בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד ב3 אירועים מהלילה האחרון בNBA.

 

 

 

קליבלנד קאבלירס (7 -1) 118 – יוטה ג'אז (4 – 3) 114

 

8 מחזורים לתוך העונה קליבלנד סוף סוף מסתכלת על המזרח מהמקום הראשון כשהיא מנצחת הלילה ועולה למאזן 7-1. למרות הניצחון זה לא היה משחק טוב של קליבלנד שהייתה זקוקה להצגה גדולה של לברון ברבע הרביעי כדי לנצח את המשחק.

 

הרבע הראשון נפתח עם אסיסט מרשים של קווין לאב ללברון ג'יימס:

 

בהמשך קווין לאב רשם הישג אישי מרשים משלו, כשהוא הופך לשחקן השני בהיסטוריה שיש לו למעלה מ 600 שלשות בקריירה וממוצע ריבאונדים של מעל 10 למשחק, אחרי אחד לארי בירד. בינתיים בצד ההגנתי דלבדובה פשוט לוקח סוכריה מיוטה והתחושה הכללית היא שקליבלנד תשייט בדרך לניצחון קליל:

הקאבס קצת מורידים רגל מהגז, יוטה מתחילה לקלוע מבחוץ (אגב, שימו לב לקיר שמייצרים הגבוהים של יוטה) וחוזרת למשחק, במחצית רק 52-48 לקאבס.

 

יוטה עולה חדה מאוד לרבע השלישי, קולעת מבחוץ, תוקפת את הסל אבל לא מצליחה לקחת את היתרון למרות 61% מרשימים מהשדה ברבע.

בין לבין טרבור בוקר התפוצץ על הטבעת:

הרבע עצמו נגמר בשוויון 80-80, ונתן את האות לרבע רביעי התקפי במיוחד (מומלץ לצפייה).

הכל הלך ברגעים האלו ליוטה אפילו זריקות בלתי אפשריות של ברקס:

 

יוטה כבר עולה עד ליתרון 91-83, שנותן את האות של לברון ג'יימס להשתלט על המשחק.

ג'יימס מוצא את קווין לאב בפינה לשלשה, אח"כ ג'יימס חוטף כדור ומסיים את ההתקפה עם הכדור בסל. רודני הוד באמת עשה את כל מה שהוא יכול כדי לעצור את לברון, אבל בסוף לברון הוא זה שמצביע על שרירי הידיים שלו:

זה השלב שבו קליבלנד מעבירה את השליטה בחזרה לידיים שלה ולמרות שגם יוטה ממשיכה לקלוע בקצב מרשים (34 נק' ברבע הרביעי), לברון סוגר עניין עם 17 נק' ברבע הרביעי ומשאיר את הניצחון בקליבלנד. 

 

סטטיסטיקות מהמשחק

הטריו של קליבלנד מסיים את המשחק עם 72 נק'. לא קיירי אירווינג לא שיחק הלילה, מו וויליאמס נתן עוד משחק מצויין עם 29 נק' ו 6 אס', לברון ג'יימס סיים עם 31 נק', 8 אס' ו 7 ריב', קווין לאב עם 22 נק', 8 ריב' וביחד הטריו החדש שלא כולל את קיירי נראה מצויין התקפית (בדגש על הצד ההתקפי). הם מעבירים הילוך מתי שהם רוצים, קולעים מתי שהם רוצים, הבעיה היחידה היא שבשלבים ארוכים מדי של המשחק הם נראים משועממים ולא מחוייבים מספיק הגנתית. מסתבכים במשחקים שהם לא צריכים להסתבך.

 

בצד השני 6 שחקנים עם 15 נק' ומעלה. ברקס הוביל עם 24 נק' מהספסל של יוטה,17 להיוורד, 17 גם לפייבורס שהוסיף 9 ריב', 16 לרודני הוד, 16 גם לטריי ברק (גם מהספסל) ו 15 לגובר. יוטה קולעת בבממוצע 96 נקודות למשחק, והלילה 114. זה לחובת ההגנה של קליבלנד, וגם ערב יוצא דופן של יוטה. היא עדיין מפסידה משחק שהייתה צריכה לנצח.

 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

וושינגטון ויזארדס(3 – 4) 101 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (5 – 3) 125

 

לפני המפגש בין שתי הקבוצות קווין דוראנט אמר שקשה שלא להתייחס לפיל שנמצא בחדר, וכמובן התייחס להפיכתו לשחקן חופשי בקיץ, ולחלומות של אוהדי וושינגטון. הוא יעץ להם להתרכז בשחקנים שמשחקים בקבוצה כרגע, מגיע להם.

בפועל נראה שהפיל השפיע בעיקר על וושינגטון שלמרות כמה ניצוצות פה ושם לא מזכירה את הקבוצה התחרותית מהעונה שעברה. 

הרבע הראשון עוד היה צמוד, כאשר ג'ון וול חוטף כדור נקי לחלוטין מהידיים של קווין דוראנט ומסיים בצד השני בהטבעה, אבל שימו לב לדקה והתוצאה. התוצאה היא 22-19 ויש עדיין יותר מ 4 דקות על השעון לסוף הרבע הראשון:

דוראנט ראה והגיב, 8 נק' מהירות שלו מעלות את אוקלהומה סיטי ל 30-21, ועוד לפני סוף גם דיון וויטרס כבר הספיק לסמן שזה הולך להיות הלילה של אוקלהומה סיטי:

 

37-23 בסוף הרבע הראשון. 

ההתקפה של הת'אנדר ממשיכה לרוץ כאילו מדובר במשחק אולסטאר, וכל השחקנים של אוקלהומה סיטי מעורבים במשחק (קאנטר, איבקה, וויטרס ולא רק ווסטברוק ודוראנט). גם ברגעים שבהם הכדור לא נכנס, איבקה שם כדי לנקות:

https://www.youtube.com/watch?v=MI5XzhZRo04

דווקא בשלב הזה כשהרעמים מובילים ב 15 נק' ורוקדים על המגרש מגיע הרגע המפחיד של המשחק. 

קווין דוראנט שוב מגיע בקלות עד לטבעת, אבל איכשהו מצליח למתוח את גיד הברך (hamstring strain) נפצע ולא חוזר לשחק יותר, אנחנו נמשיך לעקוב אחריו בכדור הכתום ולתת עדכונים כשיהיו:

 

למרות הפציעה של דוראנט, הת'אנדר יורדים למחצית בפער עצום של 18 נק', אחרי מחצית כמעט מושלמת מחוץ לקשת עם 8-9 מהשלוש:

אם חשבתם שוושינגטון תנצל את הפציעה של דוראנט כדי לחזור, אז טעיתם. ראסל ווסטברוק עשה מה שהוא רצה על המגרש, והריץ את הת'אנדר ליתרון של 25 נק', 77-52, 9 דקות לסיום הרבע השלישי:

מכאן והלאה זה פשוט היה גארבג' טיים מתמשך עד לניצחון הצפוי של אוקלהומה סיטי 125-101.

ברגעים שבהם איכשהו וושינגטון חשבה שהיא תחזור למשחק, ראסל ווסטברוק כבר ידע מה הוא צריך לעשות.

שאלה לאוהדים, מה אתם עושים כשאתם רואים מהלך שכזה מגיע משחקן של היריבה? מריעים לו?

https://www.youtube.com/watch?v=ZNFAEtQwitg

 

סטטיסטיקות מהמשחק:

קווין דוראנט נפצע ועדיין הספיק לקלוע 14 נק', להוריד 10 ריב', למסור 4 אס' וכל זאת ב 16 דקות משחק. אין דוראנט, אז הת'אנדר קיבלו הצגה של איבקה עם 23 נק', וויטרס עם 25 מהספסל וכמובן ראסל ווסטברוק שסיים עם טריפל דאבל של 22 נק', 11 ריב', ו 11 אס' ב 27 דקות משחק בלבד:

בוושינגטון אלו היו רמון סשנס (מהספסל) ומרצ'ין גורטאט עם 15 נק' כל אחד, גארי ניל ופורטר סיימו עם 14 אבל ג'ון וול שפתח את המשחק חזק די אכזב כשהוא מסיים עם 9 נק', 5 אס', 4-13 מהשדה ובדיוק 2 חטיפות שכולן התרחשו עד הדקה השמינית של המשחק. 

בראדלי ביל אמנם לא שיחק הלילה בוושינגטון אבל הם יורדים למאזן שלילי של 4 הפסדים ו 3 ניצחונות ולא מזכירים את הקבוצה הלוחמנית והנושכת שהייתה שם בדיוק לפני כמה חודשים. 

 

תקציר המשחק באתר ה NBA. 

 

טורונטו ראפטורס (5 – 3) 109 – ניו יורק ניקס (4 – 4) 111

 

בטורונטו עדיין חולמים על הצמרת הגבוהה של המזרח, אבל כדי להגיע לשם הם יצטרכו לנצח גם משחקים מול קבוצות כמו הניקס. הניקס מצדם פותחים את העונה נפלא אחרי כמה שנים רעות. לפני פתיחת העונה ב ESPN שלחו את כרמלו אנתוני עמוק למקום ה 27 בדירוג שלהם עם המון סימני שאלה על היכולת שלו להוביל את הניקס לפלייאוף השנה. בינתיים למרות שהמאזן הוא רק 4-4, התחושה היא שמשהו טוב מאוד קורה שם בניקס, ולא רק בגלל מלו.

 

רובין לופז פותח את המשחק עם מפגן האלימות הקבוע שלו כנגד הקמע של הקבוצה היריבה:

 

גם במשחק עצמו ניו יורק עולה ליתרון מוקדם, אבל טורונטו הייתה עם המהלכים ששווה לראות שוב, לאורי מרים לדרוזן להאלי הופ:

 

הרבע הראשון מסתיים ביתרון 24-17 לניקס.

טורונטו פותחת את הרבע השני עם מהלך הגנתי יפה שמסתיים בצד השני:

דקות טובות של טורונטו מחזירות אותה למשחק והתוצאה היא 50:50, פחות מ 2 דקות למחצית.

זה הרגע של הרוקי פורזינגיס לתת את ההיילייט היומי שלו המהלך הבא:

מלו משתלט על הדקה וחצי האחרונות של הרבע ומוריד את הניקס ביתרון 60-52, בין היתר עם שלשה מטר וחצי מקו השלוש. מלו קולע 17 נק' ברבע השני ויש לו כבר 19 בסה"כ. 

 

במחצית השנייה מתפתח משחק מאוד צמוד כשאף קבוצה לא מצליחה לברוח. מצד אחד מלו עם סלים קשים עם יד בפנים,

בצד השני קייל לאורי קובר שלשות בהתקפת מעבר. 2.6 שניות לסיום הרבע, טורונטו מובילה 85-82, שזה מספיק זמן כדי שקלינט'ון ארלי יקלע שלשה קשה וישווה את המשחק:

https://www.youtube.com/watch?v=Yh-7TRCLzPk

 

הרבע הרביעי גם כן היה צמוד, אבל המהלך המנצח של המשחק היה דווקא של השופטים. התוצאה היא 106-015 לניקס, 17.2 שניות לסיום עם הוצאת חוץ של הניקס. הניקס לא מצליחים להוציא כדור טוב ושולחים את כרמלו אנתוני לשמירה משולשת של טורונטו. מלו דורך על הקו, אבל השופטים מפספסים את זה ובמקום זה שורקים לעבירה על לאנס תומאס שקולע 2 מהקו ומעלה את היתרון ל 108-105. 

https://www.youtube.com/watch?v=0DJonaYimyg

משם מתפתח קרב זריקות עונשין שבסיומו הניקס יורדים בתור המנצחים.

הברכות לניקס על ניצחון חשוב נוסף, אבל השאלה חייבת להשאל, האם לא הגיע הזמן לתת לשופטים אפשרות לתקן את השריקות שלהם? בטח כשמדובר בשתי הדקות האחרונות של המשחק. אפשר לראות בלינק את התגובה של הקהל כשהוא רואה על המסך הגדול את טעות השיפוט הזו, וחבל שאחרי אחד המשחקים הכי טובים ששוחקו הלילה, כנראה ששיחת היום גם בניקס וגם בטורונטו תהיה – שיפוט. 

 

סטטיסטיקות מהמשחק

מלו הוביל את הניקס עם 25 נק' ב 10-23 , לאנס תומאס ולנגסטון גאלווי היו מצויינים עם 17 ו 15 בהתאמה מהספסל. לופז הוסיף 12 ו 8 ריב' ופורזינגיס היה סולידי עם 8 נק' ו 6 ריב' ב 20 דקות משחק. 

למרות 25 הנקודות מעניין לציין שזו העונה ההתקפית החלשה ביותר של מלו מאז העונה השנייה שלו בליגה. הוא קולע 21.9 נק' ב 38% מהשדה אבל מוריד 6.9 ריב' ומוסר 3.6 אס'. כך שלמרות הירידה שלו קצת במספרים ההתקפיים, אפשר לראות עלייה באגרסיביות שלו וברצון שלו להוביל את הניקס לניצחונות. 

 

בטורונטו דרוזן קלע 29 (אבל מדד פלוס מינוס של 10- במשחק סופר צמוד), לאורי עם 23, 9 אס' ו 7 ריב', וולנצ'יונאס עם 16 וקורי ג'וזף שהגיע מהספרס ממשיך להיות השחקן שלהם מהספסל עם 12 נק', 8 אס' ו 6 ריב'. למרות ההפסד, התחושה היא שטורונטו תמשיך להשתפר ככל שהעונה תתקדם. 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

בקטנה 1 – 

ברכות לפליקנס ואנתוני דיוויס על הניצחון הראשון שלהם הלילה מול דאלאס. הפליקנס עלו חדורי מוטיבציה למשחק והובילו 58-40 במחצית. לצערם למרות הניצחון אנתוני דיוויס נפצע ולא חזר במחצית השנייה, אבל היתרון נשמר והם משיגים את הניצחון הראשון לעונה. 

 

בקטנה 2 –

אני מתנצל מראש בפני אוהדי הלייקרס, אבל אי אפשר שלא לשים כאן את הניסיון המשעשע של הלייקרס להקדים את שעון ה 24:

 

עשרת מהלכי הלילה, עם לא מעט היילייטס של הניקס, וכמובן שלברון במקום הראשון: