Sample Page

הולכים למשחק 7

בפיגור 3-2 בסדרה, היה ברור לכל שחקני הספרס שהלילה זה להיות או לחדול. בבית, במגרש שבו הם מחזיקים באחד מהמאזנים הכי טובים בליגה, אף שחקן לא יכול להרשות לעצמו לשחק גרוע. במשך שלושה רבעים הם נלחמו מול דנבר בצורה שווה, כשידם רק במעט על העליונה. לרבע האחרון הם נכנסו ביתרון 5, אבל מאוד שברירי. כל מהלך התקפי טוב שלהם נענה במהלך לא פחות טוב בצד השני, בעיקר מצד ניקולה יוקיץ', שכבר אחרי שלושה רבעים קבע שיא פלייאוף חדש לעצמו עם 33 נק'. ברבע שלישי לבדו הוא קלע 17 ב-88.9% שדה פסיכיים.

ואז הוא ירד לנוח.

דרק ווייט כידרר את הכדור מימין על קשת השלוש כשמאליק ביזלי שומר עליו. יעקב פלטל מיהר לבוא לחסימה, מושך אחריו את מייסון פלאמלי, שעשה את הדבר הנכון כשזז חצי מטר שמאלה כדי לחסום לווייט את נתיב החדירה. אבל ווייט ציפה לזה. הוא מסר את הכדור בקשת נפלאה מעל ביזלי לפלטל, שהיה חופשי על קו העונשין.

פלאמלי מיהר לחזור לפלטל, אבל פול מילסאפ לא סמך על כך שחברו לקבוצה יגיע בזמן ועזב את השחקן שלו, רודי גיי, כדי לא לאפשר לגבוה של הספרס צעד וחצי קל. פלטל זיהה את החור ומסר לגיי, שהיה חופשי לגמרי לשלוש בפינה, האזור שבו דנבר שומרת הכי פחות טוב. סוויש. כדור של דנבר. מונטה מוריס מסר את הכדור לפלאמלי, שלקח את פלטל למהלך פוסט-אפ קלאסי. צעד ימינה עם הגב לסל ואז סיבוב על רגל הציר שמאלה כדי למצוא את מוריס פנוי לגמרי מתחת לטבעת. כמעט לגמרי. רודי גיי זינק מאחור בשנייה האחרונה כדי לחסום את הכדור ולמנוע מדנבר סל קל.

בשלוש הדקות שאחר כך הספרס רצו ועלו ליתרון דו-ספרתי, שעמד על 15 שמונה דקות לסיום. דנבר עוד הייתה מסוגלת לחזור מפיגור כזה, כמו שעשתה לא אחת בסדרה, אבל דקה אחר כך היתרון כבר טיפס ל-20 והיא נשברה. והכל, כאמור, התחיל בשני מהלכים נהדרים בהובלת רודי גיי בפתיחת הרבע האחרון.

לגיי לא הייתה סדרה משהו עד עכשיו, בלשון המעטה. בארבעת המשחקים האחרונים, שמהם הספרס הפסידו שלושה, הוא קלע בסך הכל 23 נקודות במצטבר ב-20% מזעזעים. 8 בלבד היו לו בשני המשחקים האחרונים. "כן, הוא בסדר גמור", פופוביץ' ענה בלקוניות לכתב ששאל אותו אחרי המשחק האחרון אם רודי פצוע. גם רודי עצמו נשאל הלילה אם הכל בסדר איתו פיזית, והשיב בחיוב. "זה קורה, לא חושב שזה קרה לי בצורה כל כך גרועה אבל זה פשוט חישל אותי".

בקורא הספרים האלקטרוני שגיי לוקח איתו למשחקי החוץ של הקבוצה יש לא מעט ספרים בנושא התפתחות והעצמה אישית. האחרון שגיי גמע בשקיקה עוסק ב"איך ליצור הרגלים טובים, לשבור הרגלים רעים ולהשתפר באחוז אחד ביום". בלילה שבו יוקיץ' קובע שיא קריירה לשחקן של דנבר בפלייאוף עם שורה של 43-12-9 ב-63.3%, למרות שהוא נענה מהצד השני ב-51 נק' משותפות של אולדריג' ודרוזן ב-65.3%, תסלחו לגיי על כך שהוא לא הסתפק בשיפור של אחוז אחד מהמשחק האחרון. הוא פשוט היה חייב לתת יותר. הרבה יותר. 4 ריב', 2 חסימות ו-19 נק' באחוזים דומים מהשדה (63.6%), עם 3 שלשות מ-3 ניסיונות.

"ידענו שבשלב מסוים הוא ישאיר את חותמו על הסדרה והוא עשה זאת בצורה גדולה", פירגן לו מייק מאלון, ודרק ווייט, האח האבוד של האחיות יוספי הוסיף, "הוא התעלה על עצמו ונתן מהלכים גדולים לאורך כל המשחק".

בכלל, הספסל של הספרס הגיע הלילה כמעט לראשונה לסדרה, ונתן נוק-אאוט בנקודות לזה של דנבר 36-13. אחרי הכנסתו של טורי קרייג לחמישייה על חשבון ויל בארטון במשחק השלישי חשבתי שהספסל הולך להיות היתרון העיקרי של הספרס בסדרה. התבדיתי. גיי, מילס ובלינלי היו חושך מצרים. גם הלילה מילס ובלינלי לא התעלו על עצמם יותר מדי, אבל נתנו מספיק מהלכים טובים ברגעים החשובים, וגיי סוף כל סוף ניצל את היתרון שלו כמי שאמור היה להיות הכוכב השלישי של הספרס.

"פשוט הצליח לנו", פופוביץ' הוריד את כולם לקרקע בסיום. "הרבה שחקנים שלנו הגיעו למשחק הלילה ונתנו משחק טוב. הנאגטס נהנו מזה די באופן קבוע (לאורך הסדרה) ואנחנו נהנינו מזה הלילה".

לא היינו יכולים לבקש סדרה צמודה יותר, ועכשיו הכל מתחיל מהתחלה. הולכים למשחק 7 (בלילה שבין שבת לראשון, 5:00 שעון ראש פינה), במגרשה הביתי של דנבר. זו תהיה הפעם הראשונה של מייק מאלון וכמעט כל החמישייה של דנבר במעמד כזה, אבל גם של הספרס. רק לדרוזן יש ניסיון משלוש הופעות, כשקלע 28 ו-30 נק' בניצחונות על אינדיאנה ומיאמי במדי טורונטו ורק 18 בהפסד לנטס.

זו גם תהיה בסך הכל הפעם השביעית של הספרס במשחק 7 ב-22 עונות פלייאוף (אם כי, רק מ-2003 החלו לשחק את כל הסדרות, כולל בסיבוב הראשון, בפורמט של הטוב מ-7). הם ניצחו בשלושה מעמדים כאלה והפסידו בשלושה אחרים, האחרון לקליפרס ב-2015, אבל כמעט תמיד היו עם יתרון ביתיות.

רק פעם אחת הם ניצחו בחוץ, את ניו אורלינס ב-2008, ואם הם רוצים להצליח בפעם השנייה כולם יצטרכו לתת הופעה דומה לזו שנתנו הלילה. ודאי שאולדריג' ודרוזן ככוכבים, אבל לא פחות חשוב מזה גיי יצטרך להעניש את דנבר בכל פעם שישאירו אותו חופשי. והפעם, הוא יוכל להסתפק בשיפור רק של עוד אחוז אחד.

תגיות: , ,
קרא עוד

עדכונים 25.04.19

עדכונים ומשחקים!

הקינגס והליגה הודיעו כי יחלו בחקירה משותפת בנוגע להאשמות כנגד לוק וולטון בתקיפה מינית

בלייק גריפין עבר ניתוח ארתוסקופי בברכו השמאלית. צפוי להיות כשיר למחנה האימונים

ריק ביוקר טוען כי ג'יני באס העבירה למג'יק ג'ונסון כמה אימיילים של רוב פלינקה בהם האחרון העביר ביקורת על עבודתו. לטענת ביוקר, זה אחד הדברים שגרמו למג'יק לעזוב

בתוך כך, מג'יק מצייץ ציוצים מסתוריים
https://twitter.com/MagicJohnson/status/1121440636215779328

ריקי רוביו על הסדרה מול הרוקטס: "נתתי כל מה שיכולתי בסדרה הזו. האם יכולתי לשחק טוב יותר? כן, אבל סיימתי את העונה עם כל מה שיכולתי. יכולנו לנצח את הסדרה הזו.. זה למה אני כ"כ מאוכזב. היה לנו את כל מה שצריך כדי לנצח, ואני לא יודע למה לא הראנו את זה מהתחלה". כשנשאל על עתידו, אמר כי הוא עדיין לא יודע איפה יהיה בשנה הבאה, "אני אסתכל על הסיטואציה הכי טובה בשבילי מבחינת המאמן והקבוצה. אני רק רוצה להיות שמח".

קליי תומפסון מודה שהווריורס כבר הסתכלו אל עבר הסדרה הקרובה מול הרוקטס: "הייתי בטוח שאנחנו עומדים להגיע לפה ולנצח. המשחק הזה היה מבאס והפסדנו, אז יאללה בוא ננצח בגדול בשישי כמו שאנחנו יודעים. בוא ננצח באיזה 30 נקודות". סטיב קר אמר כשנשאל על הזהות של הקבוצה: "אנחנו אלופי בק-טו-בק. אנחנו ממש טובים. אנחנו תולים שלטי אליפות. מה הזהות שלנו? אנחנו משחקים מהר ומשחקים הגנה. אולי נעשה וידאו הסבר ונשלח לכם".

קלינט קאפלה אומר כי הוא רוצה לפגוש את הווריורס בסיבוב הבא: "כדי להיות האלוף, אתה חייב לנצח את האלוף".

פול ג'ורג' אומר כי הוא יטפל בכתף שלו באוף-סיזן, כדי שזה לא יחזור על עצמו, אך סירב להתייחס למה היא הפציעה שלו.

מייק סקוט לא התאמן באימון האחרון בסיקסרס, וברט בראון אומר כי הוא לא מתכונן לכך שיהיה זמין למשחק 1 מול הרפטורס

סבסטיאן טלפייר, אגדת תיכונים בעברו ובאסט NBA בעבר הקרוב יותר, הורשע באחזקת נשק ויכול לעמוד בפני עונש של כ-15 שנים בכלא. למי שתוהה – זו הייתה אחזקה של המון נשק

הליגה שחררה את הנתונים על מוכרי הגופיות המובילים בחודשים האחרונים, הכל די סטנדרטי עם לברון במקום הראשון (וכבוד ללוקה וג'ייסון טייטום)

למי שפספס – לאמאר הארד, הפרשן של הבלייזרס, מאוד מתקשה לעכל את השלשה הנהדרת של דמיאן לילארד

https://twitter.com/L_Hurd/status/1120942144410152960

משחק!

03:00 – הנאגטס בסן אנטוניו (3-2 לנאגטס). להיות או לחדול עבור הספרס, שמגיעים אחרי השפלה במשחק מס' 5. גארי האריס הוא ה-MVP ההגנתי של דנבר עד כה, האם הספרס יצליחו להתמודד? שידור בספורט5.

לפוסט זה מצורף – גיים אוף זונס, פרק חדש.

https://twitter.com/BleacherReport/status/1121443753678368768

קרא עוד

יוסטון מחכה לגולדן סטייט

מתי בפעם האחרונה הווריורס הפסידו 2 משחקים בסיבוב הראשון? הלילה הזה היה בסימן פרידה, אבל הקליפרס לא רוצים ללכת הביתה, ונותנים ליוסטון אקסטרה מנוחה.
 
הרוקטס מצידם מנצחים את הג'אז בבית 100 – 93. במשחק צמוד, מותח והגנתי. יוסטון היו ב+1 בדקה האחרונה, יוטה לא הצליחו לייצר נקודות, הרוקטס הגיעו לקו והשלימו משם את הנצחון במשחק ובסדרה.

 
ג'יימס הארדן הוביל עם 26-6-6, 3 חטיפות, 4 חסימות (!) ו-5 איבודים. הוא קלע 10 מ-26 מהשדה. קאפלה הוסיף 16-10 (6 מ-7 מהשדה), כריס פול עם 15-8-5, ואריק גורדון עם 15.
 
רוייס אוניל הוביל את הג'אז עם 18, רוביו עם 17 ו-11 אסיסטים, קראודר עם 15-10. מיטשל רק עם 12 ו-4 מ-22 מהשדה.
 
גולדן סטייט אירחה את הקליפרס והאוהדים ציפו שהסדרה תסתיים הלילה. לו וויליאמס רצה עוד משחק בית. הקליפרס הוליכו החל מהרבע השני ועד כמעט הסיום. 2:40 לסיום קווין דוראנט במשחק מצויין (45 נקודות) קולע 2 ומעלה את הווריורס ליתרון 118-117. לו וויליאמס יוצא לריצת 8 – 0 אישית. שלשה ועבירה, ואחריה עוד 2 סלים קשים שמביאים את הקליפרס ליתרון 9 חצי דקה לסיום, ושולחים את הסדרה בחזרה למשחק 6 בלוס אנג'לס.

 
וויליאמס מסיים עם 33 ו-10 אסיסטים, גאלינרי עם 26 ו-7 ריבאונדים, הארל עם 24 (14 זריקות), בברלי עם 17-14-4, גרין עם 15.
 
דוראנט עם 45-6-6, קרי עם 24 (7 מ-25 מהשדה, 4 מ-5 לשלוש), קליי עם 22. חוזרים ללוס אנג'לס.
קרא עוד

קרב הרכזים – פורטלנד – אוק סיטי. #5.

הרשת כבר מלאה בשלשת הניצחון של לילארד, שהפכה לקלאסיקה מיידית. אבל השלשה ההיא היא רק סימן הקריאה בסיפור של לילארד במשחק הבוקר. הוא היה בלתי עציר לחלוטין. 50 נק' ו-10 שלשות – שניהם שיאי פרנצ'ייז. מעל 50% מהשדה, מעל 50% מהשלוש. כל זה כשהוא קולע כמעט חצי מהנקודות של הקבוצה שלו, ואחראי, יחד עם האסיסטים שלו, ליותר מחצי. מושלם.

בגיל 28, לילארד הוכיח עליונות מוחלטת על ווסטברוק, ואני אסתכן בחילול הקודש ואטען שאולי הגיע הזמן לדבר עליו באותה נשימה עם סטף. ברור שרשימת ההישגים לא באזור בכלל, אבל כרגע, בפלייאוף הנוכחי – קשה לדמיין גם את קרי עושה יותר.

בעיני אי אפשר לתת קרדיט לשחקן התקפה בלי להסתכל על ההגנה שאפשרה את הנזק שלו. ההגנה של הת'אנדר היא חתיכת אכזבה. 111 נק' למשחק מפורטלנד ללא הנוכחות ויכולת המסירה של נורקיץ' זה הרבה יותר מדי עבור טוענת לתואר ההגנה הטובה בליגה. לילארד קלע עליהם 34 נק' במחצית הראשונה ולא ראינו שום התאמות. למשך דקות רבות מי ששמר עליו היה דניס שרודר. ככה לא מנצחים משחק מכריע.

ועם זאת, זו לא רק אוק סיטי. גם יתר שחקני החמישיה של פורטלנד התעלו. הארקלס, אמינו וקאנטר עשו מה ששחקנים משלימים צריכים לעשות – שמרו חזק (אפילו קאנטר!) וקלעו כשהם היו פנויים. הארקלס פגע בקבוצה לא מעט עם החטאות העונשין שלו, אבל תיקן בדקות ההכרעה. קשה להגיד אם ההצלחה שלהם נובעת משיפור שלהם או מהגנה לא מספיק טובה – את זה נראה בסיבוב השני.

בת'אנדר חייבים להיות מאוכזבים. אם הם לא מנצחים משחק שבו ג'ורג' ושרודר, שדיוק הוא לא הצד החזק של המשחק שלהם, קולעים 70% מהשדה על 30 זריקות – קשה לראות איזה משחק הם כן ינצחו. וג'רמי גראנט קלע אפילו טוב יותר..

אז כן, האשמה נופלת בצורה חד משמעית על ווסטברוק. המשחק הראה למה הוא שחקן כל כך מקטב – הוא יכול להיראות כמו השחקן הכי טוב בליגה והשחקן הכי גרוע בליגה באותה העונה, או באותו משחק, אפילו באותו רבע. וכרגע – החלק הדומיננטי הוא לא החלק הטוב.

בתחילת המשחק הוא היה מאוד סולידי – כמעט ולא זרק. אלה היו הדקות הטובות של הת'אנדר. שבהן הגיעו למאזן דו ספרתי. בהמשך ההפרש ירד קצת, והוא החליט לקחת את המשחק על עצמו – מה שנגמר בשרשרת החטאות מביכות, כולל לייאפים ליד הטבעת, וביתרון של פורטלנד. אחר כך הגיעה ריצה של של הת'אנדר שבה הוא קלע כמה קליעות רצופות ונראה כמו כוח בלתי ניתן לעצירה. ואז הוא נתן לפורטלנד את המשחק – בהחטאות, עבירות תוקף ואיבודי כדור.

היו לא מעט שכתבו על "ראס יהיה ראס". אני לא מזלזל ביכולת שלו, אבל ראס לא יכול להיות יותר גדול מהמשחק, או מהצורך לנצח. שחקן שקולע 36% מהשדה בסדרה לא צריך לקחת 22 זריקות במשחק, ואם הוא כן – צריך פשוט להוציא אותו. המספרים של ראסל מזכירים את אוסקר רוברטסון, אבל היכולת בפועל ממש לא שם, וחייבת להיות דרך להכריח אותו לקבל החלטות יותר נכונות.

לא ברור שלווסטברוק יהיה צ'אנס יותר טוב להצליח בפלייאוף בשנים הקרובות. הוא עדיין אתלט אדיר, אבל בירידה, וזה משפיע מאוד על היעילות שלו. העונשין שלו דועך (למרות שדווקא בסדרה מול פורטלנד הוא היה מצוין). השנה נבנתה מסביבו קבוצה חזקה, עם ג'ורג' בעונת כמעט MVP, גראנט טוב בשני הצדדים ושרודר מהספסל. הסגל הזה יישאר, בגדול, גם בעונה הבאה, אבל השחקנים המרכזיים בו בחלק היורד של הקריירה, ומצ'אפ נוח יותר מפורטלנד נטולת נורקיץ' יהיה נדיר.

בכלל, היכולת של הת'אנדר להשמיד ערך יוצאת דופן. מרקיף מוריס היה, עד השנה, שחקן פותח חשוב בוויזרדס – ונמחק שם לחלוטין. נרלנס נואל הפך מסנטר פותח בדאלאס למחליף שולי. פטריק פטרסון, שחקן פותח בטורונטו, נמחק לגמרי.מצד שני – קאנטר פורח יחסית מאז שעזב את הקבוצה, ועל הארדן ודוראנט באמת לא צריך לדבר.

שורה תחתונה – לפורטלנד יש סיבות טובות להאמין בעצמה גם בהמשך. גם דנבר וגם הספרס לא נראים כמו משוכה בלתי עבירה. לת'אנדר יש הרבה מה על מה לחשוב בקיץ. לפחות בעיני, טרייד על ראסל לא צריך להיות מחוץ לדיון.

קרא עוד

עדכונים

טוויטר

פייסבוק

טלגרם

עדכנוים בטלגרם:
https://t.me/NBAorangeball

תפריט נגישות