוד משחק מצויין של אייזיאה תומאס (20 נק', 8 אס') ופורטלנד מחברת ניצחון חמישי ברציפות ומתחילה לחלום על פלייאוף. סיג'יי מקולום הוביל אותם עם 30 נק'. 

 

לוס אנג'לס לייקרס (10 – 41) 119 – מינסוטה טימברוולבס (14 – 36) 115

 

לילה עם יחסית מעט משחקים ואירועים מרתקים, זה אחלה זמן לתת עוד קצת כבוד לאחד השחקנים הגדולים ששיחקו את המשחק.
חוץ מזה סביר להניח שבעוד שנתיים – שלוש, זה בהחלט עשוי להיות אחד המשחקים המרכזיים של הלילה עם כמות הכשרונות הצעירים שיש לשתי הקבוצות.
בריאנט החמיץ לא מעט משחקים העונה וכנראה ידע שזה לילה מצויין עבורו להפוך לסיפור המרכזי:

https://twitter.com/Lakers/status/694765107755163648

להלן השוט צ'ארט של קובי מהלילה, בהחלט קצת נוסטלגיה:

מלבד הפיקנטריה של קובי בריאנט התפתח משחק התקפי בין שתי קבוצות עמוסות בצעירים מוכשרים, אבל האמת היא שהסטט' קצת משקרת כי שתי הקבוצות לא באמת שמרו ונתנו יותר מדי סלים קלים בשני הצדדים.

לאוהדי הלייקרס, אפשר לספר שלמרות העונה הלא מוצלחת יש המון רגעים מעניינים במשחקים של הלייקרס, הרבה מעבר לנוסטלגיה, הצעירים מספקים המון היילייטס ותחושה שיש כמות כשרון אדירה שצפויה להתפוצץ אולי אפילו כבר בשנה הבאה. רנדל הלילה דרס את כל מי שעמד בדרכו לטבעת:

https://twitter.com/Lakers/status/694733014849474560

הרבע הראשון נפתח צמוד מאוד והסתיים בסל עם הבאזר של זאק לוין:

ברבע השני הלייקרס ביצעו את הבריחה שלהם ורנדל סיפק עוד כמה הטבעות חזקות מאוד:

https://twitter.com/Lakers/status/694742994122063872

ומזוית נוספת:

ועוד אחת מהרבע השלישי:

 

למרות הערב הטוב של הלייקרס בהתקפה, מינסוטה לא נשברה בזכות ניהול משחק מצויין של ריקי רוביו (15 אס') ומשחק התקפי טוב של וויגינס. שימו לב לאופן שבו רוביו חותך את ההגנה:

וויגינס מצידו, נתן לנו מפגש מעולה בין עתיד להיסטוריה של שני שחקנים אדירים בעמדת השוטינג גארד.  אחד המהלכים היפים שהיו בלילה, היו מהלך קלאסי של קובי, רק שוויגינס עשה אותו, בזמן שקובי שומר עליו:

אגב וויגינס, איכשהו התרגלנו לעובדה שהוא "כוכב" וותיק בליגה, אבל צריך לזכור שוויגינס הוא בסה"כ שחקן עונה שנייה וילד בן 20 (21 בסוף החודש). וויגינס נותן עונה נפלאה שעוברת מתחת לרדאר עם 20.6 נק' למשחק. הבעיה העיקרית שלו כרגע זה שטווח הקליעה שלו קצר מדי לליגה הזו עם 24% מהשלוש, אבל אין ספק שזה עוד ילך וישתפר.

המשחק כמעט בורח ללייקרס מהידיים והם מחליטים ללכת למיסטר מאני טיים, הרי זה קובי בריאנט. בריאנט קובר סל גדול ובסוף הלייקרס מנצחים משחק צמוד. קובי פשוט היה בלתי ניתן לעצירה בדקות הסיום:

 

אגב, מישהו זוכר את המפגשים בין קובי לג'ורדן לפני 20 שנה ואת ההשוואות המספריות? 
יש לי תחושה שבעוד 15 שנים קדימה, יזכירו לנו לא מעט את המשחק שבו קובי ניצח את וויגינס :

 

 

בריאנט כאמור עם 38 נק', 7-11 מהשלוש, לו וויליאמס עם 20, דיאנג'לו ראסל עם 18 מהספסל, קלארקסון עם 16, רנדל עם 15 ו 12 ריב'.

במינסוטה וויגינס מסיים עם 30, ג'ורג'י דיאנג, עוד צעיר שפרץ לפני שתי עונות וכמעט שלא שמענו ממנו נמצא בתקופה מצויינת ומסיים עם 19 נק', זאק לוין עם 15 מהספסל, טאונס עם 14 ו 9 ריב' וריקי רוביו עם 12 ו 15 אס'. 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

מרקיף מוריס

 

נפתח בשאלה חשובה. מוריס הראה הלילה שיש לו המון כדורסל לתת והוא ערך טרייד מצויין בעמדה 4. רוצים לעזור להנהלה של פיניקס עם רעיונות לטרייד?

 

בגדול היה שם גם משחק כדורסל בין פיניקס סאנס לבין טורונטו. פיניקס החליפה את ג'ף הורנסק בארל ווטסון, אבל איך שהם נראים השנה ובלי שני הגארדים המובילים שלהם המשחק באמת הופך להיות שולי כשהם פוגשים את טורונטו שדולקת אחרי קליבלנד בצמרת המזרח.

אז לאורי היה מצויין עם 26 נק', דרוזן הוסיף 22, טרנס רוס עם 16 מהספסל וטורונטו מנצחת אחרי שהיא מובילה בהפרש קטן לאורך כל המשחק.

אז למה דווקא לדבר על המשחק הזה?

מרקיף מוריס, נקודה.

 

מוריס היה שחקן של 15.3 נק' ו 6.2 ריב' רק בעונה שעברה כשהוא נהנה מהגיבוי של אחיו מהספסל. בקיץ בפיניקס החליטו להפריד את האחים ומאז מרקיף חווה מעין עונה לא ברורה שנעה בין שביתה איטלקית שלו על המגרש לבין ספסול כפוי שמגיע מצוות האימון.

ארל ווטסון הכריז לפני המשחק שהוא יהיה "הלוחש למוריס" אולי בתקווה להוציא ממנו חבילת טרייד ראויה. אולי הוא הצליח לגרום למוריס להבין שאם הוא ישחק טוב, יש לו גם סיכוי לקבוצה שרוצה להתמודד השנה בצמרת.

מפה לשם, ככה מוריס פותח את המשחק:

 

והוא מסיים אותו עם 30 נק', 11 ריב' ו 6 אס', אולי פיניקס בטעות יתחילו לנצח או שמוריס יקבל העברה לקבוצה עם שאיפות. 

אגב, גם דווין בוקר היה מצויין וסיים את המשחק עם 27 נק' אבל יותר חשוב מזה 6-14 מהשלוש. המירוץ לרוקי השנה מתחיל להראות פתוח מתמיד, וזה מה שיש לרשת לומר עליו:

יוסטון רוקטס (26 – 25) 115 – מיאמי היט (27 – 22) 102

מיאמי היט מגיעה למשחק אחרי רצף של 4 ניצחונות, יוסטון מגיעה אחרי 3 הפסדים.
שתי הקבוצות חסרות את האיש הגדול באמצע (הווארד וחסן וייטסייד) ומתפתח משחק סמול בול מהיר שמיאמי פשוט לא מצליחה לעצור את השטף ההתקפי של יוסטון.

הרבה גבות הורמו כשג'וש סמית' חזר לפני כמה שבועות ליוסטון ללא תמורה ממשית.

בקליפרס הצדיקו את זה בכך שסמית' פשוט מיותר, אבל זה די מדהים איך שסמית' מוצא את עצמו עונה שניה ברציפות כשחקן משמעותי ביוסטון.
סמית' פתח הלילה בעמדת הסנטר של יוסטון וקלע 19 נק' ב 21 דקות משחק בלבד. הסיבה לדקות המשחק המועטות הייתה בעיית עבירות שאליה הוא נקלע.

 

בנוסף לסמית' הסיפור הגדול של הלילה עבור יוסטון היה ג'יימס הארדן. הארדן השווה הלילה את שיא הקריירה שלו עם 14 אס', רובם הגיעו לג'ונס, סמית' ואריזה:

 

הארדן לא רק מסר, אלא גם קלע מהלכי באזר כמו המהלך הבא:

https://twitter.com/HoustonRockets/status/694707716019752964

 

תצרפו לזה 16 שלשות ב 45% של יוסטון ותזכרו כמה שהקבוצה הזו נפיצה.

במיאמי יכולים להיות מאוכזבים, אחרי משחק רע של רוב השחקנים החשובים (וויד 18 נק' ב 6-18 מהשדה, בוש עם 13 ב 3-11 מהשדה) ולמרות שליטה מוחלטת שלהם בריבאונד (51-34) הם שיחקו הגנה רעה מאוד. נק' האור והוינטג' הייתה אמארה סטודאמייר שקלע 14 נק' והוריד 10 ריב' ב 23 דקות משחק בלבד ולואל דנג שקלע 17 נק' ו הוריד 8 ריב'. 

 

 

פורטלנד טרייל בלייזרס והגריק פריק

ניצחון חמישי רצוף, עוד משחק גדול של מקולום וליליארד. הלילה זה היה מקולום שסיים עם 30 נק', וליליארד סיים עם 12 אס'. 
למי שתהה לגבי עניין שני הגארדים שעובד / לא עובד בפיניקס, אז פורטלנד משאירה את השאלה הזו פתוחה כשפורטלנד ממשיכה לתת עונה טובה בהרבה ממה שציפינו.

חוץ מהם גם ג'ראלד הנדרסון התפוצץ ברבע הרביעי ובין היתר עשה גם את זה:

אגב, לאלו מכם שמודאגים שהם לא מצליחים לבטא את שם המשפחה של יאניס:

ונסיים באופטימיות המפתיעה שמצליחים לשמור במילווקי. למרות שהם נותנים עונה נוראית, הם יודעים לראות את חצי הכוס המלאה ולהנות ממהלכים כאלה:

 

ההיילייטס של פורטלנד מהמשחק הלילה.

 

עשרת מהלכי הלילה:

ליליארד עם אסיסט אדיר, מרקיף מוריס עם דאנק מצויין, הארדן במקום החמישי (לא ברור למה), רנדל דורס את ההגנה של מינסוטה, מוריס עם עוד הטבעה אדירה במקום השני, אבל במקום הראשון זה רנדל ששוב דורס את ההגנה של מינסוטה:

https://www.youtube.com/watch?v=JVzMxBc23Vw