ליאור קדם הוא היזם מאחורי אפליקציית סוויש. אפליקציה שמאגדת מידע ממספר מקורות עבור שחקנים פאנטזי. בנוסף יש באפליקציה תוכן מקורי, ומנתח טריידים מקורי בעל נוסחא מנצחת.

 

יום הדראפט בליגות הפאנטזי הוא היום הכי מרגש של העונה. ליום זה תהיה השפעה עצומה על העונה של משתמש הפאנטזי הממוצע, לטוב ולרע. מספר הבחירות רעות יכול לגרום לך להאבק בתחתית משלב מוקדם, בעוד הברקות רגעיות יכולות לגרום לך להיות מתחרה אמיתי על האליפות.

 

אז איך לעשות את זה? בואו נבחן כמה אפשרויות לאסטרטגיות בחירת שחקנים בדראפט, שיכולות לעשות את ההבדל לכשעצמן, ואפילו טוב יותר כאשר משתמשים בשילוב שלהן אחת עם השניה.

 

1. תחלמו בגדול גבוהים בעלי טאץ' רך.  אחת הקטגוריות הכי הקשות לתמרן היא האחוזים מהעונשין, והאשמה על כך היא בדרך כלל על החבר'ה הגדולים. בזמן שקליעה מבחוץ הפכה להיות אחד הנשקים המבוחרים בכדורסל המודרני, גבוהים רבים עדיין מתקשים לקלוע מקו העונשין. לכן, התמקדות בגבוהים עם יד רכה יכולה לתת לכם בונוס יותר מאשר אתם חושבים. ברמה הספציפית, אם תשיגו שני גבוהים שקולעים בלמעלה מ-75% מהקו במהלך חמשת הסיבובים הראשונים, אתם במסלול הנכון להשאר רלוונטיים בקטגוריה. אם האחוזים שלהם ינשקו ל-80%, אתם יכולים לסמן וי ולעבור להתמקד בנקודות חולשה אחרות. חשוב לזכור, גבוהים מהסוג הזה נוטים להיות פחות טובים בקטגוריות יותר קונבנציונליות של גבוהים כגון ריבאונד (ריאן אנדרסון, דירק נוביצקי) וחסימות (למרכוס אולדריג', קווין לאב), ולכן כדאי להיות מוכנים לכסות על כך בדרכים אחרות.

 

2. לסחור בבחירות טרם הדראפט. בליגות רבות קיימת אפשרות לסחור בחירות דראפט. האפשרות המרגשת יותר בסוג זה של מסחר היא לשלם מספר בחירות בסיבובים מתקדמים עבור בחירה בסיבוב מוקדם. הרעיון ברור – בסיבובים המוקדמים מאגר השחקנים מכיל כמות גבוהה של שחקנים היכולים להשפיע על מספר קטגוריות, בעוד שבסיבובים המאוחרים הדגש הוא על ספיישליסטים חד גוניים או שחקנים שטרם חוו עונת פריצה. הדרך לכפר על אובדן הבחירות המתקדמות היא בעזרת "סליפרים" שמדורגים גבוה מספיק כדי שתוכלו לאסוף אותם בסוף הדראפט, תוך אמונה שהם ינפקו תמורה דומה לשחקנים שהייתם יכולים לבחור בבחירות שסחרתם בהן.

 

3. לוותר על קטגוריה כמו שצריך. אני לא חובב גדול של אסטרטגיית punting (ויתור מודע על התחרות בקטגוריה מסוימת בכדי לאפשר התקדמות קלה יותר בקטגוריות אחרות), אבל אם אתם כבר עושים את זה – תעשו את זה בכל הכח. אם יש בידיכים את דאנדרה ג'ורדן ללא ריפוד של צוות קלעי עונשין מפלצתי, תעשו מה שצריך בשביל להנחית גם את אנדרה דראמונד אצלכם. הלוגיקה היא פשוטה – אם אתם אחרונים בקטגוריה (נניח עונשין), זה כבר לא משנה כמה גרועים תהיו בה, לכן אל תפחדו להתרסק בה באופן מוחלט, בזמן שאתם משתדרגים בקטגוריות אחרות (ריבאונד, שדה, חסימות).

 

4. בחירה מוקפדת של השוטינג גארד העיקרי שלכם. אני משתדל להחזיק בסגל שוטינג גארד אחד בדיוק, כזה שממלא לי את המשבצת הנדרשת מבחינת חוקי המשחק, ותו לא. אם הוא נפצע לתקופה קצרה – אני בדרך כלל אלביש את אחד הרכזים או שחקני הכנף האחרים שלי שיש בידיהים את האופציה לשחק בעמדה 2 במקומו. הסיבה שאני נמנע משוטינג גארדים היא הנטייה שלהם לקלוע באחוזים נמוכים מהשדה בווליום גבוה. גם רכזים נוטים לעשות זאת, אך הם לרוב מחפים על כך במתן אסיסטים מרשים, בעוד שמספר מאוד מצומצם של קלעים נוטים לעשות זאת. בנוסף, הקליעה מחוץ לקשת הפכה להיות נחלתם של כל שחקנים בכל העמדות, ולכן אין תלות בין מתן שלשות לעמדת הקלעי. המלצתי היא לבחור בשוטינג גארד עד הבחירה ה-50 (סיבוב 4-5 ברוב הליגות), ולא להסתפק בשאריות שיש בהמשך. זה יכול להיות לא נעים.

 

5. שחקנים עם חיי מדף קצרים. חשוב לבוא מוכנים עם רשימה של מספר שחקנים עם חיי מדף קצרים, כאלו שהולכים לקבל הרבה קרדיט בתחילת העונה עקב העדרות של שחקן בכיר מהם ברוטציה, ויכולים לנפק תפוקה טובה למשך תקופה קצרה. כמובן שנשתמש בבחירות המאוחרות כדי להמר על שחקנים מהסוג הזה ולא להתפתות ללכת עליהם בשלב מוקדם בעוד שיש שחקנים מוכחים על הלוח. דוגמא בולטת לשנה הקרובה הוא טיי לוסון, שעשוי להכנס לנעלי הרכז הראשון בסקרמנטו בשלושת השבועות הראשונים של העונה עד שדארן קוליסון יחזור מהשעייתו (8 משחקים). לוסון הפגין יכולת רעה מאוד בשנה האחרונה, אך היה שחקן מצוין בעברו, ולכן ההימור הזה יכול ללכת לשני הכיוונים.