בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד ב3 אירועים מהלילה האחרון ב NBA.

 

הלילה החולף סיפק לנו שלושה משחקים ובניהם סקרמנטו מנסה לנצח משחק בלי קאזינס, קליבלנד לא רוצה להפסיד שלושה ברצף, ואחד ממפגשי השיא של העונה מביא לנו את גולדן סטייט ואת הקליפרס במלחמת כדורסל שהולכת הכי רחוק שיש.

 

גולדן סטייט (13 – 0) 124 – לוס אנג'לס קליפרס (6 – 5) 117

 

היריבות הכי מעניינת בליג. מפגש שני בין האלופה המכהנת לבין "בדיחת" הפלייאוף החולף. המפגש הראשון שנגמר בדקות האחרונות אחרי התמוטטות של הקליפרס, ולמשחק הזה הם מגיעים  עם במטרה להיות הראשונים לנצח את הווריורס.

 

כריס פול חוזר אחרי שבוע בחוץ, ואיך הוא חזר. 18 נקודות ב7/7 מהשדה ברבע הראשון, ו12 נקודות של גריפין, נותנות לקליפרס רבע של 41 נקודות מול האלופה. גולדן סטייט לא נבהלת מקצב מהיר, אבל עבירות מוקדמות של סטף קארי ודריימונד גרין עוצרות אותם על 25 נקודות. קליי תומפסון דווקא כן היה שם והתעורר לראשונה העונה עם 15 נק' ברבע הראשון.

 

הרבע השני נפתח גם הוא בסערה של הקליפרס עם 7 נק' של אוסטין ריברס. ריברס קיבל 26 דקות הלילה בשל היעדרותו של רדיק. הוא מעלה את הקליפרס ליתרון 23 כבר ברבע השני. מחצית בה האלופה משחקת בעיקר כדורסל מפוזר עם המון איבודי כדור לא מחויבים והגנה רעה. זה כל מה שהיריבה יכולה לבקש. כריס פול ממשיך בשלו ומסיים את המחצית הראשונה עם 23 נקודות. אחרי מחצית קשה לווריורס התוצאה עומדת על 68-54 למארחים. באחד מפסקי הזמן בסוף הרבע, דריימונד גרין צרח שהגיע הזמן לשחק את ההגנה שהביאה אליפות ראשונה מזה 40 שנים לסן פרנסיסקו. את גריפין ואת ג'ונסון זה לא כל כך עניין:

https://twitter.com/LAClippers/status/667566830949634048

ברבע השלישי הדברים מתחילים ללכת לכיוון של גולדן סטייט. הקליפרס הצליחו להדוף קבוצת לוחמים שעלתה מפוקסת בהרבה במשך 8 דקות, אבל ריצת 7:2 בסוף הרבע מצמקת את היתרון המבטיח של הקליפרס ל-6 בלבד. אחרי 5 איבודי כדור של סטף בחצי הראשון, ברבע השלישי הוא לא איבד את הכדור פעם אחת וידע לנצל את ההגנה שהקליפרס הציבו מולו. במהלך האחרון של הרבע, יאן קלארק מצא את גרין לשלשה על הבאזר. אם יש משהו אחד שבו השיטה של הווריירס מדהימה זה איך היא מוציאה את המיטב משחקנים כמו קלארק. שחקן שמקבל דקות רק בגלל הפציעה של ליבינגסטון, ותראו כמה קור רוח יש לבחור.

ברבע הרביעי האריסון בארנס מתפוצץ עם 8 נקודות (שתי שלשות) רצופות ומביא את הווריורס למרחק נקודה אחת מהקליפרס. ודווקא כשהמשחק היה הכי צמוד מאז הרבע הראשון, הקליפרס בורחים שוב. דיאנדרה ג'ורדן עם 4 קליעות עונשין רצופות הוציא את המונח "האק א ג'ורדן" מהלקסיקון ויודע גם לקנח עם זה:

יתרון של 10 נקודות 5 דקות לסיום אמור להספיק לקליפרס, לא? לא. מתחיל קרב שלשות בין הקבוצות, והגם שבהתחלה הקליפרס עומדים בו בכבוד, אין להם סיכוי נגד הקלעים של גולדן סטייט. אנדרה איגודאלה וקליי תומפסון עם שלוש שלשות רצופות מעלים את הווריורס ליתרון ראשון מאז 3-2 בתחילת המשחק. ג'אמאל קרופורד מחזיר, אבל שלשה של קארי מעלה מחליפה את היתרון בפעם האחרונה במשחק. גולדן סטייט עם 6 מ7 לשלוש ב6:30 הדקות האחרונות. הקליפרס קולעים 4 שלשות בדקות האלה, אבל זה לא מספיק. סטף קארי קולע 13 נקודות ברבע הרביעי ומסיים עם 40 נקודות במשחק. בלייק גריפין לא מוצא את הסל ומסיים עם נקודה אחת בלבד ברבע הרביעי. ההחלטה להרחיק את כריס פול מסטף בהגנה עלתה ביוקר והווריורס שומרים על הרצף. ניצחון 13 במספר הופך את גולדן סטייט לקבוצה החמישית בהיסטוריה שמתחילה עונה עם 13 ניצחונות רצופים.

 

המשחק הזה מלמד אותנו על האופי של האלופה. גולדן סטייט לא איבדה את זה לרגע, גם אחרי מחצית שכלום לא הלך בה. קליי תומפסון הגיע לשחק כדורסל העונה עם שלשה קריטית בסיום (25 נק' במשחק, 10 קליעות מקו העונשין). דריימונד גרין עם עוד תצוגה יוצאת דופן עם 19 נק' ו-9 אסט' (13 ברבע השלישי, 3 שלשות). אנדרה איגודאלה שוב שינה את המשחק ברגעי ההכרעה עם אותה ההגנה שדריימונד גרין דיבר עליה באותו פסק הזמן בחצי הראשון. עוד נתון מעניין מיני רבים על הווריורס: מתחיל העונה שעברה הם במאזן של 3-3 במשחקים בהם הם פיגרו ב20 נקודות לפחות. לצורך העניין, שאר הליגה נמצאת במאזן של 13-486 עד היום. מדהים.

 

הקליפרס מפסידים בפעם השניה העונה לגולדן סטייט ויורדים למאזן 6 – 5. הם כבר בפיגור 7 משחקים אחרי האלופה במערב והדרך להדביק את הפער לא הולכת ונעשית קלה יותר. קבוצה ששיחקה כדורסל מושלם לאורך רוב המשחק "נחנקת" ברגעי הסיום ומפסידה את הרבע האחרון 39-26 זה לא משהו חדש. יוסטון רוקטס ידעו לנצל את זה בפלייאוף בשנה שעברה, וגולדן סטייט כבר הספיקו לעשות את זה פעמיים העונה. הסגל של הקליפרס עדיין נוצץ ביותר ועדיין מותר לצפות מהם לדברים גדולים, אבל בשנת מבחן כמו זו דוק ריברס צריך לחזור עם תשובות. לאבד משחק ב5 דקות בבית כשאתה בפלוס 11 זה לא דבר שקבוצת צמרת יכולה להרשות לעצמה. הם יכולים להתנחם בהופעה הכי טובה העונה של כריס פול שסיים עם 35 נקודות על 22 זריקות נגד הקבוצה הטובה בליגה.

תקציר המשחק באתר הNBA

גס-קליפרס

 

מיאמי היט (7 – 4) 116 – סקרמנטו קינגס (4 – 9) 109

 

סקרמנטו מגיעה למשחק אחרי שמספר שעות קודם לכן גילתה כי השחקן הכי טוב שלה, דמארקוס קאזינס, לא ישחק. הסיבה? מרפק מכוון לאל הורדפורד בהפסד נגד אטלנטה לילה קודם. מיאמי מצידה מגיעה אחרי הפסד  קשה למינסוטה בבית ותנסה להתאושש מול הקבוצה המבולבלת של ג'ורג' קארל. בחמישייה תופס את מקומו של בוגי לא אחר מאשר עמרי כספי.

 

חסן וויטסייד סיים עם טריפל דאבל מפלצתי נגד מינסוטה. נגד סקרמנטו הוא לא היה צריך יותר מ-4 דקות כדי למצוא את עצמו על הספסל עם 2 עבירות מוקדמות. מי שעלה לשחק במקומו הוא אמרה סטודמאייר, שקלע 10 נקודות ברבע הראשון של המשחק והוביל את מיאמי ליתרון 25-21. רודי גיי הוביל את סקרמנטו ברבע הזה עם 7 נקודות.

דוויין ווייד וטיילר ג'ונסון תפסו פיקוד ברבע השני וניצלו את משחק ההתקפה המפוזר של סקרמנטו ללא מעט נקודות במתפרצות וסיימה את החצי הראשון עם יתרון נוח של 10 נקודות.  סקרמנטו לא מצאה יותר מדי תשובות בהגנה לפלאש, שגם לא צריך לראות יותר מדי כדי לקלוע:

הקינגס עלו עם כוחות מחודשים ברבע השלישי והצליחה לצמק את הפער לנקודה אחת בלבד. בן מקלמור ועמרי כספי הובילו את הריצה, אבל אז בא חסן וויטסייד. 4 בלוקים רצופים של הסנטר חיפו על מחצית בה לא היה לו אפילו אחד ומיאמי הצליחה לשמור על היתרון. סקרמנטו עדיין לא ניצחה משחק העונה בלי קאזינס על המגרש. כדי להקשות אפילן יותר על הסיטואציה, רודי גיי נפצע בכתף ברבע השלישי ולא חזר לשחק. אחרי קיץ בו סקרמנטו ניסתה בכל הכוח לחזק את הסגל שלה, לפחות ע"פ מספרים זה עבד. הספסל של סקרמנטו הוא הטוב ביותר בליגה עד כה, אבל זה יותר בגלל שהחמישייה הראשונה מתקשה בחודש הראשון של העונה.

ברבע הרביעי בוש סיים עם 14 נקודות (24 במשחק). ולמרות תצוגת שיא של ראג'ון רונדו (18 אסיסטים, השווה את השיא בכל 30 השנים של סקרמנטו בעיר) ו39 נקודות משותפות של כספי ובלינלי, סקרמנטו לא הצליחה לעלות ליתרון. מיאמי לא התרגשה יותר מדי בסוף המשחק ועם 9 נקודות רצופות מקו העונשין הצליחו לנצח את המשחק.

 

מיאמי מתאוששת אחרי ההפסד לוולבס בהנהגת דוויין ווייד שסיים עם 25 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. טיילר ג'ונסון ממשיך בשלו עם עונה מצוינת (19 נקודות) ולמעשה השחקן היחיד שעדיין לא הגיע לעונה במיאמי הוא גוראן דראגיץ'. אין יותר מדי סיבות לדאגה כל עוד ווייד ממשיך לשחק כאילו אנחנו ב2011, אבל במוקדם או במאוחר אפשר לצפות לעלייה בתפוקה של גוראן. בייחוד עכשיו כשצ'אלמרס עבר לממפיס.

 

בסקרמנטו העונה הלא יציבה ממשיכה. תשעה הפסדים מתוך 13 משחקים אף פעם לא בישר טובות לקבוצה שרוצה להגיע לפלייאוף מהמערב. אבל עם כל זה, השיפור של בן מקלמור במשחקים האחרונים והאנרגיות שווילי קאולי-סטיין מביא איתו להגנה כרוקי אלה דברים שצריכים לעודד את אוהדי סקרמנטו. עמרי כספי ממשיך בעונה הטובה שלו (16 נקודות, 2 שלשות) ובהנחה שהפציעה של רודי גיי תרחיק אותו מהמגרשים לזמן הקרוב, הוא צפוי לשחק הרבה יותר. אנחנו עדיין רק בנובמבר ועוד אפשר להגיע לאנשהו מהמצב הנוכחי של הקינגס. לפחות רונדו בא לשחק כדורסל השנה ואת זה גם הצלם הבין נגד מיאמי:

תקציר המשחק באתר הNBA

 

קליבלנד קאבלירס (9 – 3) 115 – מילווקי באקס (5 – 7) 100

 

קליבלנד מגיעה למשחק במטרה לשים סוף לרצף ההפסדים שנחלה מול דטרויט ואותה מילווקי של ג'ייסון קיד. לפני המשחק לברון ג'יימס מתראיין ואומר שקליבלנד של עכשיו צריכה ללמוד ממיאמי של לברון. מיאמי לא הייתה קבוצה שהייתה מתרגשת יותר מדי מהערות תקשורתיות ומעודף לחץ וזה בדיוק בדיוק מה שקליבלנד צריכה לסגל לאופי שלה. מו וויליאמס לא התלבש למשחק ואת מקומו בחמישייה תפס מתיו דלאבדובה.

 

בניגוד לשני המשחקים האחרונים, הפעם לברון החליט להתמקד יותר בניהול המשחק מאשר קליעה (2-3 מהשדה ברבע הראשון). מתיו דלאבדובה היה נפלא מתחילת המשחק ומסר לא פחות מ-13 אסיסטים במשחק (9 בחצי הראשון). קליבלנד התחילה את המשחק מהר מאוד וכבר ברבע הראשון קלעה 5 שלשות. מנגד, יאניס אנטטוקמפו התחיל את המשחק חם עם 12 נקודות ברבע הראשון.

 

המשחק המשיך להיות צמוד גם ברבע השני. ג'אברי פארקר ממשיך להתקמבק לליגה עם שני לייאפים מרשימים על ההגנה של קליבלנד. אבל השחקן המדובר במילווקי במשחק הזה היה ה'גריק פריק'. יאניס סיים את המחצית עם 17 נקודות ו-3 ריבאונדים. קליבלנד הצליחה לצאת לריצה משלה באמצע הרבע השני ועם 17 נק' של לאב היתרון עמד על 15 נקודות.

מילווקי ממשיכה לבנות את עצמה העונה אחרי שיפור של 26 ניצחונות בעונה הקודמת. זה לא הולך חלק עד כה, אבל ההתקדמות של יאניס והפריחה של ג'בארי פארקר אלו שתי מגמות מאוד מעודדות לאוהדי הקבוצה. ברבע השלישי אותם השניים וקריס מידלטון הצליחו להביא את הבאקס למרחק 7 נקודות בלבד מסגנית האלופה. קליבלנד נעצרה על 23 נקודות בלבד ברבע הזה בזכות המון אנרגיה הגנתית באוסף השחקנים הצעירים של המאמן הצעיר, ג'ייסון קיד.

https://twitter.com/Bucks/status/667536438800551937

אבל קליבלנד היא קליבלנד, ובכל רגע נתון היא יכולה לצאת לריצות שיסיימו משחקים מול לא מעט קבוצות בליגה, בטח שבמזרח. שתי הארכות והפסד נגד מילווקי מוקדם יותר השבוע היו די והותר לקאבס. יאניס אנטטוקומפו המשיך עם ערב השיא שלו בניסיון להשאיר את מילווקי בתמונה (33 נקודות ב12-15 מהשדה), אבל 6 דקות לסיום קליבלנד הורידו את המתג וסיימו את המשחק. לברון ג'יימס סיים עם 27 נקודות, קווין לאב עם 22 ו-15 ריבאונדים ותומפסון עם 12 נקודות ו-11 ריבאונדים.

זו לא הפתיחה החלומית שהרבה אוהדי מילווקי ציפו לה אחרי הקמפיין של השנה שעברה, אבל הקבוצה מתקדמת. יש יותר מדי חלקים בקבוצה שמנסים למצוא את המקום שלהם. פארקר רק חזר מפציעה קשה, מונרו מעולם לא שיחק עם שחקן כמו פארקר לצידו בקו הקדמי אחרי השנים בדטרויט, ומייקל קארטר וויליאמס לאט לאט הופך לרכז לגיטימי שלא משחק בשביל הסטטיסטיקה שלו כמו בימי פילדלפיה. זו לא תהיה עונה קסומה כמו זו שקדמה לה, אבל הפוטנציאל הטמון בה גדול בהרבה. האמון שיש בג'ייסון קיד מצד ההנהלה הפך לדבר לא טריוויאלי בליגה בה מאמנים מפוטרים אחרי חודשים ספורים, ותהליך הלמידה של הבאקס רק ילך ויתקדם עם הזמן.

תקציר המשחק באתר הNBA

 

טופ 5 מהלכים מהלילה: יאניס פורח עם המקום החמישי והראשון. בארנס עם סל יפה ב2.