בזמן שישנתם הוא טור יומי שמסקר את אירועי פלייאוף הNBA מהלילה האחרון.

עוד פציעות. מבאס מאוד, אלא אם אתם אוהדי פורטלנד. אבל נתחיל בכדורסל.

 

שארלוט הורנטס 89 (2) – מיאמי היט 85 (2)

גבוהי ההורנטס מחליפים ביניהם ספסל-חמישייה כבר תקופה ארוכה. הלילה ביג אל ג'פרסון ופרנק הטנק קמינסקי הרוקי קיבלו את המקום בחמישייה, וזה נראה רע בפתיחה. כל הסדרה מיאמי דוחפת את הכדור פנימה, ולגבוהי ההורנטס לא היתה תשובה כשמיאמי רצה ל22-13 והובילה מהסל הראשון ועד אמצע הרבע השני. כשהמסירות של ווקר לא הסתיימו בנקודות הוא הפסיק למסור וקלע בעצמו. 

https://twitter.com/BleacherReport/status/724765475326955520

כשלין הצטרף לחגיגה שארלוט רצה 21-4, מיאמי נבהלה והפסיקה לקלוע, וההורנטס לקחו את היתרון כל הדרך לסיום. מיאמי ניצחה ברבעים הראשון, השלישי והרביעי אבל 29-13 ברבע השני הספיק להורנטס ביום קליעה בינוני של שתי הקבוצות: 40% מהשדה לשתיהן.

ובכל זאת, עם 24% משלוש (4-17 לעומת 11-29 למיאמי) ההורנטס כמעט איבדו את היתרון, את הבית, ואולי גם את הסדרה כבר הלילה; באמצע הרבע הרביעי שלשה של ג'ראלד גרין (7 דקות בלבד הלילה, כמעט לא מורגש בסדרה) צמצמה את היתרון לנקודה בלבד.

אבל קמבה שהחזיק את ההורנטס במשחק ברבע הראשון ונתן להם (בעזרת לין) את ההובלה בשני – היה פשוט יותר מדי בשביל מיאמי הלילה.

ווקר סיים עם אסיסט בודד ו34 נק'. קמינסקי וג'פרסון תרמו מעט מדי בצבע וסיימו עם 13 נק' ב5-17 ו9 ריב' – לשניהם ביחד. מארווין וויליאמס חזר לא לפגוע בכלום (0 נק' ב0-5). לי (11) וזלר (8, מדד 20+) נתנו מעט משלהם כדי לעזור לשני ספקי הנקודות העיקריים ברוטציה הקצרה במיוחד של ההורנטס הלילה – קליפורד שעדיין עושה ניסויים בהרכב שיתף הלילה רק 8 שחקנים, ובוודאי מתגעגע לניק באטום. לין היה מצוין והוסיף 21 מהספסל ומדד -+ של 17+ מהספסל. ווינסלו בצד השני סיים עם 8 נק' בלבד ו 16- ב27 דקות, ג'וש ריצ'רדסון קיבל 31 דקות והחזיר רק 3 נק' ב1-7 מהשדה, 1-4 מהשלוש. ספסל ההיט לא הגיע למשחק.

בחמישייה של מיאמי הסיפור מעט שונה. ווייטסייד עלה עם כאבים ברגל (חבלה בירך, צפוי להתאושש עד המשחק הבא) ולמרות שנראה מצוין בפתיחה – לא נראה כמו עצמו בהמשך המשחק וסיים עם 8 נק' ו7 ריב' ב25 ד'. 7 ריב' היו גם לווייד, דאנג וג'ונסון, שסיימו עם 12, 15 ו16 נק' בהתאמה. 16 נק' זה כפול ממה שגו'-COOL תרם עד כה בכל משחק בסדרה, אבל עם 12 מווייד (למרות שבעת הריב' ו10 אס') – מיאמי תתקשה לנצח גם במשחקים הבאים. דראגיץ' השלים את המשחק הסביר של שחקני החמישייה עם 12 נק' 3 ריב', 3 אס' ו5 איבודים. מיאמי חוזרת הביתה למשחק הבא מעט מאוכזבת משני הפסדי החוץ אחרי הפתיחה המשכנעת של הסדרה. המשחק החמישי במצב של 2-2 כמעט תמיד מכריע את זהות המנצחת בסדרה, נראה אם ההורנטס can stand the HEAT. 

סיכום המשחק מאתר הNBA

 

אוקלהומה סיטי ת'אנדר 119 (4) – דאלאס מאבריקס 104 (1)

עוד סדרה נגמרה במערב, ויש לנו סדרת חצי גמר אזורי ראשונה: אוקלהומה זוכה במנוחה של ארבעה ימים, ובשבת תגיע לסן אנטוניו למשחק וסדרה קשים מאין כמוהם. הת'אנדר נהנו מ69 נק' משותפות של הדואו שלה למרות ההרחקה של KD במשחק 4 שאיימה על השתתפותו במשחק של הלילה. דוראנט היה דוראנט, ווסטברוק עם כמעט טריפל דאבל, מעט עזרה מסביבם (אדאמס 15, 10, ווייטרס 11 מהספסל, איבאקה בהגנה) והסיבוב הראשון בכיס.

דאלאס לא צעדה בשקט לתוך הלילה. נוביצקי הוביל 6 מאבס בספרות כפולות (ו8 עם 8 נק' ומעלה), ואת דאלאס בחזרה למשחק ברבע השני כשהיתרון צנח ל4 בלבד. ווסטברוק ודוראנט לא איחרו להגיב. מה זה לא איחרו?! טסו:

OKC שוב ברחה, והיתרון בסופו של דבר נשמר אצלה מהסל הראשון ועד הסיום. הצמצום והבריחה חזרו על עצמם שוב באמצע הרביעי כשנוביצקי צימק ל101-98, אבל בכל פעם שדאלאס התקרבה – ווסטברוק ודוראנט היו שם בשביל להבטיח את היתרון. בלי דרון וויליאמס כולם בדאלאס נרתמו למאמץ. פאוול היה מעולה מהספסל וסיים עם 16 (6-7), 3 אס' ו9 ריב' ב27 ד'. זאזא הוסיף 9 אס' (!) ל12 הנק' שלו ושבעת הריב'. ג'סטין אנדרסון פתח, לקח את ההזדמנות בשתי ידיים וקיפץ להאלי הופים על ימין ועל שמאל. דירק כרגיל היה מעל כולם עם 24 נק', ונקודת ציון נאה (בציוץ). נאחל לו ולנו שיחזור בכושר דומה גם לעונה הבאה.

https://twitter.com/dallasmavs/status/724764179454812162

קיובן לא מפספס הזדמנות לפרגן לשחקנים שלו, ולהיכנס ליריבות מתחת לעור. לפני המשחק הוא הקניט ואמר שדוראנט הוא הסופרסטאר היחיד אצל היריבה. אחרי המשחק הוא התפנה לסיכומים.

https://twitter.com/mcuban/status/724795915697950720

הבעלים של דאלאס הוא מסוג האנשים שאתה מאוד רוצה בצד שלך; בין השאר כי כשהם לא – הם עלולים לעלות לך על העצבים. התגובה של דוראנט PRICELESS:

אז לשני הסופרסטארים שמהווים את "קבוצת" הכדורסל של אוקלהומה סיטי יש ארבעה ימי חופש להתכונן לסדרה שאולי תכריע את גורלם המשותף ואת גורל המועדון. קנטאר שחטף את הברך של אנדרסון בצעלות במהלך המשחק אמור להיות כשיר עד אז. דאלאס מתחילה היום את חופשת הקיץ שלה, ואם לשפוט לפי הקודם – משעמם לא יהיה שם. 

סיכום המשחק מאתר הNBA

 

פורטלנד טריילבלייזרס 98 (2) – לוס אנג'לס קליפרס 84 (2) 

אמינו, קליפר לשעבר, התפוצץ הלילה בפורטלנד והסדרה חוזרת ללוס אנג'לס בשוויון 2-2. עכשיו לחדשות הפחות טובות: כריס פול שבר את היד. זה קרה במקרה, לא באשמתו של אף אחד, במהלך הגנתי חסר מזל במיוחד:

פול הספיק לתרום 16 נק' ו4 אס'  ב25 ד', והחזיק את הקליפרס במשחק מול לילארד (12, 6, 6) מקולום (19 נק', מדד 20+) ואמינו. הארקלס וקראב הוסיפו 12 כל אחד למאמץ הקבוצתי של פורטלנד שממשיכה את העונה המפתיעה שלה גם בפלייאוף, והיד עוד נטויה (מצטער, לא התאפקתי). אי אפשר להתעלם מפלאמלי ששוב תרם מעט נקודות (2) והמון מכל השאר: 14 ריב', 10 אס' ו4 חסימות היו הלילה לפלאמלי המוכשר יותר. כל האסיסטים שלו מראים ראיית משחק מרשימה של הסנטר, אבל המהלך הזה גבוה מעל כולם:

בהיעדרו של פול ניסו בלייק גריפין (שעדיין גורר שאריות פציעה) גרין וקרופורד לקחת את המושכות. 17, 17 ו12 נקודות בהתאמה לא הספיקו לכפר על חסרונו של המנהיג של הקבוצה, בין השאר בגלל התרומה העלובה שהקליפרס קיבלו מעמדות הגארד: רדיק סיים עם 8 ב3-13 ואסיסט ב26 ד', ריברס סיים עם 4 ב1-7 ו3 אס' ב22 ד'. גם בצבע האנרגיה של פורטלנד ניצחה עם 58-42 בריבאונדים, נתון שלבדו מנצח משחקים. למי שתהה – פול פירס לא ממש קיים בינתיים, וזה יצטרך להשתנות אם הקליפרס רוצים איזשהו סיכוי להשאר בסדרה הזו. כמה לא ציפיתי לכתוב את השורה הזו.

ואם הלילה של הקליפרס לא היה רע מספיק:

פציעות זה עצוב, ולצערנו זה חלק מהעסק. עצוב במיוחד כשסדרות פלייאוף מוכרעות על ידי פציעות, ויהיה מעניין לראות מה פורטלנד תעשה עם הסיטואציה אליה היא נקלעה. קבוצות צעירות נוטות להיגרר לרמה נמוכה כשהן פוגשות בה, ונראה במשחק הבא אם פורטלנד מסוגלת לסלול את הדרך ל4-2 לטובתה בסיבוב הראשון, ולעשות לא מעט כסף לכמה מהמרים משוגעים.

 

סיכום המשחק מאתר הNBA

 

Top 5:

https://youtu.be/DsJKoZqw0oo