בזמן שישנתם הוא טור יומי שמסכם את אירועי הלילה בפלייאוף הNBA.

או שלא באמת ישנתם:

Capture

 

הסדרה הכי מעניינת של העונה הגיעה לסיומה אחרי לא מעט תהפוכות עם כוכב אחד גדול שנעלם רוב הסדרה אבל התפוצץ במשחק החשוב ביותר.
סטף קארי היה השחקן של הלילה:

 

כמובן גם הלינק הבא שעושה עוול לקליי תומפסון, אנדרה איגואדלה, ודריימונד גרין על החלק שלהם בסדרה, אבל הוא פשוט מצחיק:

 

גולדן סטייט ווריירס (1) 96 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (3) 88 (גולדן סטייט מנצחת בסדרה 3-4)

קצת קשה להאמין שאנחנו מסכמים את הסדרה האדירה הזו, אבל איך שגולדן סטייט חזרו מהקבר אחרי פיגור 1-3, והאופן שבו קארי הלך והשתפר ככל שהסדרה התקדמה מייצרים תחושה שנעשה כאן צדק. המשחק הלילה היה שונה מקודמיו רק בדבר אחד, כמות הנקודות שנקלעה הייתה הנמוכה ביותר בסדרה כאשר זו הפעם הראשונה ששתי הקבוצות לא מצליחות להגיע ל 100 נק', מצד שני הרצף כולו של המשחק הזכיר מאוד את שאר המשחקים בסדרה.

הת'אנדר טורפים את המגרש במחצית הראשונה, בורחים ועולים ליתרון. גולדן סטייט מתפוצצת ברבע השלישי ומשתלטת מחדש על המשחק ובסופו של דבר שומרת על היתרון עד לסיום. 

 

סטיב קר עשה התאמה קטנה הלילה ברבע הראשון כשהוא פותח עם איגואדלה במקום בארנס, ואיגי מחזיר לו עם המהלך הראשון של המשחק:

 

בצד השני הת'אנדר נראים חדים יותר הפעם ואדאמס פחות מוטרד מהנוכחות של בוגוט:

הת'אנדר עולים ליתרון מוקדם של 8-4 וקארי מתחיל לסמן שזה הולך להיות הלילה שלו:

למרות זאת, המשחק בשליטה מוחלטת של הת'אנדר בדקות הללו שבורחים עד ל 22-15. הרבה בזכות KD שזורק זריקות טובות והפעם גם קולע וגם בזכות דקות לא רעות בכלל של וויטרס שעולה מהספסל:

בגולדן סטייט קליי תומפסון עדיין בלי סל שדה, אבל קארי עושה הכל על המגרש ושומר אותם בעניינים:

הרבע הראשון נגמר ביתרון קטן של 24-19 לת'אנדר.

הרבע השני ממשיך בדיוק באותו הקצב, כאשר קאנטר עולה מהספסל ואפילו מוביל מתפרצת אחרי מהלך הגנתי מוצלח של ווסטברוק:

 

ווסטברוק מניע את כל ההתקפה של הת'אנדר (6 אס' לפני המחצית) ודוראנט כמעט ולא זורק. בשלב הנוכחי זה מספיק להם ליתרון 13 אחרי המהלך הבא:

יש אימרה שאומרת שכל עוד לא עלית ליתרון 15 מול גולדן סטייט (האמת שהאימרה בכלל הפוכה, אבל היא משרתת את כותב טור זה ברגעים אלו בצורה נפלאה…) הסיכויים שלך לנצח נמוכים מאוד. בצורה מדהימה זה עבד גם הלילה. קליי תומפסון מתעורר קולע שלשות ומחזיר את הלוחמים לעניינים:

במחצית הת'אנדר עדיין מובילים 48-42, אבל אחרי כל כך הרבה דקות טובות המומנטום נמצא דווקא ברגליים של גולדן סטייט.

הדקות הראשונות של המחצית השנייה מזכירות קצת גישושים ופחות גמר מערב. שתי הקבוצות לא ממש נכנסות לקצב, והת'אנדר הראשונים להגדיל את הפער ל 50-42, אבל אחרי 3 דקות של משחק סטף קארי פותח את הסכר וגולדן סטייט יוצאת לריצה של 5 שלשות רצופות!!!

אחת של קארי, אחת של קליי, אחת של איגואדלה, ואז שוב קארי לפעמיים נוספות שהופכות את הקערה של המשחק וגולדן סטייט ביתרון 57-54:

הת'אנדר חווים דקות רעות מאוד, כאשר חוץ מדוראנט אף שחקן לא מצליח לשים את הכדור בטבעת.

דוראנט שומר את הת'אנדר במרחק נגיעה, וויטרס עולה מהספסל במקום אדאמס במהלך שאמור לרווח את המשחק של הת'אנדר ולאפשר את יצירת הנקודות. התוצאה היא שאולי משחק ההתקפה זוכה לריווח ודיון וויטרס גם קולע 2 נק', אבל בצד ההגנתי בלי אדאמס הצבע נפרץ לחלוטין:

לא ברור למה, אבל דונובן שכנראה הגיע עם תוכנית משחק מהבית מחליט שהוא חייב לתת לדוראנט את דקות המנוחה שלו ומעלה במקומו את קאנטר. התוצאה היא שאם הצבע היה פרוץ, אז עכשיו וורז'או נראה כמו סנטר אימתני עם יכולות כדרור:

דונובן מבין את זה מהר מאוד, ומנסה להגיב על ידי החזרה של דוראנט למשחק, אבל זה לא עובד וגולדן סטייט יורדים ביתרון בלתי נתפס של 11 נק' אחרי שהמשחק היה לחלוטין בשליטתם. 71-60 לגולדן סטייט בתום הרבע השלישי. 

הרבע הרביעי היה כבר די רבע לפרוטוקול. הת'אנדר ניסו, אבל לא באמת איימו על גולדן סטייט בשום שלב, בטח שלא כשקארי משחק כל כך טוב:

ראסל ווסטברוק סוף סוף קולע וביחד עם דוראנט הם שומרים את הת'אנדר קרוב קרוב ואפילו מגיעים עד ל 90-86 (זה לא המהלך המצורף, אלא חדירה יפה של ראסל לסל):

 

אבל חייבים להדגיש שזה היה הלילה של קארי שאומר:

anything you can do, I can do better:

וקארי גם זה שחותם את הניצחון והעליה לשלב הבא:

https://twitter.com/warriors/status/737485249802686466

קארי מסיים עם 36 נק', 7-12 מהשלוש, 8 אס' ושימו לב לנתון הבא: 18+ במדד הפלוס מינוס בזמן שהממוצא של שאר שחקני החמישייה הוא 0 עגול. 

קליי קולע 21 נק' (6-11 מהשלוש, 7-19 מהשדה), דריימונד גרין עם 11 נק', 9 ריב' ו 4 אס' (אה, היה שם גם איזה מהלך מטופש מצידו, אבל למזלו נשרקה עבירה דו צדדית). כל שאר השחקנים בגולדן סטייט לא הגיעו לספרות כפולות. 

בצד השני קווין דוראנט מוביל עם 27 נק' אבל גם עם תחושה שזה פשוט לא היה מספיק. דווקא הלילה אחרי מספר משחקים שבהם זרק המון, הוא מסיים עם 10-19 מהשדה והיינו מצפים ממנו לקחת על עצמו יותר כשהוא השחקן היחידי שכל כך חם. הוא מוסיף גם 7 ריב'.

ראסל ווסטברוק מסיים עם 19 נק' ו 13 אס' על 3 איבודי כדור, אבל הוא משיג את הנק' שלו באחוזים נמוכים (7-21) ומשהו מהדומיננטיות הראסלית שאנחנו כל כך רגילים לה לא היה שם הלילה. הוא הגיע לקו רק 4 פעמים (ולא בגלל השיפוט). איבקה מסיים בתור הצלע השלישית עם 16 נק'. אדאמס עם 9 נק' ו 9 ריב'.

 

תובנות מהמשחק:

1. סמול בול – ביג בול, סטף קארי

גולדן סטייט חזרו הלילה למשחק הרגיל שלהם בסמול בול. הסיבה שזה התאפשר להם הייתה שסטף קארי היה סוף סוף בכושר מלא ושלט במשחק ביד רמה. מול קליבלנד עם הרגליים האיטיות של קווין לאב וקיירי אירווינג, זה יהיה מפתח משמעותי. 

 

2. הכוח במספרים

הת'אנדר מפסידים הלילה למרות שהם הצליחו להשיג המון מפתחות חשובים. רק 7 איבודי כדור, ניצחון מינורי בריבאונד (47-46), אחוזי קליעה סבירים פלוס של דוראנט + ראסל (17/40 מהשדה, אל מול 20/43 של קליי + סטף), דקות טובות של איבקה ואדאמס. וגם הם מגיעים ליותר פוזשנים וזריקות מהשדה ומהקו (17 זריקות מהקו מול 8, 89 זריקות מהשדה מול 85). אז מה בעצם קרה שם?

שני דברים, אחד הלילה רוברסון לא קלע את הזריקות שלו וסיים עם 2-11, דיון וויטרס גם כן לא פגע למרות שהיו לו שני ניצוצות וסיים עם 2-9. 

מעל לכל, היתרון המרכזי של גולדן סטייט הוא כמובן מקו השלוש שמאפשר להם פשוט לזרוק פחות מהיריבה ועדיין לנצח בקלות. 17-37 מהשלוש שווים ל 45% והם אלו שניצחו את המשחק עבור גולדן סטייט. מי שזוכר את ריצת ה 5 שלשות שלהם ברצף, זה מה שקרה. 

 

3. קווין דוראנט

הדיון החם ברשת זה לאן הולך עתידו. אז לדרור האס יש תשובה עבורכם. מה אתם אומרים?

Capture

לתקציר המשחק באתר ה NBA.

 

טופ 5 מהלילה:

https://www.youtube.com/watch?v=mS6xDB0XTNA

 

עם הפנים קדימה, סדרת הגמר מביאה לנו את שתי הקבוצות הטובות ביותר במזרח ובמערב עונה שנייה ברציפות עם הבדל אחד משמעותי – הפעם קווין לאב וקיירי אירווינג יהיו שם: