Sample Page

עדכונים 5.2.19

עדכונים ומשחקים!
 
 
דיווח לפיו בוסטון התחמקו מלהתחייב על העברת ג'ייסון טייטום בקיץ עבור דייוויס.
 
בינתיים מקורות מהנהלת הסלטיקס טוענים שבוסטון בטוחים ביכולתם להשאיר את קיירי ומתכוונים לתת הצעה משמעותית עבור דייוויס.
 
מארק קיובן אמר שזו הייתה טעות שלו לתת לסטיב נאש ללכת, והתחייב שלא יעשה את הטעות הזו שוב עם דונצ'יץ' ופורזינגיס.
 
ג'ון וול עבר היום ניתוח בעקבות קרע בגיד אכילס. ייעדר 12 חודשים. רופא הקבוצה ציין שלא היה קרע מלא, אבל הגיד הצריך תיקון.
 
אחרי 11 שנים בליגה, ג'ארד בייליס משלים את התואר ויקבל את הדיפלומה מאוניברסיטת אריזונה.
 
סטיב קר על הסופר בול: "זה היה משעמם לצפות באותה קבוצה זוכה בזה…" (מיד לאחר מכן התנצל שהבדיחה נשמעה שחצנית)
 
קובי בריאנט על הסגנון של הארדן: "אני לא חושב שהסגנון הזה יכול לזכות באליפות." הוסיף שאחרי שפול וקאפלה יחזרו הרוקטס יחזרו לסגנון הקודם וכרגע פשוט אין להם ברירה.

 
אנת'וני דייוויס ביקש לשחק ביום שני, ההנהלה מנעה זאת.
 
קליי תומפסון מעוניין בחוזה מקס, בלי קשר להחלטת דוראנט בקיץ.
 
הבעלים של הווריירס מבטיח ששום קבוצה לא תגבר עליהם כספית בקיץ. (למקרה שמישהו תהה אם הם ישלמו לתומפסון מקס או לא)
 
פילדלפיה, טורונטו, אוקלהומה סיטי, יוסטון וגולדן סטייט מעוניינות בווסלי מת'יוז במידה וייחתך מהניקס.
 
קיירי מתוסכל מהעובדה שנגרר לשמועות על דייוויס.
 
 
 
 
 
משחקים:
 
02:00 הקליפרס בשארלוט. ממשיכים במסע החוץ שלהם מגיעים הקליפרס להורנטס שנמצאים במאזן חמישים אחוז.
 
02:00 קליבלנד מארחים את הסלטיקס.
 
02:00 הלייקרס באינדיאנה.
 
02:30 הפיסטונס בניו יורק נגד הניקס
 
03:00 פילדלפיה מארחים את הראפטורס. קרב צמרת בין 2 שחקנים שדרשו טרייד בשנה האחרונה.
 
03:00 ממפיס מארחים את הטימברוולבס.
 
03:00 המג'יק באוקלהומה סיטי
 
05:30 פורטלנד מארחים את ההיט
 
 
לפוסט זה מצורף: המדריך לשחקן שעבר בטרייד. שחקנים שעברו בעבר טריידים, משתפים חוויות, סיפורים ועצות על המעבר.
 
קרא עוד

שלוש נקודות וזריקות עונשין 5-2-19

שלוש נקודות הוא טור לסיכום התופעות שראינו בשבוע האחרון בליגה. הטור יחולק ל-3 נקודות עיקריות וזריקות עונשין.

1. פורזינגיס עובר לדאלאס

הניקס עמדו בפני מילכוד 22. פורזינגיס כבר שנה בחוץ, וכנראה שהפעם הבאה שנראה אותו על הפרקט תהיה רק בעונה הבאה. בנוסף, הוא כבר עשה קולות שהוא לא מרוצה, ויכול מאוד להיות שיבחר לעזוב בהזדמנות הראשונה. הוא כבר איים לחתום על הצעת ההענות מספר פעמים. חתימה כזו תהפוך אותו לשחקן חופשי בקיץ 2020. מצד שני לתת לו עכשיו חוזה מקסימום זה סיכון גדול בפני עצמו. איזו ערובה יש לניקס שפורזינגיס יחזור באותה יכולת? בגובה שלו, שום דבר לא מובטח, בגלל זה הניקס בחרו להעביר אותו לדאלאס. כשמסתכלים על הטרייד, הניקס קיבלו את מלוא התמורה על פורזינגיס: נפטרו מחוזים רעים, קיבלו פרוספקט מעניין ו-2 בחירות סיבוב ראשון עתידיות. השנה, הניקס יבחרו גבוה בדראפט, דראפט שבו הם יכולים להשיג את זאיון וויליאמסון, אר ג'י בארט או שחקנים אחרים שהפוטנציאל שלהם זועק לשמיים. הם יפתחו את הקיץ עם סגל סופר צעיר: מי שיבחר בדראפט, פרנק ניליקינה, דניס סמית' ג'וניור, קווין נוקס ומיטשל רובינסון. הם יכולים להשאיר בזול את אלונזו טרייר ודמיאן דוטסון. למיקס הזה הם מקווים להוסיף, על פי השמועות, את קווין דוראנט וקיירי אירווינג. יש להם מקום ל-2 חוזי מקסימום, ואלה השחקנים שאליהם הם מכוונים.

בניקס מאוד אופטימיים לגבי דוראנט, והאופטימיות הזאת מבוססת על המנהל שלו – ריק קליימן, שהוא יליד ניו יורק. אוהד של הניקס אף צייץ בפברואר לפני שנה שיום אחד קליימן ינהל את הניקס. זה לא כל כך רחוק, כיוון שלפי השמועות כדי להביא את דוראנט, הניקס מוכנים להציע לו משרה בכירה בארגון. עדיין נשאר לראות האם זה יספיק לדוראנט בשביל לבוא לקבוצה שכרגע אין בה כלום. אם דוראנט יבוא, זה יפתח פתח לקיירי להגיע או לשחקן אחר בקליבר הזה. אוהדי הניקס, למודי אכזבות בעבר, ועדיין אופטימיים.

דאלאס הולכת אול אין על הצמד דונצ'יץ'-פורזינגיס. הם סומכים על זה שהנוכחות של לוקה תעזור להם להשאיר את פורזינגיס בטווח הארוך, גם אם יחתום על הצעת ההענות בקיץ. לא ברור האם דאלאס מוכנה כבר הקיץ לתת לו חוזה יקר וארוך טווח, מתוך הפחד שפורזינגיס יפצע שוב, או שלא יחזור מהפציעה באותה יכולת. בכל מקרה, בדאלאס חושבים שדונצ'יץ' ופורזינגיס יכולים להחזיר את הקבוצה לצמרת הליגה. טים הארדאווי ג'וניור אמנם נמצא על חוזה רע, אבל עדיין מדובר בשחקן שיש לו מה לתרום על המגרש ויכול להשתלב יפה עם הצמד. גם בארנס כנראה ישאר בחוזה שלו לעונה הבאה. והשאלה היחידה לגבי השניים היא האם הם יהיו מוכנים לתת לצמד החדש (פורצ'יץ'? לוקטאפס? דונזיניגיס? קריסטקה? תחליטו אתם) להוביל והם יקחו את הזריקות שלהם ויעשו הגנה. אם האגו של בארנס והארדאווי ג'וניור יעלה להם לראש זה יכול להיות מצב בעייתי. בנוסף שמועות שדאלאס מכוונים להביא את ניקולה ווצ'ביץ' בקיץ ולייצר טריו אירופאי משובח. בקיץ לדאלאס יש 41 מליון דולר בחוזים מובטחים להארדאווי ג'וניור, קורטני לי, דונצ'יץ' וג'יילן ברונסון. בנוסף,  לבארנס (25 מליון) ולדוייט פאוול (10 מליון) יש אופציית שחקן לעונה הבאה, שסביר להניח שהם יקחו. מה שמביא את דאלאס לאיזור ה-75 מליון דולר. הם צריכים להחתים את פורזינגיס, ועדיין ישאר להם כסף להביא את ווצ'ביץ'. זו שביעיה לא רעה, כשאליהם הם יוכלו להוסיף את הוטרנים והספסל הנוכחי שלהם: בראה (שיהיה בריא), האריס ואולי אפילו נוביצקי שעדיין לא הודיע שיפרוש בקיץ. דאלאס מקריבה המון נכסים, ולמעשה לא נשארו לה בחירות דראפט לתת. היא העבירה לאטלנטה בחירה בדראפט הקרוב (מוגנת טופ 5) במסגרת הטרייד על דונצ'יץ' וכעת גם שלחה 2 בחירות דראפט עתידיות לניקס כחלק מהעסקה על פורזינגיס. אם בטעות הם ישמרו על הבחירה שלהם בדראפט הקרוב, זה יעזור להם מאוד, ואולי זה חלק מהרציונל לטרייד – יעזור לקבוצה לעשות טנקינג. בלי ג'ורדן, הסנטר הפותח של הקבוצה זה דוייט פאוול\סלאח מג'ירי. אמנם דיאנדרה לא עשה הרבה, אבל זה עדיין שינמוך רציני.

2. שוק של מוכרים בלבד

הטרייד דד ליין מתקרב, הבעיה היא שיש יותר מדי מוכרים ומעט מדי קונים. ממפיס עם גאסול וקונלי, אורלנדו עם ווצ'ביץ' וטרנס רוס, קליבלנד ושיקגו עם כמעט כולם, ניו אורלינס כמובן, וגם לאטלנטה יש כמה שחקנים שתשמח לקבל עליהם משהו בחזרה.

מצד שני מי הקונים? קבוצות שומרות על קאפ ספייס לקיץ כי הן בונות על השוק החופשי. היחיד שהן מוכנות להקריב עבורו את הקאפ ספייס הוא כמובן דייויס, אבל דייויס יש רק אחד. ממפיס בשנה שעברה נתקעה עם טייריק, השנה סיכוי סביר שתשאר עם קונלי וגאסול. אורלנדו יכולה אולי לקבל בחירת סיבוב שני עבור טרנס רוס, אבל לא הרבה יותר מזה. זה אומר ששוק הבייאאוט הולך להיות מוצף. השמועות כבר חיברו את רובין לופז לגולדן סטייט, אבל עכשיו גם דיאנדרה ג'ורדן יכול למצוא את עצמו חופשי, ואפילו ווצ'ביץ' אם אורלנדו תחליט שהיא רוצה להתקרב יותר לתחתית.

פורזינגיס נתן פתיחה לוהטת לשבוע הטרייד דד ליין, והפצצה של דייויס וריץ' פול חיממה את כולם, אבל כנראה שלא הרבה הולך לקרות. הפליקנס עושים רושם של מי שלא רוצים לעשות טרייד על דייויס. על פי ווג', דני איינג' הרים טלפון והפציר בפליקנס לחכות לקיץ. איינג' יודע מה הוא עושה, כרגע הסלטיקס לא יכולים לעשות טרייד על דייויס, בגלל שגם לדייויס וגם לקיירי יש את סעיף דרק רוז בחוזה. המשמעות של הסעיף היא שקבוצה יכולה לקבל בטרייד רק שחקן אחד עם הסעיף הזה, ומכיוון שקיירי הגיע בטרייד, הסלטיקס לא יכולים להביא את דייויס כרגע, אלא רק בקיץ, כשהחוזה של קיירי יסתיים.

מצד שני, אם זו אסטרטגיית מו"מ נגד הלייקרס, נראה שזה עובד, כי הלייקרס מעלים את ההצעה שלהם מיום ליום. זה התחיל מבול, קוזמה ובחירת דראפט אחת. והמשיך עם ההצעה הנוכחית של בול, אינגראם, קוזמה, 2 בחירות סיבוב ראשון ולקיחת החוזה המזעזע של סולמון היל (שעליו כנראה הלייקרס יעשו סטרץ'). לפליקנס בכל מקרה אין סיבה לעשות טרייד לפני חמישי ב-9, בטח לא כל זמן שהלייקרס ממשיכים לשפר את ההצעה שלהם. העובדה שדייויס הוסיף את הניקס, הבאקס והקליפרס לרשימת הקבוצות שהוא רוצה לעבור אליהן מפעילה עוד לחץ על הלייקרס שלא יכולים להרשות לעצמם לפספס פעם שלישית, אחרי פול ג'ורג' וקוואי לנארד.

דייויס מספק המון בשר לכתיבה ודיבור על הדד ליין, אבל נראה שמלבד דייויס לא נראה יותר מדי תזוזות.

3. סגלים לאולסטאר

בחמישי קיבלנו את רשימת השחקנים המלאה לאולסטאר. רק להזכיר שלא מדובר במערב נגד מזרח, אלא בשני שחקנים (שקיבלו את מירב הקולות לאולסטאר כל אחד בקונפרנס שלו), שישמשו כקפטנים ויבחרו קבוצות. בחמישי הקרוב זה קורה ויאניס ולברון יבחרו קבוצות בלייב.

חמישיות: סטף קרי, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט, פול ג'ורג', לברון ג'יימס, קמבה ווקר, קיירי אירווינג, קוואי לנארד, יאניס אנטטקומפו וג'ואל אמביד.

ספסלים: קייל לאורי, דינאג'לו ראסל (מחליף את אולדיפו), כריס מידלטון, בראדלי ביל, בן סימונס, בלייק גריפין, ניקולה ווצ'ביץ', ראסל ווסטברוק, דמיאן לילארד, קליי תומפסון, אנתוני דייויס, לאמרכוס אולדריג', ניקולה יוקיץ' וקארל אנתוני טאונס. אדם סילבר במחווה יפה הוסיף את דירק נוביצקי ודויין וייד לרשימה.

במזרח זה נראה כמו רשימה מצויינת. לאינדיאנה מגיע נציג אבל קשה לראות שם מישהו חוץ מאולדיפו שיכול. סאבוניס יעיל, בוגדנוביץ' יעיל, אבל לאף אחד מהם אין את מה שצריך בשביל לשחק באולסטאר. אפשר אולי לדבר על ג'ון קולינס שעושה מספרים מצויינים העונה, אבל בעונה שניה שלו בליגה זה לא בדיוק סנאב.

במערב זה סיפור אחר. לקליי תומפסון היו 2 משחקים עצומים בתוך עונה בינונית ומטה. דייויס וטאונס מובילים קבוצות לשום מקום, אבל קשה להתווכח עם הסטאר-אפיל שלהם. בחוץ נשארו רודי גובר שמוביל את יוטה למקום השביעי, טוביאס האריס שמוביל את הקליפרס למקום השמיני (בניגוד לכל הציפיות) ולדעתי גם דיארון פוקס\באדי הילד שהעונה של סקרמנטו היא ממש סנסציה בזכותם. כמובן שאפשר לדבר גם על אהוב הקהל לוקה דונצ'יץ' שנשאר בחוץ. אם כבר מערבבים קבוצות, אז למה לדבוק בפורמט של מזרח-מערב בבחירת הספסלים? אני הייתי מוציא את ווצ'ביץ', לאורי, ותומפסון ומכניס את גובר, האריס ופוקס.

איך יראו הסגלים הסופיים? המון פוליטיקות ואינטריגות פנימיות. הנה ההימור שלי.

טים לברון: קיירי, דוראנט, קוואי, קמבה (שלא במקרה, כולם חופשיים בקיץ, כולם מועמדים ללייקרס!), קליי, ביל, טאונס, אולדריג', ראסל, לאורי, סימונס, וייד.

טים יאניס: קרי, אמביד, הארדן, ג'ורג', דייויס (יאניס גונב אחד!), מידלטון, יוקיץ', לילארד, גריפין, ווסטברוק, ווצ'ביץ', נוביצקי.

זריקות עונשין

1. מרווין באגלי מראה המון פוטנציאל. ירדו על הבחירה הזו של הקינגס, אבל בינתיים זה נראה כמו שידוך טוב.

2. מה אתם אומרים? קאזינס חזר בכושר טוב?

3. מאנו פרש מוקדם מדי

גם הקהל בסן אנטוניו מכיר בזה – זה ממשחק אחר השבוע, מה קורה עם אוכלסיית העטלפים באולם בסן אנטוניו?

4. לוקה מגלה שהוא לא יהיה באולסטאר

5. פול ג'ורג' צריך להיות בשיחות ה-MVP

תגיות: , , , ,
קרא עוד

עדכונים 4.2.19

עדכונים ומשחקים!
 
 
שחקני השבוע: ניקולה יוקיץ' ויאניס אדטוקומבו
 
שחקני חודש ינואר: ג'יימס הארדן וג'ואל אמביד.
 
מאמני חודש ינואר: מייק בודנהולזר וסטיב קר.
 
רוקי חודש ינואר: לוקה דונצ'יץ' וטריי יאנג.
 
ווג' מדווח שמלבד הניקס והלייקרס, דייוויס העביר לפליקנס רשימה של מספר קבוצות שישמח לעבור אליהן. בוסטון לא ברשימה.
לפי שאמס הקבוצות הן ניקס, לייקרס, באקס והקליפרס.
 
בנוסף ווג' דיווח שמג'יק ודמפס ערכו מספר שיחות, והלייקרס הגישו הצעות רציניות יותר.

 
לברון מחכה לחדשות משמחות?
 
פול ג'ורג' במסר תמיכה בגורדון הייוורד: "אל תהיה קשה עם עצמך."

 
פורזינגיס לאוהדי הניקס: "הישארו ערים." כתב שמגיע לעיר הזאת יותר.

 
דווין בוקר מתלונן שהסאנס מרגישים בנוח עם הפסדים.
 
קייל אנדרסון יפנה למומחה בנוגע לבעיות בכתף.
 
קיירי בחוץ שלישי נגד הקאבס.
 
ואלנצ'יונאס צפוי לחזור השבוע.
 
מארק קיובן אמר שהמטרה היא להחזיק את לוקה ופורזינגיס 20 שנה.
 
 
 
 
משחקים:
 
02:00 דטרויט מארחת את הנאגטס.
 
02:00 ההוקס בוושינגטון.
 
02:30 הבאקס בברוקלין. הנטס היו ברצף נצחונות ומאז האטו עם 2 הפסדים. האם הקבוצה המפתיעה תמשיך בריצה?
 
03:00 ניו אורלינס מארחת את הפייסרס.
 
04:00 פניקס מארחת את הרוקטס.
 
05:00 הספרס בסקרמנטו.
קרא עוד

דני, זה הזמן להיפרד מקיירי

את הטור הזה התחלתי לכתוב לפני מספר שבועות, לאחר סידרת הפסדים שנחלה בוסטון סלטיקס.
הניתוח שעשיתי הוביל אותי למסקנה שיתכן והקבוצה צריכה להיפרד מהכוכב הגדול שלה, קיירי אירווינג.
סידרת ניצחונות של הקבוצה וההתלהבות של דני איינג' ממהלכים שביצע קיירי, גרמו לי להרהר אולי המסקנה שלי מעט נמהרת וזקוקה להערכה מחדש.
בעקבות אירועי השבוע האחרון, שכללו את בקשת הטרייד של אנתוני דייוויס והעברתו של פורזינגיס לדאלאס, החלטתי לחזור אל הטור ולהשלים אותו.

בכל השנים בהן בראד סטיבנס מאמן את הסלטיקס, ניתן לאפיין את התנהלות הקבוצה במושגים כמו שקט תעשייתי, יציבות שלטונית וגרף לינארי של התפתחות והתקדמות. עד העונה הנוכחית. עברנו במעט את מחצית הדרך, וכבר ניתן להגדיר את העונה של הסלטיקס במושגים כמו אי שקט מוחלט ותוהו ובוהו על המגרש ומחוצה לו.

הציפיות מהסלטיקס לפני העונה היו אדירות והיתה הסכמה בין הרוב המוחלט של הפרשנים, כי הקבוצה מועמדת מובילה לגמר ואפילו להתמודדות שווה מול האלופה הצפויה. אמנם היו תהיות לגבי שילובם מחדש של אירווינג והייוורד בתוך הרוטציה, אולם הציפיה היתה שתוך פרק זמן סביר המכונה תתחיל לתקתק.
אף אחד לא ציפה למערבולת התקשורתית, שמקיפה את הקבוצה כמעט מתחילת העונה, ומורכבת מהתבטאויות והתנצחויות הדדיות בקרב חלק מהשחקנים. חלקן נאמר באופן ברור וחלקן ברמזים.

השיא היה לפני מספר שבועות. בעקבות שלושה הפסדי חוץ רצופים לקבוצות פחות טובות מהם, מיאמי, אורלנדו וברוקלין (מיאמי ואורלנדו בעלות מאזן שלילי), קיירי אירווינג העביר, שוב, ביקורת על המחוייבות של השחקנים הצעירים, שנובעת מחוסר הניסיון שלהם בהתנהלות ברמת הציפיות הגבוהה הנדרשת מהם. כמובן שהוא ציין, שוב, את הניסיון שהוא רכש במהלך שלוש השנים בהן הוא שיחק עם לברון בקליבלנד, שכולן היו תחת לחץ תקשורתי מתמיד ועומס ציפיות עצום.

ג'יילן בראון הצעיר, שנחשב כאחד השחקנים האינטיליגנטים בקבוצה, לא נשאר חייב וענה שלא מקובל בקבוצה "לירות בתוך הנגמ"ש" או בלשון הפוליטיקלי-קורקט המקובלת בארה"ב "לירות בתוך הבית". הפינג פונג נמשך בהודעה של קיירי שבה הוא תיאר פניה טלפונית ללברון ג'יימס, ממנו הוא ברח לפני כשנה וחצי, ובה הוא התנצל בפניו על אי ההבנות ביניהם, וביקש המלצות כיצד עליו להנהיג את חבורת הצעירים שמקיפה אותו. ההמשך היה ברמזים תקשורתיים של לברון לגבי איחוד מחדש בינו לבין קיירי.

כל ברד ההתבטאויות התקשורתיות הללו זכה לאינספור פרשנויות וניתוחים, שהתייחסו למערכת היחסים בין השחקנים ולהווה ולעתיד המקצועי של הקבוצה.
בעיני ההתנהלות הזו מחדדת ומדגישה את השאלה הגדולה שעומדת בפני סטיבנס ואיינג': מי אמור להוביל את הקבוצה בשנתיים – שלוש הקרובות ואולי אף מעבר לכך? בהנחה שהורפורד והייוורד אינם רלוונטיים (גיל, מצב פיזי ואופי) אנו נשארים עם הבחירה בין קיירי לצוות הצעיר שכולל את טייטום, בראון, סמארט ואולי רוזייר. כמובן שיש אפשרות לצרף כוכב כמו דייוויס, אלא שכרגע זו ספקולציה או תקווה, ולא יותר.

 

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏לעשות ספורט‏‏‏

ג'ייסון טייטום – העתיד של הקבוצה?! credit to boston celtics facebook page

חלק מהמומחים טענו שהבלאגן מחוץ למגרש צפוי להירגע ברגע שהקבוצה תתחיל לנצח. הקבוצה אמנם חזרה לנצח, אולם לי אין ספק שהסדר הוא הפוך, ושהמחלוקות הבין אישיות גוררות תיפקוד לקוי על המגרש. כאשר מי שנמצא בלב המדורה הוא קיירי.
על המגרש אירווינג פורח כשיש כאוס ובלאגן. הוא לא צריך תרגילים מסודרים ומשחק מאורגן כדי לקלוע. הוא יודע לתפקד בתוך תכנית משחק מסודרת, אבל לשיאו הוא יגיע כשהמתח עולה והתבניות משתבשות.
אני מניח שאותו דפוס התנהגות כאוטי מתבטא גם מחוץ למגרש, ותורם לזיג-זג שהוא מנהל עם החברים ועם ההנהלה דרך ועם התקשורת. הוא נע בין ביקורת נוקבת, לתשבוחות ולהתנצלויות פומביות.
קיירי מאמין שהוא ראוי להנהיג את הקבוצה בזכות הניסיון שלו והיכולות שלו על המגרש, ואולי גם בזכות החוזה הגבוה שלו והסטטוס שלו כ"כוכב". אלא שמנהיגות לא מקבלים אלא לוקחים ע"י מגוון רחב של מאפיינים התנהגותיים ודוגמא אישית, שחלקם טבועים באישיות וחלקם ניתן לרכוש עם הזמן.
לדעתי, קיירי הכתיר את עצמו כמנהיג, אבל הוא לא מנהיג אמיתי. קשה לי לראות את השחקנים של בוסטון הולכים אחריו בזמנים קשים. אני חושב שהפער הזה הוא בין הגורמים ליכולת המגומגמת של הקבוצה מתחילת העונה. איכשהו יש לי תחושה שכשהוא לא בהרכב החבר'ה יותר רגועים והמשחק זורם טוב יותר. נכון שבמשחקים הגדולים אין תחליף ליכולת האישית הפנומנלית שלו, אבל השאלה הגדולה היא האם זה נכון להקריב את הכימיה הקבוצתית לטובת הציפייה שהוא יכריע משחקים לבד בפלייאוף.

לתוך הדילמה הניהולית והפנימית שעומדת בפני הנהלת בוסטון הצטרף השבוע הטרייד שבו עבר פורזינגיס מניו יורק לדאלאס. הטרייד הציף מחדש את השמועות לגבי מעבר אפשרי של קיירי לניקס בסיום העונה, שבה יש לו אופציה להפוך לשחקן חופשי. אם בתחילת העונה ובמהלכה קיירי הצהיר שהוא מעוניין להמשיך עם הסלטיקס, הרי שבסוף השבוע האחרון, כאשר קיירי נשאל ע"י העיתונאים, אם הוא שינה את דעתו לגבי חתימה מחדש בבוסטון, הוא ענה שישאלו אותו שוב ב-1 ליולי, ובסופו של דבר הוא יעשה מה שטוב לו ולמשפחתו. במילים אחרות, קיירי שוב מייצר בלאגן ואי ודאות סביב עצמו וסביב הקבוצה.

בנוסף, כל עוד קיירי בקבוצה על בסיס החוזה הקיים שלו, בוסטון יכולה לצרף את אנתוני דייוויס רק בקיץ.

דני איינג' ובראד סטיבנס, כמו רוב המנהלים והמאמנים, מעדיפים שהשליטה תהיה בידיהם, אבל היום בעולם ה-NBA, השליטה היא בידי השחקנים. אי אפשר לדעת האם סיכויי ההצלחה של הקבוצה בפלייאוף טובים יותר עם קיירי או בלעדיו. אפשר לדעת שאם אירווינג ישאר בקבוצה עד הקיץ השליטה בעניינים תהיה בידיו, והוא יחליט אם הוא נשאר או הולך, וזה מצב שאינו נוח להנהלת בוסטון.

מאחר ולדעתי קיירי אינו המנהיג שבוסטון צריכה או ציפתה לקבל, ומאחר והוא מביא לאי שקט פנימי בתוך הקבוצה, איינג' חייב להעביר אותו לקבוצה אחרת בחלון ההעברות הנוכחי שמסתיים בשביעי לפברואר. טרייד כזה יאפשר לבוסטון לקבל משהו עבורו, יחזיר את השליטה להנהלה ויכול לייצר שקט בתוך הקבוצה, שיאפשר לה להגיע מוכנה טוב יותר לפלייאוף. כמובן ששאלת מיליון הדולר היא מה יקרה בפלייאוף בלעדיו. ההימור הוא גדול אבל לדעתי הוא הכרחי. מה שבטוח הוא שלעונה כזו כאוטית אף אחד לא ציפה, ובכל מקרה, יהיה מאוד מעניין בבוסטון בתקופה הקרובה.תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים עושים ספורט‏, ‏‏מגרש כדורסל‏, ‏נעליים‏‏‏ ו‏קהל‏‏‏‏

מה הכיוון של קיירי? credit to boston celtics facebook page

תגיות: , , , , , , ,
קרא עוד

פברואר Madness

חודש פברואר הגיע ולעכברי ה-NBA זה אומר דבר אחד, טרייד דדליין. ידוע שבתקופה הזו יש בדרך כלל הרבה אקשן ותנודות ברחבי הליגה – בין אם אלה קבוצות חזקות שמחפשות את החתיכה החסרה שתעזור להן להתחזק רגע לפני הפלייאוף, ובין אם אלה הקבוצות שפניהן ללוטרי ומחפשות להיפטר מבשר עודף שלא תואם את הטיים ליין שלהן בתמורה לנכסים עתידיים.

כולנו שמענו את החדשות הבוערות מצד סוכנו של אנת'וני דיוויס, ריץ' פול, ודנו בכל האופציות העכשוויות והעתידיות דיי הרבה. לכן בכתבה זו אגע בשחקנים נוספים שמועמדים לעבור בטרייד ואנסה למצוא להם בית חדש שיספק את כל הצדדים בטרייד. נתחיל.

1. יוטה ג'אז – ממפיס גריזליס

מה ממפיס מקבלת?
את ריקי רוביו, דנטה אקסום, בחירת סיבוב ראשון ב-2019 ובחירת סיבוב ראשון ב-2021 מוגנת לוטרי

מה יוטה מקבלת?
את מייק קונלי

למה ממפיס תסכים?
לאחר פתיחת עונה טובה של 12-5, ממפיס מהר מאוד התדרדרה מחוץ למאבקי הפלייאוף והיא נמצאת בדרך הבטוחה ללוטרי. הנפילה הזו גרמה לממפיס להודיע שמארק גאסול ומייק קונלי, כוכבי הגריט אנד גרינד, נמצאים על הבלוק, ושהקבוצה תלך לבנייה מחדש בהובלת ג'ארן ג'קסון ג'וניור המבטיח. בטרייד הנ"ל, מלבד העובדה שהחוזה הגדול של קונלי יורד מהתקרה, ממפיס מקבלת את רוביו לעונה אחת, שחקן שכבר יצא לו לשחק עם צעירים בתהליך בנייה מחדש במדי מינסוטה, את הפוטנציאל הגלום של דנטה אקסום, שיכול להתאים לממפיס עם ההגנה המעולה שלו, ושתי בחירת סיבוב ראשון  של יוטה לצורך תהליך הריבילד המתבקש שלה.

למה יוטה תסכים?
יוטה העונה היא האנטיתזה של ממפיס. היא פתחה את העונה בצורה חלשה (עקב לוח משחקים קשה מאוד) אך התייצבה מאוד לאחרונה וכמעט בוודאות תהיה בפלייאוף. לג'אז יש סגל שמתאים מאוד לקונלי ולסגנון המשחק שלו, שיכול להשתלב יפה מאוד לצד דונובן מיטשל ולקחת חלק בנטל ניהול המשחק ממנו ומאינגלס. ללא ספק, קונלי הוא שדרוג על פני רוביו, ועצם העובדה שהוא קלעי הרבה יותר טוב מרוביו ולא נופל ממנו בהגנה אמורה להקל מאוד על התקפת הג'אז ולשמור על רמת ההגנה הגבוהה שהקבוצה מציגה. בנוסף לרוביו כאמור, יוטה נותנת את דנטה אקסום, שלא מצא את עצמו עד עכשיו ביוטה, ואולי בממפיס הנבנית מחדש הוא יקבל יותר הזדמנויות.

הפירוט המלא של הטרייד נמצא כאן

2. טורונטו ראפטורס – מיאמי היט

מה טורונטו מקבלת?
את ויין אלינגטון, רודני מקרודר ודרק ג'ונס ג'וניור

מה מיאמי מקבלת?
את סי ג'יי מיילס, דלון רייט ובחירת סיבוב שני ב-2021

למה טורונטו תסכים?
טורונטו נמצאת בעונה מצוינת. ההוספה של קוואי לנארד (ודני גרין) + ההתפתחות של סיאקם חיזקו משמעותית את הקבוצה, וכשלברון לא נראה באופק המזרחי, טורונטו בהחלט רואה את עצמה כמועמדת בולטת להגיע לגמר. אך למרות העונה החזקה, לטורונטו יש חסרון בולט בסגל: קליעה משלוש. מפתיע נכון? אז ככה, מבין שחקני הרוטציה הבכירים בקבוצה רק דני גרין, נורמן פאוול, קוואי לנארד ופרד ואן ווליט קולעים מעל 36% מעבר לקשת. השחקן המאכזב ביותר בתחום הוא סי ג'יי מיילס, שזאת אמורה להיות ההתמחות והחוזקה שלו, ועד עכשיו הוא הוא קולע ב-30.3% לא מחמיאים בכלל.

מכל הפסקה הזו ניתן להבין שטורונטו לא תתנגד לעזרה נוספת בקליעה, ו-2 השלשות ב-37% שויין אלינגטון מביא לשולחן בהחלט עונות על הצורך הזה. אולי ליד שחקנים כמו לנארד ולאורי האחוזים של אלינגטון אפילו יעלו. רודני מקרודר הוא עוד שחקן נחמד לספסל שקולע לא רע, ודרק ג'ונס כרגע פצוע ונמצא פה לצורך השוואת משכורות.

הוויתור על דלון רייט אולי מרגיש טיפה כואב, אך עם לאורי, גרין, ואן ווליט ופאוול אין לשחקן המוכשר הזה כל כך מקום ברוטציה, והוא, בתוספת בחירת סיבוב שני, יופי של תגמול למיאמי עבור החוזה הלא כל כך נוח של מיילס (16 מיליון דולר שמתחלקים על העונה הזאת והעונה הבאה).

למה מיאמי תסכים?
שלושת השחקנים שמיאמי שולחת בטרייד לא כל כך מוצאים את עצמם ברוטציה העמוסה והדינמית של אריק ספולסטרה. בתמורה אליהם היא מקבלת את מיילס על חוזה טיפה יותר גבוה משל אלינגטון, ובעיקר את דלון רייט שיכול לקבל דקות בולטות בעמדת הרכז עקב פציעתו של דראגיץ', שהשאירה את ההיט ללא רכז טבעי בעמדה. בחירת הסיבוב השני היא פלוס נוסף למיאמי שתקרת השכר שלה כרגע אטומה ע"י חוזים לא טובים.

הפירוט המלא של הטרייד נמצא כאן

3. לוס אנג'לס קליפרס – אורלנדו מג'יק

מה לוס אנג'לס קליפרס מקבלת?
את ניקולה ווצ'ביץ' וג'ונתן סימונס

מה אורלנדו מקבלת?
את פטריק בברלי, מרצ'ין גורטאט, בחירת סיבוב ראשון ב-2021 , בחירות סיבוב שני ב- 2019 ו- 2020.

למה לוס אנג'לס קליפרס תסכים?
ווצ'ביץ' נמצא בעונת חוזה ומספק מספקים בהתאם, אך אורלנדו לא רואה בו חלק מהעתיד שלה ומאוד רוצה לפתח את מו במבה. הקליפרס לעומת זאת נמצאים העונה בטיים ליין שונה. אומנם בתחילת העונה היה ידוע שהם לא מספיק גרועים לטנקינג, אך אין ספק שהם הפתיעו את כולם, וכרגע הם אחד מהיעדים החמים ביותר בפרי אייג'נסי הקרוב.

למרות העונה המעולה של הארל, יש לקליפרס חור עמוק בעמדת הסנטר, וניקולה יכול להיות הסנטר המתאים בשבילם. בנוסף לכך, הוא מסיים חוזה העונה, כך שהמרווח לטעות קטן והתגמול שווה כי הוא בהחלט משפר את סיכויי הקליפרס להגיע לפלייאוף, מה שעוד יותר ימשוך שחקנים חופשיים בקיץ. סימונס, שלא מוצא את עצמו העונה באורלנדו, הוא תוספת נחמדה לספסל של הקליפרס ונמצא על חוזה נוח.

למה אורלנדו תסכים?
אורלנדו כאמור שמה את מבטחה במו במבה, ובחירות הדראפט שהיא תקבל מהקליפרס יהיו התמורה העיקרית על ווצ'ביץ' לפני שהוא מסיים חוזה ועוזב תמורת כלום. בברלי סוגר להם את החור בעמדת הרכז לעונה הקרובה, כאשר גורטאט מגיע כווטרן עם חוזה נגמר ורצון גדול לשחק במדי אורלנדו לפני הפרישה.

הפירוט המלא של הטרייד נמצא כאן

4. אוקלהומה סיטי – מילווקי באקס

מה אוקלהומה סיטי מקבלת?
את ת'ון מייקר וטוני סנל

מה מילווקי מקבלת?
את אנדרה רוברסון, פטריק פטרסון, בחירת סיבוב ראשון 2024 ובחירת סיבוב שני 2020

למה אוקלהומה סיטי תסכים?
אוקייסי מציגה העונה הגנה חזקה מאוד ללא אחד מהשומרים הבכירים שברשותה, אנדרה רוברסון, כך שאולי היא לא כל כך זקוקה לו. הצירוף של סנל, שהוא בעצמו מגן לא רע בכלל ובניגוד לרוברסון גם מסוגל לקלוע, הוא מבורך. ואולי הפוטנציאל העצום של ת'ון מייקר ימצא יותר הזדמנויות לתרום ולפרוח בסגל של הת'אנדר, במיוחד בפלייאוף, ששם כבר הוכיח בעבר שהוא יכול להיות כוח משמעותי. אוקלהומה סיטי יכולה להשתמש לעתים בחמישייה שכוללת את ג'ורג' גראנט מייקר ונואל, חמישייה שבהחלט נראית מפחידה הגנתית.

למה מילווקי תסכים?
ת'ון מייקר הביע לא מזמן את רצונו לעזוב את מילווקי משום שהוא מתייבש שם על הספסל, ולבאקס אין אינטרס להחזיק אותו סתם ולראות איך לאט לאט הערך שלו יורד. לכן הגיוני שיחפשו עליו תמורה עכשיו. התמורה הזאת יכולה להיות רוברסון, שיכול לעלות מהספסל כ-Lock down defender בפלייאוף. כך העול הזה ירד מיאניס, וזה משמעותי מאוד לבאקס, כי הם צריכים את יאניס גם בהתקפה וגם כ-Help defender . פטרסון הוא גבוה נחמד שיודע להגן וגם אם צריך לשמור לא רע על הפרימטר, וזה חיוני לבאקס כי הם מבצעים המון חילופים בהגנה. אולי בבאקס הוא גם ימצא את הקליעה שלו שהלכה קצת לאיבוד העונה. הערך של מייקר הוא עדיין הכי גבוה בטרייד הזה בעקבות האפ-סייד שלו, ולכן אוקלהומה מתגמלת את מילווקי עם בחירות.

הפירוט המלא של הטרייד נמצא כאן

 

 

 

 

תגיות: , , , , , , ,
קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות