בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד באירועים החשובים מהלילה האחרון ב NBA.

 

8 משחקים סיפקה לנו הלילה הליגה הטובה בעולם ובניהם טורונטו מבססת את מעמדה בקרב קשה מול אינדיאנה, פורטלנד מנסה לשבור את הרצף של הספרס לפני שגולדן סטייט בכלל נוחתת בטקסס, שארלוט ומיאמי רוצות להתקדם בקונפרנס המזרחי ופיניקס סאנס עושה בעיקר בושות.

 

אינדיאנה פייסרס (36 – 32) 94טורונטו ראפטורס (46 – 21) 101 (הארכה)

טורונטו מתארחת אצל הפייסרס ללא יונאס ולנצ'יונאס וג'יימס ג'ונסון בתקווה להישאר במרחק 2 משחקים בלבד מאחורי הקאבס במקום הראשון במזרח. בערך לפני פגרת האולסטאר בשנה שעברה טורונטו עשתה בדיוק את אותו הרעש שהיא עשתה השנה. הייתה שניה במזרח רק לאטלנטה והיה נראה שסוף סוף היא תשבור את בצורת הסיבוב הראשון שנקלעה אליה. כולנו יודעים איך זה נגמר, אבל עיקר המפלה הגיע רק אחרי פגרת האולסטאר.

השנה טורונטו קבוצה בוגרת בהרבה. הסגל אחראי יותר, ההגנה שם, קייל לאורי ודמאר דרוזן רושמים את העונות הטובות ביותר בקריירה שלהם והראפטורס מנסים לסדר לעצמם על הדרך גם יתרון ביתיות גם במקרה ויגיעו לגמר המזרח נגד קליבלנד.

 

אינדיאנה נמצאת במצב שונה לגמרי. בדיוק כמו שאר 6 הקבוצות בשמינייה הראשונה של המזרח, הפייסרס משחקים את משחק הכיסאות בכל הנוגע למיקום בדרך לפלייאוף. מצד אחד הם שלושה משחקים מהמקום השלישי, מצד שני הם שלושה משחקים מהמקום העשירי. להתקדם, ובכל מקרה, לא להתרסק.

 

טורונטו פתחו את המשחק נהדר ועלו ליתרון 10 כבר ברבע הראשון. ביסמאק ביומבו הוכיח כבר לא פעם אחת שהוא אחד השחקנים המשתפרים בליגה עם העבודה שהוא עשה מתחת לסלים בהיעדרו של ולנצ'יונאס, והיום זה לא היה אחרת. הוא סיים את הרבע הראשון עם 5 נקודות ו-6 ריבאונדים.

אינדיאנה מיהרה לחזור בהנהגה בלתי צפויה של ג'ורדן היל עם 11 נקודות ברבע וצימקה את ההפרש ל-2 בלבד.

 

ברבע השני הפייסרס הזכירו נשכחות מ-2013 עם הגנה יוצאת מן הכלל. ההגנה התחלקה כבר מתחילת המשחק כך שג'ורג' היל, שחקן ההגנה המוכשר יותר בפייסרס, ישמור את דמאר דרוזן, כנראה מחשש שמונטה אליס לא יצליח להתמודד איתו. זה עבד (דרוזן עם 9-26 במשחק) ואפילו יותר מזה, מונטה אליס שיחק הגנה יוצאת מן הכלל על קייל לאורי. עם 4 חטיפות בחצי הראשון. קייל לאורי איבד 6 פעמים את הכדור. הפייסרס ירדו לחדרי ההלבשה עם יתרון 3 אחרי זה:

 

 

קרב ההגנות נמשך גם בחצי השני של המשחק. דמאר דרוזן וקייל לאורי תפסו פיקוד על המשחק, אבל ה-איש של הראפטורס הערב, ביומבו, כבר קטף 22 ריבאונדים אחרי שלושה רבעים בלבד.

 

 

המשחק נשאר צמוד ברבע הרביעי כשאף קבוצה לא הצליחה לעלות ליתרון של מעל 4 נקודות. דמאר דרוזן קלע 10 מתוך 12 הנקודות האחרונות של הראפטורס ברבע, אבל אינדיאנה הייתה יכולה לקחת את היתרון אחרי שמונטה אליס נשלח לקו העונשין. הוא החטיא את הראשונה וקלע את השניה בדרך לשוויון 85. טורנטו אחרי טיימאאוט מוציאה את הכדור לדרוזן שמחטיא על הבאזר. הולכים להארכה במשחק קשוח באינדי.

 

אינדיאנה החזיקה את עצמה בדקות הראשונות של ההארכה, אבל ההגנה החונקת של טורנטו על הגארדים (מונטה אליס עם 8 נקודות, פול ג'ורג' עם 7-24) + משחק יוצא מן הכלל של ביסמאק ביומבו בהגנה היו יותר מדי.

פטריק פטרסון קינח עם דאנק (הנקודות היחידות שלו במשחק) שהוציא לאינדיאנה את האוויר מהמפרשים וטורונטו עם ניצחון סופר קשה בחוץ.

 

 

 

לאורי ודרוזן קלעו 28 כ"א, ויכול לראות שנראה עוד 4 (או יותר) כאלו בפלייאוף. טורונטו ממוקמת בנוח במקום השני. לאינדיאנה יש טווח בטחון יחסי במקום השביעי. 3 משחקים מאחורי מקום שישי, משחק וחצי לפני מקום שמיני. אחרי המשחק פול ג'ורג' התראיין ואמר שזה הפסד כואב וזה משהו שקרה לפייסרס יותר מדי פעמים השנה. "אנחנו לא מצליחים לסיים משחקים הכרחיים עבורנו כשזה מגיע לרגעי ההכרעה".

 

לתקציר המשחק באתר ה-NBA

 

 

מיאמי היט (39 – 29) 106שארלוט הורנטס (39 – 29) 109

עוד שתי קבוצות שעושות הרבה רעש במזרח הקשה נפגשו הלילה. שארלוט הלוהטת מתארחת במיאמי כשניצחון בחוץ ישווה את המאזנים של שתי הקבוצות במקום הרביעי במזרח. קמבה ווקר יכול מאוד להיות השחקן המשתפר של העונה ועם איך שהוא גורם לשארלוט להיראות השנה (העונה הכי מוצלחת של הקבוצה מאז שהפכו לבובקאטס בפער), 

 

מיאמי פתחו את המשחק מעולה, גם בלי תפוקה של ווייד (לא קלע עד לקראת סוף הרבע השני), ההיט כבר החזיקו יתרון 15 ברבע השני. גוראן דראגיץ' הוביל את ההתקפה בחצי הראשון עם 10 נקודות, 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. 

 

 

בטח ובטח שחסן ווייטסייד עשה את שלו בצד ההגנתי של המגרש עם עוד בלוק אכזרי. בהיילייט הזה מי ששילם את המחיר היה פרנק קמינסקי, שלפני שנה עוד סחב את וויסקונסין עד גמר המכללות. את חסן זה כמובן לא מעניין.

 

 

ואז הגיע קמבה ווקר. הוא הוביל ריצה של 24-7 מאמצע הרבע השני ושארלוט ירדה להפסקה עם יתרון 2 אחרי שפיגרה ב15 באותו הרבע. 

 

 

נכנסים לרבע הרביעי ושתי הקבוצות רוצות ניצחון. שארלוט הצליחה להחזיק יתרון למשך רוב הרבע השלישי, אבל מיאמי היט היא קבוצה של נגמרת וברבע הרביעי הם רצו כדי להגיע ל91:90. חסן ווייטסייד עם דאנק אדיר התחיל את התנופה של ההיט ברבע הרביעי.

 

https://twitter.com/BleacherReport/status/710642238129250304

 

שארלוט עדיין הצליחה להחזיק את היתרון שלה ובשניות הסיום ג'רמי לין ניגש לקו עם יתרון נקודה. הוא לא מתבלבל וקולע את שתי הזריקות ובפיגור 3 ההיט לוקחים טיימאאוט. ג'וש ריצ'ארדסון קלע 3 שלשות, ג'ונסון ודנג הוסיפו עוד 2 כ"א, אבל זה היה דווקא ווייד שלקח את הזריקה האחרונה בניסיון להשוות את המשחק עם שלשה (3-13 במשחק). זה יצא החוצה ושארלוט הופכת פיגור 15 לניצחון שמשווה את המאזנים של שתי הקבוצות במלחמת המיקומים במזרח לקראת הפלייאוף.

 

קמבה ווקר ואל ג'פרסון קלעו 21 כ"א וההורנטס ממשיכים להרשים עם 17 ניצחונות מתוך 21 המשחקים האחרונים של הקבוצה. סוף כל סוף מייקל ג'ורדן יכול לחייך בגלל הקבוצה שלו.

 

 

 

לתקציר המשחק באתר ה-NBA

 

בקטנה:

 

שיקגו ניצחו את ברוקלין ולפחות עד המשחק של דטרויט מחר נגד שיקגו, הם במקום השמיני במזרח.

 

פילדלפיה כמעט עם קאמבק מהסרטים נגד וושינגטון, אבל הוויזארדס מתעוררים בזמן ותקוות הפלייאוף עדיין בחיים.

 

סן אנטוניו סופגת 110 נקודות בבית מהבלייזרס, אבל קולעים 118 בדרך לניצחון 34 ברצף בבית. הכל ערוך לקראת הלילה שבין שבת לראשון כשהווריורס יתארחו בAT&T סנטר בטקסס. האם הווריורס יעצרו את הספרס בבית, או שאולי הספרס ירחיקו עוד קצת את החלום של הווריורס לשבור את השיא של שיקגו?

 

מאט בארנס וג'ון הנסון עסוקים בהכל חוץ מבכדורסל בסוף המשחק בו מילווקי ממשיכים להיראות מצוין ומנצחים את הקבוצה המפורקת של ממפיס.

 

https://twitter.com/BleacherReport/status/710658957467983874

 

טופ 10 מהלילה: