בזמן שישנתם הוא טור יומי שמסקר את אירועי פלייאוף הNBA מהלילה האחרון.

 

2 משחקים היו הלילה בליגה הטובה בעולם. בראשון דרוזן סוף סוף הגיע לסדרה וטורונטו מנצחת בשיניים את אינדיאנה. בשני אטלנטה מוחצת את בוסטון ועולה ליתרון 3-2 מבטיח בסדרה.

 

טורונטו ראפטורס (2) – אינדיאנה פייסרס (7) (3 – 2 בסדרה לטורונטו)

 

איזה משחק מטורף היה הלילה בטורונטו. הכוכבים של 2 הקבוצות סיפקו את הסחורה (פול ג'ורג' 39, דרוזן 34), פתיחה אדירה של אינדיאנה, קאמבק אדיר של טורונטו, דווקא בגלל הצוות המסייע שלה, וסל שיוויון על הבאזר, או שאחרי? אינדיאנה הובילה במשך שבעת הרבעים האחרונים של הסדרה, אבל בסופו של יום סופרים רק את הרבע הרביעי מכל משחק והלילה טורונטו עלתה ליתרון בדיוק בזמן, עמוק ברבע הרביעי אחרי ריצת 17-2 שהונהגה על ידי הספסל שלה. 

מעל לכל בטורונטו יכולים להיות מאוד מרוצים שדרוזן סוף סוף הופיע לסדרה:

המון קשיחות הייתה שם הלילה, ובניגוד לקבוצות אחרות שבהן אנחנו רואים את שחקני המשנה מתלכלכים, כאן אלו היו פול ג'ורג' וקייל לאורי:

 

אינדיאנה פתחה את המשחק בצורה מושלמת ואולי עם אחד הרבעים הטובים ביותר שלה העונה כשהיא משחקת מצויין משני צידי המגרש:

ובהתקפה:

https://twitter.com/Pacers/status/725088757813248001

את הרבע הראשון הם מסיימים רותחים ביותר עם יתרון מבטיח של 35-20:

טורונטו נוגסת לאט לאט ביתרון של אינדיאנה בזכותו של דמאר דרוזן:

למרות זאת, לא היה נראה שהמומנטום עובר צד והכל הלך לאינדיאנה (במשך 3 רבעים כמובן).

הנעת כדור מצויינת:

https://twitter.com/NBATV/status/725100261103046656

ואפילו זריקות לא הגיוניות כמו הזריקה הבאה:

 

או החדירה הזו של פול ג'ורג':

 

 

אינדיאנה יורדת בתום הרבע השלישי ביתרון מבטיח של 90-77. פול ג'ורג' כבר עם 37 נק' והניצחון נראה בכיס שלהם, אבל לא אם שואלים את הצוות המסייע של טורונטו. פאוול נכנס לעניינים, ג'וזף עם 2 קלות, טרנס רוס עם שלשה ובהגנה הם עוצרים את אינדיאנה על 0 נק' במשך 5 דקות. בסיומן מהפך מוחלט עם החטיפה והסל של נורמן פאוול, שוויון 92:

 

טורונטו מצליחה לברוח עד 100-94, אבל אינדיאנה מצליחה לנגוס בפער ולהגיע עד 102-99 בזכות שלשה של סולומון היל. 2.7 שניות על השעון הם מנסים לשחרר לפול ג'ורג' שלא מצליח להגיע לזריקה ומוסר שוב להיל. היל משחרר וקולע, שוויון 102, אבל…

הזריקה של היל ממש עם הבאזר, מאית שניה אחרי הבאזר והסל לא נחשב:

 

פול ג'ורג' ואינדיאנה יכולים לרדת סופר מאוכזבים מתוצאת המשחק. PG33 סיים עם 39 נק', 8 אס', 8 ריב' אבל רק 2 נק' ברבע הרביעי הכל כך חשוב. ג'ורג' היל ממשיך לעצור את קייל לאורי הגנתית והוסיף הלילה 15 נק', מיילס טרנר היה הצלע השלישית עם 14.

 

אצל טורונטו זה היה דרוזן שסוף סוף התפוצץ וסיים עם 34 נק', לאורי קלע 14 באחוזים רעים (3-14 מהשדה) ומי שעשה את זה עבור טורונטו היו שחקני המשנה. ביומבו עם 10 נק' ו 14 ריב', יונאס וולנצ'יונאס עם 11 נק', נורמן פאוול עם 10, 2 חט' ואחת מהן הובילה לסל השוויון במשחק והכוכב האחרון שראוי לציון בטורונטו היה קורי ג'וזף שסיים עם 8 נק' בלבד אבל היה חלק מהריצה האחרונה שלהם.

 

מה אנחנו למדים מזה על טורונטו?

קשה לומר, אבל תחושת הבטן אומרת שמשהו בקבוצה הזו מתבגר והם סוף סוף בדרך לנצח סדרת פלייאוף.

 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

אטלנטה הוקס (3) 110 – בוסטון סלטיקס 83 (6) (3 – 2 בסדרה לאטלנטה)

 

נתחיל מהסוף – אייזיאה תומאס. תומאס קלע הלילה 7 נק' בלבד אחרי ממוצע של 28 נק' למשחק בסדרה, אטלנטה התפוצצה מאמצע הרבע השני וברחה לחלוטין הלילה תוך כדי שהיא מסתמכת על משחק סופר קבוצתי (12 שחקנים עם נק' הלילה). בוסטון התקשתה למצוא את אייזיאה שהפך לעוגן ההתקפי שלה, אבל החלק המדאיג ביותר מבחינתם התרחש דווקא אחרי שהמשחק כבר היה גמור בפתיחת הרבע הרביעי. תומאס מצליח לייצר נקודות לבוסטון אבל נוחת לא טוב על הרגל, נפצע ולא חוזר לשחק:

תומאס כבר הספיק להרגיע את האוהדים והודיע שהוא ישחק במשחק מספר 6:

המשחק עצמו נפתח עם שליטה של בוסטון שעלתה ליתרון מוקדם של 20-15. הסיבות העיקריות לא היו התקפה גדולה של בוסטון, אלא שבוסטון הצליחה לעצור את אטלנטה וגם זריקות שהיו סבירות (אפילו טובות) פשוט הלכו לשום מקום.

באמצע הרבע השני כאשר בוסטון נמצאת ביתרון 27-19 הנצרה של אטלנטה השתחררה לחלוטין ומשם הם כבר לא הסתכלו לאחור. חשוב לציין שהסיבה העיקרית לכך הייתה פשוט הנעת כדור מושלמת שכל הזמן מצאה את השחקן הנכון חופשי לחלוטין. ההגנה של בוסטון גם וויתרה קצת לשחקנים כמו מייק סקוט שניצלו את זה עד תום (סקוט הלילה 17 נק', 7-9 מהשדה, 2-3 מהשלוש):

Capture

משם והלאה זו הייתה ההצגה של אטלנטה שירדה למחצית ביתרון 47-39.
ברבע השלישי ההצגה רק המשיכה, קורבר המשיך לאפס את הידית וכל מה שהוא היה צריך זה חצי שניה כדי לשחרר עוד שלשה:

 

גם באנרגיות המשחק נשלט לחלוטין על ידי אטלנטה שהשיגה את בוסטון כמעט בכל כדור:

 

עוד קצת מהלכים יפים של אטלנטה:

מה אנחנו למדים מזה על הסדרה ועל אטלנטה?

לא משהו שלא ידענו לפני כן. במשחק הקודם פול מילסאפ היה מצויין אבל כל החברים לא ממש הגיעו לשחק. הלילה הם קלעו 14 שלשות ב 38.9% מהשלוש ומסרו 30 אס'. אטלנטה זו קבוצה שתנצח באמצעות העומק שלה ולא באמצעות הכוכבים שלה.

סקוט מסיים בתור הקלע המוביל עם 17 נק' מהספסל, טיג עם 16, בייזמור (היה מצויין הלילה) עם 16, קייל קורבר עם 13 ו 5 חט'. 

הנתונים המעניינים הם של אל הורפורד ופול מילסאפ. הורפורד מסיים עם 6 נק' בלבד אבל 8 ריב' ו 4 אס'. מילסאפ עם 10 נק' אבל 8 ריב' ו 6 אס'.
בוסטון לקחה לעצמה כמשימה לעצור את הורפורד ומילסאפ ועושה את זה לא רע בכלל, הבעיה שאטלנטה יודעת להבליט את הקבוצה כולה והלילה 12 שחקנים מצליחים לייצר עבורה נקודות.

 

בצד השני בוסטון תלויה מאוד בנקודות של אייזיאה תומאס. הוא קלע הלילה רק 7 נק' וכשהוא לא קולע היא לא מצליחה להגיע אפילו ל 90. אוון טרנר הוביל עם 15 נק'.

 

תקציר המשחק באתר ה NBA.

 

טופ 5 מהלילה: