איטליה 82 – ישראל 52

 

אז במקום תפוח בדבש קיבלנו מרור, מישהו התבלבל בחג.

 

לפני המשחק דיברנו על גאלינרי בתור הכוכב הגדול של האיטלקים והזכרנו את כספי בצד הישראלי. החשש העיקרי היה מהשלשות של האיטלקים, 
העומק שלהם שכלל שחקנים אדירים כמו ג'נטילה והאקט שהפכו לשחקני משנה וסימני שאלה סביב היכולת של ישראל לפצח את ההגנה האיטלקית שהייתה
אמורה להיות רעועה.בצד האופטימי של המטבע היו ציפיות שאליהו יתן את המשחק הגדול שלו בטורניר בשילוב של תחושת אופטימיות זהירה שנבעה מהסיבוב הראשון המוצלח.

 

אז ציפיות לחוד ומציאות לחוד.כל החששות הפכו למציאות, אמנם הצלחנו לעצור את גאלינרי על 6 נק', אבל בערב שהנבחרת כולה קולעת 52 וג'נטילה ממלא את מקומו של גאלינרי בלי להתרגש וקובר 27 נקודות קשה מאוד לצפות ליותר.

 

הנבחרת כשלה בכל אספקט של המשחק, היא לא הצליחה לייצר מהלכי כדורסל סבירים בהתקפה, לא בפיק אנד רול, לא בהנעת כדור ובטח שלא במשחק ריצה.
מהצד השני האיטלקים המשיכו להפגיז מבחוץ וקלעו 11 שלשות ב 38%.
המשחק נפתח בשליטה מוחלטת של האיטלקים מהדקה הראשונה כשג'נטילה חוסם את אליהו כבר בהתקפה הראשונה של ישראל. הדקות הראשונות יצרו תחושת שליטה של איטליה כשהאיטלקים עלו ליתרון מוקדם של 9-4, אבל ישראל הצליחה להשאר בתמונה עם סלים של כספי ולצמק ל 12-8. למרות זאת עד סוף הרבע בארניאני, גאלינרי ובלינלי כבר הצליחו להריץ את איטליה ליתרון 22-13. 
בפתיחת הרבע השני בלינלי חתך את ההגנה של ישראל ונתן מסירה יפה להאקט שהעלה את איטליה ליתרון דו ספרתי ראשון, 24-13:

 

האיטלקים המשיכו לרוץ ועלו ליתרון 28-15, אבל ישראל הצליחה להשאר בתמונה בעיקר בזכותו של מקל וירדה למחצית במינוס 10 נקודות, 40-30 לאיטליה. 

 

אם חשבנו שבמחצית השנייה נקבל נבחרת חדשה, אז טעינו. בארניאני שנפצע ברבע השני אמנם לא עלה לרבע השלישי, אבל זה דווקא עזר לאיטלקים שהעבירו הילוך בהגנה וניצחו אותו ב 19 הפרש, 28-9. אפשר לספר על הניסיונות של אדלשטיין לשים את לימונד על ג'נטילה (שלקח אותו לסל והוציא ממנו סל ועבירה), או שתי השלשות של ג'נטילה שבשתיהן הוא היה פנוי מדי, אבל האמת היא שהבעיה הייתה בצד ההתקפי. הנבחרת שלנו לא הצליחה להגיע למצבי זריקה, ביצעה עבירת 24 שניות, החטיאה גם את זריקות העונשין שלה ובעצם, מה יש להרחיב על 9 נקודות ב 10 נקודות.

 

הרבע השלישי נגמר בשלשה אדירה של בלינלי, והשאיר לנו רבע אחרון של גארבג' מתמשך. 
אדלשטיין נתן קצת דקות למחליפים דוסון, ויבזורי, אבל זה לא ממש שינה את הסיטואציה. 
בסיום 82-52 לאיטליה ומשחק גדול של ג'נטילה:

 

למרות תחושת ההחמצה, אנחנו נמשיך להיות ספורטיביים ונתן כבוד לנבחרת שלנו שעשתה חיל ושמח בחמשת המשחקים הראשונים של הטורניר,
ואולי דווקא נצטער על מבנה הטורניר שלא מוביל את הנבחרת למשחקים נוספים בדירוגים על המקומות 9-16.

 

תקציר המשחק:

התמונה בכותרת –

"Gallinari and Belinelli (EuroBasket 2015)" by Basket Streaming – https://www.flickr.com/photos/basketstreaming/21080943749/. Licensed under CC BY 2.0 via Commons – https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gallinari_and_Belinelli_(EuroBasket_2015).jpg#/media/File:Gallinari_and_Belinelli_(EuroBasket_2015).jpg