בזמן שישנתם הוא טור יומי שמתמקד באירועים החשובים מהלילה האחרון ב NBA.  

 

6 משחקים היו הלילה בליגה הטובה ב NBA. טורונטו מגיעה לשחק מול דטרויט בלי קייל לאורי ומאבדת הזדמנות לצמצם את הפער מקליבלנד כשהיא מפסידה לדטרויט. פורטלנד ממשיכה להפציץ עם ניצחון חוץ על אינדיאנה, 33 נק' לדמיאן ליליארד. המג'יק מנצחים את פילדלפיה במשחק נטול הגנות. דאלאס מביסה את מינסוטה. שארלוט ואטלנטה נפגשות למשחק רע מאוד של שתיהן, אבל בסיומו אטלנטה היא זו שמנצחת. במשחק המוקדם וושינגטון הביסה את קליבלנד במשחק שהיה בשליטתה מהרגע הראשון. 

 

וושינגטון ויזארדס (28 – 30) – קליבלנד קאבלירס (41 – 17) 

וושינגטון מגיעה למשחק כשהיא בעיצומה של עונה מאוד מאכזבת מבחינתה. אחרי פלייאוף יחסית מוצלח בקיץ החולף הם ציפו להיות הסוס השחור של המזרח. עקב הרבה פציעות הם פתחו את העונה רע מאוד. למרות ההחלמה של רוב הפצועים (ביל, ננה) ולמרות ההצטרפות של מרקיף מוריס מפיניקס בינתיים וושינגטון לא הראתה סימני יציבות ולא נראית כמו הקבוצה שתדהר אל סוף העונה לתוך הפלייאוף המזרחי אבל זה לא מונע מג'ון וול להמשיך ולנסות לדחוף אותם קדימה.  

 

קליבלנד מצידה מגיעה אחרי הפסד נוסף, הפעם במשחק צמרת חשוב מול טורונטו ובלי לברון שנח הערב, כנראה עקב בק טו בק שיהיה לקליבלנד מחר מול אינדיאנה. אז בלי לברון היינו אמורים לקבל קרב רכזים גדול בין וול לבין קיירי, בפועל הסטטיסטיקה של קליבלנד בלי לברון נשמרה גם במשחק הזה:

וושינגטון הגיעה דומיננטית מהדקה הראשונה ואולי החסימה הזו ביטאה מההתחלה את מה שצפוי לנו במשחק:

גם בצד השני וושינגטון שלטה מהרגע הראשון, בעיקר בגלל שההגנה של קליבלנד לא נראתה כמו כלום ושום דבר:

כמה זה היה קל? ג'ון וול עשה מה שהוא רוצה על המגרש והגיע לטבעת מתי שהוא רצה:

https://twitter.com/WashWizards/status/704023061360730112

וושינגטון הובילה במחצית 63-54. מי שציפה שקליבלנד תצא במחצית השנייה ותהפוך את התוצאה ציפתה לו אכזבה כשהרבע השלישי היה הרבע הגרוע ביותר של קליבלנד במשחק הזה. מה שאפשר לוושינגטון להמשיך ולהתעלל בהגנה של קליבלנד. שימו לב להתקפה הבאה שמסתיימת בדאנק מהדהד, והתחושה היא שוושינגטון גם לא באמת מתאמצת:

 

או במהלך הבא שבו האמצע פשוט פנוי מדי:

מלבד קצת ניצוצות של אירווינג קשה לומר משהו חיובי על המשחק של קליבלנד:

 

הרבע הרביעי היה לפרוטוקול בלבד ואפשר לוושינגטון קצת לצמצם נזקים.

ג'ון וול סיים את המשחק עם 21 נק', 13 אס' ו 7 ריב', אוטו פורטר הוסיף 21 משלו, 17 לבראדלי ביל מהספסל ו 13 לגורטאט.

בקליבלנד רק קיירי נתן משחק שראוי לאזכור עם 28 נק', 6 אס' ובאופן כללי הגנה גרועה. קווין לאב אכזב עם 12 נק' ו 5 ריב' ב 23 דקות חלשות מאוד.

בקליבלנד צריכים להיות מודאגים מהיכולת ההגנתית הרבה יותר מאשר מהיכולת ההתקפית. הם ספגו 96 נק' בשלושת הרבעים הראשונים ולא ברור מה קורה למחוייבות הקבוצתית שלהם כשלברון לא נמצא על המגרש. בסופו של דבר לברון הוא שומר טוב, אבל לא אמור להיות העוגן ההגנתי שמחזיק את הקבוצה כולה.
אם גריפין חשב שהבעיות שלו נפתרו עם הפיטורים של בלאט, קשה לומר שזה נכון.

 

לאחר ההפסד במשחק הקודם וההפסד הלילה, לטורונטו הייתה הזדמנות לצמצם פערים שקצת אבדה מכיוון שטורונטו הפסידה בעצמה. מצד שני היא עדיין רק 2 משחקים מאחורי קליבלנד. האם יהיה לנו מהפך לקראת סוף העונה?

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

אטלנטה הוקס (33 – 27) 87 – שארלוט הורנטס 76 (30 – 28)

שארלוט מגיעה למשחק במומנטום חיובי, היא ניצחה 8 מ 10 האחרונים שלה ובאופן כללי יש תחושה שמשהו בדינאמיקה של הקבוצה השתנה. התחושה נוצרה המון בגלל החזרה של מייקל קיד גילכריסט. לצערם מייקל קיד נפצע מהר מהצפוי ושוב סיים את העונה, אבל נראה שהמומנטום ממשיך והספסל שלהם התחזק בדמותו של אל ג'פרסון שגם חזר מפציעה וקיבל את הסיטואציה החדשה בצורה יפה למדי. 

 

אטלנטה מצידה חווה עונה די בינונית, לא למעלה ולא למטה. אחרי כמה עונות מאוד מוצלחות אטלנטה מדשדשת וקשה להעריך את היכולת שלה. היו לא מעט דיבורי טרייד כמעט על כל אחד משחקני החמישייה שלה, אבל בינתיים כולם נשארו וכשהדברים מתחברים להם הם עדיין אחת הקבוצות הכי שמחות וקבוצתיות בליגה. 

 

הלילה הדקות הראשונות של המשחק הזכירו את אטלנטה הגדולה מהעונה שעברה כשהיא מובילה 22-6, דקה לסיום הרבע הראשון. בין היתר בזכות בייזמור. שאר המשחק לא ממש הזכיר כדורסל מהליגה הטובה בעולם.

בסוף הרבע, נראה שמתחילה אופנה חדשה על זריקות סוף רבע, הפעם זה היה הרדוואי ג'וניור עם הכבוד:

 

הרבע השני המשיך להיות בשליטה מוחלטת של אטלנטה, אבל לפחות בשארלוט עשו היסטוריה קטנה מקו השלוש:

את אטלנטה זה לא ממש עניין והם פשוט נהנו על המגרש ועשו מה שהתחשק להם:

 

במקום שאטלנטה תברח לחלוטין ותסגור את המשחק מוקדם מהצפוי, מרווין וויליאמס קבר 3 שלשות רצופות והוריד את שתי הקבוצות בפער סביר של 46-32 לאטלנטה. בסופו של דבר ההגנה של שארלוט עבדה לא רע בחצי הראשון והם אפילו ניצחו את הרבע השני. הבעיה הייתה ההתקפה שפשוט לא פגעה בכלום ושום דבר ברבע הראשון. 
הרבע השלישי נשאר ביתרון בולט של אטלנטה, אבל בפתיחת הרבע הרביעי קיבלנו משחק יחסית צמוד. שארלוט מצליחה לחזור למשחק למרות ערב לא טוב בכלל של באטום, אל ג'פרסון לא נתן את שלו מהספסל וגם קמבה ווקר לא היה טוב הליה. אז איך זה קורה? 

בגלל ששארלוט בנויה לרוחב, וכשהכוכבים שלה לא מתפקדים יש את ג'רמי לין (וגם ג'רמי לאמב) שלוקח אחריות:

למרות זאת, שארלוט לא הצליחה לעשות קאמבק וסיימה משחק רע מאוד של כל השחקנים בקבוצה.

בייזמור סיים בתור הקלע המוביל של אטלנטה עם 14 נק' בלבד, הורפורד הוסיף 13 נק' , 16 ריב' ו 6 אס' ומילסאפ קלע 13 משלו.

 

בצד השני וויליאמס סיים בתור הקלע המוביל עם 16 נק', ג'רמי לין הוסיף 15 אבל איזה ערב נוראי לקמבה ווקר עם 9 נק', 0-7 מהשלוש ובאטום סיים עם 2 נק' בלבד ב 38 דקות משחק. 
שארלוט מציגה אי של חוסר יציבות משווע. 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

עשרת מהלכי הלילה:

https://www.youtube.com/watch?v=gKAeKetuUfI