Sample Page

בזמן שישנתם 14-1-19 – דו קרב בצהרי היום

בזמן שישנתם הוא טור יומי שמסכם את אירועי הלילה מה-NBA

וושינגטון 138 – טורונטו 140 (2 הארכות)

משחק אדיר הלילה בעיר הבירה, עם כל מה שצריך ממשחק כדורסל. קוואי לנארד בצד אחד לוקח את הקבוצה עליו, כשבצד השני בראדלי ביל עושה ניסים. אף אחד לא ממש חשב שככה זה יראה כשטורונטו הובילה 36-21 בסוף הרבע הראשון. היא שמרה על יתרון דו ספרתי כמעט לאורך כל המשחק. 4:58 לסיום טרבור אריזה קולע שלשה שמורידה את היתרון של הראפטורס ל-7 ובראדלי ביל מוסיף עוד אחת שהופכת את זה ל-4 ופתאום משום מקום יש לנו משחק.קוואי עדיין נראה בשליטה, וכשהוא החטיא, הראפטורס הארוכים הצליחו לקחת ריבאונד התקפה. 1:14 לסיום קוואי מחזיר את היתרון ל-5, אבל אוטו פורטר מוריד מייד ל-3. קוואי מחטיא פעמיים, ואוטו פורטר הולך על שיוויון, אבל הכדור שלו קצר מדי. איכשהו זה נהדף לביל שעומד על קו השלוש חופשי, וזה לא חושב פעמיים לפני שהוא קובר את השיוויון.

 

ביל קלע 19 נקודות ב-3 הרבעים הראשונים ב-8 מ-22 מהשדה. ברבע האחרון הוא פשוט להט כשהוא קולע 21 ב-8 מ-9 מהשדה. לראפטורס יש מגנים מצויינים בעמדה (גרין, קוואי) אבל שום דבר לא הצליח להאט את ביל. 21.5 שניות לסיום הוא קובע שיוויון ראשון במשחק מאז 0-0. לראפטורס יש הזדמנות לנצח אבל קוואי מחטיא, ודווקא ג'ף גרין לוקח את הזריקה האחרונה של וושינגטון והולכים להארכה.

קוואי פותח את ההארכה בדאנק, אבל אוטו פורטר מייד מחזיר. קוואי קולע שלשה, אוטו פורטר שוב מייד מחזיר. שלשה 19 של הוויאזרדס ושיא מועדון

קוואי קולע מהעונשין ונותן לראפטורס יתרון 2. ביל מחטיא שלשה, אבל הכדור נשאר של וושינגטון וביל שולח את המשחק לעוד הארכה

קוואי עוד הספיק להחטיא שלשה.

בהארכה השניה וושינגטון עולה ליתרון פעם ראשונה במשחק וזה נראה כאילו הנס הזה עומד להתממש. היתרון שלה מחזיק מעמד 2 דקות, לפני שקוואי שוב הופך את זה. תומאס בריאנט מצויין בהארכה נותן לראפטורס יתרון 2 קצת יותר מחצי דקה לסיום. הפעם התור של סרג' איבקה לקלוע שלשה ענקית אחרי ריבאונד ואסיסט של קוואי

אוטו פורטר מחטיא, ודני גרין משלים מהקו. לוושינגטון אין פסקי זמן ואין לה איך לקדם את הכדור, גרין מנסה מסירה על חצי מגרש ולאורי במקום לחטוף. טורונטו מנצחת.

קוואי לנארד בצד אחד עם משחק אדיר של 41-11-5-3-2, ביל בצד השני עם 43-10-15-3-2

פסקל סיקם סיים עם 24-19-2-3-2, דלון רייט קלע 17, דני גרין עם 16-8, קייל לאורי עם 12-5-11 אבל קלע רק 4 מ-15 מהשדה עם 5 איבודים, איבקה סיים עם 10.

אוטו פורטר קלע 28 לוושינגטון עם 8 ריבאונדים. אריזה כמעט עם טריפל דאבל של 23-9-10, תומאס ברייאנט עם 18-11, ג'ף גרין עם 12.

אורלנדו 116 – יוסטון 109

אחרי שניצחו אמש את הסלטיקס, אורלנדו מוסיפים עוד נצחון בית נאה על הרוקטס. יוסטון מצידה עם הפסד שלישי בחמישה משחקים, אחרי התקופה הטובה שלה. הארדן ממשיך להפגיז אבל לא מספיק.

הנצחון הושג הודות לרבע רביעי מצויין של המג'יק. הם קלעו ב-63% ועצרו את הרוקטס על 31.8%. יוסטון עם 0 שלשות ברבע מ-8 נסיונות והארדן רק עם 8 נקודות ב-2 מ-9 מהשדה. ווצ'ביץ' היה מצויין ברבע עם 10 נקודות ב-100% מהשדה והקו. 4:34 לסיום הרוקטס עדיין הובילו 105 – 98, אבל אורלנדו יצאה לריצת 8-0 שנתנה לה את היתרון והמשיכה לרוץ 18 – 4 עד סוף המשחק. בדקות האלו הרוקטס החטיאו 5 שלשות, בזמן שרוס, פורניה ואוגוסטין קולעים שלשות חשובות.

ווצ'ביץ' מסיים את המשחק עם 22-9-6, גורדון עם 22-8-5, פורנייה עם 19, רוס עם 17.

הארדן עם מספרים מרשימים 38-9-12, אבל רק 11 מ-32 מהשדה, ורק שלשה אחת מ-17(!) נסיונות. הוא הוסיף 4 חטיפות ו-4 איבודים.

אוסטין ריברס הוסיף 25, קאפלה עם 17-10-3, האוס עם 14.

דנבר 116 – פורטלנד 113

משחק צמוד בדנבר, כמו רוב המפגשים בין 2 הקבוצות האלו. דקה לסיום ניקולה יוקיץ' קולע 2 נקודות כדי לשבור שיוויון 108, נורקיץ' מחטיא ויוקיץ' מוסיף עוד 2 נקודות מהקו. לילארד מצמק אבל מוריי מחזיר את היתרון ל-4. מקלום קולע שלשה ומוריד את היתרון של דנבר לנקודה, 27 שניות לסיום. דנבר סוחטת את שעון ה-24, מחטיאה, אבל מוריי במקום בשביל לקחת את הריבאונד של ההחטאה שלו ופורטלנד חייבת לעשות פאול. הוא קולע 2 מהקו, ולילארד מחטיא שלשה קשה כדי להשאיר את הנצחון בדנבר.

יוקיץ' הוביל את דנבר עם 40-10-8

מוריי הוסיף 24. לילארד הוביל את פורטלנד עם 26-4-7, מקלום הוסיף 18, נורקיץ' עם 12-8-4.

דאלאס 114 – גולדן סטייט 119

סטף קרי קלע 48 נקודות (17 מ-32 מהשדה, 11 מ-19 לשלוש) עם 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

למרות התצוגה של קרי, הווריורס מצאו את עצמם בפיגור 5 בדאלאס קצת פחות מ-4 דקות לסיום. דוראנט, תומפסון וקרי שלחו את המשחק לשיוויון, ו-57 שניות לסיום קרי קלע שלשה שנתנה לווריורס יתרון 3. קרי הוסיף 2 מהקו בשביל להבטיח את הנצחון. הווריורס רצו 11 – 1 ב-4 הדקות האחרונות של המשחק.

קווין דוראנט הוסיף 28-7-5, וקליי קלע 16. דונצ'יץ' עם עוד משחק נהדר, 26-6-5 ו-5 שלשות. בארנס קלע 22, ג'ורדן עם 13-14.

ניו יורק 105 – פילדלפיה 108

בן סימונס עם 20-22-9 הקושי הספיק נגד הניקס.

https://twitter.com/NBA/status/1084583597649084416

פילדלפיה פתחה פער 16 במחצית, אבל ניו יורק מחקה אותו ברבע שלישי גדול של 32-17. המשחק היה צמוד ברבע האחרון אבל ג'י ג'י רדיק קלע 13 נקודות כדי להשאיר את הנצחון בפילדלפיה. ג'ואל אמביד הוביל עם 26-8 ו-6 חסימות. רדיק הוסיף 22 ובאטלר עם 16-8. קווין נוקס שמחק מרשים עם 31-7, לוק קורנט הוסיף 23-5 ועמנואל מודיאיי עם 19-4-4.

אטלנטה 114 – מילווקי 133

יאניס עם 33-6-4 ו-3 חטיפות, ואריק בלדסו עם 24 ו-10 אסיסטים. טריי יאנג החזיר 26-10-4, באמברי עם 18-7 וג'ון קולינס עם 13-11-4.

https://twitter.com/NBA/status/1084597885491130368

לייקרס 95 – קליבלנד 101

2 הקבוצות בלי לברון, והמנצחת בסיום היא זו שכבר התרגלה למצב הזה. כל החמישיה של קליבלנד קולעת בספרות כפולות כשאוסמן מוביל עם 20-8, הוד עם 18, ברקס עם 17-13, סקסטון עם 17, ותומפסון עם 15-14. קוזמה הוביל את הלייקרס עם 29-9-4, אינגראם עם 22-7, ובול עם 13-8-8.

טופ 10

קרא עוד

עדכונים 13.01.19

עדכונים ומשחקים מוקדמים!

  • שני משחקים כעת – הסיקסרס מובילים על הניקס 66-50 במחצית, הרפטורס מובילים על הוויזארדס 61-50.
  • קיירי אירווינג לא מרוצה מחבריו לקבוצה, בראיון לאחר משחק ההפסד לאורלנדו אמש אמר: "החבר'ה הצעירים לא יודעים מה צריך כדי להיות קבוצת אליפות. מה זה דורש כל יום. אם הם חושבים שזה קשה עכשיו, מה הם יחשבו שזה יהיה כשננסה להגיע לגמר הליגה? שנה שעברה לא היו ציפיות, אז כולם שיחקו חופשי וכולם עקפו את הציפיות מהם. השנה יש המון ציפיות מכולם – השחקנים, המאמנים, כולם. זה טוב, אבל אנחנו עדיין לא שם. אנחנו יכולים להגיע לשם. אנחנו חייבים להיות טובים יותר. אני חייב להיות טוב יותר. אנחנו חייבים לנצח את משחקי החווץ האלו. זה עליי כמנהיג. אני חייב להיות מנהיג טוב יותר כדי להביא אותנו לשם."
  • ג'ים בוילן חתם על חוזה שישדרג את שכרו כמאמן הבולס לשנתיים הקרובות. לבוילן היה כבר חוזה לשנתיים הקרובות כעוזר מאמן, והבולס שידרגו את שכרו לשנתיים הקרובות. בשנה האחרונה לחוזהו (2019/20) לבוילן מובטח רק 1 מיל' מתוך ה-1.6 שהוא חתום עליו, מה שיכול לאפשר לבולס לחתוך אותו לטובת מאמן אחר אם יחפצו בקיץ.
  • האם בלייק גריפין נפנף את סטיב באלמר? זו השאלה החמה כעת. לפני המשחק אמש, נראה שבעלי הקליפרס, סטיב באלמר, ניגש לגריפין ומנסה ללחוץ את ידו. גריפין לא שם לב לניסיון ורץ לעבר חדר ההלבשה. מכוון או מבולבל? מוזמנים לבחון בעצמכם. גריפין כשלעצמו מכחיש את זה מכל וכל, ואומר כי זה סה"כ חלק מהשגרה שלו לפני כל משחק. יחד עם זאת, לא מתחייב לכך שילחץ את ידו של באלמר אם יהיה שידור חוזר.

 

  • סטיב קר על לוקה דונצ'יץ': "הוא אולסטאר כבר עכשיו עבורי". והוסיף: "הוא בטוח בעצמו הרבה מעבר למה שאתה מצפה מילד בן 19 שהגיע מארץ אחרת. הוא שחקן נפלא. אני בטוח שאתה יכול לעבור על העשור האחרון ולמצוא מעט מאוד שחקנים שעשו אימפקט כזה כטינאייג'רים".
  • ריאן סונדרס העביר באימון האחרון של הוולבס משחק בו זריקות מידריינג' שוות מינוס נקודות. האם זה ישנה את ההרגלים של אחת מקבוצות המידריינג' המובילות בליגה? נחיה ונראה.
  • הת'אנדר מודיעים כי הם יפרישו את גופייתו של ניק קוליסון ב-20 במרץ השנה.
  • הסיקסרס הודיעו כי הם יפרישו את גופייתו של מוזס מאלון (סוף סוף!) ב-8 בפברואר השנה.
  • ג'יי-בי ביקרסטארף אומר כי זה זה יהיה "קצר-רואי" לשחרר את הרצועה לחלוטין עבור ג'ארן ג'קסון ג'וניור כעת. "אנחנו מצפים שג'ראן יהיה שחקן גדול. כדי להיות שחקן גדול אתה חייב לשים דגש גדול על הדברים הקטנים". ביקרסטאף מקבל הרבה ביקורות מאוהדי הגריזליס על כך שהוא לא מאפשר לג'קסון לטעות על המגרש, אלא מספסל אותו במהרה.
  • הפליקנס מתעניינים בטרנס רוס
  • מחלימים: טאוריאן פרינס ישוב לשחק היום, יהיה בהגבלת דקות של 12. גם יאניס ישוב לשחק היום לאחר היעדרות של משחק אחד. ג'רמי לין ישוב אף הוא לליינאפ. טים הארדאווי ג'וניור יהיה זמין לשחק היום, אך לא יפתח  בחמישייה. מיילס טרנר התאמן לראשונה לאחר שבוע היום.
  • נעדרים: דווין דדמון לא ישחק היום, מו במבה בספק.

 

משחקים!

22:30 – הבאקס באטלנטה. שידור בספורט5

01:00 – הרוקטס באורלנדו

02:00 – הווריורס בדאלאס. שידור בספורט5.

03:00 – הבלייזרס בדנבר (משחק נקמה של יוסוף נורקיץ', טייק #232434)

04:30 – הקאבס מול הלייקרס. שידור בספורט5.

לפוסט זה מצורף – ESPN מסכמים את כל השאלות המרכזיות למחצית השניה של העונה

http://www.espn.com/nba/story/_/id/25714822/everything-need-know-nba-second-half

קרא עוד

הדורבן – שובה של הקללה?

אוהדי ספרס רבים התכווצו בכיסא שלהם כששמעו שרודי גיי חתם בקבוצה לפני שנה וחצי, ולא בגלל שמדובר בשחקן לא מוכשר – בכל זאת, הוא פורוורד גדול, שיודע ליצור לעצמו ולזנק על הטבעת, וקלע עד אז כ-20 נקודות בממוצע למשחק, ב-11 עונות. אלא בגלל אמונה טפלה בשם "קללת רודי גיי". שרית מרקוביץ'-שוויד, פרי אהבתם של ננאד מרקוביץ' האדום ואלכסיי שוויד הרוסי, כתבה על כך בהרחבה בעונה שעברה, כשהיה נראה שהקללה הגיעה לטקסס (קישור בתגובות). היא טענה שהדחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף תהיה הוכחה לכך שהקללה כאן, וכך אכן קרה.

הקללה נמשכה אל תוך הקיץ כשרודי גיי בחר להישאר לשנה נוספת בקבוצה: הקרע בין קוואי לספרס לא החלים, מאנו ג'ינובילי הודיע על פרישה והעונה נפתחה בצורה הכי עגומה שרק הייתה יכולה להיפתח, עם פציעתו של דז'ונטה מוריי ומאזן שלילי אחרי 17 משחקים. אבל אז, לא צריך לחפור על זה בפעם המאה, הקבוצה החלה להיראות טוב יותר ולנצח.

בין השחקנים שתרמו לתחייה המחודשת אי אפשר שלא להזכיר את רודי גיי, שנלחם הרבה בשני צידי המגרש. אחרי עונה יחסית לא טובה שלו בשנה שעברה, הוא חזר להעמיד את המספרים שהוא רגיל אליהם, כשהוא קולע בחלק מהמשחקים 31, 23 ו-21 נקודות אבל חשוב מזה – מוריד ריבאונדים קריטיים. את חודש דצמבר הוא סיים עם 14.4 נק', 5.7 ריב' ונט רייטינג של 9.8, אבל בשלושת המשחקים האחרונים של דצמבר היה נראה שהוא שוב חוזר לעצמו עם תצוגות פושרות מינוס. לא היה ברור מה קרה, עד שהודיעו שהוא נפצע בפרק כף יד.

https://twitter.com/spurs/status/1079240148305403904

בגלל הפציעה הזו רודי גיי ישב בחוץ נגד הסלטיקס במשחק האחרון של 2018, אבל חזר לשני המשחקים שאחר כך. ואז שוב הודיעו שהוא פצוע, הפעם ללא תאריך חזרה מוגדר או דיווח על ההתקדמות בהחלמתו. על פניו, פציעה בפרק כף היד לא בהכרח אמורה להיות קשה במיוחד, אבל זה מאוד תלוי במה מדובר. להזכירכם, בתחילת העונה גם פאו גאסול נפצע והרופאים של הספרס אישרו לו לחזור, אבל אז הוא התלונן על כאבים והתברר שהוא סובל משבר מאמץ והושבת למשך חודש וחצי. ומוקדם יותר העונה, דני גרין דיווח שהוא שיחק בעונה הקודמת עם קרע לא מאובחן במפשעה.  כנראה שגם הפעם מיהרו לאשר לרודי לחזור, ונקווה שזה לא החמיר את הפציעה. כך או כך, משהו רע עובר על הצוות הרפואי של הקבוצה.

התרומה של רודי גיי לקבוצה נראית סולידית מאוד על פניו, אבל בהיעדר גבוהים חזקים שיכולים לשחק לצד אולדריג', לשמור על פורוורדים פיזיים ולהוריד ממנו נטל הגנתי, היא תרומה חשובה. לפאו גאסול היה חלק גדול מאוד בהפסד לפנות בוקר לאוקלהומה סיטי, ויעקב פלטל פשוט לא מספיק פיזי או מוכן עדיין למשימות כאלה. ברטאנס יכול וצריך למלא את החלל הזה טוב, אבל צריך גם את גיי.

בתשעת המשחקים שמהם רודי גיי נעדר העונה הקבוצה הפסידה 6, מהם שניים בארבעת המשחקים האחרונים. זה מדגם קטן מדי, כמובן, כך שיכול להיות שמדובר באנומליה שתתיישר במשחקים הקרובים, אבל אסור לשלול לחלוטין את התרומה שלו. בטח שלא בסגל קצר ומוגבל יחסית שבו כל שחקן חשוב וממלא תפקיד ספציפי מאוד. ואולי, בעצם, זה הגלגול הנוסף של הקללה שלו. עד שהעונה לא תסתיים לא נדע.

קרא עוד

נדודי שינה – בחירות לאולסטאר

שני הפרקים האחרונים שהקלטנו בפודקאסט ב"אשמורת הבוקר" (לא חיכיתי הרבה עם הפלאג הפעם) דנים בנבחרות האולסטאר שלנו, הנה הפרק שעשינו על המזרח, ואת הפרק שעשינו על המערב תוכלו למצוא ממש כאן. השבוע החלטתי לשים את הבחירות שלי לחמישיות בכתב, וככה נוכל להתווכח עליהן, בכתב.

מה שמזכיר לי, השיחות על האולסטאר, כמו גם על חמישיות העונה, תמיד יתנקזו לשחקנים בקצוות – האם הם טובים יותר או פחות מאלה שלא נכנסו. כשלעצמו, יש משהו קצת לא פרופורציונלי בכמות הזמן שאנחנו מקדישים כדי לדבר עליהם, לעומת חבריהם המבוססים יותר, שאין מי שיטיל ספק בגדולתם (לפחות בקונטקסט הזה). גם כאן, רוב הטקסט יתמקד בהגנה על המקומות האחרונים, אבל זה כל הכיף. סתם רציתי לציין שיש בזה סוג של עיוות. נתחיל במזרח.

גארדים: קיירי אירווינג, קמבה ווקר.

קו קדמי: קוואי לנארד, יאניס אדטוקומבו, ג'ואל אמביד. 

אם היינו מציגים את החמישה בתור שאלה מילולית, התשובה לשאלה "מי יוצא דופן?" הייתה "קמבה ווקר". הארבעה האחרים קיבעו את מעמדם לאורך העונה בתור באנקרים. חלקם אפילו הצליחו להגניב את שמם לדיוני ה-MVP (לנארד, אמביד), ואחד מהם הוא אפילו הפייבוריט של כותב שורות אלה, והשחקן שהכי ראוי שתתעוררו בלילה לראות אותו משחק – הלא הוא יאניס גריק פריקינג אדטוקומבו.

נחזור לווקר. בדירוג שלי שמתי את השושנה היחידה בשדה הקוצים של שארלוט מעל קייל לאורי, בן סימונס, ויקטור אולדיפו וג'ימי באטלר. מבחינת מתמודדים למקום בחמישייה, לא מדובר ברשימה הכי מרשימה שראינו. בואו נעשה תרגיל באלימנציה.

לאורי נותן עונה משונה משהו. האסיסטים מרשימים, וגם ההצלחה הקבוצתית. אבל, הגוץ הזעוף החמיץ כבר עשרה משחקים ועומד על ממוצע הנקודות הכי נמוך שלו מאז שהוא חלק את עמדת הרכז עם חוזה קלדרון (14.1) אי אז בעונת 2012/13. הוא קולע רק 32.6% מהשלשות שלו, ועיקר הערך שלו עבור הראפטורס נמצא בנכונות שלו להוריד את קצב השימוש שלו לטובת קוואי. נקסט.

גם ג'ימי "G Buckets" (ה-G בשביל "Gets") לא בשיאו, כפי שבטח הסקתם מהדיווח של ווג' – מסתבר שבאטלר השתלח בברט בראון בסשן צפייה בוידאו, ודרש לקבל יותר את הכדור בבידודים ובמצבי פיק-אנ-רול. כמה לא אופייני מצדו. מי יכול היה לצפות התנהגות כה כוחנית מהאדם שחצב את דרכו החוצה ממינסוטה ע"י ביזוי פומבי של כל מי שמעליו מצדדיו ומאחוריו? טיפה התפזרתי, אבל זה היה כדי לומר שגם התקופה של באטלר במערב לא בדיוק קנתה לו מקום בחמישייה מבחינתי, אז נמשיך הלאה (פלאג עתידי – בדיוק כותב על עניין באטלר ל"וואלה!", אתם יודעים איפה למצוא אותי).

את סימונס לא רציתי להכניס לאולסטאר בכלל, ואז נזכרתי שהוא משחק במזרח. בזמן שקליעה מבחוץ תהפוך אותו למועמד לתואר ה-MVP, ההיעדר שלה לא ימנע ממנו מקום על הספסל במשחק הכוכבים. אגב, אני מהמר נגד היכולת שלו להשתפר בתחום, אם מישהו רושם.

מי עוד? ויקטור אולדיפו של השנה שעברה היה נותן פייט לווקר השנה, אבל גם במקרה כזה, ווקר נכנס על הקשקש. העונה אולדיפו עדיין מנסה לשחזר את הקסם, למרות שלספסל זה אמור להספיק. עם או בלי קשר, בעונה שעברה ויקטור אולדיפו החמיץ שבעה משחקים ואינדיאנה הפסידה בכולם. העונה לעומת זאת הפייסרס הפכו כיוון, במאזן 7:4 במשחקים ללא הגארד. מעבר לכך, מתי שויק קולע פחות מעשרים נקודות הם במאזן 10:3 נהדר. זה כנראה סתם בליפ, אבל זה די מוזר.

נשארנו עם קמבה. העונה של ווקר הפכפכה, אבל הנטל ההתקפי שהוא סוחב באופן קבוע גורם לי לצדד בו. בנוסף, הוא חתום על כמה מההופעות המרשימות שראינו העונה. ווקר חורך רשתות עם 25 נקודות לערב, כשבכל התקפה יש לצדו שלושה חוטבי עצים ונגר שעושים כמיטב יכולתם לסייע לו. אם הייתי מועדון מרכז טבלה מהליגה האדריאטית, הייתי דואג שיהיה לי סקאוט בכל משחק של ההורנטס, כי משם אמור להגיע הכוכב הבא שלי. הרבה שחקני NBA אין שם.

יאללה, מערבה!

גארדים: ג'יימס הארדן, סטפן קרי.

קו קדמי: לברון ג'יימס, קווין דוראנט, ניקולה יוקיץ'.

המקופחים המרכזיים הם אנתוני דיוויס ופול ג'ורג'. דיוויס נותן עונה מפלצתית ביער של ניו אורלינס, ואין מי שישמע (אלא אם מדברים על טרייד ללוס-אנג'לס), וג'ורג' הרים את המשחק שלו לרמות חדשות, ומחפה על חולשה יחסית של ראסל ווסטברוק בסחיבת הנטל ההתקפי. איזה ביטוי מצחיק זה, אגב, "נטל התקפי". תמיד כשהכדור אצלי כשאני משחק עם חברים אני רק מחפש למי למסור אותו, כדי שיסירו ממני את הנטל. זה כזה עול.

נתחיל בשאלת דיוויס-יוקיץ'. בחיי שאני חצוי. בהתחלה הייתי עם דיוויס, אבל אורי (מפיק העל) שכנע אותי בפרק האחרון. העונה של יוקיץ' עושה נעים בבטן לכל מי שאוהב כדורסל, הוא חוגג על ההגנות, למרות שהוא נראה יותר כמו אב בית מאשר סופרסטאר שמוביל קבוצה לצמרת המערב. הג'וקר עושה צחוק מכל הליגה, וההתקפה של דנבר נראית כמו מיליון דולר בזכות היכולת שלו לשים את הכדור במקומות שהחברים שלו צריכים רק לנגוח פנימה. תענוג לראות אותו ולנסות לפתור את האניגמה הזאת. הוא דובון אכפת לי שמנמן בעולם של גלדיאטורים מחוספסים.

דיוויס לעומתו נותן עונה אישית מרהיבה, והמספרים שלו כל כך גדולים שהם יוצאים מהקווים. 28.9 נקודות למשחק (שני בליגה), 13.3 קרשים (חמישי), לצד קצב שיא של 4.4 אסיסטים (בשם האחידות אגיד שהוא מקום 46 בליגה, למי שעדיין מרוכז), אבל הוא נידון לשחק עם ג'רו הולידיי ואסופה של מספיקים בקושי. רק ג'וליוס רנדל וניקולה מירוטיץ' מתחלקים ביניהם בדקות של שחקן NBA שלישי לצדם. אפשר שאני כבר זולג לקטגוריית התירוצים, אבל כל הסגל מעבר לארבעה האלה לא ראוי למקום ברוטציה של קבוצת NBA טובה. חלקם לא היו מקבלים דקות קבועות ביורוליג.

כאמור, בהתחלה בחרתי כבר בדיוויס. לעומת אחרים, אני לא מייחס חשיבות מרכזית למאזן הקבוצות (זה פקטור, אבל לא מרכזי). וגם אם כן, העונה הפער בין קבוצות המערב קטן מאי פעם (מינוס פיניקס, היי פיניקס). ודיוויס קולע כמעט עשר נקודות יותר למשחק. כל זה ועדיין – יוקיץ'.

גם לג'ורג' יש סיבה להרגיש שדפקו אותו. עם 26.8 נקודות (57.4% ב"טרו שוטינג", 82.6% מהקו), 8.1 כדורים חוזרים ומשחק הגנה אדיר בקבוצה שנלחמת על יתרון ביתיות בפלייאוף. אבל זה לא מספיק. ג'יימס, דוראנט ויוקיץ'/דיוויס ראויים ממנו בקו הקדמי. גם קרי נותן עונה טובה יותר על אף המשחקים שהפסיד, לא שאפשר להכניס את ג'ורג' כגארד בכל מקרה. לא יודע. ג'ורג' נותן עונה נפלאה בסטנדרטים (הנפלאים) שלו, אבל הוא לא דוראנט ולא ג'יימס. אני לא חושב שזה טייק לוהט במיוחד. מעבר לזה, ג'ורג' ידוע בתור שחקן שמתחמם ומתקרר לתקופות של כמה חודשים, יכול להיות שהעונה הדעיכה הקבועה פשוט תגיע אחרי הפגרה.

פירוט על ההגיון שמנחה אותי בבחירת השחקנים ניתן לקבל בהאזנה לפרקים. ובמידה ולא מצאתם כאן כלום שישביע את הצורך שלכם להתקוטט, הנה הספסלים שלי (שנעשו גם לפי הפורמט, שני גארדים, שלושה שחקני קו קדמי, ועוד שניים):

מזרח: בלייק גריפין, ניקולה ווצ'ביץ', ויקטור אולדיפו, קייל לאורי, בראדלי ביל, ג'ימי באטלר, בן סימונס.

המספר הנוסף (במקרה של פציעה): קריס מידלטון.

מערב: אנתוני דיוויס, פול ג'ורג', דמיאן לילארד, ראסל ווסטברוק, קארל-אנתוני טאונס, לוקה דונצ'יץ', דיארון פוקס.

המספר הנוסף: דמאר דרוזן.

זהו, תורכם.

* הנתונים והדעות נכונים ליום ראשון.

תגיות: , , , , , , , , ,
קרא עוד

בזמן שישנתם 13-1-19 – לילה של הפתעות

גריפין חוזר לסטייפלס סנטר, אורלנדו מפתיעה את בוסטון, פיניקס מפתיעה את דנבר.

קליפרס 104 – דטרויט 109

סיפור המשחק הוא כמובן המפגש הראשון בין בלייק גריפין והקבוצה ששלחה אותו בטרייד. גריפין חוזר לראשונה מאז הטרייד לסטייפלס סנטר למפגש עם האקסית. הוא התקבל במחיאות כפיים, ואז יצא לעבודה, לא לפני שהצליח להתעלם מסטיב באלמר שבא ללחוץ לו את היד לפני המשחק

https://twitter.com/mstBlackQQ/status/1084361393854468096

הוא פתח עם 15 נקודות ברבע הראשון והפיסטונס עם יתרון 13 בסיום הרבע. במחצית הוא היה עם 26, ודטרויט עם יתרון 11. 35 אחרי 3 רבעים והפיסטונס ביתרון 10. גריפין עם כאבי גב בסיום הרבע השלישי לא ויתר וחזר לשחק.

הקליפרס הצליחו להוריד את הפיגור ל-2 בלבד מוקדם ברביעי, אבל גריפין קלע 5 נקודות כדי להחזיר את היתרון ל-7. הקליפרס לא התייאשו וקבעו שיוויון 4:45 לסיום. רג'י בולוק החזיר את היתרון לדטרויט עם שלשה, ושוב גריפין היה במקום בשביל הלחזיר את היתרון ל-8. הקליפרס ירדו ל-3, אבל לא הצליחו להתקרב יותר מזה, והפיסטונס עוזרים לבלייק לנקום באקסית.

גריפין עם משחק ענק של 44 נקודות, 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות.

בסיום קצת מתח עם פטריק בברלי

דראמונד הוסיף 20-21, בולוק קלע 17. גאלינרי הוביל את הקליפרס עם 23, וויליאמס הוסיף 22, הארל עם 21-9-6.

אורלנדו 105 – בוסטון 103

בדרך כלל בוסטון נותנת ליריבים לברוח במחצית הראשונה, ואז חוזרת בקאמבק בשניה. הפעם זה היה הפוך. בוסטון פתחה יתרון 10 במחצית הראשונה. היא שומרת עליו במהלך רוב הרבע השלישי, אבל 5 זריקות עונשין של אורלנדו ושלשה של רוס שניה לסיום הרבע מורידה את היתרון של בוסטון ל-5 בלבד. אורלנדו ממשיכה את הריצה שלה לתוך הרבע הרביעי. 8:25 לסיום ארון גורדון קובע שיוויון.

5:58 לסיום הרבע אוון פורניה קולע שלשה שמעלה את היתרון של אורלנדו ל-7. קיירי אירווינג הולך בכח פעם אחר פעם ומגיע לקו. עדיין אורלנדו מצליחה לעלות ליתרון 9 פחות מ-2 דקות לסיום. אירווינג מקבל עבירה ל-3, וקולע 3 זריקות עונשין. הוא מקבל עוד אחת אחרי שאורלנדו מאבדת כדור וקולע גם אותה. הוא מחטיא שלשה, אבל מוריס נמצא במקום כדי לתקן והיתרון של אורלנדו רק 3. ווצ'ביץ' מקבל כדור ומעלה את היתרון שוב ל-5.

https://twitter.com/OrlandoMagic/status/1084273095567912966

ואירווינג שוב קולע 4 זריקות עונשין אחרי שאורלנדו מאבדת את הכדור באמצע, ומוריד את היתרון של אורלנדו לנקודה בלבד. ווצ'ביץ' קולע 1 מ-2 מהקו ולבוסטון יש הזדמנות לנצח או להשוות. הכדור הולך לטייטום שמחטיא, וקיירי ממש לא שמח

לא ברור למה קיירי כועס על הייוורד. הוא עומד בחצי המגרש של בוסטון כשהמהלך מתחיל ולא עושה רושם שהוא בכיוון של המהלך בכלל.

אוהדי הסלטיקס מבטאים את התחושות שלהם

ארון גורדון הוביל את המג'יק במשחק מצויין עם 28 נקודות (11 ברבע הרביעי) ו-12 ריבאונדים

https://twitter.com/NBATV/status/1084276078439321600

טרנס רוס עלה מהספסל וקלע 25, פורנייה הוסיף 18, ווצ'ביץ' עם 16-13-5. קיירי הוביל את הסלטיקס עם 25-5-6. קלע 15 ברבע האחרון עם 11 מהעונשין. מוריס הוסיף 17-8, טייטום 16 וג'יילן בראון 13. אל הורפורד עם 10-11-4- ו-4 חטיפות.

פיניקס 102 – דנבר 93

ההפתעה השניה של הלילה מגיעה מפיניקס כשהקבוצה במקום האחרון במערב מנצחת את הקבוצה במקום הראשון, היא עושה את זה בלי דווין בוקר. כבר ברבע הראשון המשחק של דנבר היה מפוזר עם 7 איבודים ופיניקס זורקת 27 פעמים לעומת 18 בלבד של דנבר. 2 הקבוצות קולעות באותם אחוזים אבל הזריקות אקסטרה נותנות לפיניקס יתרון 8 בסוף הרבע. ברבע השני דנבר משתלטת על האיבודים אבל לא פוגעת מהשדה וקלי אוברה ג'וניור קולע 11 כדי לעזור לסאנס לעלות ליתרון 13 במחצית.

הנה פולו אפ דאנק של אוברה

ושלשה אחרי הנעת כדור

במחצית השניה ההגנה של דנבר מתארגנת, אבל ההתקפה עדיין מפוזרת וקולעת רק ב-37%. פיניקס שומרת על היתרון שלה, ומסיימת עם נצחון נאה. דנבר לא הצליחה להוריד את הפיגור מתחת ל-8 ברבע הרביעי ולא איימה על המשחק.

קלי אוברה הוביל את הסאנס עם 26-11 במשחק מצויין

דיאנדרה אייטון גם היה טוב מאוד עם 22-13

https://twitter.com/Suns/status/1084283975902756864

ג'וש ג'קסון הוסיף 15, וראשון הולמד עם 14-7. טי ג'י וורן רק עם 9.

ניקולה יוקיץ' הוביל את דנבר עם 23-10-4, ביזלי קלע 21.

מינסוטה 110 – ניו אורלינס 106

קא"ט נגד הגבה. טאונס קובע שיא ריבאונדים העונה עם 27 (9 בהתקפה) הוא גם קולע 27 נקודות ומוסיף 4 חסימות כדי לעזור לזאבים לנצח את השקנאים. דייויס עם 30-14 לא הספיק.

אנדרו וויגינס הוסיף 18 לזאבים, ג'וש אוקוגי עם 17, שאריץ' וג'ונס עלו מהספסל ל-14 כל אחד. ג'רו הולידיי עם 25-6-7 לפליקנס, וג'וליוס  ראנדל עם 22-11.

https://twitter.com/NBA/status/1084321916305977344

אוקלהומה סיטי 122 – סן אנטוניו 112

אנטי קליימקס אחרי המשחק הגדול בחמישי. הספרס הובילו ב-9 במחצית. הת'אנדר הפכו עם רבע שלישי של 35 – 20 ושמרו על הנצחון ברבע האחרון. אחרי ה-87% לשלוש במשחק הקודם, הלילה הספרס עם 10 מ-31. גם אולדריג' נרגע עם 17. ראסל ווסטברוק הוביל את הת'אנדר עם 24-10-7, דניס שרודר הוסיף 19, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות, פול ג'ורג' הוסיף 18-11. בלינלי קלע 24, דרוזן הוסיף 18-6-4.

מיאמי 112 – ממפיס 108

ג'מייקל גרין קבע שיוויון 108 דקה וחצי לסיום. ממפיס לא הצליחה ליצר יותר נקודות, מיאמי מאידך הגיע לקו, קלעה 4 מ-6 וזה הספיק לנצחון.

ג'סטיס ווינסלו הוביל עם 26-7-4. מייק קונלי הוביל את ממפיס עם 22 ו-7 אסיסטים.

https://twitter.com/MiamiHEAT/status/1084266003545116672

יוטה 110 – שיקגו 102

דונובן מיטשל הוביל את יוטה עם 34-6-6. גובר עם 15-16-8. לאבין הוביל את שיקגו עם 21.

https://twitter.com/NBA/status/1084336743476797441

סקרמנטו 104 – שארלוט 97

בוגדנוביץ' עם 22, הילד ופוקס עם 21 כל אחד. קמבה עם 31 לא יכול מול 3 גארדים.

https://twitter.com/NBA/status/1084323299293913089

טופ 10

קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות