בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד ב3 אירועים מהלילה האחרון ב NBA.

 

שישה משחקים סיפקה לנו הליגה הטובה בעולם לקראת השנה האזרחית החדשה ובניהם גולדן סטייט ויוסטון בשחזור גמר המערב (ללא סטף קארי), פיניקס הבעייתית מנסה להפתיע את הת'אנדר והפליקאנס מנסים לצבור מומנטום על חשבון הקליפרס שממשיכים להיות יצירתיים בהיעדרו של בלייק גריפין.

 

גולדן סטייט ווריורס (30 – 2) 114 – יוסטון רוקטס (16 – 18) 110

 

הרוקטס מארחים את הווריורס של גולדן סטייט ותאמינו או לא, שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסדים שוברי לב. יוסטון לא ניצלה ערב קליעה זוועתי של קייל קורבר (0-11 מהשדה, 0-10 מהשלוש) ונפלה מהרגליים ברבע הרביעי בהפסד ביתי להוקס. גולדן סטייט מצידה מגיעה למשחק השני ברציפות בטקסס אחרי שהפסידה למאבריקס הבלתי נגמרים של ריק קרלייל, שלקחו בשתי ידיים את המנוחה של סטף קארי ותירגמו אותה להפסד הגרוע ביותר של הווריורס העונה (קצת קל כשיש רק שניים כאלה, לא?).

הווריורס מגיעים חבולים למשחק ועדיין חסרים את סטף (אף על פי שהתחמם), האריסון בארנס, ג'ייסון תומפסון, ליאנדרו בארבוסה ופסטוס אזילי. יוסטון רוקטס תנסה לשחק על ההרכב הדל של גולדן סטייט ולנצח אותם לראשונה בעונה הסדירה מזה שנתיים, וככה זה בהחלט נראה בהתחלה.

 

יוסטון פתחו את המשחק עם ריצת 12-4. מהלך 4 נקודות של  ג'יימס הארדן כבר חימם את הקהל בטויוטה סנטר שהרגיש עוד מהניצחון של דאלאס שאפשר סוף סוף לנקום ולנצח את האלופה, אבל הספלאש בראדרס באים כשניים. לפני מספר ימים נשאל הארדן מה הוא חושב על זה שקליי תומפסון מגדיר את עצמו כשוטינג גארד הטוב ביותר בליגה. הארדן, שסיים במקום השני במירוץ לתואר ה-MVP בשנה שעברה, ומאז הוא בעיקר משתדל לא להרוס לחלוטין את הסיכוי של יוסטון להגיע לפלייאוף בכלל השנה, לא התרגש ואמר ש"הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה, כולנו יודעים מה האמת". ובכן, קליי תומפסון בתגובה המשיך את המנהג הנחמד הזה שלו בו הוא מחליט לערב אחד לשכוח מהכל ופשוט לצלוף מכל מקום. 17 נקודות היו לתומפסון ברבע הראשון (3 שלשות) וגולדן סטייט הובילה 33:30 אחרי 12 דקות, הרבה בזכות דריימונד גרין שסיים את הרבע הראשון עם לא פחות מ-6 אסיסטים. הוא פאוור פורוורד, רק מזכיר לכם.

 

https://twitter.com/warriors/status/682721488068165633

 

ברבע השני תומפסון כבר נרגע, אבל דריימונד גרין המשיך בשלו ובגדול. עד סוף המחצית הראשונה היו לו כבר 12 אסיסטים, 7 ריבאונדים ו-5 נקודות. יאן קלארק נתן תפוקה מהספסל עם 10 נקודות, אבל יוסטון עדיין קבוצה עם אינסוף כישרון שמדי פעם גם יוצא החוצה. בערבים בהם הרוקטס קולעים 8 שלשות במחצית ו-4 מהן שייכות לג'יימס הארדן, שאיבד את הטאצ' מהשלוש העונה בלשון המעטה עם 33% עונתיים, באמת צריך אלופה כדי להאט את הקצב. הווריורס לא התרגשו וירדו להפסקה עם יתרון 61:59 תוך כדי שהם מוסרים 20 אסיסטים על 22 סלי שדה (!!!).

 

אגב, טיי לוסון לאט לאט מתחיל להיראות שוב כמו רכז. 

 

https://twitter.com/HoustonRockets/status/682727608564371456

 

קליי תומפסון לא קלע ברבע השני, אז זה רק מתבקש שהוא יתפוצץ מחדש ברבע השלישי. 14 נקודות עם עוד שלוש שלשות עדיין לא החזיקו את הרוקטס למטה. יוסטון בעיקר חופרת לצבע ומוציאה עבירות בדרך ל-11 נקודות מקו העונשין ברבע השלישי בלבד. דווייט האוורד עושה קצת פחות רעש בתקופה האחרונה אחרי דיווחים בלתי פוסקים על כך שהוא לא אוהב את הסיטואציה שהוא נקלע אליה ביוסטון לצד הארדן, והוא מחזיר עם רצף משחקים אישי לא רע בכלל בצד ההתקפי. אחרי 30 נקודות (שיא עונתי מול אטלנטה), הוא קלע 21 עם 13 ריבאודנים ו-3 בלוקים הלילה מול הווריורס, כמה חבל שסטטיסטיקה אישית הפכה לדבר הכי שכיח ביוסטון על חשבון מחויבות הגנתית וקבוצתית.

 

 

הווריורס מגיעים לרבע הרביעי עם יתרון 9 והרוקטס חוזרים למינוס 3 בלבד אחרי סטפ באק אופייני של הארדן כשעל השעון עוד 5 דקות. למרבה הצער של האוהדים המתוסכלים מיוסטון, אחרי 7 נקודות רצופות של האיש והזקן, זה גם היה הסל האחרון שהוא קלע באותו משחק. ריצת 9-0 מול ההגנה הכל כך לא מחוברת של יוסטון הספיקה לסגור עניין. קליי תומפסון ואנדרה איגואדלה תפסו פיקוד בכל הנוגע לנקודות ברבע הרביעי, דריימונד גרין קלע שתי זריקות עונשין בסוף המשחק כשכבר לא נשאר ליוסטון על מה להילחם בדרך לטריפל דאבל חמישי העונה והווריורס שומרים על הראש מול יוסטון.

 

קליי תומפסון עם 38 נקודות (16/27 מהשדה, 6/11 מהשלוש) ו-7 ריבאונדים הוביל את הווריורס והוסיף לעצמו נקודה ב"יריבות" המתפתחת מול ג'יימס הארדן. דריימונד גרין עם טריפל דאבל של 10 נקודות, 11 ריבאונדים ו-16 אסיסטים (שיא קריירה) הזכיר לכם שוב לבחור אותו לאולסטאר השנה, ואנדרה איגואדלה שיחק 32 דקות מהספסל עם 20 נקודות. הווריורס סוגרים את המאזן הכללי שלהם בשנת 2015 עם 72-12. ערב אחרי שקליי תומפסון ודריימונד גרין זרקו באותם אחוזים נוראיים מהשדה, הם מתפוצצים מול יריבה הרבה יותר נוחה בדמות יוסטון. אם בשנה שעברה התענגנו על ההתפתחות של פסטוס אזילי והאריסון בארנס לנגד עינינו, הווריורס ממשיכים עם אותה גישה. ג'יימס מייקל מקאדו רחוק מלהיות שחקן קבוע ברוטציה, אבל ההשקעה על המגרש לא תימדד אף פעם במילים. יאן קלארק נכנס באותה הרשימה עם עוד משחק מעולה של 12 נקודות.

 

 

יוסטון רוקטס נראית קבוצה אבודה. זה קצת נוקשה, אבל זה לא נראה שיש לאף אחד מושג מה הוא עושה בצד ההגנתי. נכון, זה לא קל כשהמאמן של הקבוצה בעצמו אומר שהקבוצה אותה הוא מאמן מביישת את הענף, אבל בפיגור 3 כשעל השעון 5 דקות יוסטון פשוט הלכה לישון. 30 הנקודות, 5 ריבאונדים, 5 שלשות ו-5 אסיסטים של הארדן הם בסה"כ מספרים שיעשו טוב על הלב לאלה שבחרו אותו בפנטזי שלהם השנה, כי מחויבות היא בגדר המלצה בלבד עבור הסגל של יוסטון. ג'יי בי ביקרסטאף מתקשה למצוא מילים מול התקשורת, השדרנים המקומיים מנסים להסתיר את האכזבה שלהם לקראת סוף משחקים ויוסטון הפסידה כבר 18 פעמים העונה. בעונה שעברה, עם פחות או יותר אותו הסגל (אם כבר, על הנייר הוא היה פחות חזק מזה של השנה), הם הפסידו 26 בלבד בדרך למקום השני במערב. כרגע יוסטון עדיין בתמונת הפלייאוף, אבל אחרי מהלכים כאלה שהסנטר שאמור להיות הכי דומיננטי בהגנה של הקבוצה נרדם בעמידה, כל אוהד יוסטון ישאל את עצמו מה הוא עשה רע השנה שזה מה שהוא מקבל.

 

 

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (23 – 10) 110 – פיניקס סאנס (12 – 23) 106

 

הת'אנדר מארחים את הקבוצה החבולה מאריזונה בתקווה לא למעוד מול קבוצה שכל אחת בליגה (באמת, כל אחת, פילדלפיה עשתה את זה) ולהשיג ניצחון שלישי ברציפות בקרב על המקום השני במערב. הסאנס מצידם עסוקים בכל הדברים בעולם חוץ מבכדורסל עם 7 הפסדים רצופים. אריק בלדסו גמר את העונה, מארקיף מוריס זורק מגבות על ג'ף הורנאסק וצריך להתנצל על כך בפומבי, סנטר שעבר את שיאו פותח על חשבון סנטר צעיר שמתחיל לאט לאט לתפוס את זה… אתם יודעים, דברים נורמטיביים לחלוטין בקבוצה ב-NBA. ג'ון לואר פצוע ולא ישחק, לכן פיניקס עולה לשחק עם 8 שחקנים בלבד.

 

 

המשחק נפתח עם ראסל ווסטברוק. רק ווסטברוק. ב-9 הדקות הראשונות של המשחק הוא קלע 15 נקודות ב6/6 מהשדה יחד עם שלושה אסיסטים, אבל למרבה הפלא פיניקס הגיעו כדי לסיים את רצף ההפסדים דווקא מול הקבוצה השלישית בטיבה במערב. טי ג'יי וורן ודווין בוקר, שני שחקנים שבכלל לא פתחו בחמישייה עד לפני שבוע, קלעו 15 נקודות משותפות והובילו את פיניקס לפיגור 2 בלבד מול הת'אנדר. 

 

 

השחקן היחיד שאמור להתפוצץ בכל ערב נתון בו פיניקס משחקת מעתה ואילך הוא ברנדון נייט. הרכז המוכשר שעבר לא מעט קבוצות בקריירה הקצרה שלו לא הצליח לפגוע בכלום מול אוקלהומה סיטי בדרך ל6-20 מהשדה, אבל בסיטואציה הבעייתית של פיניקס, בונים יותר על התקדמות אינדיבידואלית של הצעירים בקבוצה. דווין בוקר, שעד עכשיו לא קיבל יותר מדי דקות, מתחיל לקבל קרדיט ויחד עם טי ג'יי וורן ופי ג'יי טאקר משאיר את פיניקס קרובה לת'אנדר לאורך כל המשחק. ריצה של 9-2 ברבע השני הורידה את הסאנס בפיגור נקודה אחת בלבד, 54:53 לאוקלהומה סיטי. גם טייסון צ'נדלר הצטרף לחגיגה ברבע השני.

 

 

קווין דוראנט לקח צעד אחורה בזמן שווסטברוק תפס פיקוד בחצי הראשון, אבל בחצי השני קיבלנו דוראנט אגרסיבי בדיוק כמו שכולנו אוהבים לראות. הוא קלע 12 נקודות מתוך ה-23 שלו במשחק ברבע השלישי, אבל שיחק משחק לא טוב במיוחד עם 9/21 מהשדה, 2 ריבאודנים ו-2 אסיסטים. ראסל ווסטברוק סיים את הרבע השלישי עם דאבל דאבל מרשים של 30 נקודות ו-11 אסיסטים.  ריצת 13-2 באמצע הרבע השלישי סימנה את הרבע הטוב ביותר של הת'אנדר במשחק עם 33 נקודות ויתרון 7 בדרך לרבע הרביעי.

 

ברבע הרביעי המשחק נעשה מעניין בהרבה. פיניקס רצו 7:0 באמצע הרבע והשוו את התוצאה ב-100. טי ג'יי וורן כבר הספיק לקבוע שיא קריירה עד אז עם 29 נקודות ב-17 זריקות. 

 

כבר כתבתי שדוראנט לא היה במיטבו היום, אבל גם אם תחפשו טוב טוב לא תמצאו דרך קלה יותר לקבל זריקת ביטחון ואדרנלין מול הקהל הביתי החם של הת'אנדר. דוראנט מחטיא, קייל סינגלר מנקה אחריו והשאר כאן:

https://twitter.com/okcthunder/status/682766497450602496

ראסל ווסטברוק לוקח על עצמו את אחריות המשחק מול נחישות מפתיעה של הסאנס ועם 4 קליעות רצופות מקו העונשין היתרון הוא 110:106 לאוקלהומה סיטי. 5 שניות לסיום, דווין בוקר מקבל את הכדור ורץ לליי אפ רק כדי לראות את ווסטברוק סוגר עניין עם בלוק. הת'אנדר שומרים על הבית ומנצחים את הסאנס.

 

 

ראסל ווסטברוק עם 36 נקודות, 11 אסיסטים, 5 חטיפות ו-11/11 מהקו היה מצוין. הוא קלע את 36 הנקודות שלו עם 19 זריקות בלבד. בשנה שעברה יכול להיות שזה היה קורה עם מינימום 27 זריקות, ככה שבאוקלהומה סיטי אפשר ליהנות ולשמוח. הוא כיפר על ההופעה הכבויה של דוראנט והם למעשה היו השניים היחידים שסיימו את המשחק עם ספרות כפולות. בכל אופן, מה שמספיק מול פיניקס לא יספיק מול הרבה קבוצות אחרות, אבל כשיש לך שני שחקנים שיכולים לקלוע 59 נקודות ביום שאחד מהם זורק 9/21 מהשדה צריך להישאר רגועים.

 

פיניקס לא תגיע לפלייאוף גם השנה. היא גם לא הולכת לנצח יותר מדי משחקים, אבל בסיטואציה שכזו זה לא מה שחשוב. הסאנס ימשיכו לתת לדווין בוקר את הדקות שלו כדי להתפתח וללמוד, טי ג'יי וורן לאט לאט יהפוך להיות הסמול פורוורד הפותח של הקבוצה ואולי מתישהו יתנו לאלכס לן לפתוח בחמישייה על חשבון טייסון צ'נדלר שיתרכז בלהיות המנטור שלו בעונה חסרת סיכוי. עדיין לא ברור מה המצב עם מארקיף מוריסואם ישאר בקבוצה, או מה יקרה עם הורנסאק והאם הוא ישמור על המשרה שלו, אבל דבר אחד בטוח והוא טאנקינג. אולי בדראפט סוף כל סוף יתמזל מזלם של הקבוצה שספגה יותר באזר ביטרים מכל אחת אחרת בשנתיים האחרונות בליגה.

 

 

לוס אנג'לס קליפרס (21 – 13) 95 – ניו אורלינס פליקאנס (10 – 22) 89

 

הקליפרס מתאוששים מפתיחת העונה הגרועה בקצב איטי, אך בטוח. 4 ניצחונות רצופים הובילו אותם להתארח בסמות'י קינג סנטר שבניו אורלינס אצל הפליקאנס, ככל הנראה הקבוצה המאכזבת ביותר העונה. בלייק גריפין עדיין פצוע ואת מקומו בחמישייה תופס פול פירס. ניו אורלינס דוגלים באותה חמישייה בה אוונס פותח בה כרכז.

 

ניו אורלינס פותחת את המשחק חזק עם 11-3 קליל בהנהגת טייריק אוונס שמאז שחזר רושם מספרים מעולים של 15 נקודות, 5 ריבאודנים ו-7 אסיסטים למשחק. ג'יי ג'יי רדיק התעסק בשלו ועם 13 נקודות ברבע הוריד את הקליפרס בפיגור חמש בלבד.

ברבע השני הקליפרס כבר תפסו את זה. אוסטין ריברס עלה מהספסל ועם שתי שלשות רצופות העביר את המומנטום לקליפרס ברבע בו הם מנצחים 30:20. 

 

https://twitter.com/LAClippers/status/682741593909149700

 

אנתוני דיוויס נעצר ברבע השני, אז ראיין אנדרסון ונוריס קול עלו מהספסל ועוד איכשהו החזיקו את ההתקפה המגמגמת של הפליקאנס. גם ההגנה לא תיפקדה יותר מדי כשראתה את ג'ורדן מוריד 4 כדורים חוזרים בהתקפה בחצי הראשון בדרך ל11 ריבאונדים. הוא גם עשה דברים כאלה בין היתר כדי לתת לקליפרס יתרון 2 בהפסקה.

 

 

שתי הקבוצות גימגמו בתחילת החצי השני. התוצאה הייתה 3:2 לקליפרס אחרי 4 וחצי דקות. כריס פול לא פגע בכלום לאורך כל המשחק, אבל ידע למצוא את החברים שלו כשהיה צריך. ברבע שלישי איטי של שתי הקבוצות, הקליפרס הצליחו לנצח את היד החמה של רדיק ולהגיע לרבע הרביעי עם יתרון 8 נקודות. רדיק הגיע כבר ל24 מתןך ה-26 שלו במשחק בשלושה רבעים. 

(אני חייב לפרגן לעמודי טוויטר של הקבוצות בNBA על היצירתיות, ההוא למטה גנב את ההצגה)

https://twitter.com/LAClippers/status/682751390326759425

 

הפליקאנס מצאו את עצמם בפיגור 11 ברבע הרביעי, אבל בעזרת שחקן שהרבה ירצו לקבל בטרייד העונה לשם ראיין אנדרסון ו-7 נקודות שלו התוצאה עמדה על שוויון 80. מאותה נקודה רק ג'רו הולידיי וטייריק אוונס קלעו והשאירו את המשחק צמוד, אבל ריצה מאוחרת של הקליפרס עם כריס פול וג'מאל קרופורד הספיקה כדי לסגור עניין ולתת לקליפרס ניצחון חוץ חמישי רצוף, משהו שלא נעשה מעולם ע"י הקבוצה.

 

הקליפרס מצאו את עצמם בסיטואציה דומה בעונה שעברה. הם היו ממוקמים במקום השישי במערב אחרי האולסטאר ובלייק גריפין ישב מספר שבועות בחוץ. במקום להיחנק ולהגיע לקשיים בלתי אפשריים במערב של 14/15, כריס פול תפס פיקוד והקליפרס הגיעו עד למקום השלישי במערב. בלייק פצוע גם עכשיו, והקליפרס עומדים בלחץ עד כה. חמישה ניצחונות חוץ רצופים מעידים על כך שהמשבר כבר רחוק מאחורי הקליפרס. מלבד רדיק, ג'ורדן היה מעולה עם 11 נקודות ו-20 ריבאונדים (8 בהתקפה), כריס פול ניסה לשבור את הסל עם 3/18 מהשדה, אבל מסר כשהיה צריך וסיים עם 12 אסיסטים וקרופורד עלה מהספסל עם 15 נקודות.

בפעם האחרונה לשנת 2015, כריס פול לדיאנדרה ג'ורדן. כמו שאמרו חכמים, The lob, the jam.

https://twitter.com/LAClippers/status/682759813546168320

 

הפליקאנס שוב מפסידים משחק בית ויורדים ל10:22. מה שחסר בעיקר בניו אורלינס זו יציבות. אם בשנה שעברה דיוויס היה מספיק כדי לסחוב את הקבוצה, אז השנה הפתיחה החלשה ללא טייריק אוונס שהיה פצוע כנראה פצעה עמוק מדי את השקנאים. טייריק אוונס וג'רו הולידיי משחקים טוב השנה, בייחוד עכשיו כשהולידיי אמור להתחיל לשחק משחקי באק טו באק, אבל הסגל לא מספיק עמוק ולא עלו על זה בזמן בקיץ. שמועות בלתי פוסקות על טרייד שישלח את ראיין אנדרסון יכול להיות מעניין, אבל הוא הקלעי השני בטיבו בקבוצה ואחד הברגים החשובים ביותר שהיו לקבוצה בעונה ההיא לפני שנה, ככה שמי שיגיע במקומו צריך להיות משהו שבאמת יעזור לדיוויס ויוריד ממנו משקל. דיוויס לא מצליח לממש את כל הפוטנציאל שלו העונה ורחוק שנות אור מדיבורי MVP להבדיל מבעונה שעברה, אבל הוא לא באמת אשם בזה. יהיה מעניין לראות אם יש לניו אורלינס כוח להילחם חזרה על מקום בפלייאוף.

 

בקטנה:

טופ 10 אחרון לשנת 2015 בסימן סנטרים קשוחים ו'גריק פריק' אחד: