בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד באירועים החשובים מהלילה האחרון ב-NBA.

 

5 משחקים הלילה בNBA. פורטלנד מנצחת את דנבר 112 – 105 באדיבות 32 נקודות של דמיאן לילארד. אנדרו ווינגס קולע שיא קריירה של 47 נקודות כדי לנצח את הלייקרס.

 

המשחקים המרכזיים שלנו היום : לברון מנצח את שארלוט בקרב צמרת במזרח, איבקה חוזר לאוקלהומה סיטי לשיא קריירה, ופיניקס שוב עושה חיים קשים לגולדן סטייט.

 

אוקלהומה סיטי ת'אנדר 117 – אורלנדו מג'יק 119

 

שיחה דמיונית שהתקיימה אתמול בין סם פרסטי לרוב הניגן:
רוב – האיבקה שמכרת לי מקולקל.
סם – אני יודע, הוא התחיל לחרוק כבר אצלינו.
רוב – אין אחריות?
סם – אני אעשה לך טובה. תכניס אותו אצלינו לאולם, ואני אנסה לסדר משהו. שנרשום עליו שיא קריירה בנקודות (31) 4 חסימות וסל נצחון?
רוב – סגור.
סם – רק תזכור לי את זה כשאני מביא את האולדיפו שמכרת לי לאורלנדו.

מאז פתיחת העונה אורלנדו נראית רע, כמו גם האיש שהגיע מאוקלהומה סיטי. מה הפתרון? לשים לו סדין אדום מול הפנים. סרג' איבקה הלילה במשחק ענק הוביל את אורלנדו לנצחון ענק על קבוצתו לשעבר. מנגד עמד ראסל ווסטברוק שרשם עוד טריפל דאבל של 41 נקודות, 12 ריבאונדים, 16 אסיסטים. הוא אפילו עשה את זה ביעילות גבוהה עם 14 מ23 מהשדה ורק 2 איבודים. הוא עדיין היה צריך להרוס את זה עם 13 מ18 מהקו, והחטאה בסיום שהייתה נותנת לאוקלהומה סיטי את היתרון לפני סל הנצחון של איבקה.

 

איבקה פתח את המשחק באינטנסיביות גדולה עם חסימה כפולה על סטיבן אדאמס

את הרבע הראשון הוא סיים עם 13 נקודות, 6 ריבאונדים ו4 חסימות שהובילו את המג'יק ליתרון 27-13. ברבע השני ווסטברוק התעורר וקלע 14, אבל אורלנדו קיבלה הלילה משחק טוב מכמה שחקנים ולא רק איבקה, והיתרון שלה במחצית היה 57-47. ברבע השלישי הת'אנדר הסתערו בשנית, שוב בהובלת ווסטברוק (10 נקודות, 5 אסיסטים) והפעם זה הספיק להם בשביל לקחת את היתרון. לרבע המכריע שתי הקבוצות הגיעו צמודות.

 

פרנק ווגל הוריד את ארון גורדון לספסל, והעלה את ג'ף גרין בחמישיה. זה מייצב לו את החמישיה השניה, והלילה גורדון ואוגוסטין קלעו 14 נקודות בתחילת הרבע הרביעי כדי לתת למג'יק יתרון 6 לפני שווסטברוק חזר למגרש. ווסטברוק עלה לשחק 7:48 לסיום, ומייד מצא את ג'ופרי לאברן ל3 שלשות כמעט רצופות שהחזירו את היתרון לת'אנדר. פייטון ופורנייר הגיעו הלילה עקשנים והשאירו את אורלנדו בתמונה. 29 שניות לסיום אוון פורנייה קולע שלשה וקובע שיוויון 117 במשחק. ראסל ווסטברוק מקבל את הכדור מול ג'ף גרין ועולה לג'אמפר מ19 פיט שפוגע רק בטבעת. לאורלנדו יש 11 שניות לנצח. למי הולכים?

 

עד אותו רגע סרג' איבקה עם 29 נקודות 9 ריבאונדים ו4 חסימות. כמה מזה קרה ברבע הרביעי? כלום ושום דבר. את התפוקה הנ"ל הוא עשה בשלושה רבעים. כל התרומה שלו לסטטיסטיקה ברבע המכריע הייתה עבירה. אבל זה לא משנה לאיבקה שהיום הוא רוצה לנצח. הוא רוצה להוכיח. ווגל נותן לו את הכדור בתרגיל שמבודד אותו נגד סטיבן אדאמס. זה מה שאיבקה עושה:

ואם תהיתם כמה מתוק זה היה, איבקה לא מתבייש לומר

ווסטברוק מאוכזב ובצדק. ספק אם זה מנחם אותו

בסופו של יום, זו רק הייתה דרכו של סרג' לאחל לו מזל טוב ליום הולדתו ה28. מזל טוב!

הנה סרטון היילייט של ווסטברוק. נאחל לו ימי הולדת מוצלחים יותר

 איבקה כאמור סיים עם 31-9 ו-4 חסימות. פייטון במשחק מצויין עם 23 נקודות, 7 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-0 איבודים. פורנייה קלע 21, וגורדון ואוגוסטין קלעו 12 כל אחד מהספסל. ראסל כאמור עם 41-12-16, קאנטר עם 16 ו-8 מהספסל, רוברסון עם 14, אדאמס עם 13 ו-10, ואולדיפו עם 12 קטנות נגד קבוצתו לשעבר.

 

קליבלנד קאבלירס 100 – שארלוט הורנטס 93

 

 אחרי שהוכיחה שהיא יריבה שווה לטורונטו, שארלוט עושה את זה גם נגד קליבלנד, וגם פה מפסידה. ההורנטס קרובים קרובים, אבל עדיין לא שם. לברון מנצל את המשחק בשביל לעלות למקום ה23 בחטיפות:

 אל תקלו בזה ראש, שארלוט עם 5 איבודים כל המשחק, וזה ממש לא פשוט לקחת להם את הכדור. אם רק היו קולעים קצת יותר טוב (37% מהשדה) היה להם סיכוי גדול יותר.

 

קליבלנד פתחה טוב יותר ונצחה את הרבע הראשון 32-22. שארלוט נצחה את השני 32-20 בשביל לחזור למשחק. רבע שלישי דל בנקודות הוביל אותנו לרבע רביעי שבו קליבלנד שיחקה עם אותה חמישיה לאורך כל הרבע. לברון ג'יימס היה הנציג היחידי מהחמישיה הראשונה בתוספת 4 שחקני ספסל : שאמפרט, פריי, ג'פרסון ומקריי. השילוב של לברון (11 נקודות ברבע, 5 אסיסטים) ופריי (11 עם 3 שלשות ו2 חסימות) עבד כל כך טוב, שפשוט לא היה צורך להרים את קיירי ולאב מהספסל.

הוואז יעדיף לשכוח את המשחק הזה. #שאקטין כנראה יזכיר לו שוב ושוב ושוב
פריי היה האס מהספסל היום והוא מסיים את המשחק עם 20 נקודות (6 שלשות) ו-3 חסימות. לברון ג'יימס מסיים את המשחק עם 19-8-8. גם לקיירי היו 19 נקודות. לאב מסיים עם 17 ו11 (15 ברבע הראשון, רק 2 בהמשך). גם שאמפרט עלה מצויין מהספסל וקלע 15. קמבה הוביל את שארלוט עם 21, מרווין וויליאמס קלע 16, וניק באטום מסיים עם 15-9-7. האלופה לא מתביישת בשלשות שלה:

 

גולדן סטייט ווריורס 133 – פיניקס סאנס 120

 

כדורסל משחקים ב-NBA במשך 48 דקות, אבל אפשר לנצח אותו ב-4.5 דקות טובות. 5:48 לסיום פיניקס עוד הובילו 114-109. קצת יותר מדקה לסיום זה כבר היה 131 – 117 לווריורס אחרי בליץ' של 22 נקודות כשבצד השני פיניקס לא מצליחה לקלוע סל שדה. בשלב הזה גולדן סטייט משחקת עם חמישיה נמוכה (קרי-ליווינגסטון-קליי-דוראנט-גרין) ולפיניקס אין תשובה. גם כשהם לא שומרים הווריורס מנצחים בזכות 89 נקודות של קרי, קליי ודוראנט בחלוקה סופר מאוזנת (30,30 ו-29).

 

דריימונד גרין (14 נקודות, 7 ריבאונדים, 11 אסיסטים, 3 חטיפות, 2 חסימות) קורא למשחק הזה LET DOWN GAME
 גולדן סטייט רוצה לאמץ את תדמית הסופר וילאן, אבל היא עדיין לא שם במשחק שלה

 היילייט אחד מהמשחק : חסימה של דוראנט מובילה לשלשה של קרי בצד השני

פיניקס יכולה להיות מרוצה מהילדים

וגם מרקיז כריס מצטרף לחגיגה:

 

בקטנה

 

הילדים של מיניסוטה מתפוצצים על הילדים של הלייקרס. זאק לאבין ושאבאז מוחמד לא משחקים, אז מיניסוטה מקבלת שיאי קריירה מנמניה ביילייצה (24 נקודות, 8 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-3 חטיפות) וכמובן אנדרו וויגנס

 הנה התרומה של זאק לאבין למשחק:

טופ 10: