ברגע שמפרסמים גניבות ובאסטים, הם לא יכולים להחשב כגניבה או כבאסט. יחד עם זאת יש כללי גניבה והמנעות מבאסט שניתן להכניס לכדי שיקלול בעת בחירת שחקנים בדראפט:

גניבה- אם לקחת שחקן שמספק תוצרת בעבורך ששווה יותר מהמיקום בו נבחר, זו גניבה. אסור להיות באובר-הייפ וצריך לשחרר לעיתים ולתת לאחרים לבחור בו כי המיקום גבוה מדי ביחס לסיכון שלא תשיג את השחקן. בעת חיפוש גניבה יש לשים לב לדברים הבאים:

  • מה חדש בסיטואציה לעומת השנה הקודמת? מאמן? שחקן רוטציה אחר שנעלם? עוד שנה לשחקן צעיר בקבוצה בבניה?
  • פציעות? האם דרדרו את השחקן כך שאחרים פחות שמים לב אליו, תלוי העובדה שלא סיפק נתונים?
  • עונת חוזה או לא? זה נתון קצת עצוב, אבל הליגה היא ליגה מקצוענית- שחקנים ( לא כולם ) לפני עונת חוזה משתכללים ונהיים טובים יותר, מתגברים על פציעות שמושיבות אותם עונה לאחר מכן לתקופות ממושכות. בוזר עשה מזה קריירה.
  • מה רוטוורלד כותבים על השחקן? התנ"ך של הפאנטזי(מונסטר זה הברית החדשה) הוא הסיבה העיקרית שקשה לגנוב שחקנים, אבל לעיתים איזה נתון מידע עובר שם כלאחר יד ללא פרשנות ואתה יכול להוציא ממנו זהב מבלי לחשוש שרבים ראו זאת. לפני שנתיים דוק ריברס החליף בקליפרס את ויני דל נגרו וצוטט בראיון אומר שבניגוד לקודמו –דיאנדרה ג'ורדן אצלו ישחק ברבע האחרון. זה עוד 10 דקות דיפרנציאליות לספק סחורה! כל מי שראה והבין את המשמעות של הנתון הזה הרויח שחקן סיבוב שני באזור הסיבוב ה-6.

 

באסט-אם לקחת שחקן שההייפ סביבו מנופח, תחשוש. אם שחקן לא סיפק קבלות לאורך השנים אלא רק פרץ לאחרונה תחשוש ( המקרה על שם לארי סנדרס ). יש שחקנים שסיכון הפציעות שלהם גדול מדי ולמרות שכשהם משחקים הם מדהימים, ערך הטריידים שלהם מזעזע ואתה תהיה תקוע איתם, זה גם באסט ( המקרה על שם דווין וויד ). בעת המנעות מבאסט יש לשים לב לדברים הבאים:

  • האם השחקן חווה פציעה קשה לאחרונה?
  • האם השחקן קיבל עכשיו חוזה שלהערכתך לא תואם את כישוריו? ( כמו לדוגמה ג'וואל מקגי בוושינגטון )
  • כמה זמן הוא מספק את הנתונים שבזכותם אתה מעוניין לבחור בו?
  • מי מאיים על הדקות שלו?
  • מה הם רחשי הטרייד סביב השחקן? רוב השחקנים שעוברים בטרייד במהלך העונה מקבלים מהקבוצה הנוכחית שלהם במה פתוחה לספק סחורה ולהגדיל את ערך הטרייד, וברגע שעוברים, מקבלים תפקיד משני בקונטנדרית ( דוגמת קורי ברואר ביוסטון בעונה שעברה ) או יותר גרוע- עוברים לקבוצה לקראת טאנקינג.

 

With that being said הנה 5 גניבות וחמישה באסטים שלדעתי שווה לכם לקחת בחשבון העונה. אני לא אציין באיזה סיבוב שווה לקחת אותם כי זה תלוי בליגה שלכם, מוזמנים להתייעץ איתי באופן פרטני בטוויטר:

גניבות:

1. דנילו גאלינארי – דנוור עשתה מהלך של שינוי מאמן והביאה את מייק מלון המוערך, גאלו בריא לראשונה מזה שנתיים וחצי ונתן אליפות אירופה לפנתיאון כהוכחה. החוזה הוא של כוכב והתפיסה הגורפת היא שגאלו הוא מנהיג.

למה שידלגו עליו? יחששו מהפציעות שלו.

למה זה יצליח? כי גאלו נועד להיות כוכב והחוזה החדש רק מוכיח שאנשי המקצוע מאמינים בכך.

 

2. מו וויליאמס – מו יספק חודשיים את הסחורה עכשיו עד שקיירי יחזור בקליבלנד כרכז ראשון. הכימיה עם לברון תמיד היתה שם גם בקדנציה הקודמת שלו וכשקיירי יחזור, מו יקבל את מפתחות ההרכב השני כי ישמרו על קיירי בכפפות משי לקראת הפליאוף.

למה שחדלגו עליו? כי הם זוכרים שקיירי צפוי לחזור.

למה זה יצליח? כי מו וויליאמס הוא הר של יציבות גם מעמדת השחקן השישי כמו שהוכיח כבר בפורטלנד ושארלוט.

 

3. מייסון פלאמלי- הסנטר החדש של פורטלנד ואלוף העולם בעמדת מפתח לקחת את השאריות שלמארקוס השאיר בפורטלנד. שחקן שנחשב חרוץ, עם יסודות משחק מעולים. צעיר בקבוצה בבניה, עם כריס קיימן ותיק וללא ברכיים מאחוריו ורכז מוסר טוב כמו לילארד. לרוץ ולתפוס מיד.

למה ידלגו עליו? כי הנתונים שלו לא מזהירים כסנטר מחליף בברוקלין בשנה שעברה.

למה זה יצליח? כי פלאמלי מאוד מוערך על ידי אנשי הכדורסל הכי נחשבים בכדור הצפוני. כי רובין לופז עזב עם למארקוס והשאיר מספיק דקות למרווח טעות, כי פורטלנד מחפשים את השחקן השני שילווה את לילארד בנרות.

 

4. ניק סטאוסקס- רוטב קסטילו, שחקן שנתן אליפות טובה עכשיו באמריקות, הועבר לאחר עונה אחת לפילי השוממת. הבעיה? זאת פילי. הם בטאנקינג תמידי ( Trust the process עאלק ) המזל- זאת פילי, אין להם משהו טוב לעשות לבנתיים חוץ מלתת לצעירים עם פוטנציאל לצמוח ביחד. סטאוסקס היה אמור להגיע לפילי אם סקרמנטו לא היו מטרפדי את זה ובוחרים בו בבחירה השמינית בעונה שעברה ( לפי שמועות ) כך שכנראה שהוא באמת רצוי שם.

למה ידלגו עליו? כי שחקנים בפילי מפחידים. כי לא סיפק את הסחורה בסקרמנטו והנתונים שלו תלוי כמות דקות לא טובים.

למה זה יצליח? כי פילי חושבים כלכלית ואם סטאוסקס יצליח להעלות את ערכו אצלם הם הרויחו – אם לא שחקן רוטציה עתידי, לפחות טרייד פוטנציאלי שיביא עוד בחירות דראפט.

 

5.ארסן אילייסובה- גוסט פייס תמיד היה שחקן עם פוטנציאל ואפילו סיפק אותו לעיתים אבל השנים האנמיות במילווקי השכיחו זאת קצת. סטן ואן גאנדי חיפש כבר הרבה זמן את המבנה שהקים באורלנדו – עם דוויט הווארד במכז ( בדמותו של אנדרה דראמונד ) ועדר יורים מהקשת על מנת לרווח את הצבע מסביבו. אילייסובה נכנס בדיוק, אבל בדיוק לנעליו של רשארד לואיס בהרכב ההוא.

למה ידלגו עליו? יותר מדי פציעות ואנמיות בשנתיים האחרונות, וגם כי הם לא מבינים מה סטן ואן גאנדי מנסה לעשות.

למה זה יצליח? כי במילווקי שמו יותר מדי על כתפיו של הטורקי, ובדטרויט הוא בא לעשות בדיוק את מה שהוא טוב בו. חוץ מזה ואן גאנדי לא הסתיר את מטרותיו ושיטת המשחק שלו אף פעם.

 

באסטים:

 

1. חסן וויטסייד- סיפור סינדרלה יפה, אבל רק חצי עונה, לא שיחק עם בוש שהיה פצוע וחוזר עכשיו, בקבוצה שמעדיפה סמול בול.

 

2. כרמלו אנתוני- סופר מפחיד מבחינת פציעות וטאנקינג ולחשושי הטריידים סביבו מתגברים.

 

3. דרון וויליאמס- שחקן לאחר שיאו וכמה פציעות קשות, בקבוצה זקנה ששוקעת. לאחרונה מספרים שהוא בלתי ניתן לאימון ( סיפורי קרבות עם ג'רי סלואן וליונל הולינס ). אל תאמינו להייפ הבריאות.

 

4. דיאנדרה ג'ודרן- כבר הוכח שהוא קקה של בן אדם. קיבל חוזה מקסימום עכשיו כולל הבטחה לחוזה פרסום ( שהקליפרס נענשו עליו מהליגה ) חושב רק על כסף וקיבל אותו עכשיו.

 

5. קארל אנתוני טאונס- לא באסט במובן של הפסד צורב, אבל אל תצפו מהבחירה הראשונה לנצח בקלות את התחרות שלו- דיאנג, פקוביץ כשיחזור, גארנט, מוחמד, בליצה- כולם צריכים ומגיע להם שיקבלו דקות בעמדות 4 ו-5. להנמיך ציפיות.

 

רוצים עוד יעוץ? תומר ישמח ליעץ לכם בטוויטר שלו.

מוזמנים גם להכנס לפורום הפאנטזי שלנו לשאול שאלות.