בזמן שישנתם הוא טור יומי שמסקר את משחקי הפלייאוף מהלילה האחרון.

 

2 משחקים היו הלילה בליגה הטובה בעולם. במשחק הראשון אטלנטה דרסה את בוסטון שחסרה את אייברי בראדלי וקלי אוליניק כבר ברבע הראשון וניצחה משחק הגנתי מאוד (יותר נכון משחק רע מאוד בהתקפה לשתי הקבוצות). במשחק השני הספרס שוב עוצרים את ממפיס על פחות מ 75 נק' ומנצחים בקלות יחסית. 

 

 

אטלנטה הוקס (4) 89 – בוסטון סלטיקס (5) 72 (0-2 בסדרה)

 

בוסטון עלתה למשחק הלילה בלי שני שחקני מפתח: אייברי בראדלי וקלי אוליניק. בראדלי נחשב לאחד המפתחות ההגנתיים החשובים של בוסטון ומרכוס סמארט שעלה במקומו היה אמור להיות מסוגל למלא אותם. למרות זאת כמו שזה נראה הלילה בראדלי מביא יותר מהגנה אלא גם התקפה. 
בוסטון פשוט לא נכנסו כמו שצריך למשחק וסיימו את הרבע הראשון עם 1-11 מהשדה ו 7 נק' בלבד שהפכו את הרבע להיסטורי במובן השלילי:

זה לא רק הרבע ההתקפי הגרוע ביותר בפלייאוף של הסלטיקס, זה גם הכי מעט נקודות ברבע ראשון של משחק פלייאוף מאז כניסת שעון הזריקות.

אטלנטה פתחה את המשחק חזק ורצה קדימה כבר מהדקה הראשונה, בייזמור אחראי על ההיילייט הראשון:

בצד השני של ההתקפה, ככה נראה השוט צ'ארט של קייל קורבר ברבע הראשון:

 

קורבר מפגיז מהשלוש, בוסטון כולה לא מצליחה לייצר סלי שדה ו6:30 דקות מפתיחת המשחק התוצאה 24-3 לאטלנטה. ב5:30 הדקות הבאות ההגנה של בוסטון התעשתה, והצליחה ליצר "ריצה" של 4-0.

הרבע השני כבר היה נראה קצת טוב יותר עבור בוסטון שהצליחה לצמצם את הפער עד ל 11 נק'. בשלב הזה אטלנטה שוב סוגרת את הצבע שלה, בוסטון שוב לא מצליחה לייצר סל שדה במשך 5 דקות ובמחצית אטלנטה ביתרון 43-28:

 

ההגנה של אטלנטה הייתה מדהימה היום כשהם חוסמים לא פחות מ 15 פעמים (שיא פרנצ'ייז) אל הורפורד עם 5 חסימות ומילסאפ עם 4, אבל זה לא רק הם. קייל קורבר חוסם שלשה, ת'אבו ספולושה עם 2 חסימות. אטלנטה פשוט הייתה הקבוצה הטובה יותר היום והם שיחקו מצויין הגנתית. 

בוסטון מצידה שיחקה לא רע בהגנה ועצרה את אטלנטה על 39% מהשדה:

 

אטלנטה חוותה קשיים משל עצמה, כאשר בייזמור (5 נק', 2-14 מהשדה) לא מצליח למצוא את הטבעת וגם מילסאפ (4 נק', 1-12) לא ממש מסתדר. לרגע עוד היה נדמה שהנה מגיעה הריצה של בוסטון כאשר אוון טרנר הבריק עם המהלך הבא: 

https://twitter.com/BleacherReport/status/722585682678456320

 

אבל בשום שלב בוסטון לא באמת התקרבה לאטלנטה וגם הרבעים הטובים שלה לא היו התקפיים במיוחד. במילים אחרות, אי אפשר לנצח במשחק כדורסל כשקולעים 5-28 מהשלוש, 28-88 מהשדה. 

הפעם המספרים מספרים כמעט את כל הסיפור. 

אייזיאה תומאס סיים עם 16 נק' אבל רק 4-15 מהשדה, אמיר ג'ונסון סיים עם 14 נק'. סמארט סיים משחק סופר מאכזב עם 3 נק', 1-11 מהשדה ונקודת האור של בוסטון הייתה רוזייר הצעיר שקלע 10 נק' מהספסל.

 

בצד השני אטלנטה מנצחת בגלל משחק סופר מאוזן וקבוצתי ולמרות ערב התקפי רע של מילסאפ (4 נק', 1-12 מהשדה). אל הורפורד הוביל עם 17 נק' ו 5 חסימות, קייל קורבר קלע 17 עם 5-7 מהשלוש (15 מתוכן עד למחצית). ג'ף טיג הוסיף 13 ות'אבו ספולושה היה שחקן המפתח שלהם מהספסל עם 12 נק'.

 

 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

 

סן אנטוניו ספרס (2) 94 – ממפיס גריזליס (7) 68 (0-2 בסדרה)

 

לא כוחות, אין דרך אחרת לתאר את הסדרה הזו. 

גם ממפיס זכתה לשיא מועדון שלילי ברבע הראשון כשסיימה אותו עם 11 נק' בלבד (ובפיגור 22-11), לפחות לא שיא ליגה.

לפני המשחק קוואי לנארד מקבל את תואר שחקן ההגנה, וממפיס מרגישה על בשרה איך נראית ההגנה הטובה בליגה כשהיא קולעת גם הלילה פחות מ 75 נק':

https://twitter.com/NBA/status/722641567110987776

ממפיס נראית כמו קבוצה שרק מחכה שזה יגמר כשאף אחד שם לא נראה כמו שחקן שבאמת מנסה, יכול או רוצה להפוך את הסדרה לצמודה. 
זאק רנדולף היה היחידי בחמישייה שקלע בספרות כפולות (11 נק'), מצד שני החמישייה של ממפיס מורכבת מאנדרסן (הבירד מן שהיה שחקן ספסל גם כשהיה צעיר יותר), וינס קרטר (כן הוא עדיין בליגה) וג'ורדן פארמר (כן, הוא לא במכבי ועולה בחמישייה של קבוצת פלייאוף ב NBA). 

עד כמה המצב של ממפיס קשה?

הקלע המוביל שלהם הלילה היה טוני אלן כשהוא גם קולע באחוזים הטובים ביותר בקבוצה (12 נק', 4-7 מהשדה). 

בצד השני, טים דאנקן הפך בשנים האחרונות להיות הסמן החיובי עם מדדים שליליים. כשהוא לא זורק לסל ומסיים עם מעט מאוד נקודות, כנראה שלא היו צריכים אותו. אז הלילה הוא קובע שיא נק' שלילי של 3 נק' ו 0 סלי שדה, אבל הספרס מנצחים בקלות:

הם מנצחים בקלות בגלל ההגנה שלא הפסיקה. זאק רנדולף שהחזיק את ממפיס בחודשים האחרונים בהיעדרם של גאסול וקונלי פשוט פוגש חומה בצורה של גבוהים שעצרו אותו הלילה על 4-17 מהשדה. ההגנה של הספרס עובדת גם עמוק ברבע הרביעי, ויותר מעניין מהריצה של ווסט זה להסתכל על הכתפיים והתסכול של שחקני ממפיס שמאבדים עוד כדור ולא יורדים להגנה:

היא ניצחה בגלל שכרגע השחקן הטוב בסדרה נמצא בצד שלה:

https://twitter.com/spurs/status/722605266248855553

 

וגם כמובן בגלל הנעת הכדור האדירה שלה במשחק עומד:

או במשחק ריצה:

ועוד מהלך קבוצתי מרשים:

נק' האור מבחינת ממפיס (אם אפשר לומר את זה) הייתה ג'מקהייל גרין שאולי לא משחק מספיק, אבל נותן לא מעט אנרגיות מהספסל ועשה מספר מהלכים יפים מהסגנון הבא:

 

הנתון הסטטיסטי המדהים של הספרס מהמשחק הלילה הוא שכל 13 השחקנים שדרכו על הפרקט סיימו עם נק'. 

הקלע המוביל של הספרס היה פאטי מילס עם 16 נק' מהספסל, אחריו לנארד עם 13, אולדריג' עם 10 נק', 8 ריב' ו 4 חס', קווין מרטין עם 10 נק' מהספסל.

פערי העומק בין הקבוצות מורגשים מאוד והספסל של הספרס ניצח את הספסל של ממפיס 56-32.

 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

טופ 5 מהלילה:

למרות לילה חד צדדי, ממפיס ובוסטון מצליחות להכניס מהלכים